-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Nowy Czengischan albo czemuż, ach czemuż nasz sojusznik nie konsultował z nami interwencji w Kazachstanie? + Gazprom Kazachstan

Protesty w Kazachstanie wywołają niepokój w pobliskich państwach autorytarnych – analiza

SETH J. FRANTZMAN Zaktualizowano: 6 STYCZNIA 2022, Jerusalem Post

(Jeśli podoba, proszę o plusa.Wolałbym naprawdę pisać państwu o Najświętszym Sercu Zbawcy i jak przyjął On swoich pierwszych nieżydowskich czcicieli, ludzi którzy wyrośli ponad pseudo-dokrtynalne ograniczenia własnej organizacji religijnej i razem merkantylnej. Wszak byli perskimi magami, badaczami gwiazd, astrologami. Ale trudno, służba nie drużba. Informację trzeba zapodać razem z tymi dziwnymi kryptycznymi pogróżkami wobec USA. Sami zobaczcie. Zamiast zdjęć z zamieszek i interwencji moskiewskich spec oddziałów, artykuł zaczyna się od momunumentalnego symbolu kazachsko-moskiewskiego status quo w stylu jak najbardziej moskiewskim:

https://images.jpost.com/image/upload/f_auto,fl_lossy/t_JD_ArticleMainImageFaceDetect/490656 OFICJALNA rezydencja prezydenta Kazachstanu i pomnik Baiterek w nowoczesnym mieście Nur-Sułtan. (fot. PAVEL MIKHEYEV/REUTERS). W podtekście sugestia: i po co to było psuć? I bezsilna irytacja w pierwszym zdaniu i sugesia między wierszami: Teraz deep state będzie miał za swoje.)
Istnieje poczucie, że rola USA w Azji Środkowej może się zmniejszać, a autorytarne reżimy będą chciały się upewnić, że z Kazachstanu nie rozprzestrzeni się niestabilność.
Protesty w Kazachstanie będą bacznie obserwowane przez Iran i Turcję, a Rosja może interweniować.

(W istocie już interweniuje jak głosi wcześniejszy artykuł z JerulsalemPost: "Russia sends paratroopers to Kazakhstan to quell deadly unrest" "Rosja wysyła spadochroniarzy by zgasić niebezpieczne zamieszki"; artykuł z CNN  wręcz przeciwnie, sugeruje niebezpieczeństwo ze stronu moskiewskiego gazpromu, bo to wzrost w cenach gazu spowodował wojnę domową, potrzebę "demokratyzacji". Paradoksalnie cichy tryumf nad rywalami USA wyraźniej brzmi w artykule z JP.

Jednak rozmowa w Radio24 z Grzegorzem Kuczyńskim, zalinkowana przez Nieobytego, dużo zmienia w moich domysłach: https://www.youtube.com/watch?v=IeqyyG9dlNc Kuczyński mówi o lokalnej wojnie między kalnami Nazarbajewa i Tokajewa i ciągłym uzależnieniu obu frakcji od Moskwy. Wszak ich aktywa wyrastają z rozdania majątku ZSSR. Niuanse w stylistyce JP i CNN wyglądają w tym świetle na przerzucanie się rywalizującymi ze sobą narracjami. Po prostu wykorzystują bierzącą sytuację i pokazują raczej rozdźwięk między Waszyngtonem a Telavivem a nie właściwe sprawstwo wojny domowej.  Ciągle wydaje mi się jedank, że Waszyngton będzie z tego odcinał kupony. Ojciec Dyrektor - mam nadzieję że kiedyś zmieni swój nick - twierdzi jednak że na tym korzysta Londyn i nawet on sprowokował tę zadymę. Nadto Biały Dom zdementował pogłoski o amerykańskiej inicjatywie w kazachskim przewrocie pałacowym, co jednak podważa a przynajmniej modyfikuje interpretację Kuczyńskiego. Gdydyby Amerykanie przynajmniej siedzieli cicho. Owszem koncern medialny "Żelieznyj Feliks"  wywołał ich do tablicy, ale mogliby to jakoś bardziej po anglosasku załatwić. A teraz kiedy wszyscy zaczęli im się uważniej przyglądać, każdy zadaje sobie pytanie po co ściągnęli na siebie uwagę. Powiedzmy,  że amerykańskie wtyczki nie grają w Ałmaacie głównych ról, ale za to Biały Dom ustami pięknej Jen Psaki rzekł nam, a przede wszystkim Moskwie: "No patrzta i dziwujta się i zachodźta w głowę, czy kusiymy Tokajewa czy tylko nabijamy go w butelkę". Inna rozmowa z Budziszem https://www.youtube.com/watch?v=Glve-Rf1An pokazuje dwa poziomy tych wydarzeń: przewrót pałacowy i pospolite ruszenie. Sytuacja rozwija się. Oby tylko nie ucierpiał na tym Kościół i cywile, w tym pozostałości polskich zesłańców z czasów sowieckich.

I miejmy świadomość, że już właściwie kazachskie wydarzenia są przyćmione tymi negocjacjami, które mają się odbyć w przyszłym tygodniu, niesłusznie zwanymi Jałta II. To nie jest Jałta bo Putin jest mafiozem znacznie słabszym niż Dżugaszwili. Nie ma takiego szaleństwa pod czaszką jak on. Rokowania Genewskie'2022 to dyplomatyczna Wojna Krymska 2.0, bo stawką jest nie Ukraina czy Polska, czy Kazachstan, ale kredyty, mili państwo, ogromne inwestycyjne kredyty na dystrybucję surowców energetycznych. Podobne kredyty, ale nie na ropę lecz na drenaż rynku tekstylnego azjatyckiego decydowały się w Wojnie Krymskiej. Wlk Brytania mocowała się z Moskwą o Afganistan, Pakistan, Indie i Chiny. Po co? Po to by otrzymać nagrodę za udowodninie, iż ich biznes plan pokonał biznes plan Moskwy. Dzisiaj rozgrywka jest nieco bardziej skomplikowana. Bo każdy ma swojego kredytodawcę. I to właśnie kredytodawcy walczą ze sobą, ale nie wprost, nie siłują się na rękę. To byłoby poniżej wymaganego poziomu. Wszak imperator nie podnosi ręki na imperatora. Rywalizują za pomocą kostek domina w kształcie plastikowych ministrów, premierów, prezydentów, spadających z nieba inwestorów, Deltaforców, Specnazów i SASów i ... epidemiologów. )

Chiny również będą chciały uważnie śledzić rozwój sytuacji w Kazachstanie, ponieważ ma ona wpływ na politykę Chin w Azji Środkowej.
W następstwie opuszczenia przez USA Afganistanu, istnieje poczucie, że rola USA w Azji Środkowej może się zmniejszać (powtórka głównej tezy), a autorytarne reżimy będą chciały się upewnić, że żadna niestabilność nie rozprzestrzeni się z Kazachstanu.
Nagrania wideo z Kazachstanu pokazują protestujących w stolicy kraju. Według doniesień, prezydent Kazachstanu Kassym-Jomart Tokajew powiedział w czwartek, że zaapelował do Moskwy o wsparcie i potępił protestujących jako "terrorystów".
Media w Turcji, Iranie, Chinach i Rosji zbagatelizowały protesty. TRT w Turcji, państwowy kanał medialny, powiedział, że "krajem Azji Środkowej od początku roku wstrząsają protesty w związku z noworoczną podwyżką cen paliwa, które w środę przerodziły się w starcia protestujących z policją i szturm na budynki rządowe". Raport mówi, że Tokajew "zaapelował do szefów państw CSTO (Organizacja Układu o Bezpieczeństwie Zbiorowym) o pomoc dla Kazachstanu".
W Ałmaaty i innych rejonach wprowadzono stan wyjątkowy. Rosja ostrzegła przed "obcą" ingerencją. Wydaje się, że jest to wiadomość skierowana do USA i Zachodu. Chińskie media nie powiedziały wiele o protestach. Prezydent Chin Xi Jinping wymienił niedawno gratulacje ze swoim kirgiskim odpowiednikiem, Sadyrem Żaparowem z okazji 30. rocznicy nawiązania stosunków dyplomatycznych między oboma krajami.

Zdjęcia z CNN:

https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/220106002357-kazakhstan-protest-burnt-car-01052022-restricted-exlarge-169.jpg Wrak płonącego samochodu pod objętym pożarem biurem burmistrza Ałamaaty.

https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/220106104451-kazakhstan-protest-restricted-010622-exlarge-169.jpg Ten sam wrak ale spalony pod tym samym biurem burmistrza Ałmaaty. Dobre Wino trafnie wskazuje, że zapewne kosztowne starnnie przystrzyżone choinki wokół biura są nietknięte przez ogień. Przy prawdziwych rozruchach pierwsze poszły by z ogniem, co ujawnia nam fakt iż ogień, byc może sztuczny kontrolowany podłożono od środka budynku. Mamy zatem pałacowy charakter zamieszek w Ałmaacie.  

Tymczasem rosyjskie media TASS podają, że prezydent Kazachstanu Kassym-Jomart Tokajew w telewizyjnym przemówieniu do narodu obiecał, że bez względu na wszystko pozostanie w stolicy. "Bez względu na wszystko, pozostanę w stolicy. Taki jest mój obowiązek wynikający z Konstytucji, aby być razem z narodem. Przezwyciężymy ten mroczny okres w historii Kazachstanu. Wyjdziemy z niego silni" - powiedział Tokajew.
Protesty w Kazachstanie są ważne i mogą mieć wpływ na Azję Środkową, a także na inne kraje wokół Rosji. Protesty miały miejsce w innych krajach, w których Rosja ma swoje interesy, np. na Białorusi w 2020 i 2021 roku. Ponadto, Rosja i USA zwiększyły napięcie w sprawie Ukrainy. Tymczasem Turcja rozprawia się z protestami opozycji, a Iran od kilku lat tłumi protesty. Talibowie w Afganistanie miażdżą mniejszości. Protesty w Armenii również rzuciły wyzwanie prezydentowi. W kwietniu 2021 r. doszło do starć na spornym odcinku granicy między Kirgistanem a Tadżykistanem.
Wszystko to jest ważne, ponieważ Kazachstan jest ważny dla Moskwy i może mieć istotne znaczenie dla Chin. The Atlantic stwierdził w 2019 roku, że "Chiny stały się największym inwestorem w Azji Środkowej, a ich patronat został objęty przez lokalne rządy, zwłaszcza w Kazachstanie, gdzie Xi ogłosił Belt and Road Initiative w 2013 roku."
Kirgistan i Tadżykistan były gospodarzami ważnych konferencji, takich jak CICA i SCO, które zawierały punkty widzenia Rosji, Chin, Pakistanu i innych, które kwestionują hegemonię Waszyngtonu i cementują nowy porządek świata.
"Rosja wspiera budowę uzbecko-afgańsko-pakistańskiej linii kolejowej (Mazar-e-Sharif-Kabul-Peszawar), która jest postrzegana jako konkurent i alternatywa dla międzynarodowego korytarza transportowego Północ-Południe, w którym Iran i Rosja również uczestniczą", powiedziały irańskie media w zeszłym roku.
W kwietniu ubiegłego roku turecki Anadolu zauważył: "Rosja woli, aby chińska Inicjatywa Pasa i Drogi (BRI) przechodziła przez jej terytorium, aby przyciągnąć inwestycje infrastrukturalne i starać się o pokaźny udział w postaci tranzytu z handlu przemieszczającego się z Chin do Europy i odwrotnie. Jest to jeden z powodów odnowienia projektu kolei i dróg transsyberyjskich. Innym oczekiwaniem ze strony Rosji jest to, aby chińskie towary, które dotrą do Kazachstanu i będą zmierzać do Europy, przechodziły przez jej terytorium szlakiem północnym, a nie południowym." Iran szuka też nowych umów z graniczącym z Kazachstanem Turkmenistanem.
Krótko mówiąc, wiele krajów jest zainteresowanych tym, co się stanie dalej w Kazachstanie. Niepokoje i protesty skłonią Rosję, Chiny, Iran i Turcję do zajęcia stanowiska w tej sprawie.

Dla kontrastu pełny donos z Fox news skopiowany z CNN od tej samej dziennikarki o nawzisku, nomen omen, Helen Regan, szkoda że nie Reagan, w którym to donosie więcej informacji o powodach zamieszek, o liczbie ofiar i ta właśnie sugestia nt. potrzeby demokratyzacji (bezczynność rządu wobec pokojowych protestów) i zagrożenia ze strony moskiewskiego gazu, którego wygórowane ceny miały doprowadzić do kryzysu, czyli zagrożenie ze strony gazpromu, jakby ostrzeżenie dla Niemiec i Europy Zachodniej.

W Kazachstanie panuje chaos, a regionalne oddziały zostały wysłane do stłumienia niepokojów. Oto, co musisz wiedzieć

Helen Regan, CNN Aktualizacja 6 stycznia, 2022

Jest to największe wyzwanie dla rządów autokratycznego prezydenta Kassyma-Jomarta Tokajewa. Początkowy gniew społeczny z powodu wzrostu cen paliwa rozszerzył się na szersze niezadowolenie z rządu z powodu korupcji, poziomu życia, ubóstwa i bezrobocia w bogatym w ropę naftową kraju byłego Związku Radzieckiego, według organizacji praw człowieka.

W dniu 5 stycznia protestujący przypuścili szturm na lotnisko w największym mieście kraju, Ałmaty, wtargnęli siłą do budynków rządowych i podpalili główny urząd administracji miasta, jak podały lokalne media. Pojawiły się również doniesienia o śmiertelnych starciach z policją i wojskiem, ogólnokrajowej przerwie w dostawie prądu i uszkodzonych budynkach w trzech dużych miastach.

Lokalne media podały, że zginęło ośmiu policjantów i pracowników Gwardii Narodowej, a ponad 300 funkcjonariuszy zostało rannych. Nie jest jasne, w jakim stopniu zabici lub ranni zostali cywile. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych podało, że ponad 200 osób zostało aresztowanych.

Zdjęcie z filmu udostępnionego przez służby prasowe rosyjskiego Ministerstwa Obrony pokazuje rosyjskich żołnierzy wsiadających do samolotu wojskowego w drodze do Kazachstanu, na lotnisku pod Moskwą, 6 stycznia.

Co doprowadziło do protestów?

Demonstracje rozpaliły się w bogatym w ropę naftową zachodnim regionie Mangystau, kiedy rząd zniósł kontrolę cen gazu płynnego (LPG) na początku roku, podała agencja Reuters. Wielu Kazachów przestawiło swoje samochody na zasilanie tym paliwem ze względu na jego niski koszt.

Kazachstan, producent ropy naftowej, dziewiąty co do wielkości kraj na świecie pod względem powierzchni, przyciągnął miliardy zagranicznych inwestycji i utrzymał silną gospodarkę od czasu uzyskania niepodległości 30 lat temu.

Ale dotacje do LPG stworzyły sytuację, w której Kazachstan regularnie borykał się z brakiem ropy, donosi Reuters. Zniesienie limitów cenowych było sposobem rządu na złagodzenie tych deficytów i zapewnienie dostaw na rynek krajowy. Jednak plan się nie powiódł i po zniesieniu limitów ceny LPG wzrosły ponad dwukrotnie - protesty szybko rozprzestrzeniły się po całym kraju.

Protesty napędzane są również przez długotrwałe problemy, w tym gniew z powodu endemicznej korupcji w rządzie, nierówności dochodów i trudności ekonomicznych, które według Human Rights Watch nasiliły się podczas pandemii koronawirusa.

Podczas gdy zasoby naturalne kraju uczyniły niewielką elitę niezwykle bogatą, wielu zwykłych Kazachów czuje się pozostawionych samym sobie.

Amnesty International stwierdziła, że protesty są "bezpośrednią konsekwencją szeroko zakrojonych represji władz wobec podstawowych praw człowieka".

"Przez lata rząd bezlitośnie prześladował pokojowe sprzeciwy, pozostawiając Kazachów w stanie wzburzenia i rozpaczy" - powiedziała w oświadczeniu Marie Struthers, dyrektor Amnesty na Europę Wschodnią i Azję Środkową.

Jaka była reakcja rządu?

Władze ogłosiły ogólnokrajowy stan wyjątkowy z godziną policyjną i ograniczeniami w poruszaniu się do 19 stycznia, podały lokalne media. W całym kraju odnotowano przerwy w dostępie do Internetu, a prezydent Tokajew powiedział, że rozmieszczono personel wojskowy.

Starając się ograniczyć niepokoje, Tokajew nakazał rządowi obniżyć cenę LPG do 50 tenge (0,11 USD) za litr, "aby zapewnić stabilność w kraju".

Powiedział, że wprowadzono również szereg środków mających na celu "ustabilizowanie sytuacji społeczno-gospodarczej", w tym rządową regulację cen paliwa na okres 180 dni, moratorium na podwyższenie taryf za usługi komunalne dla ludności na ten sam okres oraz rozważenie subsydiów czynszowych dla "wrażliwych segmentów ludności".

Premier Askar Mamin i rząd Kazachstanu podali się do dymisji, a Tokajew przejął kontrolę nad Radą Bezpieczeństwa kraju, zastępując byłego prezydenta Nursułtana Nazarbajewa.

Ustępstwa te nie powstrzymały jednak protestów.

Tokajew przyrzekł, że będzie działał "tak twardo, jak to tylko możliwe", aby powstrzymać zamieszki. Nazwał tych, którzy rzekomo szturmowali lotnisko "terrorystami" i oskarżył protestujących o podważanie "systemu państwowego", twierdząc, że "wielu z nich przeszło szkolenie wojskowe za granicą".

Na jego apel o pomoc w stłumieniu protestów odpowiedział kierowany przez Rosję sojusz wojskowy państw byłego Związku Radzieckiego. Organizacja Układu o Bezpieczeństwie Zbiorowym (CSTO), w skład której wchodzą Rosja, Białoruś, Armenia, Kazachstan, Kirgistan i Tadżykistan, wysyła do Kazachstanu "siły pokojowe" w celu "ustabilizowania i unormowania sytuacji", jak powiedział premier Armenii Nikol Pashinyan.

Nazarbajew był najbardziej znany na Zachodzie z wyrzeczenia się broni jądrowej i przeniesienia stolicy do futurystycznego miasta Astana - które później zostało przemianowane na Nur-Sultan, od jego imienia.
W raporcie Departamentu Stanu USA z 2018 roku na temat praw człowieka zauważono, że wybory prezydenckie w Kazachstanie w 2015 roku, w których Nazarbajew otrzymał 98% oddanych głosów, "były naznaczone nieprawidłowościami i brakowało w nich prawdziwej konkurencji politycznej". W Kazachstanie nigdy nie było wyborów ocenionych przez międzynarodowych obserwatorów jako wolne i uczciwe.
Po ustąpieniu Nazarbajewa, przekazał on władzę Tokajewowi, ale pozostał wpływową, choć kontrowersyjną postacią w kuluarach. Do 5 stycznia pozostawał przewodniczącym Rady Bezpieczeństwa kraju i zachował tytuł Elbasy (Przywódca Narodu).
Wydaje się, że usunięcie go z rady przez Tokajewa nie powstrzymało obecnych niepokojów.

W jednym z przemówień do społeczeństwa w środę Tokajew zobowiązał się do przeprowadzenia reform i zasugerował, że liberalizacja polityczna może być możliwa. Jego mroczne uwagi pod koniec dnia sugerowały jednak, że zamiast tego pójdzie bardziej represyjną drogą.

Ponieważ jednak protesty uliczne nie mają, przynajmniej na razie, konkretnego celu, trudno przewidzieć, jak mogą się zakończyć. Ale nawet jeśli nie uda im się obalić rządu, możliwe jest, że doprowadzą do głębokich przemian. Nie jest jasne, co to może oznaczać.

P.S. Bonus ze strony Gazprom Kazachstan https://www.gazprom.com/projects/kazakhstan/

Pole Centralnoje: początkowe wydobywalne rezerwy C1 i C2 szacowane są odpowiednio na 28 i 316 mln ton ekwiwalentu paliwa. Pole Imaszewo: początkowe zasoby gazu C1+C2 przekraczają 100 mld metrów sześciennych, przy zawartości siarki 15-17 proc.
Należące do Rosji i Kazachstanu złoże ropy naftowej, gazu ziemnego i kondensatu Centralnoye położone jest 150 km od Makhachkali, w północnej części Morza Kaspijskiego. Złoże zostało odkryte w 2008 roku. Stronę rosyjską w projekcie reprezentuje TsentrCaspneftegaz, autoryzowana spółka utworzona przez Gazprom i ŁUKOIL na równych zasadach, z 50-procentowym udziałem, natomiast stronę kazachską reprezentuje KazMunayGas National Company. Udział Gazpromu w projekcie wynosi więc 25 procent. W celu nabycia praw do użytkowania podpowierzchniowego złoża Tsentralnoye na warunkach PSA, TsentrCaspneftegaz i KazMunayGas National Company utworzyły Tsentralnaya Oil and Gas Company, w oparciu o zasadę parytetu. We wrześniu 2016 roku spółka uzyskała 27-letnią koncesję na poszukiwanie i wydobycie węglowodorów w strukturze geologicznej Tsentralnaya, z 7-letnim okresem poszukiwań geologicznych.
Transgraniczne pole gazowo-kondensatowe Imaszewo położone jest 60 km na północny wschód od Astrachania (Rosja) i 250 km na południowy zachód od Atyrau w obwodzie kurmandżi (Kazachstan). W 2010 roku Rosja i Kazachstan podpisały międzyrządową umowę o wspólnych poszukiwaniach geologicznych i eksploracji złoża Imaszewskoje. Firmy uprawnione do prowadzenia operacji na złożu - Gazprom i KazMunayGas National Company - przygotowały program badań geologicznych. Operatorem pola jest utworzona w 2002 roku spółka joint venture KazRosGas, działająca na zasadzie parytetu. Wspólne przedsięwzięcie podejmuje obecnie starania w celu uzyskania praw do korzystania z zasobów podpowierzchniowych.

I na koniec, filmik z TvFeliksŻelieznyj, dzięki dociekliwości Pink Panther:

https://www.youtube.com/watch?v=7g1IzysGsxQ

 



tagi: kazachstan 06 01 22  waszyngton contra telawiw 

Magazynier
6 stycznia 2022 14:01
100     3521    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

umami @Magazynier
6 stycznia 2022 14:12

Czyli chodzi o kontrolę nad semaforem. Po czyich torach będą jechały chińskie produkty.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier
6 stycznia 2022 14:50

owszem, w interesie Chin jest mieć alternatywny szlak nie tylko do trasy morskiej, czyli cieśnina Malakka (z singapurskim ryglem) , Ocean Indyjski (z ryglem Diego Garcia),  Morze Czrerwone (z ryglem Dżibutti) , potem Kanał Suezki, nie wspominając o Gibraltarze, ale także dla TransSyba.
A to nie jest możliwe bez terytorium Kazachstanu. Wszyscy rozgrywający o tym wiedzą.
A którzy z nich postawią na swoim, to sprawa otwarta.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @umami 6 stycznia 2022 14:12
6 stycznia 2022 15:02

Tak. Ale też chodzi o gazprom. Dodałem jeszcze tekst z CNN/fox news.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @umami 6 stycznia 2022 14:12
6 stycznia 2022 15:11

Schemat Biegu Parowozów w Rosji 1900-1910

W Rosji.

Jak wezmę nitkę i przyłożę do globusa, to jeszcze ciekawiej to wygląda.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 6 stycznia 2022 14:50
6 stycznia 2022 15:19

Zauważ 'dyskretne' grillowanie gazpromu. Franzman z JP próbował wyciszyć ten fakt, jak czytanie z Tory w Hanuka na temat rzezi Hemana i jego siepaczy z poduszczenia Judyty, czy kogo tam. "Wnuczka" Reagana wręcz przeciwnie, pięknie temat rozwija. 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @MarekBielany 6 stycznia 2022 15:11
6 stycznia 2022 15:22

A znajdź mi teraz, panie Marku, mapę nitek gazpromu. Ciekaw jak to się ma do transyb.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Magazynier
6 stycznia 2022 15:44

Ciekawy artykuł.

Jeszcze ciekawsze jest "zderzenie" z dwoma poniższymi zdjęciami zrobionymi przed chwilą. Komentarz jest chyba zbyteczny. Chociaż napiszę tak: "oni" mają swoich informatorów, a "my" swoich. Niewiele się tu zgadza i to jest nieciekawe. Co z tego wynika/wyniknie?

Budynek jak "nowy". :)

Tekst S, Pielasa jest ciekawy. :)

Skąd on to wszystko wie?

 

zaloguj się by móc komentować


DobreWino @Magazynier
6 stycznia 2022 16:49

...@Magazynier....

 tak na marginesie zupelnie,

           ... ach,ten   " Jerusalem Post" i jego korespondenci wojenni,....czyz mogl byc lepszy niz senior Frantzman ..??..a imie jego SETH...  wszak Seth to starozytny bóg  wojny,chaosu, smierci...to ten ,ktory zabil swojego brata Osirisa...itd...mozna powiedziec wlasciwy czlowiek na wlasciwym miejscu...do wyekspediowania na tzw. teatr wojny....Bardzo dziwni sa ludzie mediow....ci dziennikarze....

   ....   I jeszcze te zdjecia.., ze spalonego teatru wojny. ...czyli budynek,...ktory hajcuje sie podobnie jak w  bialym, poniemieckim wielkim piecu kaflowym u mojej Babci, na wegiel..... A ten budynek otoczony szpalerem drzew, zadnemu       krzywda sie nie stala?...nawet im sie czubeczki nie osmalily?.....w przeciwienstwie do samochodu,ktory wyglada jak spalona grzanka z toastera.....taakie tam.....

                        

  

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @DobreWino 6 stycznia 2022 16:49
6 stycznia 2022 16:56

Że szpaler to przesada, ale faktycznie choinka ogniodporna. Ciekawe. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Andrzej-z-Gdanska 6 stycznia 2022 15:44
6 stycznia 2022 16:59

Gazpromowi, winowat, Moskwie faktycznie byłoby to na rękę, gdyby nie to, że to gazpromski gaz jest tam używany. Czyżby konsultował się z Bartosiakiem i Zychowiczem? 

Na poważnie, nie wykluczam, że rebelia była prowokacją samego Nazerbajewa do spółki z Gazpromem, prowokacją uprzedzającą faktyczną akcję "czeczeńskich terrorystów". 

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @Magazynier 6 stycznia 2022 16:56
6 stycznia 2022 17:04

...@Magazynier..

                 ...no,jakze nie szpaler ,szanowny...prosze spojrzec dalej w glab ...toz to szpaler jak sie patrzy...wydawaloby sie ,ze jest to najoczywistsze  z oczywistosci..zaczac od drewnianej podpalki..tak..? ...  A oni zawsze jak juz podpalka, to musi byc samochod,...albo najlepiej wiele samochodow....

ps.oczywiscie plus,za tzw.reke na pulsie..

zaloguj się by móc komentować

lipton @DobreWino 6 stycznia 2022 17:04
6 stycznia 2022 17:22

Ma Pan dobre oko i trafne wyciąga wnioski.

Dziś pojawiło się miejsce, w którym nie trzeba posiadać dorobku czy tytułu naukowego, by poczuć się ekspertem. Tym miejscem jest "uniwersytet Google" - uczelnia "kształcąca" domorosłych "ekspertów". W sieci łatwo poczuć się kimś ważnym: odbiorca po drugiej stronie monitora nie dowie się, jaki masz poziom wykształcenia, ile książek przeczytałeś albo czy długo zajmujesz się danym tematem. Teoretycznie opinia profesora od lat zgłębiającego jakąś dziedzinę wiedzy jest warta tyle samo, co opinia gimnazjalisty.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @lipton 6 stycznia 2022 17:22
6 stycznia 2022 17:27

Diękuję. Ale różnicę między opinią profesora od lat zgłębiającego jakąś dziedzinę wiedzy i gimnazjalisty z miejsca można rozpoznać. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @DobreWino 6 stycznia 2022 17:04
6 stycznia 2022 17:28

W głębi to się nie liczy. Wszystkie choinki impregnowane/pancerne. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 6 stycznia 2022 17:25
6 stycznia 2022 17:28

Typowo "czeczeńska" maskirowka.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 6 stycznia 2022 16:59
6 stycznia 2022 17:31

"Czeczenskich  terrorystow"...  od  Wagnera  ???

Czy  innego  FRONTEX'u  ???

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 6 stycznia 2022 17:31
6 stycznia 2022 19:31

To się dopiero okaże, że tak powiem, po skutkach. 

zaloguj się by móc komentować


Nieobyty @Magazynier
6 stycznia 2022 20:35

Kazachstan

Widziany oczami świadka

Brata Damiana https://www.salon24.pl/u/bratdamian/

notka Mroźna rewolucja

Opis nastrojów osoby będącej na miejscu.

Widziane oczami eksperta

https://www.youtube.com/watch?v=IeqyyG9dlNc

Starcia w Kazachstanie. Grzegorz Kuczyński, Maciej Jastrzębski

Rozmawia na antenie Polskiego Radia 24 reporter Grzegorz Kuczyński, Maciej Jastrzębski

Słuchać trzeba tylko Pana Grzegorza na drugą osobę szkoda nawet paru minut.

Jest w wypowiedzi wspomniana rola Chin i Rosji w Kazachstanie, dlaczego tak szybko mirotworcy muszą się tam pojawić co zyskują Anglosasi w przededniu rozmów z Moskwą o roli NATO.

Jest i mały smaczek progandysta der Onet Jurasz już oskarża że NEXTA organizuje i wspomaga zamieszki i to z poziomu Warszawy i to jak to stawia Polskę. I bardzo fajna kontra Pan Grzegorza na tą akcję dezinformacji pruskiej agentury.

Tylko że ten mały kamyczek ma pewne znaczenie – Berlin i Moskwa jest wypadkami kazachskimi zaskoczona i jeszcze sytuacja w tzw. fazie dynamiki chaosu.

Ta faza się chyba zaczyna kończyć – za chwile siłowa pacyfikacja i pewne zmiany wewnętrzne [znaczące persony z klanów już samolotami opuściły kraj].

Trochę broni przejęto a młodzi Kazachowie są krewcy – zatem pacyfikacja może różnie wyglądać i jak pojawią się komendanci polowi to się mgła rozstąpi w kwestii roli stron zainteresowanych.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 6 stycznia 2022 19:31
6 stycznia 2022 21:14

To i ja dorzucę swoje spostrzeżenia: 

Zamieszki - co oczywiste - inspirowane....przez kogo? Myśle że przez Londyn. Dlaczego? Bo 20 grudnia 2021 w Chile prezyd3ntem zostal niejaki Boric (nieoficjalnie bratanek premiera Borisa...:)...to taki żart ale tylko pół). Chile to byl bastion wplywow USA i ta wygrana Borica pokazuje, że Imperium sie podnosi i rzuca wyzwanie USA. Kazachstan to najlepsze miejsce do poprowadzenia lądowych szlaków z Chin do Europy (niskie przełecze/kotliny na granicy z Chinami). A tradycja Anglii (od XVIIw.) jest dewastacja ladowych szlaków z Chin do Europy. W zamian Londyn daje sygnał Chinom, że może lepiej przez Pakistan - drogą wodną Indusu. Bo Pakistan trzyma z Londynem obecnie (USA co jakis czas usiluje Pakisom zwrocic uwage, że trzymaja z niewlaściwym gangiem, ale Pakisy są głuche jak pień). 

A w tle jeszcze proba ponownego odizoliwania RPA przez USA.....a RPA ma dla Londynu takie znaczenie jak jezuickie redukcje w Paragwaju dla KK w XVIIIw. 

Mamy wiec kolejny etap kopania sie po kostkach....jak sie to skończy? Nie wiem. Bo nie wiem jaką moc negocjacyjna mają te wsxystkie numery. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Magazynier 6 stycznia 2022 15:22
6 stycznia 2022 21:25

Sprzed pięciu lat.  (mapka na końcu do powiększenia)

Sprzed dwu miesięcy tak lakonicznie o Power of Siberia 2.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier
6 stycznia 2022 21:28

I tak na koniec....te rozruchy w Kazachstanie to ostrzeżenie nie rla Chin ale dla Rosji.....przez Londyn wysłane....aby Rosja nie robiła głupich ruchów wokół Ukrainy, która jest częścia Imperium...a Rosja robiła bo była zachecana przez USA....pytanie kto teraz zostanie podpalony? Bo jakaś reakcja USA musi być...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 6 stycznia 2022 21:28
6 stycznia 2022 22:12

Mam wrażenie że i tak USA cały czas na tym korzysta. Londyn musi bardzo się nagimnastykować żeby coś z tego dla siebie. W sumie walczy o Intermarium. Ale USA a raczej deep state ustępował przed baronem. Przed Moskwą tylko przez ogródek. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MarekBielany 6 stycznia 2022 21:25
6 stycznia 2022 22:14

No żesz ... Że się pokrywa to tak przypuszczałem. Ale że aż tak ... Dzięki. Znowu będę miał problemy z zaśnięciem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 6 stycznia 2022 20:35
6 stycznia 2022 22:17

Oj krewcy potomkowie Czengisa chana. Pacyfikacja nie będzie łatwa, chyba że są naprawdę nie zorganizowani a to była uprzedzająca prowokacja. Dzięki, posłucham sobie. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 6 stycznia 2022 22:12
6 stycznia 2022 22:23

USA nadal korzysta, bo jeszcze Londyn im nie podpalił dupska (tak jak Rosji), ale proszę zauważyć że po Chile m9że przyjść kej na Brazylie a wtedy pojawi sie taki proangielski czy jak kto woli antyamerykański trójkąt o dużej mocy Chile-Brazylia-Wenezuela (tak, tak...Conrad w "Nostromo" opisał Wenezuelę - vide notka @umami). A jeśli udal9by sie jeszcze potem pid0al7c i przejąć Kolumbie (klucz do Ameryki Płd.) to nie wiem, co by musieli zrobic Amerykańce aby to odwojować...chyba ztobic cos w rodzaju operacji normandzkiej w 1944 tyle, że w odwrotnym kierunku.

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @Magazynier 6 stycznia 2022 17:28
6 stycznia 2022 22:26

...@Magazynier..

                            Ok,zgoda ze drzewa sa impregnowane zgodnie z instrukcjami ppoż...wokol tak waznego budynku i jego mieszkanca,,,nie mozna drzew pozostawic w stanie naturalnym,nie zabezpieczone ....na wypadek gdyby jakas schwein chciala zrobic wokol pas zywego ognia...... a caly palac prezydencki jest otoczony kilkoma szpalerami drzew.!......Ale nie wiem czy przy takim hajcu jaki pokazano ,jest mozliwe zeby nawet zaipregnowane drzewa nie zajely sie... jakos...jakies chocby osmalenia..[.czy jest tu jakis strazak..?:)]

                                       Zmierzam ogródkami ,... ale jednak zmierzam do tego, zeby wydusic z siebie ,ze jest w tych fotach falsz,nieprawda....im dluzej sie patrzy na rozne szczegoly ,tym bardziej ten falsz wylazi....Jak dla mnie jest to kreacja CGI na potrzeby propagandy i zwiekszenia grozy sytuacji....jak to w teatrze wojny ...potrzebna sa rozne rekwizyty....konieczni sa bohaterowie i potrzebni sa aktorzy..tzw crisis actors...ktorzy pokaza do kamery umordowana, i znaczona  starciami  twarz.....

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 6 stycznia 2022 21:28
6 stycznia 2022 22:30

Prosze  Pana,...

...  a  czy  to  dla  nas  jest  takie  istotne  w  ogole,  czy  "jakas  reakcja  USA  bedzie"  ???   Bo  w  sumie  BANDYCI  i  ZLODZIEJE  i  tak  sie  LUPAMI  podziela  -  o  ile  juz  sie  nie  podzielili  albo  sa  w  trakcie  dzielenia,...

...  przeciez  juz  tak  bywalo  i  wcale  nie  tak  dawno,  np.  w  Jalcie...  albo  jak  €-depOtowany  "brytyjski"  Najdzel  Faraz  "pSZemienil  sie"  w  doraTce  Trump'ka,...  przeciez  oni  sa  -  dla  "naszego  dobra",  a  nawet  calej  ludzkosci  -  bardziej  elastyczni  od  gumy  w  majtach  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier
6 stycznia 2022 22:42

Jest to istotne, bo jeśli podpalane lub przejmowane sa aktywa przeciwnika (np. w takim Chile potężne inwestycje ametykanskie są teraz zagrożone i rosyjskie w Kazachstanie), to może w tej eskalacji dojść i do tego, że i u nas ktoś (czytaj Londyn)  spróbuje podobnego numeru. Na razie - całe szczęście - leżymy w zbyt newralgicznej strefie i taki numer tu to - mam nadzieje - zbyt duże ryzyko dla Londynu.....ale trzeba uważać na tych "oburzonych"...

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @Nieobyty 6 stycznia 2022 20:35
6 stycznia 2022 22:51

Tego nie wziąłem wogóle pod uwagę. Tam też są oligarchowie i lokalne mafie. Ale nawet pod Tokajewem układ moskiewski zostanie. W końcu skądyś oligarchom te aktywa i pasywa wyrosły i nadal wyrastają. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 6 stycznia 2022 20:35
6 stycznia 2022 22:52

Subtelności w retoryce Francmana zmyliły mnie. Telawiw po prostu wykorzystuje sytuację dla potrzeb grillowania swojego sojusznika. 

zaloguj się by móc komentować


Nieobyty @Magazynier 6 stycznia 2022 22:52
6 stycznia 2022 23:43

Temat szeroko omawia Marek Budzisz u redaktora Otoki Frąckiewicza Rewolta w Kazachstanie. Rewolucja czy przewrót pałacowy?

https://www.youtube.com/watch?v=Glve-Rf1AnI

To na co Marek Budzisz zwraca uwagę to że tam naraz obyły się dwie rewolty – społeczna oraz pałacowo.

Ludzie Tokajewa szurnęli ludzi z klanu Nazarbajewa [w tym starego]- i tu jest przypadek Ałamaty gdzie miał być kontra klanu a potem przejęcie miasta przez struktury siłowe.

Skala nasycenia ludźmi klan struktur siłowych była tak duża że Tokajew musiał prosić Moskwę o pomoc i tu nie chodziło o prostych komandosów „mirotworców” ale kadry kierownicze od sytuacji kryzysowych.

Stąd też już dziś rano Ałma Ata miała być odbita przez struktury siłowe Tokajewa i porządki w Kazachstanie będą robione lokalnymi rękami.

Ot młode kadry – największy opór siłom rewolty  dawały szkoły wojskowe – podchorążowie kazachscy dobrze kombinują – czapa leci, w korpusie oficerski będą awanse i czystki to cóż młodemu podchorążemu trzeba robić bronić kraju i być pewnym awansu i dobrego przydziału.

Ale jest już kim tymi jednostkami koordynować przez ekipę doradców z Moskwy.

Na Kremlu już się cieszą że po Białorusi przyłączamy Kazachstan. Tylko że Tokajew to też ciekawa persona i o szerokich koneksjach w świecie.

Czy dla Kremla nie lepszy był stary układ z Nazerbajewem?

Parę rzeczy da na to odpowiedź np. czy wybuchnie wojna domowa jak już w tym regionie bywało.

Kto będzie ją wspierał – broń na rynku lokalnym jest, kadrowe jednostki jest z kogo składać i tylko rekrut ma być kazachski i kto to sfinansuje.

Klan Nazarbajewa – właśnie robi się go winnym korupcji i zdzierstwa – chyba mała szansa na powrót do władzy i szerokiego poparcia w masach .

To kto jest chętny o i ma wolne środki.

Turcja siedzi cichutko i twierdzi że gra o Kaukaz Południowy [bo kasy nie ma wolnej], Pekin chce mieć spokój i sam ma Kazachów i problemy z nimi na swoim terytorium.

Rosja na Tokajewie wraca mocno do Azji Centralnej.

Kasę kto wyłoży [lub zmusi ludzi klanu na wydawanie zaskórniaków na chybioną inwestycje w powrót].

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @Magazynier
6 stycznia 2022 23:57

Pragnę zwrócić uwagę na rolę kosmodromu Bajkonur, na którego utratę Rosja nie może sobie pozwolić, dopóki całkowicie nie ukończy rozbudowy tokowego u siebie. Stamtąd przecież dowodzi się całym rosyjskim ruchem w kosmosie. Póki co, zjawili się tam Wagnerowcy z rozkazem utrzymania tego obiektu za wszelką cenę. Może też chodzić o oderwanie tego terenu od Kazachstanu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nieobyty 6 stycznia 2022 23:43
7 stycznia 2022 09:59

No, ale najpierw musieli wylądować koamndosi, aby zabezpieczyć przylot doradców (przejąć lotniska) .

A tych doradców bodajże raptem  coś około setki,  co jak się wydaje w zupełności wystarczy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Perseidy 6 stycznia 2022 23:57
7 stycznia 2022 10:09

Jestem zdania, że z punktu widzenia Moskwy najlepszy byłby podział Kazachstanu na części:
prorosyjską pólnocno-zachodnią, a  pozostałe terytorium na  jedną albo jeszcze lepiej,  dwie części.

Wcale zatem nie wykluczone, że sytuacja wewnętrzna będzie moderowana w kierunku wojny domowej,
a  w jej wyniku "mirotworcy" ustanowią strefy buforowe pomiędzy terytoriami opanowanymi przez wojające ze sobą  klany.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @DobreWino 6 stycznia 2022 22:26
7 stycznia 2022 11:07

Oczywiście że jest niemożliwe. Droczę się z panem. Ma pan rację.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 7 stycznia 2022 10:09
7 stycznia 2022 11:22

Sytuacja rozwija się. Oby tylko nie ucierpiał na tym Kościół i cywile, w tym pozostałości polskich zesłańców z czasów sowieckich.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 6 stycznia 2022 22:42
7 stycznia 2022 11:24

Ten szkich geo-merkantylizmu angielskiego przemawia mi do wyobraźni. Zobaczymy. Sytuacja rozwija się. Oby tylko nie ucierpiał na tym Kościół w Kazachstanie i cywile, w tym pozostałości polskich zesłańców z czasów sowieckich.

Żywię nadzieję, że kiedyś pan zmieni swojego nicka. Za bardzo kojarzy mi się z tymi brukowymi memami naszych rodzimych nowobogackich. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @barnabas 6 stycznia 2022 19:41
7 stycznia 2022 11:33

No to ceny węgla pójdą w górę.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @stanislaw-orda 7 stycznia 2022 09:59
7 stycznia 2022 11:52

Z punktu pragmatycznego – w krajach Azji Centralnej Moskwa powinna mieć nie tylko kadry w obszarze penetracji ale i małe zespoły reagowanie kryzysowego. Przy szybkiej dynamice – czas przybycia reszty doradców to już inna odsłona teatru działań i ważna jest obecność fizyczna a nie łącza – chodzi o morale strony wspieranej.

Przy takim założeniu – trzeba w chwili obecnego chaosu informacyjnego zwracać uwagę na relacja Tokajewa z Moskwą przed wypadkami.

Nie przeceniajmy jednak Moskwy – nawet dobra praca kadrowych oficerów w terenie może być niweczona w ramach tarć frakcji na Kremlu.

Bo czym tłumaczyć że ocenią się krytycznie sytuacje wewnętrzną w Kazachstanie i to jeszcze po cudzie Kabulskim i w tym samy czasie mamy obniżenie nakładów na ochronę kosmodromu Bajkonur.

https://k--politika-ru.translate.goog/russkie-siloviki-na-bajkonure-popali-v-osadu/?utm_source=politobzor.net&_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc

Rosyjskie siły bezpieczeństwa w Bajkonurze zostały oblężone

Od lat Rosjanie badają technologię kolorowych rewolucji – postulują środki zapobiegawcze i techniki powstrzymania. Tak że trochę nie kupuję narracji że z tym stoi Zachód. Nie ma jeszcze danych że ośrodek moskiewski przejął a raczej przekierował zachodni projekt destabilizacji Kazachstanu. Zobaczymy czym wykaże się dowódca grupy OUBZ generał pułkownik Andriej Sierdiukow.

https://k--politika-ru.translate.goog/kto-i-kak-gotovil-protestnyj-vzryv-v-kazaxstane/?utm_source=politobzor.net&_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc

Kto i jak przygotował wybuch protestu w Kazachstanie?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nieobyty 7 stycznia 2022 11:52
7 stycznia 2022 12:38

To oczywiście jest bardzo prawdopodobne. Uzasadnienie zas takie, że miasta na północy i północnym zachodzie Kazachstanu to dominacja ludności rosyjskiej, a nie kazachskiej. Może idzie o wariant znany z  Donbasu, czyli ruch wyprzedzający (Anglosasów), podobny jak na Krymie. Czyli wojna domowa w tym kraju i jego podział na strefę prorosyjską (wzmocnioną)  i antyrosyjską (osłabioną).

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 7 stycznia 2022 12:38
7 stycznia 2022 13:15

"czyli ruch wyprzedzający (Anglosasów)" Czemu nie Amerykanów? Biden i Harrisowa to zasłona dymna deep state w negocjacjach z baronem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 7 stycznia 2022 13:15
7 stycznia 2022 13:29

W strategii globalnej stanowią jednolity front. Zapewne  dzielą pomiędzy siebie "teatry operacyjne", ale zazwyczaj i tak solidarnie współdziałają.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @stanislaw-orda 7 stycznia 2022 12:38
7 stycznia 2022 13:43

Azja Centralna to jest prawdziwy kocioł bałkański. Przykładowo Turkmenistan którym włada jedno plemię z paru i ma duże problem gospodarcze i społeczne. Choć hossa na gaz trochę oddala problem to jednak 2, 5 mln Turkmenów z Afganistanu [potomkowie Basmaczy] wisi niczym miecz.

To przez Kazachstan idzie turkmeński gaz do Chin więc są strony zainteresowane w porządku na tych ziemiach.

Kazachstan to nie tylko surowce mineralne [węgiel idący do Chin] ale i szlak z Sinciangu do Rosji – teren ten jest i musi być penetrowany przez Pekin [choćby przez pamięć o chanacie dżungarskim] więc strefa anglosaskich dywersji wobec Moskwy i Pekinu będzie zaduszana.

Ten krótki rys wskazywałby że wariant z Donbasu jest jednym z ostatnich scenariuszy jakie Kreml analizuje wobec Kazachstanu – choć nie ukrywają że mają ochotę na Państwo Związkowe Rosji, Białorusi i Kazachstanu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nieobyty 7 stycznia 2022 13:43
7 stycznia 2022 14:34

Poza wszystkim, inscenizacja "majdanu" w Kijowie zapaliła lampki alarmowe, ze to moze nie być tylko przypadek, ale taktyka do zastosowania na przyszłośc w otulinie Federacji Rosyjskiej (byłe republiki sowieckie) , tam gdzie  utrzymują się przy władzy opcje prorosyjskie. O ile na Ukrainie Anglosasi odniesli sukces (podobny jak w Afganistanie, czyli poprzez destrukcję kraju), o tyle na Białorusi (centrum dla tej inicjatywy  lokalnej umiejscowiono w Polsce), nie czekano na "żywiołowy" rozwój wydarzeń. Podobnie dzieje się obecnie  w Kazachstanie.

Aktywa  Chin i  Rosji są w Kazachstanie większe niż aktywa Anglosaxons, niemniej tym ostatnim może się zamarzył wariant syryjski.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 7 stycznia 2022 13:29
7 stycznia 2022 16:39

Nie za bardzo. Tow. Borys nie omieszkał odciąć się kilka razy od Trumpa. Wizyta Trumpa w GB była bardzo chłodna. Teraz też dystans i grillowanie deep state za pomocą ks. Harry'ego i Megan tak jak szoł-szał pani Ophrey. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 7 stycznia 2022 14:34
7 stycznia 2022 16:42

A o dementi deep state słyszałeś? Podobno zaprzeczyli wszelkiej ingerencji w Kazachstan. Czyli potwierdzili, że próbują przekupić Tokajewa i dali mu swoich "czeczeńskich terrorystów".

zaloguj się by móc komentować

barnabas @Magazynier 7 stycznia 2022 11:33
7 stycznia 2022 16:51

https://tradingeconomics.com/commodity/coal

ponad 20 proc up w miesiąc

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 7 stycznia 2022 16:42
7 stycznia 2022 16:52

Większość najemników  (terrorystów) to Tadżycy i Uzbecy z Frontu Północnego w Afganistanie (wierni i przyzwoicie opłacani sojusznicy USA).

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 7 stycznia 2022 16:52
7 stycznia 2022 17:35

No to imć Kuczyński ściemnia. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @barnabas 7 stycznia 2022 16:51
7 stycznia 2022 17:37

Które miejsca miał Kazachstan w uranie? 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @stanislaw-orda 7 stycznia 2022 14:34
7 stycznia 2022 18:55

Kwestia Syryjskie wojny domowej – to jest jednostkowy przypadek gdzie latami szykowano elity opozycyjne, przekupiono część elit władzy, [np. budowa tuneli w obszarze miejskim i zaangażowane w to firmy budowlane po gromadzone zawczasu nawozy sztuczne do produkcji ładunków].

To że ekipa Assada nie oddała władzy nie wynika z tego że była efektywna w jej obronie ale część elit sunnickich oraz druzyjskich i chrześcijan wybrała obronę stan posiadania a nie ofertę stron zewnętrznych oraz jeszcze efekt pewnej asekuracji elit kurdyjskich w pierwszych latach wojny.

Wariantu Syryjskiego nie da się powtórzyć bo to jest projekt szyty na miarę.

Wariant Białoruski – w moim odczuciu to Moskwa dostała cart blanche w sprawie Mińska i Baćki. Efekt ustaleń Berlina i Waszyngtonu w sprawie warunków arendy Europy Środkowej.

Ponieważ Baćka uwierał Kreml stopniem swobody to w ramach rewolty go spacyfikowano a przy okazji troszkę zweryfikowano stan Białoruskiej świadomości narodowej. I tu test wypadł nie pomyśli Wielkorusów. Obecne przypadki graniczne to kolejny etap pacyfikowania struktur białoruskich by były pełniej zależne.

Opozycja białoruska jest rozpoznana [część kreowana przez Moskwę ma już wyroki do odsiedzenia w białoruskich obozach] teraz pacyfikowany jest aparata państwowy i struktury siłowe – który przymuszono do operacji „Śluza” i użycie emigrantów jako broni demograficznej.

A ponieważ w tej operacji Mińsk atakuje Warszawę na zlecenie Berlin i Moskwy – życzymy mu i robimy co można by ten grant demograficzny wybuch mu w rękach.

W sprawie Kazachstanu – w ramach ćwiczeń intelektualnych rozważmy parę opcję:

Jak dane wejściowe – mamy:

Dane rynkowe - w 2019 r. amerykańscy producenci ropy pompowali i rafinowali około trzydziestu procent kazachskiego ropy naftowej, w porównaniu z siedemnastoma procentam rosyjskiego Łukoilu w Chinach. Zresztą to chyba UE jest największym partnerem gospodarczym Kazachstanu.

W Kazachstanie są największe międzynarodowe firmy, w tym Chevron, ExxonMobil i Shell, a Chevron jest największym prywatnym producentem ropy w Kazachstanie”.

Rugowana jest mniejszość Rosyjska [duży spadek populacja w ramach emigracji], język rosyjski oraz alfabet.

Struktury siłowe szkolone i kształtowane przez Tureckie służby.

Transformację władzy przez odejście starego prezydenta w drugi szereg.

Do tego dochodzą duże obostrzenie w czasie pandemii i brak hamulców ludzi klanu w drenażu kraju - i to mimo znużenia społeczeństwa tą ekipą.

Jak twierdzo niektórzy już w grudni eksperci z ambasady amerykańska już ostrzegali przed masowymi protestami.

Rewolucji kolorowa – turkusowo-żółta [od barw kazachskiej flagi].

Mamy zatem perę wariantów:

- Kazachska przygoda jest sponsorowana przez MI6 w celu stworzenia nowego Majdanu tuż przed rozmowami Rosja/USA-NATO w Genewie i Brukseli w przyszłym tygodniu, aby zapobiec jakimkolwiek porozumieniom.

- Zmuszenie Rosji do wycofanie się z konfrontacji z Zachodem w ramach dywersji rozpraszając ich na froncie wschodnim, w ramach toczącej się strategii chaosu wzdłuż granic Rosji.

- Moskwa ubiegła konkurencję w ramach rewolty społecznej doprowadziła do wymiana Klanu i ograniczenia stopnia swobody ekipie obecnego prezydenta w ramach wsparcia przy utrzymani władzy – próby polityki wielo-wektorowej Ałama-Aty to już przeszłość. Mocniejsze karty do negocjacji

Można jeszcze dopisać kolejne warianty.

Tylko że parę dni i sami oglądniemy co nam przyniesie „Jałta II” i jak na nią wpłynęły kazachskie przypadki.

zaloguj się by móc komentować

Tytus @OjciecDyrektor 6 stycznia 2022 21:14
8 stycznia 2022 09:27

Uważam podobnie, dorzucę tylko, że probrytyjski Pakistan to również droga z Indii.

zaloguj się by móc komentować

barnabas @Magazynier 7 stycznia 2022 17:37
8 stycznia 2022 12:04

Kazachstan drugie miejsce

Inne:

https://www.rp.pl/biznes/art8979421-producenci-uranu-zarobia-na-pandemii

obecna cena

https://www.cameco.com/invest/markets/uranium-price

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Nieobyty 7 stycznia 2022 18:55
8 stycznia 2022 13:05

Zawsze czytam z zainteresowaniem pana wywody >Jałta II i kazachskie przypadki. >  Bingo! I to smutne.

A przecież nic nie dzieje się przypadkiem.Czy tacy byli Prezydenci jak pan Kwaśniewski,czy anlgosasi jak były premier Tony Blair za grubą kasę nie doradzali przypadkiem Narsułtanowi Nazarbajewowi, , który wsławił się krwawą dyktaturą za czasów ZSRR,jak demokratyzować kraj ?

I jak zchować stosunki,które odpowiadałyby Unii - między wspólnotą a Azją Centralną?...

Mi to wygląda na wielka ustawkę. Unia już apeluje do władz Kazachstanu,by"proporcjonalnie używały siły w celu ochrony bezpieczeństwa" ,czyli akceptacja  rosyjskiej strefy wpływów. Bezpardonowe ;róbta "se" co tam chceta",bo my tu mamy swoje...ech znów kupczenie..

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 8 stycznia 2022 13:05
8 stycznia 2022 13:21

W Niemczech podano (nieoficjalnie), że pierwsze partie gazu popłyną do Europy rzez Nord Stream 2 jeszcze w styczniu br.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 8 stycznia 2022 13:21
8 stycznia 2022 14:29

No tak; Северный поток -готов ! certyfikaty przyśpieszony kurs już przeszły?...Przecież już wcześniej Kwestia Nord Stream 2 została wykluczona z negocjacji koalicyjnych  prowadzonych przez SPD, Zielonych i FDP. Józio klepną tą rurke jak nic,właściwie po dojściu władzy.!. Zresztą od początku to było pole minowe. Z jednego boczku USA  z drugiego Rosja. W środku Niemcy i UE. Pomiędzy nimi ekolodzy i kwiatuszki ekonomistów. Na żadną jednak poważną minę Moskwa-Berlin nie trafili...No chyba zadowoloną minę carewicza Putina.

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @BTWSelena 8 stycznia 2022 14:29
8 stycznia 2022 14:36

Zauważyłem, że Pani bucha nielubieniem w stronę Troli. Zastanawiam się czy Pani pustosłowie podpada.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Brzoza 8 stycznia 2022 14:36
8 stycznia 2022 15:25

Proszę załatwiać osobiste animozje nie na moim blogu. To są parafrazy a nie pustosłowie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Brzoza 8 stycznia 2022 14:36
8 stycznia 2022 15:31

Czy zobaczył pan tutaj może trolla,pod notką autora?...No cóż.... to pana słowa napisane wcześniej ; <Jest dla mnie szansa, że na końcu za sto lat nie okażę się głupi.> Z pewnością ma pan takie szanse ,jak się postara.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @BTWSelena 8 stycznia 2022 13:05
8 stycznia 2022 15:32

i Nieobyty.

Jałta II jak dla mnie nieadekwatne określenie. Putin nie Stalin. Mimo że obaj mafiozi. Putin nie ma tak wygórowanych ambicji na niezależność jak Stalin. Putin wyraźnie podpina się pod Izrael. 

Jak dla mnie bardziej pasuje dyplomatyczna Wojna Krymska. Los Polski wówczas również został przesądzony i to na naszą niekorzyść. Nasi przodkowie, zostali wpuszczeni w "bohaterską wojnę" bez amunicji i artylerii.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @BTWSelena 8 stycznia 2022 13:05
8 stycznia 2022 18:08

Kontekst relacji Kazachstan i Zachód.

W Radiu Wnet dr. Marszewski opisuje stan zapatrzenie studentów Kazachskich na Zachód nie Moskwę i nie Mekkę.

Dr Marszewski: Bunt w Kazachstanie jest na rękę Rosji. Myślę, że rebelia zostanie stłumiona

https://www.youtube.com/watch?v=M66glqwADeg

Kulturowa inwazja zachodu w społeczność Kazachstanu jest efektem pewnego balansu ekipy rządzącej między Pekinem i Moskwą. Relację elit był częścią tego balansu i to dlatego Kwaśniewski i Blair też byli zaangażowani na doradców [forma osłony na styl twardej ręki wobec mas kazachskich].

W ten nurt wpisuje się nawet styl i dobór projektantów dla budowli w nowej stolicy.

Szeroko pojęty Zachód dbał o relacja z elitą władzy i daleko mnie go interesowała dola społeczeństwa po rządami klanu Nazarbajewa.

Kontekst rewolty społecznej i pałacowej.

Na początku trzeba wspomnieć o pewny podziale Kazachstanu

Rosyjska notka Przekształcenie Kazachstanu w federację pomoże rozwiązać problemy wewnętrzne

https://topcor-ru.translate.goog/23473-prevraschenie-kazahstana-v-federaciju-pomozhet-reshit-vnutrennie-problemy.html?utm_source=politobzor.net&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc

Ten podział na 3 strefy jest istotny w ocenia zdarzeń gdzie ekipa Tokajewa szybko pacyfikowała tereny centralne a obecnie sięga po południowe i zostawia w spokoju obszary zachodnie które pierwsze zaczęły bunt ale i mają inny skład etniczny który po decyzji Moskwy o wysłaniu wojsk ograniczą skalę agresji.

W kwestii czyszczenia kadr – w Kazachstanie.

https://topcor-ru.translate.goog/23472-v-kazahstane-zaderzhan-byvshij-rukovoditel-komiteta-nacbezopasnosti.html?utm_source=politobzor.net&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc

Najnowsza rosyjska narracja o wypadkach kazachski to że amerykanie przy udziale ludzi klanu szykowali się do destrukcji tego kraju jak stworzenie ośrodka zapalnego na zapleczu Rosji i Chin, i ruszyła maszyna przygotowania kolorowych rewolucji i jest czas był przewidziany bardziej na lato 2022.

Gdy jednak do szło do społecznych protestów – przyspieszono scenariusze i sprawa przetrwania ekipy Tokajewa wisiała na włosku. Stary klan dał pola i na pełnej prędkości wjechała Moskwa z wsparciem.

No cóż mamy jeszcze parę dni chaosu ale na dziś spokój panuje w Kazachstanie [w sensie szansa udanej rebelia padła].

A i jest jeszcze Unia a raczej IV Rzesza – ta ma dla Moskwy prosty przekaz – nie ingerujemy w stosunki z waszymi wasalami.

Jak do tego podchodzą Anglosasi – biorąc pod uwaga w/w narrację właśnie Rosja zasiadając do stołu negocjacji drugiej stronie pokazuje że potrafi wyjąć z tali kartę kazachska i jeszcze ją obrócić na swoją korzyść

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 8 stycznia 2022 15:32
8 stycznia 2022 18:42

Moskwa w sposób otwarty przedstawiła swoje oczekiwania wobec Anglosasów i ich strefy wpływów.

Za parę dni rozpoczynają się negocjacje i zakres ustępstw Anglosasów w nowym podziale sił.

Trzeba zaznaczyć że Moskwa dobrała czas oraz zakres pokazu siły oraz skuteczności działań [przypadki kazachskie] sama forma rozmów jest też ciekawa przedstawia się czerwoną linię głęboko na trenie przeciwnika.

Jak teraz nazwiemy kapitulację Anglosasów – Jałtą II czy II Wojną Krymską.

Przez historyczną analogie – wskutek wojny krymskiej Sewastopol padł i Carat był na minusie i trzeba było zmienić cara.

Historyczna analogia – losu Polski – być może czeka nas Powstanie Styczniowe II [a może już trwa jak kiedyś wywłaszczano z dworków w ramach popowstaniowych represji tak dziś „Polski Ład” ruguje z rynku polskie małe firmy w ramach represji Berlina].

Jest jednak inny wróg Powstania Styczniowego II jest nim Rzesza Niemiecka a pacyfikować to powstanie będą polscy renegaci a nie carska wojska. [choć może już to robią bo fortepian Szopena na bruk wyrzucali kozacy a dziś mury polskich świątyń bruka polska ręką].

Dla mnie lepiej to określa pojęcie Jałty II – bo jak kiedyś ponad Polakami ustala się im ramy fizycznej i kulturowej egzystencji.

Jałta II – zatwierdza fizyczną i ideową arendę terenu Europy Środkowej przez Berlin na co zgadza się Moskwa ale i ona dostaje od Waszyngtonu swoją część tortu.

W zakresie militarnym pas ziemi niczyjej na którym stron nie pozwolą na utrzymanie rdzennej ludności i jej potencjału militarnego do obrony.

PRL dostała w ramach Jałty dużo ale III RP w ramach Jałty II odda po stokroć więcej na życzenie Anglosasów.

Kto będzie zwycięzcą Jałty II – nie Moskwa bo wzmacnia swego wroga jakim jest Berlin a paradoksalnie Pekin bo teraz elity z Taiwanu widzą ile warte są gwarancje Białego Domu.

To co nie uchronne czyli jedne Chiny – powstaną szybciej.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Nieobyty 8 stycznia 2022 18:08
8 stycznia 2022 19:40

Tak,bunt w Kazachstanie bardzo - jest na rękę Rosji. Z chwilą wejścia wojsk rosyjskich do Kazachstanu rozpoczęła się okupacja tego państwa. Bo jak to inaczej nazwać?..Szanuję bardzo zdanie pana Magazyniera,ale skłaniam się do nazwania tego manewru Jałtą II...i to z błogosławieństwem USA i całej tej otoczki anglosaskiej.To handlowanie kraikami ,ponad głowami zainterowanych doprowadza mnie do bezsilnej pasji.

Kontrolowane przecieki NBC o sprzedaniu Putinowi Europy Wschodniej potwierdzają tylko zapowiedź  "paskudności."Ciekawa mapka na stronie prof Dakowskiego o liniach kolejowych,chociaż było to już poruszane.

http://dakowski.pl/protesty-i-zamieszki-w-kazachstanie-sparalizowaly-jedna-z-glownych-arterii-nowego-jedwabnego-szlaku/

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 8 stycznia 2022 18:42
8 stycznia 2022 20:34

Inaczej to widzę. Dopisałem kilka słów na ten temat do mojego tekstu. Powstanie Styczniowe już jest ale w Kazachstanie. U nas nie będzie. Może będzie na Ukrainie, ale też nie przypuszczam. 

Różnica wobec Jałty I polega teraz na tym, że to co ustalą mocarstwa, nie będzie miało znaczenie, to znaczy że nic nie ustalą. Jeśli nastąpi podpisanie jakichś agreements to tylko na użytek propagandy, wyborów i eloktoratów, czyli ściema, robienie wody z mózgu maluczkim. Każda ze stron i tak będzie robiła co mogła, żeby dostać kasę na dystrybucję ropy i gazu. A nawet nie kasę ale rekomendacje kredytodawcy. Bo i kasa teraz też jest fikcyjna. Liczą się układy i sojusze. 

Kapitulację Anglosasów nazwiemy piątą kumulacją kapitału. Jeśli nastąpi, będzie fikcyjna, będzie służyć zbieraniu układów i sojuszy na kolejne inwestycje. Moskwa natomiast będzie dalej zalewała stoliczną wrzody na żołądku, bo nie ona jest pierwszym klientem u swojego kredytodawcy. Pierwsi w kolejce są Telaviv, deep state i Facebook. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 8 stycznia 2022 19:40
8 stycznia 2022 20:38

To "państwo" liczy sobie coś ok. 30 lat, a "urodził" je (i kilka innych) pijany Jelcyn.

Nie przesadzajmy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 8 stycznia 2022 19:40
8 stycznia 2022 20:44

I Nieobyty

Ja dalej swoje. Bo sojusze teraz są inne i więcej kredytodawców niż drzewiej. Nazywanie tych rokowań Jałtą II to wpisywanie się w narrację pod którą podłączył się Bartosiak i cała śmietanka medialna. A jest to narracja niebezpieczna dla nas, bo fałszywie zagrzewa nas do wstąpienie na barykady w celu złożenia tzw. "daniny krwi". Publicyści oczywiście będą tylko kibicować i rozdzierać szaty jak Rejtan. Ale włos z głowy im nie spadnie. Jednych zagrzewają do wznoszenia barykad przeciw Moskwie i Berlinowi innych przeciw Londynowi i Waszyngtonowie. Obłęd. Wyjdźmy z tego i zobaczmy chłodnych i trzeźwych jak świnie księgowych którzy księgują ruchomości i nieruchomości tzw. assets na obszarach przeznaczonych do działań wojennych, wznoszenia barykad i hodowli taniej siły roboczej. Dobrze że mamy Matusza Księgowego na stanowisku wysuniętym. Uczmy się od niego rozgrywania dostępnych nam aktywów i pasywów. Inaczej księgowi dalej będą nas księgować jako tanią siłę roboczą, względnie mięso armatnie. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 8 stycznia 2022 20:38
8 stycznia 2022 20:47

A Nazarbajew dolewał. Ale musi że to było coś mocniejszego niż kumys. Oni tam już mają swoje receptury. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 8 stycznia 2022 15:32
8 stycznia 2022 21:06

Dla  mnie  tez...

...  toto  cale,  dete  "Jalta  2"  jest  nieadekwatne  do  potegi  n-tej  !!!

Natomiast  -  rzeczywiscie  -  widzimy  "na  wlasne  oczy"  TOTO  cale  TEATRUM,  tj.  "modus  operandi",  czyli  cala  te  SZMACIARSKA  DYPLOMACJE  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nieobyty 8 stycznia 2022 18:42
8 stycznia 2022 21:19

Nie  wiem,  prosze  Pana,...

...  czy  te  Chiny  powstana  szybciej  czy  nie  -  moim  skromnym  zdaniem  nie  powstana  -  ale...  czy  cos  Panu  wiadomo,  gdzie  wyladowaly  te  liczne  samoloty  spier******cego  z  Kazachstanu   "sultana"  Nazarbajewa  i  calego  jego  klanu  ???

Jakie  aktywa  i  ile  wywiozl  ten  ZLODZIEJ  z  Kazachstanu,...  czy  "ktos"  to  wie  -  gdzie  te  samoloty  wyladowaly  i  kto-zacz  ich  zawartosc  przechwycil  ???

Czy  kogos  z  tych  "wielkich,  zatroskanych",  a  po  prawdzie  zdegenerowanych  i  zbankrutowanych  to  obchodzi  ???

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 8 stycznia 2022 20:44
8 stycznia 2022 21:47

Kiedy ja dobrze rozumiem także co pan ma na myśli i co oznacza publicystycznie uprawiać taką narrację.No może jestem staroświecka i bardzo jednak uprzedzona.To nie są te czasy po II wojnie światowej,gdy Staliniątka strzelały w tył głowy,gdzie groby dymiły...To rozumiem,że nastał inny czas kupczenia interesami swoich imperiów i wpływów.Rządzą nami wprost mafijni" księgowi" ,co nie umniejsza powagi sytuacji. Jednakże mi uparcie nasuwa się ta pojałtańska rzeczywistość w nowej odsłonie... Rosjanie sięgają jak po swoje,targując układy z silniejszymi... a publicyści wróżą jak Kassandra przepowiednie...

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 8 stycznia 2022 20:34
8 stycznia 2022 21:59

Ja sobie zdaję z pewnego układu i że dziś na świecie fundusze typu BlackRock, Vanguard AM, Fidelity Investments, Amundi – odpowiadają za rynki. A coś takiego jak Facebook, Twiter czy lokalne rządy to tylko poziom niższy w operacjach tych funduszy.  Zresztą to że Trump jako prezydent jest odcięty od Twitera to pokaz siły tych funduszy.

Nawet Moskwa i obsada Kremla – mimo swych czerwonych guzików atomowych też ma regulowane stopnie swobody.

 

Tak obrazowo można powiedzieć – jesteśmy jak mieszkańcy danej gminy która jest częścią układu metropolitalnego i musi się stosować do narzucanych wytycznych. Sukces gminy to wypracowanie sobie takiego stopnia swobody i autonomiczności by lokalni mieszkańcy mieli w miarę spokojne życie. To spokojne życie to min. szkoła która nie deprawuje nieletnich i pewne bezpieczeństwo życia społecznego w tym ekonomicznego.

Nasza gmina sąsiaduje z dużymi gminami które wymuszają na nas pewne działania np. lokalizację składowisk odpadów atomowych z elektrowni które są w sąsiednich gminach.

Pewną forma obrony było udzielnie kosztownych koncesji innej dużej gminie która miała nam zapewnić iluzoryczną ochronę przed takim inwestycjami.

Obecnie dowiadujemy się że burmistrz tej gminy [i mimo że one jest bezwolnym narzędziem tamtejszy funduszy kapitałowych] właśnie nam oświadczą że koszty koncesji nam wzrosną ale one nawet nie gwarantuje iluzji ochrony.

I takie jest znaczenie Jałty II – koncerny i fundusze mogą u nas się rozpychać i nie płacić podatków, mamy w ramach Nowego Ładu dożynać małe biznesy, a tanie leki antywirusowe przeciw grypie nie mogą być dostępne.

W zamian nie darowane są nam złudzenia że NATO jest sojuszem obronny dla jego członków.

I tu jest sens tej Jałty II – tyle lat blokowano nam realną modernizacje armii , pakowano nas w drogie projekty, szafowano krwią na misjach a dziś mówi nam się – zostawiamy was jak Armię Kuomintangu, Wietnamu Południowego czy Powstańców Szyickich w Iraku.

Za jedno można wdzięczny temu starcowi z Białego Domu ona mówi to teraz z góry a nie w czasie wojny – radźcie sobie sami.

Za co można mieć wobec starca pretensje że jeszcze nas jak Chan Tatarów darował Jan Kazmierzowi tak on nas jak psa darował Berlinowi. Tatarzy pod Kmicicem źle nie wyszli tylko że nami nie Kmicic komenderował będzie. Na pytanie kogo nam Berlin na komendanta wyznaczy – przypuszczam że osobnika o głębi intelektu Rocha Kowalskiego i uczciwości [nawet mistrz Sienkiewicz takiego arcyłotra nie sportretował].

Co do spraw kazachski – klan Nazarbajewa potraktował Kazachów niczym menedżment średniego i wyższego szczebla - zasób ludzki w korporacji.

Ile mógł tyle wyciągnął z tego zasobu a gdy skutki rządów był opłakana to przy protestach zasobu i decyzji o wymianie menedżmentu - chciał jeszcze firmę podpalić. Czy ci co przyszli będą lepsi, godni zaufania, czy będzie lepiej – na pewno inaczej [choćby na początku].

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @stanislaw-orda 8 stycznia 2022 20:38
8 stycznia 2022 22:15

To "państwo" Rosja właczyła już do swojego terytorium w 1868 roku za cara. A poźniej sowieci chrzcili ją po swojemu.A wiec łagry za Stalina,później laboratoria jądrowe ,kosmodron Bajkonur etc...I tu ma pan rację Jelcyn za dużo grzał,bo "niepodległość" im w 1991 dopuścił ,więc rzeczywiście po co ten cyrk?...jak można po "swoje" sięgać nie kupcząc...

Więc dalej szykuje się krojenie ,czy wpływy na państewka zasłaniając się jak panna przed ślubem,swoje dziewicze łono--- niby umowami,aż swoje osiągnią...Nie rozdzieram szat nad tymi ludami,bo jak nie jeden to drugi mocarz  ich ogarnie... a trzeci jeszcze oberwie.Czy to w porządku?.A nam importują cudo demokrację z eleganckim uśmiechem.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @BTWSelena 8 stycznia 2022 19:40
8 stycznia 2022 22:21

Ruch Moskwy – zabezpieczył władzę grupie Tokajewa i nie należy traktować to  jako okupację ale zabezpieczenie zasobów. Przy okazji parę rzeczy porządkuje się w Azji Centralnej  taki mały drobiazg to jeszcze Moskwa a nie Ankara porządkuje ten obszar i daje gwarancje władzy i bezpieczeństwa lokalnym klanom.

Co do Jałty II – koncesje i ustępstwa na rzecz Moskwy w obszarze bezpieczeństwa Europy Środkowej to w gruncie rzeczy koncesje na rzecz partnera Moskwy czyli BERLIN i gruntowanie jego hegemoni w tym obszarze. A za to już realnie płacimy – drogim prądem gazem, polityką sanitaryzmu a za chwilę żywnością i dietą wegetariańską.

Tak kazachskie przypadki wzmacniając pozycje Rosji w negocjacjach z USA o systemach bezpieczeństwa w Europie Środkowej i wymuszą ustępstwa a realnie daje to większą władzę Berlinowi nad Warszawą.

Kat Powstanie Warszawskiego von dem Bach Zalewski miał więcej odruchów serca w czasie kapitulacji wobec powstańców niż kanclerz Scholz będzie miał po Jałcie II.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Paris 8 stycznia 2022 21:19
8 stycznia 2022 22:30

Gro samolotów które wyleciało z nowe stolicy z przesiadkami docelowo lądowało w Emiratach i państwach zatoki.

Nazarbajewa - może być rezydenja pod Moskwą w sąsiedztwie  z innymi byłym przywódcami  na emeryturze. 

Chyba Szojug jest sąsiadem Janukowycza czy tam jest wolna parcela i dla Nazarbajewa to nie powiem bo był bum na dacze w tych okolicach. 

Rolą byłego prezydenta póki żyje jako zakładnik będzie  gwarancja że reszta rodziny i klanu spokojnie na emigracji będzie przepuszczała fortuny a i nowa ekipa zachowa się lojalnie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Nieobyty 8 stycznia 2022 22:21
8 stycznia 2022 22:52

Trafił mi pan do serca,tak dobrym porównaniem < jak Chan Tatarów darował Jan Kazmierzowi tak on nas jak psa darował Berlinowi. > Kmicica nie będzie!..

Co do kanclerza Scholza nie ma wątpliwości. Otoczył się samymi perełkami.Na stanowisku ministra zdrowia , najbogatsi tego świata mają swojego człowieka, niejakiego dr. Karla Lauterbacha. Prof.dr Karla Lauterbacha niemiecka prasa ,nazywa" koronakryzysowym telewizyjnym kaznodzieją....Fakt faktem niemiecka wikipedia o wykształceniu i tytułach napisała tak,że nie wynika z tego czy uzyskał tytuł dr medycyny,lecz nauk ścisłych na pewno....
Bąkają tylko nieśmiało,ze "spóźniał" się z rozliczeniami podatkowymi,lub coś tam zapomiał. Natomiast lokalna gazeta w Dortmund o działalności Lauterbacha pisze więcej niż wymownie.Kiepsko się zapowiada.

https://www.lokalkompass.de/dortmund/c-politik/skandale-des-spd-gesundheitsexperten-lauterbach_a1551122

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 8 stycznia 2022 22:15
8 stycznia 2022 23:34

Tam nie było żadnego "panstwa", tylko zwalczające się księstewka  (chanaty) po rozpadzie imperium mongolskiego .

Coś na podobieństwo plemion czerwonoskórych w Ameryce Północnej.

 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @stanislaw-orda 8 stycznia 2022 23:34
9 stycznia 2022 09:51

No tak " Native Americans "-trzeba było kilka wieków,aby ucywilizować i zebrać to do kupy.Historia ludów i powstawania państw,państewek,chanatów,cesarstw i plemion ,które się zwalczały dążąc do dominacji,jest bardzo ciekawa.Od maczugi po atom,a wspólnym mianownikiem jest dominacja i zarys nowych państw z narzuconą kulturą i obyczajami.

Człowiek rozumny (Homo sapiens) tak umowna,fajna nazwa,a jednak panie Stanisławie -człowiekowi,a zwłaszcza przywódcom często brak tego rozumu,więc historia powtarza się w koło Macieju tak samo.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @BTWSelena 9 stycznia 2022 09:51
9 stycznia 2022 10:45

... więc historia powtarza się w koło Macieju tak samo.

Bierzączka historii komentowana jest w sprawdzonych schematach. Gdy opadnie kurz bierzączki eksperci od sprawdzonych schematycznych zapisów nadają sens temu co się było wyłoniło.

Komentarz pewnego polityka. François Mitterrand skomentował krótko przed śmiercią relację z Ameryką [podaję za Le dernier Mitterrand]:

"Francja tego nie wie, ale jesteśmy w stanie wojny z Ameryką. Tak, wojna nieustająca, wojna żywotna, wojna gospodarcza, wojna oczywiście bez śmiertelnych zejść. Tak, Amerykanie są bardzo twardzi, nienasyceni, chcą niepodzielnej władzy nad światem. Jest to wojna nieznana, wojna nieustająca, bez trupów oczywiście, a jednak wojna na śmierć i życie. »

Zamiast Francja wypada wpisać 'stara Europa' [=Berlin?].

 

« La France ne le sait pas, mais nous sommes en guerre avec l’Amérique. Oui, une guerre permanente, une guerre vitale, une guerre économique, une guerre sans mort apparemment. Oui, ils sont très durs les Américains, ils sont voraces, ils veulent un pouvoir sans partage sur le monde. C’est une guerre inconnue, une guerre permanente, sans mort apparemment et pourtant une guerre à mort. »

zaloguj się by móc komentować

barnabas @Magazynier
9 stycznia 2022 11:10

znalezione

"W obliczu kolejnej okupacji rosyjskiej (Kazachstan),administracja USA oficjalnie potwierdza,że gotowa jest na ustępstwa wobec Putina:ograniczenia w rozmieszczeniu broni oraz rezygnacji z manewrów NATO-USA-

Droga do Jałty została otwarta."

https://twitter.com/SciosBezdekretu/status/1479948643482447877

 

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/press-briefings/2022/01/08/background-press-call-by-a-senior-administration-official-on-russia/

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @saturn-9 9 stycznia 2022 10:45
9 stycznia 2022 11:23

Dziękuję Saturnie za ten komentarz.Mój czas na Ziemi,powolutku dobiega końca i chyba już nie doczekam tej chwili,że  "człowiek rozumny"-nabierze rozumu.Nam ludziom tak w sumie niewiele trzeba do przeżycia ,cenimy sobie życie rodzinne,zdrowie i cechy umysłu własnych dzieci, dążymy do osiągnięcia dobra dzieci i członków rodziny ,oraz tożsamości.Czym innym jest przedmiot pożądania polityków i przywódców rządzących w naszym imieniu.Odwieczna zagadka i nie ma odpowiedniego klucza...aby otworzyć właściwe drzwi.
 

zaloguj się by móc komentować

Paris @saturn-9 9 stycznia 2022 10:45
9 stycznia 2022 15:11

Poczatek...

...  Panskiego  komentarza  SUPER  !!!

Zwlaszcza  to,  ze  jak  "kurz  biezaczki  opadnie  to  experci  od  schematycznych  zapisow  ("merdialni  publicysci  i  reszta  dziennikaZyn")  nadadzo  ("nowy")  sens  temu  co  sie  wylonilo"  !!!   To  w  nawiasach  to  moje.

I  trzeba  przyznac,  ze  ten  stary,  zdegenerowany,  masonski  knur  NIE  MYLIL  SIE,...  bo  rzeczywiscie  do  dzisiaj  wielu  Frankow  nie  wie,  ze  "sa  na  wojnie  z  Amerykancami",...  a  drzewniej  pSZejawem  tej  "wojny"  byl  bojkot  i  znikniecie  amerykanskiej  muzyki  rock'owej...  no,  ale  mieli  Hallydey'a,...  najwiekszego  "rockman'a  sFiata  calego  !!!

A  teraz  maja  jego  dzieci  i  wdowe  naparzajacych  sie  o  spadek,  bez  pardonu,...  i  niech  tak  trzymaja,    

zaloguj się by móc komentować

Paris @barnabas 9 stycznia 2022 11:10
9 stycznia 2022 15:18

Ona  nigdy,...

...  znaczy  sie  ta  "droga"  nie  byla  ZAMKNIETA  !!!

Sprzedawczyki  zza  Wielkiej  Wody  maja  to  WE  KRWI,...  po  prostu  trzeba  miec  swiadomosc  i  wiedze,  ze  te  cale  dete  USA  to  POTWOR...  i  SPRZEDAWCZYK  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 9 stycznia 2022 11:23
9 stycznia 2022 15:25

Fakt,...

...  Pani  Seleno,  ale  KLUCZ  MAMY...  on  zawsze  byl,  jest  i  bedzie,  tylko  "nasza  wadzunia"  NIE  KORZYSTA  z  niego,  bo  jej  sie  NIE  CHCE...  bo  "nasza  wadzunia"  ma  te  dete  "gwarancje"  z  piekla  rodem  i  woli  zgladzic  miliony  niz  dla  nich  cos  dobrego  zrobic  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 8 stycznia 2022 21:59
9 stycznia 2022 19:35

"tyle lat blokowano nam realną modernizacje armii , pakowano nas w drogie projekty, szafowano krwią na misjach a dziś mówi nam się – zostawiamy was jak Armię Kuomintangu, Wietnamu Południowego czy Powstańców Szyickich w Iraku"

Zgadza się, ale to nie jest Jałta w takim razie. Nadto może to wyjść na zdrowie organizacji zarządzającej, bo będzie musiała zrobić Unię-bis z Węgrami, Rumunią, Chorwacją i Litwą. Litwini chcą. Węgrzy nie wiem. Chorwatom i Rumunom trzeba złożyć propozycję. Dyskretnie rzecz jasna. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 9 stycznia 2022 09:51
9 stycznia 2022 19:42

Maczuga to tylko artefakt. Tak jak atom jest świadectwem instenienia organizacji merkantylnych od czasów prehistorycznych. Tak jak krzemienie z Gór Świętokrzyskich, sprzedawane na cały kontynent. Czyli historia to dzieje globalnych interesów od organizacji producentów krzemiennych ostrzy przez świątynię asyryjską do globalnych fundacji. Czyli historia organizacji merkantylnych. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @barnabas 9 stycznia 2022 11:10
9 stycznia 2022 19:44

Czas jakiś temu w dyskusji chyba na coryllus.pl Sciosa rozkminiono. Tyle warci co Olszański. No może bardziej elokwentni. To nie jest jeden facet.  

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 9 stycznia 2022 19:35
9 stycznia 2022 21:07

Jałta to jest symbol historyczny – ale pierwsza Jałta to był przystanek rozłożonego w czasie projektu. Decyzje a bardziej rekomendacje dla delegacji na spotkanie był ustalone wcześniej i wpasowane w przyszłe ekspansje gospodarcze.

Jałta II to też przystanek projektu kół finansowych - jego nazwa brzmi zgoda na Arendę ziem RON dla Berlina. W ramach iluzji mirażu – czasowo rozpinano pustą prezentację projektu Trójmorza.

Prusacy ten projekt Arendy ziem RON z perspektywy czasu rozłożą i tu pytanie o koszty upadku IV Rzeszy bo III Rzesza ile milionów zamordowanych Słowian kosztowała.

Dziś właśnie rozbija się Grupę Wyszehradzką wyciąga się z niej Pragę i Bratysławę, na Węgrzech idzie zamach na dziedzictwo korony św Stefana.

Nie jest tak że jesteśmy bezbronni – wspomnienie o dziedzictwie RON spędzą sen z powiek decydentom Kremla w ruchu wobec Białorusi i Ukrainy.

Nawet Berlin ma problem jak nas ugryźć by się nie udławić.

Pięknym przykładem jak nas Niemcy boją się i nie potrafią nas dobić jest konflikt graniczny i jej obrona przez Wojsko Polskie i ile ich sieci agentury wpływu musiano nadaremno ujawnić by zohydzić polskiego żołnierza i funkcjonariusza .

Wracając do Jałty II – zdrada Polaków przez Waszyngton i ustępstwa na rzecz Moskwy nie są dla nas czymś złym, katastrofą. To jest tylko pozorna przegrana którą można i trzeba wykorzystać.

Co nas czeka - Berlin gdy już na pełnej prędkości będzie wprowadzał swoje porządki szybko się zderzy z Moskwą.

Mając do wyboru dobywać z US Army – mury Kremla po stokroć wolę z Rosyjską Armią zdobywać Bramę Brandenburską [z małym zastrzeżeniem o ile nie będzie na niej powiewać Chorągiew Proroka].

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 9 stycznia 2022 21:07
10 stycznia 2022 14:54

Z Czerwoną Armią już zdobywaliśmy. Możnaby coś dla odmiany. Powazniej mówiąc Jalta była tak jak pan napisal od dawna przgotowywana. Nie wiem czy to co teraz to tez dawno przgotowany dołek. Odnoszę wrażenie że to raczej wynik pokera czyli hazard. No i sam pan potwierdza że nie jest beznadziejnie. Jałta to byl ciemny katyński dół. Wynikla z naiwności PPSowskich mężów stanu. Przerzucanie akcentów w Pisowskiej polityce zagranicznej sprawia wrażenie że nie są aż tak naiwni.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 10 stycznia 2022 14:54
10 stycznia 2022 16:27

Jeżeli w bonusie będzie odrodzenie Katolickiego Królestwa Bawarii – to Berlin możemy zdobywać z każdym od chińskie armii zaczynając po turecką kończąc. Mogą to tęż być siły nie regularne Tuaregów, Hutii, wszystko co tam Bozia by dała.

To są jednak marzenia – a najbardziej podchodzący do ich realizacji są Rosjanie - do trzech raz sztuka zdobyć po raz trzeci Berlin i po kres świata nie pozwolić się odrodzić pruskiej bucie.

Rząd Polski [a innego w Polsce nie mamy] jest w bardzo ciężkim położeniu i jest bardzo mocno atakowany na arenie międzynarodowej a różnego rodzaju naciski są szantażem i wymuszeniem rozbójniczym.

Warto by ten Rząd pamiętał że jego jedynym realnym sojusznikiem oraz jego tarczą oraz mieczem jest Naród Polski.

...Kto w drobnej rzeczy jest wierny, ten i w wielkiej będzie wierny; a kto w drobnej rzeczy jest nieuczciwy, ten i w wielkiej nieuczciwy będzie…

Może więc by się ten Rząd zabrał do pracy i na początek choć trochę przykrócił rodzimych volksdeutschów.

Nikt na arenie międzynarodowej nie będzie traktował na poważnie Rządu Polskiego jeżeli po nim może się huśtać każdy mały obesraniec np. niejaki Kramek lub „polski” dyplomata na żołdzie rządowy bezczelnie we wrogich mediach z tego rządu i Polskiej Racji Stanu kpi.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
10 stycznia 2022 19:39

Z Moskalami nie da się reaktywować Królestwa Bawarii.

Niestety, wydaj mi się, że samoświadmość PiSu i Narodu Polskiego nie poprawi się w najbliższym czasie. Zarząd Pis chyba realistycznie ocenia przeciętny poziom kultury w naszym narodzie. Poza tym układy towarzyskie i nie tylko wiele determinują.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować