-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Polityczne talenta komediantów czyli jak Krym rozbił plany inwazji

I niech Wołodymyr Ołeksandrowycz Zełenski wybaczy mi, że wypominam mu jego przeszłość szołbiznesową, ale czynię to po to by wyeksponować fakt, że w istocie zawodowe komedianctwo w jego biografii było tylko epizodem, być może wkalkulowany przez jego sponsorów jako zmyłka. Kariera telewizyjnego błazna była tylko tłem, które teraz tym silniej uwypukla jego niezwykłe uzdolnenie jako gracza politycznego/merkantylnego. 

Na tle tej kariery widzimy teraz wyraźniej całe spectrum jego potencjału. Gdyby był dziedzicem finansowego imperium być może usłyszelibyśmy tylko zdawkowe plotki na jego temat, ale wtedy pokazałby zakres swoich talentów, wtedy odczulibyśmy je zwłaszcza my w Polsce. Do takiego wniosku dochodzę czytając streszczenie jego wywiadu dla Bilda podane poniżej.

Streszczenie jest wzięte z Jerusalem Post. Zastanawia mnie jeden szczegół, mianowicie, że nie mogę go znaleźć w Reutersie, skąd według wszelkich znaków zostało wzięte/zakupione. Może po prostu nie umiem szukać.

Rzecz jasna nie wierzę ani słowu z jego wypowiedzi pełnej jakoby rozżalenia i patriotycznej goryczy. Owoż i aktorski, oratorski talent p. Zełeńskiego. To nie jest jendak jego talent jedyny. Przecież było oczywistym, że Moskwa nigdy nie zgodzi się na dopuszczenie Ukrainy do NATO i UE. Więc nie o NATO ani o UE chodziło p. Zełeńskiemu. Być może się mylę, ale ciągle powraca do mnie myśl, że chodzi tu o niedopuszczenie Moskwy do czarnomorskiego handlu, o spowolnienie albo i zatrzymanie rozbudowy krymskich portów kontrolowanych przez Rosję. Znaczyłoby to, że Władimir Władmirowicz dysponuje podobnym talentem aktorskim co Zełenski. No chyba że flegma i pełna luzu ironia malująca się na twarzy WWP jaśniejącej matuzalemowym spokojem na najnowszych zdjęciach to efekt zaaplikowania mu jakichś kagiebeckich farmaceutyków wprost z moskiewskich psychuszek dla niepokornych. Sam nie wiem. Wydaje mi się, że powinien być ostro zaniepokojony o moskiewskie interesy merkantylne, bo wyglądają na fatalnie skanalizowane. Rotacja wojsk na granicy ukraińskiej po pierwsze jest kosztowna, drenuje budżet kremla, po drugie daje wszelkie argumenty przeciw rekomendacjom kredytowym dla Sewastopola i innych portów na Krymie. No chyba że za to płacą Putinowi, za odgrywanie globalnego bandyty. Na prawdę gubię się w domysłach. Może po prostu ma to gdzieś i pracuje teraz na "spokojną starość" w Dubaju dla siebie i całego zespołu swoich sobowtórów.

Ważne jest też o czym Zełeński nie mówi. Mianowicie o Polsce i o nieformalnym dopuszczeniu Ukrainy do Wspólnoty Brytyjskiej. Za nie-mówienie o Polsce, że tak powiem, „płacą” mu. Uczestnictwo we Wspólnocie Brytyjskiej zaś to jego as w rękawie. Wszyscy go oczywiście widzą. Wszyscy rzez jasna przytomni istoty bieżących wydarzeń. Ale cała sztuka polega na pełnym wdzięku odegraniu roli zatroskanego o losy narodu humanisty, który wszem i wobec pokazuje swojego asa w rękawie, ale tak jakby ten as w ogóle nie istniał. Tak jakby był Zełeński w jednej osobie wcieleniem Rodrigo Borgii i Mahatmy Ghandiego. Gdyby nie mój niepokój o interesy polskie, widowisko to kontemplowałbym jako kunsztowny artyzm. Pociesza mnie jedynie i w sposób niepełny dymisja min. Kościńskiego, bynajmniej nie z powodu jakiejś mojej antypatii do niego, czy przekonania, że jest on nieudolnym finansistą. Tylko i wyłącznie z racji tej, że widzę w tym posunięciu dobre rozumienie polskiej racji stanu ze strony Premiera. Martwi mnie podpisanie przez Premiera orzeczenia TSUE . Nie dlatego że zgadzam się z opinią Zbigniewa Ziobro, ale dlatego, że zastanawiam się czy jest w tym świadome kunktatorstwo mające odwrócić uwagę eurokratów od polskiego akcesu do globalnej Wspólnoty Brytyjskiej, czy raczej świadomość niskiego miejsca Polski w organizacji zespolonych narodów pro-angielskich. Po prostu nie wiem i gubię się w domysłach. Z gry Zełeńskiego dedukuję tylko zadowolenie z jego uczestnictwa w rzeczonej wspólnocie globalnej.

Na rozjaśnienie humoru, dla lekkiego pośmiacia, albo nawet dla rozwinięcia naukowych zainteresowań stanem mentalności brytyjskich, czy jakich tam, dziennikarzy, załączam, pod tekstem o Zełenskim, analizę zagranicznej polityki Władimira Władimirowicza. Komentarze pozostawiam na dyskusję. Skomentuję tylko jeden, niezwykle ożywczy fragment tego tekstu: 

"W czwartek Moskwa nadal ogłaszała wycofywanie wojsk z anektowanego Krymu, a Kreml zakwestionował sceptycyzm Zachodu, mówiąc, że proces ten wymaga czasu." 

WWP na prawdę zaskoczył mnie. To by oznaczało, że WWP jest faktycznie napojony jakimiś psychodelikami. Wszak to klęska. Jest to haniebna, w oczach moskiewskich gangów, rezygnacja z Czarnego Morza. Oczom nie wierzę, uszom nie słyszę. Co na to pierwszy pitbul moskiewskiej propagandy Władimir Sołowiow? Wyrżnie mu gonga swoją sławną piąchą za zdradę moskiewskiego narodu? Wolne żarty. Żonę wraz za 10 swoich dzieci rzuci na pożarcie, jak przystało na nastojaszczego kozaka, a sam czmychnie do Wuhanu by tam doskonalić swoje gong fu. Może to kolejna gra kłamstw, ale jakaś kiepska. Tania komedia. Jakby z niemych filmów slapstikowych. Wszak samo miauknięcie WWP na temat wycofania zielonych ludzików z Krymu to wystawianie się na ryzyko przewrotu pałacowo-kremlowskiego. Kniazie rosortów siłowych mieliby doskonały pretekst do usunięcia go, w ten lub inny sposób. W świetle tego jednego zdania tytuł tego tekstu "Analiza: Osiągnięcia Putina w kampanii nacisków na Zachód i Ukrainę"  zakrawa na kpinę, albo faktycznie na jakiś odmienny stan świadomości autora tego tekstu. Nadto to kolejny argument za tezą, że rosyjska inwazja na Ukrainę to gra pozorów. 

Natłok nowych zadań może mi przeszkodzić we włączeniu się w dyskusję. Z góry przepraszam. Dodam tylko tyle, że widzimy tu ogromny postęp w przemyśle militarnym. Jeśli GB w 1944 tworzyło fałszywy materiał dla niemieckiego wywiadu w postaci gumowych, nadmuchiwanych czołgów jakoby gotowych do inwazji, to dziś można z powodzeniem używać prawdziwych czołgów i broni artylerskiej jako zmyłki, jako tworzenia mimikry inwazji, jako odwrócenia uwagi od bierności sił lotniczych. Skoro helikoptery dziś panują całkowicie nad polem konwencjonalnej walki, to gdzie są te ruskie latające „krokodyle” (tak się bodajże nazywa rosyjski szturmowy helikopter)? Czemu nic o nich nie słyszymy w amerykańskich donosach? Wciąż widzimy tylko transporty czołgów i pojazdów opancerzonych kursujących w tę i z powrotem ... Z jedną tylko tezą tego artykułu zgadzam się. Nic tu kupy się nie trzyma (to oczywiście jest moja teza), dlatego ta rosyjska mimikra będzie trwała i trwała (tu nawiązuję do konkluzji tego artykułu), aż Putin w końcu wyjedzie do tego Dubaju, albo aż w końcu ktoś zapoda mu "gruzińską herbatę" by skrócić jego polityczne męki, czego oczywiście mimo wszystko szczerze mu nie życzę. 

Jeśli podoba, proszę o plusa.

Ukraiński Prezydent widzi szansę Ukrainy na członkostwo w NATO jako słabą - Bild
REUTERS 17 luty, 2022
Sprzeciw Rosji wobec długoterminowych ambicji Ukrainy dołączenia do sojuszu wojskowego NATO, sprawił że te dążenia Ukrainy wywołały głęboki kryzys w stosunkach Wschód-Zachód.

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Ołeksandrowycz Zełenski w czwartkowym wywiadzie dla niemieckiego dziennika Bild powiedział że szansa Ukrainy na dopuszczenia do NATO jest słaba.
Trwają gorączkowe wysiłki dyplomatyczne, aby zapobiec konfliktowi zbrojnemu.

Zelenskiy powiedział Bildowi, że choć Ukraina od lat chciała wstąpić do NATO, to proces ten nie idzie do przodu.

"Nie tylko Rosja jest przeciwna naszemu członkostwu. Niektórzy poszczególni członkowie NATO popierają stanowisko Moskwy. To jest otwarta tajemnica" - powiedział.

Nie wymienił nazw tych krajów, mówiąc, że wciąż ma nadzieję na ich wsparcie.

"Nie mamy łatwo z tymi sąsiadami i nie chcemy ryzyka ani sporów dyplomatycznych" - powiedział, dodając, że Ukraińcy sami powinni zdecydować o ewentualnym członkostwie, ale nie ma sensu jeszcze przeprowadzać referendum.

"Droga do NATO i UE jest bardzo długa" - powiedział Bildowi, wzywając członków sojuszu do wspierania Ukrainy.

-----------------------------------------
 

Analiza: Osiągnięcia Putina w kampanii nacisków na Zachód i Ukrainę

Tim Balmforth (na marginesie, fajny nick, poetycki)

MOSKWA, 17 lutego (Reuters) - Rosyjski przywódca Władimir Putin zapewnił sobie kilka zwycięstw w konfrontacji z Zachodem nad Ukrainą, ale jest zbyt wcześnie, aby dostrzec koniec kryzysu, który może jeszcze przekształcić się w nową zimną wojnę, nawet jeśli konflikt zostanie zażegnany, powiedział obserwator Kremla.

Stany Zjednoczone odrzuciły twierdzenie Moskwy o częściowym wycofaniu wojsk rozlokowanych w pobliżu Ukrainy, twierdząc, że Rosja nadal je rozbudowuje i jest gotowa do inwazji, jeśli się na nią zdecyduje.

Moskwa, która temu zaprzecza, oskarża Zachód o ignorowanie jej kluczowych żądań dotyczących bezpieczeństwa, ale najwyższy dyplomata Siergiej Ławrow powiedział Putinowi w poniedziałek, by dał więcej czasu na dyplomację, nawet jeśli Putin powiedział, że nie chce być wciągnięty w męczące negocjacje.

Dla Putina procesja zagranicznych dygnitarzy przylatujących na rozmowy, w tym prezydenta Francji, kanclerza Niemiec i dwóch brytyjskich ministrów, jest już zwycięstwem, spychając obawy Moskwy o bezpieczeństwo na szczyt światowego programu.

"Jego największym osiągnięciem jest to, że zwrócił na siebie uwagę Zachodu" - powiedział Andriej Kortunow, szef RIAC, think-tanku zbliżonego do rosyjskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. "Przynajmniej są teraz w pełni świadomi stanowiska i narracji Rosji... Myślę, że to duże osiągnięcie i zobaczymy, co się stanie dalej i czy będzie mógł coś zgłaszać jakieś dodatkowe roszczenia."

Zachód odrzucił jako wynaturzone wiele żądań Moskwy dotyczących bezpieczeństwa, które obejmują propozycję wycofania przez NATO swojej infrastruktury do linii 1997 roku, zakończenia ekspansji sojuszu i zadeklarowania weta w sprawie przystąpienia Ukrainy.

Waszyngton zaproponował jednak rozmowy w niektórych sprawach.

Prezydent USA Joe Biden powiedział we wtorek, że na stole leżą konkretne pomysły, by "stworzyć środowisko bezpieczeństwa w Europie" (tu na widowni, jak w klasycznej telekomedii, powinna wybrzmieć salwa nieokiełznanego dzikiego śmiechu) obejmujące nowe środki kontroli zbrojeń, przejrzystości i stabilności strategicznej.

"Oczywiście nie jest to dokładnie to, czego Rosja chciała, ale myślę, że realistycznie rzecz biorąc, jest to to, czego Rosja mogła oczekiwać" - powiedział Kortunow.

SANKCJE, JEDNOŚĆ NATO

Z pewnością rosyjska ekspansja w pobliżu Ukrainy - którą Biden oszacował we wtorek na ponad 150 tys. żołnierzy - pociągnęła za sobą koszty utraty reputacji, pobudziła NATO i spowodowała napływ pomocy wojskowej dla Ukrainy.

Rosyjskie akcje i rubel zostały nadszarpnięte, ponieważ Zachód zagroził poważnymi sankcjami.

NATO, zaniepokojone rosyjskimi posunięciami, wysłało dodatkowe oddziały do Polski, Litwy, Łotwy i Estonii oraz opracowuje plany nowych jednostek bojowych w Europie Środkowej i Południowo-Wschodniej.

"Jak to często bywa, ich militarne zastraszanie okazało się przeciwskuteczne i jedynie skupiło zachodnie umysły na konieczności obrony Europy przed Rosją. Wzmocniło to jedność NATO" - powiedział Keir Giles, współpracownik Chatham House.

DECYDUJĄCY TYDZIEŃ

Napięcia wzrosły ponownie w czwartek po tym, jak wspierani przez Rosję rebelianci i siły ukraińskie wymienili się oskarżeniami o wystrzelenie pocisków poza linię zawieszenia broni we wschodniej Ukrainie. Wielka Brytania oskarżyła Rosję o próbę sfabrykowania pretekstu do inwazji.

Ten tydzień jest postrzegany jako decydujący moment (kolejna salwa dzikiego śmiechu), który może wprowadzić kryzys w nową fazę.

W niedzielę mają się zakończyć wielkie ćwiczenia wojskowe na Białorusi, na północ od Ukrainy. W czwartek Moskwa nadal ogłaszała wycofywanie wojsk z anektowanego Krymu, a Kreml zakwestionował sceptycyzm Zachodu, mówiąc, że proces ten wymaga czasu. 


"Jeśli rzeczywiście zobaczymy początek wycofywania wojsk, wtedy będziemy mogli powiedzieć, że ta faza kryzysu jest zakończona. Jest zbyt wcześnie, aby się zrelaksować" - powiedział Wołodymyr Fesenko, szef kijowskiego think-tanku Penta.

Sir John Sawers, były szef brytyjskiego wywiadu MI6, powiedział w środę BBC, że kryzys może być w punkcie zwrotnym, choć zaznaczył, że Putin wciąż ma różne opcje militarne na Ukrainie.

"Myślę, że pod pewnymi względami prezydent Putin będzie myślał, że ma przewagę punktową w tej sprawie" - powiedział Sawers. Wymienił promowanie przez Moskwę swoich obaw o bezpieczeństwo, zastraszanie Ukrainy i podkreślanie zależności Europy od rosyjskiego gazu ziemnego.

Putin zyskał w tym tygodniu nowe narzędzie nacisku na Ukrainę w związku z konfliktem na jej wschodzie, po tym jak rosyjscy ustawodawcy poprosili go o uznanie niepodległości wspieranych przez Rosję separatystycznych regionów, powiedzieli analitycy.

Uznanie tych samozwańczych republik wykoleiłoby proces pokojowy oparty na porozumieniach mińskich z lat 2014-2015, mających na celu zakończenie walk.

NOWA ZIMNA WOJNA?

Fesenko powiedział, że nawet jeśli Rosja złagodzi kryzys, wycofując teraz wojska, może je łatwo ponownie szybko wprowadzić, tak jak to uczyniła ostatniej wiosny.

Jego zdaniem może to pociągnąć za sobą scenariusz otwarcia czegoś w rodzaju nowej zimnej wojny, w której napięcie i konfrontacja polityczna umacnia się i staje się bardziej stała.

"Myślę, że jest to najbardziej prawdopodobne, ponieważ Putin nie może się wycofać i nie może się cofnąć z zasady" – powiedział.

"Liczby mogą się wahać, ale wojska pozostaną i konfrontacja polityczna pozostanie. To oczywiście będzie trochę inne niż to, co mieliśmy w czasach Związku Radzieckiego, ale mimo to ta konfrontacja będzie tu przez dość długi czas."



tagi: ukraina  moskwa  ue  nato  wołodymyr ołeksandrowycz zełenski  wwp  talenty polityczne 

Magazynier
17 lutego 2022 19:30
47     2080    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stanislaw-orda @Magazynier
17 lutego 2022 21:57

Kraje Zachodu wygrywają z FR dość łatwo w mediach (propagandzie).

Ale czy w realnym starciu pójdzie im równie  łatwo?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 17 lutego 2022 21:57
17 lutego 2022 22:43

Jak na razie innego realnego starcia nie będzie, oprócz propagandowego i merkantylnego.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 17 lutego 2022 22:43
17 lutego 2022 23:20

problem w tym, iż WWP ma potężną  grupę "jastrzębi" w tzw. establishmencie (kiedys mowiono ma ch "siłownicy") , prących do zmierzenia się "na rękę" z NATO,  wykorzystując w tym celu precedens Ukrainy.

Jak uważasz, kto się cofnie , bo Putin nie bardzo ma dokąd?

zaloguj się by móc komentować

olo @Magazynier
18 lutego 2022 00:20

tanki czekaja na banki?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 17 lutego 2022 22:43
18 lutego 2022 06:14

Ale Anglosaxons po coś  zabrali swój kontyngent wojsk z Afgan. Przecież nie dlatego, że ich talibowie do tego zmusili.

Wygląda mi to jak element dlugofalowej strategii, czyli prowokowania na wschodniej rubieży NATO wojenek  lub sytuacji ni to wojny ni pokoju, co zmusi FR do marnotrawienia zasobów na utrzymywanie stanu alertu na tej rubieży. Takie "zmiękczanie" FR ma doprowadzić moskwicinów do wybrania opcji  "zero-jedynkowej"  -  Zachód czy Chiny.  Czyli do jasnego opowiedzenia się z kim FR ma zamiar trzymać sztamę.
 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
18 lutego 2022 06:46

"Myślę, że Zełeński i Putin ustawili się: nasze Pioruny pójdą w ręce Putina, a on uderzy wprost w Polskę, omijając podbój Ukrainy."

Taki komentarz mi napisała w mailu moja znajoma. Co wy na to?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 17 lutego 2022 23:20
18 lutego 2022 06:52

O siłowikach też zacząłem myśleć pisząc ten tekst. Przyszła mi myśl, że to oni wymuszają na Putinie plany inwazyjne, albo wręcz realizują je wbrew WWP, wywierają presję na carską armię za jego plecami.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @olo 18 lutego 2022 00:20
18 lutego 2022 06:58

Banki olewają tanki. Inwestują w sprzęt hightech i latający w tym spaceX.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
18 lutego 2022 07:02

@wszyscy

Czyli wygląda to nie na zimną wojnę, ale na gorące syfki nieustające. Zamiast zarazy stan lokalnych rozpierduch, bardzo kosztowne paskudztwa. Korzyść dla polityków taka że to też ogranicza nasze naturalne swobody. I nie da się przeciw temu zorganizować buntu tak jak przeciw mimikrze cowidowej.

zaloguj się by móc komentować


saturn-9 @Magazynier 18 lutego 2022 07:02
18 lutego 2022 07:14

Fragment [darmowy] z dzisiejszego komentarza redaktora naczelnego szwajcarskiej Prawdy :

 

Ktokolwiek kontroluje eurazjatycki superkontynent, kontroluje świat. Dogmat ten kształtuje politykę Moskwy i daje nowe możliwości Rosji, która wydobyła się z postsowieckiej słabości. Ukraina, Kaukaz czy Lewant: dla Putina szachownica nie może być wystarczająco duża, wszędzie rozłożył swoje figury – pisze redaktor naczelny NZZ Eric Gujer w „Innym spojrzeniu”.

 

Fajną godzinę redakcja wybrała do publikacji 5:30. Zejściowe TRZY piątki to detal a na geo-szachownicy nadal Ukraina, Kaukaz, Lewant...

zaloguj się by móc komentować

olo @saturn-9 18 lutego 2022 07:14
18 lutego 2022 08:11

wyglada na to, ze po zniesieniu obostrzen szwajcaria bedzie miala swoj tydzien

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 18 lutego 2022 07:14
18 lutego 2022 08:16

Dzięki. Ho, ho, ... tak, tak, ... Nie ma jak czuwać na progu globalnego skarbca. Tam bije krynica merkantylnej prawdy objawionej. Mackinder wiecznie żywy. Nie przeczę. Wszystko prawda. Oprócz jednego - Moskwa z sowieckiej słabości jeszcze się nie wydobyła. Ergo ten kto kontroluje kontrolera eurazjatyckiego superkontynentu, kontroluje wszechświat. Wychodzi na to że potomkowie Mackindera wciąż górą. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @olo 18 lutego 2022 08:11
18 lutego 2022 08:18

Pisać do Valsera. Niech donosi co u Helwetów. Pewnie będzie miał kupę roboty, ale niech skrobnie ze trzy linijki przynajmniej. 

zaloguj się by móc komentować

olo @Magazynier
18 lutego 2022 09:21

tu sie podpisze;

plus

zaloguj się by móc komentować

Paris @olo 18 lutego 2022 00:20
18 lutego 2022 10:13

Pewnie  tak...

...  od  poniedzialku  pApuja  we  francuskim  telewizorze  -  nieprawdopodobnie  -  SZCZYT  Afryka-UE...  takze  w  tamtej  czesci  Afryki  w  tzw.  Sahelu  "wystrugali"  -  sobie,  bo  przeciez  nie  mieszkancom  tamtego  regionu  -  uczestnicy  tego  "szczytu  hipokryzji"  ZRODELKO  KREDYTOW...  no  i  "wajny  nie  budiet"  !!!

Czego  tam  nie  bedzie...  i  rozwoj  ekologiczny,...  i  edukacja,...  i  WALKA  Z  TERRORYZMEM,  bien  sur,...  wszyscy  sa  usmiechnieci,  zadowoleni,  jednym  slowem  "happy"...

...  Franki  juz  zakladaja  "elektrownie  fotowoltaiczne"  na  ogromnych  powierzchniach  i  "fabryki"  produkcji  butli  gazowych  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 18 lutego 2022 06:46
18 lutego 2022 10:18

A  ile  ona  ma  lat...

...  i  czy  jest  po  "studiaH"  ???

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 18 lutego 2022 07:02
18 lutego 2022 10:21

Tak...

...  zamienil  stryjek  siekierke  na  kijek  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @saturn-9 18 lutego 2022 07:14
18 lutego 2022 10:28

Aj  waj...

...  jaki  on  "YntelYgentny"  !!!

Szkoda,  ze  znacznie  wczesniej  tego  nie  napisal,

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 18 lutego 2022 08:16
18 lutego 2022 10:35

Voila,...

...  teraz  -  po  ostatnich  i  rewelacyjnych  wpisach  na  SN  -  to  nastapi  ISTNY  WYSYP  tych  calych  "straznikow  globalnego  skarbca",...  u  nas  tez  profesUr  Krasnodebski  strzela  swoimi  "zlotymi  myslami"  u  OSZUSTKI  SMOLENSKIEJ  Gojskiej...  tym  razem  juz  w  RADIO,...  w  "polskim  radio"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Magazynier 18 lutego 2022 06:46
18 lutego 2022 11:47

"Co wy na to? "

Że jest w całkowitym błędzie. Powinna zrezygnować z komentowania, bo zwyczajnie bredzi.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @saturn-9 18 lutego 2022 07:14
18 lutego 2022 11:53

" Ktokolwiek kontroluje eurazjatycki superkontynent, kontroluje świat. "

Od głoszenie tej tezy rozpoczął swoją karierę medialną w 2014 mec. Jacek Bartosiak. Okraszał to jeszcze wtedy cytatami z H.J. MacKindera w tej materii, wziętymi z "The Geographical Pivot of History".

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @olo 18 lutego 2022 09:21
18 lutego 2022 14:04

Dzięki. Na pocztę wewnętrzną pisać do niego.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Henryk-W 18 lutego 2022 11:47
18 lutego 2022 14:08

Ona komentuje na mojej prywatnej poczcie. Wolno jej. Nie zgadzam się z tym podejściem, że powinna zrezygnować. Lepiej niech pan wytłumaczy dlaczego jest w błędzie. Wszak to byłby niezły manewr propagandowy gdyby Białorusy na naszej granicy wystrzelili ze trzy pioruny w kierunku naszej straży granicznej.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Henryk-W 18 lutego 2022 11:53
18 lutego 2022 14:13

MacKinder musiał dostarczyć imperium dobrego intelligence w kwestii Rosji i Azji. Inaczej zostałby wysłany do Johanesburga pilnować koncłagru dla Burów. Pisał głównie o przepływie towarów i kasy. Z prawdą merkantylną nie rozminął się. Bartosiak zrobił z tego doktrynę wojenną.

Nie ma nic złego w powoływaniu się na merkantylologię Mackindera. Jest do wykorzystania. Problem zaczyna się gdy na tej bazie ktoś startuje do castingu na gwiazdę publicystyki.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 18 lutego 2022 10:18
18 lutego 2022 14:17

Jest pełnoletnia ;-)) i ma tytuły akademickie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 18 lutego 2022 14:17
18 lutego 2022 15:54

OK,...

...  ale  i  tak  nie  podzielam  jej  pogladu  !!!

Tam  "ustawiaczy"  jest  znacznie  wiecej  niz  ten  "aktor  komediowy"  i  zezgredziali  "Putin  z  Lawrowem",

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 18 lutego 2022 15:54
18 lutego 2022 16:21

Ale niech pani pomyśli: atak rakietowy na Hajnówkę polskimi piorunami. To jest coś. Wyraźne pęknięcie w sojuszu strategicznym Kijów-Warszawa-Londyn.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 18 lutego 2022 16:21
18 lutego 2022 16:37

Panie  Doktorze,  ale...

...  kiedy  tam  nie  ma  zadnego  "sojuszu"  !!!

Jesli  na  zielona  UKR  "nasze  panstwo"  wysyla  zezgredzialego  Terleckiego,  z  coraz  wiekszymi  worami  pod  oczami  i  tego  calego  PRZEBIERANCA  Rachonia,...  

...  no  o  czym  to  swiadczy...  no,  tylko  o  tym,  ze  to  JUZ  jest  taka  BIDA  Z  NEDZA,  ze  szkoda  gadac  !!!

Oni  sa  naprawde  zalosni,  ci  wszyscy  komedianci  i  "ustawiacze",...  ale  -  co  najwazniejsze  -  to  PUSTAKI  i  BANKRUCI  !!!

A  wojna  kosztuje,  kosztuje  NIEBOTYCZNE  PIENIADZE...  i  my  Polacy  powinnismy  NAJLEPIEJ  o  tym  wiedziec,

zaloguj się by móc komentować

Paris @Paris 18 lutego 2022 16:37
18 lutego 2022 16:39

Benny  Hill  naprawde  turla  sie  ze  smiechu,...  pustego  smiechu  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 18 lutego 2022 16:37
18 lutego 2022 16:50

Nie odpowiedziała pani na moje pytanie. Atak polskimi piorunami na polską straż graniczną to jest wykazanie wszem i wobec że tego sojuszu nie ma. To nie jest jakiś straszny cios, ale w sumie niezłe jaja na granicy. Londyn i Kijów zmuszeni do jakiejś nadaktywności, może z czymś się wysypią. Że nie ma tego sojuszu jest oczywiste dla nielicznych. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 18 lutego 2022 16:50
18 lutego 2022 17:43

Dobrze...

...  a  co  to  sa  te  "polskie  pioruny"  ???      

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 18 lutego 2022 17:43
18 lutego 2022 22:18

Pani po prostu jest rozbrajajaca. :-))) Takie rakiety.

Jakaz mam teraz radoche ze oparlem sie pokusie i nie zbanowalem pani.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Henryk-W 18 lutego 2022 11:53
18 lutego 2022 22:21

Czegos łatwo pan się poddaje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 18 lutego 2022 22:18
19 lutego 2022 14:46

Czasami  jestem,...

...  ale  zeby  zaraz  banowac...  w  koncu  takie  "niedopatrzenie"  czesto  sie  zdarza,  a  radocha  niech  wyjdzie  Panu  na  zdrowie  !!!

Domyslalam  sie,  ze  to  sa  jakies  rakiety  albo  temu  podobne  "zabawki  militarne".  Ja  sie  na  sprzecie  wojskowym  wcale  nie wyznaje  ani  sie  nim  nie  interesuje  -  ciekawi  mnie  tylko  ILE  TO  KOSZTUJE,  ILE  za  TOTO  zaplaci  "nasze  panstwo"  albo  "nasz  ZONT",  czyli  NA  ILE  mnie,  nas  Polakow,  czyli  caly  narod  PRZEKRECA  w  imie  tej  detej  na  bezczela  "wojny"...  tylko  tyle.  Ta  cala  "wojna"  to  doskonala  OKAZJA  dla  NIEBOTYCZNEGO  ZLODZIEJSTWA,  czyz  nie  ???

Dlatego  tez  ciezko  skupiac  mi  sie  na  jakichs  atakach  czy  "sojuszach"...  detych  w  BBC  albo  w  innym  NJT  czy  chocby  w  kurwizorze,  a  praktycznie  -  ze  wzgledu  na  "klauzule  tajnosci"  -  nie  do  zweryfikowania  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 19 lutego 2022 14:46
19 lutego 2022 15:00

Jak najbardziej na zdrowie. Powodem pokusy było nieparlamentarne słownictwo. Dlatego uprzejmie proszę nie używać na moim blogu słówek "k....wizor" i "me...ia".

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 19 lutego 2022 15:00
19 lutego 2022 18:07

Nie  ma  sprawy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
20 lutego 2022 05:34

"ciekawi  mnie  tylko  ILE  TO  KOSZTUJE,  ILE  za  TOTO  zaplaci  "nasze  panstwo"  albo  "nasz  ZONT",  czyli  NA  ILE  mnie,  nas  Polakow,  czyli  caly  narod  PRZEKRECA  w  imie  tej  detej  na  bezczela  "wojny"...  tylko  tyle.  Ta  cala  "wojna"  to  doskonala  OKAZJA  dla  NIEBOTYCZNEGO  ZLODZIEJSTWA,  czyz  nie  ???"

Czyż tak. To jednak interesuje się pani sprzętem, jego istotnym aspektem. I mnie to inetersuje. Trzeba by pogrzebać w sieci by to nasze poznawcze zapotrzebowanie zaspokoić.  

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 18 lutego 2022 22:18
20 lutego 2022 08:53

To rakiety ziemia-powietrze. Czy nadają się na "atak rakietowy na Hajnówkę"? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 20 lutego 2022 05:34
20 lutego 2022 10:46

Wlasciwie...

...  interesuje  mnie  WYLACZNIE  finansowy  aspekt  tej  "wojny"...  i  sadze,  ze  jako  narod  powinnismy  dzisiaj  SKUPIC  SIE  tylko  na  tym  WOJENNYM  ZLODZIEJSTWIE,...

...  bo,  ze  jest  to  MEGA  PRZEKRET  i  ZLODZIEJSTWO  -  to  nie  mam  watpliwosci  !!!

 

Moze  Blaszczak  albo  BANKSTER  raczylby  PO****dziec  na  "albinosie"  jakie  to  "kokosy  Polska  robi  na  tej  wojnie"...  ILE  smy  juz  ZAROBILI  na  tych  "piorun'ach"  ?!?!?!  Chyba  dzisiaj  w  dobie  tego  detego  posteMpu,  tych  cyfryzacji,  informatyzacji  czy  innych  PIERdacji  -  to  nie  powinien  byc  problem  !!!   

zaloguj się by móc komentować

Paris @saturn-9 20 lutego 2022 08:53
20 lutego 2022 10:49

Super...

...  dziekuje  bardzo  !!!

W  sumie  to  niezgorsza  "zabawka",  ale  rzeczywiscie  na  "atak  rakietowy"  taka  sobie.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 20 lutego 2022 08:53
20 lutego 2022 19:53

Na atak propagandowy wszystko się nadaje. Nie twierdzę że tak się stanie. Ale uważam że Moskwicinów stać na to. Czy Ukraińcy zdecydowaliby się sprzedać im, nie wiem. To są spekulacje.

W tej propozycji mojej znajomej najważniejsza teza to porozumienie pod stołem między ukraińskimi oligarchami i Zełeńskim a Moskwą. Nie wiem, jak jest. Widzę ciemność kiedy pytam o to sam siebie. Żadnych nawet domysłów.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 20 lutego 2022 10:46
20 lutego 2022 19:54

Że się powtórzę, w tym co napisała moja znajoma, najważniejsza teza to porozumienie pod stołem między ukraińskimi oligarchami i Zełeńskim a Moskwą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @saturn-9 20 lutego 2022 08:53
20 lutego 2022 19:55

a ile tego powietrza (chodzi o skuteczny zasięg/wysokość celu)?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @saturn-9 20 lutego 2022 08:53
20 lutego 2022 20:00

Zaraz tam rakiety. Już prędzej rakietki. To przeznaczona  na helikoptery wersja  "Stingerów".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 20 lutego 2022 19:53
20 lutego 2022 20:05

Oczywiście,  oczywiscie, moskwicinów stać na wszystko.
Ale chyba nie stać by ich było na "Pearl Harbour" albo "WTC", żeby nie wspomniec o "pomniejszych płazach"  w rodzaju USS "Maine" (Hawana, 1898) czy USS "Maddox" (Zatoka Tonkińska, 1964).

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 20 lutego 2022 19:54
20 lutego 2022 20:22

Napewno  musi  istniec,...

...  chyba  tydzien  temu  wiekszosc  oligarow  opuscila  UKR.  Janukowycz  juz  przed  majdanem  "ewakuowal  sie"  do  Rosji,...  Poroszenko  tez  w  Moskwie  ma  "swoje"  fabryki  czekolady...

...  choc  dzis  francuski  telewizor  pokazywal  go  jak  "sie  modli"  w  cerkwii  w  Kijowie  !!! 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować