-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Ocean znieprawienia czyli PUE odmawia uznania Rosji za sponsora terroryzmu

Tytuł oryginalnego raportu polskiego radia brzmi "Prawodawcy UE odrzucają propozycję uznania Rosji za <państwowego sponsora terroryzmu>". Niestety trzeba nazwać ich po imieniu - to moskiewska agentura. Entuzajstyczne relacje w ukraińskich kanałach internetowych dotyczyły rezolucji Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy.

https://www.youtube.com/watch?v=7KVP5hwRTJ0 

To tam przegłosowano wyrok na Rosję jako na państwo terrorystyczne. Oczekiwanie, iż to samo zrobi Palament Europejski były jednak przedwczesne. Stonnictwo Europejskich Konserwatystów i Reformatorów przyjęło wysokie prawdopodobieństwo takiego scenariusza.

A stało się to po nietuzinkowym wystąpieniu online Włodymira Zełeńskiego przed PE. Rozmiary deprawacji tego zgromadzenia są nieprawdopodobne. Dorównuje im tylko znieprawienie Rosjan, meksykańskich karteli narkotykowych, chińskich towarzyszy i moskiewskiej agentury wpływu w Polsce, jak się okazuje w części tożsamej z tzw. euroentuzjastami. Widzimy owoce jej działania w najważniejszych instytucjach polskiego państwa, w sądownictwie, w parlamencie, w propagandzie partii opozycyjnych wobec PiS, pośród urzędników selekcjnowanych przez partię rządzącą na ministerialne stanowiska, w szkolnictwie wyższym, w bezkarności rektorów i dyrektorów wywalających na zbity pysk każdego, kto im nie pasuje do propagandowego profilu czyli do żebrzącej ręki wyciągniętej po dotacje, w mediach robiących wodę z mózgu poważnym na pierwszy rzut oka ludziom, w propagandzie nazywającej białym to co ciemne jak czeluść grobu, nieczystym zaś to co czyste i uczciwe, to co mdłe tęczowym, w programach nauczania ogłupiających dzieci i młodzież, w lewackich organizacjach tzw. nauczycieli, w służbie zdrowia, w samorządach, w codziennej propagandzie dzieciobójstwa, mordowania starych i schorowanych, w propagandzie pederastii i pedofilii sięgającej już po dzieci przedszkolne. Ów wielki czyrak moskiewskiej infekcji, bandyckiej pogardy i wręcz nienawiści do uczciwych ludzi, spojrzenia na nich jak na bydło, ów wrzód eksplodował jak Wezuwiusz i obecnie zalewa swoimi nieczystościami Europę.

Źródłem tej infekcji są tzw. "błędy Rosji", o których usłyszeliśmy w Fatimie. Pośród nich są dwa podstawowe "błędy", czyli przekonanie rządzących, że obywatele są nie tylko ich niewolnikami ale po prostu bydłem do dojenia lub/i na ubój. Z tego wynika drugi: władza stoi ponad prawem, nieskrywany bandytyzm staje się zasadą życia publicznego. Rządzącym wolno stosować "mokrą robotę", ponieważ bez nich sprawowanie władzy nad taką bydlęcą masą jest niemożliwe.

Niestety euro-liberałowie, -socjaliści i -zielonie wykazali się podobnym podejściem. Oni bowiem stanęli na przeszkodzie uchwalenia takiej rezolucji. Rezolucja ZPRE to dużo. Organizacja ukraińska wykorzysta ją w sposób odpowiedni. Ale pozostaje promoskiewska frona w PE, które okazał podejście podobne kremlowskiemu po pierwsze do swoich wyborców, duża część których oczekuje konkretnych działań zmierzających do oddania Ukrainie sprawiedliwości. Po drugie do samych Ukraińców. 

U nas widzimy jak fala pogardy dla uczciwej pracy, fala karierowiczostwa, małoduszności sięga również do środowisk nam bliskich. Moskiewska rezydentura piekli się. Jej czas jest krótki. Kreml rozpaczliwie szuka wyjścia z dołu śmierci, w którym chciał utopić Ukrainę, Gruzję, Białoruś, Litwę, Łotwę, Estonię, Słowację i nasz kraj. Armenię rzucił już na pożarcie. Sam wpadł do tego grobu. Teraz gwałtownie próbuje się z niego wyrwać. Dlatego aktywizuje i naciska na swoje wtyki rozsiane po całym świecie, również u nas. Jest to tak oczywiste, że aż wstyd o tym pisać.    

Rezolucję czyli wniosek o uznanie Rosji za organizację przestępczą terrorystyczną złożyło stonnictwo Europejskich Konserwatystów i Reformatorów. Nie wątpię, że wielu z nich zgadzając się na tę inicjatywę miało przed oczami Prezydenta Ukrainy i jego apel do europejskich parlamentarzystów. Ta rezolucja był odruchem dobrej woli. Jednak nie potrafię zdobyć się na podziw. W sytuacji zagrożenie jest to normalne, nie heroiczne, jest to w zasadzie przejaw zdrowego instyktu samozachowaczego. Nadto od polityków oczekuję większej przezorności i dalekowzroczności. Ufam, że PE będzie zmuszony powrócić do tej sprawy. Ale na jakiś czas uznanie moskiewskiej organizacji za terrorystę zostało zaprzepaszczone. To jest cios dla Ukrainy, dla Polski i innych tzw. po-wersalskich państw. Ta rezolucja będzie miała szansę na większość, ale nie wtedy, gdy będzie wniesiona na wokandę przez parlamentarną mniejszość, często służącą za worek treningowy dla postępowych miłośników ludzkości. Ta rezolucja ma szansę, jeśli będzie inicjatywą najemnych, wojujących ateistów, liberałów, socjalistów i zielonych. To oni rządzą w Europie. 

Na koniec krótka refleksja na temat samej notki prasowej. Odrzucenie rezolucji zostało przegłosowane dziś wczesnym popołudniem. W polskich materiałach prasowych, na stronie polskiego radia owszem pojawiła się notka na ten temat, do której podaję poniżej link. Poprawcie mnie mili państwo jeśli się mylę, ale mam wrażnie że w polskojęzycznej sieci nie było żadnej innej wzmianki na ten temat. Tylko polskie radio poinformowało o tym swoich słuchaczy. Kilka razy wpisywałem w google ten tytuł i nic. Rozumiem, że uczciwi polscy dziennikarze od razu dali sobie w szyję po odnotowaniu tej paneuropejskiej hańby. I nikt już nie był w stanie trafić we właściwe literki w klawiaturze swojego kompa. To bardzo ładnie z ich strony. Tylko ktoś jeden, jedyny, czujący obowiązek przesłania donosu naszym angielskim sojusznikom, zasiadł za klawiaturę i wystukał to, co trzeba. Ale Anglicy i Jankesi wiedzieli o tym znacznie wcześniej od naszych prasowych desperatów. Donosu znad Wisły nie potrzebowali. Nadto czy ów dziennikarz nie mógł przetłumaczyć tegoż raportu w DeepLtranslator na nasz język ojczysty? Czy musiałem zrobić to ja i to za darmo?

Raporthttps://www.polskieradio.pl/395/9766/Artykul/3052944,EU-lawmakers-reject-proposal-to-brand-Russia-‘state-sponsor-of-terrorism’-report

13.10.2022 16:30
    
Parlament Europejski nie ogłosi Rosji "państwowym sponsorem terroryzmu" po tym, jak centrowe i lewicowe ugrupowania odrzuciły projekt rezolucji w tej sprawie - podała w czwartek publiczna rozgłośnia Polskiego Radia IAR.
Parlament Europejski nie wskaże Rosji jako państwa sponsorującego terroryzm po tym, jak projekt rezolucji w tej sprawie, zaproponowany przez Europejskich Konserwatystów i Reformatorów (ECR), został odrzucony przez inne ugrupowania polityczne - podał w czwartek publiczny nadawca Polskie Radio agencja informacyjna IAR.
Parlament Europejski nie wskaże Rosji jako "państwa sponsorującego terroryzm" po tym, jak projekt rezolucji w tej sprawie, zaproponowany przez Europejskich Konserwatystów i Reformatorów (ECR), został odrzucony przez inne ugrupowania polityczne - podał w czwartek publiczny nadawca Polskie Radio agencja informacyjna IAR.PAP/Mateusz Marek
Jak podaje portal polskieradio24.pl, projekt deklaracji przygotowała grupa Europejskich Prawodawcy UE odrzucają propozycję uznania Rosji za "państwowego sponsora terroryzmu" (ECR). 
Jednak na środowym spotkaniu większość pozostałych ugrupowań politycznych odmówiła poparcia rezolucji - poinformowała brukselska korespondentka IAR Beata Płomecka.

Przeciwko dokumentowi wystąpili socjaliści, liberałowie, zieloni i komuniści - podaje polskieradio24.pl.  

UE wezwana do uznania Rosji za państwowego sponsora terroryzmu

Projekt ECR mówił, że "działania Federacji Rosyjskiej i jej proxy powinny być opisane jako terroryzm i powinny być katergorowane jako takie".

W dokumencie dodano, że Parlament Europejski "wzywa państwa członkowskie i UE jako całość do bezzwłocznego wskazania Federacji Rosyjskiej jako państwa sponsorującego terroryzm." Kosma Złotowski, prawodawca ECR z rządzącej w Polsce partii Prawo i Sprawiedliwość (PiS), odsłonił projekt rezolucji na Twitterze we wtorek, dodając, że ECR szuka poparcia dla dokumentu wśród innych grup politycznych w Parlamencie Europejskim. 
Złotowski podkreślił, że Rosja w tym tygodniu rozpoczęła brutalne bombardowanie celów cywilnych na całej Ukrainie, popełniając wcześniej zbrodnie wojenne w miastach Bucze i Irpin - podało polskieradio24.pl.
Projekt rezolucji ECR mówił, że parlament i rząd Ukrainy "wezwały kraje i organizacje międzynarodowe do uznania Rosji za kraj wspierający terroryzm". Dalej stwierdzono, że "Federacja Rosyjska szerzy terror na całym świecie poprzez prywatne sieci wojskowe najemników, takie jak Grupa Wagnera" i "wielokrotnie wspierała akty międzynarodowego terroryzmu" - podało polskieradio24.pl. 

Czwartek to 232. dzień rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

 



tagi: parlament ue  rezolucja europejskich konserwatystów i reformator  rosja jako państwo terrorysta 

Magazynier
13 października 2022 21:56
55     2094    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

orjan @Magazynier
14 października 2022 09:21

Jesień jest więc ręce opadają.

Jeśli ktoś napotka listę tych dobrych europejczyków głosujących przeciwko rezolucji, to byłbym wdzięczny za link.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 14 października 2022 09:21
14 października 2022 12:03

Listy nie ma,bo PE odrzucił głosowanie i debatę ws uznania Rosji jako państwo terrorystyczne. Frakcja Europejscy Konserwatyści i Reformatorzy przygotowali rezolucję za pomocą której państwa członkowskie i PE powinny natychmiast wezwać do uznania Rosji za państwo terrorystyczne.Przewodniczący innych frakcji nie chcieli poprzeć projektu.Wstrzymay sie od głosu EPL (PO i PSL) oraz ID Le Pen.Za odrzuceniem w ogóle debaty proponowanej przez EKR opowiedzieli się:frakcja Renew Emmanuela Macrona, socjaliści( Miller,Belka Cimoszewicz,Lewica ) i komuniści. (to szczegół z blogerskiego sprawozdania,pokrywajacy się z ogólą decyzją)

Profesor Ryszard Legutko uczestniczył w środę w spotkaniu przewodniczących frakcji na którym zapadła decyzja w tej sprawie.  Jak głosowano na tym spotkaniu nie ma innych formalnych sprawozdań,ponad to co podaje autor notki.

https://polskieradio24.pl/5/1223/Artykul/3052757,UE-nie-chce-uznac-Rosji-za-panstwo-terrorystyczne-Prof-Legutko-nie-kryje-oburzenia-Mowi-o-ostroznej-taktyce

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier
14 października 2022 14:59

O ile dobrze zrozumiałem, to PE odmówił zajęcia się wnioskiem o uchwalenie danej rezolucji. Wygląda mi więc na to, że frakcja EKR (w tym PiS) złożyła wniosek o powzięcie konkretnej rezolucji. Dopuszczenie jakiegoś wniosku do procedowania przez PE wymaga widać poparcia wniosku przez inną / inne frakcje. Jeśli nikt nie popiera, to wniosek jest odrzucany od procedowania go w ogóle. To jest normalny i dobry obyczaj postępowania demokratycznego. Nie będę sprawdzał jak to jest wg konkrefnych przepisów procedur unijnych, bo głębsze zajmowanie się konstrukcją i prowadzeniem tamtejszego parlamentu w ogóle napawa mnie obrzydzeniem. Ja tylko obserwuję owoce i po nich poznaję.

No więc owocem tej sprawy wcale nie jest, że odmówiono danej rezolucji. To jest pożałowania godny skutek. Rzeczywistym owocem jest, że NIKT nie poparł wniosku frakcji EKR (w tym PiS). To oznacza, że poza EKR żadna z frakcji w Parlamencie Europejskim nie widzi potrzeby przeprowadzenia jakiejkolwiek oceny postępowania Rosji jako agresora na Ukrainie. To jest grubo gorzej niż byłoby, gdyby po stosownej dyskusji plenarnej, wniosek został po prostu oddalony przez głosowanie plenarne. 

Ostatnia moja nadzieja (jako matka filozofów) polega na tym, że któryś odpowiednio wpływowy polityk polskiej opozycji będący przy okazji europosłem strzeli w pysk (przenośnia) przewodniczącego frakcji, do której onże europoseł tam należy. Ja wiem, że to próżna nadzieja, lecz przyda mi się świadectwo kim są ci europosłowie z ramienia polskiej opozycji. Bo albo dana postawa przewodniczącego ich frakcji im osobiście pasuje, albo nie pasuje, lecz scedowali byli swoje prawa europoselskie w ręce byle kogo, tzn. przewodniczącego frakcji.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @orjan 14 października 2022 14:59
14 października 2022 16:10

Dzięki za wyjaśnienie. Tytułu jednak nie zmienię. Musiałby być dłuższy niż jest. 

zaloguj się by móc komentować


orjan @Magazynier 14 października 2022 16:10
14 października 2022 18:56

Ależ nie ma żadnej potrzeby zmiany tytułu. Na Parlament UE jako ciało plenarne (tj. ogół europosłów) spada wszelkie odium czynów i zaniechań egzekutywy tego parlamentu oraz regulaminów i procedur stosowanych przez tę egzekutywę.

Mamy tu organizacyjne nawiązanie do biur politycznych rządzących komitetami centralnymi (KC) partii komunistycznych jako ciałami plenarnymi. Nad takimi biurami politycznymi, jak starsi pamiętają, stał jakiś sekretariat, a nad nim już Związek Sowiecki. Związku Sowieckiego szczęśliwie już nie ma, ale mamy być szczęsliwi bo są Niemcy. Organizacyjnie jest wypróbowane to samo i tak samo.

zaloguj się by móc komentować

orjan @kskiba19 14 października 2022 16:21
14 października 2022 19:13

Dzięki! Absolutnie nie pouczam, ale na wszelki wypadek warto wyraźnie uporządkować organizacyjny krajobraz Europy.

Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy – ZPRE (ang. Parliamentary Assembly of the Council of Europe – PACE) to organ statutowy Rady Europy. Zasiada w nim 648 członków z 47 państw członkowskich. Jest to zupełnie inne ciało niż Parlament UE i nie ma żadnego organizacyjnego związku między organami Rady Europy a organami późniejszej Unii Europejskiej, czy też ze Zgromadzeniem Parlamentarnym jeszcze innej organizacji tj. Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE).

Skoro jednak także ZPRE uznało Rosję za reżim terrorystyczny, to tym bardziej Unia Europejska stoi jak chory palec Europy i to wcale nie udaje palca środkowego, bo na taką otwartość UE jest równie tchórzliwa jak jej niemiecki suweren.

 

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @orjan 14 października 2022 19:13
14 października 2022 19:15

Ani ja się nie znam . Podrzuciłem bo w temacie.

zaloguj się by móc komentować


peter15k @Magazynier
14 października 2022 19:45

Jeżeli pojawią się informacje kto i ile brał od Gazpromu, ruskich oligarchów i dziwnych fundacji to może będzie początek kuracji przeczyszczającej. ( U nas też padł blady strach i wielu ma rozwolnienie bo niemieckie fundacje mogą już nie być tak szczodre ).   W każdym razie bez wywalenia 80% tego całego bazjlu nic się nie zmieni.  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 14 października 2022 19:45
14 października 2022 20:59

Kuracja "przeczyszczająca " już jest w samej FR.Oligarchowie i menadżerowie Gazpromu ,to bardzo niebezpieczny żywot ,mimo miliarderskich fortun. Ostatnio byli w tak słabej kondycji psychicznej,że wieszali się sami,strzelali nawet swoim rodzinom prosto w serduszka,przy tym chyba starannie wycierając odciski paluszków,aby nie budzić wątpliwości u śledczych.Tam już było wszystko,garaże,zarąbanie siekierą etc,etc

Jak podaje oficjalnie info w 2022 naliczono jak na razie ośmu...w tym kilku z żonami i dziećmi.Ha! Ci samobójcy jakieś chyba patriotyczne snoby...Zabić dziecko,aby państwo dziedziczyło?..no wolę nie spekulować.

W 2017 r. amerykańska gazeta „USA Today” opublikowała nawet wyniki badań, z których wynika, że w ciągu trzech lat co najmniej 38 oligarchów zmarło lub zaginęło.No nie wiem czy dowierzać,że aż tak duzo ich było?...Opieram się na doniesieniach za 2022 rok...gdzie na miejscach zbrodni w Rosji dochodzenia prowadziła nie tylko rosyjska policja, ale i służby bezpieczeństwa Gazpromu. "Nie jest wykluczone, że wysoko postawieni ludzie w elicie władzy Rosji zacierają ślady finansowych oszustw i drenażu środków z publicznych firm." 

Myślę,że wobec takich samobójstw nie pojawią się informacje kto brał od Gazpromu. Chociaż z pewnością haki zostały w sejfach... w razie co...

zaloguj się by móc komentować

orjan @peter15k 14 października 2022 19:45
14 października 2022 21:04

Gdy w 1997 r. wprowadzano w Polsce pierwszą ustawę o ochronie danych osobowych nabrałem podejrzenie, że celem wcale nie jest ochrona prywatności poszczególnych ludzi, lecz zawężenie prawa posiadania i wolności obiegu danych o ludziach sprawujących władzę po to, aby mieć władzę nad nimi. Z jednej strony poprzez haki mieć ekskluzywną władzę nad "nie naszymi", a z drugiej strony "naszym" zapewnić dyskrecję skąd pochodzą ich czyny, lub zaniechania oraz majątkowy dorobek.

Wydało mi się, że promocja tego prawa jakoby dla ochrony prywatności zwykłych ludzi jest takim sadzeniem lasu dla ukrycia określonych liści. W szczególności świetnie to widać w sprawach wszelkich fundacji. Otóż ogół ciał zorganizowanych przez ludzi można podzielić na fundacje oraz korporacje. Do tych drugich należą np. wszelkie stowarzyszenia, partie, kluby, spółki, itd. a łączy i wyróżnia je wszystkie, że są to organizacje ludzi i w jakiś określony sposób władza w nich należy do ludzi. Tymczasem istotą fundacji nie są ludzie, lecz majątek i cel na jaki ma być gromadzony i przeznaczany. Fundacja w żaden sposób nie należy do ludzi, którzy nią rządzą. Już trafniej jest powiedzieć, że ci ludzie służą fundacji co równa sie służeniu jej majątkowi. 

Jeśli tak, to powinna być obowiazkowo publicznie ogłaszana wręcz każda złotówka (czy ojro, czy rubel, czy inny składnik majątkowy) wchodząca do majątku dowolnej fundacji na okoliczność skąd się wzięła. Żadne tam dane zagregowane, żadne tam bilanse, czy raporty okresowe - najpierw każda złotówka. Nie tyle od kogo personalnie, lecz skąd. No, bo np. zbiórki publiczne, przysporzenia anonimowe, itd.

Tak samo powinna być publicznie ogłaszana każda złotówka do kogo lub na co poszła z majątku fundacji i jaki cel fundacji jest przez to realizowany. To jest prosta konsekwencja tego, że fundacja jest organizacją majątku, a nie ludzi. Oczywiście może się zdarzyć potrzeba, jak to się określa, zanonimizowania jakiegoś wpływu lub wydatku, lecz tylko za konkretnie wydanym i podanym do publicznej wiadomości pozwoleniem wyznaczonej władzy z uzasadnieniem, jaka jest potrzeba tej konkretnej anonimizacji.

Nie ma innego sposobu, aby powstrzymać łże-szczodrość dla i od fundacji, jeśli pochodziłaby z wątpliwych źródeł, czy byłaby kierowaną w wątpliwych kierunkach. Brak publicznej transparentości i to całkowitej w dowolnym momencie pozwala, gdy komuż to potrzebne, używać fundacje także dla kierowanego futrowania (niem. füttern) łajdactwa.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 14 października 2022 14:59
14 października 2022 21:07

Znaczy  sie,  ze...

...  prawie  WSZYSTKIM  SKUR**SYNOM  z  tej  zdychajacej  Lunji  PASI  ten  HOLOKAUST  na  Ukrainie  !!!

Wszystkie  te  MENDY  z  Brukseli  dalej  bedo  ,,zarobione,,  i  ,,zatroskane,,  ale  najbardziej  utrzymaniem  sie  PRZY  KORYCIE.  Dla  nas  znaczy  to  TYLKO  tyle,  ze  MUSIMY  ta  SWOLOCZ  totalnie  olac  i  dalej  ROBIC  SWOJE...

...  oni  sami,  ta  CZERWONA  CHOLOTA  wyje*ie  sie  o  swoje  wlasne  sznurowki,  to  jest  tylko  kwestia  czasu  !!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 14 października 2022 21:07
14 października 2022 21:11

Ujęłaś to barwnie, lecz precyzyjnie. Tak to wychodzi i inaczej nie chce. Pytanie tylko komu to w Europie służy. Bo Europie jako idei nikt w organach Unii na pewno nie służy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 14 października 2022 19:13
14 października 2022 21:12

Voila,...

...  ,,zgromadzenie,,  to  nie  to  samo  co  ,,parlament,,  !!!  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 14 października 2022 19:13
14 października 2022 21:14

Dzięki orjanie,że to podkreśliłeś. Mnóstwo ludzi ZPRE kojarzy  z Parlamentem  UE. I świetny komentarz z którym absolutnie się zgadzam.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Magazynier
14 października 2022 21:23

Trochę OT.. Francuzi ustami Macron'a zapowiedzieli konkretna pomoc sprzętową dla Ukrainy. Oraz Macron zwrócił uwagę że Francja - też - ma broń Atomową. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 14 października 2022 21:04
14 października 2022 21:25

Po  to  bylo  to  cale  dete  RODO...

...  zeby  ZLODZIEJSTWO  i  PRZEWAL  KASY  mogl  KWITNAC...  od  samego  poczatku,...  zeby  to  cale  KUR**TWO  moglo  zlapac  wiatr  w  zagle  !!!

Tylko  idiota  mogl  myslec  inaczej,

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 14 października 2022 21:11
14 października 2022 21:28

Sluzy  to  tylko...

...  masonom  i  satanistom,  i  wszelkim  degeneratom...  jednym  slowem  sluzy  to  tworzeniu  -  w  majestacie  prawa  -  wszelkiej  PATOLOGII  na  NIEBYWALA  SKALE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 14 października 2022 21:14
14 października 2022 21:31

Tak,...

...  Pani  Seleno,...  to  jest  ,,wySZSZa  szkola  CHoCHsztaplerki,,  tego  BRUKSELSKIEGO   BURACTWA  !!! 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 14 października 2022 21:12
14 października 2022 21:34

...  ,,zgromadzenie [ZPRE],,  to  nie  to  samo  co  ,,parlament,, [UE] !!!

Także do BTWSeleny:

Dla podkreślenia jak daleko siegaja różnice między Radą Europy a ta nieszczęsną Unią podam tylko, że za napaść na Ukrainę, Rosja została wyrzucona ze zgromadzenia Rady Europy. Była członkiem od 1996 r. a została zawieszona 25 lutego 2022 r. tj. nazajutrz! Wtedy rozpoczęła procedurę samowystąpienia, lecz nie zdążyła, bo w dniu 15 marca 2022 r. (dzień wniosku o samowystapienie) Rosja została usunięta z Rady Europy.

https://www.coe.int/en/web/portal/-/council-of-europe-leaders-make-joint-statement-on-the-exclusion-of-the-russian-federation-from-the-council-of-europe

Doprawdy nie wiem, dlaczego media o tym natychmiast "zbiorowo zapomniały". Może dlatego, aby Niemcom, Francji i UE nie przystawiać lustra do twarzy.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 14 października 2022 21:23
14 października 2022 21:35

Oh  la  la...

...  pewnie  tego  mistrala  im  podesle  -  co  go  od  parunastu  lat  budujo  -  ten  KRETYN  i  PUSTAK  francuski...  z  tym  atomem,  ma  sie  rozumiec  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 14 października 2022 21:34
14 października 2022 21:39

Bo  ,,media,,  myslo,  ze...

...  ludzie  to  idioci  i  sprzedajna  swolocz  jak  oni  sami  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 14 października 2022 21:34
14 października 2022 22:00

Media o tym nie zapomniały. Dziennikarze nawet nie starają się tego powtarzać ,bo wszędzie mają swoich szefów ,którzy decydują ,co mozna ,a czego nie . Dziennikarze spełnili obowiązek na bieżąco,ale .... media widocznie doszły do wniosku :pieska nie należy tarmosić za ogon. To jest tak samo jak z tym lustrem ech...

W zasadzie temat został zakończony już w marcu,a powinien królować przy każdej okazji.

https://wpolityce.pl/swiat/590180-nareszcie-rosja-zostala-wykluczona-z-rady-europy

 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 14 października 2022 21:35
14 października 2022 22:00

Nie, coś tam uradzili ostatnio. Tyle że okazuje się że mało co mają.

Macron chyba myśli o Górnym Karabachu. Tam "dzieje się" właśnie a we Francji jest bardzo wielu Ormian. Więc może prezydent chce im pokazać że jest przeciwko Rosji. W środę mówił coś na ten temat 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kskiba19 14 października 2022 16:21
14 października 2022 22:21

Przynajmniej tyle. Może to nie mało. Ale jednak hańba musiała się okazać. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kskiba19 14 października 2022 19:15
14 października 2022 22:22

Oczywiście.  B. ważne uzupełnienie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 14 października 2022 19:45
14 października 2022 22:23

Po namyśle przyznaję rację. 80% do kamieniołomu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 14 października 2022 20:59
14 października 2022 22:27

Seryjny samobójca wrócił do domu. Chyba mu na imię Wania Czyściciel. Ale że za dzieci się zabrał, to już nie mam słów. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 14 października 2022 21:07
14 października 2022 22:33

Nie mamy innej możliwości. Albo będziemy wielcy, niekończnie sławni, raczej nie, albo marnie zginiemy. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Maryla-Sztajer 14 października 2022 21:23
14 października 2022 22:35

Bardzo ciekawe. Aluzja bynajmniej nie cienka ani nie finezyjna. Czegoś taka nie francuska.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @orjan 14 października 2022 21:34
14 października 2022 22:37

Bardzo ciekawe towarzystwo to ZPRE.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @orjan 14 października 2022 21:34
14 października 2022 22:38

No jasne. ZPRE to sojusznicy anglo-amerykańskiego układu. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier 14 października 2022 22:38
14 października 2022 22:51

Może i tak. Jednak, choćby ze względu na liczbę członków, jest bardziej reprezentatywna, niż UE. Nie należą raptem Rosja, Białoruś i Kosowo.

Z innego zaś punktu widzenia: W każdym razie, choćby już wyrzucenie Rosji śwaidczy, że w praktyce istnieje tam jakaś aksjologia o co Unii E. nie można posądzić.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Magazynier 14 października 2022 22:35
14 października 2022 22:56

Myślę że on się zdenerwował. Ma znaczną mniejszość Ormian. A tu Rosja w Górnym Karabachu działa "przeciw".. Zresztą to ciekawe, Erdogan... 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 14 października 2022 22:00
14 października 2022 23:10

Ja  go  juz  prawie  wcale...

...  nie  slucham,  ten  rotszyldowy  SLUP  i  MARIONETKA  jest  juz  tak  znienawidzony  przez  Frankow,  ze  szkoda  pisac.  A  ,,dzieje  sie,,  i  w  Gornym  Karabachu  i  w  Iranie...

...  jednym  slowem  ten  BANKRUT  kAbinuje  jak  kon  pod  gore,  ale  slabo  to  idzie...  z  Iranu  -  i  to  tylko  z  samego  Teheranu  -  wciaz  pokazuja  juz  te  same  video  od  tygodnia  z  grupkami  ,,protestujacych,,  licealistek...  +  plus  francuskie  idiotki,  ktore  gola  sobie  te  swoje  puste  lby  !!!

 

Araby  musza  miec  uzywanie  jak  widza  te  DEBILKI...   po  prostu  brak  slow  na  te  DEGRENGOLADE  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kskiba19 14 października 2022 16:21
14 października 2022 23:13

Poprawiłem w tekście. Relacja w ukraińskiej internetowej tv dotyczyła rezolucji ZPRE. Dziękuję. 

zaloguj się by móc komentować

klon @Maryla-Sztajer 14 października 2022 22:56
14 października 2022 23:48

W wojnie Armenii z Azerbejdżanem Rosja wspierała Armenię gdy tymczasem po stronie Azerbejdżanu stała Turcja. Dlatego też wsparcie Macron a dla Ormian nie  przekłada się tak wprost przeciw Rosji, która zaczyna silnie współpracować z Rosją w kwestii hubu gazowego dla Europy.  Tam jest ciekawy węzełek. 

ps. 

Ciekawostka. Zgodnie z podpisanymi umowami współpraca Roskosmosu z NASA trwa nieprzerwanie.

05 października  Rosjanka poleciała rakietą SpaceX / Elona Muska/ na międzynarodową stację kosmiczną. Japoński kosmonauta także tam był.

Jakby od tamtego wydarzenia Elon odwraca się od Ukrainy. 

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 14 października 2022 23:48
14 października 2022 23:50

Sorki: miało być o gazowej współpracy Rosji z Turcją

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @BTWSelena 14 października 2022 20:59
15 października 2022 01:03

Zywot milarderów zawsze jest niebezpieczny. Choćby z tego powodu że ani jeden z czołówki nie doszedł do majątku uczciwie i bez pleców o wiele szerszych niż swoje własne.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @klon 14 października 2022 23:48
15 października 2022 09:26

Tak, tam jest ciekawy węzełek.. Myślę że to jasne. Francja ma ciekawy problem 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier
15 października 2022 10:51

Każde państwo (Unia E. w stosunkach ze swoimi członkami też) uprawia swoje stosunki zagraniczne stosując pewnego rodzaju stratyfikację. Dzieli więc sobie i ustawia sobie obce państwa w warstwach ich znaczenia dla siebie, jakie poszczególnym innym państwom samo przyznaje. Uwzględnia się kryteria przyjaźni, wrogości, wzbudzanego strachu, poziomu posiadanych wpływów tam, a ich wpływów tu, według kryterium podatności eksploatacyjnej i tak dalej. Nie idzie to równolegle w obie strony. Nie znając szczegółów można mieć na przykład pewność, że pozycja Niemiec w polskiej stratyfikacji jest zupełnie inna, niż pozycja Polski w stratyfikacji niemieckiej.

No więc, przechodząc już do rzeczy, Francja jakoś sobie stratyfikowała Rosję u siebie i coś tam musiała zakładać, gdzie sama jest w rosyjskiej stratyfikacji. Tak samo zresztą każde inne państwo i także UE. Do nieodwracalnych już skutków napaści Rosji na Ukrainę i to bez względu na ostateczne powodzenie / niepowodzenie Rosji w tej wojnie, należy obiektywny upadek kryteriów dotychczasowej francuskiej stratyfikacji Rosji lub przynajmniej zmiana (urealnienie) wagi poszczególnych kryteriów. To nie zależy już od woli przywódców. Będzie działać długo. Przynajmniej przez czas pokolenia. To samo odpowiednio dotyczy innych państw.

Tymczasem można odnieść wrażenie, że przywódcy zwłaszcza Francji i Niemiec uparli się zachować swoje dotychczasowe stanowiska stratyfikacyjne względem Rosji. Czemu? A kto ich tam wie, jak powiedziałaby mojej śp. Babcia kresowianka. Ona też miała swoją, prywatną stratyfikację Rosji na podstawie twardych faktów, a nie oczekiwań, czy zawiłych analiz. No więc w obecnej bieżączce wszystko wskazuje, że twarde fakty o Rosji są dla Francji drugorzędne. Ciekawe tylko, czy dla Francji jako takiej, czy tylko dla dzisiejszego przywództwa Francji. To samo odpowiednio dotyczy stratyfikowania Rosji przez każde inne państwo i także przez UE.

W tym blogu starannej, może nawet uporczywej, obserwacji podlegają tzw. Anglosasi. Co do nich, to akurat można odnieść silne wrażenie, że swoje stratyfikacje Rosji już głęboko zrewidowali. Wydaje się, że na długi okres. Wydaje się też, że ichnie rewizje poszły w kierunku stratyfikacji polskiej, tej pod obecnym rządem oczywiście. Ewentualna zmiana polskiego rządu na opozycyjny może być wyłącznie krótkookresowa, gdyby społeczeństwo dało się wystarczająco ogłupić. Zwykle na krótki czas. Na ten czas jednak Polska utraci anglosaskie wsparcie i stanie się "karczmą zajezdną", jak to barwnie określano przed jej rozbiorami.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @kskiba19 15 października 2022 01:03
15 października 2022 11:06

O czym się przekonał nasz rodzimy miliarder Jan Kulczyk."Operacja się udała,ale pacjent zmarł"Nie pomogła renomowana klinika w Wiedniu,gdy zdrowie szwankuje. A taki hojny pan: był hojny dla Żydów,jak twierdził to "nasze korzenie"i rzucił hojnie 20 milionów.Był hojny także dla gwiazd sportu,dla Jasnej Góry,został nagrodzony Orderem Odrodzenia Polski ,przez panujących etc,etc. Jednym słowem poczciwina z majątkiem wycenianym na ponad 15 miliardów złotych. Czy doszedł sam,uczciwie, bez pleców do majątku,mając tak wybitne zdolności?... Ja w to wątpię,zważywszy na czasy w jakich tworzył ten majątek.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 15 października 2022 11:06
15 października 2022 11:14

na Licheń (bazylikę) też dał 20 milionów.

PS

Nikt "bez pleców" nie dochodzi do takiego majątku.

I nie tylko w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 15 października 2022 11:14
15 października 2022 14:01

Ale przyzna pan,że te "plecy"były bardzo hojne.! My przynajmniej mamy przyjemność z rodzimymi Oligarchami,że mają takie wyrozumienie dla biedaków,nie mających "pleców".Bo przecież plecy są nie dla wszystkich,gdzieś kończy się ich rozmiar.Nauczył też swoich spadkobierców,że  z taaaką fortuną,należy się coś dla osłody.Nawet Dominika i Sebastian(spadkobiercy) dbają aby przynajmniej raz do roku uprzyjemnić ,życie paczuszkami -przedszkolakom w Nowej Sarzynie.Chociaż tata Kulczyk miał hojniejszą rękę.Wie pan Ci młodzi..hmn...nie mają takiej klasy...

No i śmierć jest bardziej miłosierna,bo w tak kulturalnym Wiedniu-wskutek komplikacji zdrowotnych,a nie to,co spotkało Oligarchów w FR o której wspomnieliśmy. Samobójcy z rodzinami...chyba,że nie udźwignęli psychicznie takiego bogactwa.? W państwie Putina może się zdarzyć wszystko i jak taki wódz może ogarnąć sam to wszystko?...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 15 października 2022 14:01
15 października 2022 15:35

Sam nie ale ze sztabem sobowtorow owszem. Niekoniecznie fizycznych.  Wystarczą mentalni. Kadyrow, itp.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 15 października 2022 15:35
15 października 2022 17:22

W rzeczy samej .Sam wodzuś twierdzi,że w kupie siła.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 15 października 2022 10:51
15 października 2022 18:57

No,  no,...

...  ,,karczma  zajezdna,,...  ciekawam  -  czym  stanie  sie  ta  SZATANSKA  WYSPA  ze  swoja  BANDYCKA,  UZURPATORSKA  monarHJO...  rozsypujaca  sie  zreszta  na  naszych  oczach  !?!?!? 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 15 października 2022 14:01
15 października 2022 19:12

Ja się nie wyzbyłem podejrzeń, że śmierć Kulczyka mogła być mistyfikacją (casus Rudolf Skowroński).
Ale gdy wziąć pod uwagę, że ponoć chciał go zniechęcić do interesów w ropę kazachstańską sam Oleg Deripaska, to trzeba uznać, ten ostatni miał lepsze plecy. Zwłaszcza w Wiedniu. I wtedy opcja na mistyfikację zdecydowanie traci swój powab.

zaloguj się by móc komentować



BTWSelena @stanislaw-orda 15 października 2022 19:12
16 października 2022 00:26

Oleg Deripaska,owszem włos z głowy nie może spaść takiej personie.Czuła przyjaźń z Putinem to najlepsze plecy w mafijnej działalności. Więc ma pan rację,najzupełniej.Cóż tam Wiedeń i firma Strabag,lecz siłą rzeczy-ma tam przyjaciół. Owszem długie rączęta Olega sięgają wszędzie w całym świecie.Nie omijały najmożniejszych krajów,nawet USA. A pan Kulczyk raczej skonfliktował się z Deripaską w Afryce. A później jak to w takiej działaności ,wyścig kto da więcej i kto silniejszy "umoczyć dzioba".Granice państwowe w tej materii nie istniały i wypadki też.

O panu Kulczyku wspominała pani Panthera w kontekście notki ,a co ciekawe @nieobyty słusznie zauważył,że w Polsce nie mamy tak wielu Oligarchów decyzyjnych:

   http://pink-panther.szkolanawigatorow.pl/pan-babis-pan-kulczyk-oraz-unipetrol-i-panama-papers-czyli-transformacja-ustrojowa-czechosowacji-od-podszewki

Czyli FR bije Polaków na głowę w tej materii.

 

zaloguj się by móc komentować

olo @Magazynier 14 października 2022 22:35
16 października 2022 11:38

obstawiam, ze to na uzytek wenetrzny by zabojady mogli spokojniej patrzec na nadciagajaca eskalacje

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @olo 16 października 2022 11:38
16 października 2022 12:59

deeskalacja albo agentura 'Abu Ali' [= bardzo medialny od 24.2.2022] w akcji:

 

https://www.zdf.de/nachrichten/heute/randale-paris-116.html

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować