Dlaczego aktywa Tuska idą w górę zaś Orlenu w dół?
Dlatego, że tak chcą bogowie, współcześni bogowie, którzy, inaczej niż ich prehistoryczni poprzednicy, nie mają zamiaru afiszować się ze swoimi boskimi mocami. Mowa tu o zachodnich organizacjach merkantylnych. Również takich które zdają się być tylko politycznymi, a są merkatnylnymi. Jest tak ponieważ geopoliytki od wielkich pieniędzy nie da się oddzielić. Być może mylę się, ale śmiem twierdzić iż o sukcesie grupy Tuska zadecydowały organizacje nie tylko niemieckie, francuskie i włoskie. Również brytyjskie. W pewnym filmiku na temat kryzysu hipotecznego w bankowości globalnej pewien pan z tajemniczym uśmiechem tłumaczył zaskoczonej reporterce, iż tak na prawdę wszystkie decyzje dotyczące pieniędzy w Europie, zapadają nie w Szwajcarii, ale w Londynie. W Szwajcarii są tylko autoryzowane. A więc zapewne również tak było z kursem franka szwajcarskiego względem polskiej złotówki w owym pamiętnym roku strącenia w czeluści zadłużenia licznej grupy Polaków, którzy tę relację chcieli wykorzystać dla dobra swoich rodzin i firm. Podobnie zatem musiało być ze zwycięstwem tow. Donalda i jego ekipy. Wejście Orlenu do globalnej gry giełdowej stało się po prostu sygnałem skoku Polaków ponad szklany sufit. Mimo iż był to skok jedynie wąskiej grupy dyrektorskiej, wiedza profilerska zgromadzona na temat Polaków przez zachodnie i wschodnie służby spowodowała błysk czerwonej lapmki. Polacy, naród rodzinny, pociągnie wzwyż za klanami dyrektorskimi. Trudno mi sobie to wyobrazić, ale widocznie organizacje zachodnie uznały że z tymi Polakami trzeba uważać. Jesteśmy po prostu przewidywalni w naszej nieprzewidywalności. Koneksje rodzinne, które tak często oznaczają nepotyzm, piętnowany przez polskich publicystów od prawa do lewa, nota bene przez publicystów korzystających z nepotycznych relacji w mediach, może stać się realną siłą inspirującą Polaków do skutecznej konkurencji z rozleniwionym biznesem europejskim. Mówił już o tym Andrzej Gwiazda w filmie bodajże o okrągłym stole, a raczej pewien brytyjski inżynier stoczniowy poinformował go, że rezultaty wyborów roku 1991 musiały zostać zniwelowane, inaczej Polski przemysł spowodowałby wzrost bezrobocia na zachodzie. Współcześni bogowie merkantylności nie widzą dla nas innego miejsca w tzw. podziale pracy jak tylko przy armaturze, instalacjach elektrycznych i opiece nad ludźmi starymi. Sekowanie polskich firm transportowych świadczy o tym, iż starożytny plan wykorzystania Europy środkowej i wschodniej jako rezerwuaru niewolników jest wciąż aktualny.
Nam nie pozostaje nic innego jak tylko biernie i aktywnie nie zgodzić się z tym. Pośród aktywnej kontestacji pierwsze miejsce zajmuje według mojej nieskromnej opinii modlitwa o nowy Cud nad Wisłą.
tagi: polacy polska tusk tania siła robocza organizacje zachodnie
![]() |
Magazynier |
13 października 2024 22:52 |
Komentarze:
![]() |
OjciecDyrektor @Magazynier |
13 października 2024 23:19 |
O tym że bez zgody Londynu Tusk nie zostałby premierem to jest dla mnie - po 8 latach PiSu - oczywistość. I staram się tu na SN przekonać, że Tusk nic nie zrobi bez zgody Londynu.
Co do Orlenu - w tej spółce siedzą Saudowie i amerykanie, więc Orlen nie zbankrutuje. Dlaczego kurs spada. Odpowiedź uzyska Pan za ok. 5-6 miesięcy. Momo wszystko kupiłbym na Pana miejscu akcje Orlenu.
Kryzys kredytów hipotecznych to była robota USA i kara dla amerykańskich Żydków za nielojalność.
Szwajcaria i jej system finansowy jest pod dyskretnym nadzorem amerykańskim. Stąd ten brytyjczyk nie powiedział całej prawdy. Decyzje Londynu, co do finansów w Europie, muszą być autoryzowane przez Waszyngton. Jeśli tego nie ma, to obserwujemy spadek zamówień, spadek produkcji itp. I myślę, że najgłebsza przyczyną kryzysu ekonomicznego w Europie zachodniej jest owo nieautoryzowanie decyzji przez USA.
![]() |
Paris @Magazynier |
14 października 2024 07:29 |
Coz...
... to ,,sekowanie,, ciagle jest aktualne !!!
Pozostaje mi tylko zgodzic sie z Panem Doktorem,
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 13 października 2024 23:19 |
14 października 2024 07:32 |
Coz,...
... i z @Ojcem Dyrektorem - tym razem - pozostaje mi sie zgodzic,... choc akcji Orlen`u nie polecalabym ani ich kupowania !!!
![]() |
Greenwatcher @Magazynier |
14 października 2024 09:01 |
Dzięki Magazynierze. Wynika z tego, że jedynym, zewnętrznym aktywem Tuska jest słabość Polski. Czy nie takie właśnie syganły puszcza on do swych mocodawców, a oni - o "zadziwiający" paradoksie - coraz bardziej nim pomiatają, bo liczą sie tylko z siłą? Ta słobość nie da mu pełni siły w tubylczej demokracji i zapewne dlatego musi sie rozporawić z jakąkolwiek opozycją. Co ma zrobić i jaka ma być ta opozycja? Czy kongres PIS dał na to odpowiedź?
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @Magazynier |
14 października 2024 09:40 |
Trudno nie zgodzic się z notką. ;)
Chciałbym podzielić się pewną informacją, którą usłyszałem w internecie, która trochę rozjaśniła mi odpowiedź na tytułowe pytanie. Chodzi o to, że badania ośrodków do tego służących nie zawierają, podobno, bardzo ważnych informacji dotyczących sposobu przeprowadzenia badań oraz zadawanych pytań co ma zasadniczy wpływ na wynik.
![]() |
orjan @Greenwatcher 14 października 2024 09:01 |
14 października 2024 10:50 |
Na zewnątrz rzeczywiście jedynym aktywem Tuska jest słabość Polski jako wynik sprawczości Tuska. Analizę czym w dzisiejszej polityce jest tzw. sprawczość starałem się dopiero co przeprowadzić w https://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/pomiedzy-sprawczoscia-a-demonstracja-czyli-triumf-buszmenow Niestety, właściwie nikogo szerzej nie zainteresowało rozpoznanie, co to jest. Tymczasem staje się to-to wodzirejem dyskursu politycznego. Powinno zaś szczególnie intresować obrońców Polski i polskości. Przyczyna jest prosta. O ile wykazanie komuś sprawstwa w rozumieniu prawa jest trudne w kwestii dowodów (vide Smoleńsk), to obecnie rządzący politycy sami chwalą się swoją sprawczością. Dowody są zatem drugorzędne. Nie chwala się, że coś konkretnego załatwili (bo gdzieżby) ale, że znowu nieco podkręcili swoją popularność, albo zagrali PiS-owi na nosie.
Zanim przejdę do konkluzji, to chcąc być zrozumianym, muszę wyrazić swoje rozczarowanie, iż tak wielu po październikowych wyborach parlamentarnych swoje zainteresowanie wynikiem skoncentrowali na ówczesnych błędach i wadach PiS, za które teraz mamy wszyscy zapłacić. W ogóle zaś nieinteresujące okazało się zagadnienie znacznie bardziej podstawowe: dlaczego tamta zbieranina (tuskici alles zusammen) wygrała władzę?
To nie są te same zagadnienia. Ani nawet względem siebie opozycyjne. One są raczej komplementarne dla zrozumienia: co się właściwie stało? Z tym, że dzisiaj, podjęcie się analizy, jaką własną bronią oni zdobyli władzę jest już absolutnie kluczowe dla ewentualnego odwojowania tej władzy. No, ale jeszcze nie uległa wyrobieniu się nasza odporność na wrażą sprawczość.
Już w styczniu, "pod ciężarem życia, pojawiły się odkrycia", iż ci zdobywcy władzy są nienaprawialnymi partaczami i praktycznymi niedojdami w aktach swojego rządzenia. Amortyzowali te wady i nadal amortyzują bezwstydną bezczelnością łamania prawa według ich potrzeb. Mówią, że według ich rozumienia, lecz oni rozumieją wyłącznie swoje partykularne a chwilowe potrzeby. A cóż w tym zaskakującego, gdy od zawsze, w ich opiniach nie można krytykować faceta, że mu stoi? Czyż nie na tym polega liberalizm według ich rozumienia?
Jeśli dobrze zrozumiałem, uważasz @Greenwatcher'ze, iż Tusk powiększając słabość zewnętrzną Polski popada za granicą w postępujące lekceważenie. To prawda. Jeśli nawet jest nadal figurą, to najwyżej laufrem, a konsekwentnie dojdzie do zagranicznej pozycji pionka. Jego sprawczość daje bowiem za granicą rezultat, że słabnie Polska, ale też on sam. Zobaczymy, kto szybciej. Podobne prądy lekceważenia zaczynają być widoczne (na razie nieśmiało) w polskich sądach.
Natomiast pozostaje niewiadomym, jak i do kiedy ta tuskowata sprawczość przestanie dawać mu krajowe poparcie potencjalnego elektoratu? Czy przestanie odbudowywać mu poparcie po kolejnych koncertach partactwa. Tutaj właśnie mieści się niejaki przymus walki tuskitów z opozycją, czyli z PiS-em, Ziobrą i tak dalej. Rozprawić się chcieliby, ale to jest poza ich partackim zasięgiem. Także poza poziomem ich odwagi. Także poza zakresem brukselskich, czy berlńskich swobód, bo taki egzemplarz jak Tusk musi być czymś moderowany, aby sie nie wyzwolił niczym ongiś pewien Czauczesku (z akcentem na sku).
Tusk kąsa tylko cudzymi zębami (tj. zębami swoich "z feudalnej kolei" laufrów), bo sam aż taki głupi nie jest, by nie wiedzieć, że fortuna kołem się toczy. Jednocześnie nie przeszkadzaja mu metody, iż fortuna kałem się tuczy. W tych granicach trzyma narzędzia i metody swojej sprawczości. Będzie mu się jakoś tam udawać. Przynajmniej tak długo, jak my zajmować się będziemy jakimś PiS-em, czyli niegdysiejszymi śniegami, zamiast tym, co jest naprawdę ważne dla wyzwolenia się od cudzej sprawczości, czyli od wychujki.
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 13 października 2024 23:19 |
14 października 2024 10:52 |
Tak ale ... w City jankesi mają tylko jedno krzesełko między Rockefellerem a Morganem. Mogą wymuszać co nieco. Tylko i aż przez kontrolę szlaków i stopy procentowe w bankach ale tylko w tych w których mają większość. Brytole mają swoje banki również globalne, swoje szlaki i swoją flotę. Nadto mają swoje kondominium, Wspólnotę Narodów. To jest asset którym jankesi nie mogą się pochwalić. My jesteśmy na pół w Commonwealth a na pół w strefie jankeskiej. I takie jankesi mają kondominia. Mają tylko lekka przewagę.
Co do Orlenu to bardzo chciałbym wiedzieć czy to nie będzie przypadkiem KGHM bis.
![]() |
Magazynier @Greenwatcher 14 października 2024 09:01 |
14 października 2024 10:53 |
Za mało wiem o kongresie PiS. Co do Tuska tak jest jak Pan pisze albo i gorzej.
![]() |
Magazynier @orjan 14 października 2024 10:50 |
14 października 2024 10:54 |
No właśnie. Czyli gorzej.Dzieki za obszerny komentarz.
![]() |
OjciecDyrektor @Magazynier 14 października 2024 10:52 |
14 października 2024 11:01 |
Nie. W KGHM nie ma Saudów.. ;).
W Polsce Jankesi nie maja przewagi. Stracili ja w 2016. I nasze klany raczej bedą trzymac z Londynem.
![]() |
orjan @Magazynier 14 października 2024 10:54 |
14 października 2024 11:23 |
Uchylić się od tuskiej sprawczości; niech spada!
Taki powinien być sens hasła na dzisiaj i na jutro. Zgrabne brzmienie do ustalenia. Gwarantowana skuteczność na każdym polu eksploatacji politycznej i to bez względu, co kto rozumie pod słowem "sprawczość".
![]() |
BTWSelena @orjan 14 października 2024 10:50 |
14 października 2024 12:30 |
Cytat;" Kto podziwia sprawczość, ten w istocie chwali agenturalność. Nie chce być inaczej. " I wcale to nie jest tak,że nikt się tą "sprawczością nie interesuje Orjanie.Ale zanim potencjalny elektorat dojdzie do właściwych wniosków ta "sprawczość"musi spowodować biedę i nędzę do ..........właściwych wniosków.Gdyby była inna ocena wyborców,sprawy przybrały inny wymiar.
Dla mnie od 15 października po ogłoszeniu wyników i tych nocnych głosowaniach wiadome było,że ta "sprawczość"-bedzie dążyła do zdelegalizowania PiS. I o tym chcą zdominować potencjalny elektorat;słusznie ,czy nie, to już pozostaje w gestii wyborców.Europie tej tak pilnujacej "demokracji"nie przeszkadza jawne łamanie tej słynnej praworządności...Sprzeciwu nie ma,a wyborcy jeszcze spodziewają się cudu nad Wisłą.Cudu nie będzie.
Ale rozmiar tej "sprawczości" przeszedł moją wyobraźnię,przyznaję.
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 14 października 2024 11:01 |
14 października 2024 13:02 |
Ale są koszerni. Nie chodzi o organizacje, ale modus dojendi, to znaczy chciałem powiedzieć, operandi.
Na temat przewagi jankesów w Polszcze mam odmienne zdanie. Właśnie w 2016 umocnili ją za sprawą cichociemnego Leiba Fogelmana.
Ale zastanówmy się dlaczego Tusk et consortes tak nachalnie pcha deutsches propagandes in unserer fatherland. Skoro Angole dają mu zielone światło, to warum? I to jest cały Londyn. Niech się Gerries w kraju priwiślińskim i na całym juropian kontynencie wykładają ile wlezie. Jak się spłuczą/skompromitują do cna, Nadrenia i isle de France będą brytyjskim protektoratem łans again. Nawet wuj Sam im nie pomoże. ... Oczywiście za to pomoże wuj Londyn wzamian za koncesje.
![]() |
Magazynier @orjan 14 października 2024 11:23 |
14 października 2024 13:03 |
Sprawczość ma szerokie znaczenie, ale jednak jest. Reszta później. Trzeba do roboty.
![]() |
BTWSelena @Magazynier 14 października 2024 13:03 |
14 października 2024 14:14 |
Ano trzeba do roboty.Rąk i głów nie brakuje,ale obawa przed utratą pracy przed "sprawczością" jest czynnikiem hamującym.W tej sprawczości bowiem zastosowano czynniki rodem z PRL-u.
![]() |
Magazynier @BTWSelena 14 października 2024 14:14 |
14 października 2024 17:17 |
Miałem na myśli że ja do mojej roboty. Pracuję od 14.
![]() |
BTWSelena @Magazynier 14 października 2024 17:17 |
14 października 2024 17:29 |
Acha ,to przepraszam,myślę chyba na wyrost.Od 14-tej to też dobry czas i dobrze,że praca jest.
![]() |
Paris @Magazynier 14 października 2024 17:17 |
14 października 2024 18:04 |
Duzo zdrowia...
... i wszystkiego najlepszego z okazji swieta Dnia Nauczyciela !!!
![]() |
BTWSelena @Paris 14 października 2024 18:04 |
14 października 2024 18:33 |
Dzięki pani Renatko za pamięć i pozdrowienia. Może uda mi się przytuptać na spotkanie w hotelu Polonia,mieszkam o rzut beretem od hotelu,ale czasem tak blisko,ale daaaleko.. pozdrawiam również ciepło i życzę zdrowia.Reszta jakoś się ułoży.
![]() |
Paris @BTWSelena 14 października 2024 18:33 |
14 października 2024 19:23 |
Rowniez dziekuje za zyczenia zdrowia, Pani Seleno,...
... bo zdrowia nigdy za duzo !!!
Ciesze sie bardzo, jak wraca Pani forma i zdrowie, kiedy czytam Pani trafne komentarze pod wpisami... i bardzo dziekuje Panstwu Lipskim za ich przekazanie, a wszystkich serdecznie pozdrawiam, wspominajac baaardzo mile czas spedzony w Kurozwekach.
![]() |
Greenwatcher @orjan 14 października 2024 10:50 |
14 października 2024 21:12 |
O tak, bardzo dziękuję. Czy nie masz wrażenia, że tak jak za poprzednich rządów PO mamy obecnie bardzo trafne diagnozy stanu (w obiegu publicystyki i nawet polityki) i prawie żadnych rekomendacji? Upraszczam, ale wszyscy trafnie diagnozują obecną władzę i jej sposób działania. I tyle. Może przesadzam, ale irytuje mnie pasywmość, która wyraża nadzieję, że: jak Polacy zobaczą rachunki za koszty życia (np. prąd i reszta), to "otrzeźwieją/obudza się" i wrócą do PISu. To ma być ofrta dla Polski i wyborców? Nie ma polityka opozycji, który by nie wspomniał, że władza łamie prawo, a jak opozycja obejmie władzę, to rozliczy byłą władzę - bez zmiłowania, naprawdę, i zapewne tak, jak poprzednio. Zastanawiam się która władza, bardziej demoralizuje społeczeństwo, ta co łamie prawo czy ta co nie wymierza kary. Synergia jednego i drugiego ma straszne skutki.
![]() |
orjan @Greenwatcher 14 października 2024 21:12 |
14 października 2024 23:22 |
Napisałeś: Zastanawiam się która władza, bardziej demoralizuje społeczeństwo, ta co łamie prawo czy ta co nie wymierza kary. Synergia jednego i drugiego ma straszne skutki.
Wężykiem, wężykiem!
Na razie Tuskowi udaje się to pierwsze (łamanie prawa), ale w końcu jego laufrzy nauczą się skuteczności w drugim. Tymczasem, przynajmniej my między sobą uzgodnijmy, iż kara nie pochodzi od złamanego prawa. Od niego pochodzi terror.
![]() |
BTWSelena @Greenwatcher 14 października 2024 21:12 |
14 października 2024 23:39 |
To prawda - "Synergia jednego i drugiego ma straszne skutki"tzn przynosi skutki tu i teraz taka nieustanna walka podjazdowa .A trzymanie się kiecki Unii, jak to robi obecny rząd uległe i reakcja merdania ogonkiem na każdą gniewnie zmarszczoną brewkę frau Ursuli ,tej "wspaniałej i praworządnej "Unii w najbliższych latach przyniesie jeszcze straszniejsze skutki.
Przecież Unia,zrzeszająca państwa miała w swoim "kodeksie" inne piękne założenia.A rozwinęła znakomity urząd do mielenia pieniędzy europejskich podatników. I nie ma potrzeby rozwijać po koleii jak to leci księgowo,bo materiały dostępne. I tak źle i tak niedobrze.
"Tertium non datur"chciałoby się rzec,ale nie w tym wypadku.Takie monstrum przy takiej polityce-upadnie wcześnij ,czy później.
![]() |
Magazynier @Paris 14 października 2024 18:04 |
15 października 2024 10:02 |
Piękne dzięki
![]() |
Magazynier @Greenwatcher 14 października 2024 21:12 |
15 października 2024 15:25 |
Synergia jednego i drugiego wskazuje ba strach przed czynnikiem X, gdzie X oznacza korporacje i organizacje merkantylne globalne. Ostrożność jest uzasadniona ale z systemem jak twierdzi Toyah da się negocjować. JK za sprawą Leiba Fogelmana zdawał się być dogadany z systemem. Ale nastąpiły jakieś obroty organizacji globalnych które unieważniły te umowy. Jakieś obroty moim nieskromnym zdaniem to poprostu zabezpieczenie układu globalnego przed wejściem do niego Obajtka i Morawieckiego wraz polskimi bankowcami informatykami elektrykami hydraulikami i tirowcami.
![]() |
Magazynier @orjan 14 października 2024 23:22 |
15 października 2024 15:27 |
Dzisiaj Bodnar dostał po buzi od Komisji Weneckiej. Czyli owoz 'co bylo do udowodnienia'
![]() |
orjan @Magazynier 15 października 2024 15:27 |
15 października 2024 15:54 |
No przecież od stycznia upieram się, że to partacze. Do tego nie potrafią panować nad tym partactwem. Dziwi mnie natomiast, że w sprawie partactwa pod projektem "5 dla zwierząt", objawił się prawie pełny konsensus. A teraz? Jakiego rozmiaru partactwa u obecnej ekipy potrzeba, aby przynajmniej stronnicy PiS między sobą osiągnęli konsensus?
![]() |
BTWSelena @Magazynier 15 października 2024 15:27 |
15 października 2024 16:11 |
No tak" przywracanie praworządności musi samo pozostawać w zgodzie z zasadą praworządności." Czy minister Bodnar teraz będzie snuł wnioski,że to NEO Komisja Wenecka.? Przecież sam prosił o opinię. Prof. Wojciech Sadurski w swojej ocenie rzekł, że Komisja Wenecka popełniła błąd. Wydaje się,ze 2,5 tysiąca "udręczonych "sedziów musi dokonać publicznej samokrytyki,wtedy "wilk syty i owca cała"
![]() |
orjan @BTWSelena 15 października 2024 16:11 |
15 października 2024 17:51 |
To jest tak durny pomysł, że muszę zwryfikować swoje opinie o PO.znacznie w dół. Zmuszać kogoś do samo upokorzenia wobec reszty korporacji i nadal zostawiać go w samodzielnych czynnościach tej korporacji, to tego nawet Orwell nie wymyślił.
Niech w tych tysiącach z reuły młodszych wiekiem sędziów znajdzie się choć 1/100 rewanżystów! Za kilka lat odegrają się i nawet emerytura nie ochroni tych skastowanych dzisiejszych idiotów z tej durnej justitii.
![]() |
BTWSelena @orjan 15 października 2024 17:51 |
15 października 2024 20:42 |
To nie tylko durny pomysł Orjanie,ale rodem z PRL-u. Kiedyś w latach młodości w szkole "nagrzeszyłam" i musiałam przez to przejść wobec całej szkoły.Ale i tak dostałam dwóję z zachowania,która pozbawiła mnie stypendium. Do dziś to pamiętam i myślałam sobie ,że ten czas już minął...a gdzie tam !
Wydaje mi się,że do formacji Tuska pasuje cytat Orwellowski:
"Wiedzieć i nie wiedzieć; mieć poczucie absolutnej prawdomówności, a jednocześnie wygłaszać umiejętnie skonstruowane kłamstwa; wyznawać równocześnie dwa zupełnie sprzeczne poglądy na dany temat, i mimo świadomości, że się wzajemnie wykluczają, wierzyć w oba; używać logiki przeciwko logice;(...)zapominać wszystko, czego nie należy wiedzieć, po czym przypominać sobie, kiedy staje się potrzebne, a następnie znów szybko wymazywać z pamięci. "
![]() |
orjan @Magazynier |
16 października 2024 08:55 |
Skoro wchodzimy we wdzięczy temat nawiązań, czy przestróg literackich, to ja mam wrażenie, iż dla formacji Polaków (przynajmniej tych czytających) zbyt słabo wyeksponowana jest dysutopia A.Huxley'a "Nowy wspaniały świat". Przynajmniej w porównaniu do ekspozycji George'a Orwell'a. Ten świat i te procedery, których doświadczamy obecnie są bowiem mieszaniną tych obu. Proporcje są ad hoc zmienne. W zasadzie główny trend, to jest Huxle'y, gdy jednak cokolwiek przeszkadza nadpełzaniu nowego wspaniałego świata, to natychmiast pojawia się Orwell. Ten z kolei, pojawiwszy się, wycofuje się niechętnie, bo okazjonalne natężenia brutalnego tłamszenia ludzi są atrakcyjniejsze niż ich nudne usypianie. Emocji więcej i więcej okazji do sprawczości (tej socjologicznej).
To jest oczywiście uproszczenie, ale jego ewentualna wartość tkwi właśnie w prostocie. Jakaś, nazwę ją: sygnalizacyjna prostota rozpoznawcza jest potrzebna. W potrzebie sygnalizacyjnej błędu w tym szablonie nie ma. Kierunek obserwacyjny zaś jest i to, moim zdaniem, całkiem wydajny. Weźmy rząd Tuska. Tam wyraźnie ściera się Huxley (lewica i inne takie) z Orwellem (Tusk i jego prywatni akolici, np. Bodnar). Rozjaśnia się? Dla mnie tak i chociaż to wszystko w rezultacie, jak to się mówi, "jeden pies", to przynajmniej ich akcje i wychujki stają się bardziej transparentne, a z ich medialnych opisów wyziera schematyczna durnota.
To jest w ogóle arcyciekawy temat na felieton w SN, ale ja jestem na to zbyt leniwy. Potrzebne byłoby też lżejsze pióro.
![]() |
orjan @orjan 16 października 2024 08:55 |
16 października 2024 08:57 |
Ups. Miało być do BTWSeleny, ale przecież bez zastrzeżenia poufności :)
![]() |
BTWSelena @orjan 16 października 2024 08:57 |
16 października 2024 09:18 |
Dzięki za komentarz,tutaj raczej nie ma poufności. Skromność jest cnotą,a pióro masz dobre.Lepiej je rozumiem niż skróty nad którymi muszę myśleć.Ale i to i to- jest dla mnie czytelne w końcowym efekcie.
Wracając do rządów Tuska,ta "transparentność" dociera powoli do główek jego uwiedzionych wyborców,jeszcze idą w zaparte,ale trzeba czasu,bo manipulant nie poszedł jeszcze na całość. Takie jest moje zdanie i niechaj Bóg czuwa nad Polską i Polakami.
![]() |
Paris @BTWSelena 16 października 2024 09:18 |
16 października 2024 10:24 |
Poszedl ,,na calos,, juz dawno...
... i caly czas idzie !!!
Tak samo jak jego ,,pobratymcy z DEMONkratycznej, zdychajacej LOnJi,,. Wlasnie zaczeli ,,nowy etap,,... ,,beNdo renegocjowac prawo emigranckie,, we Francji - dopiero co ,,pSZyjeNte,,... ,,pieNkna blAdi,, ze slonecznej Italii wlasnie posyla KONTYNGENTY ,,emigrantUF do zapSZyjaznionej Albanii, umieszczajacej ich w NOWIUSKICH OBOZACH - mozna sie domyslac jakich nie zwazajac wcale na towarzyszace tej HUCPIE ,,narracje,...
... a Benek napier**la w Liban jak w kacza d*pe pSZy spolegliwosci USA i innych KABOTYNOW w ONZ.
Coz, grunt to UDAWAC, ze ,,nic sie nie stalo i nie stanie,,.
![]() |
Magazynier @orjan 15 października 2024 15:54 |
16 października 2024 12:55 |
Że to partacze, wiemy od 2007.
![]() |
orjan @Magazynier 16 października 2024 12:55 |
16 października 2024 13:19 |
Od stycznia jest to wiedza notoryjna. Zaprzeczyć się nie daje. Jest na etapie wypierania. Potrzebne jest, aby wypieranie przeszło do kategorii wstydu.
![]() |
qwerty @orjan 14 października 2024 23:22 |
16 października 2024 13:56 |
Tak powstaje Państwo terroru władzy: sądowniczej, wykonawczej i ustawodawczej. Taka postcywilizacja. Tylko, że ten proces nie zaczyna się w 2023r. Lecz dużo wcześniej. Ekipom politycznym wydaje się, że nad tym panują lub da się zapanować. Za późno.
![]() |
BTWSelena @Paris 16 października 2024 10:24 |
16 października 2024 14:08 |
A jednak jeszcze nie na całość,Paris,bo przed nim wybory Prezydenckie i jeszcze cugle na zewnątrz go trzymają dla wątpliwej przyzwoitości.
Co do Unii toż przerodziła się w super instytucję do mielenia pieniędzy z podatników, państw i ich składek. Do tego dochodzi armia urzędników,która nie jest wybierana metodą głosowania. Utrzymanie tej armii jest kosztowne,bo uzgodnione pensje wybiegają daleko poza taryfę przeciętnego urzednika. Unia niczego nie produkuje,nie wytwarza i żyje jak sprzedajna diva na ulicy.Im bogatszy klient,tym lepiej.
W krajach biedniejszych jak np Polska jeszcze zwolennicy mają wrażenie,że wystarczy im swoboda wyboru pracy na szparagi w razie większej biedy,na budowę,czy zamiatanie ulic.
W perspektywie taka organizacja musi się zawalić,bo nie była budowana w oparciu o rozwój gospodarczy,etc,etc ,jak np USA.I tam też mają problemy,ale to już inna inszość na dyskusję.
To wszystko byłoby mały pikuś,gdyby Unia działała w/g tych pięknych założeń.A tak nie jest.Nie mając własnej armii,nie wszczyna wojen militarnych,ale jest jeszcze gorzej- podłe,podstępne wojny gospodarcze o wpływy,bogactwo i zyski dla swoich.Bo rządzi kilka państw.Angole to chyba przewidzieli...
![]() |
qwerty @BTWSelena 15 października 2024 16:11 |
16 października 2024 14:18 |
Rzeczywistych problemów sądownictwa nikt nie ma ochoty prezentować. Kryteria nominowania i zarządzanie zasobami personalnymi sądów i prokuratur to dla publiki temat zakazany. Jest XXI w. a wszystkim prezentuje się ideologię z XIX w. o sądach, prawie I prawdzie która zwycięża lub wyzwala.
![]() |
qwerty @BTWSelena 16 października 2024 14:08 |
16 października 2024 14:23 |
Jestem obecnie w Brukseli. Podzielam te obserwacje. W Krakowie walka że szczurami toczy się ostentacyjnie wszędzie powykladane pułapki. Na plantach, na ulicach a w Brukseli ani jednej nie widziałem za to szczury w biały dzień po trawnikach hasają. Problem śmieci to już inna opowieść. A brukselska biurokracja to nam się nie śni, że tak można.
![]() |
BTWSelena @qwerty 16 października 2024 14:18 |
16 października 2024 14:36 |
A jednak Tusku z Bodnarem próbują zaprezentować problem sądownictwa.Wsadzili kij w mrowisko sędziowskie ,które i tak było w stanie dziewictwa od czasów komuny,a profesorzy ,profesurzą z szybkością tańca na rurze.
Jest XXI wiek,a mają metody,która kończy się,że sądownictwo staje się doskonałą "cichodajką".Im bardziej sprytny i bogaty klient-tym lepszy. A sprawiedliwość? wystarczy okno otworzyć i przewietrzyć.Tak wygląda stan na dzień dzisiejszy.
![]() |
BTWSelena @qwerty 16 października 2024 14:23 |
16 października 2024 14:46 |
Więc życzę otwartych oczu... Ja nie spuszczam z oka i obserwuję,bo teraz nie mam nic innego do roboty. I coraz smutniej i ciężko na duszy,bo jak wygrać z czymś takim.Na zwierzątka zwane szczurami zakłada się pułapki,przynajmniej w naszych miastach.
Ale jak zwalczyć takiego rodzaju "szczury",które podszywają się pod człowieka? To przenośnia,ale jak to,to nazwać,bo człowieczeństwo tych "szczurów" roznosi zarazę ,która prowadzi do biedy i nędzy,a w rezultacie do zagłady cywilizacji.
![]() |
Magazynier @qwerty 16 października 2024 13:56 |
16 października 2024 17:48 |
Raczej ekipy polityczne są świadome kto jest ich pierwszym wyborcą, od kogo zależy wynik wyborów. To widaćw ich decyzjach i to da się usłyszeć między wierszami.
![]() |
qwerty @Magazynier 16 października 2024 17:48 |
16 października 2024 18:00 |
Pierwszy wyborca - znakomite określenie/oznaczenie.
![]() |
qwerty @BTWSelena 16 października 2024 14:36 |
16 października 2024 18:12 |
de facto sądownictwo jest narzędziem do kreowania pożądanej struktury spółeczenstwa. Swoiście pojmowana eksterminacja [tak - to jest właściwe słowo] koherentna z danym etapem 'rozwoju'. Walka klasowa jako byt prawny nigdy nie została anulowana w polskim prawodawstwie. Treści szkoleń dla sędziow i prokuratorów są przesiąknięte nienawiścią do polskich rzemieślników, ...;- widać to w słowotokach wielu uzasadnień orzeczeń w tej materii. Ale są też normalni sędziowie i normalni prokuratorzy - niestety w mniejszości. Trudno jest ludziom w Polsce zrozumieć, że na konfrontacje z aparatem bezprawia są skazani do końca swoich dni a ich rodziny czeka to samo. Oczywiście w tle jako narzedzie wykonawcze zorganizowane grupy przestepcze slużące do akumulacji kapitału. Nie udaje sie rywalizacja na skutecznośc gospodarczą to udaje się rywalizacja na skutecznośc egzekucyjną. "Poświadczał nieprawde nie w faktach lecz w sformułowaniach..' to dictum dyrektora izby skarbowej na zarzut wobec inspektora UKS, że poświadcza nieprawde w dokumentach urzędowych. Byl realny socjalizm jest arcyrealnysocjalizm nowego typu. Poświdczanie nieprawdy to norma w polskich sadach, prokuraturach i wszelkich urzedcach. Bezkarne i bezczelne ponad granice ludzkiej wyobrażni.
![]() |
BTWSelena @qwerty 16 października 2024 18:12 |
16 października 2024 18:48 |
" Ale są też normalni sędziowie i normalni prokuratorzy - niestety w mniejszości." - oczywiście ,że tak i to jak najbardziej. A Sędziowie z Lustitii twardo stoją przy swoim" „Kto ma sądy, ma władzę absolutną. " - a wyglada to tak,na dzisiaj ,że prokurator ściga prokuratora,sędzia,drugiemu sędzi chce oko wydłubać,czy poniżyć samokrytyką za nieprawomyślne chęci awansu. A język taki z wykładnią prawniczą,bez soli-za to dużo pieprzą.
![]() |
valser @Magazynier |
16 października 2024 19:52 |
Jak mawial Al z Chicago - dobre slowo i spluwa zaprowadza cie dalej niz samo dobre slowo.
Mam dwoch kolegow ktorzy pracuja w roznych firmach audytorskich - E&Y i PwC. Oboje mowia to samo - od nowego roku jak tuskozyeby zabraly sie za gospodarzenie, to spolki skarbu panstwa doluja, ciagnac przy tym do dolu wszystko to co ich otorbia. To jest celowa robota, bo statystycznie az tylu durni w populacji nie wystepuje.
To sa sprawy, ze towarzysze z Londynu czy Nowego Jorku nie ogarniaja, bo takich zyebow to tylko w czeciejerpe naflancowali.
Poza tym istnieje w Polsce wiele innowacyjnych i zdrowych firm, ktore beda sobie dobrze radzic i zaden rzad nie bedzie im w stanie zaszkodzic. Ani ten obcny, ani ten z PiSu.
![]() |
Paris @BTWSelena 16 października 2024 14:08 |
16 października 2024 20:26 |
... ona, ta deta ,,LOnJa,, juz sie wali...
... i to od wielu lat !!!
Tak, stare i wesole ZLODZIEJE z Anglii wiedzieli jak dziala ten ,,modus dojendi,,... ale dzisiaj to i my wiemy.
Ale coz, garstka ,,naszyH wybrancUF i spSZedajnyH pastOHUF rznie glOpa,, w zaparte... i niech rzna dalej, bo NAROD juz wie ,,co jest grane,,... a jesli JESZCZE NIE WIE to sie niebawem dowie.
![]() |
OjciecDyrektor @valser 16 października 2024 19:52 |
16 października 2024 20:48 |
https://stooq.pl/q/?s=pkn&c=20y&
Tu masz Valser wykres notowań Orlenu z ostatnich 20 lat - 1 śwueczka to jeden miesiąc. Jak dla mnie ten wykres pokazuje, że Orlen jest skupowany i powinien kurs wygrzać mocno w górę. Najwyżej na początku 2017. Potem już pernamentny zjazd, ale to taki zjazd na zniechęcenie.
A zobacz na państwowe PKO BP lub PZU.
Myślę, że gdyby audytorzy znali się na ruchach giełdowych kursów spółek, ktore audytują, to przestaliby pracować jako audytorzy. Jednym zdaniem - słabi z nich fachowcy od oceny, dlaczego kurs spada lub rośnie l. To samo zresztą z tymi tzw. analitykami giełdowymi.
I żeby nie było, że się wymądrzam: dwa lata temu Szczodrocha zapytał sie mnie tu publicznie, jakie akcje kupować? Ospowiedziałem mu, żeby zwrócił uwagę na banki. Od tamtej pory banki urosły ok. 150%.
Wiec znowu publicznie, twardo mówię - Orlen jest skupowany i warto go kupić...:)
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 16 października 2024 20:48 |
16 października 2024 21:01 |
... czyzby po to, zeby...
... ,,nasteMpcy,, PatiKoti zarobili jeszcze wiecej ???!!!
![]() |
qwerty @valser 16 października 2024 19:52 |
16 października 2024 21:21 |
Każdą firmę da się urzędniczo załatwić na cacy a zarządy oskarżyć o cokolwiek. Ba, wygenerowanie długów też nie jest problemem. Nie tylko wobec skarbówki.
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 16 października 2024 21:21 |
16 października 2024 21:25 |
Tyz prawda. I dobrze prosperująca firma może dołować z kursem giełdowym, a ostatni shit-biznes może osiągać zawrotny kurs. Giełdowe kursy są wyznacznikiem czegoś zupełnie innego.
![]() |
valser @OjciecDyrektor 16 października 2024 20:48 |
16 października 2024 21:39 |
Notowania gieldy sa wtorne do tego co sie w firmie dzieje. Chodzi o wyniki finansowe, a te jada w dol. Tu wystarczy robic glupie koszty i wprowadzic system zaniechan, zeby wylozyc firme. Gielda jest tylko odbiciem sytuacji, na ktora naklada sie mentalnosc gracza w trzy karty.
Nigdy by mi nie przyszlo do glowy, zeby kupowac jakiekolwiek akcje, kogokolwiek. Nie chodze do kasyna.
![]() |
valser @qwerty 16 października 2024 21:21 |
16 października 2024 21:44 |
Mam kolege, ktory ma mala firme z produkcja i go wrabiaja w "karuzele VATowska". Sedziowska zlodziejobandyterka podchwycila slogan Morawieckiego i realizuja zlecenia.
Prawdopodobnie go poskladaja w sadzie, on sie odwoluje. Niestety ta sprawe mozna zalatwic tylko tak, zeby nie bylo komu tej sprawy poprowadzic. On jest jeszcze za mlody, zeby zrozumiec, ze niewiele jest do stracenia. Jedyna droga, zeby cos ugrac jest poza wymiarem niesprawiedliwosci.
![]() |
qwerty @valser 16 października 2024 21:44 |
16 października 2024 21:53 |
Jeśli sam nie będzie zarządzał konfrontacją lecz zda się na prawników to jest skończony, przede wszystkim psychicznie. Musi zrozumieć, że ma do czynienia ze zorganizowanymi działaniami aby go okrasć i wsadzić. Znajomość prawa nie jest tak ważna jak formalne traktowanie wszystkich jak oszustów. Tzn. samodzielny ogląd wszelkich akt co 2do4 tygodnie i na tej podstawie akcje: skargi, zawiadomienia, pozwy, etc. Tylko marksizm stosowany daje szansę na wywołanie krytycznych błędów u oprawców. No i wyzbycie się marzeń o budowaniu kapitalizmu. Istotą jest zachowanie przychodów beż względu na stosowane metodyki. Bez przychodów każdy staję się trupem.
![]() |
Magazynier @valser 16 października 2024 19:52 |
16 października 2024 21:55 |
Jesteś optymistą. Każdej firmie można zaszkodzić zwłaszcza jeśli przekroczy granicę wegetacji. Specjalisty od naciągania prawa może im wszystko udowodnić i zakręcić kurek. Jeśli są firmy które są nietykalne, to albo mają układy albo bulą na prawników obcykanych w tych trickach.
![]() |
qwerty @valser 16 października 2024 21:44 |
16 października 2024 21:55 |
Istotą nie są odwołania czy apelacje. Istotą jest przeżycie a to już inna liga.
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 16 października 2024 20:48 |
16 października 2024 22:04 |
Nie kupuję akcji giełdowych, bo nie mam na to kasy, nadto polska giełda jest spekulacyjna. Jeśli kurs giełdowy Orlenu idzie w dół to wiele znaczy, wkrótce pójdzie w górę. Skupują więc ci którzy potrafią manipulować akcjami firmy. A to znaczy że Orlen będzie drugim KGHM. Przydatność Orlenu dla PKB będzie zatem nikła.
![]() |
BTWSelena @valser 16 października 2024 21:39 |
16 października 2024 22:11 |
Giełdowe porzekadło mówi "Trend is your friend "Nie ma co się oszukiwać: ceny poszczególnych akcji nie rosną tylko w wyniku skrupulatnego śledzenia przez inwestorów fundamentalnych informacji z danej spółki. Kupowanie akcji,zwłaszcza w czasie cyngli Tuskowych,którzy dorwali się do spółek ,to gorzej niż z totolotkiem,kulturalnie to ujmując.
Wyniki finansowe idą w dół,bo po co się wysilać,jak można zawsze ogłosić upadłość. Ta maszyneria świetnie działała w latach tej naszej transformacji i to był dla wtajemniczonych duuuży biznes.
![]() |
OjciecDyrektor @valser 16 października 2024 21:44 |
16 października 2024 22:15 |
To nie kasyno. To handel towarem (jak każdym innym). Trzeba "tylko" rozpoznać koniunkturę lub jej koniec. Ceny każdego towaru są ustalane przez "górę". I manipuluje się ceną przy każdym towarze - obojętnie czy to akcje, ogórki, meble czy samochody. Manipuluje się płynnością czyli zwiększaniem lub zmniejszaniem popytu albo podaży.
Ty też handlując tym czy owym uczestniczysz w tym"kasynie". Bo co? Masz wpływ na cenę towaru? A może zdaje się Tobie, że masz najlepszy pomysł na sprzedaż? Zawsze jest ryzyko. Zawsze ponosisz ryzyko. Mniejsze lub większe.
![]() |
OjciecDyrektor @Magazynier 16 października 2024 22:04 |
16 października 2024 22:19 |
Zdradzę Panu, że najbardziej spekulacyjne są te walory, na których jest największa płynność.
Stąd najbardziej spekulacyjne są giełdy amerykańskie. A o giełdzie towarowej to nawet nie chcę wspominać. Taka ropa albo żywnośc - toż to mega-spekulacja. Każdy rolnik to spekulant...:)
![]() |
Paris @BTWSelena 16 października 2024 22:11 |
16 października 2024 22:26 |
Dzisiaj tez ma sie dobrze !!!
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 16 października 2024 22:19 |
16 października 2024 22:34 |
... o taaak !!!
Wlasnie telewizor francuski zapodal ,,spekulacje,, merdialni amerykanskich nt. ,,wyborUF,, w USA za 3 tygodnie - oczywiscie ,,DEMONkratycznyH,,... Kamali dali 41%, a Trump`kowi 57%.
Francuski telewizor ,,dostaje piany,,.
![]() |
valser @Magazynier 16 października 2024 21:55 |
16 października 2024 22:41 |
To tak nie dziala. Na prawnikow sa inni prawnicy, a na przepisy sa obejscia i wymyki. Taktyka jak na wojnie.
![]() |
BTWSelena @Paris 16 października 2024 22:26 |
16 października 2024 22:43 |
Owszem Paris ,dzisiaj też się ma dobrze,ale te spółki skarbu państwa,troszkę się uspokoiły. Jednakże wróbelki ćwierkają,że "upadłośc"to ulubiony sport dla Prezesów z zarządami dobrze dobranymi. Zawsze znajdzie się chętny samarytanin ,który zechce kupić ,bo jest miłosierny dla Polaków.Jak wyniki idą w dół ,gdy rzekomy spokój to coś jest na rzeczy.To nie są zakłady szewskie,czy pizzerie.
![]() |
valser @OjciecDyrektor 16 października 2024 22:15 |
16 października 2024 22:51 |
Nie wiesz o czym mowisz. Papiery na gieldzie, to nie jest zaden towar. To jest substytut czegos, do czego udalo sie ludzi przekonac, ale to nie jest towar. Kilo zlota to na przyklad jest towar, albo tona aluminium. Papiery na gieldzie dzisiaj sa cos warte, a jutro jest makulatura. To nie jest zaden towar, chyba, ze sobie dales to wmowic.
Manipuluje sie czyms zupelnie innym niz plynnoscia, niestety tego przedmiotu manipulacji golym okiem nie widac, bo on jest tylko w glowach ludzi uwiklanych w gielde.
Gielda to miejsce w ktorym realne pieniadze, bedace efektem realnej pracy sa zamieniane na papierowe deklaracje, ktore juz w tej pracy nie maja zadnego pokrycia. Wisza sobie jako "wartosc na ekranie komputera". Na gieldzie nia ma "klientow", sa natomiast "gracze gieldowi". Klienci sa obrabiani poza gielda.
Tym nie mniej zycze milej zabawy. Ja w to nie gram.
![]() |
valser @BTWSelena 16 października 2024 22:11 |
16 października 2024 22:52 |
Na gieldzie, tak jak w kasynie - wszystko jest ustawka.
![]() |
Paris @valser 16 października 2024 22:51 |
16 października 2024 23:01 |
BINGO...
... i tym komentarzem sprawa SIE ZNOWU RYPLA !!!
Deta gielda to MEGA PRZEKRET i ZLODZIEJSTWO.
![]() |
Magazynier @valser 16 października 2024 22:41 |
16 października 2024 23:10 |
Z pewnością. A co trzeba mieć na sędziów żeby nie wpaść w ich ręce?
![]() |
OjciecDyrektor @valser 16 października 2024 22:51 |
16 października 2024 23:12 |
Wiem o czym mówię. Ty mówisz o surowcach. One mają wartość zmienną. Dziś sa cos warte a jutro tylko połowa ceny, a pojutrze jeszcze gorzej - bo za posiadanie można dostać czapę lub wieloletni wyrok. Byly takie czasy. Możemy długo dydkutować, co jest realną wartością. Ziemia? 5ak, ale nie wszędzie. Bo 9 cenie ziemi decyduje lokalizacja.
Co z tego, że klkasz "środki produkcji" czyli surowiec i narzędzia plus technologia, jeśli jesteś odcięty od dystrybucji? Giełda to też dystrybucja.
Towar "realny" bez dystrybucji ma wartośc śmietnikową. I taka wartość miże utrzymywać się latami, dekadami, a nawet wiekami.
![]() |
OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 16 października 2024 23:12 |
16 października 2024 23:13 |
klkasz = masz
5ak = tak
9 = o
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 16 października 2024 22:19 |
16 października 2024 23:14 |
Zwłaszcza polski hodowca borówki amerykańskiej. 70 zet za kilo. Nie wiem kto to kupuje.
Zatem giełda to brama do Olimpu. Pięniądz fiducjarny jest dobry dla tych co wierzą w bajki, jak sama nazwa wskazuje.
![]() |
valser @OjciecDyrektor 16 października 2024 23:12 |
16 października 2024 23:14 |
Zastanow sie prosze i napisz - co sprzedawal Palikot, albo Lehman Brothers? I gdzie jest ten towar?
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 16 października 2024 23:12 |
16 października 2024 23:15 |
Vide polska ropa.
![]() |
valser @Magazynier 16 października 2024 23:10 |
16 października 2024 23:15 |
Pale, zelazko, szlifierke katowa, obciegi, mlotek, czekan. Mozna sobie wybrac.
![]() |
Magazynier @valser 16 października 2024 23:15 |
16 października 2024 23:19 |
Ok. To ja wybieram gwoździarkę. Krótki zasięg ale w sumie fajna armatka.
![]() |
valser @Magazynier 16 października 2024 23:19 |
16 października 2024 23:20 |
Technologie ida do przodu. Teraz takie zabawki sa na baterie.
![]() |
OjciecDyrektor @valser 16 października 2024 22:52 |
16 października 2024 23:31 |
Tak więc giełdy są po to, aby zwiększać ("napompować") wartość towaru. Co z tego, ze "sztucznie"? Wieloletnie wykresy cen - tak z oststnich 55 lat choćby - pokazują wszędzie ten proces. Ceny spółek technologicznych np. urosły w flciągu 50 lat z 55pkt na 20000 pkt. (indeks Nasdaq100). Za tym stoją najwyższe moce, które kreują koniunktury. To dlaczego nie skorzystać z koniunktur? Kasynem nazywają to ci, którzy nie potrafią rozpoznac koniunktur i określic, w której fazie one są i jakixh walorów dotyczą. Kasyno to określenie nieudaczników, ktorzy uważają, że się znają na giełdzie, ale że steacili, to tym samym uważają ją za iszustwo i kasyno. Ale w taki sposób każdy dyletant i amator może oceniać wszystko jako oszustwo, bo czego się nie tknie to zaliczy wtopę.
Powiedz, ze gielda to oszustwo gościowi, który kupował akcje spółki Nvidia 10-15 lat temu po 1 dolarze. Dziś kazda akcja warta jest ponad 130. Pokiwa z politowaniem głową. On ma konkret. Może bez problemu w srkubdę zamienic to na gotówkę, a w nadlstępnej sekundzie tę gotówkę może zamienic na złoto, aluminium, czy co tam chcesz. Nie musi wynajmować magazynu, aby fizycznie te metale ptzechowywać.
Wiem, że można powiedzieć, że nank, w którym ma się kasę moze zbankrutowac itp. Ale jakoś nikt, kto kupuje dom, nie boi się, że on może się spalic lub zostać zalany przez powódź. A posiadacz fuzycznego złota lub ton aluminium nie boi się, że jacyś złodzieje mu to ukradną. Dziwne, co? Tylko ten, co ma kasę w banku musi się bać. Dla mnie to chore myślenie.
![]() |
OjciecDyrektor @valser 16 października 2024 23:14 |
16 października 2024 23:34 |
A Ty proszę zastanów się, gdzie są te fabryki, które produkowały coś konkretnego w latach 1960-1990? W Polsce. Masz w głowie kult produkcji, a ja dystrybucji. I tym się różnimy. Stąd ja nie przekonam Ciebie, a Ty mnie....:).
![]() |
valser @OjciecDyrektor 16 października 2024 23:31 |
16 października 2024 23:48 |
Gielda to nie oszustwo, tylko kasyno. Ludzie ida z realna kasa, zamieniaja na "papiery wartosciowe", a te podlegaja "grze gieldowej", ktora niczym sie nie rozni od gry w trzy karty. Wszystkie koniunktury i dekoniunktury, sa ustawiane, a "eksperci gieldowi" przewiduja koniunktury. Kon by sie usmial.
Ja co jakis czas mam telefony od roznych "doradcow" od inwestowania w makulature, ktorzy nakrecaja takie bajki, ze Matrix przy tym to jest film dokumentalny. Problem z tymi doradcami jest taki, ze oni sami laza po swiecie bez kasy i naciagaja klientow.
Dla mnie to sie niczym nie rozni od naklaniania, zeby postawic na czerwone, albo puscic kupon lotto.
![]() |
BTWSelena @valser 16 października 2024 22:52 |
16 października 2024 23:51 |
To prawda,tam szczęście jest chwilowe,a wcześniej czy później wychodzi się z goła pupą.
Poza tym system fiducjarnego pieniądza oparty jest właściwie na wierze i zaufaniu do emitenta. A w jak kruchym ładzie monetarnym przyszło nam żyć ,pokazał dokładnie rok 2008 -upadek Lehman Brothers.
![]() |
valser @OjciecDyrektor 16 października 2024 23:34 |
16 października 2024 23:51 |
Zalezy jakie fabryki? A reszta tam gdzie teraz jest Netscape, albo Gadu-Gadu.
![]() |
Szczodrocha33 @Magazynier 14 października 2024 13:03 |
17 października 2024 03:46 |
"Sprawczość ma szerokie znaczenie, ale jednak jest. Reszta później. Trzeba do roboty."
Tak, po trzykroć tak, panie Wacławie !!!
Jak to mawiał Tojah.
Jedyna robota jaką możemy wykonać panie Wacławie, to modlitwa o nowy Cud nad Wisłą.
![]() |
Szczodrocha33 @BTWSelena 16 października 2024 23:51 |
17 października 2024 03:49 |
"Poza tym system fiducjarnego pieniądza oparty jest właściwie na wierze i zaufaniu do emitenta."
Tak pani Seleno.
Kończy się wiara i zaufanie do emitenta, kończy się pieniądz fiducjarny.
A wiara i zaufanie mają to do siebie, że zawsze kiedyś mogą się skończyć.
![]() |
Paris @Szczodrocha33 17 października 2024 03:49 |
17 października 2024 07:45 |
Wlasnie tak !!!
![]() |
OjciecDyrektor @valser 16 października 2024 23:51 |
17 października 2024 08:01 |
Kasyno? Ok. Ale w takim razie kasynem jest też tynek nieruchomości i rynek metali szlachetnych. Myślisz, ze one nie podlegają "grze"? A żywność też nie podlega "grze"? Pamiętasz ceny cukru sprzed kilku lat? A ceny zbóż? A teraz masz "grę" na rynku kakao. I co powiesz na to?
Ceny to liczby w ruletce...
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 17 października 2024 08:01 |
17 października 2024 08:59 |
Jasne szanowny"ceny to liczby w ruletce".Stąd cały świat gra w tej ruletce udając,że ma dobry towar.A w razie bankrutctwa banku,czy korporacji zostaje się z gołą pupą i kazdy skrypt jest bezwartościowy.Nawet murzyni bankrutują ,gdy przy wydaniu panny na wydaniu wymieniają ją na wielbłąda.Wielbłąd może zdechnąć,bo to zwierzę,ale panna wydana.Prawie sukces i dobry interes.
Stąd ludziom wydaje się ,że rynek nieruchomości to jest pewna waluta,ale idąc tokiem rozumowania człowieka,wojny rozwiązują ten problem,waląc bombką w nieruchomość.
Jeszcze do tej pory człowiek nie wymyślił idealnego rozwiązania,a XX wiek doskonale rozwinął pieniądz wirtualny.Sztucznie wywołane długi to doskonale rozwiązanie aby wyłomotać nie tylko kraje wedle życzenia rządzących.To doskonała zapłata wirtualna dla mas za ich ciężką pracę,bo konta w banku drżą w posadach i są własnością emitenta.Łaska pańska na pstrym koniku jedzie.
Mamy przykład doskonały w ostatniej powodzi.Niektórzy zostali z niczym i nawet "wielbłąda" stracili.Na nic nie wymienią.A nawet pieniądza wirtualnego w pełni nie doczekają,bo nie ma pokrycia w towarze.I tak to się kręci...
![]() |
valser @OjciecDyrektor 17 października 2024 08:01 |
17 października 2024 09:17 |
Nie wiem do czego ty chcesz mnie przekonac? Do sledzenia trendow?
Dla mnie obszar realnie istniejacych produktow jest organicznym srodowiskiem do budowania dlugoterminowych relacji.
![]() |
OjciecDyrektor @valser 17 października 2024 09:17 |
17 października 2024 09:26 |
Do niczego. Pokazuje tylko, ze kazdy towar to zeton w ruletce. I stad gadanie o kasynie nie ma sensu.
![]() |
valser @OjciecDyrektor 17 października 2024 09:26 |
17 października 2024 09:29 |
Nie wiem w jakim biznesie siedzisz, ale z pewnoscia nie w tym, w ktorym ja sie kolebie. U mnie to wyglada inaczej.
![]() |
Magazynier @Szczodrocha33 17 października 2024 03:46 |
17 października 2024 09:48 |
To jest pierwsza robota w kolejce. Gadanie jednak jest drugie. Daje dużo.
![]() |
olekfara @valser 16 października 2024 22:41 |
17 października 2024 10:04 |
"To tak nie działa" - kasa. "Na prawników" - kasa "są inni prawnicy" - kasa, "a na przepisy" - kasa "są obejscia i wymyki" - kasa. I po wojnie
![]() |
valser @olekfara 17 października 2024 10:04 |
17 października 2024 10:23 |
Jest jeszcze zawsze niedoceniany "czynnik ludzki". Najlepiej to widac w sporcie. Kasa jest potrzebna, bo za odpilowanie komus reki tez trzeba zaplacic, ale samo wykonanie czynnosci wymaga jednak sporej determinacji. Stad u ludzi jest roznie.
![]() |
OjciecDyrektor @valser 17 października 2024 10:23 |
17 października 2024 10:46 |
Twoja branża musi być nardzo niszowa, skoro nie odczuwasz duzych zmienności cen....:).
![]() |
valser @OjciecDyrektor 17 października 2024 10:46 |
17 października 2024 11:15 |
Tu nie chodzi ani o zmiennosc cen, ani o to jak wielka jest branza.
![]() |
qwerty @Magazynier |
18 października 2024 20:51 |
Istotą nie są odwołania czy apelacje. Istotą jest przeżycie a to już inna liga.
![]() |
Magazynier @qwerty 18 października 2024 20:51 |
20 października 2024 21:54 |
To do Valsera.