-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Co łączy Trumpa z Putinem?

Arktyczny szlak morski, syberyjskie metale ziem rzadkich, ropa i gaz i … pozory. Czyli stolik, przy którym toczy się gra o odsunięcie Moskwy od Ukrainy i wschodnich granic NATO. Putin ma Morze Barentsa i syberyjskie zasoby. Ma jedną technologię, budowę lodołamaczy o napędzie nuklearnym. Trump zaś ma pieniądze i kilka innych ważniejszych technologii. Ale cała reszta dzieli ich. Są wrogami. Dlaczego więc jest taki grzeczny wobec kremla? Bo jest negocjatorem. Żeby negocjować z wściekłym niedźwiedziem, trzeba mu wstrzyknąć jakiś środek znieczulający, uspokajający. Trumpa od Putina dzieli przede wszystkim mentalność. Dlatego Trump nie ma szans nawet na nominację na Oscara. Holiłud mentalnie jest albowiem znacznie bliżej Putina niż Trumpa. Zaś pokazówa w Białym Domu z udziałem prezydenta Ukrainy była pokazówą, demonstracją obecnych oczekiwań ze strony amerykańskiej i jej sposobu myślenia. Nie była ustawką. Wynika to z faktu, iż to nie Vance ani Trump wpuścili Zełeńskiego w pułapkę ale dziennikarka CNN, agencji medialnej amerykańskich demokratów, w zasadzie socjalistów, kierowanych podobnym sowietmentalem co Putin.

Produkcyjny sposób działania anglojęzycznych przedsiębiorców jest pochodną herezji kalwińskiej, która głosi, iż wielka kasa, zdobyta pracą, jest objawem Bożego wybraństwa. Praca ta niekoniecznie musi być uczciwa, bo wybrani do zbawienia są wybrani bez względu na ich moralne czy niemoralne czyny. Ale w tej herezji jest też osad chrześcijańskiego, ortodoksyjnego rozumienia pracy, jako współudziału w dziele stworzenia rzeczywistości przez Boga, czyli nieustannego stwarzania rzeczywistości i podtrzymywania jej w istnieniu. Praca jest częścią wielkiej kosmicznej liturgii (lei – lud, turgos – dzieło), ktrórej podstawą jest zrozumienie tego, co jest i radość z tego realne. Różnica między ortodoksyjnym pojęciem a kalwińskim jest ogromna. Kalwińskie bowiem rezerwuje owoce pracy dla wybranych. Reszta to żywy towar, niewolnicy. Dodajmy że kalwinizm staje się oficjalną doktryną Anglii Tudorów, Henryka VII i Elżbiety I. Anglikanizm w XVI wieku to w zasadzie kalwinizm z dodanym pojęciem głowy koronowanej jako lokalnego Papieża, rzecz jasna pseudo-Papieża. Ale Trump, tak jak większość Amerykanów, na szczęście już zapomniał o heretyckich korzeniach anglo-amerykańskiego podejścia do businessu. Siłą rzeczy Amerykanie musieli zapomnieć o kalwińskim szaleństwie i powrócić do rzeczywistości. Inaczej marnie by skończyli. Anglicy też musieli o tym zapomnieć, inaczej ich państwo zostałoby rozerwane na strzępy przez wojnę domową. Odsunięcia kalwinizmu jako doktryny państwowej dokonali Stuartowie, ostatecznie połączone siły sekt parlamentarnych i niemieckich książąt czyli Wilhelma Orańskiego, potem dynastii honowerskiej.

Musiało się to dokonać, inaczej Anglia stałaby się niewyraźnym wspomnieniem historycznym. Zaś Amerykę północną zasiedliliby Hiszpanie i Francuzi. Nadto gdyby Anglicy i Amerykanie nie porzucili kalwinizmu, nie stworzyliby społeczności, w której zadania produkcyjne zostały podzielone według realnych potrzeb a nie klucza ideologicznego. Musieli porzucić kalwińskie zawężone pojęcie zbawienia. Trump należy do kolejnego pokolenia w którym kalwińska ideologia jest niemal nieobecna. Jej echa pozostała tylko w reklamie i propagandzie sukcesu.

W Moskowii ludzie pracy do tej pory są żywym towarem, niewolnikami. A zaczyna się to od scytyjsckich łowcców niewolników. Dodajmy że wschodnia i środkowa Europa jest wówczas zamieszkiwana przez ludzi, których nie można jeszcze nazywać Słowianami. Nie zanym ich języka, ledwo znamy ich kulturę. Potem Narwą, Dźwiną, Moskwą i Dnieprem przypływają Waregowie, którzy w stylu iście fenickim przejmują władzę nad ludem słowiańskim i tworzą imperium morskie oparte na handlu niewolnikami. Kontynuują to Rurykowicze, ich potomkowie. A zwłaszcza Iwan IV zwany Groźnym. Ziemszczyna, do Iwana Groźnego obszar udzielnych książąt i bogatych ziemian, staje się wielkim koncentracyjnym obozem pracy, czyli terenem zsyłki dla niepokornych i bezlitosnego wyzysku na potrzeby handlu zamorskiego. Opricznina, do Iwana Groźnego obszar przeznaczony dla rodziny księcia Moskwy, staje się jego wyłączną własnością, obszarem, z którego wyciska zyski poprzez cła z handlu lokalnego i żup solnych, zyski potrzebne do promocji Moskwy w Anglii i cesarstwie. Moskiewski handel zamorski albowiem to nieustanne zadłużanie się u kalwińskich Tudorów. Ma służyć wojnie. Z kim? No chyba państwo żartujecie. Nawet jeśli nie wiecie, nie powiem, żeby nie obrażać waszej dociekliwości. Komuna jako system niewolniczy zaczyna się na wschodzie w prawiekach, rozkwita za Iwana Groźnego. I trwa tam do dziś. Zależność komuny i sowietmentalu od rosnących kredytów jest tylko i aż objawem ich odlotu od realności. A jest to odlot  w bezkresną utopię, której nierealny charakter musi ukrywać nieustanna wojna i rewolucjia. Zauważmy, że odlot ku wojnie i rewolucji towarzyszy również demokratom, którzy w ten sposób próbują zaciemnić fakt, iż rzeczywistość burzy ich ideologicznea konstrukcje.

Według tzw. "konserwatystów" Putin, tak jak Trump, jest politykiem i przedsiębiorcą w jednej osobie. Dobry żart, nieprawdaż? Dla nas żyjących w bliskim sąsiedztwie Moskowii rzecz jasna to nie żart, tylko ponura brednia. O wojennej doktrynie kremla wiemy wszystko. Nie z książek, ale z tego, co dzieje się wokół Polski i w Polsce. Ale zauważmy, że kremlowskie, dzisiaj putinowskie inwestycje w energetykę mogą sprawiać wrażenie, że jest on politykiem i przedsiębiorcą, realistą. Wojna w Ukrainie oczywiście temu przeczy. No ale, trzeba trochę logiki, żeby to zrozumieć. Krelmowski rozmach przemysłowy jest wymuszony przez zagrożenie nędzą, przez utratę dużej części własnej taniej siły roboczej. Nędza musi być, bo inaczej niewolnicy będą mieli za dużo czasu wolnego i zaczną się buntować.

Ale nie może być ta nędza zbyt dolegliwa. Inaczej co z produkcją? A przede wszystkim co z wojną, z rewolucją? Moskwa i kreml to skrajny przypadek sowietmentalu. Taka skamienielina asyryjska. Tak jak maoizm, kmerowie i Wietnam. Wszak najazd na Ukrainę wynika z przymusu odbudowy imperium sowieckiego. A przymus ten wynika z sowietmentalu, z kremlowskiej mentalności nieustającej wojny, również domowej, czyli z mentalności rewolucyjnej. Niestety widzimy ją dzisiaj w Polsce. Osiem gwiazdek, kod wulgarnego podejścia do przeciwnika politycznego, został przejęty przez Tuska wprost z kremla. Demokraci, humaniści czyli socjaliści z obszaru naszego to również sowietmental, ale w innym opakowaniu. Dlatego tak podatni są na socjalizm sułtański, czyli Islam, czyli mental pra-sowiecki, kuszycko-punicki. Zaś Putin decydując się na napaść na Krym a potem na Ukrainę, po prostu ratował swoją skórę, nie tylko stołek. Gdyby tego nie zrobił, długo by nie pożył. Mediediew, Szojgu i Ławrow byliby pierwszymi, którzy wbiliby mu "nóż w plecy". Potem złożyliby ofertę Nawalnemu. 

Dlatego niech nie mylą nas pozory. Trump za bardzo jest budowniczym i realistą jak na potrzeby sowietmentalu holiłudzkiego, tym bardziej kremlowskiego. W sposób nieunikniony to, co robi, obnaża niewolnictwo nieumiejętnie ukrywane w snach fabrykowanych w holiłudzie i w snach politykierów, w "snach o wspaniałym socjalistycznym świecie".



tagi: anglia  moskwa  putin  trump  tudorowie  rurykowicze  produkcja  iwan groźny  waregowie  realizm  scytowie  weles  opricznina  ziemszczyna 

Magazynier
2 marca 2025 15:17
73     2245    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @Magazynier
2 marca 2025 21:54

Muru z Meksykiem nadal nie zbudował, choć obiecywał w 2016.....ciekawą dziś monetę pokazał @zjr na blogu Piotera. Łączy się z Ukrainą, USA i Rijadem, czyli i z Putinem. Mam wrażenie, że Putin został oszukany, ale konsekwencje tego oszustwa poniesie Francja i Niemcy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 2 marca 2025 21:54
2 marca 2025 21:55

@zkr...sorry..palec dla smartfona za gruby

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 2 marca 2025 21:54
2 marca 2025 22:01

> ciekawą dziś monetę pokazał @zjr na blogu Piotera

nie, nie, to @Pioter ja opisal w notce z 28.02

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 2 marca 2025 22:01
2 marca 2025 22:19

Dzięki. Mam już zaniki pamięci..:). Dużo dziś się działo..

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 2 marca 2025 21:54
2 marca 2025 22:25

Nie od razu mur meksykański zbudowano ... Zaraz my ją tu sobie obejrzymy, zanczy się tę monetę. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 2 marca 2025 22:25
2 marca 2025 22:31

To zapraszam na dzisiejszą notkę Piotera

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 2 marca 2025 22:31
2 marca 2025 22:35

Tą czytałem. Tę z 28 02 też. Ale gdzie tam jest, że zapłacą Niemcy i Francja? Nie bardzo na to wygląda. Optymista z pana. Ktoś zapłaci. Kto? Wtajemniczeni już wiedzą najlepiej. Czyli my. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier
2 marca 2025 22:35

Dzięki za pouczającą ,lekcję historii ."Przeorał"pan historię w skrócie i przyczynę( jak dla mnie) gorszących scen w Owalnym Gabinecie .Czy ten ruch Trumpa"czas na rozrachunek" powiedzie ku lepszej drodze świat--to kwestia jak na razie rozwojowa. Ale sie dzieje naprawdę!

Pozostaje także dobre pytanie,jak dłuugo te rozrachunki potrwają,czy ELITY,które mają miliardy w kieszeni pozwolą na dalsze rozrachunki,by połozyć kres niekończącej się machiny wojennej? Też to kwestia rozwojowa,która musi być teraz rozstrzygnięta w najbliższym czasie.

Wszak wiemy o" kremlowskiej mentalności nieustającej wojny, również domowej, czyli z mentalności rewolucyjnej".I to nie od dziś. Dogadanie się OBU mocarstw będzie sztuką....

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 2 marca 2025 22:35
2 marca 2025 23:08

Tu nie  chodzi o dogadanie się, ale o zdobycie przewagi. Większe szanse na przewagę ma Trump. Jeśli ją zdobędzie, Moskwę ma w garści. To nie znaczy że będzie mógł zrobić z nią co zechce. To znaczy, że będzie miał wpływ na wyznaczenie następcy Putina. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier
3 marca 2025 03:59

Oba globalne gangi dogadsły się też wxkwestii kryptowalut:

https://stooq.pl/n/?f=1665890

Zostanie zachowane status quo. Czy parytety poszczególnych krypto.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 2 marca 2025 23:08
3 marca 2025 09:00

Dokładnie tak. I jest wściekły na Ż bo mu pieprzy rozgrywkę. Nie spocznie aż Ż wyleci. Raport o transferach kasy to załatwi i to szybko. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 2 marca 2025 23:08
3 marca 2025 09:23

W praktyce wychodzi prawie na jedno w/g mojej babskiej głowy. Interesy finansowe Europy są powiązane z całym światem.Z kolei USA  pod rządami Trumpa zabrała się systemy finansowe .Stąd wściekła próba obrony tych systemów ,pralni brudnych pieniędzy na wojny i szurniętą destrukcję i zmasowana reakcja  :że Ameryka to wróg a Rosja brat--- i trzeba z nimi robić interesy -----to jest  historycznie nie do obrony... Owszem biznes Europy jest za... Stąd w FR pozwolono na sporą grupę Oligarchów,powiązanych z Zachodem..........

Przewagę w tym względzie ma Trump z pewnością,a następca Putina,będzie tylko chwilową przewagą ,która w żaden sposób nie zmieni w tym stuleciu tęsknot obecnej FR do wojennego nastawienia. Potrzebują twardego reżimu dla swojego narodu,aby utrzymać go w nędzy na tyle znośnej ,aby godzili się ze swoim losem. I żaden następca nie odpuści...w najbliższym czasie.

 A ponad naszymi głowami rozgrywają się układy światowe o których nie wiemy...i możemy się tylko wysnuwać wnioski i prowadzić dociekania historyczne. Pozdrawiam pana ciepło.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 3 marca 2025 09:00
3 marca 2025 09:45

To już qwerty, praktycznie załatwił . Operacja prania brudnych pieniędzy Biden-Ukraina nie została bez śladu ,a Elity biznesu  Ukrainę potraktowały jak kurę co znosi złote jaja i jako swoisty osobisty bankomat. Wszak milionerem nie zostaje się bez zupełnego śladu...  Księgowość "Winien,Ma" jest ustalona i śladów nie sposób zatrzeć.

Szczyt w Londynie zakończył się poklepywaniem po pleckach i współczuciem na tyle wielkim,że pracują jakby załawić ponowny lot Zeleńskiemu do Owalnego Gabinetu,pewnie już w garniturze,jeżeli chodzi o strój.........

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 3 marca 2025 09:45
3 marca 2025 10:09

Tak. I to szybko bo po publikacji raportu nawet w części na Ukrainie zacznie się rewolta. Dwa garnitury ubierze żeby tylko cicho sza. Rosją czeka na ten ruch i uzupełni dane swoimi. Nie chce tego robić jako pierwsza.

zaloguj się by móc komentować

aember @OjciecDyrektor 3 marca 2025 03:59
3 marca 2025 10:32

Rozwiniesz co masz na myśli mówiąc o parytetach?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @aember 3 marca 2025 10:32
3 marca 2025 11:43

Chyba O. Dr chodziło o: Czyli parytety ...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 3 marca 2025 09:45
3 marca 2025 11:44

Takim paramilitarnym ;-}}

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 3 marca 2025 09:00
3 marca 2025 11:45

Czy wyleci, to jeszcze zobaczymy. Załatwić wolność dla Ukrainy, bez Zełena i atamanów, to byłaby sztuka. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 3 marca 2025 09:00
3 marca 2025 11:47

Raczej sądzę że nie wywali Zełeńskiego. Nie w tym momencie. Może i chce to zrobić tylko w czasie zawieszenia broni, w ramach wyborów. Taki PR.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 3 marca 2025 11:45
3 marca 2025 11:51

Wolność jest iluzja- jej nie ma. To byt publicystyczny. Problem dotyczy skali Państwa Ukraina i gwarancji takiego jej istnienia. Nie mamy żadnej wiedzy które siły na Ukrainie biorą udział w konfrontacjach. Dochodzi do problemu: czy być żywym w wyznaczonej skali czy zostać martwym- którego już żadna skala i skalowanie nie dotyczy. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 3 marca 2025 11:47
3 marca 2025 11:53

Masz rację to kwestia taktyki. Jako widzowie może my tylko pop corn konsumować.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Magazynier
3 marca 2025 12:24

Ja mam tylko jedną uwagę, żeby na SN nie pisać o Putinie per "wściekły niedźwiedź" czy inne takie socjotechniczne wrzutki zmajstrowane w podziemiach Łubianki bo to sztucznie powiększa jego obraz. A już zestawiając go z "potulnymi" Jankesami, którzy jak potrzebują to robią naloty dywanowe na wybrane państwa wygląda słabo. Putina wykreowały media zależne na jakiegoś Herkulesa ale to dawno było i dawno nieprawda.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @onyx 3 marca 2025 12:24
3 marca 2025 14:26

Nie ,onyxie to nie było dawno .Pompują go jeszcze teraz,bo  Zachód i inna rasa, biznes chcą z nim robić.Jankesi to nie aniołki i do potulności im daleko w mediach. A Putin to wychowanek i spadkobierca KGB i daleko mu do Herkulesa światowego. To tak jest ,a szkoda......bo Rosja to wielki kawał pięknej ziemi i przyrody.Gdyby nie szurnięci wodzusiowe ,to ludzie żyliby tam dostatnio i szczęśliwie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 3 marca 2025 14:26
3 marca 2025 16:00

Gdyby nie ci obecni wodzusowie, to mieszkańcy Rosji nadal tkwiłiby w kolonialixmie, niczym jakis afrykański interior. Jak Pani moze pamięta, moja teza brzmi iż "sowieci" to była eksploatacja kolonialna" ludów Rosji (w tym rzecz jasna Ukrainy). Sowici byli tylko nadzorcami nad folwarkiem. Gdy sie ekipa Putina troche wyalienowała z tej zaleznosci, okazało sie , ze zostałą najwiekszym wrogiem "świata deokraycznego", bo nie chce dac się eksploatować na dotychczasowych zasadach.

Tak więc nasze punkty widzenia nie są w tym temacie  zbieżne w żadnym punkcie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @stanislaw-orda 3 marca 2025 16:00
3 marca 2025 16:24

No tak, zależy od której strony się patrzy. My mamy ten problem, że te uciemiężone ludy Rosji jak usłyszą gwizdek to tu przyjdą mordować i rabować i żadnemu oko nie mrugnie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 3 marca 2025 16:00
3 marca 2025 16:40

W takim razie Putin i KGB to uciemiężony lud rosyjski. Dlatego inaczej nie mogli jak tylko zmasakrować Ukrainę. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @onyx 3 marca 2025 12:24
3 marca 2025 17:04

Trudno darmo. Piszę z marszu, więc autocenzura nie zawsze wychodzi

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Magazynier 3 marca 2025 16:40
3 marca 2025 18:15

Nie tylko nie mogli jej zmasakrować, ale także nie chcieli. I nadal nie chcą. Traktują jąj ako ofiarę spisku międzynarodówki bankierskiej.

A po drugie, Putin to jest  ten kagebista (były), który stara się wyalienować swój kraj z kolonialnych zależności od tzw. zachodnich demokratycznych wartości .

Polegają owe wartosci na skrajnie nieekwiwalentnej wymianie gospodarczej z krajami podporządkowanymi. A jesli kraje te  wyrażaja cheć, aby  uwolnić sie  z takich demokratycznych obcęgów, wówczas  są odbarzane epitetem niedemokratycznych, ergo nie rozumiejących i nie akceptujacych dotychczasowego porządku dzobania w światowym kurniku.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 3 marca 2025 16:00
3 marca 2025 19:45

Zgadza się panie Stanisławie,chociaz baba ze mnie,to co nieco się orientuję na ten kierunek jak wodzusiowe po sowietach bronią swój rosyjski naród od kolonializmu...w sam raz też dla własnego ludu perspektywa nędzy,ale nie za dużo,aby mogli pracować na panów...Posowiecka rzeczywistość odwróciła deczko wektory...

Tak nawiasem mówiąc rosyjski " afrykański interior"świetnie się ma w Afryce i nie tylko,ale chyba pan się w tym lepiej orientuje...W Afryce spadkobiercy grupy Wagnera podlegają pod ministerstwo obrony rosyjskiej i  tworzą formacje Afrykańskiego Korpusu.Bronią dzielnie biednych murzynków i gdzie tylko mogą uciśnione ludy...na  wszystkich kontynentach świata.To mój osobisty sarkazm...,bez urazy...

Rzeczywiście w tej kwestii nie możemy sie porozumieć,że Putin otrząsnął się z jarzmem sowieckim,bo jakoś fakty mi się nie układają. Ale w to wierzę,że otrząsną się na tyle,aby prowadzić politykę "dość kolonializmu ja wam pokażu"

I tak to wodzusiowie najeżdzają się czołgami,za ten kolonializm i za nic mają śmierć swoich i cudzych synów. Madre to?-usprawiedliwia coś?.....

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 3 marca 2025 18:15
3 marca 2025 20:21

Stalin też próbował. Prawie mu się to udało. Tylko Rotschildem odstawiał transporty ropy regularne przez cały swój pontyfikat łącznie z wojną. Dzisiaj Rotschild Consulting Co. wciąż w Moskwie jest aktywne i ma się całkiem nieźle. To jest jedna ściema dla ubogich z tym antysystemizmem moskiewskich katechonów. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 3 marca 2025 18:15
3 marca 2025 20:24

"Nie tylko nie mogli jej zmasakrować, ale także nie chcieli. I nadal nie chcą."

Tiaaa ... car chciał dobrze, tylko oficerowie zboczeńcy. Nie przekonasz nikogo myślącego do tej tezy. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 3 marca 2025 20:24
3 marca 2025 21:07

Nie mam zamiaru. Ale o ile mi wiadomo, w Kijowie jeżdża tramwaje i trolejbusy, a i pociagi elektryczne ora zwszelkie inne tez. A i restauracje podobne pełne ludzi.  Taka to ci masakra.

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 3 marca 2025 16:00
3 marca 2025 21:11

" Sowici byli tylko nadzorcami nad folwarkiem"

Pełna zgoda,wiele lat tam jeżdziłem i moich obserwacji wynikało ,że najbardziej espolatowaną republiką była Rosja -pomijam Leningrad i Moskwę ,to inny temat.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @stanislaw-orda 3 marca 2025 21:07
3 marca 2025 22:16

Całe szczeście że jeszcze żyją tam ludzie. Pytanie jak żyją i ilu nie żyje. No tak jakby nie zgłosili się do armii, to by żyli. Owszem żyliby pracując za bezdurno dla Moskwy do usranej śmierci w nędzy. Moja rodzina łaskę księcia Dżugaszwilego już zaliczyła. Moskwę znamy jak zły szeląg. Nie mów że nie wiesz, że jeszcze do lat 60. mieszkańcy kołchozów nie mieli dowodów osobistych i musieli prosić lokalnego bonzo o pisemne pozwolenie kiedy chcieli wyjechać poza granicę kołchozu. Hodowla własnego żywca i owoców była zabroniona, tak jak produkcja własnego masła. W mojej rodzinie po kądzieli mój dziadek, rodem kozak syberyjski, został na starość przyjęty do kliniki tylko dlatego że wykryto u niego bardzo interesujący przypadek Alzheimera. Mieli nadzieję na dysertacje. Ale się rozczarowali. Odmówił współpracy. Szybko tam zmarł na zapalenie płuc. Moskwa to masakra sama w sobie. Na tym polega ta masakra. 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 3 marca 2025 21:11
3 marca 2025 22:36

Sorry MZ z całym szacunkiem,ale co tam widziałes?.Eksploatację republiki rosyjskiej przez nadzorców.?

Tak ,rzeczywiście to  Rosja Putina przekonuje, że w odróżnieniu od państw zachodnich nigdy nie skalała się kolonializmem. A jak historia wskazuje od czasów caratu po sowietów i dalej -- wchłonęła 200 grup etnicznych i narodowościowych. Już  Marks stwierdził ,że Rosja stała się „więzieniem narodów”, Rosja to kraj który sam się kolonizuje”. Przecież Mr Ławrow jest ormianinem ,a uważa się za klasycznego rosjanina

No tak Rosja nie kolonizowała tylko jak twierdzi do dziś --wyzwalała od ucisku jak z ludami kaukaskimi od ucisku irańskich i tureckich bandytów. A co robi teraz w Afryce i gdzie nie miesza w świecie? I ten żal ,że skolonizowane Republiki nie chcą żyć w przyjaźni z FR,wiec trzeba ich dyscyplinować... To tak jak z romantyczną bajką Kopciuszka"lustereczko powiedz przecie,kto najpiękniejszy w świecie"...

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 3 marca 2025 22:14
3 marca 2025 23:23

Cos  REWELACYJNEGO,  Stanislawie   !!!   !!!   !!!

 

Dzieki,

zaloguj się by móc komentować

BeaM @stanislaw-orda 3 marca 2025 22:14
3 marca 2025 23:59

Wieli plus za ten link! Niezły wykład

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier
4 marca 2025 09:21

Tak moze troche OT ale uwazam, ze wazne.
Wlasnie yahoo mi cos takiego pokazalo
 

(Statista)

To sa jaja...

https://uk.news.yahoo.com/military-support-uk-ukraine-weapons-cost-125414567.html

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @BTWSelena 3 marca 2025 22:36
4 marca 2025 09:51

Nieporozumienie,Sowieci totalnie rabowali wszystkie republiki,a wg moich obserwacji szczególnie rosyjską,np "poziom"-jeżeli można tak nazawć-na Ukrainie był wyższy jak w Rosji,potwierdzali to moi rozmówcy,republiki kaukaski podobnie.Przecież nie neguję okropności tamtego systemu.

"Mgazynier"dobrze go scharakteryzował w ostatnim wpisie,ja dokładnie podobnie to widziałem..ale rozróżniam Rosje carską od Sowietów ,to zupełnie inne światy.

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BeaM 3 marca 2025 23:59
4 marca 2025 10:06

Owszem,ten ciekawy link wiedzie do przedruku pana Bartosza Kopczyńskiego.Wyciąga on swoje racje rysem historycznym do wszystkich problemów nękających świat.Nie ma tam wulgaryzmów na szczęście ,tylko lekkie epitety określające zachowanie głów państw.... https://wtowarzystwie.pl/author/bartosz-kopczynski/

Można się zgodzić w procesie ,które są trudne do zrozumienia ,bo nie wiemy nic konkretnego BeaM o toczących się porozumieniach ponad naszymi głowami. Ci co bronią tezy,że Rosja została pokrzywdzona bezwzględną kolonizacją,nie zauważają,że Rosja sama bierze w tym udział i się dalej kolonizuje.Ja nie zaprzeczam,że uczestniczył w tym Zachód i światowe za przeproszeniem łby.

Fałsz aż bije w tym wypadku w oczy jak ten proces ruszył,jak domino.Nikt inny jak przed Putinem i on sam  zezwolił na powstanie w swoim państwie ,czyli już FR na Oligarchów,którzy  łupili swoje państwo metodą mafijną...i to nie w Rosji chceli wydawać swoje bogactwo ,tylko na tym "pedalskim" Zachodzie. To tam wysyłali swoje dzieciątka,kobiety i kochanki i lokowali swoje bogactwa na tajnych Zachodnich kontach i żyją w niewyobrażalnym dla nas luksusie,dalej broniąc swoich wpływów.

Tak sobie myślę,ze przysłowie ludowe dobrze się sprawdza:"złapał kozak tatarzyna,a ten za łeb go trzyma"coś w tym podobie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 3 marca 2025 22:14
4 marca 2025 10:14

tego rodzaju teksty kreują wizje iż zaszłości hisotryczne mają decydowac o terażniejszości. Pytanie jest podstawowe: czy mieszkająca na danym terenie ludność ma prawo do własnego państwa jeśli otoczenie polityczne na to przyzwala? Ukrainie przyzwolono na powstanie jako bytu panstwowego a co 'rządzący' tym krajem/bytem zrobili to juz inna sprawa. Tu i teraz a nie opowieści jak było jak mogłoby być. Prawda jest tez taka, ze powstal obszar geograficzny gdzie upiory hisotrii grasuja a wejścia typu: albo ukraina będzie wielka albo jej nie będzie wcale - to już chyba z historii znamy;- Niemcy i ich fanatyzm ....; zwykłe obłąkania aby uwodzić masy wizjami wielkości, nadludzkości, etc - skończy się jak zwykle.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 4 marca 2025 09:51
4 marca 2025 10:17

To wcale MZ nie jest nieporozumienie.Przez kilka tylko stuleci,"kolonizacja"zmieniała swoją barwę,raz pod wpływem Zachodu ,raz sama ją tworzyła.I tak jest do dzisiaj...

Ja sama jestem przyjazna dla wszystkich narodów i nie mogę zrozumieć tego nowotworu,który toczy ludzkość i intencji wodzusiów.Nie wynaleziono jeszcze na to leku tak medycznie ,jak i psychologicznie,a natura i  Bóg dał nam bardzo krótkie życie  Życzę zdrowia ...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 4 marca 2025 10:14
4 marca 2025 10:27

"tego rodzaju teksty kreują wizje iż zaszłości historyczne mają decydowac o teraźniejszości." - dzięki qwerty za to stwierdzenie faktów.Im głębsza i przekonywująca analiza,tym lepiej rzeźbi umysły narodów...,a szatany coraz lepiej mieszają w kotle smołę.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @BTWSelena 4 marca 2025 10:06
4 marca 2025 10:32

Wydaje mi się, że to nie chodzi o bronienie kogokolwiek, tylko ukazywanie pewnych procesów, w tym demaskatorskich, które po wejściu Trumpa przyspieszyły. Mi się z kolei przypominają pierwsze reakcje papieża Franciszka na wybuch wojny, jak potępialiśmy go za to, że nie potępił ruskiej agresji. etc. Wiedział znacznie więcej niż my. Kropki można sobie zacząć łączyć albo trwać i bronić swoich konstytutywnych przekonań. Ja w tym momencie mniej przejmuję się Putinem niż Tuskiem, ktory w swej głupocie chce nas wciągnąć do wojny, jego postawa ewidentnie tym pachnie i jest to skandal. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 4 marca 2025 10:32
4 marca 2025 10:39

popatrzmy na efekty tej 'konfrontacji'. Ukraina straciła swoje wartości, straci cześc terytoriów i marzenia o wielkiej Ukrainie tylko w pieśniach pozostaną [imperium gdy powstanie to tylko z naszej krwi ...], publikacja raportu o korupcji, przekretach, etc na udzielanej pomocy finansowej ulokuje Ukrainę poza obszarem jakiejkowliek wiarygodności, status imperium można juz między bajki włozyć, ...; i pytanie: co było podłożem i pretekstami konfrontacji? bynajmniej nie krucjata ideologiczna Rosji, bo Rosja nie ma juz ideologii na eksport [mit walki klas poszedl na dno], ale Europa wybudowala mitologie niczym idee komunizmu i dlatego USA maja gdzieś te światowe krucjaty UE o klimat, wolnośc, i inne iluzje dla ubogich. Szukane są nowe 'narkotyki' dla naiwnych walczących o postęp i przewodzenie masom. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 4 marca 2025 10:17
4 marca 2025 10:42

lekarstwa są prozaicznie proste: łopata i do kopania rowów. Na wielu wykładach podkreśłam tym wszystkim co dają się łapać na sny o wielkim biznesie, że sprawa jest prosta, temu który tak pieje dajemy 100 usd do ręki i niech pokaże jak zostaje milionerem. a jak nie pokaże to do łopaty.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 4 marca 2025 10:39
4 marca 2025 10:50

To prawda, on nie tylko ma gdzieś te unijne bzdety, ale za tę szyderę i wrogość wobec niego wyznaczy stosowną karę, już po podpisaniu pokoju i odebraniu Nobla. Bo poza tym, że jest szefem imperium, ma też swoje ludzkie, nazwijmy to, słabości i pokaże Europie, tej postępowej, gdzie jej miejsce w jego szeregu priorytetów. Z jednymi przywódcami, bliskimi mu ideowo, typu Meloni, będzie się bardziej lubił, a z innymi mniej. I trzeba walczyć, żeby się znaleźć w preferencyjnej grupie. No, ale nie z ekipą Tuska. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 4 marca 2025 10:14
4 marca 2025 10:56

to cześć pierwsza. Jak pojawi sie ciąg dalszy, moze tam znajdzie się więcej  na temat kwestii  wspólczesnych.

Oto link do strony tytułowej portalu:

https://ekspedyt.org/

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 4 marca 2025 10:56
4 marca 2025 11:28

Już jest panie Stanisławie ,na stronie pana Bartosza Kopczyńskiego,oraz inne analizy,powyżej zalinkowałam ,na ekspedycie ukazuje się przedruk.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BeaM 4 marca 2025 10:32
4 marca 2025 11:41

Otóż to BeaM...nie chodzi o bronienie "mojszej"racji ,tylko ukazywanie procesów. Byłoby to możliwe,i świetne dla narodów,gdyby dziennikarze i historycy nie siedzieli w kieszeni "możnowładców.Tych "pewnych"procesów jest na kilometry w necie,bo najłatwiejszy sposób komunikacji dla ludzi na zasadzie "podaj dalej".Na dodatek jeszcze nie tylko jakiś biznes na tym robią,ale szybka ścieżka do sławy..Te procesy są bardzo,bardzo rozbieżne ,lecz trafiają na podatny grunt.

Na szczęście coś tam wymyka się spod kontroli,niektórzy powielają to z własnych przekonań i w trosce o przyszłość... bo stworzoną teorię chaosu ktoś musi utemperować.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 4 marca 2025 09:21
4 marca 2025 13:52

...  bezczelne  sa  te  kur*y  i  zuchwale  !!!

zaloguj się by móc komentować

BeaM @zkr 4 marca 2025 09:21
4 marca 2025 14:05

Czy ja dobrze widzę, ża tam w ogóle Polski nie uwzględniono?

zaloguj się by móc komentować

zkr @BeaM 4 marca 2025 14:05
4 marca 2025 14:07

No, tak na to wyglada.

Mysle, ze to nie blad a swiadome dzialanie pewnych mediow...

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 4 marca 2025 10:32
4 marca 2025 14:11

Dokladnie  tak,...

...  w  swietle  wpisu  @Stanislawa-Orda  ukazala  sie  calkowita  DEMASKACJA  ,,modus  operandi,,  naszego  ,,sFJata,,  !!!

 

Nieprawdopodobne  zaklamanie  i  obluda,  do  tego  GRABIEZ  i  DEWASTACJA  ,,w  majestacie  prawa,,  -  w  jakich  tylko  chca  zakatkach  swiata  dla  KRYMINALNYCH  i  MAFIJNYCH  ,,fOndOszy  Ynwestycyjnych,,  to  MALY  PIKUS.

W  tym  ukladzie  jakiekolwiek  ludzkie  starania  ku  dobru  -  NIE  MAJA  NAJMNIEJSZEGO  SENSU.

 

Oczywiscie,  ze  WCIAGNIECIE  POLAKOW  i  POLSKI  ,,do  wojny  SZATANISTOW  i  SZULEROW,,  to  marzenie  Tuska,...  NAJWIEKSZE  ZYCIOWE  marzenie,  bo  tylko  wtedy  Tusek  ,,LOratOje  sFojO  d*pe,,...

...  bo  jego  miejsce,  juz  od  wielu  dobrych  lat,  JEST  w  KRYMINALE...  i  to  DOZYWOTNIO.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @zkr 4 marca 2025 14:07
4 marca 2025 14:20

To się nadaje na rozkręcenie afery... Panie Wacławie, może pan napisze do dziada, znaczy autora artykułu i zażąda wyjaśnień? Jak nie, to ja to zrobię, potrzebuję tylko danych o skali naszej pomocy... nie wiem sŻąd je wziąć. Podejrzewam, że mogą zasłaniać się tym, że Polska im takich danych nie udostępniła

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 4 marca 2025 10:50
4 marca 2025 14:23

I  to  jest...

...  prawidlowe  pojecie  i  podejscie  !!!

 

A  tusek  dzisiaj  jest...  jutro  go  moze  nie  byc.  Swiat  sie  nie  zawali,  a  tylko  zyska.  Poleci  tusek,  poleci  i  ta  oglupiala  i  oczadziala  brukselska  czereda  oderwana  od  rzeczywistosci.

Moze  Trump`ek  odetnie  kase,  a  ex  ,,szefOnio,,  BlackRock,  co  to  ma  zostac  ,,kancleZem,,  Niemrow,  ,,objasni,,  CZEREDZIE  brukselskiej  -  jak  to  dziala  ten  BANDYCKI  ,,modus  operandi,,  PUSTEJ  jak  BEBEN  i  ZDYCHAJACEJ  ,,LOnji  eLropejskiej,,.

zaloguj się by móc komentować

ddam @zkr 4 marca 2025 09:21
4 marca 2025 14:45

"Jeżeli zsumujemy kwotę pieniędzy wydaną na wsparcie Ukrainy i pomoc ukraińskim uchodźcom jako odsetek produktu krajowego brutto, Polska znajdzie się na pierwszym miejscu wśród wszystkich krajów, które pomogły naszemu sąsiadowi."

https://www.president.pl/news/polish-aid-for-ukraine,93908

zaloguj się by móc komentować

MZ @BeaM 4 marca 2025 14:20
4 marca 2025 15:27

Jak jesteśmy przy pomocy Ukraińcom przez Polskę to chcę wspomnieć o pewnej informacji nt.obowiązku szkolnego dzieci ukraińskich.Informacje podano na początku roku szkolnego.Okazało się,że obowiązkiem szkolnym objeto o ok.200tys. mniej dzieci,jakie były zarejestrowane na 800 plus-dane za jedno półrocze.Co z tego faktu wynika,jak uwzględnimy tylko 4  to okarze sie ,że okradziono nasze dzieci na 64miliony zł.Ale wyobrażnia  przecietnego pracownika nie ogarnia co to jest milion zł,jak dostanie 1000zł premii to kojarzy.Prościej to przeliczyć na dochód 4-wej rodziny o dochodzie np.10tys.zł i co wychodzi,że zlikwidowano populację małego miasteczka.Ani media o ani mafia "polskojęzycznych"patryjotów nie ustosunkowała sie do podanej informacji.To tylko wierzchołek  tzw "pomocy",zresztą w pewnych okolicznościach jaskrawo widoczny.W Przemyślu ,na dworcu kolejowym zamontowano bankomaty ,dla wygody Ukraińców i dwa razy w m-cu pociągami ze Lwowa przybywali Ukraińcy opróżniali bankomaty i wracali na Ukrainę. I nikt nic nie widział...?Trump stara sie rozliczyć"pomoc",a "nasze" elity...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 3 marca 2025 22:14
4 marca 2025 15:31

Św. Ekspedyt to niezwykły facet. Dzięki wierze, rzecz jasna, i męczeństwu. Chodził mi po głowie dawno temu, ale któś był szybszy i skuteczniejszy. 

Co do meritum, ten Włoch nieźle pisze, ale wszyscy, łącznie z nim i ze mną piszemy po próżnicy. Ponieważ albowiem oto to mamy "zonk!" czyli ulubioną figurę retoryczną Valsera. Wszystko jest back to normal. Deep state w osobie szefa kancelarii Roberta Fitzpatricka zadzwonił nie do Zełeńskiego ale do ukraińskiego deep state'a czyli do Jermaka i umowa mineralna dalej będzie procedowana. Warto sobie zapamiętać te nazwiska Robert Fitzpatrick (stara dobra nomrańska artystokracja), Scott Bessent (satre dobre kupiectwo szkocko-francuskie), Marco Rubio (stara dobra włoska emigracja), Steve Witkoff (stara dobra emigracja rosyjska), Andrej Jermak (stara dobra carska gwardia kolonizacyjna) itp. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MZ 3 marca 2025 21:11
4 marca 2025 15:33

I Ukraina. No i jeszcze Białoruś, Karelia i Bałtowie. Inne nacje mają zbyt bogatą przeszłość w handlu żywym towarem i/lub tworzeniu własnych mafii. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @zkr 4 marca 2025 09:21
4 marca 2025 15:34

Jak berety. Niestety to źle zwiastuje co do rokowań kto zapłaci za pokój w Ukrainie. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MZ 4 marca 2025 09:51
4 marca 2025 15:36

Niestety niecałkiem. Socjalizm i bolszewizm bujnie rozkwitał właśnie w carskiej Rosji. Cieszył się dużym wzięciem w kręgach akademickich i duchownych. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 4 marca 2025 10:06
4 marca 2025 15:39

Teraz mamy nowe: "Złapał kozak jankesa, a jankes ... " Chyba rozpiszę konkurs na drugą część nowego ludowego przysłowia blogerskiego.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 4 marca 2025 15:27
4 marca 2025 15:39

...  dobre  !!!

Nie  wiedzialam  o  takich  ,,numerach,,.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 4 marca 2025 10:39
4 marca 2025 15:44

Ale Moskowia ma ideologię. Wymyślił ją Konczałowski w Cryliku syberyjskim i w Stopionych słońcem. To mit wielkiej carskiej Rosji, mitomania która nieumiejętnie przykrywa patologie moskiewskich gangów (kreml, oligarchowie), staczanie się społeczeństwa (alkoholizm, dragi, prostytucja, aborcja, przemoc), i rosnącą nędzę. No niestety jak rządzą bandyci, inaczej być nie może.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Magazynier 4 marca 2025 15:44
4 marca 2025 16:42

Nasze gangi z lat 90., te mafijne i te transformacyjne, które ograbiły Polskę z majątku narodowego, nie miały specjalnych mitów, a teraz siedzą w konstancińskich willach i uchodzą za elity. Alkoholizm, dragi, prostytucja, aborcja, przemoc - to wszystko też mamy, nie musimy się aż tak wywyższać ponad Moskwę. Co do nędzy, to ciężko mi powiedzieć, bo nie mam wglądu porówawczego do nich, ale pan z takim przekonaniem mówi, że zakładam, że wszystkie wnioski płyną z autopsji, podróży etc.  
I mała korekta co do filmów - nie Konczałowski tylko Michałkow, i nie „Stopieni słońcem", tylko „Spaleni słońcem". ;)

zaloguj się by móc komentować

MZ @Magazynier 4 marca 2025 15:36
4 marca 2025 16:52

Prawdą jest,że Rosja carska to bardzo słaby organizm społeczny i dlatego został  silnie zainfekowany  bolszewizmem ale  główne żródło infekcji było poza Rosją.

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 4 marca 2025 15:44
4 marca 2025 17:07

ale to jest ich wewnętrzna ideologia, na eksport niczym walka klas się nie nadaje. może to mniejszości rosyjskojęzyczne uwodzić.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 4 marca 2025 10:56
4 marca 2025 17:39

"to cześć pierwsza. Jak pojawi sie ciąg dalszy, moze tam znajdzie się więcej  na temat kwestii  wspólczesnych.

Oto link do strony tytułowej portalu:

https://ekspedyt.org/

 

Dzięki za link, bardzo interesujący.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier 4 marca 2025 15:34
4 marca 2025 17:51

Mysle, ze to ta sama ekipa, ktora pisze o "polskich obozach koncentracyjnych" czy stoi za rozpowszechnianiem "polish jokes".

zaloguj się by móc komentować

zkr @BeaM 4 marca 2025 14:20
4 marca 2025 17:51

> To się nadaje na rozkręcenie afery...

To sie nadaje na pranie tonfa...
Az zaczna blagac o litosc...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować