-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

W Waszyngtonie Prezydent Andrzej Duda – przyszły kandydat Ruchu Narodowego w wyborach prezydenckich'2020

P. Szydło zaprzeczyła, że wypowiedź Prezydenta z Leżajska (11.09.2018) dotyczyła Unii Europejskiej („... ktoś wreszcie myślał o obywatelach [w czasie sprawowanie władzy przez PiS – magaz.], a nie tylko o swoich sprawach czy jakiejś wyimaginowanej wspólnocie, z której dla nas niewiele wynika ...”), P. Morawiecki skrytykował Prezydenta, zaś P. Andrzej Duda powiedział to, co powiedział. I to, co powiedział mnie bardzo się podoba. Podoba mi się również fakt obecności Prezydenta w Leżajsku, miejscowości malowniczej acz leżącej z dala od głównych szlaków medialnych i politycznych. Słowa Andrzej Dudy podobają mi się zwłaszcza, że jednak dotyczą, choć może przez ogródek, Unii Europejskiej. Tydzień po (17.09) Unia wierzgnęła i wykluczyła polską Krajową Radę Sądownictwa z Europejskiej Sieci Rad Sądownictwa (European Networks of Councils for the Judiciary ). Oczywiście, przesadą byłoby twierdzenie, że była to bezpośrednia reakcja na słowa Prezydenta. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Ponad tydzień temu Europejska Sieć Rad Sądownictwa zebrała się w sprawie polskiej KRS, zaś tydzień temu, zdaje się dokładnie wtedy, kiedy Prezydent przemawiał w Leżajsku, ESRS (ale skrót, ale skojarzenia – SR, czyli rosyjscy Socjaliści-Rewolucjoniści, organizacja ściśle terrorystyczna) (ENCJ) przegłosowała wykluczenie polskiej KRS ze swojej organizacji. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale mam wrażenie, że KRS wraz ze swoim prezydium wiele na tym nie straciła. Nadto to chyba właśnie sekowanie polskich instytucji ze strony unijnych zainspirowało tę właśnie wypowiedź Prezydenta:

„Uczynimy wszystko, żebyście państwo mieli przekonanie, kiedy będą się kończyły nasze kadencje, że zrobiono w tym czasie wiele rzeczy, że zrealizowano zobowiązania wyborcze, że ktoś wreszcie myślał o obywatelach, a nie tylko o swoich sprawach czy jakiejś wyimaginowanej wspólnocie, z której dla nas niewiele wynika. Wspólnota jest dla nas potrzebna tutaj w Polsce. Nasza. Własna. Skupiona na naszych sprawach, bo one są dla nas najważniejsze. Kiedy one zostaną rozwiązane, będziemy się zajmowali sprawami europejskimi. A na razie niech nas zostawią w spokoju i pozwolą nam naprawić Polskę, bo to jest najważniejsze. Wierzę w to, że takie jest oczekiwanie większości obywateli w Polsce, zdecydowanej większości – mówił Duda, dodając - Mamy prawo mieć swoje oczekiwania wobec Europy, która nas zostawiła w 1945 roku na pastwę Rosjan.” (https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Duda-krytykuje-UE.-Na-Twitterze-mocne-komentarze-dot.-slow-prezydenta)

Rzecz jasna słowa to słowa. Liczą się czyny. I czyny potwierdzające te słowa miały miejsce. Nie na taką skalą o jakiej byśmy marzyli, ale jednak były. Np. zmiany dotyczące Trybunału Konstytucyjnego i KRS. Nadto słowa te, wypowiedziane przez naszego Prezydenta w Leżajsku, mają wagę czynu, pokazują albowiem jego normalność i ... nieprzewidywalność. Jak to możliwe, by nieprzewidywalność była normalna? Ano tak to. Jest to albowiem rozumna nieprzewidywalność, czyli niepodatność na kontrolę propagandową, na presję możnych a zaczadzonych. Jest to zatem samodzielność, oczywiście względna, jak w przypadku każdego z nas, a tym bardziej polityka, ale jest. I jako taka, jako realna, jest bardzo dobrym znakiem.  

Wiem, że ten tytuł brzmi jak złośliwość wobec Prezydenta czy Jarosława Kaczyńskiego, dla którego Andrzej Duda jest najlepszym kandydatem na prezydenta z ramienia PiS. Za to wrażenie złośliwości wobec nich przepraszam. Bo szczerze mówiąc, oprócz zwrócenia na uwagi na mój tekst, chodzi mi o złośliwość wobec dziennikarzy, którzy snują spekulacje na temat wycofania się Andrzeja Dudy ze współpracy z PiS i kandydowania na prezydenta. Są to wieści dziwnej treści rodem z Krytyki Politycznej, Wyborczej lub urbanowskiego Nie. Całe nasze dotychczasowe doświadczenie z PiSem i z Andrzejem Dudą mówi nam, że musiałoby wydarzyć bardzo wiele i to czegoś bardzo złego, znacznie gorszego niż do tej pory, żeby doszło do takiego rozwodu i takiego, iście balcerowiczowskiego, wychłodzenia tej dynamiki, którą obserwujemy od 3 lat. Dynamika ta ma swoje ograniczenia. Inaczej być nie może w obecnych okolicznościach mafijnych i medialnych z jednej strony, a z drugiej w bieżących okolicznośiach moralnych i intelektualnych.

Teraz o Waszyngtonie.

Obejrzałem wspólną konferencję Trumpa i Dudy w Youtubie z niewielkim 5 minutowym opóźnieniem na Fox News:

 

https://youtu.be/MMmWaI4Uj7M

Podobała mi się ale bez ekstazy. Dlaczego? Bo sukces polskiego Prezydenta, ów szczyt polsko-amerykański nie daje łatwo przełożyć się na na język komunikacji medialnej. Nie koniecznie zgadzam się z Michałem Likowskim, ekspertem wojskowym, który miał rzec, iż porozumienie o zakupie amerykańskich systemów rakietowych "trzeba traktować w kategoriach klęski naszej zbrojeniówki".  Chodzi o to, że "z ponad 8 mld zł wydanych na rakiety polski przemysł nie dostanie nic" (https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/duda-modernizacja-amerykanskie-bazy-homar,35,0,2416163.html). Jednak jest to sprzęt znacznie lepszy niż ten który nasz przemysł mógłby wyprodukować. Oczywiście lepiej, byśmy rozwijali nasz potencjał techniczny. Ale do tego potrzebny jest dostęp do zaawansowanych technologii np. amerykańskich. Z tym związany jest również fakt, że przestarzałe i skomplikowane w obsłudze F-16 powinny być zastąpione przez np. F-35. Wygląda na to, że o tym nasz Prezydent nie rozmawiał z Donaldem Trumpem. A szkoda.

Z pewnością nic na to na razie poradzić nie możemy. Ale dla mnie jest to lekcja cierpliwości i pokory. Wcześniej przeleciałem cały serwis Fox News popołudniowy i wieczorny, kilka godzin gadania, oczywiście na wyrywki. No i zobaczyłem i wywnioskowałem: Andrzej Duda zdobył czwarte miejsce w wyścigu medialnym. Wyprzedziła go dęta afera wytoczona przez Demokratów kandydatowi Trumpa na sędziego Sądu Najwyższego, Brettowi Kavanaugh, który, według dawnej jego koleżanki ze szkoły średniej, próbował ją wykorzystać seksualnie, przypomniała sobie po 36 latach. To jest pierwsze miejsce w rajdzie safari american media. Drugie do odtajnienie dokumentów FBI w sprawie rosyjskiej infiltracji kampanii prezydenckiej Trumpa, decyzja podjęta przez samego Prezydenta USA, niezłe posunięcie, karciane „sprawdzam”. FBI i Demokraci już się zaczynają migać. Trzecie miejsce, co całkowicie zrozumiałe, to skutki huraganu „Florencja” w Karolinie Pn (szkoda że nie „Wenecja”). Fox News od strony komentarzy całkowicie zignorował wizytę naszego Prezydenta. No tak, możemy powiedzieć, że bardzo słusznie Amerykanie są zainteresowani własnymi sprawami. Ich własny rynek jest największym rynkiem i pod względem popytu jaki i podaży. Nadto za prof. Chodakiewiczem możemy pocieszać się, że jest to sojusznik infantylny i jednocześnie podkreślić, że słowo sojusznik nie oznacza przyjaciela (choć Polska ma przyjaciół w Stanach, pośród wielu podmiotów tworzących tę złożoną strukturę polityczną, jak np. Polonia i fakcja gen. Hodgesa wspominanego przez prof. Chodakiewicza - dopisuję ten nawias 23 09 zainspirowany tekstem p. Osiejuka "O Polsce, która nigdy nie zapomniała"). Ale z drugiej strony możemy zapytać się, czy Amerykanie nie mają w Europie żadnych interesów. Mają, ale zdaje się że już je załatwili. Nasz Prezydent zadeklarował, że zabuli z naszego budżetu ciężką kasę za amerykańskie wojska w Polsce. No to co tu komentować? Interes załatwiony. Co innego najazd z przeszłości czyli  #Metoo przeciw prezydenckiemu kandydatowi do Sądu Najwyższego. Sprawa tak zamotana i zmanipulowana, że można gadać o niej 24 h na dobę. Nie znam się na zwyczajach dyplomatycznych, ale połowa pytań na press konferencji zadawana Trumpowi dotyczyła tych właśnie bieżących afer amerykańskich. 

Przy tej okazji (dopisuję ten akapit 19 09) Trump wypunktował Demokratów aż miło. Powiedział, że są dobrzy, ale w obstrukcji i oporze, biernym oporze. Dodałbym również, że w manipulacji. Choć w zasadzie sprawa sędziego Kavanaugh jest tak ewidentna, że tylko stan wzmożenia medialno-hormonalnego może usprawiedliwić te tzw. wątpliwości i współczucie wobec rzekomej jego ofiary sprzed 36 lat, i to ofiary nie gwałtu ale tylko próby uwiedzenia. Ale jak się okazuje w stan można wprawić całe tłumy, mocą herezji, która utrzymuje ich w jasnej pomroczności, w stanie pomieszania głosu namiętności i deficytów emocjonalnych z głosem sumienia. Jak popatrzeć na tę sprawę z boku, tak jak "komitecka obrona demokracji" w Polsce ze strony totalnej opozycji wydaje się czasem poprostu wręcz świadomym podkładaniem się PiSowi, tak samo ta afera, wraz z innymi inicjatywami koszerno-demokratycznymi, wygląda jak eleganckie podkładanie się Trumpowi. Prezydent USA wraz ze swoją świtą wychodzą tutaj albowiem na bohaterów bez skazy i męczenników świętej sprawy. No tak, plus dla Trumpa. Zarazam nasz Prezydent w tym momencie zszedł w szarą sferę cienia. Zdziwiłem się, ale nie tylko, również się wkurzyłem (koniec dopisku z 19 09). 

Obaj Prezydenci stwierdzili że Nord Stream jest zagrożeniem, w domyśle dla energetyki polskiej i dla dostaw gazu ze Stanów. Czyli hub budujemy i bierzemy jankeski gaz, po dobrej cenie, jak twierdzi Trump. Nadto amerykańska baza nazywać się ma „Fort Trump”. Fajny pomysł. Ale na marginesie, uważam, że bardziej dyplomatycznie i historycznie byłoby nazwać tę bazę „Fort Reagan”. Trumpowi by się to też spodobało i nie tylko jemu. Trump rzekł również, że „Bezpieczeństwo Polski jest dla mnie prawie tak ważne, jak dla prezydenta Dudy”. W sprawie zniesienia wiz dla Polaków powiedział: „Przyglądamy się temu bardzo poważnie”. Dobrze, że nie na serio. Ale co tam. Mr Trump, we are ready for the unexpected, jesteśmy gotowi na rzeczy niespodziewane. 

Tak oczywiście, nasz Prezydent ma rację, obecność silnej formacji militarnej odstrasza, hamuje plany ekspansji nie tylko militarnej, ale i ekonomicznej. I to samo robią Moskale, zastopowali polską ekspansję ekonomiczną na wschód. Nasz Prezydent i nasza klasa polityczna nic innego nie może uczynić jak tylko odpowiedzieć pięknym za nadobne. Więcej jeszcze, moskiewskie media prowadzą systematyczną kampanię propagandową dorabiającą nam Polakom gębę oszustów, zdrajców, antysemitów, cyników i bigotów i czego tam jeszcze nie. Nic tylko wygniatać takie paskudztwa jak wszy. Mam na myśli programy p. Sołowiowa, a zwłaszcza "gwiazdorskie" wypowiedzi niejakiego pana Kedmi'ego, jakoby Żyda moskiewskiego pochodzenia, czy może na odwrót. Kiedyś o nich napiszę, ale i tak państwo możecie sobie wklikać te nazwiska do youtuby i znajdziecie to, co trzeba. W tle oczywiście jest kampania wokół ustawy IPN, którą prof. Chodakiewicz nazwał koniem trojańskim. Według niego był to podstęp podsunięty Morawieckiemu i nam wszystkim w najgorszym możliwym momencie. Nadto amerykańską wyobraźnią rządzi Steven Spilberg i Tewje Bielski (odgrywany przez gwiazdę Hollywood Daniela Craige w filmie Opór Edwarda Zwicka), jakoby bohater żydowskiego ruchu oporu, w istocie złodziej i morderca bezbronnych mieszkaniców kresowych Naliboków (czego dokonał 8 maja 1943 wraz ze swymi towarzyszami z bandy oraz rosyjskimi spadochroniarzami). Cóż, mili państwo, coś trzeba będzie z tym zrobić. Coś więcej niż tylko doraźne interwencje, jakkolwiek ważne , dokonywane przez Redutę Dobrego Imienia (Polski) (http://www.anti-defamation.pl/rdiplad/category/aktualnosci/). Na PFN też liczyć za bardzo nie możemy ani. Trzeba będzie samodzielnie włączyć się w przygtowania do kolejnej wizyty naszego Prezydenta w Waszyngtonie. Zatem jak na razie my i Moskale jesteśmy sformatowani na amen. Nie ma mowy o żadnym wspólnym z nimi rynku. Bo właśnie rynek byłby tu najważniejszy.

Nie wiem, co miałby zrobić i powiedzieć nasz Prezydent, żeby było lepiej. Bo w zasadzie mam takie wrażenie, że to, co powiedział i zrobił, było zdeterminowane być może nawet dwa lata temu. Wielki plus dla niego, iż wykorzystał sprzyjające prądy, sympatię Trumpa dla Polski i faktycznych przyjaciół Polski z jego otoczenia dla amerykańsko-polskiego szczytu, jednak trzeba stwierdzić, że decyzje zapadły na długo przed tym spotkaniem i to chyba nie wszystkie w warszawskim pałacu prezydenckim. Znaczy to, że jeszcze nasze dzieci będą miały wiele do zrobienia w kwestii międzynarodowej i ekonomicznej pozycji naszej Ojczyzny. Taką wizytę i takie rozmowy na szczycie przygotowuje się latami. Sama wizyta to już formalność i spijanie śmietanki.

Rzecz jasna, Boża Opatrzność ma nieprzewidywalne poczucie humoru i potrafi załatwić nam nieprzewidywalne zmiany globalne. Ale normalna droga to krok za krokiem drogą krzyżową. W tych okolicznościach przyrody pozostaje nam częsty rachunek sumienia i to przed Sanctissimum oraz uważna lektura Biblioteki Historii Gospodarczej i dzieł z historią gospodarczą powiązanych, uważna, żmudna i do białego rana. Bo zdaje mi się, że takiej wiedzy brakuje naszej klasie politycznej. Również i mnie. Oprócz tego przed nami niemal jak bonus i kanikuła razem wzięte konferencja organizowana przez p. Maciejewskiego 8 grudnia, gdzieś w zaśnieżonej Wielkopolsce. A wcześniej promocja książki Szymona Modzelwskiego "Stalagmita" o brytyjskiej polityce międzynarodowej na przełomie XIX i XX wieku i jej powiązaniach z wybuchem I wojny światowej. Czekam zatem na informacje, gdzie, kiedy i za ile. Zrozumienie albowiem sytuacji w jakiej jestem/jesteśmy ma swoją wartość. Przekłada się bowiem na moje/nasze sprawy na moim/naszym rynku. 

Ps (23 09). Ponieważ tekst ów znalazł się pośród 2-tysięczników i liczę na kolejnych czytelników, wykorzystuję tę sytuację, dopisując coś, co przypomniałem sobie dopiero w dyskusji pod tym tekstem a umieściłem w tekście kolejnym http://magazynier.szkolanawigatorow.pl/zrywamy-stosunki-dyplomatyczne-z-usa-czyli-zdjecie-pozowane , który niniejszym reklamuję, mianowicie to, że Prezydent Trump rzekł w czasie wspólnego podsumowania amerykańsko-polskiego szczytu (w 42':53''):

https://youtu.be/MMmWaI4Uj7M

... wyraził coś, co jest jakimś światełkiem dla nas, również jako akt dobrej a sprawiedliwej woli z jego strony, mianowicie to, że bogate kraje sojusznicy Usa w Nato, nie wywiązują się z płatności za bazy amerykańskie, Polska natomiast, jako niezamożna, deklaruje gotowość płacenia dużych pieniędzy, dlatego postara się on, Trump, by ci którzy nie płacą, płacili nie tylko za amerykańskie wojska u siebie, ale i częściowo za te w Polsce. Wyraził to lakonicznie a nieśmiało w formie krótkiej frazy "shared burden" (ciężar wspólny, dzielony). No cóż, trzymamy zatem Prezydenta Trumpa za słowo, mając świadomość, że pośród wielu podmiotów działających w Stanach są przyjazne dla Polski i nieprzyjazne, oraz że przymuszenie europejskich a zamożnych uczestników NATO nie będzie łatwą sprawą. Ale Trump w tej odpowiedzi przypomina również, jak mu się udało narzucić cła na towary chińskie i przymusić Junckera, również za pomocą ceł, do obniżenia cen niemieckich samochodów w Stanach. 

 



tagi: polska  andrzej duda  usa  donald trump  unia europejska 

Magazynier
19 września 2018 00:40
84     3760    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

genezy @Magazynier
19 września 2018 00:49

A tymczasem w Moskwie Orban. Słowa, słowa, słowa- wciąż czekamy na czyny, może tym razem niezupełnie dla etatowców...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @genezy 19 września 2018 00:49
19 września 2018 00:52

Ten to śmiga. Od Berlina do Moskwy. Nie wiedziałem nawet. Jutro doczytam. 

Ale jeśli chodzi o czyny nie dla etatowóc, sądzę, że możemy liczyć tylko na siebie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier
19 września 2018 01:31

"Nasz Prezydent zadeklarował, że zabuli z naszego budżetu, zdaje się, 2 biliony dolców za amerykańskie wojska w Polsce. A może po prostu kilka bilionów dolarów. No to co tu komentować? Interes załatwiony."

Wiec prezydent chce za pieniadze podatnikow oplacac stacjonowane obcych wojsk na terenie Polski.

Co by nie powiedziec o II Rzeczpospolitej, sanacji takie pomysly do glowy nie przychodzily.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @Szczodrocha33 19 września 2018 01:31
19 września 2018 04:31

naprawdę, nie przychodziły ?? proszę się douczyć bo angole pitolili coś o kontgencie z Afryki który miał dopiero przybyć w ramach gwarancji jakie sanacja wzięła za dobrą monetę... w 1939 weszły szkopy z ruskimi... potem tylko ruscy spod sierpa i młota... to co pan proponujesz...timmermansa z pijakiem plus szkopskie działamnia w jewropie...

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Szczodrocha33 19 września 2018 01:31
19 września 2018 07:21

Sanacji pomysły takie nie musiały przyjść do głowy. RP miała podłożyć się pod czołgi i tyle.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier
19 września 2018 07:37

Świetne. Tak trzymaj.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 19 września 2018 01:31
19 września 2018 07:40

II RP to sobie można już do szuflady schować. Jest 2018r. I albo z USA albo danina i to przymusowa dla Deutsche Banku

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @qwerty 19 września 2018 07:37
19 września 2018 08:46

Dzięki. Postaram się powracać do tego poziomu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 19 września 2018 01:31
19 września 2018 09:09

Czy to dokładnie Duda albo Trump wymienił dwa biliony nie jestem teraz pewien. Muszę to przesłuchać raz jeszcze. Zmieniłem to na ciężką kasę. Ale sanacja robiła jeszcze lepsze numery. Rydz-Śmigły zaniedbał całkiem wojska pancerne. Nasi ojcowie mieli tylko tankietki i jakieś tam czołgi lekkie. Spieprzył sprawę snajperek ppanc. Stały gdzieś na bocznicy w 1939 bo brakło do nich amunicji. Zakupił krowiaste myśliwce francuskie, chyba ze 60, nie pamiętam dokładnie, które położyły całkiem obronę Francji w 1940, do których niemieckie Messery strzelały sobie jak do kaczek. Forsę wybulił a te myśliwce wogóle nie dotarły do Polski. Dzięki turecko-niemieckim intrygom utknęły gdzieś w Stambule. Dotarło ich kilka wcześniej jako próbka poglądowa dla polskiej armii. Oczywiście i tak niczego by nie uratowały.

Podobnie i teraz nawet 200 sztuk F-35 niczego by nie załatwiło. Bo wojny rozgrywa się na innym poziomie. III wojna trwa i rozgrywana jest na poziomie rynkowym i propagandowym. Teraz pozostaje nam Amerykaniec i Żyd i Brytol. Tak jesteśmy ustawieni i sprofilowani. I to nie jest wcale najgorsza wersja. Najgorsza byłaby gdyby został tylko Brytol.   

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 19 września 2018 01:31
19 września 2018 09:15

Obecność wojsk amerykańskich w Polsce to jest element gry rynkowej. One chronią amerykańskie interesy przede wszysktim, czyli zbyt gazu amerykańskiego, amerykańskie technologie, realizację umów na wydobycie kruszców przez amerykańskie firmy i same te firmy. My jeśli chcemy zarobić na tym interesie np. "1 mld", musimy zainwestować "10 mld". Opłaca się. Inaczej te 10 mld pójdzie np. na konsumpcję i rozejdzie się po kieszeniach biurokratów. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 19 września 2018 09:09
19 września 2018 10:55

Moze nie najgorsza. 

Ale Prezydent Duda powiedzial ze: "Mamy prawo mieć swoje oczekiwania wobec Europy, która nas zostawiła w 1945 roku na pastwę Rosjan.” 

Akurat Europa to nic nie mogla w 1945 roku bo byla ogolocona cala i zniszczona. Amerykanie wlasnie nas zostawili na pastwe Stalina. A Roosevelt perfidnie milczal w sprawie konferencji w Teheranie gdzie wszystko sie rozstrzygnelo, bo potrzebowal glosow w nadchodzacych wyborach prezydenckich w 1944r.

A odnosnie sprzetu i broni to zgoda, sanacja zaniedbala i zlekcewazyla wiele rzeczy. Ale teraz nam Ameryka wpycha rozna bron, np. pociski manewrujace JASSM bez udostepnienia nam kodow zrodlowych koniecznych do uzycia tej broni. Podobnie sie rzecz bedzie miala pewnie z tymi zakupywanymi systemami obrony przeciwrakietowej.

To tak jakby handlarz bronia sprzedawal facetowi w niebezpiecznej dzielnicy pistolet bez naboi, mowiac z usmiechem : "nic sie nie martw, jak trzeba bedzie to amunicje ci dostarcze".

A Izrael robi jeszcze lepiej bo nam oferuja program artylerii rakietowej dalekiego zasiegu Homar a Rosjanom udostepniaja wlasnie wspomniane wyzej kody zrodlowe do kontroli nad ta bronia. Zydzi czerpia z doswiadczen swoich ziomali, rodziny bankierskiej Rotschildow ktora w XIX wieku pozyczala pieniadze na wojny obu walczacym stronom czy tez wszystkim stronom i w ten sposob zarabiala podwojnie.

Twierdzisz ze obecnie III wojna swiatowa jest rozgrywana na poziomie rynkowym i propagandowym. Czy warto dla tej propagandy i rynku topic taka kase czerpana pelnymi garsciami z kieszeni podatnikow?

Obysmy sie nie obudzili znowu z reka w nocniku. Bo my sie budzimy z reka w nocniku juz od wielu pokolen. I srogie baty zbieramy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 19 września 2018 07:41
19 września 2018 11:07

W Berezie siedzieli glownie komunisci, Ukraincy, paru narodowcow i sporo Zydow za malwersacje finansowe i olewanie podatkow. 

Nawiasem mowiac, przydaloby sie cos takiego teraz w Polsce. Tyle ze nie wiem gdzie by pomiescili to cale towarzystwo. Wymagana bylaby chyba inwestycja o kosztach przewyzszajacych budowe niejednej trasy.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Magazynier 19 września 2018 09:09
19 września 2018 11:14

O wlasnie, zabrakło mi w tej notce wątku dotyczacego Brytoli - i Brexit-u , skoro UE/Niemcy  ewidentnie straszą nas jakimis sankcjami ,nie widze jakis działan z naszej strony w stosunku do Brytoli , czy my sie do nich przyblizamy ,czy raczej oddalamy.Na ile informacje ,ktore nam oficjalnie  aplikuja co do negocjacji w sprawie Brexit-u ,sa prawdziwie.. ? Z tego co zauważyłem polskojezyczne media niemiecki szerzą w tej sprawie dezinformacje. Osobiscie , nie mam zielonego pojęcia co sadzic o Brexit-cie, jak to sie dalej potoczy. A wiadomo ,UE bez Brytoli zostanie poważnie oslabiona. A moze jest tak,ze mamy do czynienia z upadkiem UE ,albo wyraźnym podziałem. Tylko kwestią czasu jest kto dołączy do Brytoli i stworzy konkurencje dla Niemiec i Francji. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Draniu 19 września 2018 11:14
19 września 2018 11:27

"A wiadomo ,UE bez Brytoli zostanie poważnie oslabiona."

Wlasnie media w Polsce to gmatwaja i matacza bo laduja przekaz ze to Brytyjczycy bez Unii beda oslabieni i w ogole czarna rozpacz.

Brytyjczycy wiedza co robia, nie chca byc w kolchozie z kolorowymi blyskotkami.

Zreszta znamienna jest kolumna bardzo powaznej brtyjskiej gazety a mianowicie tygodnika "The Economist".

Tam jest rubryka polityki podzielona na sekcje:

- United States

-The Americas

- Asia

- China

- Middle East and Africa

- Europe

- Britain

 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Szczodrocha33 19 września 2018 11:27
19 września 2018 12:15

No tak ,wiem ,wiem .." Życie bez The Economist byłoby życiem bez globalnej perspektywy "  :) Ale i tak nie napiszą ,jak autentycznie tę kiełbasę polityczną się robi, tak sądzę. PS.Niestety nie mam 20 funciakow / to jest około stówy PLN,zeby subskrybować  co dwa tygodnie tę gazetę. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier
19 września 2018 13:43

Wreszcie...

... ktos skreslil "pare slow" nt. tej wizyty.   Swietny wpis, Panie Magazynierze... i rownie ciekawe, rozsadne i logiczne komentarze... dzieki wielkie  !!!

Wroce nad wieczorkiem poczytac te bardzo ciekawie i emocjonujaco zapowiadajaca sie wazna dyskusje... bo teraz jestem troche zajeta...

... ale wpis super.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Draniu 19 września 2018 11:14
19 września 2018 15:19

"Brytyjczycy wiedza co robia, nie chca byc w kolchozie z kolorowymi blyskotkami."

Z pewnością wiedzą, oni chcą zarządzać tym kołchozem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 19 września 2018 10:55
19 września 2018 15:33

Najgorsza. Bo wtedy jesteśmy wydani w ręce czystych nazioli, nawet. Nawet SS się do nich nie umywa. A tak to jeszcze jest komu kłócić się z nimi nad upolowanym mięskiem.

My jesteśmy podatnikami tylko z nazwy. Tak naprawde jesteśmy zasobem do strzyżenia. Zapytaj się qerty'ego. I mamy szczęście jeśli nie ma z czego nas strzyć, bo jak już masz 100 000 + na koncie, uuuu, to, chłopie, 90 musisz wydać na prawników. No może dzisiaj to już liczy się 200 000 +. Setka to wdowi grosz.  

W takich okolicznościach działa JK, MM i PAD. Oni znają te okoliczności. Chyba nie do końca, ale wiedzą dużo. Tak więc to co uważasz za swoje pieniądze, że nie obraź się jak użyję twojego określenia, podatniku drogi, to tylko wydaje ci się, że jest twoje. Byłoby twoje, gdyby za twoimi plecami stał cech, uzbrojony w kusze, kartacze i konto bankowe. Czyli organizacja sieciowa. A tak to wybacz brutalność ty i ja jesteśmy po prostu biednymi szczęściarzami, którym na razie nic nie mogą zrobić, bo szkoda sobie za darmo ręce brudzić. 

Według moich danych to oni poprostu nie mają wyboru. Muszą się ucapić jakiejś lokomotywy, tak że czyja jest ta kasa nie liczy się wcale. Angielski maszynista patrzy na nich jak na parszywe kundle. Chętnie przyjmie ale jako materiał na mydło. Moskiewski czeka tylko aż mu się podłożą pod koła, bo tak mu kazali, no i kogoś musi nienawidzieć, dusza słowiańska. Amerykański rozważa czy ich wykiwać trochę czy całkiem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 19 września 2018 13:43
19 września 2018 15:36

Dziękuję. 

@wszyscy

Dziękuję wszystkim za bardzo ciekawą dyskusję. Dzisiaj mam kupę roboty. Będę odpowiadał jutro. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Magazynier 19 września 2018 15:36
19 września 2018 16:09

Spekuluje. A moze jest tak, ze anglosasi czyli GB i USA razem z tzw. regionem wyszehrackim   będą probowali stworzyć grupę państw konkurencyjnych do grupy państw skoncentrowanych bliżej Niemiec i Francji.. No ale co wowczas z takim panstwami jak Hiszpania ,albo Włochy. USA i tak przecież kontrolują Niemców, wszak maja tam swoje bazy i  to nuklearnie uzbrojone. A moze faktycznie jest tak ,ze to wszystko zmierza do rozbicia Rosji , tak jak to Coryllus mówi,ze jest to kwestia dwóch dekad jak Rosja się rozpadnie? 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Magazynier
19 września 2018 16:19

Nie umiem wstawiać zdjęć,  ale pokazałabym sługusa podpisujacego dokumenty na stojąco bez nawet polskiej flagi. Niedobrze mi

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Draniu 19 września 2018 16:09
19 września 2018 16:23

No i może te amerykańskie kontyngenty mają służyć temy żeby owoce tego "rozpadania" nie wpadły w niewłaściwy ogródek... Bo jakby nie spojrzeć to 2 mld $, które oferujemy Amerykanom to kasa za którą moglibyśmy sami wystawić, uzbroić (w najdroższe amerykańskie czołgi) i wyszkolić własną dywizję pancerną, a dodatkowo budujemy CPK - tak na wszelki wypadek gdyby poszło coś nie tak to będzie się jak stąd ewakuować.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @genezy 19 września 2018 00:49
19 września 2018 16:48

Po prostu Orban nie doczekał się działania Warszawy... a czas płynie!

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Magazynier 19 września 2018 09:09
19 września 2018 16:49

Amerykański "biliony" to nasze miliardy...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Draniu 19 września 2018 12:15
19 września 2018 18:33

Ale zawsze warto zerknac bo poruszaja, w przeciwienstwie do polskiej [w tym polskojezycznej prasy i mediow] nader interesujace tematy.

Link do strony, mozna to sledzic w internecie, subskrypcja na 12 tygodni za $12 [czyli rownowartosc 44 zlotych], albo za darmo mozna sie zarejestrowac i po zalogowaniu sie dostepne sa trzy artykuly tygodniowo:

https://www.economist.com/

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 19 września 2018 15:33
19 września 2018 18:45

Brytyjczykom przydalismy sie bo wyslalismy im zasoby ludzkie [przepraszam ze tak nieladnie to okreslilem] ktore zrownowazyly troche ilosc Pakistanczykow, Hindusow i wszelkiej innej masci popielatych.

Jakby nie bylo Polak bialy czlowiek, nie majstruje przy bombie, pracuje, powieksza populacje bialych i placi podatki. Angole zawsze wiedzieli jak nas wykorzystac.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 19 września 2018 01:31
19 września 2018 19:46

No...

... nasz PAD  ma gest  !!!  Wszystko na to wskazuje... te pierdy Blaszczaka o FON albo przygotowywany SKOK  na Lasy Panstwowe... no i jeszcze te zapotSZebowanie  NAGLE  na te  rENce  "do pracy"... zreszta emigrantow i uchodzcow... bo jakzeby inaczej...

... wszystko pasuje... te puzzle sie ukladajo  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 19 września 2018 07:40
19 września 2018 19:50

No tak...

... wybor miedzy dzuma, a cholera  !!!   Raz jedni nas w '39 potraktowali i se juz wzieli danine... do dzis sie za nia nie rozliczajac, a drudzy w Jalcie w '44...

... dzieki... niech sie wypchaja  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 19 września 2018 09:09
19 września 2018 19:57

Oni...

... znaczy sie Jankesi juz raz nas wyzlocili... a "nasi" to juz w najnowszej historii powojennej bedzie dobre parenascie razy... wystarczy tylko wymienic  GLOWNE  AFERY  ostatnich 30 lat...

... i styknie... dzis bedzie to samo... nie ma innej opcji - taka jest LOGIKA  i  taka  PRAKTYKA  naszej  waadzy  !!!

zaloguj się by móc komentować


Paris @Magazynier 19 września 2018 15:33
19 września 2018 21:24

A ja mysle, Panie Magazynierze...

... ze wybor to zawsze jest... lepszy czy gorszy, ale jest... ale ta "nasza" waadza - to oczywiscie, ze wybierze czepienie sie lokomotywy... zawsze to zabezpieczy jakis tam poziom koryta - oczywiscie dla "naszej"  waa dzy, bo nie dla narodu... a swin do wykarmienia cos  JUZ kolo  4 miliony  !!!

Ale ja mysle, takze, ze narod polski spokojnie moze sobie  ODPUSCIC  te "nasza"  zlodziejska i mafijna  waadze  !!!... i jeszcze na dodatek  waadze  sluzalcow i niedouczonych  dyplomatolow  !!!

zaloguj się by móc komentować


Ant @Matka-Scypiona 19 września 2018 16:19
20 września 2018 07:35

"na stojąco bez nawet polskiej flagi"

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Draniu 19 września 2018 16:09
20 września 2018 09:20

Budzisz pisał nawet o 5-8 latach 2023-26, wtedy ma odejść już Puti. Moskwicini musieliby stworzyć nowego Putinsteina. Ale jeśli rozpad to w sensie utraty Syberii. Rosja moskiewsko-europejska(jakoby) przed Uralem osłabłaby wtedy ekonomicznie, ale łatwiej będzie nią zarządzać, mniejsze koszty. Z resztą to chodzi o konfrontację. Czy Moskwa akurat ją przegra zależy od układu z Chinami. Mogą przecież zahandlować z Chińczykami złożami syberyjskim, jakiś kawał Syberii albo wolna strefa ekonomiczna między Włodywostokiem a Harbinem, wzamian za wsparcie w wojnie z Zachodem. Anglicy i Jankesi pewnie już próbują przebić. Jeszcze w latach 1990-tych Brytole na Chińczyków patrzyli jak na praszywe psy. Benny Hill darł z nich łacha, że aż mdliło. Teraz, ależ skąd. Brytyski Bruce Lee, Scott Adkins reklamuje chińską armię. Ale jeśli Moskwie się uda, Brytole mogą zostawić Amerykańców samych na placu boi.

Nie wiem jak tam z Niemcami, ale im trudno wybić się na mocarstwowość, oni tylko tak szpanują swoją kontytnentalną mocarstwowością na tle anemii europejskiej, ale w sumie trzęsą portkami przed USA i GB.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @marek-natusiewicz 19 września 2018 16:49
20 września 2018 09:28

Aha, dzięki. Bo to już można dostać dysonansu poznawczego wraz z rezonansem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 19 września 2018 18:45
20 września 2018 09:31

Nie ma za co przepraszać. Taka jest brutalna prawda. Polska klasa polityczna pozwoliła na to by rodaków potraktowano jako masę niewolniczą. PO z ukontentowaniem, PiS niechętnie, przynajmniej większość razem z JK, ale nie mieli wyboru. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 19 września 2018 19:46
20 września 2018 09:57

"Wszystko na to wskazuje... te pierdy Blaszczaka o FON albo przygotowywany SKOK  na Lasy Panstwowe..."

Nie rozumiem. Za duży skrót. I jeśli można proszę uprzejmie bez "pierdów" i innych "łacinizmów", przynajmniej nie przypisywać ich do osób, nawet nielubianych. 

W kwestii układanki globalnej to ja mam wrażenie, że organizacje polityczne a mocastwowe razem z oligarchiami globalnymi acz ukrytymi stworzyły sytuację, w której nawet one same znajdują się w szklanej pułapce, na równi pochyłej ku wzajmnemu topieniu w łyżeczce five oclock tea, w spirali rywalizacji doskonalącej bezwględność. Jest to godne litości, choć również budzi oburzenie. Ale jest to prosta konsekwencja braku konkurencji wobec ich mentalności, której ja nawet nie potrafię opisać. Trochę naszkicowałem ją w Netflix, deathflix, Imperatrix. A widzę najwyraźniej jeden jej element: umiłowanie niewolnictwa. Dlaczego brakuje konkurencji wobec ich mentalności na ich poziomie bytowym? Bo wypchnęli Kościół poza sferę liczącej się konkurencji propagandowej, ekonomicznej i politycznej. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 19 września 2018 21:24
20 września 2018 10:04

Naród niestety jest obstawiony gangami i zinwigilowany przez nie. PiS w porównaniu z nimi to nawine uczniaki. Odsyłam znowu do qwerty'ego.

Wybór dla siegających po władzę jest możliwy tylko wtedy, gdy ich lokomotywa pociągnie kilka stacji do przodu, i to ograniczony. Mogliby lepiej komunikować się ze swoim elektoratem, ale znowu propagandę pisowską obstawili ludzie interesowni i z ubogą wyobraźnią, typu Pawlicki, Świrski. Zaś JK, MM i PAD nie potrafią sięgnąć po innych propagatorów spoza układów. 

Jesteśmy obstawieni, my, JK, MM, PAD i kto tam jeszcze w PiS i w Ruchu Narodowym. Wyjście i to dość złożone jest tylko w Kościele.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 20 września 2018 09:57
20 września 2018 10:25

OK, nie ma sprawy...

... bedzie bez "pierdow" i innych "lacinizmow", chociaz sprawi mi to lekki dyskomfort, ale dla Pana podejme ten trud.

W sprawie ukladanki globalnej - to moze nawet nie tylko wrazenie - ale duza Panska trafnosc, ze rozne organizacje swiatowe znalazly sie w "szklanej pulapce". A co sie tyczy braku konkurencji wobec ich mentalnosci - to w duzej mierze jest to spowodowane zwykla ludzka biernoscia i obojetnoscia...

... ale takze w duzej mierze dzis jest to  TERROR  URZEDNICZY  i  PRAWNY... po prostu tworzy sie PATOLOGIE i prawnie gwarantuje calkowita bezskutecznosc walki z nia... i tyle.

 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @Paris 20 września 2018 10:25
20 września 2018 11:02

Dyskomfort doceniam. Dziękuję.

"po prostu tworzy sie PATOLOGIE i prawnie gwarantuje calkowita bezskutecznosc walki z nia"

A jednak są skutecznych rad sposoby. Qwerty i Niepokonani'2102. Nie zakończyłbym tego stwierdzeniem że "i tyle", bo to co pani napisała do pierwszy krok. Dalej są schodki, wymagając wysiłku, ale jednak skuteczność jest warta wysiłku.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Matka-Scypiona 19 września 2018 16:19
20 września 2018 11:05

Ale pani ma na myśli PAD? Z tym zgodzić się nie mogę. On nie jest sługusem. Jest graczem. Trochę brakuje mu wiedzy, tą wiedzę wszyscy dopiero zdobywamy, ale i zaplecza dyplomatycznego.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Matka-Scypiona 20 września 2018 10:43
20 września 2018 11:07

Tu chyba nie chodzi o śmieszność, albo w mniejszym stopniu, ale o zaznaczenie zdania odrębnego, przeciwnego do pani, jeśli uważa pani PAD za sługusa. Taki trochę surrealizm.

zaloguj się by móc komentować

Ant @Matka-Scypiona 20 września 2018 10:43
20 września 2018 12:50

To wygląda poważniej:

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Ant 20 września 2018 12:50
20 września 2018 13:23

Uprawianie propagandy tzw. memowej tu na tym portalu i tak prtmitywnej ,sądzisz Ant ze to odpali ? :) A cóż  to za manifestacje gimnazjalne.. Sadzisz ,ze ten rodzaj soku z buraka zadziała i internety z zachwytu oszaleja ? A generalnie skąd sie urwałeś, bo z pewnością nie z choinki.. :) 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 20 września 2018 10:25
20 września 2018 13:29

Końcówka jest znakomita

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 20 września 2018 11:02
20 września 2018 13:31

Wygrywamy a i przegrywamy ale pola nie oddajemy i co najważniejsze jeszcze żyjemy z uśmiechem na twarzy pzdr

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 20 września 2018 09:57
20 września 2018 13:35

Kościół jest przeciwnikiem 'niewolnictwa' i ta wojna o panowanie nad zasobem ludzkim jest bez końca

zaloguj się by móc komentować

Ant @Magazynier
20 września 2018 13:52

"

Uprawianie propagandy tzw. memowej tu na tym portalu i tak prtmitywnej ,sądzisz Ant ze to odpali ? :)               

                                                                           "

Zaczynać wiersz od przecinka, no no!

zaloguj się by móc komentować

Ant @Draniu 20 września 2018 13:23
20 września 2018 13:54

"

Uprawianie propagandy tzw. memowej tu na tym portalu i tak prtmitywnej ,sądzisz Ant ze to odpali ? :)               

                                                                           "

Zaczynać wiersz od przecinka, no no!

zaloguj się by móc komentować

Ant @Ant 20 września 2018 13:52
20 września 2018 13:56

Prastitie, aszybka.

zaloguj się by móc komentować


Ant @qwerty 20 września 2018 14:48
20 września 2018 15:20

Synku, nie zaczyna się słów od przecinka. Przecinek stawia się po słowie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 20 września 2018 11:02
20 września 2018 15:38

Tak...

... Qwerty... Coryllus... to naprawde chlubne wyjatki  !!!  Ich warto wspierac i garnac sie do nich... wierze, ze takich ludzi dobrej woli jest naprawde duzo.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Ant 20 września 2018 12:50
20 września 2018 16:10

W tym wypadku gospadarzem był Trump. Rzekłbym gospodarzem infantylnym. Ustawienie PAD przy rogu biórka jak starego kawalera i to na stojąco to jest wtopa Trumpa. Jeszcze nie przeglądałem ostatnich Fox News, ale to co było 18, koresponduje z tym brakiem szacunku dla PADa. Nie PAD reżyserował to spotkanie i nie panował na jego scenariuszem, bo fizycznie nie mógł, za to był odpowiedzialny Trump i jego doradcy. Niestety to mogą być dalsze reperkusje globalnej kampanii przeciw ustawie o IPN. 

Niedbałość wobec polskiego Prezydenta mogła być uznana za rzecz porządaną. Umowy i pieniądze to rzecz odrębna ustalona przed spotkaniem. 

Przypomnę jeszcze jeden fakt. Mianowicie Trump zwrócił uwagę chyba w odpowiedzi jakiemuś dziennikarzowi, że bogate kraje sojusznicy Usa w Nato, nie wywiązują się z płatności za bazy amerykańskie, Polska natomiast jako niezamożna deklaruje gotowość płacenia dużych pieniędzy, dlatego postara się on, Trump, by ci którzy nie płącą, płacili nie tylko za amerykańskie wojska u siebie ale i częściowo za te w Polsce.

Oczywiście, możemy i powinniśmy zakrzyknąć, panie Prezydencie USA, zaskocz nas. Słowo się rzekło, nasza skarbonka u płota. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Ant 20 września 2018 15:20
20 września 2018 16:19

Za złośliwe czepianie się pierdół i za pyskówki banuję. Pierwsze ostrzeżenie. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 20 września 2018 14:48
20 września 2018 16:21

Taką łaciną obniżasz poziom swoich komentarzy i mojego bloga. To ładnie że wykropkowałeś. Ale u mnie takich odzywek nie używaj, bo zbanuję. Pierwsze ostrzeżenie. Oczywiście Ant przegiął. Rozumiem irytację. Takiego poziomu złośliwości, jak jego, nie toleruję. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 20 września 2018 16:21
20 września 2018 16:23

Ok ja cytowałem śp.Prezydenta sorry

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 20 września 2018 16:10
20 września 2018 16:41

Ja bym z tymi wtopami uważał, zwłaszcza wtedy gdy wręcz notorycznie sadzisz ortograficzne byki.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 20 września 2018 16:41
20 września 2018 17:34

O tam zaraz notorycznie! Ale coś w tym jest co piszesz. Onyx u bosona pisze, że nie znalazł nigdzie nagrania z podpisywania. Na razie nie mam czasu grzebać w sieci, ale w nocy pogrzebię. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 20 września 2018 16:41
20 września 2018 17:41

I jescze, że dokumentów w Białym Domu nie podpisuje się przy biurku Prezydenta. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 20 września 2018 16:41
20 września 2018 17:43

Ale w sumie jest o czym pisać. Mam na myśli tą fake'ową fotkę z PAD przy rogu biurka trumpowskiego. No to kto pierwszy? Ja czy ty, czy inny któś? Któś chyba przez Ó, co nie?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @boson 20 września 2018 16:54
20 września 2018 17:45

Tylko ortografia ;-]

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 20 września 2018 16:41
20 września 2018 17:47

Z tym wyścigiem na notki o fotce na zamówienie Putina, czy kogo tam, nie żartuję. Nocą spróbuję. Na razie muszę żonę wywieść na świeże powietrze.  

zaloguj się by móc komentować



Magazynier @onyx 20 września 2018 18:21
20 września 2018 19:48

No tak, nie czytam gazowni, a ona teraz broni naszego honoru narodowego. Osz ty w życiu, czy ja napisałem narodowego? Gazownia narodowa!!!! I powiem ci szczerze, że to ja pierwszy u Coryllusa napisałem kiedyś, że Gazownia zacznie pisać Dmowskim.

O proszę:

- Takie okoliczności podpisania dokumentu to obraza międzynarodowa. Komentarz jest jednoznaczny: Amerykanie nie szanują Polaków - stwierdza w rozmowie z Gazeta.pl dr Janusz Sibora, badacz dziejów dyplomacji, protokołu dyplomatycznego i ceremoniału państwowego.
- Nie podpisano dokumentu w osobnej sali, przy specjalnym stole, nie zorganizowano uroczystości z krótkimi przemówieniami i szampanem (o takiej ceremonii nie ma informacji - red.). Dla nas, jako państwa polskiego, jest to obraźliwe. Jeśli podpisujemy tak ważny dokument w sposób tak mało godny, to trzeba sobie zadać pytanie, czy nie był to uszczerbek dla honoru Polski - dodaje ekspert.

(...) Jak twierdzi ekspert, winni całej sytuacji są polscy urzędnicy, którzy wiedząc o planowanym podpisaniu umowy powinni byli odpowiednio wcześniej wymóc na stronie amerykańskiej, by zorganizować to w sposób "ceremonialnie podniosły".

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,23939168,ekspert-komentuje-glosne-zdjecie-stojacego-przy-trumpie-dudy.html

I co?! Czy już zadałeś sobie to pytanie!? Czy nie był to uszczerbek? No ale jeśli sprawę zawaliła polska dyplomacja, to co wtedy z tym uszczerbkiem?

zaloguj się by móc komentować

onyx @Magazynier 20 września 2018 19:48
20 września 2018 21:13

Jak rozumiem pana Sibora to on uważa, że polscy urzędnicy weszli do Gabinetu Owalnego i sytuacja wyglądała mniej więcej tak: "Słuchaj Donald, szukamy fajnego tła do fotki dla naszego prezydenta i ten stary mebel wygląda ok, zrobimy zdjęcie i wracamy na salę ok? Jess siur - powiedział Donald po czym wygodnie rozsiadł się w fotelu czekając na błyski fleszy..." Ciekawe czy podpisana deklaracja też jest dla tego Sibory uszczerbkiem czy jakoś to przełknął? Oni przechodzą na pozycje narodowe ale oczywiście dużo lepsze od tych naszych niegodnych. Czekamy jak Balcerowicz z Rostowskim zaczną głosić potrzebę wykupienia gałęzi strategiczych gospodarki państwa.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @onyx 20 września 2018 21:13
20 września 2018 21:25

I założą Nowy FOZZ

zaloguj się by móc komentować

onyx @qwerty 20 września 2018 21:25
20 września 2018 22:19

No tak, papiery na to mają i wiedzą co i jak :(

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 20 września 2018 17:47
20 września 2018 23:27

Wywieźć. Wywieść to można najwyżej na pokuszenie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 20 września 2018 23:27
20 września 2018 23:30

Na pokuszenie - bardzo chętnie.

Dzięki, tak czy inaczej. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 20 września 2018 23:30
20 września 2018 23:34

Ja bym się w ogóle nie czepiał gdybyś nie wspomniał o tej wtopie. Trzeba się mieć na baczności. Zwłaszcza gdy atakujesz dobra sprawę.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Anbum 20 września 2018 23:54
21 września 2018 02:19

Czyz mozna nie lubic czlowieka zacnego?

Pan Krzysztof powinien byc objety scisla ochrona.

zaloguj się by móc komentować

Ant @Szczodrocha33 21 września 2018 02:19
21 września 2018 05:52

Słusznie! W ramach scisłej ochrony proponuję by szczodrochy wykupiły złogi magazynowe "Kliniki Języka" i po opłaceniu z góry podatku przekazały je zacnemu Autorowi do ponownej sprzedaży.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 20 września 2018 23:27
21 września 2018 06:13

Może po prostu Magazynier żonę wywiódł, a nie wywiózł, jako i dobremu mężu przystoi. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Matka-Scypiona 19 września 2018 16:19
21 września 2018 06:22

To jest zdjęcie propagandowe, fakt, ale nie do nas ta propaganda była skierowana. Zachowujemy się jak dzieci, konkretnie 2-latki.

Dla rozluźnienia atmosfery: tu w Ogrodzie Różanym sam Reagan stoi jak uczniak przed Szewardnadze...

https://www.reaganlibrary.gov/sites/default/files/archives/photographs/large/c42477-12.jpg

A tu paru naiwniaków stoi nad Obamą...

https://obamawhitehouse.archives.gov/sites/default/files/image/image_file/P020211CK-0016_0.jpg

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 20 września 2018 23:34
21 września 2018 13:35

Oczywiście. Wiem że nie ma usprawiedliwienia nawet na małe wtopki przy takim podejściu, ale ja to biorę z marszu. Muszę coś wymyśleć na tą ortografię, bo mnie słownik w open office zdemoralizował. A tu słownik nie działa. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Anbum 20 września 2018 23:54
21 września 2018 13:39

Przykro mi, ale oblał pan ten egzamin. To znaczy prawdę mówiąc, nie przykro, ale wręcz przeciwnie bardzo miło mi pana oblać i zbanować.

OT. Czerpię z tego dziwną satysfakcję, oczy mi zaczynają iskrzyć i źrenice rozszerzać, a ręce przestają się trząść. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Grzeralts 21 września 2018 06:13
21 września 2018 13:41

Czytasz w moich myślach.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Grzeralts 21 września 2018 06:22
21 września 2018 15:54

Ależ ... Nie naiwniaków. Przynajmniej dwoje z nich nienaiwni.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
21 września 2018 15:57

@parasolnikov

Wojtku, zbanowałem Anbuma, a tekst dalej jest. Jak to się dzieje? Może niech sobie przez parę dni powisi, tak na postrach. Ale jak go później wykasować?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Ant 21 września 2018 05:52
21 września 2018 16:08

Ja pana Krzysztofa lubie bez kupowania jego ksiazek.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować