-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Wojna o Rzeczpospolitą A. D. 2023 zaczęła się ...

… w puławskich Azotach u zarania tego roku. Choć zapewne zaczęła się wcześniej, gdy, jak pisze Pink Panther, były prezes Azotów przyjął ofertę udziałów w jednej z moskiewskich spółek.Władimir Putin i Wiaczesław Mosze Kantor

Następnie, gdy Mosze Kantor, zaufany oligarcha Putina, stał się współwłaścicielem Azotów tarnowskich!!

Obecnie rzeczona wojna przybiera na sile w Puławach i na Lubelszczyźnie, graniczącej wszak z Białorusią i Ukrainą. Jedna uwaga techniczna: w odniesieniu do działalności dzisiejszej „złotej kaczki”, bynajmniej nie Kaczyńskiego, nie używam pojęcia biurokracja. Biurokracja jest szeroką grupą pracowniczą. Nie utożsamiam jej z tradycją PRL, czy z wpływami moskiewskimi w Polsce. Używam pojęcia „szczebel średnio wyższy”, który jest tylko częścią biurokracji. Klientelą złotej kaczki, potomka dawnej ze starpoloskiej bajki, jest "szczebel".

Dziennik Wschodni i Pink Panther donoszą że w Azotach puławskich: „Wstrzymana jest produkcja kaprolaktamu i melaminy, a mocznik oraz inne nawozy wytwarzane są w niewielkiej skali. Azoty dostarczały na nasz rynek 100% kaprolaktamu i 40% melaminy. Około 1000 osób jest zagrożone utratą pracy. Cały powiat bankructwem licznych sklepów, warsztatów i punktów usługowych. Dziennik Wschodni pisze o zagrożeniu przez azotową chmurę regionu i stolicy. Takie są efekty przejęcia puławskich zakładów przez tarnowską spółkę z ogromnym udziałem putinowskiego oligarchy. To on dziś przemawia głosem nie Jarosława Kaczyńskiego, ale jego antytezy mitycznej, głosem złotej kaczki ze staropolskiej legendy. Bajka ta mówi o chciwości. Jeden krok dzieli chciwość od kradzieży, dwa kroki od zdrady. Sprawa stanęła na obradach Sejmu. Wiceminister Karol Rabenda cytował wówczas dokument przygotowany przez zarząd spółki: „'Puławy' dostarczają melaminę mimo wyłączenia jej instalacji, wykorzystując stany magazynowe. Instalacja kaprolaktamu została zatrzymana do czasu poprawy sytuacji popytowej w obszarze poliamidów.” Jacek Janiszek wiceprezes Azotów usprawiedliwiał wstrzymanie produkcji naporem chińskiej chemii. W tekście „Wojna hybrydowa czy 'sytuacja rynkowa' czyli agonia Zakładów Azotowych Puławy SA.” Pink Panther w Szkole nawigatorów pisze wprost o możliwości zniszczenia tej ważnej gałęzi polskiego przemysłu przez rosyjską agenturę: „Wiaczesław Mosze Kantor jako akcjonariusz Grupy Azoty doskonale zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie dałoby zatrzymanie na produkcji melaminy w ZA Puławy.” Jest to możliwe, ponieważ już w latach 90-tych w fabryce Żelatyna w Puławach został wymontowany sprzęt przez nowego właściciela i „przewieziony oficjalnie w Kieleckie, a dyskretnie podobno gdzieś na Białoruś, skąd nagle zaczęła Polskę zalewać tania żelatyna.”

Likwidacja puławskich Azotów udowodniłaby podatność egocentyrcznego, średniego szczebla urzędniczego na manipulacje ze strony wrogiego mocarstwa. Pink Panterze należy się habilitacja i tytuł doktora honoris causa Szkoły nawigatorów za całość dorobku a w szczególności za interwencję w sprawie Azotów.

Rząd Zjednoczonej Prawicy popełnia błąd powołując się na dokumenty tworzone przez klientelę złotej kaczki. Nadto oddaje inicjatywę w tej sprawie opozycji. Posłowie Koalicji O, Lewicy i Polski 2050 podbijają sobie słupki na lubelszczyźnie alarmaując o kryzysie w Puławach. Zjednoczona Prawica być może wie więcej na ten temat i ma strategię wyjścia z tej zapaści. Zakładam że ma sposób na neutralizację wpływów Wiaczesława Mosze Kantorowicza. Jeśli nie to zarząd puławskich Azotów zadziałał w interesie zarówno kremla jak i opozycji. Naprowadził rządowych biurokratów na minę. Od strony propagandowej Zjednoczona Prawica oddaje bowiem pole przeciwnikowi. I to przeciwnikowi, który jeśli zajdzie potrzeba opowie się za kompromisem z Putinem, gdy zażąda tego Olaf Scholz.

Oddaje pole również agresywnym wtykom kremlowskim.

Tłem zaś dla kryzysu puławskiego są produkcje szemranej propagandy typu Polowanie na ćmy czy inne wystrugane z pyry seriale. Są to produkcje generowane przez mentalność „średniego i wysokiego szczeble”, jej schlebiające, otwarte na agresję wobec "pospolitego ruszenia", czyli ludzi pozostających na średnim poziomie ekonomicznym nie podłączonym pod układy.

Ogólnie „szczebel” średnio-wyższy po prostu chłonie to, co osłabia Ewangelię sumienia przekazywaną w Kościele. Takie są skutki postawienia Daszyńskiego jako jednego z ojców niepodległości. Nie jest on żadnym ojcem. Obok Brzozowskiego, Waryńskiego, Kasprzaka, Róży Luksemburg, Krzywickiego i innych, jest stręczycielem treści propagandowych tworzących grunt dla deprawacji.

Dzisiejszy „szczebel” średnio wyższy, wywodzący się z tradycji urzędniczej PRL, tworzący tzw. kacapię, sprzyja deprawacji, choć nie całkiem jest tego świadomy. Część „szczebla” dostrzegła po zamachu smoleńskim niezdolność środowiska Donalda Tuska i PSL do przymnożenia zysków Polakom a zwłaszcza kadrze resortowej. Skierowała swoją uwagę na PiS. Zagłosowała na PiS w 2015 roku.

Inne części „szczebla” pozostały przy mitologii socjalistycznej i jej wersji liberalnej. Obie zresztą są tylko zasłoną dymną, czubkami zamrożonych układów. Dlatego nie chodzi tu o doktrynę. Doktryna jest tu protezą sumienia i aktywności myślowej. Chodzi o zachowanie więzi łączących „szczebel”. Głosowanie na lewicę, PSL lub PO (KO) stało się tam wyznacznikiem nieformalnej dyscypliny grupowej, pieczęcią pod akces do danej grupy. Stąd agresywne zwalczanie w miejscach pracy zadeklarowanych wierzących, o postawie pro-polskiej. Są oni obcym, wrogim ciałem, zagrażającym grupowej dyscyplinie. Obcym ciałem, dla "szczebla" hołotą, jest również pospolite ruszenie, np. zwykli pracownicy Azotów od inżynierów po pracowników fizycznych. Pospolite ruszenie zamieszkujące Puławy i okolice winno według "szczebla" wyjechać na zmywak. Kreml uważa, że powinno zasilić syberyjskie obozy pracy i karne kopalnie. Nie ma dużej różnicy między tymi dwoma koncepcjami.



tagi: putin  kantor  azoty tarnowskie  azoty puławskie  wojna o rzeczpospolitą a. d. 2023 

Magazynier
14 maja 2023 12:56
32     2616    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @Magazynier
14 maja 2023 13:16

Wolny rynek, kapitał nie ma narodowości...

A tak naprawdę widzimy, że zakłady strategiczne dla obronności  powinny być pod faktyczną kontrolą państwa.

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @Magazynier 14 maja 2023 13:25
14 maja 2023 13:40

Też, aczkolwiek mam takie wrażenie, że my taką służbę mamy tylko z nazwy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska 14 maja 2023 13:40
14 maja 2023 13:54

Sądzę że jest pół na pół. Wszystko zależy od ludzi. Klientela tam jest, i zwykłe głuptaski, ale zakładam, że i są ambitni. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @ewa-rembikowska 14 maja 2023 13:16
14 maja 2023 16:22

Wolny rynek, kapitał nie ma narodowości...

"Nieważne czy kot jest czarny czy biały ważne żeby łapał myszy" + "pierwszy milion trzeba ukraść" = 2 filary czeciejRP.

 

zakłady strategiczne dla obronności  powinny być pod faktyczną kontrolą państwa.

Ostatnio psor Leszek Balcerowicz u Maurka powiedział...

https://youtu.be/SdswPpPB5mE?t=309

- Nie uzywamy słowa "prywatyzacja" bo musimy się liczyć z "wydźwiękiem emocjonalnym"
- Co z polskim przemyslem zbrojeniowym co  portami? pyta Mazurek. "w Stanach, które mają najsilniejszy przemysł zbrojeniowy właścicielem firm nie jest państwo. To jest odpowiedź na pana pytanie".

Tak, że ten... co tam jakieś Puławy, melamina, kaprolaktam, nawozy... kto by z młodych wykształconych z wielkich miast wiedział o co w tym chodzi?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @glicek 14 maja 2023 16:22
14 maja 2023 16:41

ale w Stanach Zjednoczonych żaden koncern zbropjeniowy nie sprzeda nikomu swoich "zabawek"bez zgody tegoż państwa. Nie wspominając o tym, że te "prywatne" firmy pracują głównie na zamówienia  ze strony armii USA, wszak nie prywatnej przecież. Nie wspominając również o tym, że na kluczowych, strategicznych stanowiskach w tych "prywatnych"  firmach służby państwowe mają prawo zatrudnić swoich ludzi (tj. wskazanych przez siebie), jak również postawić weto nad zatrudnieniem na takich stanowiskach innych, co do których te służby mają jakieś "ale".

Czy o  tym p. L. Balcerowicz nie wie, czy nie chce powiedzieć?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @glicek 14 maja 2023 16:22
14 maja 2023 19:55

I to wszystko mówi facet, który dnia nie przepracował na swoim, zawsze na  budżetowym garnuszku.

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @stanislaw-orda 14 maja 2023 16:41
14 maja 2023 20:23

Balcerowicz ma zajoba na tym, żeby ograniczyć rolę państwa - czyli polityków - w gospodarce. Stąd parcie na "akcjonariat obywatelski" Orlenu bo prytwatyzacja ma "zły wydźwięk emocjonalny". Podobnie miałoby być np. z KGHM. On nie rozumie, że dziś wszystko jest polityką i sprzedaż firm po to, aby uwolnić je od polskich polityków powoduje, że wpadną w łapy polityków innych krajów, City itp. naszych "misiewiczów" zastąpią zagraniczne "misiewicze" których biletem wstępu do klubu Ważnych Zagranicznych "Misiewiczów" jest np. seks z pieczonym prosiakiem. Zaś zyski ze sprzedaży nikomu "niepotrzebnej" miedzi i srebra z KGHM polecą nie do pisoskiego skarbu w Warszawie tylko na Arubę, Curacao, Bahamów lub innej Wyspy Jersey.

Czy o  tym p. L. Balcerowicz nie wie, czy nie chce powiedzieć?

Gdyby wiedział, ale uważałby, że nie ma po co ciemnego plebsu w to wtajemniczać to jeszcze być rozumiał. On powiedział coś stylu, że nie można kłamać, może czasem nie trzeba mówić całej prawdy, bo trzeba uwzględniać skutki tej "prawdy" u opozycji. Ale ja sądzę, że jest tak przeświadczony o swojej historycznej wielkości, że nie musi pogłębiać wiedzy. I o tym o czym piszesz nie ma zielonego pojęcia. W każdym razie ta wiedza mu się nie przyjęła jak paprotki w pokoju mojej mamy. :)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier
14 maja 2023 21:27

Jedna zasadnicza uwaga: jeśli ktoś jest mniejszościoeym udziałowcrm, choć liczył na więcej, to tak naprawdę jego zainwestowany kapitał jest zamrożony, a gdy spółka jest państwowa (tzn. Skarb Państwa ma tam większość) to nawet znacjonalizowany. Żaden przytomny człowiek nie odkupi od Kantora jego udziału, bo będzie miał tyle do gadsnia co nic. Jedynie bedzie miał swojego przedstawiciela w Radzie Nadzorczej, o ile zgłosi wniosek o głosowanie grupami nad wyborem członków Rady. 

Tak wiec to nie Kantor to miesza. Obstawuam, że zarząd dostał rozkaz z jakiś najwtmyższych sfer, aby zrobić to co zrobił. A bierność Rady Nadzorczej tylko wzmacnia te podejrzenie. Proszę mnie nie pytać jakie to najwyższe sfery i jaki jest sens popełniania samobójstwa Azotów. Nie wiem, ale Kanto - to wiem na pewno - ma problem i zadaje sobie takie pytanie: "Co mam k*****na zrobić, aby ktoś odkupił ode mjuecte moje akcje? Bo jak tak dalej pójdzie ti kurs Azotów spadnie na pysk, a potem złożą mi propozycję nie do odrzucenia - albo sprzedam ten swój pakiet komuś za psie pieniądze, albo juz nigdy nie zobaczę żadnych pieniędzy zainwestowanych w Azoty"  

Myślę, że to może być prawdopodobna wersja, tłumacząca to, co sie dzieje w Azotach. Oczywiście ma ona jedną poważną wadę - przecież możnaby skonfiskować ten pakiet akcji Kantora. Ale jeśli wię do tej pory tego nie zrobiło, a mija już ponad rok wojny, to oznacza to - wg mnie - że z jakiś przyczyn nie można tego gwałtu dokonać na Kantorze. A skoro nie można, to trzeba inaczej. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 14 maja 2023 16:41
14 maja 2023 21:44

Jedna sprawa że nie chce powiedzieć. Druga że jest lansowany w tv, choć wykazał się działaniami na korzyść wrogiego mocarstwa - FOZZ, dewaluacja złotówki i podniesienie zadłużenie kredytobiorców z dnia na dzień w 1991 r. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier
14 maja 2023 22:15

"Wojna o Rzeczpospolitą" -to trafny tytuł notki...Nieśmiało przypominam,że Panthera już pisała w 2013 roku o Mosze Wiaczesławie Kantorze i zakładach azotowych... Notkę okroiła administracja,więc Panthera streściła w komentarzach trochę... warto poczytać,chociaż upłynęło już 10 lat od tamtej pory........... już za sam tytuł plus dla pana !

https://www.salon24.pl/u/bobry7/511251,wszystko-co-chcielibyscie-wiedziec-o-panu-wiaczeslawie-kantorze

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 14 maja 2023 21:27
15 maja 2023 00:49

Gdyby to była prawda, to nie byłoby sensu kupowania akcji. Sens ten jest zwykle w tym, iż akcje można sprzedać, gdy drożeją (zarobek) lub dokupić więcej, gdy tanieją celem zdobycia większego udziału (kontrola) - lub partycypacji w przyszłych zyskach, gdy sytuacja ulegnie poprawie. Zakłady Grupy Azoty przynosiły zyski liczone w setkach milionów - i w przewidywalnej przyszłości też tak prawdopodobnie będzie.

Poniżej lista tych co "zamrozili" pieniądze, czyli, Pańskim zdaniem durniów:

https://www.biznesradar.pl/akcjonariat/ATT

"Trudna sytuacja" bywa preludium do dynamicznych zmian w akcjonariacie. Może zostać w tym celu wygenerowana sztucznie - lub w oparciu o kryteria obiektywnie  istniejące - jakim był wzrost cen gazu w wyniku bandyckiego wybryku znajomego Kantora z moskwy.

Zatrzymanie lub ograniczenie produkcji w chemii miało miejsce na całym świecie - ale dla jednych będzie to tylko czasowe zawieszenie, dla innych stałe, a dla jeszcze innych zmiana ilościowa, okresowa. Potencjalnie możliwe są zmiany właścicielskie, nie tylko w Polsce.

Scenariuszy jest więc wiele - a mądrość polega na tym, by wyjść z sytuacji niestabilnej i zmiennej w kondycji lepszej - z większą ilością udziałów w podmiotach konkurencyjnych i rynkach. Nie służy temu likwiadcja zakładów, zamykanie produkcji "na stałe", a nie czasowe itd.

Kantor ma prawie 20% udziałów - Sarb Państwa - 33%. "Przyjaciele" Skarbu Państwa też trochę mają - ale cała reszta jest potencjalną niewiadomą (wiadomo kto, ale nie wiadomo jak będzie głosował i czy nie sprzeda). Struktura właśnościowa Grupy Azoty jest taka, iż zwiększenie w niej  udziałów do poziomu pakietu kontrolnego powoduje faktyczne przejęcie znaczącej części polskich zakładów chemicznych. Te zakłady można potem mieć, a można je zamknąć - w zależności od planu.

Moim zdaniem możliwość wrogiego przejęcia jest i będzie zawsze - i jeżeli Kantor zastanawia się, co ma zrobić, a na pewno się zastanawia - to nie nad tym, jak sprzedać udziały w upadającej firmie - ale jak doprowadzić do dynamicznej zmiany, by mieć ich więcej. Odpowiedź na pytanie, dlaczego tych udziałów nie można mu zabrać, albo dlaczego nie chce ich sprzedać (chyba, że Pan coś wie, że chce) jest w jego życiorysie - ma wiele "zabezpieczeń". Gdyby to ode mnie zależało, to bym sprawdził, czy są nadal skuteczne - bo może nie są.

Takich zabezpieczeń nie miał zapewne Rustam Tariko, skoro Maspex nabył jego udziały w amerykańskiej spółce dzień po rozpoczęciu ataku na Ukrainę. Do tego dnia pijąc Żubrówkę czy Soplicę piliśmy w pewnym sensie ruską wódkę. Nota bene, nawet niektóre szlachetne trunki, robione wg speców od marketingu wedle starej receptury przez szkockich górali też nabijały dolarami ruskie kieszenie.

https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-maspex-sfinalizowal-przejecie-polskich-aktywow-roust-corpora,nId,5857297

Co do tych cen gazu, co jakoby wiele usprawiedliwiają - to cena gazu jest najniższa od sierpnia 2021 roku - chyba, że ja coś źle widzę. Czyli jest niższa niż była przed atakiem na Ukrainę.

Oczywiście może być tak, że to nie Kantor miesza - a np. Niemcy, a może ktoś jeszcze - komu nowoczesne zakłady chemiczne (tylko takie są w Polsce) z relatywnie tanią siłą roboczą są solą w oku.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 15 maja 2023 00:49
15 maja 2023 05:30

Pan nie rozumie w jakiej intencji i na czyje zlecenie są skupowane akcje. TFI i OFE współpracują ze Skarbem Państwa lub są inwestorami pasywnymi bez ambicji kierowania spółką. Co innego Kantor - on chciał id początku skupuć większościowy pakiet. Skad ti wiem? Bo inaczej nie stworzonoby błyskawicznie grupy i nie rozwodniono akcjonariatu. Stworzebie Gruoy Azoty to był manewr obronny przed przejęcuem spółki. Stad taki był cel Kantora. To się nie udało i teraz jest on w czarnej "d". 

Może Pan nie podzielać moich podejrzen jak i rzeczywistej sytuacji Kantora. Mi sie naprawdę nie chce o takie coś wykłócać. Nie mój cyrk, nie moje małpy. Choć część 0racowników może dostać po tyłku i tylko z tego powodu dziwię się PiSowi. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @Wolfram 15 maja 2023 00:49
15 maja 2023 08:15

to cena gazu jest najniższa od sierpnia 2021 roku

W każdym razie tłumacząc się bardzo wysokimi cenami gazu zwinięto w Wałbrzychu w tym roku stary 200-letni Zakład Porcelany "Krzysztof". Ale miejscowe wrony ćwierkają, że położona w ścisłym centrum fabryka jest łakomym kąskiem dla developerstwa.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
15 maja 2023 08:45

"ale cała reszta jest potencjalną niewiadomą" czyli 47% to może być w 1/4 lub w całości własność słupów podstawionych pod inwestorów rodem z kremla.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 15 maja 2023 05:30
15 maja 2023 08:47

W tym sporze przyznaję rację Wolframowi. Nadto w PiSie też jest klientela złotej kaczki. Wszak to partia władzy. Koniunkturaliści będą się tam pchali. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @glicek 14 maja 2023 16:22
15 maja 2023 08:49

"Tak, że ten... co tam jakieś Puławy, melamina, kaprolaktam, nawozy... kto by z młodych wykształconych z wielkich miast wiedział o co w tym chodzi?"

Puławy nie robią cukru - tak powiedziałby Dyzma. Nikodem Dyzma.

Na te fabryki, robiące tymczasowo cukier z buraków cukrowych, zwrócił uwagę kiedyś Gospodarz - można momentalnie przestawić produkcję na zbrojeniową. Może to z czasów Bismarka, ale chemia jest chemią niezależnie od wieku.

Do czego służy melamina, kaprolaktam, nawozy? Dlaczego ruscy chcą to zlikwidować i wysyłają ruskiego Żyda?

Nie wiem, ja z chemii jestem taka noga, że pamiętam tylko H2O.  

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier
15 maja 2023 09:30

W "grach na przejęcie" z arsenału bankowości inwestycyjnej informacja albo dezinformacja jest na wagę złota.  Stąd trudno w tym przypadku wyrokować kto z  kim teraz gra.  Wykorzystanie "rzymian" jako biegłych w temacie ma długą historię. Już na początku lat 90 tych można w spółkach resortowych ich dostrzec jako "merytoryczne ramię" uwłaszczonych na majątku państwowym.  Wyszło to średnio i skończyło się masową emigracją przy dwucyfrowym bezrobociu.  Informacja, że ktoś z rodziny Łukaszenki ma jakiś dobry biznes w Polsce ma wpływ na jego lawirowanie, dla nas korzystne ale  dla opcji ortodoksyjnej tolerowanie tego jest skandaliczne.  Jak widać ostatnia wizyta w Moskwie odbiła sie na jego zdrowiu tak, że nie wiadomo czy przeżyje.  Następca może już nie być tak "elastyczny".

 (...) mentalność „średniego i wysokiego szczebla” (...) jest niestety głównym problemem. Jechałem pare lat temu windą w urzędzie miasta przed 8 rano - cała winda rechotała z PIS -u.  To było jak rytuał inicjacyjny i urzędnicze uwiarygodnienie w zależności od tego z jakiej partii jest prezydent miasta.  Ten szczebel to dziedzictwo mentalne i rodzinne PRL-u. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @peter15k 15 maja 2023 09:30
15 maja 2023 09:35

A te ... w windzie brały pińcet?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 15 maja 2023 09:30
15 maja 2023 09:39

Niestety. Ta mentalność idzie w parze z ignorancją. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @atelin 15 maja 2023 09:35
15 maja 2023 09:48

Ten "mental" zdecydowanie nie jest "kościółkowy" ( może  z wyjatkiem gdy widzi korzyść dla siebie ) wyznaje zasadę "pokorne ciele dwie ( albo wiecej ) matki ssie".  Z drugiej strony oni nie są w stanie wyobrazić sobie innej pracy poza urzędniczą...  Jednak dostają pensję, kupują w sklepach i płacą podatki, które przedtem państwo ściągnęło z innych. Ich "przedsibiębiorczość" obraca się wokół urządów ( dotacji unijnych itp ) . Stanowią jednak ważny dopływ środków na rynek także z korzyścią dla całego systemu...  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier 15 maja 2023 09:39
15 maja 2023 09:57

No na pewno nie czują bluesa tzn nie zdają sobie sprawy o co idzie gra. Ale to nie tylko oni - mam znajomych w wyższej półce płacowej  ( lekarz plus informatyk korporacyjny ).  Dwa domy , trzy samochody ,  wczasy egzotyczne . Są zajęci zarabianiem a wiedzę ogólną czerpią z ... Newsweeka . Wyborcy PO.  Podejrzewam , że tacy jak oni wybrali Jachirę do Sejmu - "dla jaj".  Nie czują specjalnego związku z "tenkrejem "Otrzeźwienie może im przynieść tylko gwałtowne zmiejszenie dochodów.  

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 15 maja 2023 05:30
15 maja 2023 12:28

Co innego Kantor - on chciał id początku skupuć większościowy pakiet. Skad ti wiem? Bo inaczej nie stworzonoby błyskawicznie grupy i nie rozwodniono akcjonariatu.

To może wiedzieć każdy, kto chwilę poszuka w sieci - bo jest to napisane wprost. Zwracam jedynie uwagę, iż rozwiązanie to jest skuteczne tu i teraz - ale za cenę ryzyka, że w przyszłości, gdyby doszło do przejęcia pakietu większościowego Grupy Azoty (lub wystarczającego do kontroli), to potencjalny przejmujący dostanie nie kawałek tortu - a całą sieć cukierni.

Gra toczy się o wysoką stawkę - skoro przy obecnej strukturze akcjonariatu można wytworzyć sytuację zagrażającą istnieniu zakładów w Puławach w obecnej formie - to przy jakiejkolwiek zmianie in minus tym bardziej. Abstrahuję od tego, co to by była za zmiana i kto by o niej decydował. 

Proszę brać pod uwagę, iż osoby prawne (a takimi są akcjonariusze o znaczącej ilości udziałów) fizycznie nie głosują - ponieważ osoby prawne są bytami abstrakcyjnymi. Głosują osoby fizyczne, reprezentujące osoby prawne. Taką osobę można kupić, można zastraszyć - w ogólności zarządza ona dwoma portfelami - reprezentowanego podmiotu i swoim, prywatnym. 

Można sobie wyobrazić sytuację, iż Kantor ma trochę więcej udziałów (lub wpływ na udziałowców) i trochę więcj przyjaciół na głosowaniach - i to może wystarczyć, by dokonać zmian nieodwracalnych. Zakłady chemiczne to nie jest rozlewnia napojów, którą można łatwo zwinąć i postawić z powrotem - i nie obsługuje ich jeden specjalista znaleziony z ogłoszenia.

Sytuacja, w której dochodzi do wzrostu cen surowca i dynamicznych zmian wolumenu sprzedaży usprawiedliwia (depenalizuje) głosowania, które w normalnym biegu rzeczy uznać należałoby za działanie na szkodę reprezentowanego podmiotu - czyni je pozornie racjonalnymi w subiektywnej ocenie.

Oczywiście nikt Panu nie zabrania pisać, iż wszyscy akcjonariusze wykonują telefoniczne polecenia wydawane przez anonimowe osoby mające obywatelstwo San Marino.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Wolfram 15 maja 2023 12:28
15 maja 2023 13:24

i @Ojciec Dyrektor. 

Czy zgadzacie się panowie bym zamieścił obszerne cytaty z waszej polemiki w książce, która ukaże się za rok? Tytuł: Wojna o Rzeczpospolitą A. D. 2023. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Wolfram 15 maja 2023 00:49
15 maja 2023 19:47

" Oczywiście może być tak, że to nie Kantor miesza - a np. Niemcy, a może ktoś jeszcze - " to bardzo właściwie ujęte..Ja ujęłabym to w standartowym skrócie"Oligarchowie wszystkich krajów łączcie się"...Te sowieckie tygrysy za błogosławieństwem wodzów Jelcyna i Putina puszczone z rabowanymi milionikami w zachodnie konkury rosły w siłę.Ciekawą sytuację relacjonowały media w ubiegłych latach :

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wierni-towarzysze-Putina-1573323.html   (2006r.)

https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/398208,oligarcha-wiaczeslaw-mosze-kantor-nie-przejal-zakladow-azotowych-tarnow.html               (2012 rok)

To był rok 2012,gdzie Putin zaczął "czyścić"od swojego ucha trochę tych Jelcynowych żydowskich bogaczy.No ale kto zatrzymał obieg kasy...Oligarchów?

https://forsal.pl/artykuly/803279,grupa-azoty-zagrozona-przez-rosyjski-acron-zwiazkowcy-zadaja-interwencji.html                           (2014rok)

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Magazynier 15 maja 2023 13:24
16 maja 2023 09:05

Tak, oczywiście, jeżeli mogą się przydać, to jak najbardziej.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @BTWSelena 15 maja 2023 19:47
16 maja 2023 09:12

To jest tzw. business partnership - interesy wzajemne doprawione wzajemnym wycinaniem

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @glicek 14 maja 2023 16:22
16 maja 2023 18:41

Ale wszelkie prawa intelektualne dotyczące produkcji uzbrojenia w USA należą do państwa.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 15 maja 2023 13:24
16 maja 2023 19:01

Tak....:). Wreszcie bede "sławny". Atak przy okazji Azoty negocjujaumowe na dostawy gazu z....Orlenem. Dlaczego?p

Przecież każdy producent im sprzeda gaz bez pośrednika - taniej. Otóżdlatego, aby "zrobiać" w Azotach duże koszty. I tego chce Skarb Państwa (bo Orlen to ich klejnot). Widac wiec celowe transfery kautalu z Azotów do innych spółek państwowych. Kantor na pewno nie jest z tego zadowolony. Wręcz przeciwnie. Przewiduje wariant kontrolowanej upadlosci Azotow. A po tej upadł8sci powstanie nowa spółka na bazie upadłych Axorów....może wie nawet nazywać"Nowe Azoty" albo "Azoty Orlen" czy jakoś tak. Ważne że juz bez Kantora.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 16 maja 2023 19:01
16 maja 2023 21:07

Ciekawe. Sławy nie gwarantuję. Nie wiem czy wymienię nicki polemistów. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 16 maja 2023 21:07
16 maja 2023 22:17

Oby nie wymieniać....:). Bo będą potem kpiny. Choć tak dla jaj można zacytować mnie ale dokładnie tj. razem z moimi "słynnymi" literówkami....:)

Z tą umową Azoty-Orlen nie tyle jest ciekawe, co raczej demaskujące. Intrygi Kantora to zły trop. Nasi są sprytniejsi.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować