-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Ruch Narodowy robi gambit Maciejewskiego czyli polityczne znaczenie Chrztu Świętego

Co ja mówię? Jaki gambit? To jest szach-mat! Mam na myśli wtorkowy tekst p. Maciejewskiego: http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/dlaczego-pis-nie-lubi-ruchu-narodowego. Wielce inspirujący. No pewnie, że p. Maciejewski nie ma czasu na to, by skonsumować i smakować owoce własnej pracy. Wydawca chodzi boso, czy jakoś tak to leci. Chodzi albowiem o to, że mam dziwne przeczucie, bliskie pewności, że to jest do zrealizowania. Nie bez kosztów, cierpień i ofiar, ale z Bożą pomocą te dałoby się wykorzystać, dla przerzucenia ceny z nimi związanej na przeciwników, i to właśnie na przeciwników Kościoła i Polski. I nadto bez narażania osób duchownych na agresję propagandową. Nadto mam kolejne przeczucie znowu bliskie pewności, że jest wolą Najwyższego, by te koszty i ofiary zminimalizować. Czy to zostanie wykorzystanie, to już nie zależy ode mnie. Niech Król Odwieczny naszego narodu nad tym czuwa.

Cały tekst p. Maciejewskiego jest godzien skupionej uwagi i namysłu. Dotknął on albowiem wielu spraw i każde niemal zdanie budzi ciąg rozważań. Ale wystarczy zrobić trochę skrótów w tym tekście i otwierają się jeszcze ciekawsze perspektywy. Na przykład takie zdanie i idące za nim nieuniknione pytanie:

"… młodzi działacze narodowi nie potrafią dostać się do prawdziwej polityki. Możemy się zastanawiać dlaczego."

I połączyć je z konkluzją: "Ja mam do działaczy narodowych jedno w zasadzie zastrzeżenie – kiedy panowie rozpoczniecie jakąś działalność dystrybucyjną? Kiedy otworzycie ekspozytury gdzie dostępna będzie literatura pisana przez autorów z ideologią narodową związanych. Kiedy wreszcie odkryjecie metodę badania dziejów i okoliczności politycznych jaką niektórzy z nich, tacy jak Wojciech Zaleski się posługiwali dla wyjaśniania złożonych zjawisk naszej historii? Kiedy to nastąpi?"

I wychodzi prawie że odpowiedź na wcześniejsze pytanie. Teoria szachownicy nie wyjaśnia wszystkiego, ale tę zagadkę akurat trochę wyjaśnia. Globalni szachiści tego świata wyznaczyli określone miejsce ruchowi narodowemu, zaś pierwsi narodowcy Popławski, Grabski i Dmowski, przyjęli to miejsce ochoczo, bo zabrakło im wyobraźni i ikry. Tym sposobem przekazali to sprofilowanie swoim następcom, tym, którzy przyszli po nich i byli faktycznie zaangażowani w sprawę narodową, czyli spozycjonowali ruch narodowy na skrajnych polach dla pionków i dla wież: a1, a2, h1, h2, a7, a8, h7, h8.

Na marginesie, można dodać, że mimo sprofilowania ruch narodowy faktycznie ma swoją rolę do spełnienia. Jest do wykorzystania dla Polski. Np. w trakcie negocjacji nt. akcesu do unii mógł być wykorzystany przez Kaczystów do podbicia ceny tego akcesu. Raczej nie został. Dzisiaj mógłby być przekaźnikiem wiedzy potrzebnej do godnego sprawowania urzędów państwowych, wiedzy podstawowej, dotyczącej rzeczywistości zwanej narodem. Ale nie tylko. Również wiedzy na temat godności władzy uświęconej tradycją religijną i żywą odpowiedzialnością. Wystarczyłoby wszcząć, tak jak pisze p. Maciejewski, wspólną medytację nad pismami Kard. Hlonda, Kard. Wyszyńskiego, Jędrzeja Giertycha, Wojciecha Zaleskiego i Adama Doboszyńskiego.

Pytania, które p. Maciejewski stawia w konkluzji, otwierają natomiast nowe pole działania. Jeśli p. Bosak czy nawet lokalni narodowcy przekroczyliby tę barierę, niestety na szczęście złamaliby zasady według których ogólnie sprofilowane są partie polityczne. Partie nie są po to, żeby komunikować się ze swoimi wyborcami. Na powierzchni realizują ambicje poszczególnych działaczy, ich promocje na urzędy. W swej głębi realizują mechanizm negatywnego doboru niemal na zasadzie survivalu. Osobowość twórcze i komunikatywne, takie jak Beata Szydło czy Andrzej Duda, przeznaczone do społecznego dialogu, mogą tam zaistnieć jako takie tylko na zasadzie promocji przez silniejszych. Co znaczy, że w ciągu 5 lat partie mogłyby być zastąpione przez szkoły administracji i prawa. Czujecie to? Partie, jako formalne organizacje, mogłyby teoretycznie zniknąć, bo wystarczyłyby wyższe szkoły urzędnicze. Oczywiście to się nie stanie. Zbyt wiele organizacji politycznych i finansowych jest zainteresowanych istnieniem partii. P. Maciejewski natomiast takiego zniknięcia nie proponuje. A nawet przez ogródek afirmuje partyjność. Tym nie mniej jest to jedna z możliwych konsekwencji postawienia na wiedzę. Gdyby jacyś narodowcy poszliby za pytaniami p. Maciejewskiego i zaczęli szukać na nie praktycznych odpowiedzi zaczęliby tworzyć coś, co na tle wszystkich partii byłoby z punktu widzenia nowoczesności herezją, być może powrotem do tego, co dla państwa i narodu najważniejsze, do świętej władzy i majestatu Rzeczypospolitej. Zaczęliby tworzyć politykę niepartyjną (antypartyjną). Jest w tym jakaś szansa, ale również zawiera się w tym tzw. opór materii, o którym wiele by można, ale, pozwólcie mili państwo, że przeniosę rozważania nad nim do dyskusji.

Uproszczę trochę to, co w poprzednich tekstach pisałem na temat urzędów państwowych i narodu. Oczywiście, chodzi tu o moją najnowszą obsesję: splendor świętej władzy (Majestat Rzeczypospolitej), którą uproszczę nie poprzez kolejne rozważania, bo zmierzam już do konkluzji.

Taki obraz, pionek w koronie, w zasadzie podkreśla, iż takie namaszczenie królewskie jest tylko i aż wydobyciem, podkreśleniem jednego z wymiarów Chrztu Świętego, ponieważ obok namaszczenia prorockiego i kapłańskiego Chrzest ma również charakter królewski. Zauważcie państwo, że na tym zdjęciu nie widnieje król, ale pionek z koroną królewską. Brakuje jej jednej rzeczy, krzyża zwieńczającego jej kopułę. Każda dusza ochrzczona, potencjalnie zaś nawet nie ochrzczona, to władca, najpierw nad swoim poznaniem, wolą, uczuciami i ciałem, a potem nad swoim otoczeniem. Chrzest zaś tę konieczną a łagodną władzę umacnia, daje jej moc przeciw duchowym siłom chaosu poprzez cnoty teologiczne, czyli poznanie Bytu nadprzyrodzonego oparte na owej pewność, iż Bóg Jest tym, Który Jest, którego istotą jest istnienie. Dlatego (dopisuję po niewczasie 15 11) jest On znacznie ważniejszy niż byty stworzone, które dla duszy i dla dusz są o tyle ważne, o ile pomagają jej oraz im w poznaniu i służeniu Bytowi Najwyższemu. W służeniu również przez zarządzanie bytami stworzonymi w otoczeniu danej duszy, osoby ludzkiej, czyli duszy bytującej również cieleśnie. Przez porządkowanie jej relacji do owych bytów, porządkowanie adekwatne do ich natur. Jedną z tych relacji porządkujących jest władza. Kręgi zaśtego otoczenia wokół osoby, podlegające jej władzy (i innym relacjom) mogą sięgać daleko, proporcjonalnie do jej zdolności, powołania i odpowiedzialności, jaką może wziąć na swoje barki.



tagi: wiedza  ruch narodowy  chrzest  święta władza 

Magazynier
14 listopada 2018 10:10
84     2681    3 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @Magazynier
14 listopada 2018 10:11

szkoda, że nie gram w szachy

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 listopada 2018 10:11
14 listopada 2018 10:44

Grać nie trzeba. Wystarczy kilka spojrzeń na strony instruujące co do gry w szachy. Jest tam kilka fajnych pomysłów.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 listopada 2018 10:11
14 listopada 2018 10:52

Na tej stronie znajdziesz coś ciekawego: http://www.szachy.tarnobrzeg.pl/kurs/podstawy/podstawy.htm

Mianowicie planszę na której pionek szachuje króla. Zjedź sobie trochę w dół i od razu zobaczysz.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 14 listopada 2018 10:11
14 listopada 2018 11:08

I dobrze, że nie. Niektórzy pieprzą, że to królewska gra. Brydż też jest na tej samej fali dla elit.

Kiedyś (piętnastoletnim gówniarzem wówczas byłem i jakiś Rosjanin ciągle w szachach był mistrzem świata ) zapytałem kumpla z podwórka, czy Ruscy strategowie zatrudniają szachistów? Odpowiedział: "mają lepszych".

Wynika mi z tego, że najprostsza z gier karcianych (wojna) jest ciekawsza.

I, moim zdaniem, Pan Magazynier troszkę się myli rozstawiając na brzegach szachownicy ("czyli spozycjonowali ruch narodowy na skrajnych polach dla pionków i dla wież: a1, a2, h1, h2, a7, a8, h7, h8") te ruchy. One nic nie znaczą na szachownicy, to jest karciana wojna. Albo nawet gra w trzy karty.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa 14 listopada 2018 12:20
14 listopada 2018 12:54

A ja sądzę ,ze nie zrozumiałeś tekstu Coryllusa, ale mniejsza z tym.. Ruch Narodowy to jest teatrzyk polityczny kontrolowany i penetrowany wewnętrznie w szerz i wzdłuż. Jego granice działalności sa wytyczone , on nie ma prawa poruszać sie krok w przód. Pełni role chlopca do bicia, oraz ma byc argumentem przetargowym,i potwierdzeniem w przyszłości  w wyplacaniu odszkodowań Zydom za tzw. mienie bezspadkowe, ciag dalszy o przesunięciu odpowiedzialnosci za holocaust.Sądzę ,ze do tej wyplaty dojdzie, Szwajcaria ugieła sie w sprawie tzw. otwarcia martwych kont, to my też ulegniemy,to tylko jest kwestia czasu i politycznych rządów w przyszłości. Jezeli bedziemy sie stawiać, to nam zablokuja wszelkiego rodzaju depozyty ,ktore mamy ulokowane zagranicą, w tym złoto. 

Gdyby Ruch Narodowy był poważna organizacją , zblizylby sie do srodowiski zwiazanych z Radiem Maryja, i z nim wspolpracował, ale tego swiadomie nie robi. Wszystko co sie mowi o RN to jest dorabianie filozofii, oni maja za zadanie byc nieskutecznymi. I tu nie ma co mowic o szansach, bo one były ,są i będąm aby stworzyć solidna partie narodowa. Oni maja za zadanie działac tak jak działają , czyli dreptac w miejscu i raz do roku zorganizować marsz , tak zeby zagraniczna prasa miała żerowisko . 

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 14 listopada 2018 12:20
14 listopada 2018 13:03

RN nic nie wywalczy bo od lat wciąż i wciąż powtarzają tą samą rolę za pomocą tych samych schematów. Narracja wdrukowywana kolejnym młodym pokoleniom za pomocą cepa. Mniemam że tutaj nikt nie zagląda a jeśli zagląda to nic nie rozumie i węszy spiski. I teraz zróbmy taki myk i porównajmy działalność i wynik tej działalności: RN versus KJ (Klinika Języka)  Hasła i Mity vs Leszczynowy Uniwersytet

zaloguj się by móc komentować

cortes @onyx 14 listopada 2018 13:03
14 listopada 2018 13:23

To co ma wdrukowane młodzież RN (i nie tylko) to metoda patrzenia na świat: zero - jedynkowa. To cecha ludzi, którzy nic nigdy w życiu praktycznego nie zrobili. Zero skłonności do kompromisu w imię zrealizowania jakiegokolwiek celu praktycznego. Dlatego tak bardzo zdziwiło mnie porozumienie RN z PAD i PMM w sprawie tegorocznego marszu. Oby coś im zaczęło świtać ale tam jest zbyt wielu zamulaczy mózgów.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @przemsa 14 listopada 2018 12:20
14 listopada 2018 13:42

Zdjecie z serii: zrob zdjecie nielubianej osoby z paskudnym wyrazem twarzy, a efekt murowany..

Mnie akurat ten Bakiewicz wydaje sie sensownym czloiekiem w calym tym srodowisku narodowym. Przynajmniej twardo chce trzymac sie Kosciola.

Nie interesowalam sie tym ruchem, jednak ostatnie dni do tego mnie zachecily. W zwiazku z tym wysluchalam paru rozmow z Bakiewiczem. Widze swiatelko w tunelu. Jest mozliwosc jakiegos otwarcia.

Przyklady:

https://www.youtube.com/watch?v=ZmGkEPjSypM

https://www.youtube.com/watch?v=SJy3dNdlmrs

https://www.youtube.com/watch?v=FX8LoBgBByQ

https://www.youtube.com/watch?v=hKKvNcEPeNw&index=26&list=PLoYmUMz1ITpcF_8KkwqngWYS0t7_DX1Zx

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @cortes 14 listopada 2018 13:23
14 listopada 2018 13:47

Rozmowy z prezydentem, jak dowiedzialam sie z jednego z powyzej wstawionych wywiadow, mialy miejsce juz na kilka miesiecy przed Marszem, i wszystko toczylo sie w dobrym kierunku. Organizatorom zalezalo na reprezentacji najwyzszych wladz panstwa na Marszu. Do momentu slynnej rezolucji PE na temat zwalczania faszyzmu (w tym dokumencie wymieniono ponoc ONR)  Jak mowi Bakiewicz od tego momentu rozmow nie bylo, a potem, w ostatnich dniach, wiemy jak wszystko sie potoczylo.

Nie mowiac o tym, ze strona rzadowa, po slynnych negocjacjach, jednak nie uszanowala wspolnych ustalen, chocby dotyczacych hasla. No ale, widac byly "wyzsze cele".

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @jestnadzieja 14 listopada 2018 13:47
14 listopada 2018 13:51

cd...

Dodam tylko, ze Bakiewicz po marszu nie wypowiadal publicznie pretensji pod adresem czy prezydenta czy rzadu, dyplomatycznie na razie widzi pozytywy. Detale na temat zmiany hasla znam od Bosaka. Natomiast detale dotyczacewczesniejszych rozmow Bakiewicz opowiedzial w wywiadzie 4 listopada.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Draniu 14 listopada 2018 12:54
14 listopada 2018 13:55

No nie wiem. Telewizja Trwam jako jedyna od lat transmituje on-line Marsz Niepodległości i nie ma czegoś takiego jak "środowiska Radia Maryja". Osoby i osobowości, jakie przez lata usiłowały się przedrzeć z polityki w najbliższe otoczenie Ojca Dyrektora to jest temat na osobne opowiadanie. Ojciec Dyrektor wyraźnie trzyma się zasady - nie wiązania się zbytnio z ludźmi, których TAK NAPRAWDĘ NIE ZNA. On ma misję Kościoła Rzymsko Katolickiego i wspiera Marsz Niepodległości jako "medialny ochroniarz".  Lata mijają, karuzela polityczna III RP się kręci, a Telewizja Trwam robi swoje.
Polityka to jest temat nieco odrębny, ale widać, że tylko z grzeczności Ojciec Dyrektor nie zadaje publicznie pytań tutejszym politykom np. o ochronę dobrego imienia Polaków i Kościoła Katolickiego i o dbanie o interesy Kresowian czy raczej Polaków poza granicami Polski. A wiemy, że nie ma żadnej polityki wobec Polaków poza granicami Polski a KK w tym roku musiał obejrzeć film sponsorowany (pośrednio) przez pana Glińskiego pt. "Kler".
Czy zapłacimy te 300 mld USD to inny temat a tzw. ruch narodowy nie ma nic do tego. W tzw. dziełach naukowych Muzeum Polin nie są oskarżani o rabowanie i mordowanie  Żydów w czasie II WW  imiennie przedwojenni działacze narodowi, tylko - wszyscy Polacy ze szczęgólnym uwzględnieniem chłopów i księży KK, którzy ich mieli do tego ośmielać i zachęcać.
Kiedy Ojciec Dyrektor zrobił ruch szachowy z Kaplicą Pamięci Polaków ratujących Żydów ( nie dało się postawić pomnika Polakom ratujących Żydów koło Muzuem Polin za 200 mln zł z kieszeni polskiego podatnika) i albumem z najważniejszymi Postaciami, został oskarżony o "kumanie się z Izraelem i Jonnym Danielsem". A skąd mogły wyjść te jady?  Czy którykolwiek rząd III RP - wykonał najmniejszy ruch w celu zmiany antypolskiej "narracji historycznej"? Muzuem Rodziny Ulmów powstało długo po wyłożeniu marmurem Kaplicy Pamięci Polaków Ratujących Żydów.

Trudno mi oceniać, na co naprawdę mogą liczyć ludzie z ruchu narodowego. Na uczestników Marszu Niepodległości jeszcze 4 lata temu były urządzane przez służby i policję oraz tzw. organizacje pozarządowe z okolic gazowni i fundacji Batorego - regularne polowania. To jest specyficzny gatunek ludzi i sądzę, że oni są zorganizowani jako rodzaj "konspiracji": mają całe ekipy prawników płacących grzywny i wyciągających ich z więzienia, ekipy Straży Marszu czyli - tzw. ochroniarzy, speców od internetu ale to wszystko kosztuje pieniądze, których oni nie mają a nawet w tym roku nie otrzymali żadnego wsparcia finansowego od rządu i nie zostali zaproszeni do Komitetu.  Po Marszu wojsko wydało gorącą grochówkę ale przy 300 tysiącach uczestników, małe szanse, żeby się najadło 20%.

To się szykuje na tzw. długi marsz, bo uczestnicy są coraz młodsi i scena polityczna skręca na prawo. Nie sądzę aby politycy w rodzaju pana Bosaka mieli odegrać jakąś przełomową rolę w tym przedsięwzięciu.
Czy to ustawka, czy obiektywne fakty - nie wiem. Podobnie jak nie wie - cała Polska.  Na razie nasze dobro narodowe czyli pan minister Gliński dokonał odkrycia kopernikańskiego i zaproponował, aby "rząd urządzał taki marsz".  To są te "senatorskie głowy III RP". Na razie na "imprezę" czyli do wielkiej polityki nie ma wstępu nikt, kto nie był w Magdalence.  Kto się pojawił, ten znikał. Więc należy uzbroić się w cierpliwość i czekać na okazję.
A propozycja Coryllusa, aby w tym czasie poznawać dorobek intelektualny narodowców, zwłaszcza tych zamilczanych, jest bardzo dobra.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @przemsa 14 listopada 2018 13:59
14 listopada 2018 14:39

Wszystko bylo wysmienicie. Nie rozumiem tylko strachu przed haslem Bog Honor Ojczyzna.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @jestnadzieja 14 listopada 2018 14:39
14 listopada 2018 15:13

Tego hasła boi się tzw. opozycja czyli cały postprl i lewackie kręgi zagraniczne. Piszesz tak jakby to władza miała lęk przed tym hasłem.

zaloguj się by móc komentować

marianna @Draniu 14 listopada 2018 12:54
14 listopada 2018 15:16

Dorzuciłabym im jeszcze jedno. Zagospodarowanie młodych i dewastacja ich umysłu. Cień na tej organizacji, już w najnowszych czasach, kładzie osoba Bolesława Tejkowskiego.

zaloguj się by móc komentować

onyx @cortes 14 listopada 2018 13:23
14 listopada 2018 15:19

Problem z RN jest taki, że oni działają na zasadzie bojówki do wynajęcia i nie widać by coś tam krystalizowało się w stronę partii czy jakiegoś szerszego stronnictwa politycznego. No i ogólnie ciężko pogodzić frakcje wierzące w Boga, neopogan i jakieś skrajne odłamy neofaszystowskie. To jest wypisz wymaluj Dynamit albo nawet Nitrogliceryna ;)

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
14 listopada 2018 15:45

Mili państwo. Dziękuję za fajne komentarze. Będę odpowiadał jutro. Dzisiaj walczę ze szczpionką. Ahoj!

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @przemsa 14 listopada 2018 16:09
14 listopada 2018 18:53

Obstawiam, że  minister od dziedzictwa (cz moze trafniej dziedziczenia)  p. prof. dr hab. P. Gliński, żonaty z p. Renatą Koźlicką-Glińską, dyrektorem programowym Polsko-Amerykanskiej Fundacji Wolności. Tu ciekawy link (zwłaszcza dane w module "Przypisy") : 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Polsko-Ameryka%C5%84ska_Fundacja_Wolno%C5%9Bci

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @przemsa 14 listopada 2018 16:09
14 listopada 2018 20:18

Udaje Pan, ze nie wie o co chodzi:)

Ta nadmierna ostroznosc czy to z powodu totalniakow (o ktorych bylo wiadomo, ze w "imprezie" udzialu nie wezma), czy z powodu krwiozerczej Europy, nie ma najmniejszego sensu, bo chocby absolutnie wszystko odbylo sie maksymalnie neutralnie, spokojnie, bez hasel, to ten kto chce i tak takie kwiatki pusci w swiat:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-11/as-macron-slams-nationalists-poland-embraces-them-more-tightly

Ten tytul tytul i zestawienie ze zdjeciami... Toz to idioci sa (zreszta kara im sie nalezy i to slona za nazwanie flagi narodowej -faszystowska) w taki przekaz wierzy juz chyba jakas stetryczala, aspirujaca do inteligencji czesc czytelnikow. Ludzie maja swoj rozum i jest internet. Jak to zobaczylam z moim niepolskimi znajomymi, to rechotalismy dluga chwile z tej ich bezdennej glupoty. Nikt w takie debilizmy nie wierzy, i nie nalezy az tak ich opinia sie przejmowac i az tak bac sie (jak w programie Ziemca) co tez o nas powiedza. Jak Trump przemawial do Polakow "We want God", to redaktorzy prawicowi z wrazenia padali, a teraz taka ostroznosc..

Ale koncze juz ten temat (haslo, itd) bo to w sumie drobiazgi sa; wszyscy moi znajomi, ktorzy byli na Marszu sa bardzo zadowoleni; a mam ogromna frajde, kiedy moge tutejszym zagranicznym znajomym pokazac takie filmiki jak ten z Ronda ( z racami),  albo jak ten - przed chwila przez corke namierzony. Zwlaszcza komentarze cudzoziemcow bezcenne:)) Polecam - tylko 6 minutek, a jakie ladne ujecia rowniez z Krakowa:)

https://www.youtube.com/watch?v=DtXXKovulOk&t=325s

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @przemsa 14 listopada 2018 20:34
14 listopada 2018 20:58

No to prosze nie stawiac pytajnikow, bo ja to traktuje jako oczekiwanie odpowiedzi:)

zaloguj się by móc komentować

atelin @jestnadzieja 14 listopada 2018 20:18
15 listopada 2018 09:27

"Nikt w takie debilizmy nie wierzy, i nie nalezy az tak ich opinia sie przejmowac i az tak bac sie (jak w programie Ziemca) co tez o nas powiedza."

Pragnę tylko wspomnieć, że ów Ziemiec prowadził w PR3 "Za a nawet przeciw" i na dodatek w czasach 2007-2013 był bardzo tendencyjny. Gdzie ta prawica u Ziemca? Zwykły śmiech...

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @atelin 15 listopada 2018 09:27
15 listopada 2018 10:09

To akurat nieistotne. Chodzilo mi o konkretny program, w ktorym Gursztyn i Wildstein kipieli oburzeniem i stawiali Bosaka do pionu za te flage unijna, no bo co tez o nas powiedza inne kraje ( w ktorych przestepczosc na ulicach jest nie do opanowania)

Takimi glupotami sie przejmowac,..

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @atelin 14 listopada 2018 11:08
15 listopada 2018 14:11

Najprędzej gra w trzy karty. Szachy o tyle się przydają jako metafora, że łatwiej za ich pomocą zobrazować relacje polityczne globalne i lokalne. Niech pan zauważy, że szachownica szachownica to symbol masoński. Wyraża ona funkcję propagndową i intrygową jaką władcy ciemności wyznaczyli karbonariuszem. To nie jest bynajmniej funkcja rządzenia. Raczej rozgrywanie jednych grup przeciw drugim. 

Za słabo gram w brydża, żeby sięgać do tej metafory. Ale muszę to przemyśleć. W zasadzie, żeby opisać rzeczywistość polityczną trzeba by użyć kilku metafor. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @przemsa 14 listopada 2018 12:20
15 listopada 2018 14:14

Ja widzę potencjał w samych narodowcach, powiedzmy niektórych, tych których znam, potencjał, który jest marnowany. Szczerze mówiąc tego się obowiam, że po to został powołany RN by marnować ten potencjał. Warto apelować do liderów RN o rewizję ich nawyków politycznych, o głębszą świadomość tego, co robią i dlaczego. Również od tego zależy, czy jakość życia publicznego w Polsce będzie zmieniać się na lepsze. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @przemsa 14 listopada 2018 12:20
15 listopada 2018 14:15

Właśnie. Chyba tak jak pisze Draniu, za mało uważnie wczytałeś się we wtorkowy tekst Gabriela.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Draniu 14 listopada 2018 12:54
15 listopada 2018 14:23

Przyznałbym ci całkowitą rację, gdyby to wszystko działoło deterministycznie. Ale są jeszcze prawa statystyczne, to znaczy tych determinizmów/przymusów (bankowych, złodziejskich i politycznych) jest wiele i mogą się wzajemnie się osłabiać. Nie czytałem jeszcze najnowszego tekstu Bosona, ale z wcześniejszych (np. na temat Wyspy Psów) wnioskuję, że aszkenzyjczycy wzięli się za łby z sefardyjczykami, a jeszcze są koszerni afrykanie i zajordańczycy. Czy to nas uratuje, nie wiem. Może i nie. Ale jeszcze działa czynnik X, który zawiaduje prawami statystycznymi, czyli Król Odwieczny i Jego posłańcy, czyli Ten, który może przykładać i przykałada swoją moc do spraw globalnych, nawet może ingerować w globalną jumę.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @onyx 14 listopada 2018 13:03
15 listopada 2018 14:24

Litości w sercu po prostu nie masz ..., zimny jak stal onyxie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @przemsa 14 listopada 2018 13:23
15 listopada 2018 14:25

Ty też nie wiesz, co to listość.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @onyx 14 listopada 2018 13:03
15 listopada 2018 14:26

Onyxie zimny jak onyx.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @cortes 14 listopada 2018 13:23
15 listopada 2018 14:27

Tak ... 

Chyba się rozpiję.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jestnadzieja 14 listopada 2018 13:42
15 listopada 2018 14:28

Dzięki. Myślałem że to Marian. Posłucham w wolnej chwili, której nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @pink-panther 14 listopada 2018 13:55
15 listopada 2018 15:02

Propozycja Coryllusa jest bardzo dobra, bo to jest gambit, czyli otwarcie, ruch w stronę nowej konfiguracji, nowego układu i z Bożą pomocą nowego stylu działania.

"tylko z grzeczności Ojciec Dyrektor nie zadaje publicznie pytań tutejszym politykom np. o ochronę dobrego imienia Polaków i Kościoła Katolickiego i o dbanie o interesy Kresowian czy raczej Polaków poza granicami Polski. A wiemy, że nie ma żadnej polityki wobec Polaków poza granicami Polski a KK w tym roku musiał obejrzeć film sponsorowany (pośrednio) przez pana Glińskiego pt. "Kler".
Czy zapłacimy te 300 mld USD to inny temat a tzw. ruch narodowy nie ma nic do tego. W tzw. dziełach naukowych Muzeum Polin nie są oskarżani o rabowanie i mordowanie  Żydów w czasie II WW  imiennie przedwojenni działacze narodowi, tylko - wszyscy Polacy ze szczęgólnym uwzględnieniem chłopów i księży KK, którzy ich mieli do tego ośmielać i zachęcać.
Kiedy Ojciec Dyrektor zrobił ruch szachowy z Kaplicą Pamięci Polaków ratujących Żydów ( nie dało się postawić pomnika Polakom ratujących Żydów koło Muzuem Polin za 200 mln zł z kieszeni polskiego podatnika) i albumem z najważniejszymi Postaciami, został oskarżony o "kumanie się z Izraelem i Jonnym Danielsem". A skąd mogły wyjść te jady?  Czy którykolwiek rząd III RP - wykonał najmniejszy ruch w celu zmiany antypolskiej "narracji historycznej"? Muzuem Rodziny Ulmów powstało długo po wyłożeniu marmurem Kaplicy Pamięci Polaków Ratujących Żydów."

Tak. Ja mam tylko jedno, ale że z RM i Trwamu przez grzeczność O. Redemptorystów robi się śmietnik. Audycje o Żeromskim, o Piłsudskim i jego "miłości do kasztanki", apoteoza pana Romana. Ciężko to znoszę. Co mi pomaga, to świadomość, że to przez grzeczność. Ale ściema o Kumendancie udziele się już O. Redemptorystom, słychać to nawet w katechezach. Mnie robi się od tego niedobrze. Zadzwonić nie mogę, bo i tak się nie dodzwonię, a nawet jeśli to moja żona by zemdlała, gdyby mnie usłyszał na linii z RM. Moją sympatię i opodatkowanie się na rzecz RM ratują tylko świetne audycje dla małżonków i rodziców, audycje antygenderowe, dobre filmy dokumentalne o historii Kościoła w Polsce, ogólnie dobre audycje na poziomie, bo takie są. W zasadzie większość. 

"Trudno mi oceniać, na co naprawdę mogą liczyć ludzie z ruchu narodowego. Na uczestników Marszu Niepodległości jeszcze 4 lata temu były urządzane przez służby i policję oraz tzw. organizacje pozarządowe z okolic gazowni i fundacji Batorego - regularne polowania. To jest specyficzny gatunek ludzi i sądzę, że oni są zorganizowani jako rodzaj "konspiracji": mają całe ekipy prawników płacących grzywny i wyciągających ich z więzienia, ekipy Straży Marszu czyli - tzw. ochroniarzy, speców od internetu ale to wszystko kosztuje pieniądze, których oni nie mają" 

Tego nie wiedziałem. Dzięki. To budzi szacunek. Daj im Boże być jeszcze bliżej Kościoła. 

"Tu się szykuje na tzw. długi marsz, bo uczestnicy są coraz młodsi i scena polityczna skręca na prawo. Nie sądzę aby politycy w rodzaju pana Bosaka mieli odegrać jakąś przełomową rolę w tym przedsięwzięciu."

Uważam jednak, że brakuje im gambitu, nowego otwarcia. Gabriel uczynił go za nich, ale dla nas. W Tłokoni wielu narodowców nie będzie. To co jest jałowe, jałowe obroty, to moim nieskromnym zdaniem celowanie praktycznych działań w kierunku partii i parlamentu. Może to brzmieć tak jakby zaprzeczał sam sobie, swojej nowej obsesji na pukcie Majestatu Rzeczypospolitej. Wyjaśniam więc, że Majestatis Poloniae to dla mnie cel konretnych rozważań. Celem zaś konkretnych czynów i inwestycji są lokalne katakumby. Narodowcy powinni robić to na co przy innej okazji wskazał Gabriel, zakładać organizacje katolików świeckich, poddać się prowadzeniu Kościoła, nie zapominając o tym, co najlepsze w dorobku RN. 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @onyx 14 listopada 2018 15:13
15 listopada 2018 15:06

"Tego hasła boi się tzw. opozycja czyli cały postprl i lewackie kręgi zagraniczne."

Tak, onyxie o pozłacanym odcieniu. Bo ono budzi w nich strach, że póją do paki. W tej jednej sprawie, ochoczo przyznaję im rację. Geniuszki po prostu. Valeser lubi komunizm warstwowy. Ja uważam że to jest marnacja potencjału ludzkiego. Wolę sztolniowy, względnie kamieniołomny. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
15 listopada 2018 15:09

Na razie przerwa na dalszy ciąg walki ze szczepionkę. Całej dyskusji chyba nie ogarnę. Wystarczy popuścić wam, mili komentatorzy, przez jeden dzień i już, kurcze, zadyszki można dostać od tego doczytywania. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Magazynier 15 listopada 2018 14:28
15 listopada 2018 15:19

Optymizmem powialo:(  

(warto obejrzec te rozmowy na temat wiary i czytania dziel religijnych, m.innymi)

Do Tlokini moglby sie ten Robert przejechac, moze i co dobrego by z  tego wyszlo.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jestnadzieja 15 listopada 2018 15:19
15 listopada 2018 18:23

Aż tak? No to wolna chwila musi się znaleźć. W sobotę najprędzej.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 15 listopada 2018 14:11
15 listopada 2018 21:45

Ponieważ grywałem w szachy to spytam o źródło tego zgrabnego czarnego pionka odgrywającego rolę króla ? Czy ten pionek nie jest przypadkiem z pola h7 ? Pasowałby w moje skrzywienie 8 + 7 = 15.

Tych czarnych pionków mniej, czy oczy mi słabną? Białych w szeregu widzę siedem. Czystość postawy zachowana. A król jest czarny! Wietrzę przesłanie przewrotne.

Jedyne sensowne wytłumaczenie kryją te słowa:

...pan zauważy, że szachownica szachownica to symbol masoński. Wyraża ona funkcję propagndową i intrygową jaką władcy ciemności wyznaczyli karbonariuszem. To nie jest bynajmniej funkcja rządzenia. Raczej rozgrywanie jednych grup przeciw drugim. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 14 listopada 2018 13:55
15 listopada 2018 23:38

Wspanialy komentarz...

... az sie z przyjemnoscia go czytalo... jak dotad - to jeden z kilku rozsadnych komentarzy ntt.

Oczywiscie, ze nie istnieje taki zwierz jak "srodowisko RM"... i oczywiste jest, ze z tego marszu "niepodleglosci", a takze "srodowiska narodowcow"  NIC  NIE  BEDZIE... na 99%  !!!  Ta hucpa z 11 listopada AD 2018  ma juz  "nasza"  legede  w  WIKI... jak to zalinkowala Pani Ciszewska - i w zwiazku z powyzszym mozna ja sobie w  ZUPELNOSCI  odpuscic.

W obecnych realiach, dzisiaj  JEDYNA PROPOZYCJA  godna uwagi pozostaje propozycja Coryllus'a... czyli poznawanie dorobku intelektualnego narodowcow, a zwlaszcza tych zamilczanych...

... innej propozycji  NIE  MA  i  NIE  BEDZIE  !!!

Acha... i jeszcze trzeba sobie DOBITNIE  uzmyslowic, ze MN  zostal juz  UKRADZIONY  przez  PiS... i zaorany przez oszusta smolenskiego Sakiewicza i Kurskiego... i nie ma to tamto  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @atelin 15 listopada 2018 09:27
15 listopada 2018 23:56

Jak to gdzie ?

Wczesniej ta ziemcowa nedza, ten kameleon byl w stajni tvn... a "nawrocil sie" po spaleniu chalupy.  Tam u nich teraz taka  potSZeba... Frytka, Doda i reszta tego patalajstwa z tvn.  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 14 listopada 2018 12:20
16 listopada 2018 00:14

Wystarczy spojrzec na tego typa na zdjeciu zeby zrozumiec ze daleko ci chlopcy nie zajada. Przyrownalbym ich do grupy owczarkow podhalanskich oganiajacych stado owiec. I tu ich rola sie konczy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 15 listopada 2018 14:14
16 listopada 2018 00:18

Apelowac zawsze trzeba...

... i upominac,  ale czy to przyniesie skutek - to inna inszosc... ale do liderow RN  ?!?!?!  To jednak - w mojej ocenie - rzecz beznadziejna... bo kto niby ma apelowac albo upominac... Bosak w "tancu z gwiazdami"... Winnicki zachlany u Kobylanskiego i nie dotrzymujacy obietnic... Zawisza uwiklany w sprawy kryminalne... to tylko "wierchuszka", a co sie dzieje w drugim garniturze RN aspirujacych do koryta - to tylko mozemy sie domyslac.

Poza tym, mily Panie Magazynierze - samo apelowanie zda sie jak psu na bude... przede wszystkim musi byc  WLASNY  PRZYKLAD  i to  ODGORNIE... i to w kazdej dziedzinie zycia:  w rodzinie,  w szkole, w Kosciele... wreszcie w panstwie  !!!

A my co dzisiaj mamy... syf,  kila i mogila.

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @Magazynier 15 listopada 2018 14:26
16 listopada 2018 07:11

 I teraz zróbmy taki myk i porównajmy działalność i wynik tej działalności: RN versus KJ (Klinika Języka)  Hasła i Mity vs Leszczynowy Uniwersytet

piaskownica i krotkie majteczki,

kiedy konfiskuja ci majatek za prowadzenie wydawnictwa

W latach 1983 - 1991 Wydawnictwo "Kurs" wydało 40 numerów 62-stronicowego miesięcznika "Kurs" oraz opublikowało 26 tytułów książkowych. 20 Pierwszy numer czasopisma ukazał się we wrześniu 1983 roku, ostatni natomiast, na wiosnę 1989 roku, gdy trwały obrady "okrągłego stołu". Pismo, choć przyjęło na siebie zadanie formowania umysłów w duchu konserwatywnego liberalizmu, stanowiło w istocie platformę wolnej wymiany poglądów dla ludzi z różnych opozycyjnych kręgów. "Kurs" był miesięcznikiem jednoznacznie antykomunistycznym, żywo reagującym na to, co działo się w kraju, ale i na świecie. Jeśli zaś chodzi o książki, to mimo iż w ofercie wydawnictwa znajdowały się pozycje popularyzujące idee wolnego rynku i konserwatyzmu społecznego, nie zabrakło wśród nich również bardziej popularnych propozycji, jak chociażby bajka dla dzieci, czy komiks opisujący 6 miesięcy "Solidarności".

zal doope sciska...

zaloguj się by móc komentować


Krzysztof5 @pink-panther 14 listopada 2018 13:55
16 listopada 2018 07:35

pozwalam sobie wkleic- w zwiazku i bez zwiazku...

-Ale z tą niewolniczą pracą to jest mit. Badania obciążeń dawnych chłopów nawet (bardzo) pańszczyźnianych, pokazują że te obciążenia były znacznie mniejsze niż dziś.

-Wnioskuję zatem, dzisiejsi chłopi pańszczyźniani są bardziej gnębieni???

-

chłop pańszczyźniany pracował 190 dni w roku, a pańszczyznę odrabiała jedna osoba z gospodarstwa i zabezpieczała byt dla całej rodziny, "dzisiaj pracodawca ma prawo wymagać od pracownika 61 dni pracy więcej", a praca 1 osoby na rodzinę to za mało ("Postęp czy regres"/dr R.Sikora)

 

https://twitter.com/cezarygmyz/status/1063173243811573761

zaloguj się by móc komentować

aember @Magazynier 14 listopada 2018 15:45
16 listopada 2018 09:29

Uwaga - nie do końca tak.

Gambit – otwarcie szachowe, w którym gracz poświęca jedną lub kilka bierek, w zamian za uzyskanie lepszej pozycji. W większości gambitów poświęca się piona, lecz znane są również bardziej ryzykowne gambity, które polegają na oddaniu skoczka lub gońca.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Krzysztof5 16 listopada 2018 07:11
16 listopada 2018 09:50

W latach 1983 - 1991 Wydawnictwo "Kurs" wydało 40 numerów 62-stronicowego miesięcznika "Kurs" oraz opublikowało 26 tytułów książkowych.

Pozwoliłem sobie przytoczyć powyższy fragment aby unaocznić Czytelnikowi, który błądzi w odmętach sieci, że potyka się tutaj o odcisk niewidzialnej ręki rynków. Glif 26/62

Wrzuciłem do kuglarza a ten na pierwszym miejscu wypluł namiar, skąd te namiary podane przez pana. www.szkolanawigatorow.pl  dyskretnie przemilczana.

Algorytmy powinny namierzyć i wrzucić na miejscu drugim, trzecim lub w pierwszej szóstce znaczy się w czołówce. Computer sind doof, śpiewała proroczo Nowa Niemiecka Fala w 1982 roku. Cenzura działa. Koleiny dziejowe niewidzialnej ręki rynków wszelkich widocznie nie krzyżują się projektem Coryllusowym.

26 to gematrycznie/numerologicznie oddane cztery konsonanty YHVH. Ten namiar to nie przelewki. Nalewki street znała te numery a Twarda SZEJŚĆ, wawa 00-105, na kolana pada.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @saturn-9 15 listopada 2018 21:45
16 listopada 2018 19:20

źródło: https://szachydzieciom.pl/?page_id=2006

Ja nawet do tych dzieci nie dorosłem. Taki los niewolnika własnych obsesji i min. Gowina. 

Czarnych pionków jest tyle samo co białych, tylko że ten podszywający się pod króla coś tam zbił, tak jak to może pionek, po skosie o jedno pole. Prawdopodobnie to jest symbol tego, że pionek może zaszachować króla. No chyba że napadł na królową. 

Przesłanie szachowych symboli może być tylko przewrotne.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 15 listopada 2018 23:38
16 listopada 2018 19:22

E tam! Zaraz zaorany. Chłopaki z RN nie dadzą się tak łatwo. Sakowicz z Kurskim mogą im skoczyć na plecy. Inaczej byłaby naruszona zasada szachownicy. Zabrakło by bata na PiS.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 14 listopada 2018 18:53
16 listopada 2018 19:25

Dzięki. Niezły link, a taki niby banalny, wiki.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jestnadzieja 14 listopada 2018 20:18
16 listopada 2018 19:34

Filmik świetny, ale mnie najbardziej bierze na te rozpalajace się pochodnie z Warszawy (2':37''). 

"rechotalismy dluga chwile z tej ich bezdennej glupoty" - to jest bardzo optymistyczne, tchnie nadzieją, że francuscy republikanie i kulturalni muzułmanie tak szybko to łapią. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 16 listopada 2018 00:14
16 listopada 2018 19:39

Owczarki podhalańskie oganiające owce, to bardzo ważna fucha. Sam aspiruję do takiej. A jeszcze ważniejsza fucha to wilczarz irlandzki. 

Gdyby oni dorośli do roli psów, to byłoby bardzo wiele. 

"Obyście byli psami, żeby wylizać rany pobitych" -- wie pan kto to powiedział. Znajdzie to pan jako motto tego tekstu: http://magazynier.szkolanawigatorow.pl/macie-byc-psami-z-dedykacja-dla-jacka-jareckiego

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 16 listopada 2018 00:18
16 listopada 2018 19:44

Tak. Winnickiemu et consortes nasz własny przykład to jak woda po gęsi. Jak i w przypadku wszystkich polityków. Dlatego ja olewam ich, łącznie z JK, PAD, MM. To są politycy. Ich rewir jest nam całkiem obcy. Tam rządzą inne prawa przyrody. Ja jestem z pospolitego ruszenia. Dlatego mam dystanst i do Winnickiego i do JK. Odnotuwuję ich sukcesy i porażki, o tyle o ile mają one znaczenie dla moich katakumb, odnotowuję z dystansem. Bliższy mi jest Ruch Kontroli Wyborów i ważniejszy niż partie, podobnie jak moje lokalne katakumby.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Krzysztof5 16 listopada 2018 07:11
16 listopada 2018 19:49

Niech nie ściska. Nie warto. Proszę przeczytać co odpisałem na komentarz Paris z 16 listopada 2018 00:18. Nie dajmy zwariować się politykom. Przecież nie przypadkiem Maciejewski ściągnął tu prof. Święcickiego. Politycy to wariaci, ale w sprzyjających im okolicznościach przyrody. Oczywiście że są ważni, ale o tyle o ile grają po naszej stronie, po stronie moich katakumb. Ważniejsi są Kapłani i psy lokalne. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Krzysztof5 16 listopada 2018 07:22
16 listopada 2018 19:50

Dzięki, poczytam w niedzielę.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @aember 16 listopada 2018 09:29
16 listopada 2018 19:51

No właśnie. Wyjął mi pan to z ust, tego skoczka lub gońca ;-{))

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Krzysztof5 16 listopada 2018 12:23
16 listopada 2018 19:53

Mnie tylko szczęka trzasnęła o klawiaturę, jak zwykle.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Magazynier 16 listopada 2018 19:34
16 listopada 2018 20:37

A kto powiedzial ze "francuscy republikanie i kulturalni muzułmanie"? :-)

Ja mowilam o zmanipulowanych przeze mnie Szwajcarow i Latynosow.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 16 listopada 2018 19:44
16 listopada 2018 21:42

Litosci, Panie Magazynierze...

... jacy to politycy... ten bolszewik Pilsudzki juz 100 lat temu ich okreslil, nie bede tego powtarzac.  Ale rzeczywiscie nalezy ich olewac, zasluzyli na to solennie  !!!

Dystans dystansem - to jest bardzo wskazane... jednak trudne do wykonania bo ta banda stety, ale ZERUJE na nas, na narodzie od dziesiatek juz lat... do tego oszukuje i klamie  W  ZYWE  OCZY na bezczela, co innego mowi co innego robi... wiec ten dystans wcale nie jest taki OK...

... tak to widze i czuje. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 16 listopada 2018 21:42
16 listopada 2018 23:24

Takie ich zbójeckie prawo, a raczej (bez)prawo nadzorców niewolników. Ale co to jest banda stety. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jestnadzieja 16 listopada 2018 20:37
16 listopada 2018 23:25

To jeszcze lepiej. Przepraszam, pomyliłem z towarzystwem Paris.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 16 listopada 2018 19:53
17 listopada 2018 08:20

...pionek może zaszachować króla. No chyba że napadł na królową. 

Przesłanie szachowych symboli może być tylko przewrotne.

Przewrotny to jest autor czyli tendencyjny fotograf. Co chciał  powiedzieć przez takie ujęcie pola zmagań pionków? I ty masz w tornistrze buławę wielkiego wodza?

Gdyby ten ukoronowany pionek był w łatki biało-czarne to oddawałby ducha jakiego ta perska rozgrywka skrywa. Wieczna wojna dla wiecznego pokoju? Białe rozpoczyna, czarne kontratakuje. Dżihad wielki versus dżihad mały? Kto jest silniejszy?

Jednak na tej fotce widzę tylko 5 + 1 czarnych kontra 7 białych. A skrzywienie optyki powoduje rozmazanie szeregu czarnych więc być może nie dowidzę. Nie aż tak to ważne.

Ciekawszy jest ten zbieg okoliczności z czasów transformacji systemu gdy Wydawnictwo "Kurs" wymalowało sobie [post factum czy też faktycznie tak było?] na sztandarze ten glif 26 62 lub raczej 62 26 jak z chronologii zapisu w tekście wynika. Wszystko można 'symbolicznie' odczytać.

Przypadek chciał, że w radiu w F będzie audycja o fałszywych dziennikach Adolfa H. Było ich 62. Szczęka mi opadła. Nie ma przypadków są znaki!

A ten Schtonk! to był projekt pilotowany przez 'rozedrganych' skora taka proteza została zaserwowana. Oczywiście jako 'perskie oko' dla kumatych. ;-)

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 17 listopada 2018 08:20
17 listopada 2018 16:04

Czarnych w szeregu jest sześć. Licz według refleksów świetlnych na wystających częściach, nie tylko na głowkach i podstawkach, ale i na tych otoczkach. Przesłanie szachów jest przewrotne, dlatego że to jest przesłanie o totalnej rzezi. Ocaleją tylko 2-3 figury. Tego nigdy nie mogłem znieść w szachach jako dziecko. Nie potrafiłem nauczyć się grać w szachy, bo naiwnie grałem na zachowanie jak największej ilości figur. Nie umiałem poświęcać figur. Dlatego jak poznałem chińskie Go, bardziej mi się spodobało. Również prostsze reguły. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 16 listopada 2018 21:42
17 listopada 2018 16:08

A jednak JK i MM a nawet AM to politycy. Liderzy RN dopiero aspirują do tego poziomu. Daleko im. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Magazynier 16 listopada 2018 23:25
17 listopada 2018 16:26

oczywiscie tam mialo byc -ach i -ach, w koncowkach,

albo "mialam na mysli (...) - ów i -ów"

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 17 listopada 2018 16:08
17 listopada 2018 22:53

Dzis po latach...

... mam ogromny dylemat, czy to sa rzeczywiscie politycy przez duze P... bo sciezka aspiracji w przypadku JK i MM, a nawet AM, a takze tych calych liderUF  RN - rownie zaklamana i obludna jak kiedys... ... oportunizm, bezczelnosc i zuchwalosc dalej w cenie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 17 listopada 2018 22:53
18 listopada 2018 12:57

Politykiem przez wielkie P był Korfanty, Korwin-Milewski, Woyniłłowicz, Aleksander Meysztowicz, być może Paderwski, ale ten niestety wpuścił tu trochę znajomków z usa. Wcześniem Batory, Zygmunt III, jego kanclerz koronny Andrzej Bobola, Jan III S. Dzisiejsi główni gracze na tej scenie są politykami ale w porównaniu z tymi postaciami wahałbym się czy przez duże P.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 17 listopada 2018 16:04
18 listopada 2018 21:02

Problemy z optyką. Nie zamierzam drążyć więcej. Ale znamienne, że czarny koronowany a białe rzędem do raportu. Pól siedem chociaż powinno być osiem. Czyżby zastosowanie ma odniesienie do labiryntu? Nie rozgryzę i nie zamierzam.

Ale tkneło mnie, na blogu w D przeczytane, że właściwie powinniśmy powrócić do starej nomenklatury, bowiem figura, którą w niemieckojęzycznym obszarze jako 'Dame' określamy, dawniej 'Wesir' [Wezyr] nazywano. Analogicznie w PL 'Królowa' to kiedyś 'Hetman'. Kiedy ten 'dżenderyzm' wlazł na szachownicę? Gdy dochodzi do krwawej jatki a pozostać mają 2-3 figury to co tam kobieta szuka? Kto przełożył wajche i kiedy?  Zagadkowe są szachy a to pociągnięcie wyjątkowo...

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 18 listopada 2018 21:02
19 listopada 2018 18:26

Faktycznie, za moich czasów dziecinnych zamiennie używano nazw Hetman i Królowa. A teraz chyba większość tekstów szachowych mówi o Królowej. Nawet się nie obejrzeliśmy a tu już równouprawnienie. 

Tutaj natomiast: https://www.chess.com/blog/kiwi_overtherainbow/chess-history--the , omawiania jest ciekawa książka "Birth of the Chess Queen" Marilyn Yalom (2001). W skrócie co ona pisze? Pisze o narodzinach szachowej królowej, bo na początku nie tak było. Figura wezyra, dzisiaj nazwany królową, była do 15 w.słabszą figurą niż król, albo i jedną z najsłabszych figur na szachownicy. To się zmieniło w 15 w. P. Yalom albo autor tej strony błędnie jednak przypisuje to wpływowi Elżbiety I i Mary Tudor, bo żyły one w 16 w. Bardziej prawdopodobna inspiracja to Izabela Kastylijska. 

Według tego autora: http://ancientchess.com/WordPress/?page_id=269 , który zapewne powołuje się na książkę p. Yalom a być może i na H.J.R. Murraya A History of Chess, oryginalnie goniec, nazywany wówczas słoniem, poruszał się o dwa pola diagonalnie i mógł przeskakiwać inne figury. Minister, doradca, wezyr, który w Polsce zyskał miano hetmana, a potem królowej-damy, był słaby, mógł poruszać tylko o jedno pole diagonalnie. Dopiero w 15 w. figura ta otrzymała nowe uprawnienia.

Tu: http://history.chess.free.fr/india.htm , są nazwy i obrazki starożytnych indyjskich szachów i nie tylko.  

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 19 listopada 2018 18:26
20 listopada 2018 21:45

Minister, doradca, wezyr, który w Polsce zyskał miano hetmana, a potem królowej-damy, był słaby, mógł poruszać tylko o jedno pole diagonalnie. Dopiero w 15 w. figura ta otrzymała nowe uprawnienia.

Szkoda, że ta figura nie była wprost nazwana 'Eunuch, Pierwszy Zausznik Władcy'. Kwiecistość tytulatury zachowując to 'Pierwszy Eunuch' mógł tylko drogę zastawiać czyli potrafił tylko naskoczyć a nic wykrzesać zabójczego ze swojego potencjału.

To zaczyna być b. intrygujące te zmiany prędkości i ważności figur na 8 x 8. Królewska gra.

Nowe otwarcie w spojrzeniu na to jak czas modeluje nasze postrzeganie reguł gry. XV wiek podpowiadają. Wypada się pochylić nad sprawą. Dzięki za linki.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 20 listopada 2018 21:45
21 listopada 2018 11:59

Pochylić się i poszukać poza siecią, bo w sieci beiżące ustalenia. A taka niby starożytna gra, że wydawałoby się że poprawność polityczna nie ma na nią wpływu. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @saturn-9 20 listopada 2018 21:45
27 listopada 2018 11:00

"Szkoda, że ta figura nie była wprost nazwana 'Eunuch, Pierwszy Zausznik Władcy'. Kwiecistość tytulatury zachowując to 'Pierwszy Eunuch' mógł tylko drogę zastawiać czyli potrafił tylko naskoczyć a nic wykrzesać zabójczego ze swojego potencjału."

 

 

Poniosło Pana Saturna. Kiedy grałem w szachy, wykorzystywałem zabójczy potencjał królowej. Mogło to łazić we wszystkich kierunkach i łoiło, co się da.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @saturn-9 16 listopada 2018 09:50
27 listopada 2018 22:11

Zarepetuję raz jeszcze:

W latach 1983 - 1991 Wydawnictwo "Kurs" wydało 40 numerów 62-stronicowego miesięcznika "Kurs" oraz opublikowało 26 tytułów książkowych.

Gdy czas mija a łatki nanoszone spadają to i kalesony można ujrzeć. Pan Michalkiewicz opowiada (25.11.2018), że czasopismo miało 62 strony maszynopisu a książek wydano, chyba, 25. [3:30-4:10] Wiec z upływem czasu z tej ślicznej protezy 26 62 mało zostanie. Szkoda a już zamierzałem dźgać tym glifem po oczach biednych przechodniów...

Gawędziarze potrafią zepsuć wieczór expatowi. La reconstruction en marche ...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować