-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Pułapka z imigrantem na mrozie czyli geopolityczna konfiguracja Kuźnicy

„Utknęli w mroźnym lesie a Twierdza Europa nie chce ich wpuścić” – tak brzmi tytuł artykułu autorstwa Joy Neumeyer pisarki i historyczki zajmującej się Rosją i Europą Wschodnią. Czytając ten tekst można by pomyśleć, że Joy Neumeyer to nowy pseudonim Olgi Tokarczuk albo że to powstały z grobu Stefan Żeromski lub Igor Newerly, albo jakiś reporter wprost z Gazety wyborczej lub Oko.press. Szkoła w każdym bądź razie ta sama. Bezbłędne przeszkolenie w polowaniu na świadomość, i to na świadomość tysięcy i milionów niewtajemniczonych w arkana geopolityki, uprzednio sformatowanych przez powszechny, humanistyczny sentymentalizm. Dodam tylko, że jako ilustrację do mojego tekstu załączam dwa artykuły z NY Times, ten wymieniony na wstępie i jeszcze jeden.

Przypominają one technikę wabienia ofiary, którą Stwórca obdarzył niektóry głębinowe ryby. Mają one długą wypustkę z fosforyzującym zakończeniem. Jego światło przyciąga małe rybki w wiadomym celu.

Tutaj zaś mamy pole namiotowe z całym tłumem kobiet i dzieci zwiezionych głównie z Iraku, których widok ma wabić szczere ludzkie uczucia, tak jak to fosforyczne światełko przyciąga karmę dla głębinowej ryby. Któż jest tą głębinową rybą na granicy białorusko-polskiej? O tym za chwilę. Obóz pod Kuźnicą jest urządzony właśnie jak wabik. Według polskiej straży granicznej od polskiej strony widać najpierw dzieci, potem kobiety. Trzeba dobrzez przyjrzeć się żeby dostrzec grupy mężczyzn. W sieci jest film który pokazuje nieco inny obraz, ale pochodzi sprzed kilku dni i wabikiem pozostaje. Widać tam biednych, spokojnych ludzi, którzy krzątają się wokół własnych spraw. Są oczywiście też inne filmy pokazujące tych ludzi w akcji. 

W każdym bądź razie obiektyw ofiarnych i obiektywnych reporterów łapie przede wszystkim siedzące na mrozie dzieci a potem kobiety. Trudno tu mówić nawet o patokomunikacji. Jakakolwiek albowiem komunikacja jest tu radykalnie wyeliminowana. Możliwy jest tylko przekaz w jedną stronę. Apodyktyczne narzucanie melancholii.

Na marginesie jeśli w obozie tym są ludzie o kryminalnej przeszłości i sabotażyści, los tych dzieci i kobiet jest tragiczny. Strona polska może zaproponować przyjęcie tych dzieci i kobiet i wyekspediowanie do kraju pochodzenia lub bardziej zamożnego kraju tamtego regionu. Niech się w to włączą bardziej humanitarne kraje i dorzucą swoje relacje dyplomatyczne na Bliskim Wschodzie i swojego grosza np. Izrael. 

Jednak ujęcia z kamery eksponowane w mediach to za mało. Fosforyczne światełko musi dotrzeć też do światłych, czytających. Z resztą „cała prawda” musi być udokumentowana i zarchiwizowana. Dlatego mamy cały cykl artykułów rozsianych w publikatorach całego świata, w Gazecie wyborczej, w Oko.press, we Wprost, w Jerusalem Post, w Die Welt, w New York Times i gdzie jeszcze nie. Bandytyzm Łukaszenki i „zbrodnicza bezduszność polskiego skrajnie prawicowego rządu” jest sprawą globalną, nad którą każdy szanujący się humanista musi pochylić się, pokręcić z dezaprobatą głową i westchnąć: „Ach, ci faszyści.”

Wczoraj rzeczone zjawiska omawiali na antenie Radia 24 red. Michał Rachoń i prof. Andrzej Zybertowicz. Red. Rachoń trochę pomylił tytuły artykułów z NYT, ale treść oddał wiernie. Prof. Zybertowicz wskazał na niechęć do rzetelnej informacji ze strony amerykańskich publicystów i dziennikarzy, ich zadufanie i przekonanie o wyższości ich cywilizowanego stylu życia. Coś w rodzaju zadufanego idealizmu. I tu nie potrafię powstrzymać się od sarkazmu. Przekonanie o wyższości swej postawy? Swych przekonań czy może stylu życia? U publicystów i dziennikarzy, którzy jak kaczki na gumnie szperają w błocku w poszukiwaniu pędraków? Które biegają od korytka z ziarnem do progu, na którym pani ich życia i śmierci wysypuje resztki z obiadu? Czy prof. Zybertowicz jako jeden z pisowskich doradców, takie same mądrości serwuje p. Kaczyńskiemu? Jeśli tak, to Jarosław Kaczyński jest geniuszem, który heroicznie, niemal na oślep, wbrew swojemu otoczeniu osiąga skuteczność działania. Albo po prostu ma własne rozeznanie. Doradcy zaś potrzebni są mu dla zmylenia przeciwników politycznych. Czy może raczej prof. Zybertowicz nie dzieli się ze słuchaczami Radia 24 całą swoją wiedzą? Dlaczego? Być może jest ostrożny. Pozycja zobowiązuje do dyskrecji. Rozumiem. Nie mam pretensji.

Moja pozycja jest prawie żadna. Mogę więc sobie pozwolić na szczerość. Opiszę więc innymi słowy wyżej wspomnianą propagandową technikę. Adekwatnie i zwięźle opisuje podobną techniką Czesław Miłosz w poemacie „Dziecię Europy”: jeśli wołasz, że dom płonie, nie zapomnij go podpalić. Co prawda w kryzysie hybrydowym na naszej wschodniej granicy, ani media ani globalni gracze, wykorzystujący go dla swoich potrzeb, nie muszą podpalać całej sytuacji, o to zadbali już Łukaszenka i Putin. Ale to co czytamy w globalnych mediach jest bliskie tej propagandowej bolszewickiej, NKWDowskiej technologii, opisanej przez Miłosza. Nie daleko stąd również do „renesansowej”, humanistycznej techniki, polegająca na rzuceniu na pożarcie układom politycznym, sięgającym wówczas aż do kardynalskich tronów, takich harcowników jak Jan Hus czy Giordano Bruno, czy jakichś pomniejszych ezoteryków i mesjaszy. Być może to samo przydarzyło się znacznie wcześniej irańskiemu prorokowi dualizmu i mesjaszowi znanemu jako Manicheusz, umęczonemu w 276 r. po narodzinach Zbawcy. W tej dość szokującej strategii ofiara zostaje bowiem uwieczniona jako wabik, na kształt fosforycznego światełka na wypustce głębinowej ryby, wabik na szlachetne uczucia rodzące się w zasadzie z niewiedzy o tym co kryje się za kulisami takiego męczeństwa.

Rzeczywiście, nie jest przyjemne ani łatwe zaglądanie za kulisy takich wydarzeń jak przepychanie ekonomicznych emigrantów z Bliskiego Wschodu i sabotażystów. Nie chodzi tu o dość oczywiste, pekuniarne motywacje Łukaszenki i Putina, zapożyczone od prezydenta Turcji. Lecz o tę właściwą „rybę głębinową”. Nie jest ona jakąś jedną siłą polityczną. Mamy tu bowiem zwykłe acz gigantyczne i globalne, nie całkiem jawne sprzężenie ekonomii z interesami politycznymi mocarnych organizacji.

Rzecz jasna ja nie znam wszystkich szczegółów tej merkantylnej konfiguracji. Widzę tylko ogólne zarysy tego masywu. Nie mam dostępu do szczegółowych informacji. Wszyscy jednak widzimy zmasowaną propagandową akcję, której ton nadają środowiska zależne od Wall Street i Telavivu. Oczywiście organizacje żydowskie mają jakiś interes w pogrążaniu pisowskiej Polski, a nawet Unii Europejskiej. Pisowska Polska nie jest sojusznikiem Niemiec ani unijnych organizacji. Jej partnerem strategicznym w tej chwili jest przede wszystkim Wielka Brytania. Zatem rozgrywka toczy się między Telavivem a Londynem. Najemną siłą Telavivu jest Moskwa, Mińsk i propagandowe/humanitarne organizacje niemieckie. Najemnym taranem Londynu jest polska organizacja pisowska. Gra toczy się o szlaki transportu i dystrybucji energetycznych surowców. Londyn przegrał jedną bitwę, mianowicie bitwę o rurociąg Keystone XL z Kanady do Zatoki Meksykańskiej i dalej na cały świat. Na przegranie bitwy o szlak Via Carpatia (Międzymorze) nie może sobie pozwolić. Jeśli przegra, wiele straci. Będzie musiał prawdopodobnie wpuścić do swojego finansowego obiegu puste, złodziejskie inwestycje moskiewskie i niemieckie. Będzie musiał się ukorzyć przez interesami organizacji pochodnych od Rotszyldów.

Zauważmy jednak, że tu chodzi o próbę stworzenia kosztów, które opóżniłby a może i zatrzymały międzymorskie inwestycje w Polsce. Wpychanie imigrantów do Polski przez Mińsk i Moskwę, jest propagandowo wykorzystywane przez Telaviv jako próba obciążenie Polski nieprzewidywalnymi kosztami masowej migracji i ewentualnej anarchii. Bennetowi i Lapidowi nie chodzi o przejęcie Międzymorza przez Niemcy. Organizacjom izraelskim i żydowskim (nie wiem czy również Rockefellerom, którzy zdają się być po prostu obojętni na tę sprawę) chodzi o zatrzymanie inwestycji w Międzymorze. Jeśli bowiem Polska ma hub gazowy i rafinerie ropy, równolegle do Via Carpatkia powstaną rurociągi dystrybułujące kanadyjski gaz i ropę. Zauważmy że i Niemcy i Unia są na celowniku tej propagandy. Czy to znaczy, że czas żywota Unii Europejskiej jest już policzony? Takie podejrzenie jest raczej przesadą, ale obswerwujmy przebieg wypadków. Waszyngton ucieszy się z merkantylnego osłabienia Brukseli. Podobnie Londyn. Telaviv wręcz o to zabiega. Moskwa nie chce likwidacji swojego rynku zbytu, ale ten rynek będzie dalej istniał, nawet jeśli UE rozleci się. Nad upadkiem Brukseli płakać będą tylko niektóre niemieckie organizacje, francuskie i włoskie.  

Nadto w tym momencie Brytania jest rozdzielona, Szkoci są po stronie unijnej i rotszyldowskiej. Nie zazdroszczę. Zwiastunem tego była na początku tego stulecia próba niespodziewanej bankrutacji Royal Bank of Scotland, mimo nazwy instytucji związanej z Londynem i z City. Ważniejsze jest w tej nazwie słowo Royal (królewski). Był to sabotaż, choć zneutralizowany w zarodku. Dlatego znowu winniśmy mówić nie o interesach brytyjskich ale angielskich.

Nie wiemy, na ile Anglicy są zdeterminowani. Ale gra toczy się nadal. Dla Telavivu z kolei bardzo ważny jest rurociąg z Zatoki Perskiej do Askalonu, mający dostarczać ropę dalej w świat. Chodzi tu zatem o energetyczny podbój świata. Ukraina na pewno jest ważnym ogniwem w tym łańcuchu energetycznym. Dlatego wbrew donosom raczej chyba nie zniknie. Będzie ofiarą, wydmuszką i polem bitwy, ale jest zarys pozostanie. Los Nord Streamu zależy od nastrojów w Telavivie i w żydowskich organizacjach finansowych. Kredyty bowiem zostały już pobrane i nie da się cofnąć inwestycji w rurociąg w Askalonie. Ottawa, Texaco i Londyn stracili już swoje inwestycje. Kolejnej okazji londyńskie organizacje nie chcą przepuścić.

Wymuszenia za pomocą bliskowschodnich imigrantów to ważna część tej gry. Dają one paliwo dla zasłony dymnej w postaci akcji propagandowej z imigrantami jako wabikiem. Zapewne nie chodzi o to, by wszyscy uwierzyli. Chodzi raczej o zafałszowanie opisu bieżącej historii, o utrwalenie tego fałszerstwa. To świetna inwestycja na przyszłość. Da platformę do odbicia się i podjęcia nowych takich inicjatyw. Anglicy są w kropce. Żeby zneutralizować ten fałsz, tak jak hagadę o Kosińskim, musieliby teraz pójść wbrew ogólnej propagandzie filosemickiej i zachęcić pisowską Polską do ponownego wniesienia na sejmową wokandę karalności za używanie frazy „polskie obozy koncentracyjne”. Kto wie? Ale to by mogłoby oznaczać również przymus otwarcia własnych archiwów i ryzyko wydobycia kompromitujących, ciemnych kart własnej historii, a te są dość liczne. Dlatego śmiem twierdzić propaganda na imigranta zostanie utrzymana. Najwyżej będzie pomniejszona przez ewentualny sukces Anglii w walce o Międzymorze. Przypomnę, że o szlak z Bałtyku do Lewantu i dalej na Daleki Wschód Anglicy starali w XVI w. Nie wyszło im. „Ktoś” ciągle stał im na przeszkodzie. I nie był to tylko Josef Nasi. W grze była wówczas również Wenecja. Genua była raczej w odwrocie. Z tyłu czaiła się Florencja.

Co zrobią dzisiaj włoskie organizacje finansowe? Sądzę że już zrobiły. Stanęły po stronie Telavivu. Ale Londyn nie rezygnuje. Negocjuje z Włochami. Włosi zaś to dawni merkantylni partnerzy Anglii.

P.s. Doniesienie z ostatniej chwili. Port elbląski, Via Carpatia i CPK są przedłużeniem Keystone XL. Zaś w Keystone XL musiał być zaangażowane kredyty/interesy londyńskie. Keystone XL został zastopowany m.in. przez Biały Dom. Anglikom pozostała druga część projektu. Jakoby mniej ważna. Ale można zacząć od "mniej ważnej". O czym świadczy spotkanie w Polsce brytyjskiego ministra obrony Roberta Wallace'a, to znaczy chciałem powiedzieć, Bena Wallace'a z min. Błaszczakiem i gest szczerego angielskiego serca: mijsa brytyjskich wojskowych inżynierów i logistyków na naszej wschodniej granicy. Jeśli sądzić po intensywności oporu przeciw "mniej ważnej" części projektu, to jego waga znacznie wzrosła po anulowaniu umowy między Białym Domem a Ottawą opiewającej na budowę Keystone XL.
 

Appendix


 

Utknęli w mroźnym lesie a Twierdza Europa nie chce ich przyjąć nie chce ich wpuścić”

Joy Neumer jest pisarką i historyczką, która przeprowadziła reportaż z granicy między Polską a Białorusią. (Na marginesie dodam, że p. Neumeyer nie koniecznie była na wschodniej granicy fizycznie, wystarczy że znalazła się tam w duchu. Wszystkie bowiem dane są dostępne i udostępniane na życzenie zbawców ludzkości przez polskich aktywistów „armii zbawienia”.)
W rozległej puszczy, która leży pomiędzy Polską a Białorusią, żubry pasą się pod starymi drzewami obok uchodźców, osłabionych z zimna i głodu. Przybysze z Iraku, Afganistanu, Syrii, Nigerii i Kamerunu mają różne historie, ale łączy ich wspólna sytuacja. Wszyscy kupili bilety lotnicze do Mińska na Białorusi z obietnicą, że zostaną przewiezieni do Unii Europejskiej, ale w końcu utknęli w lesie.
Pozostawieni na pastwę losu w lodowatych warunkach, migranci są ofiarami prezydenta Białorusi Aleksandra Łukaszenki. W odwecie za sankcje Unii Europejskiej wobec jego reżimu, podobno zwabia on ludzi do Mińska, a następnie deponuje ich na granicy kraju z Polską. Ale problem wykracza poza Białoruś. Polski rząd, przedstawiający się jako obrońca narodu przed inwazją, odmówił migrantom wstępu - a w niektórych przypadkach aktywnie wypchnął ich z powrotem do lasu.
Podejście Polski nie tylko nie spotkało się z krytyką, ale zyskało poparcie Unii Europejskiej. Jest to w końcu mniej więcej to, co Unia robiła przez ostatnie pięć lat. Aby uniknąć powtórki z kryzysu migracyjnego z lat 2015-16, kiedy to ponad milion osób szukało schronienia w Europie, blok próbował odgrodzić Kontynent od kolejnego napływu ludzi.
Ale te wysiłki, często drakońskie i brutalne, zawiodły. W następstwie przejęcia władzy w Afganistanie przez talibów i w miarę jak na całym świecie trwają niepokoje, więcej ludzi będzie zmierzać do Europy. Nadszedł kolejny kryzys migracyjny.

Podejście Polski nie tylko nie spotkało się z krytyką, ale zyskało poparcie Unii Europejskiej. Jest to w końcu mniej więcej to, co Unia robiła przez ostatnie pięć lat. Aby uniknąć powtórki z kryzysu migracyjnego z lat 2015-16, kiedy to ponad milion osób szukało schronienia w Europie, blok próbował odgrodzić Kontynent od kolejnego napływu ludzi.
Ale te wysiłki, często drakońskie i brutalne, zawiodły. W następstwie przejęcia władzy w Afganistanie przez talibów i w miarę jak na całym świecie trwają niepokoje, więcej ludzi będzie zmierzać do Europy. Nadszedł kolejny kryzys migracyjny.
W sytuacji, gdy szlaki południowe zostały odcięte, wschodnia granica bloku stała się głównym punktem wjazdu. Od sierpnia tysiące osób próbowało przekroczyć polską granicę poza oficjalnymi punktami kontrolnymi. Jest to ryzykowne przedsięwzięcie: Od prawie dwóch miesięcy grupa 32 osób z Afganistanu jest uwięziona w pobliżu polskiej wsi granicznej Usnarz Górny. Afgańczycy otrzymują skromne racje żywnościowe, brakuje im świeżej wody, a według pracowników organizacji pomocowych tracą siły i z trudem się poruszają.
Polska zareagowała bardzo ostro. Rząd zignorował orzeczenie Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, który jest oddzielny od Unii Europejskiej, aby zapewnić żywność, odzież i opiekę medyczną. Ogłaszając stan wyjątkowy, zabronił dziennikarzom i pracownikom organizacji pomocowych zbliżania się na odległość trzech kilometrów do strefy przygranicznej. Nie poprzestając na medialnym zaciemnieniu, Polska, podobnie jak sąsiednia Litwa, stawia wzdłuż granicy płot.
Przyjmując taką postawę, polski rząd idzie za własnym przykładem. W 2015 r., w szczytowym momencie kryzysu, lider skrajnie prawicowej partii Prawo i Sprawiedliwość, Jarosław Kaczyński, twierdził, że muzułmańscy uchodźcy są nosicielami pasożytów. Po wykorzystaniu strachu przed uchodźcami do osiągnięcia sukcesu wyborczego, partia zrealizowała swój antyimigrancki program i odmówiła przyjęcia kwot uchodźców przyznanych przez Unię Europejską. Dołączyły do niej Czechy i Węgry, których premier, Viktor Orban, rozpoczął budowę muru na granicy Węgier z Serbią i Chorwacją.
Ich podejście wydaje się teraz prorocze. W "twierdzy Europa" zamknięcie jest nową normą. W ciągu ostatnich pięciu lat blok zapłacił Turcji i Libii za powstrzymywanie migrantów i patrolował Morze Śródziemne, podczas gdy państwa członkowskie, w tym Austria, Grecja i Bułgaria, zainstalowały nowe fortyfikacje graniczne. Unia pracuje obecnie nad porozumieniem finansowym z sąsiadami Afganistanu, aby zapobiec napływowi ludzi do tego kraju.

Coraz częściej dochodzi do brutalnych przepychanek na granicach, nielegalnych działań, które zdaniem krytyków są wspierane przez agencję graniczną bloku, Frontex. Przesłanie jest jasne: nowi przybysze muszą zostać odrzuceni, bez względu na koszty.


 

Europejscy urzędnicy upierają się, że taka polityka jest konieczna. Ylva Johansson, europejska komisarz do spraw wewnętrznych, powiedziała pod koniec września, że blok musi "stanąć razem, by chronić nasze granice zewnętrzne". Ale jaki rodzaj polityki umożliwia Unia Europejska?

27 września polskie ministerstwo spraw wewnętrznych zorganizowało konferencję prasową, na której oskarżyło uchodźców o terroryzm, zoofilię i pedofilię. Jako "dowód" przedstawiło prezentację zdjęć rzekomo wykonanych z telefonów komórkowych migrantów, na których widniały m.in. dekapitacje dokonywane przez Państwo Islamskie i mężczyzna uprawiający seks z koniem. Dziennikarze ujawnili, że zdjęcia te w rzeczywistości pochodziły z internetu i nie miały żadnego związku z migrantami.

Prezentacja była "szalona i zła, ale też głupia i źle zrobiona" - powiedział mi niedawno Franciszek Sterczewski, poseł na Sejm RP z opozycyjnej partii Koalicja Obywatelska. Poseł Sterczewski trafił na pierwsze strony gazet w sierpniu, kiedy został sfilmowany, jak próbował ominąć żołnierzy i strażników granicznych, aby dostarczyć torby pełne zaopatrzenia uchodźcom w Usnarz Górnym. Jego wyczyn wywołał prawicowe parodie w mediach społecznościowych, a także deklaracje poparcia. "W tej chwili to rząd kontroluje historię" - powiedział. "Powinniśmy mieć silną reakcję".

Nie ma czasu do stracenia. Co najmniej pięć osób, według polskich urzędników, już zmarło. Ale Piotr Bystrianin, szef Fundacji Ocalenie, polskiej organizacji charytatywnej zajmującej się uchodźcami, która stara się pomóc ludziom utkniętym na granicy, powiedział mi, że prawdziwa liczba jest nieznana i prawdopodobnie wyższa. Przytoczył przypadek 16-letniego chłopca z Iraku, którego rodzina zadzwoniła do Ocalenia po tym, jak został zepchnięty z powrotem do lasu. W momencie nawiązania kontaktu chłopiec wymiotował krwią; rano organizacja dowiedziała się, że nie żyje. Pan Bystrianin powiedział, że wraz ze spadkiem temperatury może zginąć ich znacznie więcej.

W książce "Obcy u naszych drzwi", napisanej podczas kryzysu w latach 2015-16, Zygmunt Bauman, polski socjolog i weteran II wojny światowej, przekonywał, że zmilitaryzowane granice są błędną odpowiedzią na nieproszonych gości. Jedynym rozwiązaniem na strach, pisał, jest zastąpienie wrogości gościnnością, pokazując formy solidarności, które uznają naszą współzależność jako gatunku. Pan Bauman, który zmarł w 2017 roku, nie doczekał się realizacji swoich nadziei.

Zamiast tego, gdy coraz więcej ludzi przesiedlonych przez konflikty zbrojne i zmiany klimatyczne jest odrzucanych przez bogatsze narody świata, uchodźcy są pozostawiani na pastwę losu w europejskich lasach. Ich los wydaje się być mroczną zapowiedzią przyszłości, która już nadeszła.


 

Kryzys graniczny

Sytuacja na granicy białorusko-polskiej nie jest podobna do ostatnich kryzysów imigracyjnych.


 

Richard Pérez-Peña

17 listopada 2021Uaktualnienie: 9:49 ET

W ostatnich latach tłum migrantów próbujących przekroczyć granicę wydaje się przerażająco znajomy. Widzieliśmy masy zdesperowanych ludzi szukających schronienia na obcych ziemiach: Syryjczycy uciekający przed wojną domową, Rohingya brutalnie wypędzeni z Myanmaru, Afgańczycy uciekający przed rządami Talibów.

Ale sytuacja na granicy białorusko-polskiej, gdzie tysiące migrantów koczuje w zamarzniętym lesie - a kilku z nich już zmarło - jest zupełnie inna. Wczoraj doszło do najgorszego starcia, gdy setki migrantów zaatakowały punkt kontrolny, a polskie wojsko wystrzeliło armatki wodne i gaz łzawiący, by ich stłumić. Dziś wyjaśnię, w jaki sposób geneza, skala i implikacje tego konfliktu wpływają na jego wyjątkowość.

Wyprodukowana sytuacja kryzysowa

Po pierwsze, wygląda to na zaaranżowany kryzys, stworzony przez Aleksandra Łukaszenkę, autokratycznego władcę Białorusi, w celu przysporzenia kłopotów Unii Europejskiej.

Białoruś nie pozwala na istnienie niezależnych mediów informacyjnych ani znaczącej opozycji politycznej. Twierdzenie Łukaszenki, że w zeszłym roku wygrał reelekcję uzyskując 80 procent głosów, zostało powszechnie uznane za farsę, a setki tysięcy ludzi protestowało. Władze stłumiły demonstracje przy użyciu siły. W odpowiedzi Unia Europejska nałożyła sankcje na Białoruś, która nie jest członkiem Unii, a Łukaszenko bardzo chce ich zniesienia.

W ostatnich miesiącach wpuścił tysiące turystów, którzy chcą się dostać do znacznie bardziej wolnych i bogatszych krajów Europy Zachodniej i Północnej. Oznacza to, że najpierw trzeba dostać się do jednego z krajów członkowskich Unii Europejskiej, które graniczą z Białorusią - Polski, Litwy lub Łotwy.


 

The New York Times

W sierpniu liczba osób przepływających przez Białoruś gwałtownie wzrosła, większość z nich to Afgańczycy. W ostatnim miesiącu wzrosła liczba osób z Iraku i Syrii, z których wielu to etniczni Kurdowie.

Łukaszenko i jego rząd zaprzeczają, jakoby celowo wykorzystywali migrantów do niepokojenia Unii Europejskiej - choć wielokrotnie grozili, że właśnie to zrobią. Ale dowody są niepodważalne, począwszy od liberalnego przyznawania wiz osobom z biletami lotniczymi w jedną stronę do Mińska, stolicy Białorusi.

Niektórzy migranci donoszą, że zostali przewiezieni na granice UE.

przez władze białoruskie, które namawiały, a nawet zmuszały ich do przekroczenia granicy. Twierdzą, że władze te dały im nożyce do cięcia drutu, by mogli łamać ogrodzenia, pomagały w burzeniu barier i uniemożliwiały im powrót do miast.

Gra w europejską politykę

Szacuje się, że na granicy z Polską koczuje około 4 tysięcy migrantów, a na Białorusi od 10 do 20 tysięcy. Liczby te nie są może ogromne w porównaniu z milionami, które uciekły z Syrii lub milionami zmuszonymi do opuszczenia Myanmaru, ale polityka migracyjna jest w Europie tak niestabilna, że nawet mała grupa może wywołać napięcia.

Prawicowa partia rządząca w Polsce od dawna nazywa pozaeuropejskich migrantów zagrożeniem dla polskiej kultury i suwerenności, a jej reakcja na obecną grupę była przewidywalnie gorąca. Opisuje ona warunki jako atak Białorusi i wysłała tysiące żołnierzy, aby utrzymać migrantów z dala od Polski.

W latach 2015-16 ponad milion osób, głównie Syryjczyków, napłynęło do Europy. Wynikający z tego backlash napędził prawicowych nacjonalistów na całym kontynencie, a od tego czasu politycy głównego nurtu niechętnie przyjmują imigrację.

Sześć lat temu niektóre kraje, zwłaszcza Niemcy, przyjęły migrantów, podczas gdy inne, w tym Polska, odmówiły przyjęcia więcej niż kilku, ścierając się z przywódcami Unii Europejskiej. Nie było jednak zagrożenia, że sprawa przerodzi się w konflikt zbrojny.

Teraz nikt nie oferuje przyjęcia migrantów, nawet jeśli cierpią oni w warunkach zagrażających ich życiu. Unia Europejska jest zjednoczona za Polską, która przedstawia się jako pierwsza linia obrony bloku, a Warszawa i Mińsk wymieniają złowieszcze groźby.

Migranci, ale niekoniecznie uchodźcy

Wielu mieszkańców Bliskiego Wschodu na Białorusi to migranci ekonomiczni, którzy nie kwalifikują się jako uchodźcy, ale to nie czyni niebezpieczeństwa, w którym się znaleźli - co najmniej 11 osób zmarło na mrozie - mniej realnym. Międzynarodowe porozumienia definiują uchodźców jako osoby z uzasadnionymi obawami przed przemocą lub prześladowaniem i dają im prawo do azylu. Dla wielu osób represyjne rządy w Syrii i Afganistanie nadal stanowią poważne zagrożenie, ale wojny w tych krajach ucichły. Irak jest stosunkowo bezpieczny.

Podobnie jak Latynosi, którzy próbują nielegalnie przedostać się do Stanów Zjednoczonych przez południową granicę, wielu ludzi z Białorusi i Polski opuściło Irak i Syrię w poszukiwaniu możliwości ekonomicznych. Nie kwalifikują się oni do otrzymania azylu.

Polskie i litewskie władze podobno znęcały się nad migrantami, zmuszając ich do powrotu na Białoruś. Teraz migranci są uwięzieni w potencjalnie śmiertelnym międzynarodowym starciu.

"Staliśmy się jak kurczak w klatce w rękach białoruskiej i polskiej policji" - powiedział w wywiadzie telefonicznym Bayar Awat, iracki Kurd, który utknął na granicy z żoną i małą córeczką.

"Jedna z nich nie pozwala nam wrócić do Mińska, a druga nie chce nas wpuścić" - kontynuował. "Białoruś bawi się z nami w dowolny sposób".

Image


 

Całun tajemnicy

W przeciwieństwie do wielu kryzysów migracyjnych, w tym przypadku nie było praktycznie możliwe, aby osoby z zewnątrz wiedziały, co tak naprawdę się dzieje.

Polska i Litwa zabroniły dziennikarzom i grupom broniącym praw człowieka wstępu na granice, które obejmują jedne z najdzikszych regionów Europy i nieliczne zachowane puszcze.

Białoruś w ostatnich dniach zaczęła udzielać reporterom ograniczonego dostępu.

Polskie władze są zaangażowane w grę w kotka i myszkę z migrantami na drogach i polnych ścieżkach przez lasy. W regionie panują silne nastroje antyimigranckie, a aktywiści, którzy próbują pomóc migrantom, rozbijają swoje samochody.

"Sytuacja jest bardzo napięta i frustrująca, ponieważ brakuje informacji" - powiedziała Monika Pronczuk, reporterka Timesa, która przebywa tuż za zamkniętym dla dziennikarzy, szerokim na trzy mile polskim pasem granicznym.

"Poszliśmy do lasu z aktywistami i zostaliśmy zatrzymani przez żołnierzy trzy razy na przejażdżce, która powinna trwać 10 minut" - powiedziała. Nie napotkali żadnych migrantów, ale znaleźli dowody na ich istnienie: kartę pokładową na lot z Damaszku do Mińska, receptę na leki napisaną po arabsku.



tagi: propaganda  anglia  izrael  new york times  kuźnica  interesy globalne 

Magazynier
18 listopada 2021 10:04
125     3460    14 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

saturn-9 @Magazynier
18 listopada 2021 11:03

+

Zdublowanie pierwszego akapitu to feler ?  U p. Neumeyer od do słów:

 Przybysze z Iraku, Afganistanu, Syrii, Nigerii i Kamerunu mają różne historie ... Nadszedł kolejny kryzys migracyjny.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Magazynier
18 listopada 2021 11:06

Witam.

W całym tym "kryzysie granicznym" przerażająca jest dla mnie słabość negocjacyjna rządu RP. Skoro presja ma charakter przede wszystkim pijarowy i propagandowy, bardzo dziwi mnie brak ruchów dezaktywujących. Widząc sceny z granicy, w których polewaczka na mrozie wali wodą w napastników można rzeczywiście odnieść wrażenie bezradności. A przecież, skoro to atak to albo strzelamy a chociaż by gumowymi kulami, albo robimy krok do tyłu i... wpuszczamy po kolei, wąskim przejściem, małe grupy (można zacząć od tych kobiet i dzieci) po czym sprawdzamy skąd i jaką drogą przybyli, upubliczniamy materiał z tego sprawdzenia i albo odsyłamy z powrotem albo dajemy wikt i opierunek w UE. Chyba stać nas na takie działania. Do tego jest oczywiste że w ramach retorsji, ponieważ jest to atak na granicę kraju wspierany przez służby siłowe Białorusi, wydalamy jakiegoś konsula czy kogo tam jeszcze aby pokazać że żartów nie ma. Takie stanie w miejscu i budowanie "chińskiego muru" na granicy jest moim zdaniem oznaką słabości państwa polskiego, albo braniem udziału tego państwa w tej emocjonalnej agresji na opinię publiczną jako element pewnej układanki na szachownicy.

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tomciob 18 listopada 2021 11:06
18 listopada 2021 11:12

albo odsyłamy z powrotem

No niezupełnie, bo ci ludzie za dojazd do tego miejsca zapłacili po kilka tysięcy dolarów.

Więc dlaczego mamy odsyłac ich na nasz koszt? To po pierwsze. A po drugie, gdy jedna grupa zostanie wpuszczona pojawią się następne, czyli w tej sytuacji Łukaszenka będzie zarabiał na sprowadzaniu uchodźców a Polska zapłaci za ich wywóz do krajów, z których przybyli.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska 18 listopada 2021 11:12
18 listopada 2021 11:38

Trzeba oszacować możliwe straty wynikające z napaści propagandowej na Polskę i na PiS i porównać z kosztami pisowskiej akcji propagandowej, czyli konkretnej akcji humanitarnej. Nadto nie tylko Polska ma w tym partycypować, ale i Berlin, Unia, Francja, USA, Włochy, Ukraina, Watykan, Telaviv, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty, Jordania, Jemen. Może okazać się, że również z racji globalnej propagadny to się opłaca. Nawet jeśli to będzie taśma nonstop. Oczywiście nikt tego nie zrobi. Mam jednak nadzieję, że będzie inna inicjatywa ze strony JK. Może i lepsza.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @tomciob 18 listopada 2021 11:06
18 listopada 2021 11:40

Jeśli pisowską propagandą w Polsce zajmuje się Kurski na krzyż z red. Gazpolu, jeśli polska dyplomacja służy obcym mocarstwom, to nie ma co się dziwić tej słabości. JK i MM i tak nieźle sobie radzą jak ten układ.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 18 listopada 2021 11:03
18 listopada 2021 11:43

Dzięki, poprawiłem.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @tomciob 18 listopada 2021 11:06
18 listopada 2021 11:44

" przerażająca jest dla mnie słabość negocjacyjna rządu RP."

Zostań ministrem/szefem rządu/kimś kto ma wpływ i pokaż nam jak się to powinno robić. Wszyscy na stojąco będziemy bić brawo, a na ciebie spłyną zaszczyty, chwała i dobra bardziej materialne.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Magazynier
18 listopada 2021 11:45

"Anglicy są w kropce, bo żeby zneutralizować ten fałsz, tak jak hagadę o Kosińskim, musieliby teraz postawić się ogólnej propagandzie filosemickiej i zachęcić pisowską Polską do ponownego wniesienia na wokandę karalności za używanie frazy „polskie obozy koncentracyjne”. "

Czy to sugestia, że za pierwsze "wniesienie na wokandę" odpowiada Albion?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Alrus 18 listopada 2021 11:45
18 listopada 2021 11:52

Sam się zdziwiłem, jak zobaczyłem taką interpretację. Nie wiem. Nie mam żadnych twardych faktów. Patrzmy dalej co będzie się działo. 

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Magazynier 18 listopada 2021 11:40
18 listopada 2021 11:52

Uważam, że uwzględniając niezwykle trudne okoliczności (m.in. wroga propagandowa, fałszywe działania Brukseli/Berlina, silna V kolumna w kraju), to działania rządu były/są niezwykle skuteczne i widać już, że zwycięskie (granica została i zostanie utrzymana). Kluczowe były pierwsze dni i szybka reakcja (mobilizacja dużych sił + natychmiastowe ogrodzenie, stan wyjątkowy, który podciął nogi agenturze działającej za plecami wojska). No i większość Polaków jednak intuicyjnie czuje, że szantaż imigracyjno-humanitarystyczny to hucpa. Na koncercie z wykorzystanym Chopinem w tytule było chyba piętnaście osób.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Henryk-W 18 listopada 2021 11:44
18 listopada 2021 11:54

Tomciowi nie o to chodziło. Niech pan nie napada na niego. Tomcio poprostu odkrywa przerażające realia geopolityczne. Jak każdy z nas. Ciągle nam się zdaje że jak Pis buduje port na mierzei i via carpatia to jest już globalnym graczem. Że inne globalne gangi liczą się z nim. Jeszcze długa droga do tego. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Henryk-W 18 listopada 2021 11:52
18 listopada 2021 11:56

Tak, ale to za mało. Gdzie jest Liga obrony dobrego imienia polski i jej akcja w USA, Izraelu i w Unii?

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @tomciob 18 listopada 2021 11:06
18 listopada 2021 11:59

...dajemy wikt i opierunek w UE...

 

Znaczy w Berlinie, który powoli przeobraża się w nową Mekke multikuti?

Rozdzwoniła się p.o. kanclerza pani Merkel. Pono dzwoniła też do Ukrainy z gorącym apelem o przyjęcie migrantów z Białorusi, przebrzmiewało 'EU wam tego nigdy ne zapomni'. Oficjalnie 'Eryka' to emerytka ale piastuje władze i może dużo obiecać.

 

Z załączonego linku poniżej wynika, że Berlin wnet, wnet stanie się kolorowym, prężnym megapolis niczym Bejrut w konglomeracie MittelEuropa. Stolica RFN w czułych łapkach V kolumny?

https://www.bz-berlin.de/berlin/kolumne/der-groesste-magnet-fuer-migranten-ist-das-rot-rot-gruene-berlin

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Magazynier 18 listopada 2021 11:52
18 listopada 2021 12:35

Twardych faktow trochę jest, kłopot, że dają się łączyć w różnych konfiguracjach. Wiadomo.

Wg mnie, to (popr. do ust. o IPN) był autonomiczny ruch JK, a nie sterowany z zewnątrz. Znana fraza była tylko pretekstem i zasłoną dymną, w rzeczywistości chodziło o zdobycie przewagi wewnętrznej i kontrolę nad najbardziej wiążącą ręce częścią piątej kolumny. JK liczył, że oni nie zorientują się w prawdziwym celu ustawy i uda się przepchnąć ją szermując "obozami". Niestety, była to akcja niemrawa i bez planu B, więc poległ, gdy tylko zrozumieli gdzie skierowane jest ostrze. 

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Magazynier
18 listopada 2021 12:44

O co innego w tej akcji chodziło. O wyeliminowanie organizacji, które rościły sobie prawa do mienia żydowskiego.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Drzazga 18 listopada 2021 12:44
18 listopada 2021 12:46

Miało być do Airusa. I akcja się udała, ale mało kto to rozumie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 18 listopada 2021 11:52
18 listopada 2021 12:47

Ano dzisiaj od rana TVN grzeje temat "wsparcie dzielnych wojaków brytyjskich ,polskim wojakom na granicy" Ciepłe rozmowy dwóch ministrów na tle żołnierzy...Coś jest na rzeczy o których pan pisze. Plus za ciekawą notkę..

zaloguj się by móc komentować

Paris @tomciob 18 listopada 2021 11:06
18 listopada 2021 12:59

Otoz  to...

...  dla  przykladu  WYDALIC  taka  Cichanousta  !!!

"Nasze  panstwo"  dziala  jakby  chcialo,  a  nie  moglo,...  a  "najlepiej"  wychodzo  im  PIERDY  tych  roznych  "zatroskanych"  saryuszy,  czarneckich,  krasnodebskich  czy  legutkow  na  albinosie  i  w  kurwizorze  OSZUSTOW  SMOLENSKICH...

...  tak,  zeby  wilk  byl  syty  i  owca  cala,  czyli   WIELKIE  UDAWANIE  za  CIEZKIE  MILIARDY  !!!   

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Alrus 18 listopada 2021 12:35
18 listopada 2021 13:04

Ależ skąd. To się nie zgadza z ostrożnością JK w kwestiach globalnych.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Drzazga 18 listopada 2021 12:44
18 listopada 2021 13:04

Niby w jaki sposób przekładało się to na roszczenia? To inny, niezależny obszar. Absurd. To było uderzenie w neopuławian, albo neożydokomunę, jak kto woli. Prócz dość oczywistych przesłanek, przy okazji wypowiedzi na inne tematy potwierdził to zarowno JK jak Wildstein. Rozumie się, że nie aż tak wprost, ale wystarczająco wyraźnie.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier
18 listopada 2021 13:05

Z tego wszystkiego wynika, że nie ma jednolitego centrum decyzyjnego i jednolitej koncepcji -   jest konflikt interesów a sytuacja wraca do gry mocarstw starych z mocarstwami aspirującymi. To stwarza pewne możliwości manewru po warunkiem neutralizacji V kolumny.  V kolumna będzie się starała wykazać że jest skuteczna bo  inaczej sponsorzy zakręcą kurek z pieniędzmi... Albion jak zwykle chce osłabić Niemców a koszmar Londynu polega na potencjalnym przejęciu Europy pod dominację Chin. Wtedy nawet Londyn+USA+Australia nie wystarczą. 

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Henryk-W 18 listopada 2021 11:52
18 listopada 2021 13:20

Niezamierzonym plusem tej sytuacji jest zdarcie masek członkom V kolumny i to nawet osobom nie kojarzonym z nią, jak pewne aktorki i aktorzy, czy budującej studnie w Sudanie Ochojskiej. Takiej niepohamowanej nienawiści dawno nie widziałem i feler w tym, że za to nie odpowiedzą.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 18 listopada 2021 11:56
18 listopada 2021 13:22

Doktorze,...

...  czyzby  zarty  sie  Pana  trzymaly,...  w  takiej  "napieNtej  sytuacji"  !!!

Ta  cala  liga  ze  szczurem  biurowym  czy  panem  Orlem,  a  co  gorzej  -  wyrzucane  w  bloto  przez  nich  nasze  panstwowe  pieniadze  -  to  cale  ZEROWISKO  to  jest  KRYMINALNA  sprawa  dla  "naszego  mOnistra"  ZIOBRY...  nawet  BARDZO  PILNA  sprawa  !!!

 

Genialny  wpis,...  co  tam  wpis,  to  cala  SUPER  EXTRA  ANALIZA,  dziekuje.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @BTWSelena 18 listopada 2021 12:47
18 listopada 2021 13:24

Czy te nasze gwiazdy nie pamiętają, że oni sami o sobie mówią, że Korona nie mają sojuszników, a jedynie interesy?

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Magazynier 18 listopada 2021 13:04
18 listopada 2021 13:38

Zgadza się z ostrożnością. W oczach tych z zewnątrz miał to być taki nieistotny i niegroźny ruch w "obronie dobrego imienia", który jawić się miał jako wybieg zwiększający popularność lokalną. Ot, władza udaje przed ludem jak to broni kraju przed oskarżeniami pojawiającymi się w zagranicznej prasie - taki serwitut dla wlasnego elektoratu, bez praktycznego znaczenia na zewnątrz. Nieskuteczność tego rzekomego celu ustawy była wyśmiewana powszechnie. I na taki odbiór liczył Kaczyński, sądził, że pod tym kamuflazem ją wprowadzi. Jednak nieskuteczna na zewnątrz, stanowiłaby prawdziwy bat w Polsce, byłaby niczym "przestępstwo zdrady stanu" dla sorosowców. Neutralizacja tego środowiska to kluczowe dla każdego, kto chciałby naprawdę rządzić w Polsce. A Kaczyński chce.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 18 listopada 2021 13:05
18 listopada 2021 13:39

Tak...

...  takze  takie  "apodyktyczne  narzucanie  melancholii"  ZAWLADNELO  francuskim  pSZekazem  do  "ciemnych  Frankow"  we  francuskim  telewizorze  !!!

Juz  w  ubieglym  tygodniu  zostala  wyslana  w  poblize  granicy  i  "wypadkow  granicznych"  specjalna  grupa,  kilkudziesiecioosobowa  "otwartych"  dziennikaZyn,  wolontariUszy  i  aktywistUF  za  SOROS'owe  srebrniki  z  "misja"  opracowywania  MELANCHOLIJNYCH  reportazy,  no  i  ta  BANDA  wywiazuje  sie  ze  swojej  "misji",  bo  tylko  wczoraj  widzialam  jeden  reportaz  i  wywiad  z  dziennikarzem  przez  duze  "D"...  "znanym  i  popularnym  ekspertom"  w  studio  -  zwyczajnie  -  szczeka  opadala  na  riposty  wyzej  wymienionego...

...  takze  SPEKULACJA   MELANCHOLIJNA  naprawde  ogromna  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 18 listopada 2021 13:20
18 listopada 2021 13:48

Po  to  wlasnie...

...  zaczela  "dobra  zmiana"  reforme  prawna  w  Polsce  !!!

Od  detego  veta  PAD'a  ten  caly  BURDEL  i  "chaos"  sie  zaczal,  a  wrecz  przybral  na  mocy... to  wszystko  sie  swietnie  ze  soba  laczy  i  uzupelnia,  zeby  tej  calej  TARGOWICY  i  ZDRAJCOM  nic  zlego  sie  nie  stalo  !!!

Znaczy  sie  to  wszystko  juz  bylo  dawno  temu  UZGODNIONE  z  "wielkimi"  i  "mUndZejszymi"  tego  sFiata...  dzis  widzimy  tylko  tego  PATOLOGICZNA   KONSEKWENCJE  !!!  

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 18 listopada 2021 13:39
18 listopada 2021 13:49

Z tym że bańka medialna oderwała się całkowicie od "bazy". Baza czyli lud ma całkiem odmienną opinie, co może zmierzać do radykalnych zmian politycznych...no chyba że wprowadzą elektroniczne "książeczki dobrego obywatela" jak w Chinach z punktami za grzeczność. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 18 listopada 2021 13:24
18 listopada 2021 13:52

Czy  jak  sie  jest  w  AMOKU...

...  i  grunt  pod  d*pa  sie  pali  to  czy  te  "nawiedzone  zwiozdy"  wiedza  co  plota  ?!?!?!   Pisal  niedawno  o  tym  Wlasciciel  SN.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Alrus 18 listopada 2021 13:38
18 listopada 2021 13:57

Tak,  tak...

...  i  pani  Szydlo  tez  chce  ZONdzic  !!!

To  jej  "dzielo"  ta  cala  deta  liga,  a  OSZUSCI  SMOLENSCY  skorzystali  z  tego  W  LOCIE  i  NA  BIEGU  !!!

Samymi  dobrymi  checiami  to  pieklo  jest  wybrukowane  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 18 listopada 2021 13:49
18 listopada 2021 14:03

Ona,  ta  "banka  merdialna"...

...  to  zawsze  byla  ODERWANA  od  ludu,  a  dzis  to  juz  sa  zwyczajne  TWORKI  i  tam  tylko  KAFTANY  sa  wskazane  !!!

Takze  we  Francji,  stad  ten  internet  zaczal  tam  tak  HULAC.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @tadman 18 listopada 2021 13:24
18 listopada 2021 14:30

Słusznie --"te gwiazdy maja zbieżne,lub nabyte interesy. Już kiedyś nadmieniłam,że sytuacja nie przypomina 1939 roku,lecz raczej "Konferencję Jałtańską"Na dodatek dopuszczają nabytych beneficjentów do "umoczenia dzioba"-systemem mafijnym.Może jestem przewrażliwiona,ale sięgam do "wdzięku" naszych aliantów w tamtych czasach. Zobaczymy,bo nikt nie jest w stanie przewidzieć rozwoju wypadków.Wystarczy jedna iskra jakiegoś matoła...

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Alrus 18 listopada 2021 13:04
18 listopada 2021 15:12

Podjęcie negocjacji w sprawie ustawy o IPN przez Izrael i fakt, że my uznaliśmy państwo Izrael za stronę w negocjacjach dało nam podstawy polityczne do odrzucenia "międzynarodowych organizacji żydowskich" jako podmiotu nie uprawnionego do bycia stroną w sporze.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Drzazga 18 listopada 2021 15:12
18 listopada 2021 15:37

Izrael jest niczym więcej jak "jedną z organizacji żydowskich" i prowadził negocjacje w imieniu ich wszystkich. Słabo to rozegrał, ale my jeszcze słabiej, stąd przegrana. Szkoda, była to znakomita wprost okazja, zarowno dla Kaczyńskiego, jak dla Polski. 

 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Alrus 18 listopada 2021 15:37
18 listopada 2021 15:40

I nie ma tu mowy o jakiejś "uprawnionej" stronie, bo z prawem nie mamy do czynienia, a próbą wymuszenia rozbójniczego.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Alrus 18 listopada 2021 15:37
18 listopada 2021 16:46

Nowelizację ustawy o IPN znał ambasador Izraela, leżała sobie i nikt się nią nie przejmował, aż do grudnia 2017, kiedy w USA weszła w życie ust.447.

Środowiska polityczne w Izraelu na co innego zwracały uwagę , na inny aspekt ustawy.

Zgodnie z ustawą jedynym urzędowym prawnym następcą zamordowanych europejskich Żydów jest "międzynarodowa organizacja żydowska" i to ona ma prawo do utraconego mienia.

Jak to Pan nazwał uznaliśmy za stronę w sporze nie prywatną organizację z NY tylko organizację - PAństwo Izrael.

Państwo Izrael dało podstawę do zakwestionowania ich następstwa prawnego i uznało istnienie Polaków pochodzenia żydowskiego, żydów, których następcą orawnym jest państwo polskie i ono dziedziczy mienie.

To daje podstawy do odrzucenia wszelkich roszczeń z tyt.447.

Uzyskaluśmy wszystko co chcieliśmy w 100%.

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier
18 listopada 2021 16:53

W dużym skrócie – dobrze może nie jest ale znośnie.

1. Punt widzenia rosyjski.Na Białorusi mawiali jaki Baćka jest taki jest ale „czarnych” nie ma. [tak w Rosji moa o ludach z Kaukazu]. Co on biedny z tymi 10 tys. Kurdów teraz pocznie a to nie potulny białoruski mużyk to bitny i zadziorny wojownik/rozbójnik. A Polacy stają twardo w obronie granicy.

2. Propaganda mediów To Rachoń wychwycił u Sołowjowa w programie jeden ekspert zauważył że Polacy nie głupio zrobili zamykając strefę przed mediami. I fakt nad parom rzeczami ekipa Baćki utraciła kontrolę.

3. Dziwne koordynacje wrogów Polski. Szczególnie zwracam uwagę na Der Onet i jego projekt oczerniania Armii. To jest cała seria artykułów i tak:

Pierwszy był o tym że na tyłach wojsk jest bardak o dwóch reporterów przez 150 km się wałęsa a po tych tyłach i nic a nawet razem z kadrą się stołuje w pensjonatach, parkuje auta obok wozów wojskowych itp. No po prostu włos się jeży ekspertom.

Kolejny to chyba wypociny Gen. Różańskiego że przez 3 dni żołnierze z linii nic nie jedzą i ludzie muszą ich dokarmiać. Jeszcze był wzmianka że lansuje się tylko WOT a wojsko operacyjne stoi przy granicy że to budzi niesnaski. Za tą informację powinien redaktor dostać 25 na goły tyłek. Tak ma to obierać strona białoruska że patrole nad granica to słabo wyszkolenie terytorialsi a nie spadochroniarze i żołnierze z doświadczeniem bojowym po licznych misjach.

Jeszcze Der Onet było mało – urządził prowokację 2 wojnnych korespondentów i chory człowiek który od lat fotografuje jednostki wojskowe aby sprowokować i nagrać reakcję wartowników.

Akcja była prosta podjeść po jednostkę rozmieszczoną już poza strefą i sprowokować. I teraz wielk krzyk bo ktoś kazał z auta prowokatorom wyjść i parę ka użył wzmocnienia k… Jaka się słucha nagranie z podsluchy hien  to chyba ktoś po misji to zabezpieczał i koordynował.

I teraz wielki krzyk bo prowokatorów uraża język ludzi w mundurach a nie bluzgi Lempart i najbardziej bardziej boli że od razu rozpoznano i nazwano dziennikarzy po profesji k…..

Dlaczego warto o tej prowokacji pisać – korespondenci wojenni [w tym jeden czech] to współpracownicy Polski Zbrojnej czyli tak głęboko krety są ulokowane.

Co jest godne odnotowania to wypowiedź gen. broni Tomasza Piotrowskiego jako Dowódca Operacyjny dość rzeczowo się wypowiada ale co najważniejsze broni swoich podwładnych i za nim obstaje. To jest kluczowe w tej chwili – morale i pewność wsparcia.

Jeden tylko der Onet tyle krwi psuje i jak mocno szyje intrygi – teraz widać że nie poradziła by sobie armia z drugim wrogim frontem  medialnym za plecami  a   miała by media w stylu tych z wojny z Wietnamu.

Jak to wszystko jest jeszcze spięte w czasie i koordynowane po obu stronach granicy – o nie zabezpieczeniu tyłów pisze się po sukcesach w likwidacji przebić, o urażeniu cnoty dziennikarskich k… po udanej obronie przejścia granicznego i sprawieniu łaźni wodnej  korpusowi arabskiemu.

I jeszcze taka uwaga od ilu lat Niemcy wspierają, szkolą i trenują Kurdów i ile mają ich u siebie 1,5 mln. A czy ten pierwszy promowany oficer Bundeswery z fali imigrantów nie był Kurdem.

Po co Kanclerz tak jest wyrywna i dwa razy dzwoni do Baćki – jak udzieliła na wiosnę gwarancji a trochę się scenariusz wykoleił to musi uspokajać i instruować najętego aktora co dalej.

W sprawie układanek i planów wielkich graczy – bardzo paskudną rolę nam przewidziano w scenariuszu.

Tu Bruksela a tu Mińsk, V kolumna i kasta sędziów i szantaż TSUE, nawet się Czechy dołożyły [ a ci prawie zawsze konającemu spod głowy poduszkę wyszarpują] i jeszcze Bidet z Białego Domu a nawet małe Lapidy nas kąsają .

Gdy by ktoś wiosną tego roku wyliczył wszystkie fronty walki jakie będą nam wytyczone to kto by powiedział że pod koniec roku jeszcze Ryży władzy w Warszawie nie zdobył i nie zanosi się by rychło to nastąpiło.

Kto sam sobie pomaga, temu i Bóg pomoże.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Alrus 18 listopada 2021 15:40
18 listopada 2021 17:14

Emocje to sobie można .....Tu mamy do czynienie z misterną grą. Ale koniec bo trolujemy waźny przekaz autora.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Nieobyty 18 listopada 2021 16:53
18 listopada 2021 17:28

Bardzo ciekawe o tych Kurdach w Niemczech.

Co do reszty to pełna zgoda. Dzisiaj Der Onet już drugi dzień w totalnej histerii antypolskiej. Witold Jurasz syn komunistycznego bonzy z ówczesnego MSZ pisze:"...Katastrofa wizerunkowa polskiej dyplomacji..."a w artykule śródtytuł "PiS do świata: Polska nic nie znaczy". Że niby Polska nie ma kanałow dyplomatycznych z Rosją.

No a takie Niemcy mają. Dzwoni Aniela z niemieckiego Komsomołu i sobie gada. A Der Onet pisze, że "uchodźcy domagają się korytarza humanitarnego do Niemiec".

Ciekawe, że tylko największe śmieszki spośród komentatorów pod filmikami na Youtube proponują podstawienie samolotów Lufthansy, skoro ta cała afera to "łączenie rodzin kurdyjskich w Niemczech".
PS. Polska ma od 9 dni maksymalnie pozytywne komentarze pod wszystkimi antypolskimi filmikami z granicy polsko-białoruskiej. I co jeszcze ciekawsze, Polska ma bardzo pozytywną reakcję na Białorusi i generalnie w świecie rosyjsko-języcznym. Niewykluczone, że to czego nie stracił na wizerunku Baćka przed wyborami i tuż po - traci właśnie teraz przez te brewerie z turystami z Bliskiego Wschodu.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Nieobyty 18 listopada 2021 16:53
18 listopada 2021 17:40

Myślę, że bez "Góry" nie damy rady... Zadziwiające jak się wszystkie fałszywe kwiaty pokazują, tylko teraz zebrać i nie zapomnieć. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @pink-panther 18 listopada 2021 17:28
18 listopada 2021 17:41

Odzew społeczności europejskiej na polską obronę, sympatia i kibicowanie Polakom spowodowały, że akcję należało natychmiast przerwać. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nieobyty 18 listopada 2021 16:53
18 listopada 2021 18:37

Czlowiek  strzela,  a  Pan  Bog  kule  nosi  !!!

Tak  bym  to  ujela,  ale  fakt  faktem,  ze  calej  tej  "naszej  i  nienaszej  scence  politycznej"  OKAZALA  SIE  niezwykle  wredna  i  podla  rola  do  odegrania,...  a  my,  ciemny  ludek  widzimy  i  mamy  te  wszystkie  MENDY  "polskie",  sprzedajne,  zaklamane  i  wieeelce  o  nas  "zatroskane"  jak  NA  WIDELCU  !!!

To  wyjatkowo  rzadka  okazja  i  jest  za  co  Panu  Bogu  dziekowac,    

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 18 listopada 2021 17:28
18 listopada 2021 18:49

No  prosze,...

...  a  we  francuskim  telewizorze  WALKUJA  juz  od  samiuskiego  rana,  ze  jest  "propozycja"  utFoZenia  korytaZa  CHumanitarnego  dla  emigrantow  DO  KRAJOW  Lunji  eLropejskiej,  a  ZOMBI  brukselskie  przeznaczy  kase  na  powrot  emigrantow  glownie  do  Iraku  !!!

A  brewerie  i  ustaweczki  z  Backa  sa  absolutnie  niewyobrazalne  i  skandaliczne...  po  prostu  same  zuchwale,  bezczelne  chucpy  tych  roznych  MARIONETEK  politycznych,  wzajemnie  ze  soba  powiazanych  i  uwiklanych  !!!

Cos  nieprawdopodobnego,

 

zaloguj się by móc komentować

ajs @Drzazga 18 listopada 2021 17:41
18 listopada 2021 18:53

Hm, coś w tym może być na rzeczy...

W sieci jest wiele filmików z granicy, które ukazuję sie na stronach zagranicznych mediów - tu przykładowo angielski "The Sun":

 https://www.youtube.com/watch?v=y9ncNEy0sEQ

Kto zna angielski, niech poczyta komentarze pod tym filmikiem - możemy być naprawdę dumni z naszych chłopaków na granicy, bo zrobili dobrą robotę dla Polski i jej postrzegania nie tylko w Europie. Nie ma się co przejmować słowami nawiedzonych celebrytów. Normalni ludzie myślą tak jak piszą w swoich komentarzach...

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Drzazga 18 listopada 2021 17:41
18 listopada 2021 19:02

Komisja Europejska poinformowała, że przeznaczyła 700 tys. euro dla organizacji niosących pomoc humanitarną migrantom na granicy po stronie Białorusi.

Aleksander Łukaszenka zaproponował kanclerz Angeli Merkel utworzenie korytarza humanitarnego do Niemiec dla 2 tys. migrantów, którzy znajdują się przy granicy z Polską.

A nam przywalą grzywnę za Turów, sąd i czort wie za co jeszcze.

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 18 listopada 2021 19:02
18 listopada 2021 19:09

Za Turów już przywalili i licznik stuka. Reszta jest mocno wątplia prawnie, aczkowiek jeśli "pójdziemy na ugodę" - na pewno zapłacimy. Czy rząd w Wawie znajdzie siły aby się postawić? 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @ewa-rembikowska 18 listopada 2021 19:02
18 listopada 2021 19:15

Spokojnie, to im się zaczyna palić pod unijnymi d.... 

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @ajs 18 listopada 2021 18:53
18 listopada 2021 19:22

Masz rację. Też czytałem z komentarze pod youtube'owymi filmami wielu serwisów "informacyjnych", które to serwisy są z nurtu liberalno-lewicowego, np. BBC, Die Welt, The Sun, itp., raczej przyciągają ludzi o podobnych poglądach, i ze zdziwieniem stwierdziłem, że praktycznie 100% komentarzy jest popierających działania Polski na granicy. Nawet czasami pojawiają się komentarze rosyjskojęzyczne i o dziwo - też popierające.

Nie pisałbym o tym, gdyby to była jakaś nieduża skala - ale tam są tysiące komentarzy, i przeglądając bardzo dużo z nich (przez wiele dni) po prostu nie trafiłem na inne niż popierające lub bardzo popierające. Często jest tak, że filmik jest typu wyciskacz łez (dzieci i matki, straszne ("nieludzkie") warunki), a komentarze są „dlaczego fałszujecie obraz i nie pokazujecie jak jest/było naprawdę i kto faktycznie atakuje, a kto się broni”.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Henryk-W 18 listopada 2021 19:22
18 listopada 2021 19:26

Pod rosyjskojęzycznymi jest podobnie. 70 %za Polską reszta trolle.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @ewa-rembikowska 18 listopada 2021 19:02
18 listopada 2021 19:33

"Aleksander Łukaszenka zaproponował kanclerz Angeli Merkel utworzenie korytarza humanitarnego do Niemiec dla 2 tys. migrantów, którzy znajdują się przy granicy z Polską."

Aleksander Ł. jest w b. trudnej sytuacji i już zaczyna zaklinać rzeczywistość. Dwie godziny temu na konferencji prasowej w Wa-wie z udziałem min. Kamińskiego,  szef niemieckiego MSW Horst Seehofer powiedział wyraźnie dwa razy: to jest fake (nawet użył takiego określenia). Rep. Federalna nie będzie żadnych migrantów przyjmować:

od 5:48 https://www.youtube.com/watch?v=fPDduTL-7fQ

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @klon 18 listopada 2021 19:09
18 listopada 2021 19:56

"Za Turów już przywalili i licznik stuka."

Nasi to olali i nic nie płacą (co popieram). Pan za bardzo wierzy w moc sprawczą jakiś kondemnatów wystawianych przez tych dziwnie ubranych ludzi. To wcale nie jest takie proste "wyegzekwować". Chodzi raczej o propagandę (V kolumna: olaboga, olaboga ale musimy płacić - wybierzcie nas, to przestaniemy i deszcz złota na was (i nas) spłynie).

Co do KPO, to pamiętajmy, że nie są to jakieś realne pieniądze. To tylko kredyt, który i tak trzeba spłacić. Czy nam się to opłaca - uważam, że nie. Zwłaszcza, że sami możemy zaciągnąć i odsetki są niższe niż ten wspólny, a i sami możemy decydować na co i jak wydać. Kredyt dla Mumii jest bardzo niepewny dla "rynków": nie za bardzo wiadomo kto za niego ręczy (i jak). No niby jakaś Mumia, ale co to jest? Urzędnicy, którzy mogą nagle zniknąć, tak jak zniknął Wierchownyj Sowiet ZSRS w 1990, gdy Jelcyn odciął prąd i przestał płacić "diety". Poza tym w tej kupie jest dużo krajów bardzo, bardzo zadłużonych (od 120 do 210 % PKB). My to mamy 47% (ktoś powie, że poukrywane, ale on też mają poukrywane). I to się będzie pogarszać systemowo (kraje południa i Francja kontra Niemcy). Zalecam analizę systemu rozliczeń strefy ojro, TARGET2. Tam widać kto jest komu i ile winien, i to się ciągle pogarsza dla południa. Nie do spłacenia: albo Niemcy zrobią odpis (1,5 bln ojro), ale pójdą noże w ruch (jak już te pieniądze z tych KPO dla południa zostaną przejedzone, zmetabolizowane, wydalone i trzeba będzie zabrać się za spłacanie (4-5 lat).

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 18 listopada 2021 16:53
18 listopada 2021 19:57

Do POTUSa z szacunkiem. Nie Bidet tylko Bidon. Lapidy może małe ale za nimi stoi duży baron.

To jest przedziwne z tymi frontami walki. Im więcej tym dla nas lepiej. Chyba po prostu trzeba odwrócić relację przyczynowo-skutkową. Te fronty to jest skutek przeniesienia Keystone XL na Via Carpatia. Poprostu to były dwa projekty połączone. W tej chwili jest potencja na Via Carpatia. Z Anglikami w tle JK i MM czują się mocni. Niemcom też zmiękła rura dzięki Łukaszence. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Drzazga 18 listopada 2021 12:44
18 listopada 2021 20:08

W której akcji? W Międzymorzu? Mam zdanie odrębne, jak pan widzi. Dodałem PS., donos z ostatniej chwili do swojego tekstu. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 18 listopada 2021 12:47
18 listopada 2021 20:43

Inaczej być nie może. JK ogłosił że "czyta" Bartosiaka. Nie chodziło o geniusz strategiczny dr B, ale komunikat do strategicznego sojusznika. Dr B jest agentem brytyjskich wpływów. Nieco niedorobionym, ale w swoich tekstach eksponuje angielskie koncepcje. Chodziło o potwierdzenie współpracy albo o sygnał SOS. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 18 listopada 2021 13:05
18 listopada 2021 20:48

Które to aspirujące? Bo ja widzę tylko stare. USA dla mnie też stare. Nie uwzględnia pan prehistorycznego mocarstwa, Izreala/diaspory.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @tadman 18 listopada 2021 13:20
18 listopada 2021 20:49

Jakoś odpowiedzą. Kwas którego naważyli, podpłynie do nich. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 18 listopada 2021 13:22
18 listopada 2021 20:51

Pożartować nie można?

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @Alrus 18 listopada 2021 13:38
18 listopada 2021 20:58

Znowu nie pasuje mi to do stylu JK. On przecież nie lubi otwartej walki. Może się mylę, ale raczej wydaje mi się, że jeśli już, to on by przez efekt domina próbowałby zneutralizować sorosowców. Z tej racji stawiam na inspirację angielską. Inaczej JK nie podjąłby ryzyka. Jeśli mam rację, to budzi to nadziję że zdaje sobie sprawę co to znaczy że Londyn nie ma przyjaciół tylko interesy. Jeśli to byli Angole, to wystawili go.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @tadman 18 listopada 2021 13:54
18 listopada 2021 21:01

Łe tam! A gdzie traktorzystki i lesbijki? Bez nich się nie liczy, nie ma manify.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 18 listopada 2021 13:57
18 listopada 2021 21:02

Nie tak głośno. Moja żona wierzy w Szydłową. Mogą być kłopoty. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Drzazga 18 listopada 2021 15:12
18 listopada 2021 21:06

Fajnie by było. Ale "międzynarodowe organizacje żydowskie" są jak Ćwiercikiewiczowa i piękne i mądre i się nie rozdwoją. Za to wcisną się wszędzie gdzie ich poszczuje baron.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Alrus 18 listopada 2021 15:37
18 listopada 2021 21:08

 Nie. Przegrana wynika stąd, że strategiczny inspirator/sojusznik zamiast poprzeć niejawną akcją dyplomatyczną, zachował klasyczne stiff upper lip, to znaczy narobił w gacie i nic nie zrobił. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Drzazga 18 listopada 2021 16:46
18 listopada 2021 21:10

Zgadza się. Może nie 100 ale coś koło tego. Bo to wraca jak czkawka w US Congress. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Drzazga 18 listopada 2021 17:14
18 listopada 2021 21:11

Nie ma problemu. W taki sposób możecie trollować. Trollowanie pouczające. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @pink-panther 18 listopada 2021 17:28
18 listopada 2021 21:12

Der Onet w takim razie to agencja Springera.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 18 listopada 2021 17:40
18 listopada 2021 21:13

Zgadzam się. Co do Góry i co do kwiatów.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 18 listopada 2021 18:37
18 listopada 2021 21:14

Oczywiście! Dziękować i ducha nie gasić!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 18 listopada 2021 18:49
18 listopada 2021 21:19

Ale dzisiaj też zostało zdementowane na konferencji Horsta Seehofera i Kamińskiego. Humanizm musi ustąpić przed twardymi kosztami. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 18 listopada 2021 18:49
18 listopada 2021 21:19

Ale dzisiaj też zostało zdementowane na konferencji Horsta Seehofera i Kamińskiego. Humanizm musi ustąpić przed twardymi kosztami. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 18 listopada 2021 21:19
18 listopada 2021 21:19

I ty baronie, widzisz to i nie grzmisz?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska 18 listopada 2021 19:02
18 listopada 2021 21:21

Nie wyrośliśmy jeszcze ponad rolę "burej suki". Za mały budżet własny. Dlatego musimy bulić. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Henryk-W 18 listopada 2021 19:22
18 listopada 2021 21:23

i @Bedryczko

Nieźle, całkiem nieźle!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Henryk-W 18 listopada 2021 19:56
18 listopada 2021 21:27

O kurcze, znowu noc długich noży. Tym razem znacznie poważniejsza.

No a baron i city? Przecież to dobrzy wujciowie. Przyjdo i zrobio dobrze. 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @K-Bedryczko 18 listopada 2021 17:40
18 listopada 2021 22:44

Mane, tekel, fares - policzone, zważone, rozdzielone

Tak Pan Bóg daje.

Liczył jurgieltnik na ekstra premię od niemieckiego Barona z Jazdowej – i otwarły ogień jak Bydgoszczy w 39 do naszej armii.

Za dużo nosy pudrują i nie czują że nie będzie dziś drugiego Bromberger Blutsonntag. Jeszcze nie ma Berlin tej. nowej europejski Waffen SS – ona się dopiero się buduje.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @pink-panther 18 listopada 2021 17:28
18 listopada 2021 22:55

Media niemieckie tak od połowy września skrupulatnie wyliczały ile to Polskę kosztuje stawianie wojska nad granicą.

Dziś Wyborcza aż do spazmów się zachodzi jak to nam nad granicą logistyka kuleje, jak to ludzi trzeba rotować i są zmęczeni i braki kadrowe.A i że nie wolno brać kadry z marynarki, lotnictwa, zabezpieczenie chemicznego itd. - bo oni się muszą szkolić do obrony III RP.

Polski się broni dziś i teraz na granicy.

Nie czują durnie – że to jest nasz sukces że jakoś to się spina logistycznie z trudem ale spina  ale ile wyszło rzeczy do pilnych do zmian.

Armia zdaje najważniejszy egzamin od 30 lat i to broniąc swoje ojczyzny – mając wroga przed sobą a V kolumnę za sobą.

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,27816888,wizja-wielkiej-armii-rozpada-sie-przy-granicy-wojsko-trzeszczy.html#s=BoxOpMT

 

Sprawa Białorusi – to jest nasza tragedia że musimy mur stawiać bo po tamtej stonie zostawiamy Polaków a Białorusini u nas swoich.

Hańba Łukaszence za to że przywiódł dziką ordę pod Nasze i Białorusinów - domy, kościoły, cerkwie i warsztaty – dla własnej korzyści pospołu z Moskwą i Berlinem.

Osadził kiedyś Witold – Tatarów na swej ziemi by mu służyli [fakt zbuntowali się Lipki przeciw RON ale też i zdrady poniechali] Księże Witold był wszak władcą i żył w inny czasach ale i rody tatarski wobec Witolda wierność ślubowali i oni ich potomkowie temu wiary dochowywali.

Łukaszenka żyj w innych czasach a nowa orda dziś najęta jutro mu sama do gardła skocze.

Nie ma też i wyczucie w postępowaniu – najpierw ordzie coś obiecał i haracz wziął a potem się myślał że ordyńcy będą jak mużyki białoruskie ganiani po lesie dla zabawy bo akurat Polaki się postawiły.

Dziś coraz częściej w mediach zdawana jest relacja jaką ścieżkę zdrową fundowały białoruskie służby ordzie. Tego koszmaru z zimnego białoruskiego lasu wielu nie zapomni. A to mściwe ludy.  [Nie mam iformacji czy  to co ordzie zafundowano to nie efekt odpłaty turystom Łukaszenki jemu nic nie mogą to choć gościom pomogą]  Jeszcze spłyna ulice Mińsk i Brześci krwią białoruskich pogranicznikow jak się nie rozliczą z kurdyjskimi klanami z niemieckiego pólświatka. 

Co ciekawe nikt z uchodźców nie mówi że polskie służby ich biły lub okradały nie tego nie ma ale fakt potrafił kilkukrotnie odstawić na białoruską stronę.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 18 listopada 2021 19:57
18 listopada 2021 23:00

Niby dlaczego do POTUSa z szacunkiem – wolno osobę na tym stanowisku odciąć od Twittera to kto jest ważniejszy cenzor z social mediów czy potus. Potus to tylko aktor wynajęty do roli.

Czy mam szanować obecną klikę/kamarylę z Białego Domu i jej zaplecze [Bigtech, Bigfarma, Banksterów] nie za co  że daruje nas jako psa Berlinowi.

Obecnie City of London widzi jakim zagrożeniem jest Imperium IV Rzeszy czyli Euroazja od Lizbony do Władywostoku. Nie ma aglomeracji Berlina jako stolicy imperium jeżeli nie będzie nań pracował Śląsk , Pomorze , Wielkopolska i Mazowsze. Każdy projekt który jest kolcem dla Berlina musi być wspierany przez City i to dziś nie jutro bo będzie za późno.

Imperialne marzenia neoprusaków - potrafi lekko zachwiać garstka polski żołnierzy pod Kuźnicami. Chce nam Londyn pomóc – to ofertę trzeba brać i kwitować z góry a i gdy się umowy podpisze to trzeba wiedzieć że odkładając pióro dla Londynu ona już nie jest ważna i tylko cena za natychmiastowa zdradę może być za niska.

Niemcy udzieliły Baćce gwarancji na projekt Śluza a ponieważ I Front Białoruski leży na pozycji wyjściowej i krwawi – mamy wstrzymanie ognia. Berlin część ordy odbierze a resztę zostawi w obozach by Mińsk na wiosnę na nowo front odtworzył – kogo tym razem rzucą a raczej kogo do Ordy zaciągnie – jest parę bitnych nacji Pusztuni, Berberowie, Somalia itp..

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Nieobyty 18 listopada 2021 22:44
18 listopada 2021 23:01

Tak. Wiele rzeczy gniewa mnie u tych ludzi z Pis, bardzo wiele, ale to że załatwili zakaz zabjania nienarodzonych dzieci jest dla mnie wielkim ogromnym plusem. I wydaje mi się że są jak ten mówca co kamienie musiał nosić w buzi by uczyć się prawidłowo mówić - ten ostatni i łaską Pańska został mówcą. Wydaje się że te przeciwności te barony, mnogochodowki, agentura, kary, rezolucje są zmywane jakąś niesamowitą ręką. Teraz gdy oni w EU okazali się tak nic nie warci sądzę, że nasi nie powinni płacić ani grosza żadnych kar i być bardzo agresywnymi to działa.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 18 listopada 2021 22:55
18 listopada 2021 23:14

No właśnie to nie orda, tylko niemiecki półświatek. A do Witolda Łukaszence daleko.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 18 listopada 2021 23:00
18 listopada 2021 23:15

"kto jest ważniejszy cenzor z social mediów czy potus" 

Secretary of State

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Henryk-W 18 listopada 2021 19:22
18 listopada 2021 23:17

The Sun to raczej prawicowy tabloid, ale w przypadku BBC ciekawy jest sam fakt, że na te komentarze jest przyzwolenie, bo BBC bardzo lubi blokować komentarze przy kontrowersyjnych czy "delikatnych" materiałach. Jeśli udostępniono opcję dodawania komentarzy, to z rozmysłem.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @K-Bedryczko 18 listopada 2021 23:01
18 listopada 2021 23:17

Mam taką refleksję – w 2017 była akcja Różaniec do Granic i tłumy ludzi stojących na granicy i modlących się.

Dziś gdy pytamy się skąd siła – obrońców naszych granic a min. z tej modlitwy miliona rodaków.

Taki jest Boży plany.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 18 listopada 2021 23:00
18 listopada 2021 23:20

"Czy mam szanować obecną klikę/kamarylę z Białego Domu i jej zaplecze [Bigtech, Bigfarma, Banksterów] nie za co  że daruje nas jako psa Berlinowi."

Toć ja żartował. I popisał się lepszą ksywką dla Józefa. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Nieobyty 18 listopada 2021 23:17
18 listopada 2021 23:21

Wcześniej wielka pokuta i potem Polska pod Krzyżem.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Nieobyty 18 listopada 2021 22:55
19 listopada 2021 00:00

Faktycznie, może tak być jak piszesz.

A co do Gejety Wybiórczej i ichniego środowiska napisałeś

" Nie czują durnie – że to jest nasz sukces że jakoś to się spina logistycznie ..."

chyba ironicznie? Oni bardzo dobrze wyczuwają, że tutaj szykuje się (atak jeszcze trwa) sukces i zawczasu rzucają smrodliwe granaty, aby zatruć powietrze.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @tomasz-kurowski 18 listopada 2021 23:17
19 listopada 2021 00:08

" The Sun to raczej prawicowy tabloid "

Ma Pan rację, ale też z pewnością domyśla się Pan co ta prawicowość znaczy. Na ogół mniej agresywne głoszenie tych samych postulatów co postępowcy.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Drzazga 18 listopada 2021 17:14
19 listopada 2021 00:17

Jakie emocje? Nie widzę powodu.

Ustawa o IPN nie dotyczyła roszczeń bezspadkowych. Te roszczenia zaś jako nie mające podstawy prawnej nie mogły podlegać negocjacjom na prawnym gruncie. I nie prawem Żydzi ich dochodzą, a jedynie siłą. Dlatego niczego nie uzyskaliśmy prócz tymczasowego odroczenia, a i to nie jest pewne, być może trwają uzgodnienia pod dywanem. Powtarzam - tu chodzi o haracz, największy z dotychczasowych, czyli tych płaconych po '89, a nie jakieś normalne, dające się ująć w ramy prawne roszczenia. A nad Izraelem-państwem, ktorego wielu żydów nie uznaje wcale, albo daje mu zaledwie status tymczasowy i prowizoryczny, czasem kłopotliwy, czasem przydatny, jest Izrael. Czyli diaspora, jak słusznie pisze Magazynier.

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się uchwalenie ustawy o zakazie jakichkolwiek negocjacji zlożonej w sejmie przez Konfederację. To ucięłoby sprawę. 

Zwracam uwagę, że totalna jest gotowa płacić, taką deklarację publicznie złożył jeszcze Schetyna, a jak wiadomo z materiałów ujawnionych przez wiki leaks gotów był zapłacić również Kaczyński, tyle że mniej - daje tam propozycję 30%. Nic zatem nie zostało w tej kwestii definitywnie załatwione i miecz Damoklesa kołysze się u góry.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @K-Bedryczko 18 listopada 2021 23:21
19 listopada 2021 00:29

Takie rzeczy bardzo denerwują towarzysza oficera Behemota (® G. Maciejewski). Gdy w listopadzie 2010 po wielu latach ciężkiej pracy, ks. Sylwester Zawadzki doprowadził swoje dzieło do szczęśliwego finału i Figura Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata stanęła w Świebodzinie, a była to wtedy najwyższa rzeźba przedstawiająca Jezusa Chrystusa na świecie, to aby wyszydzić gejeta wybiórcza umieściła na pierwszej stronie artykuł pt. "Mamy największego". Oczywiście w ich smrodliwym światku było to ha ha ha. Ponadto Agora ma taką swoją antynagrodę "antybryła", którą przyznaje za budowle, które nie pasują (ich zdaniem) do otoczenia. Oczywiście plunęli tą antynagrodą w dzieło ks. Zawadzkiego.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Alrus 19 listopada 2021 00:17
19 listopada 2021 00:33

" Najlepszym rozwiązaniem wydaje się uchwalenie ustawy o zakazie jakichkolwiek negocjacji zlożonej w sejmie przez Konfederację. "

Ciekawe czy złożyliby taki projekt, gdyby mieli większość i faktycznie mogli ją uchwalić?

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Magazynier 18 listopada 2021 20:58
19 listopada 2021 00:38

Na wersję, że inspirowali Angole, ale zostawili go jak się zaogniło, wskazywałby początkowy opór JK, a potem gwałtowna rejterada. Tyle, że choć nie aż tak gwałtowne, takie rejterady to u JK nie nowina, a norma. Twardych dowodów na żadną z wersji nie ma, moje rozumowanie opiera się na dwóch zalożeniach - 1 Kaczyński naprawdę chce rządzić, nie administrować,  2 - Doskonale wie, że bez ograniczenia Sorosowców rządzić się nie da. 

Jedynie punkt drugi jest faktem, reszta już nie, więc ostatecznie tego nie rozstrzygnie..

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Henryk-W 19 listopada 2021 00:33
19 listopada 2021 00:39

Uważam, że tak. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Henryk-W 19 listopada 2021 00:33
19 listopada 2021 00:40

"Ciekawe czy złożyliby taki projekt, gdyby mieli większość i faktycznie mogli ją uchwalić?"

Nie wierzę w to. Dziś Grzegorz Braun poręczył za tego onucę jabłonowskiego. 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @K-Bedryczko 19 listopada 2021 00:40
19 listopada 2021 00:57

To nie jest kwestia wiary, wystarczy sprawdzić co zawsze mowili i jak głosowali we wszystkich sprawach dot. robienia plemieniu dobrze na koszt polskiego podatnika.

Natomiast co do poręczenia Braun zachował się prawidłowo. Mamy tu wyrobione, negatywne zdanie o Olszańskim, ale idzie w całej sprawie o coś więcej - o przeciwstawienie się uznawania w Polsce Żydów za chronionych  specjalnymi prawami i praktyką. Dziwię się, że nikt tu tego nie zauważył.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Alrus 19 listopada 2021 00:57
19 listopada 2021 01:00

Chodzi całej sprawie o małe kielce 2 dla świata. Olszański to onuca a Braun przestał być wiarygodny. I tyle.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @K-Bedryczko 19 listopada 2021 01:00
19 listopada 2021 01:30

Pochowajmy się może od razu po krzakach. Przecież o to chodzi, abyśmy sobie "racjonalizowali" i trwożnie analizowali, czy przypadkiem "czegoś nie wykorzystają". Zawsze można wykorzystać, a jak niczego nie ma, zrobić torcik z wafelków. Nie wolno dać się w ten sposób myśleć i dać się wepchnąć w kąt, bo stamtąd nie ma wyjścia. Ryzyko zawsze istnieje, i tak go nie unikniemy, ale trzeba je podejmować zamiast trząść się ze strachu. Granice tego co wolno, a co nie, jest prawo. Prawo zaś nie może być takie, że wolno nie lubić Niemców, Rosjan, czy kogokolwiek i to okazywać, tylko Żydów nie wolno. Sami sobie zakładamy tym jarzmo na szyję. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @K-Bedryczko 19 listopada 2021 01:00
19 listopada 2021 01:44

Niech będzie sobie Olszański onucą czy czymkolwiek, co to ma do rzeczy? Podobnie to, czy Braun jest wiarygodny, czy nie - proszę się choć na chwilę oderwać od osobistych animozji i spojrzeć szerzej.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Alrus 19 listopada 2021 01:44
19 listopada 2021 07:16

Animozji. Prowokację wymierzoną w cały naród nazywa Pan Animozją? Wstawianie się za agentem wpływu także? To już nie jest zabawa.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Alrus 19 listopada 2021 01:44
19 listopada 2021 07:18

Proszę Pana jesteśmy w stanie wojny. I taki czas że oni wyłażą bo kierownicy stwirrdzili że to ten czas i należy udeżyć wszystkimi siłami. Pan zachowuje się jak Kisiel w Ogniem i Mieczem

zaloguj się by móc komentować


Henryk-W @Alrus 19 listopada 2021 00:39
19 listopada 2021 10:26

Zgadzam się Panem. A co do Pana Alrusa, to uważam że się myli w tej sprawie.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Alrus 19 listopada 2021 00:57
19 listopada 2021 10:59

Ależ Pan brnie. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Alrus 19 listopada 2021 00:17
19 listopada 2021 11:04

No to płaczmy. 

zaloguj się by móc komentować

klon @Nieobyty 18 listopada 2021 16:53
19 listopada 2021 12:23

>>>Po co Kanclerz tak jest wyrywna i dwa razy dzwoni do Baćki – jak udzieliła na wiosnę gwarancji a trochę się scenariusz wykoleił to musi uspokajać<<<

Pewne powody są... ') 

"(...) 

Wygląda więc na to, że teraz Nord Stream 2 AG będzie musiał powołać spółkę zależną na prawie niemieckim tylko dla niemieckiego odcinka gazociągu.

W obecnej sytuacji firma nie jest „w stanie” komentować szczegółów, a zwłaszcza „czasu rozpoczęcia operacji rurociągu”.

Nord Stream 2 AG będzie musiał przenieść kapitał i personel do nowej spółki zależnej, która następnie będzie musiała ponownie przedstawić pełny zestaw dokumentacji do certyfikacji.

Tłumaczenie: gaz z Nord Stream 2 będzie nieobecny w Europie podczas nadchodzącej zimy, a gazociąg w najlepszym wypadku może zacząć kursować dopiero w połowie 2022 roku.

I to z pewnością wiąże się z polityką, ponieważ niemieccy regulatorzy de facto czekają na pojawienie się nowej niemieckiej koalicji rządzącej, w tym neoliberalnych Zielonych, którzy są zdecydowanie przeciwni Nord Streamowi i Rosji."

 

Źródło

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Henryk-W 19 listopada 2021 00:00
19 listopada 2021 16:14

W dynamicznej sytuacji jak obecna to jest parę opcji np. spuszcza się na straty część zbędne agentury by ratować inne walory albo nawet gwardię się wysyła się w wir straconej bitwy.

Ławrow pięknie załatwił dziś zachodnią dyplomację – poczekamy zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @klon 19 listopada 2021 12:23
19 listopada 2021 16:21

Parę miesięcy temu niektóre ośrodki rosyjskie krytykowały gry gazowe Putina i sfery które na budowie NS2 robił dobre interesy. Obecnie niemieckie sfery przemysłowe muszą skorygować układ tej gry gazowej.

Dla mnie do tej pory robi wrażenie ujęcia postawy kanclerz z wizyty w USA z szefami koncernów chyba w departamencie handlu – mała biedna wystraszona myszka ze swoimi patronami.

To są realne twarze niemieckich polityków – pacynki i marionetki.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 18 listopada 2021 23:20
19 listopada 2021 16:52

Tak to się porobiło w XVII wieku orda tatarska brała w jasyr a berberyjscy piraci w niewolę. W XXI wieku wektory się zmieniły sama orda i berberowie dostarczają nachodźców by resztki Europy na nich robiły.

I nie jest to dziwne tam gdzie Boga nie ma tam i pozwala się by prawa ordy rządził.

Na dziś u nas Zielona Chorągiew Proroka jeszcze nie zawita na meczetach powstałych z kościołów bo jeszcze jest w kościołach postać Immaculata Niepokalana - Matka Bożą stojącą na półksiężycu oplecionego wężem.

Wojna domowa w USA chyba do reszty ich energetycznie rozkłada bo była administracja Obamy zapomina jak się robi politykę. Parę ruchów było niezłych jak na imperialne potrzeby.

Ale to jak podarowano sobie obecnie grę na Europę Środkową by mieć trzymanie na Berlin nie wiem z skąd to wynika. Czy z ideologicznego zacietrzewienia, kadry etnicznie zajadle antypolskiej, braku realnej siły i intelektualnego uwiądu.

Nie przekonuje mnie teoria że pozwolono byśmy sami do boju stanęli i wygrali by poczuć wiarę w własne siły a prosić o wszystko wuja Sama .

Takim wskazaniem tej bezsiły jankesów jest postawa dr. Bartosiaka – w chwili kryzysu nie miał nic do powiedzenia [a tak idiotyzmy o zdjęcia kochanek białoruskich pograniczników – głodnemu chleb na myśli] dziś znowu cuda opowiada z koncepcji jakieś fundacji o małej armii nowego wzoru.

Ma gostek pojęcie – a kto za niedługo będzie fizycznie się opędzał przed masami bandytów z jednostek Nowej Islamski Waffen SS – którymi Berlin będzie pacyfikowała zbuntowane prowincje.

Oczywiście pewnie operatorzy dronów – jak w Karabach świtała klęska to wyłączyli Rosjanie Azerom drony a ci Suszę nożami i pistoletami w nocy wzięli.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Paris 18 listopada 2021 18:37
19 listopada 2021 16:57

Jest  za  co  Panu  Bogu  dziekowac - a najlepszą formą podziękowania jest ciężka praca  na większą chwałę Bożą.

Ad maiorem Dei gloriam  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
19 listopada 2021 16:58

@ wszyscy

Chwała Panu i Jego Matce Niepokalanej! Obroniłem swoje miejsce pracy. Poprawiłem ankietę. Dodałem punkty o których nie wiedziałem że ja mam, za elearning. Jeszcze pożyję.

Za Peytona dostałem 3 punkty rzecz jasna. Po jednym za tłumaczenie, za wprowadzenie i za przypisy. Nie mam słów. Nienawidzę ankiet. Kocham Opatrzność Bożą i dobrych kolegów, którzy znają te kruczki.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
19 listopada 2021 17:04

Aha i jeszcze. Okazało się że jest kruczek na ankiety tych dzieciaków. Jeśli w grupie było 6 i mniej to nie powinny się liczyć. Na mnie pisały dziecka którym jakoś zalazłem za skórę. Ale i tak najwięcej było 5 na grupę. Normalne dziecka nie mają poprostu czasu ani chęci na wypełnianie tych nie powiem czego, żeby nie grzeszyć.

Zażądałem zmniejszenia minimalnej ilości punktów na pozytywną dla mnie. Zobaczymy, ale i tak mam powyżej minimalnej.

Czegoś rewolucja bardzo się piekliła żeby mnie zgalnować na tej ocenie. Taki dostałem cynk. Chyba czyta SN, ale wstydzi się przyznać.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Nieobyty 19 listopada 2021 16:52
19 listopada 2021 17:51

Mówią że Azery mają lepszą armię od Rosjan. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 19 listopada 2021 16:58
19 listopada 2021 17:51

"Chwała Panu i Jego Matce Niepokalanej! Obroniłem swoje miejsce pracy. Poprawiłem ankietę. Dodałem punkty o których nie wiedziałem że ja mam, za elearning. Jeszcze pożyję.".

 

Szacun.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 19 listopada 2021 16:58
19 listopada 2021 18:13

Więc serdeczne i szczere gratulacje .Sądzę,że wszędzie ma pan punkty.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nieobyty 19 listopada 2021 16:57
19 listopada 2021 18:26

Dokladnie  tak,  Panie  Nieobyty,...

...  bo  do  pracy  Pan  Bog  nas  stworzyl,...  ale  jednoczesnie  musimy  POGONIC  tych  wszystkich  PASOZYTOW  i  DARMOZJADOW,  bo  takiego  ZEROWANIA  jak  dzis  to  zwyczajnie   nie  pamietam...

...  WON  z  tymi  wszystkimi  aktywistami,  wolontariuszami,  fundacjami  i  reszta  DOTOWANYCH  PIJAWEK,  bo  zwyczajnie  NIE  DAMY  RADY  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 19 listopada 2021 16:58
19 listopada 2021 18:31

Co  za  piekna  wiadomosc...

...  bardzo,  ale  to  bardzo  sie  ciesze  !!!

Tak,  Opatrznosc  Boza  czuwa  i  prowadzi,  takze  i  mnie,...  obydwoje  mamy  za  co  dziekowac  Panu  Bogu.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Magazynier 19 listopada 2021 16:58
19 listopada 2021 18:49

Winszuję. Nie wiedziałem, że tak złożona ta polska punktoza.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @K-Bedryczko 19 listopada 2021 17:51
19 listopada 2021 20:54

W kwestii Azerów rok po konflikcie – red Marcin Gawęda na defence24 ma szereg artykułów.

https://www.defence24.pl/autorzy/marcin-gaweda

Od siebie dodam że te strzępy informacja jakie zbierałem rok temu tu podano syntetycznie i przystępnie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
19 listopada 2021 21:53

Wszystkim dziękuję za ciepłe słowa. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @tomasz-kurowski 19 listopada 2021 18:49
20 listopada 2021 11:19

Ogolnie czysty galicyjski labirynt zamek Kafki ... się nie umywa. Stopień złożoności zależy od potrzeby danej instytucji na obnizenie kosztow pracy. Ta gdzie ja pracuje nie dostala w tym roku dotacji budzetowej w nagrode za ... przekręty, począwszy od watpliwej legalnosci jej naczalstwa, skończywszy na przesadnym wykazywaniu deficytu na kolejny rok. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @tomasz-kurowski 19 listopada 2021 18:49
20 listopada 2021 11:29

Złożoność punktozy w moim zakładzie karnym, scusi, zakladzie pracy polega na m.in. tym że informacja o ilości ankiet studenckich jest niedostępna na zwykłej stronie mojej instytucji. Można ją znaleźć tylko na aplikacji mobilnej. Z mobilnej korzysta przede wszystkim młodzież. Chyba po to by sprawdzac czy gosc na celowniku, na którego komórka rewolucyjna wydała zlecenie,  jest odpowiednio zglanowany. A i tak to nie dziala. Bo mlodziez nawet z porzadnych postepowych rodzin ma inne zmartwienia np. jak zaliczyć przedmiot po całym semestrze imprezowania. Albo jak nadrobić braki z 'przed-szkola'.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Magazynier
20 listopada 2021 12:42

Chiny ''wyraziły zaniepokojenie z powodu blokowania przejścia granicznego PL-BY''. Zdaje sie ze to oni wzieli baćke krótko przy pysku...

zaloguj się by móc komentować

Peiper @DYNAQ 20 listopada 2021 12:42
20 listopada 2021 21:33

Czyżby "China locuta causa finita" ?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @DYNAQ 20 listopada 2021 12:42
21 listopada 2021 10:58

... na powrozie kredytu. Aleksandr Rychardowicz wisi im $500 mln.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Magazynier
21 listopada 2021 13:48

Do tego jeszcze wstrzymali mu kolejną transzę $750 mln na rozwój kopalni soli potasowej (Białoruś ma jej olbrzymie złoża.)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bie%C5%82aru%C5%9Bkalij

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować