-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

W lutym'2022 Arestowicz nie wierzył w wojnę czyli znowu moja książka

Ołeksji Mykołjewicz nie wierzył w napaść Moskwy na Ukrainę rzecz jasna na pełną skalę, na skalę którą teraz widzimy, i tą niewiarę wyraził w tym wywiadzie:

https://www.youtube.com/watch?v=aPmz3YsCjF4&t=1279s

W tej rozmowie Arestowicz, as Ukraińskiego rozpoznania taktycznego, wyraża pogląd i powtarza go kilka razy, że wierzy w prowokację na granicy z Białorusią albo w rejonie spornym, ale nie w pełną napaść Moskwy na Ukrainę. Prowokacja, jak twierdzi, byłaby o tyle opłacalna dla kremla, o ile mogłaby sprowadzić zachodnie sankcje na Ukrainę. Gdybym słuchał Arestowicza w okresie przed-wojennym, przyjąłbym jego spojrzenie i umocniłbym swoje merkantylne. Rosyjska generalicja umie liczyć, mówił wówczas Arestowicz, i nie ma ani tyle rakiet ani tyle sprzętu ani tyle piechoty co koalicja anty-iracka w Iraku. Zaś Ukraina ma siły pięć razy większe niż Irak wtedy. W innych wywiadach kilkakrotnie powtarza, że już w grudniu'2021 wiedział, że wojna będzie, ale nie wiedział, z której strony Rosja zaatakuje. Tu wyjaśnia się, że zakładał, że będzie wojna lokalna, ale wykluczał agresję na pełną skalę. Gdybym słuchał Arestowicza w okresie przed-wojennym, pisałbym to samo, co pisałem, ślepnąc na zasadniczą nierównowagę między moskiewską doktryną, w istocie programem wojennym, a merkantylnymi celami kremla.

Cykl trzech znakomitych wykładów o Albigensach i okcytańskiej krucjacie Szymona de Monfort, Gabriel Maciejewski rozpoczął od celnego ciosu w koncepcję merkantylizmu. Powiedział, że przejrzał artykuły różnych autorów na temat tego, co działo się przed wojną rosyjsko-ukraińską, zapoznał się ze spekulacjami ekonomicznymi na temat tego regionu i stwierdził, że tak naprawdę nic nie wiemy. To są tylko spekulacje. Podkreślił znaczenie doktryny danej organizacji państwowej. Zasugerował jednym słowem iż oprócz interesów ekonomicznych jest coś więcej. Jest doktryna danej organizacji, czyli 'silnik i wektor' który napędza wojnę o pieniądz, o surowce energetyczne i o wszelkie strategiczne dobra, a również o ziemię. Nie wiem czy czytał moje teksty na ten temat, ale od razu pomyślałem o moich merkantylnych domysłach w moich kilku przed-wojennych, czarnomorskich tekstach. Tak, niewiele wiedziałem na ten temat, albowiem, zapomniałem o roli doktryny w moskiewskiej polityce, a raczej uważałem, że obecność Rotschild Consulting Co. w Moskwie jest gwarancją tego, że kreml przyswoił sobie zachodnie doktryny merkantylne, czyli tak jak niegdyś Wenecja, Genua i Florencja, jak dziś Włochy i Francja, po części jak Niemcy, rozumie ekspansje jako zdobywanie rynków. Plany militarne są podporządkowane planom ekonomiczno-politycznym, czyli merkantylnym.

Czas jakiś temu w dyskusji na swoim blogu Gabriel sformułował myśl o przemożnym parciu Rosja na Krym. Wcześniej zaś ktoś pisał tam o Krymie jako ważnym punkcie na Nowym Jedwabnym Szlaku. Napisałem wówczas, że pchając się na Krym Rosja wchodzi w konflikt ze swoim sojusznikiem, ChRL. Że to jest głupota ze strony kremla, bo na dodatek traci kasę na rzecz jałową. Gabriel wówczas odpowiedział mi, że mijam się z rzeczywistością. Zamilkłem, nie mogłem zrozumieć, gdzie się z nią mijam.

Wojna i tragedia Ukraińców pokazała mi, gdzie się z nią minąłem. Te brutalne wydarzenia, które tak radykalnie odmieniły nasz świat, i tych kilka słów p. Maciejewskiego, prócz innych spraw, doprowadziły mnie do jednego pytania: jaka jest relacja między doktryną organizacji a jej aktywnością merkantylną. Czy merkantylność jest, lub może być tożsama z doktryną? Nie jest. Nawet w przypadku imperiów merkantylnych takich jak starożytna i średniowieczna diaspora żydowska, czy średniowieczna Wenecja, czy Anglia Tudorów, czy Stany Niderlandzkie w 17 i 18 w..

Po części uświadomiła mi to moja własna książka, jej dwa pierwsze rozdziały o hermetyce i o kabale: 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/merkantylizmem-ezoteryka-i-reformacja-w-xvi-w-hermetyka-kabala-medyceusze-wenecja-tudorowie-i-ksiestwo-moskiewskie/

Hermetyka jako twór grecki od początku służyć miała przede wszystkim zyskom późnej helleńskiej elity sponsorującej ją. Idee religijne były obecne w niej, ale na marginesie rzetelnej technologicznej wiedzy mającej dać konkretne efekty ekonomiczne. Tym nie mniej te idee były. Stanęły w centrum dopiero, gdy na arenie śródziemnomorskiej Izrael i judaizm zaczęły odgrywać wiodącą rolę i ideową i merkantylną. Dlaczego? Wyjaśniam w książce. 

Kabała pojawia się w epoce ekspansji Islamu, gdy zwiększa się presja na diasporę i gdy narastają militarne konflikty. Od początku jako zasłonę dla wiedzy technicznej kabała stawia na pierwszym miejscu talmudyczną symbolikę religijną. Ale oprócz funkcji zasłony symbolika religijna spełnia rolę kluczową, jest jądrem doktryny, jej źródłem, osią tożsamości żydowskiej diaspory. Jest punktem wyjścia do ekspansji, utrzymania jej dynamiki i jej rozwoju. Jest również dyscyplinującym cuglem. Kabała bowiem przeznaczona jest dla bystrych umysłów, które własna inteligencja może pociągnąć do nielojalności.

Oczywiście w interesujących czasach organizacja o charakterze merkantylnym, a taką naturę ma diaspora, musi rozszerzyć granice apostazji daleko poza poprawność religijną. Dobrym Żydem musi być i ten, który wyparł się wiary ojców, uczynił to bowiem dla dobra diaspory.

Merkantylną organizacją jest również Anglia pod rządami najpierw Henryka VII Tudora, mistrza w pozyskiwaniu budżetów i jego syna Henryka VIII, który tej maestrii niestety nie posiadł, który po ojcu odziedziczył tylko ogromne polityczne ambicje. Stąd grabież dóbr kościelnych, wprowadzenie reformacji jako modus cummunicatio z Wenecją, reformacja wywodzi się albowiem z Wenecji, owszem również z Florencji, ale florencki humanizm i neoplatonizm inspirują przede wszystkim ezoteryków utrzymywanych przez niemiecką arystokrację walczącą z imperialną władzą Habsburgów. Wenecja zaś jest dostawcą nie tylko towarów luksusowych dla Londynu, ale i architektów, aktorów, malarzy, pismaków i demogagów, czyli heretyków. Herezja zaś potrzebna jest Henrykowi VIII również do utrzymania kontaktów z niemiecką arystokracją i do udziału w walce o wypływy w Danii i Cesarstwie. Chodzi mu o oskrzydlenie Francji, gdyż naczelnym jego celem, i w ogóle celem Tudorów, a wcześniej Plantagenetów, z którymi skoligaceni są Tudorowie, jest zdobycie Francji. To jest oś angielskiej doktryny, drang nach sud. I to jest kolejne miejsce, w którym doktryna góruje nad merkantylnością. To pokazuje, że doktryna nie jest tożsama z merkantylnością. Co więcej może być w stanie nierównowagi z nią. Poddani albowiem Henryka VIII tracą na jego dążeniu do tronu paryskiego. Jego kupcy są zaniedbani przez His Majesty. Zapomina o nich, bo musi jakoś przypodobać się sponsorom kupców hanzeatyckich, niemieckiej arystokracji. Kupcy niemieccy zyskują przywileje w Londynie, podczas gdy Hanza zaczyna sekować angielskich kupców w miastach jej poddanych.

To nie jest przypadek że Anglia Tudorów przypomina pod kilkoma względami Rosję leninowską i stalinowską. Przede wszystkim terror, krwawe, pokazowe, sadystyczne egzekucje księży i katolików, i donosicielstwo, sieć szpiegów i łowców księży. To nie jest jeszcze Wielki Terror Stalina 1934-40, brakuje tam ulicznych łapanek i obozów zagłady, ale jest to już krajobraz surrealistyczny rodem z Hieronima Boscha. Surrealizm wynika z wszechpanującego strachu o własne życie. Lęk zniekształca obraz świata. Do niego dochodzi inny surrealistyczny element: kult retoryki, mowy kwiecistej, czyli moc propagandy, i niebywała kariera teatru w tudorskiej Anglii. Dlaczego surrealistyczny? Dlatego, że kontrastuje on w sposób kosmiczny z nędzą onego czasu i z państwowotwórczą przemocą. W Rosji lat 20. i 30. występuje podobny kult kultury. Wykwit talentów literackich i teatralnych jest fantasmagorycznie skorelowany z nędzą i terrorem bolszewickim. Na marginesie zauważmy, że gdy nędza odbiera możliwości normalnych twórczych interesów, pozostaje skrobanie na papierze.

Tudorski kult mowy kwiecistej, talentu oratorskiego i spójnej argumentacji prowadzi np. do tego, że najwybitniejszemu pisarzowi katolickiemu, jezuicie św. Edmundowi Campion, uwięzionemu po rozrzuceniu pamfletu '10 powodów' (w domyśle wyższości katolicyzmu nad protestantyzmem), sam Robert Dudley (hrabia Leicester, faworyt Elżbiety I, nieformalny kandydat na jej męża) w trakcie przesłuchania przez reprezentantów Privy Council składa propozycję ułaskawienia i nie tylko. Campion jest kuszony przez niego obietnicami prestiżowego biskupstwa Canterbury, wszelkich zaszczytów i dochodów, pod warunkiem przejścia na stronę protestancką, wówczas w Anglii silnie skalwinizowaną. Campion oczywiście odmawia. Tym samym pieczętuję swój męczeński los. Nic innego zrobić nie mógł. Dlaczego? Wyjaśniam w książce.

Na szczęście Anglia i Wielka Brytania przeszła długą drogę w kierunku większej kultury obywatelskiej i względnej tolerancji wobec Kościoła. Ważnym przystankiem na tej drodze jest rywalizacja z Rosją w 18. w. w Afganistanie. Potem wojna krymska w latach 50-tych 19. w. Niedawnymi stacjami tej długiej drogi jest zupełnie niepotrzebny i niemądry kompromis Winstona Churchilla ze Stalinem, oddanie Polski pod jego władzę. Po czym następuję faktyczna najczarniejsza noc churchillowskiem Brytanii, mianowicie dojście do jej świadomości wrogiej i niezwykle niebezpiecznej natury stalinowskiej organizacji, czyli ogłoszenie żelaznej kurtyny w 1948 r., potem cios kolejny: ujawnienie szpiegowskiej siatki  w postaci oksfordzkiej piątki na rzecz stalinowskiej organizacji. W końcu na początku 21. stulecia wojna finansowa ze spekulacyjnymi pustymi inwestycjami moskiewskimi w angielskich bankach, wspieranymi przez niemieckich finansistów korzystających z życzliwości kremla i rosyjskich budżetów, w sumie walka z moskiewską agenturą w Unii Europejskiej. W tej samej drugiej dekadzie 21. wieku miejsce ma kuszenia organizacji szkockiej do kolaboracji z Niemcami, pośrednio z putinowską Rosją, pokusa przezwyciężona, zapewne słono okupiona. I dziś Londyn jest nie tylko sojusznikiem Polski, motorem projektu nowego Międzymorza polsko-ukraińskiego, ale i fundatorem merkantylnej osi Londyn-Warszawa-Kijów, gwarantodawcą dla Ukrainy dającym jej perspektywę zwycięstwa nad moskiewskim kolosem. Jest również dostawcą broni dla niej i dla Polski. Jest niewzruszonym oponentem putinowskiej agentury, który potrafi odpowiedzieć na nuklearne pogróżki kremla obietnicą oddanie 'pięknym za nadobne'. To jest zasługa i przykład jaki daje współczesnemu światu organizacja Borysa Johnsona.

Ale w czasach Tudorów Anglia, tak jak Moskowia w obecnej epoce putinowskiej, realizuje swoją doktrynę wbrew swoim merkantylnym interesom. Kreml traci dziś wiele pod względem ekonomicznym i politycznym czyli w sumie merkantylnym, po to żeby zyskać cel ideologiczny, zideologizowany, rozszerzenie granic Rosji. Dlatego, jak sądzę, Arestowiczowi i 'niektórym blogerom' ze Szkoły nawigatorów nie mieściła się w głowie tak agresywna, niszcząca, nieludzka kampania rosyjskiej armii na Ukrainie. W jakimś innym wywiadzie Arestowicz zastanawia się, ironicznie rzecz jasna, czy przypadkiem Putin nie jest po prostu agentem CIA, za jego rządów albowiem Moskowia doznaje niebywałych strat, tysięcy haniebnych śmierci mężczyzn w wieku produkcyjnym, żałoby i depresji całych rodzin, i coraz większych strat finansowych.

 



tagi: londyn  wenecja  moskwa  arestowicz  maciejwski  doktryna contra merkantylność  merkantylizm ezoteryka i reformacja 

Magazynier
14 maja 2022 22:16
47     2769    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

MarekBielany @Magazynier
14 maja 2022 23:11

Ja to sobie wydrukuję i schowam pod prawe skrzydełko.

To nie Moskowia doznaje niebywałych strat tych tam. Te straty to paliwo, którym się grzeją.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MarekBielany 14 maja 2022 23:11
14 maja 2022 23:31

Grzeje się niewielu. Reszcie dupy odmarzają. 

zaloguj się by móc komentować


olekfara @Magazynier
15 maja 2022 08:07

"W jakimś innym wywiadzie Arestowicz zastanawia się, ironicznie rzecz jasna, czy przypadkiem Putin nie jest po prostu agentem CIA, za jego rządów albowiem Moskowia doznaje niebywałych strat, tysięcy haniebnych śmierci mężczyzn w wieku produkcyjnym, żałoby i depresji całych rodzin, i coraz większych strat finansowych."

Czyż nie jest to opis kolejnej smuty. Ironia prawdę ci Powie.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier
15 maja 2022 08:19

Paliwo dla sztywnych ramek doktryny: czerwiec 2022 znaczy Endsieg !?!

[njus wyciek z dnia wczorajszego, najpierw w radio bylo a zaraz potym w sieci]

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier
15 maja 2022 08:21

+  b. dobra autoreklama

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier
15 maja 2022 08:21

W 2019 mowil o wielkiej wojnie z Rosja:
https://www.youtube.com/watch?v=yqzI8epKdCA&t=415s

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @zkr 15 maja 2022 08:21
15 maja 2022 09:09

krupnaja wajna...  zaklinał, jak przystoi tylko 'uczniowi czarnoksiężnika', przyszłość aby się działo...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Magazynier
15 maja 2022 10:11

To jak panie Magazynierze skomentujesz ten wywiad:

https://www.youtube.com/watch?v=2SE9LJShogM

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MarekBielany 14 maja 2022 23:11
15 maja 2022 10:13

Teraz można drukować. Naniosłem poprawki. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Magazynier
15 maja 2022 10:15

Ideologiczne podłoże wojny występuje u Pana Gabriela w jednym zdaniu w jednym wykładzie (pogadance) z ostatnich trzech na YT. Jednak wybrzmiewa ono pośrednio w dalszych rozważaniach. Ja przyjmuję założenie, że Moskwa ma jednak jakieś gwarancje i dlatego zaatakowała Ukrainę w pełnej skali. Jako to gwarancje to się dopiero okaże o ile się Moskwa rozpadnie i na jakie kawałki. Póki co to straciła trochę sprzętu i ludzi z którymi w ogóle się nie liczy. Jaka idea występowała w momencie rozpoczęcia agresji i komu ona służy to dopiero przed nami. Idea zdobycia rynku do mnie akurat przemawia. Rosja w putinowskim kształcie była rynkiem absolutnie ograniczonym. Wojna może to bardzo istotnie zmienić i w tym sensie być opłacalna dla Moskwy jak i dla reszty uczestników. Na dobre i pewnie rozstrzygnięcie trzeba będzie jednak poczekać i to lata. Pożyjemy, zobaczymy jaki wymiar ideologiczny miała ta akurat, wojna. Cieszę się na tę Pańską notkę bo "ideologiczny wymiar i przyczyną wojny" domagały się komentarza.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 15 maja 2022 10:11
15 maja 2022 10:20

Tu mówi o wojnie która trwa od 2014 i będzie trwać po zwycięstwie Ukrainy na własnym terytoriom. Zakończy się tylko całkowitym pokonaniem Moskwy. 

O tej samej wojnie mówi w wywiadzie zalinkowanym przez zkra. Obecna wojna zakończy się klęską Rosji na ziemi ukraińskiej, być może prawdopodobnie usunięciem Putina. Czy to zakończy wojnę Moskwy z Kijowem podnoszącym się do roli regionalnego hegemona? Mało prawdopodobne. Bo po zniknięci Putina, pozostanie FSB i GRU, środowiska politycznego satanizmu. 

Nadto zakładam, że Ojciec i inni szanowani interlokutorzy zauważyli co się stało na Węgrzech. Odbijam limoniadę :-))) 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 15 maja 2022 08:19
15 maja 2022 10:23

Dzięki. Poznaję tym sposobem kolejnego antykacapskiego aktywistę w organizaci ukraińskiej. To są ważni ludzie. Ich aktywność i sposób myślenia jest wart uwagi. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @tomciob 15 maja 2022 10:15
15 maja 2022 11:04

Dziękuję. Według mnie ideologiczny wymiar i przyczyna wojny jest już teraz widoczny. Ślepe parcie na rozszerzenie Rosji. Oczywiście nie do końca ślepe, bo Ukraina to porty czarnomorskie i azowskie, 20% światowej produkcji zboża i węgiel Doniecki. Zyski ogromne. Parcie stało się ślepym a raczej zezowatym, gdy okazało się że Gierasimow i jego kumple zrobili w balona samego 'cara batiuszkę'. Rozkradli budżety na modernizację i na propagandę. I pociskali kit, że armia jest zwarta, gotowa i nowa. Wtedy okazało się że Putin i jego ekipa jest ślepy. 

Co do gwarancji, to raczej zakładam że kreml aspiruje do nich, do gwarancji kredytowych ze strony finansowych globalsów. Dlatego wyciąga łapy po to nie swoje. Gwarancje Kijowa mimo wszystko są pewniejsze, finansowe i militarne. ChRL kremlowi sprzętu już nie dostarczy.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Magazynier 15 maja 2022 10:20
15 maja 2022 12:40

Naprawdę pan uważa, że pani prezydent wprowadza jakąś modyfikację w polityce Węgier?

Pani prezydent w zaowalowany sposób, jak przystało na kobietę zwyczajnie grozi. Jak Węgry nie znajdą dla siebie drzwi, to użyją tarana. Dla mnie to nie jest powód do radości.

Rysuje się wyraźny podział w Europie między Francją, Niemcami, Włochami i Węgrami a Skandynawią, Polską, Czechami, Słowacją i Rumunią. Nam zdają się kibicować Hiszpania i Portugalia. Osławionej jedności Zachodu ja tutaj nie widzę. Gdyby nie dyscyplinowanie USA i Wielkiej Brytanii Europa już dawno byłaby Putina i Moskali.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Magazynier
15 maja 2022 12:43

Obawiam się, że to wcale nie jest wojna między Ukrainą i Rosją. To wojna o to kto będzie ośrodkiem nieuchronnego globalizmu. Niemcom się wydawało, że oni będą tym ośrodkiem przy pomocy Rosji i Chin. Zaś globalizm jest głównie ideologiczny a nie merkantylny. Ktoś wprawdzie sporo przy nim zarabia, ale zarobek nie jest tu najważniejszy. Najważniejsze jest zbydlęcenie i ubezwłasnowolnienie jak największej części ludzkości jako ostateczny szczytny cel w perspektywie ok.20 lat. Ideologiczny charakter globalizmu widać po jego nie praktycznych, sprzecznych z wiedzą, nauką, i ludzkim doświadczeniem pomysłach i działaniach. W bliższej perspektywie oczywiście lepiej dla nas jesli wygra Ukraina zaś Rosja i Niemcy osłabną.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 15 maja 2022 12:40
15 maja 2022 12:58

Ale deklaruje poparcie dla sankcji. Zobaczymy. Podział jest wyraźny. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @chlor 15 maja 2022 12:43
15 maja 2022 14:22

A jednak ideologii nie daje zysków. Zbydlęcenie obniża wydajność pracy. Zakładam że projekt globalizmu amerykański przewiduje podział społeczności na tych co będą robić i tych którzy będą posłuszni. Dlatego ta wygrana jest opłacalna dla nas także w dalszej perspektywie. 

zaloguj się by móc komentować


wizygoth @Magazynier
15 maja 2022 16:32

Олексій Миколайович Арестович (ur. 3 sierpnia 1975 w Dedoplisckaro) – ukraiński analityk polityczny i wojskowy, aktor, bloger, major rezerwy Sił Zbrojnych Ukrainy. Od 2020 roku doradca Szefa Kancelarii Prezydenta Ukrainy ds. komunikacji strategicznej w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego i obrony.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 15 maja 2022 10:11
15 maja 2022 16:36

Dodam jeszcze, że w lutym Arestowicz liczył zgromadzone siły rosyjskie na granicy z Ukrainą i nie mógł uwierzyć że z takimi siłami Rosja przystąpi do wojna na pełną skalę. Miał rację. Kreml wyłożył się na kreatywnej matematyce. Szkoda tylko tych ludzi którzy zginęli. Powierzamy ich Bożemu Miłosierdziu. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 15 maja 2022 10:11
15 maja 2022 17:01

W lutym 2022 Arestowicz oszacował siły rosyjskie i stwierdził że to niemożliwe żeby miały być użyte do wojny na pełną skalę o której mówił w wywiadzie z 2019.

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 15 maja 2022 12:43
15 maja 2022 17:29

Podzielam...

...  Panskie  bardzo  sluszne  i  na  miejscu  obawy  !!!

Zbydlecenie  ludzi,  ich  ubezwlasnowolnienie...  takze  ich  depopulacja  na  wszystkie  mozliwe  sposoby  jest  sprawa  KLUCZOWA  !!!

zaloguj się by móc komentować

chlor @Magazynier 15 maja 2022 14:22
15 maja 2022 20:21

Zgadzam się, że pognębienie Rosji przez Ukrainę jest, i będzie dla nas korzystne, tyle że być może to nie wystarczy. Są wrogie ludziom organizacje ponad narodowe o których niewiele wiadomo, i nie mam tu na myśli starych poczciwych masonów i Żydów. Przez dwa lata mieliśmy popis ich możliwości sterowania rządami. No i jeszcze banki do kompletu, bez życzliwości banków nie da się prowadzić poważnej wojny. Chyba żaden pojedyńczy kraj świata nie ma banków w garści. To co piszę to tylko domysły i zgadywanki na podstawie tego co widać. Realnie wiem tyle co każdy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @chlor 15 maja 2022 20:21
15 maja 2022 22:07

Właśnie. To jest żmudne przesiewanie własnych domysłów i błędów. Szukanie tego właściwego ziarna. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
15 maja 2022 22:11

@wszyscy

Kochani, jeśli moja książka a także tłumaczenie Peytona spodobało się  wam, proszę o recenzję w Lubimy czytać.  

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @chlor 15 maja 2022 20:21
16 maja 2022 01:52

Sądzę, iż te decyzje już zapadły (tych "prawdziwych" decydentów) - skoro premier Brytanii mówi o Żełeńskim "dostanie, o co poprosi", a USA uchwalają w trybie ekspresowym Lend Lease. Tzn. z perspektywy doktryny, w długiej perspektywie rosja nie może istnieć jako państwo w takiej formie, jak obecnie - a rosjanie nie zasługują na żadne państwo o potencjale wojskowym i gospodarczym więszym niż Mongolia. Próby ucywilizowania tego obszaru doprowadziły do wzrostu zagrożenia.

Problemem technicznym jest - jak to zrobić - by nie zdestabilizować całego globusa i nie musieć zrównywać rosji z ziemią za pomocą broni atomowej. Rosjanie są na tyle głupi i zadufani w sobie, iż byliby gotowi pójść na nuklearne zwarcie - nawet gdyby miało to doprowadzić do ich zagłady, bo im się w ich durnych łbach coś roi pod wpływem diabelskich podszeptów.

Stąd pewnie trwają poszukiwania tych, co w Rosji coś mogą, a chcieliby pożyć - skoro mają już za co.

Moim marzeniem jest, by rosyjski był jak swahili - tj. byliby ludzie, którzy go używają, ale nie kojarzyłby się z żadnym konkretnym państwem. Chciałbym, by problemem światowej polityki było to, czy np. Mozambik, Peru i Madagaskar zgodzą się na bycie gwarantami bezpieczeństwa rosji, po tym, jak zostanie pozbawiona nuklearnych zabawek.

Rosja nic nie oferuje światu poza bałaganem i zagrożeniem - bo zrobić dziurę w ziemi i sprzedawać z niej gaz czy ropę potrafią z pomocą Zachodu wszyscy. Do tej ubogiej oferty dodała zbrodnie wojenne i zagrożenie konfliktem nuklearnym.

Nasze (i innych) błędy w ocenach są wynikiem przyjęcia kryteriów racjonalności - tymczasem wojna z Ukrainą nie służy żadnemu celowi gospodarczemu i nie mogła rosji dać nic - bo jest skutkiem hodowania zła imperialnego w czystej formie.

Nie ma sensu doszukiwanie się drugiego  czy trzeciego dna w postępowaniu moskali, jakiegoś planu. Oni nie mają żadnego planu poza zdegradowaniem Ukrainy i Ukraińców, oraz by się nakraść i przepuścić kradzione na broń i nowobogackie fanaberie. Nie ma żdanych ustawek, sekretnych planów, "nowych podziałów" - są co najwyżej wyobrażenia moskiewskich kałmuków o tym, że Macron ich kocha, a niemcy też - i Chińczyk nie będzie protestował, bo mu sie wydaje, iż coś ugra. Oraz, iż w Izraelu dużo "naszych", to jakby co wpłyną na Amerykanów.

Rosja nie potrafi doprowadzić ani swojego obszaru, ani powiększonego o Ukrainę do jakichkolwiek pozytywnych rezultatów. Rosja, z racji tego, iż nie daje światu nic nie ma też legitymacji do posiadania swoich interesów gdziekolwiek na świecie - nie ma żdanej symetrii, że USA to, to rosja tamto. Nie ma żdanego "tamto". Z ich interwencji militarnych wynikają tylko trupy i destabilizacja.

Zbrodniarze i przestępcy nie kierują się przesłankami racjonalnymi - są w ich działaniu co najwyżej pozorne - stąd błędy w ocenie. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Wolfram 16 maja 2022 01:52
16 maja 2022 07:16

Ziarno wiec znalazles. 100/100

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Wolfram 16 maja 2022 01:52
16 maja 2022 07:41

"Tzn. z perspektywy doktryny, w długiej perspektywie rosja nie może istnieć jako państwo w takiej formie, jak obecnie - a rosjanie nie zasługują na żadne państwo o potencjale wojskowym i gospodarczym więszym niż Mongolia. Próby ucywilizowania tego obszaru doprowadziły do wzrostu zagrożenia."

To prawda, nie moze istnieć w takiej formie, tyle, że przyjęto najgorszą  metodę z możliwych, na indianina (wyrżnąć kacapów) oraz na fryzjera (ogolić, uczesać i dać paciorki). A to raczej nie zda egzaminu. Kto następny?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @olekfara 16 maja 2022 07:41
16 maja 2022 08:26

Obecność rosyjskich antyputinowców w sieci świadczy że jest też inna opcja. Owszem odgórna, z pomocą Rosjan ukraińskich i ich armii, ale zapodająca inny model komunikacji i władzy, lepszy od 'prasłowiańskiego'.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Magazynier 16 maja 2022 07:16
16 maja 2022 09:02

No nie wiem, nie wiem ... Stukaliśmy tutaj, że gra toczy się o nową globalną architekturę bezpieczeństwa. Proszę się zastanowić, jaka globalna architektura bezpieczeństwa satysfakcjonowałaby Anglosasów? Ano taka, gdby udało się zmienić wektor agresji Moskwy i przestawić go z Zachodu na Wschód. Wtedy Chiny byłbyby blokowane nie tylko od Oceanu ale także z drugiej strony od północy. Albowiem tylko Moskwa może stworzyć taki drugi front. Żaden inny kraj nie ma takiego potencjału.

Aby to byłoby możliwe trzeba odepchnąć Rosję jak najdalej na Wschód i jeszcze lepiej od Morza Czarnego czyli zdetonować ją przez sankcje. Myślę, że sankcje dla Anglosasów są równie ważne jak wygrana Ukrainy, ponieważ umożliwiają "detonację" obecnej Federacji i maksymalnie jej cofnięcie na Wschód. Dla mnie całkiem do pomyślenia jest że nad Morzem Azowskim i Czarnym powstanie państwo kozackie na ten przykład a nad Kaspijskim odrodzi się Czeczenia. Zaś Ukraina będzie gwarantem nowego ładu nad Morzem Czarnym i nie tylko.

Takiej Moskwie zdetonowanej zostanie złożona oferta, tak jak Amerykanie złożyli ją Japońcom, pod warunkiem, że będzie gotowa działać w sojuszu, gdy wolność handlu (zwał jak zwał) pacyficznego zostanie przez Kitajców zagrożona.

Otóż wydaje mi się, że wojna na Ukrainie daje taki potencjał do zrealizowania tego scenariusza. Kończąc Moskwam ma światu jedną rzecz do zaofiarowania. Zamiast być żandarmem Europy musi się zgodzić być żandarmem Chin.

Według mnie o to biega.

Czy to się zrealizuje, to się zależy od determinacji Anglosasów, aby Europa przyłączyła się do skutecznych sankcji przeciw Moskwie. W innym wypadku będziemy mieli międzywojnie z lekką przewagą po naszej stronie, bo nie ma wątpliwości, że Ukraina wygra ale jak stukałem wcześniej sama wygrana Ukrainy bez detonacji Moskwy niczego nie rozstrzega. Pozostawia sprawy w zawieszeniu.

zaloguj się by móc komentować

klon @Magazynier 16 maja 2022 08:26
16 maja 2022 09:06

BTW temacie "oddolnych" rosyjskich antyputinowców. 
Ktoś potrafi przetłumaczyć?
Postaci w filmie mówią dla googla zbyt niewyraźnie, a dla mnie ....za szybko? :)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 16 maja 2022 09:02
16 maja 2022 10:04

Tak. W punkt! Nieźle pomyślane, powiem więcej, bardzo dobrze! Ale to nie wyklucza cywilizowania Rosji i Syberii, a nawet łączy się bezpośrednio. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @klon 16 maja 2022 09:06
16 maja 2022 11:53

Kurcze, rzeczywiście automatyczny nawet ruski nie nadąża, bo mają ten tego tryb przyspieszony. Mogę tylko przetłumaczyć jedno zdanie z teatrzyku, który mama z tatą pokazują dzieciom na temat ZSSR. "Cały system był zrobiony z dupy, dlatego w końcu się rozwalił". Super filmik. Dzięki

Niestety dalej musisz radzić sobie sam. Jesteś w końcu już dużym Polakiem na początku nowego tysiąclecia. Nie ma zmiłuj ;-}}

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 16 maja 2022 09:02
16 maja 2022 14:41

W takim razie Johnson musi teraz znalezc sposob na Macrona. Czekamy.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @klon 16 maja 2022 09:06
16 maja 2022 19:43

Tak, ale długo to trwa i nie umiem szybko pisać. Może ktoś się dołoży do tłumaczenia albo dopiszę kawałkami.

0:09 Mamo! powiedz co się dzieje, my niczego nie rozumiemy , mamo , już jesteśmy duzi.
0:14 Wowki (Włodeczki/dzieci?) - to złożona sprawa, ponieważ żyjemy w Rosji, nie można o niczym mówić.
0:18 Ja wam powiem a potem wypaplacie komu i gdzie nie można.
I waszych rodziców wyślą gdzieś nie wiadomo dokąd i nie wiadomo czym, za nie-wiadomo-co.
0:26 Mamo! już jesteśmy duzi , niczego nie powiemy , nikomu nie powiemy.
0:34 ... co zrobić? jak to dzieciom wytłumaczyć? że już ponad miesiąc toczy się wojna. One pytają, niepokoją mnie.
0:39 Yyyyy trudno , trzeba pomyśleć
0:42 A ty umiesz tak coś wymyślić!? tak najprościej.
0:47 To posłuchajcie dzieci, więc postanowiliśmy pokazać wam przewodnik w rodzaju teatrzyku. Siadajcie i słuchajcie ...? ...?  i nie gadajcie o tym w szkole.
 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 16 maja 2022 09:02
16 maja 2022 20:43

No i ostatecznie Putin i jego ekipa muszą być wyczyszczeni z kremla, podobnie FSB i GRU. Tylko nowa ekipa również w służbach da gwarancję że kreml nie zdradzi i za 15 lat nie poda znowu lewicy ChRL przeciw USA. 

zaloguj się by móc komentować


klon @Magazynier 16 maja 2022 11:53
16 maja 2022 21:06

>>>Niestety dalej musisz radzić sobie sam.<<<

Jakoś przyjdzie z tym żyć :)))))..... ale i tak dzięki. Nie jest to sprawa wymagająca Cudu :)

Skoro "się podobało" to zapodam (ponownie) epizod onumerze 160.

 




 

zaloguj się by móc komentować


Zawierucha @Magazynier 16 maja 2022 20:43
17 maja 2022 01:26

;-) cegiełka od przeżuwacza blogów.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @Magazynier
17 maja 2022 02:35

1:03 Jesteście już na tyle duzi żeby coś wiedzieć. My z ojcem urodziliśmy się w państwie nazywanym ZSRR. Na pewno słyszeliście : to kraj gdzie nic nie było wolno , wszystkiego ciągle brakowało, wszyscy byli szarzy, stali ofiarnie w kolejkach całymi dniami. Niczego dobrego o tym kraju niestety nie mogę powiedzieć.

1:20 Ale co było - to było. Po prostu było 15 republik, pozostałych jeszcze po Cesarstwie Rosyjskim. Tylko straciliśmy po drodze Finlandię i kupę innego dobra po kolejnych cięciach.      .

1:31 Ogólnie ............??

1:36 Miasania - mówisz to dzieciom!

Nieważne Hrumkaczu, w tym porzekadle jest mowa o drobiu?/rosole?

Powiem że nawet imperium w rzeczywistości 

1:42-45 ???

1:46 ZSRR był oparty na idiotycznych zasadach komunizmu i gospodarczo z dupy, dla tego na początku lat dziewięćdziesiątych rozwalił się.

1:55 Wszystkie republiki stały się samodzielne. W tym Ukraina, Białoruś i Rosja. Chociaż od kogo Rosja ogłosiła niepodległość- jest całkiem niezrozumiałe ...od samej siebie?

2:06 Po prostu niektóre narody dały radę wyrwać się z imperium, za to 60 narodów dalej pozostało wewnątrz. Taka bujda.

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Zawierucha 17 maja 2022 02:35
17 maja 2022 10:37

 

Dzięki za tłumaczenie, to jakiś kultowy serial? Złośliwe teksty... do skopiowania i złatania i na pierwszą notkę jak znalazł ;-)

KTO (QUI !?!) za tym stoi? Hybryda popu! Pada kryptyczna proteza '15'. Sprawdzam!

 

U ciotki.pl plotą o  ...Spośród 18 republik związkowych wchodzących w różnych okresach w skład ZSRR jedynie...

 

Czyli mamy przeskok u jednych to '15' namolni wrzucają '18' niemniej i jedna i druga proteza to emblemat tych co zawsze, skrytego rozrusznika dziejów, drożdży rozsadzających stare struktury etc [pipapo]... 

Proszę o kontynuację, walka na scenie w Moskwie trwa skryta, wkrótce nowa krwawa odsłona? [historia zapisała proces lekarzy oraz wojskowy zamach stanu (upadek Berii)].

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @saturn-9 17 maja 2022 10:37
17 maja 2022 18:01

Bardo popularna - 1,23 miliona asubskrybentów na Tubie. Rosyjska kreskówka ukazyjąca się ponad 20 lat. W Moskwie obecnie jest zamknięta jej strona. Wikipedia

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @klon 16 maja 2022 21:06
17 maja 2022 19:29

Kliknąć   napisy-> potem ustawienia->tłumaczenie-> z listy wybrać polski.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @DYNAQ 17 maja 2022 19:29
18 maja 2022 12:51

Wiemy, ale nie działało, dziś działa.

zaloguj się by móc komentować

klon @Zawierucha 18 maja 2022 12:51
18 maja 2022 14:34

Właśnie miałem "obwieścić" że na YT wszystko działa. 

Raz jeszcze Dziękuję za wsparcie dla niecierpliwca jakim bywam. :) 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować