-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Rozbiór Ukrainy i prawo kaduka - obwody Ługański i Doniecki jako 17 i 18 republika ZCRS

ZCRS czyli zjednoczone cezaropapistowskie republiki sowieckie, ukrwające się pod wdzięcznym skrótem ZBIR. Przepraszam prawo kaduka, że do niego porównuję to, co zrobił carski sowiet kremlowski. Prawo kaduka w rzymskim prawie było usankcjonowane i oznaczało zajęcie danej własności, owszem na wyścigi, ale w sytuacji, gdy linia spadkobierców całkiem wygasła: Kaduk (łac. caducus 'upadający', później 'bezpański') – spadek pozostawiony bez dziedziców (wiki). 

Wychadziła na bierieg Katiusza ... AD. 2022

We wschodniej Ukrainie mamy jak najbardziej prawnego spadkobiercę, czyli kijowską organizację polityczną opartą, owszem, o układ oligarchiczny, ale to jest po prostu ogólna norma. Życzylibyśmy sobie żeby zamiast układu oligarchincznego oparciem dla rządzącej organizacji, nie tylko na Ukrainie, była arystokracja, jednak w świecie pogańskim, a taki jest świat XXI w., arystokracja pieniądza jest zawsze oligarchią czyli mafią. Tylko w okresie między XV a XVII w. i pod zaborami znaleźlibyśmy w Rzeczypospolitej klany aspirujące do miana faktycznej arystokracji, arystokracji i pieniądza i ducha. W Zachodniej Europie podobnie w średniowieczu i później. W sumie połowiczna ewangelizacja naszego kontynentu zwykle tworzyła proporcje 1:3-4, na korzyść mafii. W obecnym stanie rzeczy tylko nasączenie naszej ziemi i całego globu Ewangelią, że sparafrazuję bł. Kard. Wyszyńskiego, może odmienić globalną pogańskość.

Z pewnością nie uczyni tego moskiewska organizacja bazująca na cezaropapistowskiej sekcie prawosławanej. Prawoslawie nie posiada bowiem wystarczającej wolności wobec władzy świeckiej, potrzebnej do skutecznego propagowania mocy płynącej z sakramentów i skutecznego głoszenia Bożego Słowa. Na pierwszym miejscu zawsze będzie stawiało zależność wobec "cara". De facto w artykule "Ilja Muromiec na wyjeździe integraycyjnym" (Szkoła nawigatorów, marzec 2017, str. 11-30) Jacek Drobny wytłumaczył nam, że słowo "car" zapożyczone jest z tradycji mognolskiej, car moskiewski zaś jest w zasadzie spadkobiercą mongloskich chanów. A znakiem tego był słynny czepiec Monomacha.

Dodajmy, że mafijne oligarchie ukraińskie są w bliskiej relacji z rosyjskimi, oba układy zaś z oligarchiami izraelskimi. W ten układ włączają się oligarchowie i polityczni aktywiści niemieccy i niektórzy amerykańscy kosmopolici. Rozgrywka więc toczy się na najwyższym poziomie merkantylnych przepływów. Rosyjskie oligarchie z kremlem jako sztabem i taranem wykorzystują promoskiewskie sentymenty nieuświadomionych wschodnich Ukraińców, którym wydaje się, że tym sposobem podtrzymują jedność z braćmi słowianami. Mylą się i to bardzo, tak jak nasi narodowi konfederaci wraz z sympatykami tej utopii, którzy śnią na jawie o "sprawiedliwym chrześcijańskim porządku" przywróconym szorstką acz nieomylną dłonią Władimira Władimirowicza "Groźnego". Zarówno nasi miłośnicy konserwatyzmu moralnego jak i sentymentalni wschodni Ukraińcy "bredzą w malignie", w malignie swoich nieuświadomionych kompleksów i urazów. Podtrzymanie jedności z braćmi słowianami tak jak rzekomy powrót firmowanego przez Władimira Władimirowicza "IV Rurykowicza" do "sprawiedliwego chrześcijańskiego porządku", to poddanie się wypływom globalnych przestępców. Fakt, że manipulatorami i sponosorami rewolucji są również amerykańscy demokraci i niemieccy socjaliści, nie zmienia natury bagna, w które prorosyjscy wschodni Ukraińcy wraz z naszymi konfederacyjnymi sympatykami Moskwy już się wpakowali.

Niestety sprawdził się scenariusz naszkicowany przez Stanisława. Mamy rozbiór Ukrainy. Rozbiór ekonomiczny, który zachowuje administrację państwową i granice, choć na wschodzie Ukrainy jej granice są mocno zagrożone. Biden, Johnson i kilka innych organizacji lokalnych potrząsa groźbami sankcji. Nie bardzo w nie wierzę. Powiedzmy wątpię w większość tych deklaracji. Kogo z mojej niewiary wyjmuję, o tym zaraz. Wątpię, bo zakładam, że to dalszy ciąg negocjacji. Za pomocą katiuszy i ogloszenia aneksji Kreml mówi: „Dobra. Nie dostaliśmy Morza Czarnego, to bierzemy sobie wschodnią Ukrainę. Ludziki tam mieszkające są wystarczająco ogłupione, by uwierzyć że nasza Smiersza to ich serdeczni bracia. Już my im pokażemy na czym polega słowiańskie braterstwo. Z Krymu nie ruszymy się. Chyba nie uwierzyliście naszym 'czułym słówkom'.” Grożąc sankcjami Zachodniacy w zasadzie nic nie mówią, mruczą tylko pod nosem: "Pażywiom, uwidim".

Tzw. zachód nie jest jednym podmiotem, niektóre ich interesy są wspólne, niektóre rozbieżne. Jankes zawsze będzie konkurował z Anglosasem, a z nim Francuz i Niemiec, a z nimi Włoch i Hiszpan. Anglosasa zawsze bedzie podgryzal Szkot. Holender będzie czekał na okazję dla siebie na kanwie wszech-zachodniej rywalizacji. Szczerze mówiąc, mimo dogłębnej wiedzy na temat historii organizacji londyńskiej, najbardziej wierzę Johnsonowi, londyńską organizację wyjmuję z mojej niewiary w zachodnie sankcje, a to z powodu większej determinacji elity anglosaskiej, determinacji do wykoszenia Moskwy z Morza Czarnego. Anglicy najwięcej mają do stracenia. Bliska współpraca z Londynem jest zatem korzystna dla naszej warszawskiej organizacji.

Zauważmy jednak jakoby 'obiektywny', 'neutralny' ton donosu Reutersowskiego, w sumie żydowskiego, zainstalowanego w Londynie. To nie jest głos elity anglosaskiej. Reuters wprost uznaje prawo Moskwy do Ługańska i Doniecka. Widzimy tu kokieterię wobec moskiewskich oligarchów zaisntalowanych w Londynie a przede wszystkim znak powiązania Reutersa z Telawiwem. No i wybór tego radosnego zdjęcia, na którym Ukraińcy świętują "zbawienną" decyzję Putina - poruta, wulgarne chciejstwo i hucpa, ordynarna hucpa. Gorzej nawet. Ale słów brakuje by opisać ten reutersowski amok. Zauważmy też ten "tłum" wiwatujących Ukraińców z flagami ZCRS w garści, tłum składający się z 2, słownie dwóch bojców. Reszta pochowała się w piwnicach i czeka z duszą na ramieniu na rozwój wypadków.

Moskwa wygrywa, jak widzimy, na tym, że jest jednym podmiotem, niezbyt silnym, ale jednym, armię ma uzbrojoną po zęby i posłuszną na każde trzaśnięcie bicza. Wschodni Ukraińcy nawet spoza obu obwodów inkorporowanych do ZCRS stają się w tym momencie na pół świadomymi agentami moskiewskiego cezaropapizmu organicznie zlepionego z bolszewickimi terrorem, dzisiaj reklamowanym w „miękkim konserwatywno-humanistycznym” opakowaniu. Przypomnijcie sobie, mili konserwatyści o jakoby polskiej tożsamości, że konserwatyzm samodzierżawia chętnie korzystał z usług takich pedofili jak Dostojewski, zaś KGB, radnaja (rodzona jakbyście nie wiedzieli) organizacja baćki Putina, udoskonaliło infiltrację zachodnich elit za pomocą damskich i męskich dziwek, szkolonych w usługach zarówno hetero jak i homoseseksualnych.

Rosja ma teraz prawo budować bazy wojskowe na wschodniej Ukrainie na podstawi własnych traktatów (narzuconych – Magaz.)
REUTERS 22.02.2022

https://www.reuters.com/resizer/VOofJFhVXULFXIRwSNzzsDL04Mo=/1080x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/NYQMIULXBJLGTBBBQA7IRDMYAQ.jpg

MOSKWA, 22 lutego (Reuters) - Rosja uzyskała prawo do budowy baz wojskowych w dwóch separatystycznych regionach Ukrainy na mocy traktatów podpisanych przez prezydenta Władimira Putina z przywódcami separatystów.

W poniedziałek Putin oficjalnie uznał dwa separatystyczne regiony - samozwańczą Doniecką Republikę Ludową i Ługańską Republikę Ludową - za niepodległe państwa, odpierając ostrzeżenia Zachodu, że taki krok będzie nielegalny i uniemożliwi negocjacje pokojowe. czytaj więcej

Zgodnie z dwoma identycznymi traktatami o przyjaźni, przedłożonymi przez Putina do ratyfikacji przez parlament, Rosja ma prawo budować bazy w separatystycznych regionach, a oni - na papierze - mogą robić to samo w Rosji.

Strony zobowiązują się do wzajemnej obrony i podpisują odrębne umowy o współpracy wojskowej oraz o uznawaniu wzajemnych granic.

Kwestia granic jest istotna, ponieważ separatyści roszczą sobie prawo do części obu regionów, które obecnie znajdują się pod kontrolą Ukrainy. Jeden z członków rosyjskiego parlamentu i były doniecki lider polityczny powiedział w zeszłym miesiącu agencji Reuters, że separatyści zwrócą się do Rosji o pomoc w odzyskaniu kontroli nad tymi obszarami.

31-punktowy traktat przewiduje również, że Rosja i separatystyczne państwa będą pracować nad integracją swoich gospodarek. Oba te regiony to dawne obszary przemysłowe, które potrzebują ogromnego wsparcia, aby odbudować się po ośmiu latach wojny z ukraińskimi siłami rządowymi.

Dziesięcioletnie traktaty są automatycznie odnawiane na kolejne pięcioletnie okresy, chyba że jedna ze stron złoży wypowiedzenie.

Sprawozdanie Marii Kiseliovej, autorem scenariusza Mark Trevelyan, redaktorem Stephen Coates.

------------------------

Premier Wielkiej Brytanii mówi, że Rosja "dąży do pełnej inwazji" na Ukrainę


"Rosjanie, prezydent Putin, postanowili zaatakować suwerenność Ukrainy i jej integralność terytorialną" - powiedział brytyjski sekretarz zdrowia Sajid Javid.
REUTERS Opublikowano: 22 LUTEGO, 2022 09:11


Premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson powiedział we wtorek na nadzwyczajnym spotkaniu w sprawie bezpieczeństwa narodowego, że Władimir Putin wydaje się być "skłonny do inwazji na pełną skalę" na Ukrainę, jak podała redaktor polityczna BBC.

Laura Kuenssberg dodała, że pierwsza "zapora sankcji ekonomicznych" zostanie przedstawiona w Izbie Gmin około 1230 GMT. Johnson przewodniczył we wtorek posiedzeniu komisji bezpieczeństwa narodowego.

Prezydent Rosji Władimir Putin nakazał wysłanie wojsk do dwóch separatystycznych regionów we wschodniej Ukrainie po tym, jak w poniedziałek uznał je za niepodległe, co przyspieszyło kryzys, którego Zachód obawia się, że może on wywołać poważną wojnę.

Świadek z agencji Reuters widział czołgi i inny sprzęt wojskowy przemieszczający się przez kontrolowane przez separatystów miasto Donieck po tym, jak Putin oficjalnie uznał separatystyczne regiony i nakazał rozmieszczenie rosyjskich sił w celu "utrzymania pokoju".

"Można dojść do wniosku, że rozpoczęła się inwazja na Ukrainę" - powiedział Sky News brytyjski sekretarz zdrowia Sajid Javid. "Rosjanie, prezydent Putin, zdecydowali się zaatakować suwerenność Ukrainy i jej integralność terytorialną".

"Będziemy wprowadzać sankcje, tak jak mówiliśmy, że zawsze będziemy" - dodał.

"Zawsze preferowaliśmy dialog i nadal go prowadzimy, ale z działań prezydenta Putina jasno wynika, że wybrał konfrontację zamiast dialogu" - powiedział Javid telewizji BBC.

Wielka Brytania zagroziła, że odetnie rosyjskim firmom dostęp do dolarów i funtów brytyjskich, blokując im możliwość pozyskiwania kapitału w Londynie i ujawniając to, co Johnson nazywa "rosyjską lalką" własności nieruchomości i firm.

Wielka Brytania nie sprecyzowała jeszcze, kto zostanie objęty sankcjami, ale zobowiązała się, że rosyjscy oligarchowie nie będą mieli gdzie się ukryć. Johnson powiedział, że celem mogą być także rosyjskie banki.

Javid powiedział, że sankcje zostaną ogłoszone przez Johnsona w oświadczeniu dla parlamentu.

"Jestem pewien, że sankcje te będą jak najbardziej ukierunkowane na ludzi, którzy są odpowiedzialni za to rażące naruszenie prawa międzynarodowego" - powiedział Javid.

----------------------------------------------

Kryzys ukraiński: USA, Wielka Brytania i inne kraje nałożą sankcje na Rosję

Redakcyjny Wstępniak JERUSALEM POST, REUTERS Opublikowano: 22 LUTEGO 2022
Działania podjęte w odpowiedzi na dekret Putina są niezależne od sankcji, które Stany Zjednoczone i ich sojusznicy przygotowują na wypadek inwazji Rosji na Ukrainę.

Kilka krajów na całym świecie przygotowało się do nałożenia sankcji na Rosję w związku z uznaniem przez nią niepodległości dwóch separatystycznych regionów we wschodniej Ukrainie.

Prezydent USA Joe Biden podpisał rozporządzenie wykonawcze zakazujące Amerykanom "nowych inwestycji", bez względu na ich lokalizację, oraz "importu do Stanów Zjednoczonych, bezpośrednio lub pośrednio, jakichkolwiek towarów, usług lub technologii z regionów objętych sankcjami".

Psaki powiedziała, że środki wprowadzane w odpowiedzi na dekret Putina są niezależne od sankcji, które Stany Zjednoczone i ich sojusznicy przygotowują na wypadek inwazji Rosji na Ukrainę.

Sekretarz stanu USA Antony Blinken powiedział, że rozporządzenie wykonawcze "ma na celu uniemożliwienie Rosji czerpania korzyści z tego rażącego naruszenia prawa międzynarodowego".

Decyzja prezydenta Władimira Putina o wysłaniu wojsk, które nazwał pokojowymi, do separatystycznych regionów Ukrainy nie stanowi jeszcze inwazji, która mogłaby spowodować wprowadzenie szerszego pakietu sankcji, powiedział w poniedziałek urzędnik administracji Biden, ale dodał, że pełna inwazja może nastąpić w każdej chwili.

Stany Zjednoczone będą kontynuowały działania dyplomatyczne z Rosją, dopóki "czołgi nie ruszą", powiedział inny urzędnik.

Uznanie przez prezydenta Rosji dwóch separatystycznych regionów za niepodległe i rozkaz wysłania wojsk podniosły poprzeczkę w rozmowach z Zachodem na temat Ukrainy.

Pierwszy urzędnik administracji powiedział agencji Reutera, że wysłanie rosyjskich wojsk do separatystycznych regionów nie stanowiło odejścia od dotychczasowych działań Rosji i dlatego nie spowodowało nałożenia szerszych sankcji.

"Nie jest to kolejna inwazja, ponieważ jest to terytorium, które Rosja już zajęła" - powiedział urzędnik.

Urzędnik, który rozmawiał z dziennikarzami podczas telekonferencji, powiedział, że wysłanie rosyjskich wojsk do regionu Donbasu we wschodniej Ukrainie nie jest niczym nowym.

"Samo wprowadzenie wojsk rosyjskich do Donbasu nie byłoby nowym krokiem. Rosja ma swoje siły w regionie Donbasu od ośmiu lat... Obecnie podejmuje decyzje, by zrobić to w sposób bardziej jawny i otwarty" - powiedział.

"Rosja nadal eskaluje ten kryzys, który sama wywołała. Będziemy nadal prowadzić działania dyplomatyczne, dopóki nie wjadą czołgi, ale nie mamy złudzeń co do tego, co może nastąpić później" - powiedział.

W dekrecie wydanym wkrótce po ogłoszeniu uznania separatystów wspieranych przez Rosję Putin nakazał rosyjskiemu ministerstwu obrony wysłanie wojsk do obu regionów w celu "utrzymania pokoju".

Urzędnicy poddali w wątpliwość, czy Biden, który zasadniczo zgodził się spotkać z Putinem, jeśli Rosja nie dokona inwazji na Ukrainę, zrealizuje to zamierzenie, biorąc pod uwagę działania Moskwy.

W styczniu Biden starał się wyjaśnić, co Stany Zjednoczone uznają za inwazję. "Jeśli jakakolwiek, jakakolwiek zebrana jednostka rosyjska przekroczy granicę Ukrainy, to będzie to inwazja" - powiedział.

Syria
Syria popiera decyzję swojego sojusznika Rosji o uznaniu dwóch separatystycznych regionów we wschodniej Ukrainie, jak podała we wtorek syryjska telewizja państwowa, cytując wypowiedź ministra spraw zagranicznych.

Stany Zjednoczone i ich europejscy sojusznicy mają ogłosić we wtorek nowe sankcje wobec Rosji po tym, jak Putin uznał dwa separatystyczne regiony, pogłębiając obawy Zachodu przed nową wojną w Europie.

"Syria popiera decyzję prezydenta Władimira Putina o uznaniu republik ługańskiej i donieckiej i będzie z nimi współpracować", podała państwowa telewizja, cytując ministra spraw zagranicznych Faisala Mekdada podczas wydarzenia w Moskwie.

Syria jest zagorzałym sojusznikiem Moskwy od czasu, gdy Rosja rozpoczęła kampanię nalotów w Syrii w 2015 roku i pomogła odwrócić losy wojny domowej na korzyść prezydenta Baszara al-Assada.

"To, co Zachód robi przeciwko Rosji, jest podobne do tego, co robił przeciwko Syrii podczas wojny terrorystycznej" - powiedział Mekdad.

Unia Europejska
Premier Holandii Mark Rutte powiedział, że kraje Unii Europejskiej zgodziły się na nałożenie ograniczonego zestawu sankcji "wymierzonych w tych, którzy są odpowiedzialni" za uznanie przez Rosję regionów zamieszkanych przez rebeliantów.

Brytyjski premier Boris Johnson zgodzi się na pakiet natychmiastowych sankcji wobec Rosji na posiedzeniu rządowego komitetu reagowania kryzysowego (COBR) we wtorek o godz. 06:30 GMT, powiedział rzecznik Downing Street.

"Natychmiast wprowadzimy pakiet sankcji gospodarczych" - powiedział Johnson dziennikarzom we wtorek rano.

Sankcje, jak powiedział, będą "wymierzone nie tylko w podmioty w Donbasie, Ługańsku i Doniecku, ale w samą Rosję - w rosyjskie interesy gospodarcze tak mocno, jak tylko możemy".

Putin przekona się, że "poważnie się przeliczył", jeśli Rosja dokona inwazji na Ukrainę, powiedział Johnson, dodając, że Moskwa wydaje się być skłonna do inwazji na pełną skalę.

"Myślę, że tragedia obecnej sytuacji polega na tym, że prezydent Putin otoczył się podobnie myślącymi doradcami, którzy mówią mu, że Ukraina nie jest właściwym krajem. Myślę, że przekona się, że bardzo się pomylił w swoich kalkulacjach" - powiedział Johnson dziennikarzom po spotkaniu.

Kanada

Kanada potępia decyzję Rosji o uznaniu dwóch wschodnich regionów Ukrainy kontrolowanych przez separatystów za niezależne i w odpowiedzi na to nałoży sankcje, powiedziała w poniedziałek minister spraw zagranicznych Melanie Joly.

"Kanada, wraz ze swoimi partnerami i sojusznikami, stanowczo zareaguje na to rażące lekceważenie prawa międzynarodowego," powiedziała Joly w oświadczeniu. "Przygotowujemy się do nałożenia sankcji ekonomicznych za te działania, odrębnych od tych przygotowanych w odpowiedzi na jakąkolwiek dalszą inwazję militarną Rosji na Ukrainę".

Australia

Australia potępia decyzję Rosji o uznaniu dwóch regionów na Ukrainie kontrolowanych przez separatystów za niepodległe i będzie w ścisłej współpracy ze swoimi sojusznikami w sprawie wszelkich sankcji wobec Rosji, powiedział we wtorek premier Scott Morrison.

Japonia

Japonia oświadczyła we wtorek, że jest gotowa przyłączyć się do Stanów Zjednoczonych i innych krajów uprzemysłowionych grupy G7 w nakładaniu sankcji na Rosję, jeśli Putin zarządzi inwazję na Ukrainę.

Wprowadzenie wojsk do wschodnich regionów Ukrainy było "niedopuszczalne i stanowiło pogwałcenie prawa międzynarodowego" - powiedział dziennikarzom premier Fumio Kishida, który w czwartek zadzwonił do Putina, by wezwać go do powściągliwości. Japonia jest gotowa na zdecydowaną odpowiedź, która może obejmować sankcje - dodał.

Nowe sankcje Japonii, które dołączyłyby do tych nałożonych na Rosję w 2014 roku po zajęciu przez nią Krymu, obejmowałyby zakaz eksportu półprzewodników i innych kluczowych technologii oraz zaostrzenie restrykcji wobec rosyjskich banków - podała wcześniej gazeta Yomiuri.

Chociaż Japonia nie jest już głównym eksporterem półprzewodników, a jej udział w światowym rynku chipów wynosi zaledwie 10%, jest ona kluczowym producentem wyspecjalizowanych komponentów elektronicznych, takich jak chipy samochodowe i czujniki obrazu, a także dominuje w innych dziedzinach przemysłu, takich jak zaawansowane technologicznie urządzenia produkcyjne.

Kishida i inni przedstawiciele rządu, którzy rozmawiali we wtorek, nie powiedzieli, jakie sankcje rozważa Japonia.

Ostrzejsze stanowisko Japonii wobec Rosji kontrastuje z łagodniejszym dyplomatycznym podejściem do Moskwy stosowanym przez japońskie administracje w przeszłości. Starały się one zabiegać u Putina o zwrot wysp zajętych przez wojska rosyjskie pod koniec II wojny światowej.

Delikatna dyplomacja Japonii została również ukształtowana przez jej zależność od Rosji w zakresie niektórych potrzeb energetycznych. W 2021 roku Rosja dostarczyła ponad 12% japońskiego węgla energetycznego i prawie jedną dziesiątą skroplonego gazu ziemnego.

W ostatnich latach te gospodarcze bolączki zostały jednak przesłonięte przez rosnące obawy związane z ożywieniem rosyjskiej aktywności militarnej w Azji Wschodniej oraz pogłębiającą się współpracą Moskwy w dziedzinie bezpieczeństwa z sąsiadującymi Chinami.

"Ukraina znajduje się obecnie w napiętej sytuacji, dlatego musimy uważnie obserwować, jak może to wpłynąć na japońską gospodarkę" - powiedział minister finansów Shunichi Suzuki na wtorkowym briefingu.

Nikaragua

Prezydent Nikaragui Daniel Ortega jako jeden z pierwszych światowych przywódców poparł w poniedziałek stanowisko Rosji w sprawie Ukrainy, mówiąc, że prezydent Władimir Putin miał rację, uznając dwa regiony kontrolowane przez wspieranych przez Moskwę separatystów za niepodległe.

Były marksistowski partyzant, który stoi na czele Nikaragui od 2007 roku, po tym jak po raz pierwszy doszedł do władzy w 1979 roku, bronił posunięcia Putina w sprawie uznania niepodległości Doniecka i Ługańska podczas przemówienia w Managui.

"Jestem pewien, że jeśli przeprowadzą referendum podobne do tego, które odbyło się na Krymie, ludzie zagłosują za przyłączeniem tych terytoriów do Rosji" - powiedział Ortega, wieloletni przeciwnik wpływów USA w Ameryce Środkowej.

Ortega powiedział również, że próba wstąpienia Ukrainy do Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) stanowi zagrożenie dla Rosji.

Jeśli Ukraina wejdzie do NATO, powie Rosji: "Chodźmy na wojnę" i to wyjaśnia, dlaczego Rosja zachowuje się w ten sposób. Rosja po prostu się broni".



tagi: rozbiór ukrainy ad 2022 (21 02) 

Magazynier
22 lutego 2022 11:13
96     3757    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Peiper @Magazynier
22 lutego 2022 12:00

Ciekawe co powiedzą Chiny.

zaloguj się by móc komentować

Tytus @Magazynier
22 lutego 2022 12:01

Ługańsk i Donieck to nagroda pocieszenia dla Putina za porażkę nad Morzem Czarnym.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Peiper 22 lutego 2022 12:00
22 lutego 2022 12:33

Zapewnw cos juz powiedziały. Tylko trzeba znaleźć w sieci. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Tytus 22 lutego 2022 12:01
22 lutego 2022 12:35

Z morza czarnego kreml nigdy nie zrezygnuje. Jego glod sukcesu globalnego jest bezdenny.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier
22 lutego 2022 14:09

Ukraińcy są względnie zadowoleni. Tereny były dla nich nie do opanowania. Moga wyjść z mińska gdzie zmuszani byli, by w swoje ciało przyjąć rosję w postaci separatystów i być niszczeni od środka. Mogą wypowiedzieć umowy z Budapesztu o broni jądrowej. Scalaja się i przechodzą do następnego etapu. Sądzę, że nie jest tak źle dla nich.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier
22 lutego 2022 15:00

Sprawa portów na Czarny Morzem

Kreml - uznając niepodległość DRL i LRL – potwierdza też roszczenia terytorialne tych republik do ziem całości okręgu Donieckiego i Ługańskiego – a nie obecnego skrawka tych okręgów nad jakimi panuję te republiki.

Port w Mariupolu – jest wyznaczonym celem do zdobycia przez armię rosyjską.

Wypowiedz Władimira Putina że będzie chciał rozliczyć sprawców podpalenia w Odessie wyznacza jego cel ostateczny – przejęcie całego go wybrzeża i portu w Odessie.

Zupełnie inna sprawa jak to jest realne.

Przyjmuje się że decyzja ekipy z Kremla w sprawie republik podważająca jego stabilność i jest to plus jeżeli wychodzi z założenie im gorzej dla tej ekipy tym lepiej dla Rosji i jej obywateli. Wkroczenie wojsk na terytorium Donbasu jedynie legalizuje znaną od dawna obecność wojskową Rosji w tym regionie. Poprzednia taktyka „nas tam nie ma”, mimo idiotyzmu, dawała platformę manewru ale obecnie dała zmniejszenie przestrzeni decyzyjnej.

Jest złą decyzją ale gorszą jest wojna pełno-skalowa.

Ukraina może słusznie żądać i dążyć do zapewnienia sobie bezpieczeństwa a Zachód będzie musiał stworzyć kordon sanitarny na terytorium Ukrainy.   Bezpieczeństwo Rosji poważnie się pogorszyło.

Spodziewać się można że Odessa będzie takim samy marzeniem na Kremlu jak w XIX wieku zdobycie Konstantynopola.

Co do szans na zdobycie przez siły rosyjskie Mariupola – to będzie to ciekawy test dla Kijowa.

Jak długo będą go w stanie obronić tak długo – są w grze.

O ile może zrozumieć założenie wejściowe Moskwy do podjęcia gry – wybór celów, miejsca akcji, czas , siły oraz przymus stanu państwa [tj. rozkładu - społecznego w tym elit , ideowego, demograficznego, gospodarczego] to już trzeba oceniać efektywność etapów i reakcji na działania strony przeciwnych.

Kiedyś rozegrano ekipę Gorbaczowa a dziś szykuje się to ekipie Putina.

Z uwagi na fakt że obecna Moskwa jest w sojuszu z Berlinem w ramach planu zniszczenie Warszawy – im gorzej dla Rosji tym lepiej dla nas.

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier
22 lutego 2022 15:41

Jak sie Sojuz rozpadal, to USA i Rosja "gwarantowaly integralnosc terytorialna" Ukrainy w zamian za rozbrojenie ukrainskich arsenalow nuklearnych. 

Cos jednak nie pyklo. W osmioletnim cyklu zimowej olimpiady kacapy sie budzo z zimowego snu i bioro co im sie wydaje, ze do nich nalezy.

Kacapia to stan umyslu. Ciekawe kiedy polska kacapia dostanie rozkaz do pobudki? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 22 lutego 2022 15:41
22 lutego 2022 16:14

Oni  juz  dostali,...

...  tylko  sie  jeszcze  "czaja"  !!!

Ostatnie  wpisy  Pani  Rembikowskiej  -  chocby  przedwczorajszy  "skok  naszego  panstwa  na  dziela  sztuki",  "ulga  remontowa"  przy  zakupie  "palacykow",  o  czym  wspominal  Pan  Ewaryst,...

...  wreszcie  dzisiejsze  "baki"  Blaszczaka  o  "procedowaniu  ustawy  obronnej"...  zreszta  caly  ten  dety  i  zlodziejski  "nowy"  WAL  Morawieckiego...  czyz  to  nie  jest  POBUDKA  CZYSTEJ  KACAPII  ?!?!?!  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 22 lutego 2022 15:41
22 lutego 2022 17:21

Wszak dostała 10 04 2010.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @K-Bedryczko 22 lutego 2022 14:09
22 lutego 2022 17:22

"Scalaja się i przechodzą do następnego etapu"

Pogorszenie jest także etapem. Na razie stracili 44 tys. km2. Jak stracą kolejne, to scalą się jeszcze bardziej. I tak dalej. Wyglada na to, że najbardziej scalony będzie zbiór pusty.

"Mogą wypowiedzieć umowy z Budapesztu o broni jądrowej"

Nie mogą. Odpłynął pan nieźle. Po pierwsze Memorandum z Budapesztu ma kilka stron (USA, UK, Rosja). Podpisanie było warunkiem uznania niepodległości Ukrainy przez te kraje.

Jest jeszcze jedna legenda. Ukraina de facto nie dysponowałe bronią jądrową. Systemy były deaktywowane,, nie było możliowści uruchomienia rakiet (system PAL), a wszędzie mnóswto agentów Moskwy z byłej 43. Armii Rakietowej. Mieli wyłącznie materiał (wzbogacony uran). Ale "Zachód" postawił warunek: Ukraina może powstać, ale bez broni jądrowej. Myśli pan, że teraz UK i USA się zgodzą? Ja uważam, że nie. Co na to Francja, Niemcy i Chiny? Krzykną Huraaa!

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 22 lutego 2022 16:14
22 lutego 2022 17:22

Mimo całej otoczki czynownickiej, biurokratycznej, nie jest. To jest zryw do antykacapii. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 22 lutego 2022 12:35
22 lutego 2022 17:23

"Z morza czarnego kreml nigdy nie zrezygnuje. Jego glod sukcesu globalnego jest bezdenny."

Dlaczego to Morze Czarne i te porty są takie ważne dla wszystkich?

Mówią o tym wszyscy, z gospodarzem na czele.

Niech mi to ktoś wyjaśni.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 22 lutego 2022 15:00
22 lutego 2022 17:26

Ożesz, nie zauważyłem że Mariupol jest w Donieckim. Ale Odessa mama pozostanie marzeniem na wieki. To jest miasto obrotowe, wielowymiarowe, tak jak Gdańsk.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 22 lutego 2022 14:09
22 lutego 2022 17:28

Niech im będzie. Ale wschodni Ukraińcy i ukraińscy Rosjanie teoretycznie mieli szansę na coś lepszego. Teraz będą charować na moskiewski luksus za bezdruno. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 22 lutego 2022 17:28
22 lutego 2022 17:33

85% tych na zajętych terenach przyjęło rosyjskie paszporty....

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 22 lutego 2022 17:22
22 lutego 2022 17:35

No  coz,...

...  ja  uwazam,  ze  jest  to  zryw,...  ale  do  puszczenia  nas  z  torbami  i  w  skarpetkach  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier
22 lutego 2022 17:37

A jak to  odbyło się z Kosowem, z siłowym oderwaniem go od Serbii?

Sami "natowszczycy" dali Putinowi precedens do ręki.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Magazynier 22 lutego 2022 17:22
22 lutego 2022 17:44

I jak to Pani Paris wytłumaczyć? Może Pan się podejmie. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 22 lutego 2022 17:23
22 lutego 2022 17:47

Przez Morze Czarne idą towary, w tym ropa na razie w tankowcach i gaz, i kasa, z Turcji, Iranu, Iraku, Afganistanu, Indii i Chin do Europy i z powrotem. Handel z Lewantem i Chinami to było marzenie Anglosasów od XVI w. Ogromne zyski. Dzisiaj surowce energetyczne, high tech, ale wciąż tekstylia tureckie i indyjskie, jak w średniowieczu. Przez kilka lat pod koniec XVI w. Anglicy mieli stały handel z Persją via Moskwa, póki nie zmienił się tam układ sił. 

Oto długi cytat ze wstępu do Relacji o państwie Polonia i z samego tłumaczenia: 

"obecność angielskich kupców (Muscovy Company) w Narwie jest dla Kanclerza Zamoyskiego ważnym sygnałem (Wie że Anglicy chcą mieć ten szlak). Dlatego przed oczami Peytona rysuje obraz (a Peyton go zapisuje dla Elżbiety I i Roberta Cecila) intratnej szansy na handel z Turcją przez Narwę, Dźwiną do krótkiej przeprawy lądowej ku Berezynie, Berezyną do Dniepru i dalej do Morza Czarnego:

Dźwina, mająca po obu stronach liczne żeglowne rzeki, wpada do Morza Bałtyckiego. Niemen, wzmożony przez różne wody, wpływa w Zatoce Kurlandzkiej do tego samego morza. Berezyna wpada do Dniepru. Daje to taką możliwość handlu i bogacenia się, jaką rzadko można spotkać w kraju śródziemnym [nie mającym wybrzeży morskich – wtręt tłumacza]. Do Lepela, którego wody mieszają się z Ułą, z których oboje są żeglownymi i połączonymi przez Dźwinę z Morzem Bałtyckim, jest 5000 kroków od Berezyny, również żeglownej i wpadającej do Dniepru i dalej do Morza Czarnego106, gdzie handel wschodni może łatwo być połączony z północnym i zachodnim. Jest on hamowany tylko przez Moskwicinów i Tatarów, którzy, granicząc ze sobą na Dnieprze, czynią go niepewnym. Handel ten wzrósłby, gdyby Polacy mogli stać się panami Dniepru, jak to uczynili na Dźwinie, lub gdyby te barbarzyńskie narody mogły pojąć korzyści pokoju i handlu, które mogliby zbierać, nakładając cła na niego i zabezpieczając nawigację przez ustalenie warunków. Od strony Moskowii Dźwina jest zabezpieczona przez wiele twierdz zbudowanych po obu jej stronach przez Polaków i Moskwicinów, które król Stefan dodał do Korony Polski. (John Peyton, Relacja…, F. 20 v.)

A przecież nie może kanclerz Zamoyski nie wiedzieć, że to wszystko jest dla Anglików oczywiste. Skąd więc ten szkic kuszących prospektów? Chodzi zapewne o to, by kreśląc piórem Peytona zarys handlu z Imperium Osmańskim przez Dźwinę, Berezynę i Dniepr, wyrazić subtelną aluzję do załamania się układów Muscovy Company z dworem moskiewskim po śmierci Iwana IV Groźnego (18 marca 1598), do uwolnienia resentymentów antyangielskich wśród bojarów i dworzan moskiewskich, poddanych słabującego na umyśle Fidora I. Również w tej materii Zamoyski jest dobrze poinformowany."  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 22 lutego 2022 17:28
22 lutego 2022 17:50

 A ty chciałbyś ich uszczęśliwić wbrew ich woli.

A propos : nie żadnych "wschodnich" Ukraińców

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 22 lutego 2022 17:35
22 lutego 2022 17:56

Nas tak, ale książęta resortowi ciągle liczą na kasę i na posady, na ich rozmnożenie. Telepatycznie sugerują nam, że wraz z ich sukcesem i my pomnożymy swoje fortuny. Tu mi, że tak powiem, Rudy 102 jedzie a za nim laci pies Szarik. No chyba że który zaproponuje mi i pani usługi translatorskie przy obsłudze intermare. Ale do tego trzeba mieć swojaków w tych kręgach. Ja nie mam. I to jest właśnie antykacapskie kacapstwo. Antykacapskie bo resortowi chcą przeskoczyć Moskwę w obrotach gotówki, żeby potem ją zadłużyć, wykurzyć konkurencje, kagiebeszników przy kasie przekupić, wykupić co tam zostanie i zrobić tam swoje porządki. Takie antykacapstwo popieram. Niestety nas do tego nie dopuszczą, a ja nie wiem czy bym chiał. Zarobić na translacji chciałbym, ale z tymi chłopakami nie bardzo umiem się dogadać. Z jednym próbowałem, nie dało się. 

My zaś naszą kasę musimy wyrywać z gardzieli ścierwojadów. I nie zawsze się udaje.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 22 lutego 2022 17:37
22 lutego 2022 17:57

Stanisław, za subtelny dzisiaj jesteś. Napisz to po polsku. Po izraelsku dziś nie rozumiem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nieobyty 22 lutego 2022 15:00
22 lutego 2022 17:57

moim zdaniem, przejęcie Mariupola i Odessy, a takze zapewne Charkowa, zostało  dogadane "pod stołem" z Waszyngtonem. Jak to przeprowadzić technicznie to kwestia, która zapewne będzie realizowana w rozmaitych wariantach (scenariuszach). Najprostszy   to wywołanie wojny domowej na Ukrainie.

Ale  przy  tym scenariuszu odłamki polecą również  na polską stronę.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 22 lutego 2022 17:57
22 lutego 2022 17:58

Umówmy się, że nie każdy wszystko musi rozumieć.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 22 lutego 2022 17:50
22 lutego 2022 18:00

Ciekawe, że ja spotkałem jednego. Przynajmniej jeden istnieje. 

A co? Wszyscy tam to czyste moskiewskie typy? Wolne żarty. Moskwicini istnieją tylko w Moskwie, poza Moskwą są tylko prowincjusze, emeryci i tania siła robocza.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 22 lutego 2022 17:58
22 lutego 2022 18:01

Nie musi, ale ja takich umów nie szanuję. Jak dla mnie jak najwięcej musi rozumieć jak najwięcej.  

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Magazynier 22 lutego 2022 18:00
22 lutego 2022 18:10

tam "wszyscy" to oczywiście nie same "czyste moskiewskie typy". Inne również, a pośród tych innych najmniej jest "wschodnich Ukraińców".

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 22 lutego 2022 17:57
22 lutego 2022 18:31

Aż tak daleko chyba nie dojdą...?

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 22 lutego 2022 17:21
22 lutego 2022 18:40

No nie. Wtedy to "panstwo polskie zdalo egzamin". 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 22 lutego 2022 17:56
22 lutego 2022 18:48

Panie  Doktorze,...

...  ale  jaka  to  "antykacapia"  te  cale  "majdanowcy"  +  resortowcy  ???

Przeciez  to  jest  CZYSTY  KACAP  z  KACAPA  !!!

Absolutnie  w  to  nie  wchodze  ani  tego  nie  popieram...  nawet  nie  ma  o  czym  pisac,

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Magazynier
22 lutego 2022 18:57

To jest bardzo silne uderzenie w Ukrainę ale jeszcze nie rozbiór. Ukraina powinna była odbić te tereny wcześniej , skoro traktuje je jak część swojego państwa. Ale ponieważ w całym tym dramacie ważne były też gry oligarchów, a stracili "tylko" oligarchowie z Partii Regionów, to może uznano, że szkoda się bić. Pytanie zresztą, kto ma się bić.

Niestety, sygnał zezwolenia wysłał sam prezydent Joe Biden chyba w styczniu, mówiąc coś w tym stylu: "...To zależy, co [Rosja] zrobi. Będzie to jedna rzecz, jeśli będzie to mniejszy najazd i skończy się to tym, że będziemy się kłócić, co z tym zrobić...". (styczeń 2022)

I właśnie widzimy taki "mniejszy najazd". Wczoraj wieczorem ludność Doniecka  i Ługańska (ta, która została) zrobiła sobie "mały karnawał".  Ci z cywilów, którzy ewakuowali się do Rostowa nad Donem otrzymać mieli 10.000 rubli jednorazowej zapomogi od samego Władymira Władymirowicza.  On wie, jak dozować emocje.

zaloguj się by móc komentować

klon @Magazynier 22 lutego 2022 17:28
22 lutego 2022 19:28

Lipiec 2010. Jestem na wakacjach na Krymie ( wiem już gdzie z Azją rachunki wyrównano :D).

Rozmawiam z Lonią, młodzieńcem z Doniecka, pracującym jako ratownik na plaży.  Po trzecim  piwie dowiaduję się, że on urodził się na Ukrainie ale czuję się Rosjaninem, jak jego rodzice (matka pochodzi z Moskwy).  Że jego największym zmartwieniem jest działalność CIA, wrogiem pozostaje USA a najważniejsza jest Matiuszka Rassija. 

I co zrobisz jak nic nie zrobisz? 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MZ 22 lutego 2022 18:31
22 lutego 2022 19:30

odlamki mogą być również od tych pocisków, które Polska dostarczyła Ukrainie, wszystko zalęzy kto, kogo na kogo zdoła w wewnetrznym bałaganie poszczuć.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 22 lutego 2022 17:57
22 lutego 2022 19:36

Wynika to na 100% prawdy i obydwaj panowie z panem Nieobytym macie trafne przypuszczenia.Tak myślę,bo  Joe Biden podczas rocznicy swojej prezydentury zabrał głos na temat sytuacji na granicach Ukrainy. Tzn o mniejszych konsekwencjach w przypadku"mniejszego najazdu"Rosji na Ukrainę.Czy się przejęzyczył? .Dał wolną rękę. Tak jak klepnął rurkę z NS2 po dojściu do władzy,tak chyba to oznacza zgodę na okupację Ukrainy.Hmn..dogadanie się pod tzw"stołem"...a jak inaczej to nazwać?

Przecież to widać ,że ten cudny"wolny świat"-tuczy Putina,a nikt i nigdy nie widział,by"wolny świat"ukarał to Imperium  za  zbrodnie.Świat nawet okiem nie mrugnął,jak adwokaci moskiewscy umorzyli śledztwo w sprawie ludobójstwa Stalinowskiego."Nie było tam cech ludobójstwa" Akurat!

Gadające głowy redakcyjne i rządowe z całego świata - bełkoczą dziś o"ostrych sankcjach- a pan  Putin ma coraz lepszy humor !. A w środkach masowego przekazu i na portalach alert,wojna,groza. A kredyciki które poszły na rurkę NS2 już przebierają nóżkami,kiedy dostaną swoje...Zrobią podarek?,abolicja?.Z pewnością nie,więc błazny błaznują,strasząc wojną normalnych obywateli. I pieją koguciki wszędzie.

I przychylam się do pana Nieobytego,że "sojusz"Berlin-Moskawa może być dla nas korzystny,a dla mnie   dla faktu zwyczajnego, niech Europa dozna tej dobroci,bo to jedno z drugiego wynika. Tylko,że w/g mnie to nie sojusz,nie jestem tak łaskawa.To prostytucja polityczna,biorąc pod uwagę aspekt historyczny i czego doznaliśmy...

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 22 lutego 2022 18:57
22 lutego 2022 19:39

" Ukraina powinna była odbić te tereny wcześniej , skoro traktuje je jak część swojego państwa."

Spróbowała , a jakze. Tylko że w 2014 r. połowa jej wojsk zdezerterowła na rosyjska stronę. Połowa połowy, nie chciała walczyć i pod byle pretestem "uciekala w chorobowe", samookalwczenia, postrzały etc,

Trzeba było prowadzic walkę  nieliczną gwardią oraz najemnikami, kaperowanymi od Bałkanów po Kakukaz. Ale najemnicy słono kosztują, zatem było ich niezbyt wielu (szacunki sa, ze maksymalnie 2-3 tysięcy w porach "szczytu" walk)  A jak przestaje się im płacić, to zaczynaja rabować na własną rękę.
Trudno ich utrzymać w ryzach.

Takze ja nie wierzę w to, że Ukraicy będą wojować z "ruskimi" (znaczy masowo).  Może liczą, że wyręczą  ich w tym Polacy. Albo Amerykanie. Co do Amerykanów to z pewnoscią sie przeliczą, a co do Polaków, to nie wiem kto wydaje im rozkazy.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @stanislaw-orda 22 lutego 2022 19:39
22 lutego 2022 19:49

Też mi się wydaje, że Ukraińcy nie będą walczyć o Donieck i Ługańsk, chociaż nie wiedziałam, że takie były nastroje "pacyfistyczne" już w roku 2014. Ten Majdan dobił państwo. Nie jestem fanem żadnej ze stron, ale nikt poważny nie dokonuje zamachu stanu i  pacyfikacji prawie 30% klasy politycznej i głosi na rogach ulic, że właśnie zaprowadza demokrację i praworządność. Zwłaszcza z Julią Tymoszenko i tym Ihorem Kołomojskim, co okradł własny bank na kilka miliardów USD.  A Zelenski, z całym szacunkiem, to jego pacynka. Ograbili to państwo do żywej kości a dali im do zabawy cepeliadę nacjonalistyczną.  A ten naród nie jest taki głupi, jak uważają tamtejsi oligarchowie, więc "głosują nogami" i emigrują masowo.
Nie sądzę też aby "walczyli Polacy", bowiem podobno NATO ustaliło, że "nie uczestniczy w walkach". Czyli -zakaz. Jeśli tutejsi Ukraińcy  z rodzin "skruszonych banderowców", którzy przemianowują wszelkie nazwy na południowym wschodzie na "Galicja"(zamiast nazw historycznych jak województwo lwowskie) nie zechcą się zaciągnąć ochotniczo, to przy tak skromnej armii i konieczności pilnowania granicy z Białorusią i  Kaliningradem - nie widzę możliwości wysłania kogokolwiek na "ziemie utracone":)))

Polska już pokazała (i pokazuje nadal) że jest zdolna obronić swoją granicę i to w sposób inteligentny, czyli nie dając się sprowokować. Ale na jakieś "rajdy hetmana Żółkiewskiego" nie widzę tu klimatu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 22 lutego 2022 19:49
22 lutego 2022 19:52

Ta banderowska "Galicija" to modelowy kandydat na kolejną secesję. I czyż nie o to chodzi?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 22 lutego 2022 18:57
22 lutego 2022 19:56

Niestety zdublowałam ten "mniejszy najazd" w swoim komentarzu do pana Stanisława,nie widząc pani komentarza.Proszę wybaczyć,ale z kolei cieszę się ,że pomyślałyśmy o tym Józiowym "mniejszym najeździe"

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 22 lutego 2022 18:48
22 lutego 2022 20:07

W tym sęk że nie z kacapa. Z dobrych akowskich i solidarnościowych rodzin. Tyle że przetrąceni przez selekcję partyjną. Selekcja i w ogóle samo funkcjonowanie partii jest pomyślane tak by tworzyło kacapstwo. Zaczęło się od torysów i wigów w Anglii. Partie to socjalizm czyli kacapstwo. Jak im się odbierze dotacje zamieniają się w bolszewię, socjaliści - dotacje = komuniści. 

Przecież Piłsudski i Dzierżyński nie byli z kacapa, ale z dobrych ziemiańskich rodzin. PPS niestety wyszła z niedorobionego ziemiaństwa i włościaństwa. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @stanislaw-orda 22 lutego 2022 19:52
22 lutego 2022 20:08

 Władymir Władymirowicz ma bardzo panoramiczne spojrzenie na mapę Europy. Jego mistrzem jest Józef Stalin, który przecież tak "kroił granice" wraz z Aliantami po II WW , żeby wszyscy byli wrogami wszystkich. Trzeba przyznać, że cepeliadzie banderowskiej zaoferowno bardzo dużo w sensie symbolicznym ale też np. dużo broni do codziennego użytku.
Z tym, że do takiej operacji, żeby "odkroić" coś od Polski, która jest fragmentem UE i NATO to trzeba zgody paru imperiów. I silnej Ukrainy. A ona teraz właśnie przechodzi bardzo poważny test, na ile sama może sobie poradzić - nawet na małą skalę. Wdłuż polskiej wschodniej granicy biegnie "cienka czerwona linia" jeszcze z Paktu Ribbentrop- Mołotow i to, co na zachód od Bugu jest obszarem zainteresowania Niemiec. Rosjanie mają do lini Bugu od wschodu.
Ukraina w tym  momencie przechodzi test na wiarygodność. Czy jest godna aby traktować ją jako państwo poważne.  I tu od pewnego czasu "wypowiadają się" młodzi obywatele Ukrainy masowo wyjeżdżając z kraju m.in do Polski. Oni wiedzą, od czego uciekli i wiedzą, że to, co zostawili jest niereformowalne. Więc po co miałoby być "wciągane na Zachód"?  Ale pożyjemy, zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @BTWSelena 22 lutego 2022 19:56
22 lutego 2022 20:10

Sprawa "mniejszego najazdu" była dość popularna  miesiąc temu, więc mogło się zdarzyć, że dwie panie jednocześnie o niej pomyślały. Serdecznie pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 22 lutego 2022 18:40
22 lutego 2022 20:10

No dobra. Czymu nie? Jaja zawsze można sobie robić. Ale to kacapstwo wtedy "zdalo egzamin", kacapstwo w strukturach polskiej administracji, łącznie z seryjnym samobójcą.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier
22 lutego 2022 20:39

Bosak o korzeniach chrzescijanskich banderowcow:

Krzysztof Bosak z banderowcami jest o czym gadać

zaloguj się by móc komentować

an24 @Nieobyty 22 lutego 2022 15:00
22 lutego 2022 20:40

W części Donbasu i Ługańska rosjanie są od 8 lat, więc dekret Putina to zalegalizowanie stanu faktycznego, na które musiał mieć zgodę Baidena. Do zysków z gazu od całej Europy (coś lepszego niż tani kredyt), której dystrybucją mają zająć się Niemcy, Baiden musiał jemu na dzień dobry coś dorzucić. 
Dziś Chiny wezwały wszystkie strony zainteresowane kwestią Ukrainy do pokojowego rozwiązywania sporów na nadzwyczajnym posiedzeniu Rady Bezpieczeństwa ONZ. 
Z Odessą i Gdynią swoje plany mają Chiny, nie sądzę aby te kwestie nie były omawiane w Pekinie podczas wizyty Prezydenta Dudy. Nie sądzę aby Chiny odpuściły Odessę, ponieważ w ich interesie jest niedopuszczenie do sytuacji, że Rosja będzie kontrolowała wszystkie nitki (trasy główne) jedwabnego szlaku, który już faktycznie jest. Przypomnę, że kontener 40 z Chin do Europy drogą morską kosztuje od 14 do 18 tysięcy USD, a jak by kto chciał z dnia na dzień to musi zapłacić nawet 30 tysięcy USD (czyli transport morski jest obecnie najdroższy). Dlatego mieliśmy Armenię, Kazachstan i mamy Ukrainę. Czyli Chiny zdjęły jednocześnie zysk właścicielom fabryk z Europie Zachodniej i jednocześnie sprawili, że najbardziej opłacalny stał się transport kolejowy. 
Na Ukrainie krzyżują się też interesy Turcji (dlatego dali Ukrainie broń) i Rosji.  
W tle mamy też płonące na Atlantyku na kontenerowcu 4 tysiące nowych aut, głownie Grupy Volkswagen, Bentleje i Porsche - płynące do USA z Niemiec. 
Smaczku dodaje też, że były minister przemysłu, biznesu, inowacji w rządzie Camerona w ostatnich dniach na Uniwersytecie Oksfordzki powiedział, że Pax Americana musi nauczyć się żyć, z tym, że nie jest już nr 1 na świecie. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @pink-panther 22 lutego 2022 19:49
22 lutego 2022 20:45

Pani Pathero ,ukraińcy z Galicji nie będą walczyć.Dzisiaj na kawie rozmawiałem ze znajomymi,którzy prowadzą hotele,już są zapełnione Ukraińcami Zchodnimi,rodzina koleżanki-odłam ukraiński-siedzi w hotelu w W-wie,to znajomych mojego syna-lekarze ze stałym pobytem-wczoraj przyjechali dziadkowie.Oczywiście to są zamożni ludzie,bidota zostaje.Wschodni Ukraincy się smieją,mówią,że do swoich nie beda strzelać,relacja z pierwszej ręki.

Zostają tylko najemnicy.

zaloguj się by móc komentować

an24 @stanislaw-orda 22 lutego 2022 19:39
22 lutego 2022 20:46

Zobaczymy czy teraz Ukraińcy będą walczyć. Na razie od USA dostają za friko uzbrojenie (my płacimy ciężkie pieniądze) i w mojej subiektywnej ocenie nie ma żadnych gwarancji, czy nie zostanie on użyty np. przeciw nam. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @pink-panther 22 lutego 2022 18:57
22 lutego 2022 20:52

Żeby tylko emocje. Kiełbachę, wyborczą kiełbachę. Z drugiej strony co oni za te 10 koła kupią? http://hikersbay.com/prices/russia/rostovnadonu?lang=pl : 1 rubel = 0,013 dolca. 1 zł = 0,25 dolca. Volkswagen Golf lub Toyota Corolla = około 76,000 PLN = 1.506.000 RUB. Nadto w Rostowie:

  1. Butelka lub karton mleka (1 litr): 3.70 PLN (73 RUB)
  2. Popularny żółty ser (1 kg): 38 PLN (746 RUB)
  3. Butelka piwa ze znanej marki: 4.50 PLN (90 RUB)
  4. Kiełbasa lub wędliny (1 kg): 25 PLN (490 RUB)
  5. Wino średniej klasy (jedna butelka): 18 PLN (350 RUB)

Dał im na kasę na 10 kg wędliny, żyć nie umierać. Bo i tak będą musieli wyskoczyć z połowy tej kasy: tradycyjne "ubezpieczenie przed kradzieżą lusterka w samochodzie". 

Apropos samochodu. Bez zderzaków samochód jest niestety niekompletny. Donieck i Ługańsk to były zderzaki Ukrainy. Czyli jednak rozbiór.

Nadto Donieck jeszcze ma złotonośną kurę, Mariupol. Putin być może nie dostanie zewnętrznego kredytu na rozbudową portu w Mariupolu, ale okradnie swoich emerytów i inwalidów i choć trochę go rozbuduje. Czyli ma dostęp do Morza Czarnego. 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MZ 22 lutego 2022 20:45
22 lutego 2022 20:53

Słyszałem identyczną relację od jednego wschodniaka.

zaloguj się by móc komentować

an24 @pink-panther 22 lutego 2022 19:49
22 lutego 2022 20:55

Powinniśmy skupić się na akcji humanitarnej, mieć oczy szeroko otwarte i wobec braku możliwości skanowania dłoni każdego cudziomce otrzymującego wizę czy kartę pobytu i braku Patriarchatu Warszawkiego - modlić się aby nie za jakiś czas nie zarządali praw politycznych i nie osiedlili ich na Śląsku, Wielkopolsce, Pomorzu (bo dmuchając na zimne, aby nie okazało się iż zapragną być częścią państwa niemieckiego). Za dużo zbiegów okoliczności. Zapowiedź rządu o socjalu dla uchodźców z Ukrainy, też jest dziwnym zbiegiem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @an24 22 lutego 2022 20:40
22 lutego 2022 20:56

"były minister przemysłu, biznesu, inowacji w rządzie Camerona w ostatnich dniach na Uniwersytecie Oksfordzki powiedział, że Pax Americana musi nauczyć się żyć, z tym, że nie jest już nr 1 na świecie. "

Dzieje się ale te "słowa otuchy" dla Jankesów są raczej przesadzone albo są zmyłką. Transport morski drogi, bo więcej da się za jednym rejsem przewieźć, w sumie i tak się opłaca. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 22 lutego 2022 20:53
22 lutego 2022 20:56

A w obwodzie donieckim słyszeli jak najmnicy mówili po polsku, ho, ho, tak, tak...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 22 lutego 2022 20:08
22 lutego 2022 20:59

Odkroić cos  od Polski, zapewne nie, ale wykroić "banderland" z Ukrainy już tak.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 22 lutego 2022 20:56
22 lutego 2022 21:00

Ale mój mówił po rosyjsku i to u mnie w Opolu, wschodniak czyli wschodni Ukrainiec, może ruski spod Charkowa. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 22 lutego 2022 20:52
22 lutego 2022 21:01

A z Krymu tego dostępu  nie ma?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 22 lutego 2022 17:50
22 lutego 2022 21:05

Lepiej żeby Johnson uszczęśliwiał ich na siłę, niż Moskwa po dobroci. Jeśli 85% chce być rabami Putina, wolno im, jak pisze Berdyczko. Ale w takim razie czemu ci, co są u nas, nie wracają do putinowskiego raju. Tam z pewnością będzie im lepiej. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 22 lutego 2022 21:01
22 lutego 2022 21:06

Przecież miał się wycofać z Krymu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 22 lutego 2022 21:00
22 lutego 2022 21:07

A mój kolega ma w pracy rosyjskiego konserwatora, który go ostatnio zapytał czy ziemia jest okrągła. No i ten kolega potwierdził. Na co Rosjanin pyta go czy o Hermaszewskim słyszał. On na to, że słyszał. Ha! - tamten nie mógł ukryć satysfakcji. Hermaszewski był w kosmosie i on widzial z nim wywiad na YT. I dziennikarz zapytał Hermaszewskiego czy ziemia jest płaska. Ten zaś bez mrugnięcia okiem powiedział - jasne, a jaka ma być? To wystarczyło rosyjskiemu konserwatorowi. Pozostało mu tylko współczuć tym durniom, którzy jeszcze wierzą, że jest okrągła. Kolega próbował tłumaczyć, że to żart, ironia taka, ale człowiek radziecki nie ma czasu na głupstwa i dwuznaczności. Niestety Wacław rzeczywistość się z nich składa, nie opowiadaj więc takich dyrdymałów. Już cię o to prosiłem...jeden w kolejce powiedział, a tamci już mieszkaja w hotelach, a jak ich rozlokują na Śląsku, to razem z Niemcem przejmą ten Śląsk, a wtedy ci ze wschodu Roztocze i Przemyśl...no i po nas. Włącz sobie lepiej Hermaszewskiego, okay...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 22 lutego 2022 21:05
22 lutego 2022 21:14

Mozesz uznac, ze to ich wybór. I tych i tamtych.

Dlaczego chciałbyś wybierać za nich?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 22 lutego 2022 21:06
22 lutego 2022 21:14

Nic o tym nie słyszałem. A raczej usłyszałbym.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @BTWSelena 22 lutego 2022 19:36
22 lutego 2022 21:19

"Tak jak klepnął rurkę z NS2 po dojściu do władzy ..."

Na razie rurką nic nie pompują. A już pół roku (za chwilę) mija od momentu kiedy technicznie rurka została skończona.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @an24 22 lutego 2022 20:55
22 lutego 2022 21:21

Nie widzę żadnych powodów dla "przyjmowania uchodźców' i "akcji humanitarnych". Ukraina nie udzielała pomocy swoim własnym obywatelom na terenie Doniecka i Ługańska za to ostrzeliwała dzielnice mieszkaniowe z ciężkiej broni. O czasu do czasu oczywiscie. Sprawa jest mocno przemilczana w Polsce ale podobno Poroszenko przestał wypłacać emerytury i renty ludziom tam zamieszkałym. To jest sprawa do wyjaśnienia.  Oni nie mają powodu do uciekania dokądkolwiek, bo na razie nie ma żadnych przesłanek, że Rosja wjedzie z całym sprzętem do Kijowa. Niby po co. Natomiast "nasz rząd" nie dał rady sprowadzić  z Ukrainy około 100 tysięcy Polaków, za to martwi się o bliżej nieokreślone ofiary nie wiadomo czego. Wystarczy, że pan Zelenski przesiedli swoich obywateli (gdyby chcieli oczywiście) z okolic zbliżonych do linii demarkacyjnej z Donieckiem i Ługańskiem w rejony Odessy czy gdzieś do centrum kraju. Oni mają nadal powierzchnię 600 tysięcy km 2 i całe regiony opustoszałe. Głównie po wymordowanych Polakach na Wołyniu.  Tam jest czym oddychać i gdzie mieszkać.

Natomiast niby gdzie mieliby mieszkać w Polsce, skoro nie ma mieszkań komunalnych? W namiotach czy hotelach? Ci, którzy chcieli już dawno przyjechali i uczciwie pracują i sami organizują sobie mieszkania i pracę.  I nie chcą mieć nic wspólnego z obecnymi politykierami na Ukrainie. Bo to politykierzy na Ukrainie odpowiadają za masową emigrację Ukraińców na wszystkie strony świata.
A gieroje takie jak Dmytro Jarosz to chyba powinny pojechać na czele swoich wojsk i odbijać ten Donieck a nie uciekać do Polski.

Obyczaje tamtejszych "gorących patriotów" opisuje bardzo ciekawie tzw. incydent w Mukaczewie czyli strzelanina z udziałem "żołnierzy" Prawego Sektora w obwodzie zakarpackim  z udziałem 4 wozów opancerzonych tzw. 1 rezerwowego batalionu Ukraińskiego Korpusu Ochotniczego Prawego Sektora w 2015 r. . 11 lipca 2015 r. w Mukaczewie spotkał się Deputowany Rady Najwyszej Ukrainy Michała Łanio z dowódcą owegoż 1 rezerwowego batalionu Romanem Stojką. I dyskusja zrobiła się tak gorąca, że  "doszło do gwałtownej strzelaniny, w której zginęła 1 osoba cywilna". W efekcie przyjechała policja to gieroje rzuciły granat dymny  i "przedarli się" ( w te 4 wozy opancerzone) na autostradę. Koło stacji benzynowej policja zrobiła blokadę, to skończyło się na spaleniu stacji benzynowej, zniszczeniu 3 radiowozów i zranieniu 6 policjantów. A potem trzeba było robić obławę w lesie.
Takich wrażeń nam potrzeba?  Oni sobie poradzą bez nas. Mają stare dobre kontakty z Austrią  i Niemcami a w ostateczności z Kanadą. Niech oni ich zabiorą "uchodźców".

https://pl.wikipedia.org/wiki/Konfrontacja_w_Mukaczewie

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @stanislaw-orda 22 lutego 2022 20:59
22 lutego 2022 21:26

Jest przedwcześnie na jakiekolwiek wizje nowych granic. Ja byłabym ostrożna bo to bardzo cienki temat. A na razie jest dobrze jak jest. Ukraina ma bardzo duże terytorium z wieloma pustostanami. Na przykład na Wołyniu.   A jak ktoś chce wyjeżdżać z Ukrainy to świat jest bardzo szeroki. A oni mają tylu przyjaciół i sponsorów, że powinni tam się zwrócić.

Dopóki idea banderowska nie wymrze, nie ma szans na spokój dla Polaków na Ukrainie. To jest jakiś rodzaj opętania demonicznego albo nie wiem co. W każdym razie podejrzewam, że te "galicje" to sa wymyślane w konsulatach niemieckich w Krakowie i we Lwowie. A wszystko w Berlinie i ewentualnie w Londynie. Bo nie wolno dopuścić do odbudowy IRP.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Magazynier 22 lutego 2022 21:05
22 lutego 2022 21:29

Ci, co są u nas ( a myślę o tych, co przyjechali z Ukrainy) to są ludzie , którzy uciekli od ukraińsko-sowieckiego raju i chcą żyć i pracować normalnie. Politykę omijają.  Są też na wschodzie Ukrainy tacy, co chcą do Rosji, bowiem na wschodzie Ukrainy po roku 1991 pozostało bardzo dużo etnicznych Rosjan i mieszanych małżeństw. I oni jeździli i jeżdżą do Rosji bo tam jest praca, której nie ma na Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @an24 22 lutego 2022 20:46
22 lutego 2022 21:39

"Na razie od USA dostają za friko uzbrojenie (my płacimy ciężkie pieniądze)"

Abramsów, F-35 czy Patriotów im nie dają. Dostali Javeliny i amunicję. Jest różnica.

"i w mojej subiektywnej ocenie nie ma żadnych gwarancji, czy nie zostanie on użyty np. przeciw nam"

Takiej gwarancji na tym świecie nigdy nie ma. Nierozsądy kto takowej oczekuje.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Magazynier 22 lutego 2022 20:52
22 lutego 2022 21:40

To nie jest ważne , co za to kupią w sytuacji, gdy ich normalne emerytury czy renty są niższe niż 10.000.Dla nich to wielki prezent. Już tam Władymir Władymirowicz doskonale temat przemyślał i stwierdził, że opłaca mu się wysupłać z budżetu Rosji 1 mld rubli albo i dwa i rzucić jednorazowo taki prezent (to jest w przeliczeniu ok. 500 zł) dla 100 albo i 200 tysięcy tamtejszej ludności.
W okręgu Donieckim i Ługańskim żyło w 1991 bardzo dużo Rosjan etnicznych, ale oni już dawno wyjechali. Zostało wieli starych ludzi , głównie Ukraińców i rodziny mające gdzieś za granicą jakiegoś gastarbeitera.  I to do nich skierowana jest oferta "wielkiego humanisty". A oni z pewnością są wdzięczni bo od "kochanej Ukrainy" nie widują kasy prawie wcale od roku 2014. A czy ich Putin "okradnie" czy nie, to mnie naprawdę mało obchodzi. Ukraińcy mają wielu wielbicieli na Zachodzie, którzy od lat chcą im nieba przychylić: Niemcy, Austriacy, Anglicy itd.
Ukraina dała się ograć trochę bardziej niż my po roku 1991 a jej społeczeństwo po kilkudziesięciu latach w ZSRR nie jest zupełnie przygotowane do życia na własny rachunek. Dopiero obecne młode pokolenia uczą się tego.
Obecnie przyklepuje się utratę 16 tysięcy km2 i zostaje 600 tysięcy. A przemysł tam i tak jest rozwalony na własne życzenie.
To nie jest 'rozbiór" bo nie ma "drugiego do rozbioru"- to jest przejmowanie przez Rosję dawnych terytoriów ZSRR, na co milcząco zgodził się Prezydent Biden.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 22 lutego 2022 20:39
22 lutego 2022 22:05

Oooo...

...  i  tych  "chomiczkow"  powinno  sie  wyslac  do  obrony  wschodniej  granicy  !!!   Jakies  kamasze,  moro...  i  paszli  wpieriod  bojcy  nasze  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 22 lutego 2022 21:14
22 lutego 2022 22:05

Ja czytałem. Ale i tak w to nie wierzę. Chodzi o to, czy będzie miał kasę na powiększenie mocy przerobowych tych  krymskich portów. Śmiem twierdzić że nie, wtedy port w Mariupolu będzie zastrzykiem gotówki dla Moskwy. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 22 lutego 2022 22:05
22 lutego 2022 22:18

Krym to porty wojenne, zatem Mariupol byłby dla kontenerowców.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @pink-panther 22 lutego 2022 21:21
22 lutego 2022 22:19

"Natomiast "nasz rząd" nie dał rady sprowadzić  z Ukrainy około 100 tysięcy Polaków"

I to jest ta akcja humanitarna którą trzeba zrobić. 

Co do akcji w Mukaczewie, duch kozacki w narodzi nie ginie. Poradzą sobie. Najmą się do jakiejś kolejnej rozpierduchy w Afganistanie czy gdzie tam. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @pink-panther 22 lutego 2022 21:40
22 lutego 2022 22:22

Są aż czterej do rozbioru: Anglia, USA, Niemcy i własna oligarchia. Nie chodzi o likwidację państwa ale o rozbiór ekonomiczny czarnomorskich portów. Moskwie chodzi o to samo, ale bez przejmowania terytoriów nie może tego osiągnąć.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @stanislaw-orda 22 lutego 2022 22:18
22 lutego 2022 22:26

Sewastopol też? Jeśli tak, to kasa na rozbudowę Mariupola znalazłaby się. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 22 lutego 2022 22:22
22 lutego 2022 22:29

Jest jeszcze jeden zainteresowany, a mianowicie pewne "mocarstwo anonimowe".

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Henryk-W 22 lutego 2022 21:19
22 lutego 2022 22:54

Henryku-W to taki skrót;

jeżeli pan sobie życzy to napiszę pełnym zdaniem:  25.05.2021 roku prezydent USA Joe Biden tłumaczył, dlaczego odstąpił od nałożenia sankcji na spółkę budującą rosyjsko-niemiecki gazociąg pod Bałtykiem:"Sankcje wobec Nord Stream 2 byłyby „kontrproduktywne” ,ja nie podejmuję się tłumaczyć dlaczego były "kontrproduktywne",napisałam to inaczej.

Decyzja administracji Bidena wywołała kontrowersje w Waszyngtonie, a w Berlinie została przyjęta z ulgą. Minister spraw zagranicznych Heiko Maas nazwał ją wówczas konstruktywnym krokiem i dowodem na szacunek USA dla swojego ważnego partnera, Niemiec.

Na razie wiemy chyba wszyscy ,że rurką nic nie pompują,bo certyfikaty się" wdzięczą" sankcjami od wspólników tej rurki.Można ten "wdzięk" też inaczej nazwać.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 22 lutego 2022 22:29
22 lutego 2022 23:24

No tak, zapomniałem o nim, ale ono występuje po części w lokalnej grupie oligarchicznej.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Magazynier 22 lutego 2022 22:22
23 lutego 2022 00:34

Jeśli w tym sensie to możliwe.Ale trzeba brać pod uwagę, że jeśli chodzi o zasoby, to "rozbiór' jest "w toku" od lat a na ludziach im specjalnie nie zależy. Terytorium interesuje Rosję bezpośrednio a Anglosasów  i Niemcy w tym sensie, żeby zachodnia część nie wpadła w polskie ręce.

zaloguj się by móc komentować

Kuro-San @pink-panther 23 lutego 2022 00:34
23 lutego 2022 07:59

Mam nadzięję, że nie trafi się takie :dobrodziejstwo"

Ulster czy Baskonia, to była przy tym szkółka niedzielna.

zaloguj się by móc komentować

Kuro-San @Kuro-San 23 lutego 2022 07:59
23 lutego 2022 08:01

żeby zachodnia część nie wpadła w polskie ręce.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @stanislaw-orda 22 lutego 2022 17:57
23 lutego 2022 09:15

Dobrze to ujęto w Defence 24 https://defence24.pl/geopolityka/putin--kolejne-etapy-agresji-na-ukraine-komentarz

Najbardziej prawdopodobne scenariusze:

1.     Zatrzymanie się na terytorium opanowanym przez tzw. "separatystów";

- Tylko że to już Kreml ma od 8 lat

2.     Zajęcie pełnego obszaru obwodów ługańskiego i donieckiego;

Czyli zdobycie Mariupola – zatem całym sensem planu minimum jest ten port.

Przy okazji jest tam parę tematów - Kijów i jak się uda upiecze się dwie pieczenie – armia rosyjska się trochę zmęczy i pozostawi się na skrwawienie Azow.

3.     Uderzenie na Ukrainę i zajęcie historycznych terenów kontrolowanych przez Rosję od XVII wieku i odebranych później od Imperium Osmańskiego - z pełną kontrolą nad Morzem Azowskim i północnym Morzem Czarnym oraz granicy opartej o Dniepr;

Czyli zdobycie Odessy – to jest plan maximum i nikt na to nie chce Kremlowi pozwolić.

4.     Zajęcie całej Ukrainy i narzucenie Ukraińcom prorosyjskiego rządu.

Tylko że Kreml nie chce Lwowa i Haliczan .

Wywołanie wojny domowej na Ukrainie - 8 lat istnienia DRL i LRL pokazało co Chachły mają  w ofercie z Kremla.

zaloguj się by móc komentować

olo @Magazynier
23 lutego 2022 09:40

mnie to bardziej na striptiz wyglada

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @an24 22 lutego 2022 20:40
23 lutego 2022 09:41

Pekin czeka na skraju rzeki aż spłyną ciała wrogów.

Jak Moskwa dostanie śmieszne sankcje to będzie tłumaczył że to efekt sojuszu Pekinem.

Jak Moskwa przez sankcje będzie na liczona deskach – to każdy gest pomocy Pekinu będzie bardzo drogo kosztował.

Tu się zgodzę Pekin jak będzie trzeba sam groszem sypnie by Moskwa nie zdobyła Odessy – ot może armia rosyjska podejść pod mury Odessy [jak kiedyś carska pod Konstantynopol] i musi się cofnąć.

Taka hipoteza badawcza – czy agentura chińska nie pchnęła lub nie zmusiła Moskwy to całej akcji szantażu Ukrainy i w pewnym momencie nie zaczęła tego projektu sabotować.

Szojgu jest Tuwińcem a to są byli lennicy Cesarskich Chin.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @BTWSelena 22 lutego 2022 19:36
23 lutego 2022 09:42

Moskwa chce Ukrainę posiąść bagnetem.

Niemcy chcą Polskę posiąść dekretem.

Przyznam się że nie interesuje mnie za bardzo sytuacja na Ukrainie – ale po każdy zaistniały tam wypadkach każdy gest Berlina i jego Agentów Brukseli wobec Warszawy.

Proszę zauważyć – Moskwa wchodzi na Donbas i zagrożone są dostawy gazu a niemiecka minister Steffi Lemke w Warszawie – nam grozi sądem [czy niemiecką agentura - sędzią z TSUE] -  bo żadnej elektrowni atomowej nie może być w Polsce i nie wolne regulować Odry by ruszył transport rzeczny.

https://www.dw.com/pl/minister-%C5%9Brodowiska-niemiec-w-warszawie-atom-i-odra-to-tematy-kt%C3%B3re-nas-dziel%C4%85/a-60874124

https://www.dw.com/pl/niemieccy-ekolodzy-naciskaj%C4%85-na-rz%C4%85d-chodzi-o-regulacj%C4%99-odry/a-60861216

I teraz jest podstawowe pytanie co na to Anglosasi – bo na dziś targują się z Berlinem o kwotę arendy za Europę Środkową. Niemcy się ociągały z krytyką Moskwy czyli targowały niższą kwotę – a finalnie chyba dostana wyższą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nieobyty 23 lutego 2022 09:15
23 lutego 2022 09:52

Logika z punktu widzenia Moskwy (jak ja to rozumiem) jest taka; skoro sankcje są i tak i tak, to w zasadzie wsio rawno i będziemy  kroić Ukrainę dalej, bo na otwartą wojnę NATO nie zdecyduje się.
Uważam, że Kreml postawi na "ruchy odśrodkowe" we wschodniej Ukrainie, czyli kolejne "separatyzmy". Metoda salami.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @stanislaw-orda 23 lutego 2022 09:52
23 lutego 2022 10:14

Elena Panina

.... „Od wielu miesięcy przygotowujemy się na ewentualną reakcję, odpowiednio, na uznanie LPR i DRL. Mam na myśli przede wszystkim substytucję importu i analizę wszystkich zagrożeń, na jakie możemy się narazić, jeśli takie decyzje zostaną podjęte. One, te zagrożenia, zostały już dość dobrze opracowane, rozumiemy kwestie związane z ograniczaniem m.in. importu wysokich technologii i wielu innych kwestii. W ministerstwach i departamentach pod kierownictwem Ministerstwa Finansów utworzono również odpowiednie grupy, które mają zareagować w przypadku podjęcia takich decyzji, jakie decyzje należy podejmować wspólnie, w tym z Bankiem Centralnym”...

Piłka jest po stronie  Zachodu - czy jest w stanie zaskoczyć rosyjskich analityków.    

"Ruchy odśrodkowe" - problemem  są zasoby ludzkie. Przykład  DRL i ŁRL - jednostki ideowe, samodzielne, rzutkie - mają po pewnym czasie wybór dymisja lub zamach na życie. 

Oczywiście można przymusić  agenturę do dania twarzy do  władz kolejnej Republice Ludowej - tylko że "czas zużycia" jest za krótki by agent miał szanse na profity.

 

     

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Nieobyty 23 lutego 2022 09:42
23 lutego 2022 10:15

<Moskwa chce Ukrainę posiąść bagnetem,Niemcy chcą Polskę posiąść dekretem>.Dziękuję,pozwolę sobie to ponieść dalej,bo to tak trafne,że nie trzeba rozwijać.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @pink-panther 22 lutego 2022 20:08
23 lutego 2022 10:29

Prowokacja gorłowska ma dopomóc mocarstwom w podjęciu decyzji odkrojenia czegoś od Polski. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @pink-panther 23 lutego 2022 00:34
23 lutego 2022 11:10

Mało prawdopodobne żeby wpadła. Niemcy mają już koleje na Ukrainie i drogi.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 23 lutego 2022 09:15
23 lutego 2022 11:14

W takim razie Amerykani i Anglicy grają na wydrenowanie Rosji z kasy przez wojnę ukraińską. Zwłaszcza Amerykanie. Inne wersja reganowskiego wyścigu zbrojeń. To by znaczyło, że sojusz rosyjsko-chiński jest w miarę trwały. Teraz chodzi o to, by osłabić słabszego sojusznika ChRL. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 23 lutego 2022 10:14
23 lutego 2022 11:16

Przymuszać nie trzeba. Trzeba wziąć jakiegoś świra, naszprycować go czymś tam, i chłop albo i baba dostanie wiekopomnej wizji, a skończy się tak jak zawsze, skomleniem.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier
23 lutego 2022 12:18

Jeden z Rosyjski analityków twierdzi że

… Putin jest po prostu prowokowany, by szedł dalej. Można przyjąć ze Zachód forsuje swoją „nową normalność”.

I musi złamać obecny porządek świata że coś nowego można zbudować a idzie tylko przez zniszczenie czegoś starego.

Potrzebne jest narzędzia do demontażu, taran - potem oczywiście to narzędzie złamią…

W tym ujęciu nie o wydrenowanie kasy z Rosji chodzi ale jej wykorzystanie w innym celu.

Jak jest rola Pekinu – grać w sojuszu rosyjsko-chińskiego – do ustalenia swoje pozycji w „nowej normalności”

Stąd też i chyba te emocje Putina w wystąpieniu – chyba dociera że nie on pisze scenariusz lecz jemu dają korekty do listy dialogowej w roli jaką odgrywa.

Przymuszać nie trzeba.

To jest bardziej złożony element – świr [nawet z wizją] nie będzie liderem, przywódcą. Nie poradzi sobie w sytuacji kryzysowej i nie będzie samodzielny bez czasowego braku oficera prowadzącego.

Jak to prościej opisać – takich Gowinów można wystrugać tuzinami a tu potrzeba osoby pokroju Pani Beaty Szydło.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 23 lutego 2022 11:14
23 lutego 2022 20:32

Zakładasz, że Putin i kremlińcy nie wie, w co oni grają i jakimi kartami? Oczywiscie, że Anglosaxons chcieliby  Rosję wepchnąć w drugi "Afgan". Dlatego powtórzę się po raz któryś, lepszą opcją jest dla Moskwy inicjowanie i rozgrywanie kolejnych "separatyzmów", na obszarach, które ją interesują.
Czyli taktyka "salami".

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Magazynier 23 lutego 2022 10:29
23 lutego 2022 20:39

Raczej nie przypuszczam, bowiem jak Unia Europejska ma SOBIE coś odkroić aby to poszło w ruskie ręce. A ta "prowokacja" to jest ruski standard propagandowy: kłamać najlepiej bezczelnie. Właśnie ogłosili listę 85 obywateli Ukrainy, których zakwalifikowali do ukarania za zbrodnie przeciwko ludności Donbasu. Śledztwo prowadzi oczywiście prokuratura rosyjska. Jest na liście kilku ministrów i ze 2-3 generałów. Plus Kołomojski i dowódcy Azow.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 23 lutego 2022 20:39
23 lutego 2022 21:06

Spoko, podzielą się. Ukraina to spore terytorium, dla każdego powinno wystarczyć, no ale są tam, jak wszędzie,  lepsze i gorsze kawałki. Nic więc dziwnego, że targowanie  się weszło w ostrą fazę.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
24 lutego 2022 17:34

Kto to są "dowódcy Azow"?

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować