-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Konferencja prasowa Zełeńskiego przed wizytą w Waszyngtonie czyli Trump nie bredził w majakach ...

... gdy zapewniał, że jest blisko podpisania umowy mineralnej z Zełeńskim i Ukraińcami. Jest w końcu doświadczonym negocjatorem. Zaś umiejętności negocjacyjne okazują się jedną z najważeniejszych cnót głowy państwa. Widzimy tu całkiem nowe otwarcie ze strony Trumpa i jankeskiego deep state. Ideologiczna droga do hegemonii została skasowana. Całe szczęście. Zamiast niej jest odcinanie kuponów i wyciąganie kasy tam gdzie to tylko możliwe. Zaletą tej metody jest to, że wojnę wszelaką przesuwa na dalszy plan. Tak, iż działania militarne przestają być priorytetem. Priorytetem jest zysk. Teraz metale ziem rzadkich w Ukrainie i na Syberii. Metale ziem rzadkich są potrzebne Amerykanom, jak to Trump powiedział bodajże wczoraj na konferencji swojego gabinetu, by potroić ich zdolności elektryczne i elektroniczne, czyli by przemóc marsz Pekinu w kierunku hegemonii. Przy okazji Moskwa jest odciągana od Pekinu. Amerykanie prą do przodu bez sentymentów. Aczkolwiek, gdy Trump mówi o żalu z powodu śmierci setek tysięcy młodych Rosjan i Ukraińców, wierzę mu. Uważam że jest szczery. Albowiem martwi Rosjanie i Ukraińcy to duża strata dla rynku pracy. Zamiast masakrować się wzajemnie na froncie, mogliby doszkolić się i zatrudnić w przemyśle wydobywczym, metalurgicznym, chemicznym, czy nawet w zarządzaniu tymi inwestycjami. Ich śmierć to oczywiście tragedia, ale również katastrofa dla rynku pracy Rosji i Ukrainy. 

​Wizyta Zełeńskiego w USA nie jest ​jeszcze pewnik​iem, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że p. Zełeński jest ​​​Żydem ukraińskim​, czyli również negocjatorem. ​Strona amerykańska nie popuszcza i ostatnio oświadczyła, że nie ma sensu żeby przyjeżdżał jeśli miałby podpisywać jakąś wstępną grę, to znaczy chciałem powiedzieć, wstępną umowę. Rzecz jasna żydostwo Żydów ukraińskich i Zełeńskiego jest przereklamowane, bo oprócz nadreprezentacji Żydów w sowieckim szołbiznesie i w holiłudzkim, wyjątkowe cechy przypisywane Żydom, takie jak sprawność liczenia i robienia pieniędzy, umiejętność dopasowania się do bieżących okoliczności, bezideowość, w zasadzie dotyczą wszystkich którzy wybrali publiczną i biznesową karierę, a więc ukraińskich Ormian, Rosjan, Gruzinów, Czeczeńców, Greków, Węgrów, Niemców, itp. i oczywiście Ukraińców. Co to znaczy? ​To znaczy że Ukraina to mozaika. Co to znaczy dla Zełeńskiego? Oczywiście nie w sensie religijnym, raczej w sensie mentalnym, w sensie "hippicznym". ​Znaczy to, że w karierze publiczn​e​j, a jeszcze na tak eksponowanym stanowisku, to znaczy dosiadać narowistego rumaka. ​Nie tylko w Ukrainie​. Rywalizacja z Moskwą i sowieckie/moskiewskie oddziaływanie na ukraińskich aktywistów wnosi tu jednak wartość dodaną. W skrócie "żydostwo" czyli ukraiństwo Zełeńskiego polega na tym, że jest on dobrze przygotowany do improwizowania w polityce. Przygotowanie Zełeńskiego do improwizacji, negocjacji i slalomu widzimy i słyszymy w jego wczorajszej konferencji prasowej​:

https://www.youtube.com/watch?v=tQz59xzsXOM

No właśnie. ​Jest to godny partner/przeciwnik dla Trumpa i jego aktywistów. Trump postawił na swoim i ukraińscy atamani podpiszą z nim umowę. Ale będą musieli przełknąć zamknięcie drogi do NATO, brak gwarancji bezpieczeństwa i rozliczanie każdego dolara. Amerykanie wiedzą wiele o ukrainskiej korupcji. Dlatego nie popuszczą. Wszystkie wypowiedzi publiczne p. Zełeńskiego są materiałem poglądowym w kwestii co znaczy być "Żydem" ukraińskim, czyli ukraińskim wykształciuchem na szczycie hierarchii oligarchicznej/kozackiej czyli atamańskiej. Zełeński bowiem jest tu zatrudniony jako pierwszoliniowy bufor organizacji kozackich/ukraińskich oligarchów, czyli hetman, czyli negocjator. Hetmanat bowiem to historyczna nazwa ukraińskiej organizacji politycznej. Jeśli Ukraina istniała jako organizacja zarządzająca danym terenem po buławą Chmielnickiego w 17. w., i Pawła Skoropackiego przez 3 lata wieku 20., istniała jako hetmanat. Hetman zaś to coś w rodzaju weneckiego Doży, czyli księcia elekcyjnego. Powołują aktywni gracze kozaccy, czyli atamani, dziś oligarchowie, w tym urzędnicy wysokiego szczebla wykorzystujący urząd dla własnych interesów. Hetmana królem nie można nazwać, bo jest zbyt zależny od atamanów/oligarchów/urzędników. Jeszcze by przyszło mu do głowy, że tylko tu on rządzi. Jaka jest dokładnie zależność między Zełeńskim a oligarchami, nie wiem. Jakaś wspólnota interesów jest i dlatego jakaś wzajemna zależność. Podstawowa, widzialna gołym okiem wyobraźni to układ między dochodami oligarchów, w tym obecnej ekipy premiera Szmygala, a utrzymaniem fotela prezydenckiego przez obecnego hetmana. Hetman zaś spełnia ważną funkcję w geopolityce. Jest najważniejszym negocjatorem organizacji oligarchicznej/atamańskiej. Rzecz jasna, tak jak w koszu kozackim, nie może tu być mowy o jakiejś etnicznej homogeniczności. Oligarchowie są Żydami, Wschodnimi słowianami, Gruzinami, Turkmenami, Abchazami, Ormianami, Grekami, Węgrami, Rumunami, mieszańcami i kim tam jeszcze nie. Ciekawe czy któryś z nich ma polskie korzenie? Jakoś żaden nie przyznaje się. Oprócz Arestowycza. Ale ten jest tylko aspirantem do funkcji hetmana, delegowanym przez Trumpa. Jego zwycięstwo w wyborach oznaczałoby nowy deal między oligarchami a Trumpem. 

Na czym polegają negocjacje ukraińskiego hetmana żydowskiego pochodzenia? Na zwodzeniu partnera, który jest jednocześnie przeciwnikiem. ​Pole manewru jednak zostało zawężone i lepszej oferty nie będą mieli. Nikt w Europie ani poza nią nie ma takiej kasy, takiej siły militarnej i takiego zaplecza jak Trump. Nadto mam wrażenie, że raz podpisana umowa mineralna będzie przedmiotem ciągłych targów. Atamani też nie popuszczą i wykorzystają każdą okazję by ugrać coś dla siebie.  



tagi: negocjacje  trump  zełeński  umowa mineralna 

Magazynier
27 lutego 2025 18:50
116     2887    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

j130567 @Magazynier
27 lutego 2025 19:26

A może ta wzięta z sufitu kwota 500 mld to straszak na Putina? W takim znaczeniu, że jeśli nie przerwie on wojny, to Ukraina dostanie od Trumpa uzbrojenie w wielkiej ilości, a nikt w USA nie będzie mógł zarzucić Trumpowi, że rozdaje pieniądze podatników. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @j130567 27 lutego 2025 19:26
27 lutego 2025 19:38

Raczej sądzę, że to metoda zdobycia określonych korzyści przez eskalowanie żądań.

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier
27 lutego 2025 19:40

Cala sytuacja jest game changer. Cos z czym do tej pory nie mielismy do czynienia. Rozwiazania, ktore zapadna nie beda podobne do niczego z czym mielismy wczesniej do czynienia.

Jedna sensowna rzecz na ktora trzeba miec oko, to okolicznosci, ktore moga stac sie szansa, zeby zabrac sie na fale. Cala reszta to jalowe gledzenie i strata czasu, a w tym wypadku, strata szansy. Nastepna sie nie powtorzy wczesniej niz za lat kilkadziesiat.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ddam @Magazynier
27 lutego 2025 19:48

"Wizyta Zelenskiego w USA nie jest jeszcze pewnikiem"

Jest pewnikiem:)

Leci 

https://tech.wp.pl/wazny-samolot-wystartowal-z-rzeszowa-na-pokladzie-zelenski,7129732287351744a

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @ddam 27 lutego 2025 19:48
27 lutego 2025 20:01

A z nim starszyzna kozaczcyzna. Podpiszo bo nie majo inszej opcji. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 27 lutego 2025 19:40
27 lutego 2025 20:02

W sumie bardzo dobrze. Inne standardy, inne poprzeczki. Zełeń choć nie jest sportowcem, zdaje się to jednak rozumieć.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @valser 27 lutego 2025 19:40
27 lutego 2025 20:19

No nawet we WNET się zastanawiają o demokracji.

 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Magazynier
27 lutego 2025 21:31

Chyba bardziej Zeleńskiemu można przypisać funkcję pisarza Kozzaczyzny... bo to funkcja z której wyszedl wszak i Chmielnicki

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @grudeq 27 lutego 2025 21:31
27 lutego 2025 21:43

Jacy atamani taki pisarz. Tzn. chciałem powiedzieć hetman. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MarekBielany 27 lutego 2025 20:19
27 lutego 2025 21:44

A co oni tam prawią we Wnecie?

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 27 lutego 2025 20:02
27 lutego 2025 21:46

Nie ma juz dzisiaj zadnych poprzeczek i standardow, jak widac wszystko moze byc rozegrane bez tego, a nowe standardy sie dopiero wyrabiaja.

Zelenski jest aktorem, ktory w krytycznym momencie pokazal, ze ma wysokogatunkowy nabial. Nie spekal i na tym zrobil furore. Teraz sytuacja jest inna. Nie wiem jakim on jest negocjatorem. Jest wyznania handlowego wiec to moze jakos rokowac, chociaz biznesmenem nie jest, wiec glina, z ktorej jest zrobiony w innych piecach byla wypalana.

Moim zdaniem to nie jest gracz na dekady, bo zaplecze ma zbite z desek szalunkowych uzytych do budowy nowego swiata, ktore za chwile okaza sie niepotrzebne. Za trzy miesiace moze go juz nie byc, a za dwa lata swiat o nim zapomni. Sytuacja jest dynamiczna i jak to tempo bedzie utrzymane, to za rok bedziemy w innej rzeczywistosci.

To wszystko co sie dzieje jest jak stapanie po cienkim i kruchym lodzie, jak sie sprawy rypna, to trzeba bedzie nadludzkiej sily charakterow, zeby swiat sie nie zamienil w pieklo, przy ktorym Auschwitz to bedzie kreskowka.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @valser 27 lutego 2025 21:46
27 lutego 2025 21:57

Ukraińcy mówią, że Zieleński darł ryja na Kellogaa.

zaloguj się by móc komentować

valser @K-Bedryczko 27 lutego 2025 21:57
27 lutego 2025 22:01

to znaczy, ze mu nerwy puscily i nie kontroluje sytuacji.

zaloguj się by móc komentować


valser @K-Bedryczko 27 lutego 2025 22:02
27 lutego 2025 22:08

aktor. To nalezy tez do repertuaru. Trzeba poczekac. Pytanie za piec punktow - jakimi atutami on teraz dysponuje? Arestowicz jest w USA na przymusowym zeslaniu, bo ludzie Zelenskiego zrobili mu sprawy kryminalne. To bylo ukladane od czasu jak Arestowicz oglosil w ubieglym roku, ze bedzie kandydowal na prezydenta.

Nie wiadomo tez kogo bedzie obstawiala skorumpowana ukrainska oligarchia, czesciowo z pewnoscia polaczona z kacapami? Tam jest teraz niezly kociol i przetasowania. Szybka proba dogadania sie z Trumpem, to akt desperacji, bo plyty tektoniczne sie przesuwaja w sposob niekontrolowany, a juz z pewnoscia nie przez Zelenskiego. On na szybko dostosowuje taktyke do narzuconych i zmieniajacych sie warunkow gry.

Ta wizyta to tylko epizod. To nie jest jeszcze zaden przelom.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier
27 lutego 2025 22:30

Trump chyba coraz szybciej odbija piłkę na korcie.

Dla mnie przebojem dnia była informacja, że Marco Rubio nie zechciał przyjąć tej tam, która robi za odpowiednik ministra spraw zagranicznych w UE.

Po mojemu jest to sygnał, że USA nie chca przyjmowac podmiotowości UE jako całości w stosunkach m/narodowych i zapewne także w handlowych. Rubio może się natomiast spotykać ze swoimi odpowiednikami z poszczególnych krajów UE. 

No, może potrzebny jest tu disclaimer pod kryptonimem radsik.

Ale postawienie w wątpliwość podmiotowości międzynarodowej UE, to wielka rzecz! 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @valser 27 lutego 2025 22:08
27 lutego 2025 22:32

tam idzie silne przygotowanie altyleryjskie wyciągaja haki o tym ,że do dziś siedzi agentura ruska (urząd skarbowy )  a Zieleński na to przymyka oko, w ten sposób ma stracić kompletnie poparcie. Zieleński się miota od Szkopów po Turków, a francuzi jak sutener na bajki próbują wziąć kolegów z Ukriny. To prawda nic nie wiadomo, Ukraińcy juz sprzedali te surowce niemcom zdaje się; i ziemię Chińczykom.... Chiny podobno sa wściekłe do dziś.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @K-Bedryczko 27 lutego 2025 22:02
27 lutego 2025 22:42

Żełeński jest prawnikiem z wykształcenia, przedsiębiorcą, producentem, scenarzystą filmowym a dopiero na końcu satyrykiem.

Poczucie humoru, talent i zarobione miliony, charyzma, lider pełną gębą. Taki ukraiński Trump z jajami, wirażka. Ktoś go genialnie wychaczył i obsadził. Ma głowę na karku. Dogadają się .

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Drzazga 27 lutego 2025 22:42
27 lutego 2025 22:45

tylko problem w tym, że to jest wschodni przedsiębiorca producent scenarzysta filmmowy i na końcu satyryk, z poczuciem humory talentem zarobionymi milionami. charyzmą. Był taki film kaukaska pelnnica, tak mi się skojarzyło. Ale niech się dogadują, byle nie za nasze.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @K-Bedryczko 27 lutego 2025 22:32
27 lutego 2025 22:50

Brawo Ukraińcy, ile razy można sprzedać te same minerały? Teraz sprzedają Amerykanom i niech wszyscy idą do Trumpa. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @K-Bedryczko 27 lutego 2025 22:45
27 lutego 2025 22:53

Trumpek też taki dość bizantyjski.

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @K-Bedryczko 27 lutego 2025 22:45
27 lutego 2025 22:55

Dziesięć razy nas sprzedadzą i każą dopłacić - jak się damy, takich nikt nie żałuje. 

zaloguj się by móc komentować


Paris @Drzazga 27 lutego 2025 22:42
27 lutego 2025 23:38

Nie  wiem  czy  genialnie,...

...  to  my  tylko  dalismy  sobie  wcisnac  ten  KIT  !!!

 

Ukry  ciagle  nie  maja  dobrego  zdania  o  nim  i  uwazaja  go  za  zdrajce  i  sprzedawczyka.

Tak,...  on  jest  ,,wiraSZka,,...  pol  zlodzieja  i  pol  niebieskiego  ptaszka.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Drzazga 27 lutego 2025 22:42
27 lutego 2025 23:42

Proszę mi wybaczyć, ale ponowiam prośbę by powstrzymał się Pan od komentowania na moim blogu. Sam pan rozumie że Pana podejście do źródeł w sprawie Aldo Moro postwiło Pana w dziwnym świetle. Poprostu Pan napisał tam nieprawdę. Jestem odpowiedzialny za poziom dyskusji na moim blogu.   

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
27 lutego 2025 23:48

@ wszyscy

Jeff Sachs szaleje w parlamencie EU i nie tylko. Występuje z wielkimi oracjami, nieźle przygotowanymi, ale pruje się na nich skóra jak na Frankensteinie. Soros i Olimpy czy jak ich tam zwać dostały między oczy: 

https://www.youtube.com/watch?v=ZUbBU0OqCgE

https://www.youtube.com/watch?v=U8VKVRiZTNI

Tymczasem kolejni książęta Europy skaładają hołdy Trumpowi. Po Macronie Stramer jako herold Karola III, od którego dostał zaproszenie: 

https://www.youtube.com/watch?v=-QEck-mlFoE

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 27 lutego 2025 21:46
27 lutego 2025 23:56

Jeden standard już jest: Make money, baby, make money.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 27 lutego 2025 21:57
27 lutego 2025 23:57

Trudno mi w to uwierzyć. Raczej to fałszywe donosy jego przeciwników. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier
28 lutego 2025 07:43

Tłumaczenie napisami na polski średnie ale jest, 

https://youtu.be/nfnh1mvRyCs?si=dbHzeLtsdGQTDW0q

zaloguj się by móc komentować


orjan @Magazynier
28 lutego 2025 12:46

Parę dni temu, tu w SN, podsunąłem hipotezę, że w sprawach wojny na Ukrainie Trump wywrócił stolik przechodząc ze stosowania narzędzi politycznych do narzędzi handlowych. Stąd te ziemie rzadkie i tak dalej. Wczoraj, już na tym Twoim tu blogu zwróciłem uwagę, iż Marco Rubio nie miał czasu przyjąć Kaji Kallas. 

Ciągle mnie nurtuje pytanie: co się właściwie dzieje, jak potencjalnie skierowana jest oś gry prowadzonej przez USA.

W szczególności, czy jedną ze szprych do tej osi nie jest zakwestionowanie przez USA tzw. zdolności postulacyjnej Komisji Europejskiej. Krótko mówiąc, czy Unia jako całość może być stroną handlowej umowy międzynarodowej, a jesli może, to czy Komisja Europejska ma "z urzędu" prawo reprezentowania całej Unii? To samo odpowiednio dotyczy porozumień m/narodowych w sprawach politycznych i zdolności Unii jako strony takich porozumień. 

Otóż wychodzi mi, że takich bezpośrednich zdolności UE reprezentowana przez KE nie ma. Może je dostać pośrednio, dopiero od Rady Europy, czyli od poszczególnych państw członkowskich. Zatem jakby  (?) na zasadzie pełnomocnictw pod warunkiem, ze druga strona zgodzi się na takie zastępstwo państw członkowskich. Jeśli mam rację, to Rubio właśnie się nie zgodził. Ten "zawijas" pierwszy raz przyciągnął moją uwagę, gdy Komisja, czyli ta wonder osobiście, zawierała umowy o jednolity zakup szczepionek przez Unię. Ona zawierała, ale stronami umowy miały byc poszczegolne państwa członkowskie.

A gdzie w tym wszystkim Trump? No więc między Unia a USA toczyły się negocjacje o zawarcie Transatlantyckiego Partnerstwa w dziedzinie Handlu i Inwestycji (TTIP), ale nie doprowadzono ich do końca i w 2019 r. i właśnie ówczesny prezydent Trump oficjalnie zamknął te negocjacje bez ich wyniku. Tak trwa to do dziś. Tyle, że Trump przypuszczalnie podnosi teraz poprzeczkę w ogólniejszym kierunku zakwestionowania "zbiorowej" zdolności postulacyjnej Unii Europejskiej. Trump stawia Unię w pozycji "papierowego tygrysa". Po prostu Unia spóźniła się w przekształceniu się w jednolite państwo. 

Co ciekawe, Unia stoi w podobnej pozycji wobec Chin, co niewątpliwie osłabia tam zdolności negocjacyjne Unii. Były tam próby zawarcia traktatu Unia - Chiny, ale Chińczycy "wynegocjowali" dla siebie warunki niewzajemnie lepsze i Parlament Europejski odmówił ratyfikacji. Konia z rzędem, kto wytłumaczy, skąd uprawnienie tego Parlamentu do ewentualnej ratyfikacji takich umów, ale do odmowy ratyfikacji - czemu nie. Jakoś trzeba było posprzątać po unijnych fachowcach. Ten przypadek i przypomniany powyżej przypadek szczepionkowy pozwalają wyrobić sobie wstępną opinię o sprawności negocjatorów unijnych ulokowanej gdzieś na poziomie średniej w obecnym polskim rządzie.

Kończąc stawiam pytanie, czy zdarzenia, te z amerykańskiej inicjatywy, odbywające się teraz pozornie tylko na Ukrainie nie prowadzą aby ubocznie do erozji Unii Europejskiej? Co daj Boże!

W każdym razie, hasło z dawnych wyborów w USA: "Gospodarka, durniu!" wygląda tam na ponadczasowe.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 28 lutego 2025 12:46
28 lutego 2025 13:12

Ciekawy wniosek i komentarz Orjanie,wobec "pasztetu"międzynarodowego który mamy.

Ja bym się zastanowiła i zestawiła dwie organizacje w porównaniu co było pierwsze;narodziny Unii Europejskiej czy organizacji USAID.Unia rosła wcześniej za pomocą traktatów,a USAID rozciągała sieć pajęczą za zgodą USA dziesięć lat później.Oczywiście do chwili wyboru Tumpa i światowej spowiedzi...

No i mamy taką różnicę kolosalną,że USAID można "wybatożyć"i zakręcić kurek z kasą,odsiać co durniejsze----a co nie jest proste w przypadku Unii Europejskiej.Ten moloch okazuje się sprawniejszy prawnie i w świetle prawa-można rozkoszować się bezprawiem z negocjatorami ,po których łatwo się sprząta,bo wszystko w imię dobra zrzeszonych państw.Czyli "demokracja" w/g urzędników unijnych podlega prawom rynku i zapotrzebowania,jak to pojmują urzędnicy...

A reszta detali.......no niech próbują państwa zerwać traktaty...w tej demokratycznej Unii..Ha! działa zasada "ja ci pokażu"

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 28 lutego 2025 13:12
28 lutego 2025 14:11

A  nad  czym  sie  tu  zastanawiac,  Pani  Seleno,...

...  przeciez  to  czarno  na  bialym  widac,   ze  to  2  ORGANIZACJE  PRZESTEPCZE  !!!

 

Nie  wspominam  o  kolejnych  who,  onz,  itp.

 

I  na  to  wszystko,  po  dziesiatkach  lat,  wyskakuje  Trump`ek  -  jak  Filip  z  konopii  -  i  jawi  sie  nam  jako  ta  ,,dziewica  orleanska,,...  i  ,,pokUj  na  Ukrainie,,  bedzie  zaprowadzal...  i  ,,poZONdek,,  podobno  wg  prawa  z  17...  ktoregos  roku  !!!

 

Normalnie  CZUB  i  TWORKI.

  

zaloguj się by móc komentować

Mingus @orjan 28 lutego 2025 12:46
28 lutego 2025 14:34

Ależ unia to Niemcy I trochę Francji z beneluksem.  Niemcy idą w dół. UE w obecnym kształcie nie ma sensu od dawna. Więc koniec UE jest murowany lub conajmniej prawdziwe jej przemeblowanie. Możliwy też koniec euro i powrót do marki i franka itd. Euro to narzędzie podboju niemiec, kiedy przestanie być skuteczne straci rację bytu. Przynajmniej w tym kształcie.  Gospodarka zawsze jest bylabi bedzie na 1 miejscu, reszta to tylko zasłona 

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 28 lutego 2025 13:12
28 lutego 2025 14:50

Ostrożności nigdy za wiele, ale chyba przeceniasz sprawność Unii. To jest sprawność z gatunku "silni wobec słabych a słabi wobec silnych". Poza tym, niby co się Unii dotychczas udało, a nie byłoby przejawem wzrostu bałaganu i ucisku słabszych? Raptem wyjdzie, że tylko plastikowe zakrętki do butelek, a i to wyłącznie dlatego, że przemysł miał w tym interes wykreowania dla siebie nowego "towaru" (prawa własności intelektualnej i przemysłowej - daj mi 1 grosz tantiem od każdego z tysięcy zakrętek - powiększenie obrotu, itd.).

Tzw. "Farma" - raptem po prostu firma, co z tego, że duża - ograła tę genialną wonder coś tam na szczepionkach. Chiny - państwo - pokazały, gdzie negocjatorom tej UE miejsce - wskazałem to w poprzednim komentarzu. Trump także potrafi. Teraz warto obserwować podskoki UE jako całości izolując je sobie z całości odbywających się teraz zmian. Unia podda się, albo wojnę handlową przegra. W takiej wojnie Chiny (ściśle według nieśmiertelnej tam instrukcji Mao z Czerwonej Książeczki) zajmą pozycję małpy na drzewie i będą patrzeć, jak w dole szarpią się dwa tygrysy. Na boku ugodzą się z USA, a UE zostanie na lodzie pod chiński wykup praw przemysłowych jak w jakimś Volvo.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Mingus 28 lutego 2025 14:34
28 lutego 2025 15:04

No pewnie!

Unia nigdy nie była zdolna do intensywnego rozwoju. Rozwijała się tylko ekstensywnie. Mam wrażenie, że unijne zasoby dla takiego rozwoju są już na wyczerpaniu i właśnie dlatego Unia chce wepchnąć się na Ukrainę, aby teraz na niej ekstensywnie się porozwijać, czyt. zeżreć jej potencjalne zasoby.

NB.: Ruska rura, to też był / jest projekt ekstensywny.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 28 lutego 2025 14:50
28 lutego 2025 15:41

"Sprawność Uni"-- wcale nie przeceniam,wręcz to był wielki sarkazm z mojej strony- ta ich prawność od prawnej strony." "silni wobec słabych a słabi wobec silnych" i to jest to celne słowo ,którego mi zabrakło. Ja mam bardziej niekulturalną opinię,którą nie chciałam tutaj umieszczać .W pamięci wszystkie wygibasy prawne jak dla przykładu Fit For liczący ze 4000 stron. To tylko ułameczek z tego jak wcześniej prawne uchwalenie ustaw ,gdzie likwidowano cukrownie na naszym podórku i masę innych,oczywiście w świetle prawa.Stąd takie moje skojarzania z USAID .

I jest różnica ,bo zanim Unia się podda handlowo,to narobi paskudztwa,jeszcze dluuuugo ,a tymczasem USAID w przewrotnej działalności,można ukrócić...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 28 lutego 2025 15:04
28 lutego 2025 15:54

Chyba to tak Orjanie.Unia ma dochody tylko ze składek i ceł poza unijnych i takie jest założenie.Niczego nie wytwarza ,utrzymuje tylko potężną armię urzędasów o wyższych dochodach ,która pożera budżet. Stąd coraz większy wyścig o mandat europosła i etaty w Unii...To kapliczka dla polityków i nie tylko...

Ale owszem ----interes mają tam na Ukrainie poszczególne państwa unijne  i chcą zeżreć jej potencjalne zasoby.Kto silniejszy to coś skubnie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 28 lutego 2025 15:54
28 lutego 2025 17:47

Na to trzeba spokojnie spojrzeć według dwóch różnych sposobów widzenia gospodarki, czy nawet widzenia samej zamożności. Alegorią jest tu chleb. To nie ja wymyśliłem, ale dowiedzialem się o tym tak dawno, że już nie pamiętam czyje to było. Nigdy jednak nie zachwiała się moja pewność prawdziwości i zarazem bezbłędnej odkrywczości tego dla zrozumienia świata.

Otóż jedni widzą gospodarkę jak bochenek chleba i przepychają się po kromki, bo ich przeca zaraz zabraknie. To jest np. Unia, aby pozostać przy tutejszej tematyce i modelu ekstensywnym. Także Polska w wersji Tuska, wcześniej Balcerowicza, Sachsa i im podobnych.

Są jednak tacy, którzy widzą gospodarkę jak ciasto w dzieży: weźmiesz trochę, upieczesz chleb, oddasz do kromkowania, a w tej dzieży ciasto odrasta z małą pomocą jakichś tam drożdży. Trzeba tego pilnować, tj. dzieży z ciastem i drożdży. Wtedy jest gospodarka intensywna. Zauważ, że rabunek chleba, a nawet podkradanie ciasta z dzieży nie szkodzi w sposób nieodwracalny. Na pewno do tego modelu bardziej podobna jest gospodarka USA, niż niemiecka, czy w ogóle którakolwiek z terenu Unii.

Przy okazji, wstawienie Polski do tego schematu daje dowód na nieograniczoną żywotność jej gospodarki. W zasadzie tylko przez bardzo krótkie momenty gospodarka ta bywała takim ciastem w dzieży. Przez cały czas bywała bowiem tylko takimi bochenkami rozkradanymi przez obcych i przez zdegenerowanych swoich, którzy jednoczesnie niszczyli tę dzieżę i zabierali drożdże. Pięknie to ujął na marginesie pewien topowy (i wpływowy) pisarz amerykański James Michener, że Polak to taki osobnik, który w jednej ręce trzyma szablę, a w drugiej trzyma cegłę. Gdy tylko może szablę odłożyć, natychmiast zabiera się za odbudowę.

zaloguj się by móc komentować

ddam @Magazynier 27 lutego 2025 20:01
28 lutego 2025 18:07

Trump określił umowę z Ukrainą jako b. uczciwą; nie może się doczekać, by wydobywać minerały

28 lut 2025, 17:59

28.02.2025, Waszyngton (PAP) - Prezydent USA Donald Trump poczas spotkania z Wołodymyrem Zełenskim w Białym Domu w piątek, określił umowę z Ukrainą, dotyczącą wydobycia minerałów, jako bardzo uczciwą. Poinformował, że oznacza to amerykańską obecność w Ukrainie, a to jest - według niego - duże zobowiązanie. Dodał, że nie może się doczekać wydobywania.

"Mamy coś, co jest bardzo uczciwym układem, i nie możemy się doczekać, by kopać, kopać, kopać i pracować nad tymi ziemiami rzadkimi. To oznacza, że będziemy tam i to jest duże zobowiązanie ze strony Stanów Zjednoczonych" - powiedział Trump na początku spotkania w Gabinecie Owalnym. (PAP)

zaloguj się by móc komentować

aember @ddam 28 lutego 2025 18:07
28 lutego 2025 20:21

Na koniec spotkania już było zupełnie inaczej...

"Mieliśmy dzisiaj bardzo znaczące spotkanie w Białym Domu. Dowiedzieliśmy się wielu rzeczy, których nie da się zrozumieć bez rozmowy pod takim ostrzałem i presją. To zdumiewające, co wychodzi na jaw pod wpływem emocji. Uznałem, że prezydent Zelenskyy nie jest gotowy na Pokój przy udziale Ameryki, ponieważ czuje, że nasze zaangażowanie daje mu dużą przewagę w negocjacjach. Nie chcę przewagi, chcę POKOJU. On zlekceważył Stany Zjednoczone Ameryki w ich cenionym Gabinecie Owalnym. Może wrócić, kiedy będzie gotowy na Pokój."

zaloguj się by móc komentować

ddam @aember 28 lutego 2025 20:21
28 lutego 2025 20:24

Tak, okazało się, że plan Zelenskiego to wciągnąć Europę w III wojnę światową 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier
28 lutego 2025 21:18

Trump cuts short Zelensky White House visit after Oval Office eruption: ‘He disrespected’ the US

https://www.washingtonexaminer.com/news/white-house/3333643/trump-lambastes-zelensky-oval-office/

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @aember 28 lutego 2025 20:21
28 lutego 2025 21:49

Zelenski traktuje wszystkich sprzymierzeńców jak Amazon.

Zwrócił mu już dość dawno na to uwagę były brytyjski minister obrony Ben Wallace.

Zelenski wyliczał co mu jest potrzebne, taka broń, taki sprzęt. Wallace zniecierpliwiony 

powiedział w końcu:

"my nie jesteśmy Amazon, że dziś składasz zamówienie, a jutro dostawa"

 

Facet jeżdzi wszędzie w tej bluzie dresowej, mógłby założyć wreszcie garnitur, w końcu to oficjalna wizyta

u prezydenta USA.

I niech nie pieprzy o tanim garniturze, kasy ma od cholery, Michalkiewicz wspominał, że gdy Zelenski przebywał z wizytą we Francji czy gdzieś, 

jego szanowna małzonka buszowała po ekskluzywnym drogich sklepach robiąc zakupy.

Facet ma posiadłość w Toskanii, w końcu go wypchnął na prezydenta żydowski biznesmen i oligarcha.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ddam 28 lutego 2025 20:24
28 lutego 2025 21:51

"Tak, okazało się, że plan Zelenskiego to wciągnąć Europę w III wojnę światową "

 

On to usiłuje zrobić już od długiego czasu, a już skakał by z radości gdyby udało mu się wkręcić Polskę

w tę wschodnią maszynkę do mięsa.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 28 lutego 2025 21:51
1 marca 2025 00:05

Żeleński chociaż ukończył studia prawnicze,to prawnik z niego jak z koziej d*** trąba,a dyplomata jeszcze gorszy,Szczodrocho. Wychodzi na jaw coraz większa odsłona jego osobowości i coś było na rzeczy ,a raczej jakies aneksy- coś grubszego chyba w tej już osławionej potencjalniej umowy handlowej o tych "cudownych" zasobach metali rzadkich. No i chłopów poniosło publicznie na oczach całego świata.

Jednym słowem obora dyplomatyczna w gabinecie owalnym. I moim zdaniem Żeleński dał się podpuścić szurniętym lewakom Europy... że mu pomogą,bo już płaczą i pocieszają,że nic się nie stało,jak na naszych meczach piłkarskich. A Tusku już  przytula  w czułym uścisku Żeleńskiego,śląc mu słowa pociechy...nic dobrego to nie wróży.........

A  III wojna światowa :handlowo-militarna dalej trwa...

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 28 lutego 2025 21:51
1 marca 2025 00:46

Ja mam kilka refleksji.

Pierwsza jest taka (niejako nostalgiczna), że prez. Trump zachował się tak, jak swego czasu powinien był zachować się J. Kaczyński, gdyby wtedy wyrzucił był za drzwi niejakiego J.M. Rokitę negocjującego wspólny rząd PO-PiS jako członek PO z ramienia Tuska. To znaczy odstawiającego przed mediami nieuzgodniony cyrk, aby przymusić PiS do zmiany uczciwej oferty.

Druga, powiązana refleksja jest taka, że Żełeński prawdopodobnie zauważył, iż przywódcy europejscy, którzy wcześniej odbyli spotkania z prez. Trumpem (za wyj. naszego prez. Dudy) zachowywali się w czasie ich spotkań co nieco protekcjonalnie. Oni (w tym politycy PO) najwyraźniej mają D.Trumpa za jakiegoś pętaka. Wyłączam z tej obserwacji p. Giorgię Meloni, bo biorę pod uwagę ekspresję naturalną u Włoszek i Włochów. Żełeński od tej protekcjonalności zaczął i się rozpędził, tj. stracił kontrolę nad sobą samym. Prez. Trump nie stracił. 

Ta druga refleksja jest w tej chwili na etapie jej potwierdzania przez po-spotkaniowe reakcje rozmaitych unijnych bonzów wyrażajacych satysfakcję, że ktoś postawił się Trumpowi. Banda prymitywów. Oby Rosjanie z podobnej satysfakcji nie otworzyli jutro nowej ofensywy na Ukrainie. 

Trzecia refleksja jest taka, że korzystając z obecności mediów, Żełeński podjął szaleńczą, ostatnią szarżę negocjacyjną, w której licytował nie pokój, ale wciągnięcie innych w wojnę. To od ręki rozpoznał i nazwał prez. Trump. Aż się prosi podsumować, że Żełeński zagrał kiepskiego epigona po J.Piłsudskim, gdy ten sformułował ostateczną doktrynę dla Polski: Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat! Z tym, że kudy Żełeńskiemu do Marszałka i to w dowolnej kategorii porównania. W tym kontekście zarzut prez. Trumpa o III WŚ jest najzupełniej zrozumiały tak jak natychmiastowe zerwanie spotkania.

Jak zaś słusznie podsumował prez. Trump, Żełeński nie ma czym balansować. Przyjdzie więc koza do woza.

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Magazynier
1 marca 2025 01:57

No i negocjacje skończyły się wielką awanturą. Zdaje się że Żeleński myślał o sobie że jest lepszym negocjatorem od Trumpa i się przeliczył.  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 01:57
1 marca 2025 02:45

"No i negocjacje skończyły się wielką awanturą. Zdaje się że Żeleński myślał o sobie że jest lepszym negocjatorem od Trumpa i się przeliczył."

 

Znajomy Amerykanin z roboty, który Trumpa nie cierpi i ciągle go krytykuje i wyśmiewa, dzisiaj zaraz oznajmił, że Trump z Vancem krzyczeli na Zelenskiego w Białym Domu.

Widziałem tę rozmowę na wideo, wcale nie krzyczeli, obie strony podniosły głos w czasie rozmowy, ale Trump go ostro potraktował i dobrze uważam zrobił.

Facet przyjeżdża do Białego Domu w tradycyjnym podkoszulku [ze znakiem tryzuba] i stawia warunki i pyskuje.

Pyskuje, bo tak to trzeba określić.

Trump mu słusznie zwrócił uwagę, że nie powinien stawiać warunków i żądań, bo nie trzyma w ręku praktycznie żadnych kart.

 

Na co liczy, że się wypnie na Trumpa i Amerykę, i Tusk z Macronem go obronią, dadzą furę pieniędzy i sprzęt, broń?

 

Wolne żarty.

27 kulawych psów może radzić, odgrażać się, a na końcu zawsze to samo gówno wychodzi i hucpa.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @orjan 1 marca 2025 00:46
1 marca 2025 02:46

"Jak zaś słusznie podsumował prez. Trump, Żełeński nie ma czym balansować. Przyjdzie więc koza do woza."

 

Może już inna koza przyjdzie.

Bo mi się coś wydaje że nastąpi jakieś poważne przetasowanie, i Zelenski pójdzie na zieloną trawkę.

Czyli np. do Toskanii.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Magazynier
1 marca 2025 02:51

Też to widziałam. To była żenada ze strony Żeleńskiego. Oprócz tego że się nie ubrał, to jeszcze im przerywał, nie słuchał co mają do powiedzenia i potem podobno w wywiadzie dla Foxa powiedział że nie będzie przepraszał bo nie widzi żeby coś źle zrobił. 
Zdaje się że wylazła prawdziwą roszczeniowa natura z niego. Przyszedł po prośbie i się stawia i straszy. 
Wielu polityków uważa Trumpa za przygłupa ale jest takie stare powiedzenie "Never underestimate your opponent ".  

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Magazynier
1 marca 2025 02:53

No i co najciekawsze chce nadal prowadzić wojnę i pewnie chętnie by wciągnął w to pół Europy, a już na pewno Polskę. To jest taki stary angielski sposób żeby wygarniać węgle cudzymi rękoma. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 02:51
1 marca 2025 03:15

"Wielu polityków uważa Trumpa za przygłupa ale jest takie stare powiedzenie "Never underestimate your opponent ". "

 

Myślę że wcale nie tak dużo, to głównie lewackie media kreują taki jego wizerunek.

Zapowiadali przed wyborami że taka będzie zacięta walka, że łeb w łeb będą szli kandydaci, i co?

5 listopada już wszystko było jasne po paru godzinach dosłownie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 02:53
1 marca 2025 03:17

Mnie ciekawi też, czy to prawda że w Polsce jest cała masa młodych Ukraińców, przesiadujcych w barach i restauracjach, rozbijających się drogimi samochodami, '

i dojących socjal w różnej postaci.

Bo taki są teksty w niektórych komentarzach w mediach w internecie.

Czy to prawda?

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Magazynier
1 marca 2025 04:33

Wiem od rodziny ze dużo bogatych uciekało z Ukrainy do Polski i przyjeżdżali takimi furami że niewielu w Polsce takie ma. Czy zostało w Polsce czy pojechali dalej na Zachód tego już nie wiem.  Na miejscu  na Ukrainie zostali biedni jako mięso armatnie. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 04:33
1 marca 2025 04:50

Tak zawsze jest.

Biedni cierpią, a bogaci uciekają i urządzają się.

Tych bogatych na Ukrianie jest mimo wszystko chyba niewielu, rodziny oligarchów chyba i kagiebowców byłych, co na jedno zresztą wychodzi.

 

W sumie Ukraina to jest była sowiecka republika, i proces "transformacji" tzw. był znacznie bardziej wybiórczy niż w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

ddam @Szczodrocha33 28 lutego 2025 21:51
1 marca 2025 06:29

Fox news

Konserwatyści popierają Trumpa po nieudanym spotkaniu z Zełenskim: „Absolutny idiota…”

W końcu mamy prezydenta, który będzie mówił PRAWDĘ i sprzeciwi się niekończącym się wojnom Waszyngtonu. Amerykańscy podatnicy finansują tę wojnę, czas powstrzymać zabijanie i przestać ryzykować III wojną światową!” Senator Partii Republikańskiej Bernie Moreno napisał na X po napiętej wymianie zdań, która ostatecznie zakończyła się odwołaniem konferencji prasowej w piątek.

„Wow!” konserwatywny komentator Charlie Kirk napisał na X. „ Prezydent Trump i JD Vance właśnie powiedzieli Zełenskiemu dokładnie to, co miliony Amerykanów chciały mu powiedzieć, prosto w twarz. Ktoś musiał to powiedzieć”.

„Zelensky jest winien Ameryce i prezydentowi przeprosiny” – napisał na X były kierownik kampanii Trumpa Chris LaCivita. „Co za kompletny idiota…”

Zełenski wyrządza poważną krzywdę narodowi ukraińskiemu, obrażając amerykańskiego prezydenta i naród amerykański – tylko po to, by zadowolić Europejczyków i zwiększyć swoje niskie notowania na Ukrainie po tym, jak żałośnie nie zdołał obronić swojego kraju” – napisała na X przedstawicielka Partii Republikańskiej Victoria Spartz, urodzona na Ukrainie . „To nie jest przedstawienie teatralne, ale prawdziwa wojna!”

„America First w akcji” – napisał kongresmen GOP Brandon Gill na X. „Dziękujemy @realDonaldTrump i @JDVance za priorytetowe traktowanie naszych ludzi i promowanie pokoju!”

„Ta pełna interakcja Zełenskiego jest SZALONA: To emocjonalnie niekontrolowany idiota, który ośmiela się wygłaszać wykłady i umniejszać wybranym przywódcom swojego całkowitego dobroczyńcy na NASZEJ ZIEMI. Trump i JD powinni go wyrzucić z NICZYM” – napisał na X współprowadzący Breaking Points Saagar Enjeti. „Ukraińcy powinni się wstydzić, że mają takiego przywódcę 

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 1 marca 2025 04:50
1 marca 2025 07:21

Metodyka była taka sama resort cywilnego sowieckiego aparatu w całości do aparatu skarbowego. Tam dopiero się zaczyna.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 1 marca 2025 06:29
1 marca 2025 08:19

To jak u Sowietów. Te same gadki, te same metody. W zadsdzie to miżnaby za Trumpa Vance'a wstaeic Stalina i Mołotowa...i będzie to samo.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 04:33
1 marca 2025 08:23

Bogaci na Ukrainie zostali...kilkanaście luksusowych fur widziałem. Trochę też widziałem budujących się domów - takich mało biednych. Ukraińcy będą bronić swego krsju wbrew temu, co gadają ludzie zaczadzeni moskiewską/amerykańską propagandą.

zaloguj się by móc komentować

Paris @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 01:57
1 marca 2025 10:19

Jaka  ,,wielka  awantura,,  !!!

 

Zenujaca  USTAWKA...  i  prymitywna.   Pozabijac  ich  wszystkich  PUSTYM  SMIECHEM,...  tych  ,,Fszystkich  dyploMATOLOW,,...  ,,strategUF,  analitykUF,,  i  wszelkich  innych  mozliwych  ,,znaFcUF,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 02:51
1 marca 2025 10:30

Ci,  ktorzy...

...  uwazaja  go  za  przyglupa  sami  sa  PRZYGLUPAMI  !!!

 

Ot,  trafil  przyglup  na  przyglupa...  i  przyglupem  pogania.

 

Pozabijac  ich  PUSTAKOW  i  BANKRUTOW  pustym  smiechem,...  tyle  moze  zrobic  nieoglupiony  czlowiek  i  ROBIC  SWOJE.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 1 marca 2025 07:21
1 marca 2025 10:30

Owszem metodyka była taka sama,qwerty ,ale upłynęło juz dobre ponad pół wieku od tej sowieckiej metodyki i technologie info w świecie ruszyły. Wiem,ludzie pozostali...OjciecDyrektor wysnuł tezę,chyba na tej podstawie "Ukraińcy będą bronić swego kraju wbrew temu co gadają ludzie zaczadzeni moskiewską/amerykańską propagandą." ?

Czyżby ta wojna toczyła się z tego powodu,skoro tam dopiero się zaczyna?,chociaz dotyczy to strony skarbowej ........

Przedstawienie które odbyło się w gabinecie owalnym wobec tego nie przynosi chwały ani jednej ,ani drugiej stronie ,bo i sprawca sobie dworuje,że dopiął swego...a metodyka przynosi efekt tylko taki,że ludzie giną starą sprawdzoną metodą.Wszyscy okrzyknęli Zeleńskiego nawiedzonym,niewdzięcznym  żebrakiem Europy,więc pewnie czas na stare metody- wymienią jego głowę sprawdzoną metodą na inną. I dalej komedia i metody  będą odgrywanane...

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @Paris 1 marca 2025 10:31
1 marca 2025 10:43

Można to tak okreslić.I qwerty ma rację,to system i resort sowiecki ,stworzył i ukształtował  takich  ludzi ,chociaż nazwy krajów-kolonii---- pozamieniał.Paris ;poczta.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 02:53
1 marca 2025 10:51

Zakladam, ze to teatr, moze po to aby omamićPutina. Zakładam także, ze o ile sprawy zostały pod stołem dogadane, to czekista Putin będzie udawał, że daje się okpić.  Bo USA to zły policjant, a GB to ten dobry. A Zełenski ma odgrywać rolę niezłomnego  bohatera.. Czyli dalszy ciąg teatralnego przedstawienia. Czyli nie moze chodzic o Putina, ale o ludozerke przed telewizorami. Bezposrednio  przed przyjazdem Zełe do Waszyngtonu był u Trumpa brytyjski minister obrony. Na fotkach obaj ww. zaśmiewają się do łez. Ciekawe byłoby wiedzieć z jakiego powodu jest im tak wesoło.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @OjciecDyrektor 1 marca 2025 08:23
1 marca 2025 10:55

Jakie korzyści ma przeciętny Ukrainiec z powodu  tej wojny? Uważam że żadne. Tak samo jak po Majdanie. Ktoś tam na górze  osiągnął  może jakieś swoje polityczne cele ale przeciętny człowiek nie ma z tego nic. Podobnie z wojną. Pół kraju doszczętnie zniszczone, miliony  emigrantów. Kontynuowanie tej wojny to obłęd. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 10:55
1 marca 2025 11:02

Tłumacze teraz wywiad z moim ulubionym filozofem ukraińskim, on twierdzi, że Zieleński reprezentuje postawę: niech płonie cały światy byle by Ukraina istniała, a Trump mówi - ma być pokój nawet jeśli Ukraina nie będzie istnieć. I nie moga się zrozumieć. I daje filozof przykład nas że się za to samo obraziliśmy na cały świat.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @stanislaw-orda 1 marca 2025 10:51
1 marca 2025 11:05

To możliwe że to teatr. Prawdziwe negocjacje odbywają się w zaciszu gabinetów. 

zaloguj się by móc komentować

olo @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 10:55
1 marca 2025 11:11

przepraszam, to nie slyszales o gigantycznej korupcji, 800 plus i innych przywilejach dla przecietnych?

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor 1 marca 2025 08:19
1 marca 2025 11:14

Przecież napisałem o odwróconej brytyjskiej fladze. Dzisiaj to już oczywiste. Zełenski dostał od nich sygnał aby tak gadał zrywając rozmowy. Biedak nie wie, że oni to anakonda 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 10:55
1 marca 2025 11:26

Ukraińcy są tylko narzędziem - nic się nie zmieniło od 100 lat.  Autorzy zawsze ci sami. 

(...) w latach 1900-1914 wysunęły się naprzód w Ameryce i na świecie (nawet jeśli jeszcze zakamuflowane) dwie nowe międzynarodowe potęgi finansowe: Rockefellerów i grupy Morgana. Pierwsi, poczynając od swego imperium naftowego, przejęli kontrolę rynków miedzi, stali, tytoniu, setek wielkich i średnich przedsiębiorstw publicznych i prywatnych (czasem powiązanych z grupą Morgana) oraz centrów bankowych, w szczególności "National City Bank" i "U.S.Trust Company", zaś "Equitable Life and Mutual" w Nowym Jorku, jedno z największych przedsiębiorstw ubezpieczeniowych na świecie, było od nich zależne. Morganowie razem z Rockefellerami rządzą stalą, zaś sami przemysłem stoczniowym, przewozami czarterowymi, elektrycznością, kauczukiem i kolejami,jak również centrami bankowymi i firmami ubezpieczeniowymi. (...) 

We wrześniu 1914 "Kuhn, Loeb and Company" zbiera dla skarbu niemieckiego 400 tysięcy dolarów, podczas gdy 25 milionów marek jest równolegle przekazane na kredyt ich udziałowca w Hamburgu, Maxa M.Warburga.

"Washington Post" z 2 lutego 1918: "W.B.Thompson, ofiarodawca Czerwonego Krzyża, który przebywał w Petersburgu od lipca do listopada 1917,wpłacił osobiście milion dolarów bolszewikom, aby pomóc im w rozpowszechnianiu ich doktryny w Niemczech i w Austrii."

"Powinniśmy pobudzać gospodarkę planową i socjalistyczną, a następnie włączyć ją w jeden socjalistyczny system o wymiarze światowym." J.P. Warburg 1932 rok. 

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @stanislaw-orda 1 marca 2025 10:51
1 marca 2025 11:36

Nasuwa się wszakże wątpliwość kto tu i kogo wpuszcza w maliny w tym "teatrzyku". Kto, to raczej wiadomo! Raczej kogo? Żełe? Czy Trumpa? Bo ta Trumpowska "retoryka" zabrnęła już chyba za daleko. Ciekawe czy "deep state" nie uzna za konieczne, by ją zmienić. Wcale bym się nie zdziwił. Bo wizerunek "wuja Sama" na tym raczej nie zyskuje. Trump już kilka "zarzutów" "odwołał" po swojemu. Ciekawe czy i jak "każą" mu tę wczorajszą "wpadkę" zaklajstrować?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 1 marca 2025 10:51
1 marca 2025 11:40

Bo Brytyjczyk powiedział, że bez Ameryki to palcem nie ruszą. Trochę kasy dadzą ale żaden żołnierz brytyjski nogi na Ukrainie nie postawi beż zgody i gwarancji USA.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 10:55
1 marca 2025 11:45

Korzyść jest taka, że gdyby nie walczyli, to Rosjanie zrobiliby z nich podludzi....mała korzyść?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 10:55
1 marca 2025 11:48

Zawsze po latach i po skutkach daje się określać: żródła, przyczyny, skutek. Zredukowano Ukrainę i pójdzie to nadal, dojdzie do ogromnych podziałów na Ukrainie. Wg zasady tylko żywi mają rację a istota tkwi w zdolności do przetrwania. Nie jest sztuką dać się zabić czy zlikwidować. Sztuką jest przeżyć. A czy ukraińcy chcą przeżyć? A może jeszcze raz się uda u nas za wolność waszą i naszą ale w trumnie?

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Zdzislaw 1 marca 2025 11:36
1 marca 2025 11:52

Jest taki problem: USA chcą tę wojnę zatrzymać, ale nie są w stanie. Natomiast Chiny są w stanie tę wojnę zakończyć, ale nie chcą. Na razie!! Może o to toczy się ta gra, a ochrona pieniędzy amerykańskich podatników, to niewłaściwie namierzony cel??

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 1 marca 2025 11:45
1 marca 2025 11:55

A teraz to gieroje? Rosją jako nosiciel imperialnej doktryny wręcz uwielbia zbrojne konfrontacje. Sami potrafią je organizować i prowokować. Konflikt jest dokładnie przemyślany i wykonany. Naiwni już w grobach i tylko pieśni o nich zostaną. Rozpatrywanie problemów w kategoriach podludzi wymaga okazania stosunku do własności i reszty praw. Każda okupacja też ideologiczna na masy oddzialywije stosunkiem do własności. Narzędziem jest stosowane prawo i aparat skarbowy. Który jest sowiecki. Dopiero się zaczyna.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Zdzislaw 1 marca 2025 11:52
1 marca 2025 11:57

Chińczycy dobrze pamiętają lekcje z lat 60tych. I tylko czekanie jest ich bronią i nic aktywnego nie wykonają. Bo po co?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 1 marca 2025 11:45
1 marca 2025 12:04

Robienie z ludzi podludzi nie jest tylko domeną Rosjan i Niemców a ściślej ideologii, którą się wyznaje. 

(...) „Dla Polaków śmierć to była kwestia biologiczna, naturalna, śmierć jak śmierć. Dla Żydów to była tragedia, dramatyczne doświadczenie, metafizyka” (...)

Prof Barbara Engelking

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 1 marca 2025 10:51
1 marca 2025 12:05

A mi się cały czas kołacze w głowie myśl,że koszerni mają długą pamięć historyczną...poczekamy czym to się zakończy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 1 marca 2025 10:51
1 marca 2025 12:07

Myślę,że dobrze pan zakłada. Bo czekista Putin usteczkami swoich blogerów zakłada,że Zeleński jest nielegalnym Prezydentem od maja u.b roku i nie ma prawa podpisywać żadnych układów.Tak więc teatr odwalili w owalnym gabinecie.????

Blogerzy rosyjscy mówią o grabieży bogactw ziemi rosyjskiej ,historycznej własności Rosji,a raczej Rosji sowieckiej... nooo... co do tych własności historycznych,to dobrych śledczych trzeba zatrudnić....

Czyli pewnik komedii wielu aktorów sceny światowej i absolutnie co do teatru c.dalszy to racja.Szkoda tylko,że komedia aktorów przyniosła i dalej zbiera żniwo śmierci.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Magazynier
1 marca 2025 12:10

Chińczycy odmiennie interpretują lata 60-te. Wystarczy przypomnieć "powtórkę" z Placu Tian an Men i obchody 70 rocznicy powstania PRC (ChRL) oraz "mundurek" w jaki odział się demonstracyjnie na tę uroczystość Xi Jiping.

Nie należy bezrefleksyjnie konsumować "objaśnienia" kreowane przez Zachód na temat Chin. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Zdzislaw 1 marca 2025 12:10
1 marca 2025 12:14

To było do qwerty:

Chińczycy dobrze pamiętają lekcje z lat 60tych. I tylko czekanie jest ich bronią i nic aktywnego nie wykonają. Bo po co?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MZ 1 marca 2025 12:05
1 marca 2025 12:19

I dokumenty. Wygrałem z nimi 7letni proces o własność, dokumenty z XIXw.i znajomość prawa, literalna zadecydowały. Trzeba się uczyć, czego ludziom do głowy nie przychodzi bo przecież eksperci, znawcy, ..

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Zdzislaw 1 marca 2025 12:10
1 marca 2025 12:23

Idzie o konflikt zbrojny nad Ussuri z sowietami. To ustawiło relacje i chiny się nie poderwą. Sprawy wewnętrzne Chin to nie relacje międzynarodowe.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @qwerty 1 marca 2025 12:23
1 marca 2025 12:40

Proszą Pana - Chiny wtedy wisiały na "łasce" Chruszczowa, a teraz jest dokładnie na odwrót, tylko że jeszcze gorzej dla ruskich. A jeśli chodzi o tę dużą rzeczną wyspę u zbiegu rzek Amur i Ussuri (którą wtedy podzielili się "na pół"), to teraz - jak gdzieś niedawno czytałem - Chiny zajęły całą aż pod sam Chabarowsk i ruscy przy tym nawet nie mrugnęli. Mimo, że to dopiero początek.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MZ 1 marca 2025 12:05
1 marca 2025 12:55

Namawiałbym (wszystkich) do przypomnienia sobie  tekstu z  mojego  blogu:

https://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/testament-szarej-eminencji

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 28 lutego 2025 07:43
1 marca 2025 12:55

NIezłe. Ale nie może pan tego tłumaczyć za pomocą GPTChat? Pójdzie migiem.

zaloguj się by móc komentować

MZ @qwerty 1 marca 2025 12:19
1 marca 2025 13:02

I dokumenty...tak,przyjaciel ,w latach 80-tych przebywał w Izraelu,w Polsce szykowała się "transformacja"własności,w gazecie wydawanej w języku polskim przkaz był ,"szykujcie dokumenty własności",nie wspomnę o fałszowaniu,o którym mówił mi stary lekarz.A u nas od 3-go maja do 11-go listopada i tak " w  koło Macieju".

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 1 marca 2025 10:30
1 marca 2025 13:18

...  dokladnie  tak  !!!

I  ,,spAtan,,  bedzie  ,,pelnoM  geMbOM  FsrUT  merdialnego  sFiata,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 11:05
1 marca 2025 13:26

Pewnie,  ze...

...  to  teatr,...  i  to  nedzno-zalosny  teatr  !!!

zaloguj się by móc komentować


Paris @BTWSelena 1 marca 2025 12:07
1 marca 2025 13:44

Dobre  !!!

Wlasnie  sie  okazalo  jak  ,,wielcy  tego  sFiata  maja  w  powaRZaniu,,  zniwo  smierci  niewinnych  setek  tysieczy  istnien  ludzkich.

 

No  ale,  ,,CZeba  nam  iS  do  wyborUF,,  i  zmienic  BARANOW  i  DEBILI  na  jeszcze  wiekszych  KRETYNOW.

zaloguj się by móc komentować



zkr @Magazynier
1 marca 2025 14:09

Ciekawa opinia

Miłosz Lodowski po awanturze w Białym Domu: To była pokazówka

(pokazowka ale nie w znaczeniu "ustawka")

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier
1 marca 2025 14:40

A tymczasem wolny świat wtraja chlebek z robakami i szuka nowego lidera, który poprowadzi tenże wolny świat do zwycięstwa.

 

Może ten?

The art of the political portrait: Emmanuel Macron boxing ...

Minę ma grożną, może się nadać.

No bo ten to chyba raczej nie..

Donald Tusk sprząta kupę psa na spacerze z Kasią - Pudelek

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 1 marca 2025 10:51
1 marca 2025 17:01

Korekta: to był Keir Starmer -  premier GB, a nie minister obrony.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Zdzislaw 1 marca 2025 14:00
1 marca 2025 17:17

ciekawe. pożyjemy, zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Zdzislaw 1 marca 2025 14:03
1 marca 2025 17:23

to usa mają wypowiedzieć wojnę rosji? toż to III światowa. przecież jak tylko jakikolwiek oddzial wojska aktywnie na linii frontu wesprze zbrojnie ukraine to będzie uznane za wypowiedzenie wojny rosji. ukraina nie ma żadnych paktów międzynarodowych o pomocy wzajemnej i o gwarancjach na wypadek konfliktu zbrojnego. ochotnikami tej wojny się nie wygrywa. stad usilne próby wciągania innych krajów do konfliktu z rosją. może niemcy na moskwę raz jeszcze? 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 1 marca 2025 17:23
1 marca 2025 17:33

" może niemcy na moskwę raz jeszcze? "

 

Tak, jak najbardziej.

Niech sformują dywizję z transwestytów, dołożą trochę tureckich imigrantów i uchodżców z Syrii i Afganistanu, i hajda na Moskwę.

Sukces pewny.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Zdzislaw 1 marca 2025 14:03
1 marca 2025 19:27

Wczoraj  juz  sie  zaczelo...

...  i  to  zaraz  po  tej  detej  ,,kAferEcji,,  !!!

 

A  dzisiaj  to  juz  dostaly  ,,wzmoRZenia,,  wszystkie  PASOZYTY  i  ZLODZIEJE  ,,sFiatowe,,...  ale  brakuje  mi  ,,stanoFiska  Loenzetu,,...  who,,  i  zdegenerowanej  ,,komisji  eLropejskiej,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 1 marca 2025 14:09
1 marca 2025 19:32

A  co  to  za  ,,nowy  zwieSZ,,  ten  dety  Lodowski...

...  ze  warto  zapoznawac  sie  z  jego  pierdami  !!!

 

Moze  juz  starczy,  Panie  @zrk,  tych  ,,opinii  i  narracji,,  z  d*py  wzietych  nt.  tej  wczorajszej  hucpy...  ustawionej  i  pokazowej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 1 marca 2025 14:40
1 marca 2025 19:35

Rwie  sie...

...  do  ,,negocjacji,,  malo  portek  nie  zgubi,  ten  francuski  PETAK  jeden  !!!

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @OjciecDyrektor 1 marca 2025 11:45
1 marca 2025 19:43

Czyli żeby zachować godność to trzeba prowadzić wojnę? 
Raczej się z tym nie zgadzam. Czy ludzie którzy zostali wypędzeni ze swoich domów i wyjechali za granicę nie są w jakimś stopniu podludźmi w nowym kraju? 
Często był tutaj w SN poruszany temat naszych powstań narodowych.  Nie tylko ze nic nie zyskaliśmy jako naród  ale wiele rodzin potracilo majątki oraz swoich bliskich, którzy albo zginęli w walce albo zostali później skazani na zsyłkę na Sybir.  Wojna rzadko kiedy jest lepszym rozwiązaniem. 
 

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @qwerty 1 marca 2025 11:48
1 marca 2025 19:45

Nie jest sztuką dać się zabić czy zlikwidować. Sztuką jest przeżyć. 

 

Otóż to. 
 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Paris 1 marca 2025 19:32
1 marca 2025 19:51

Widzi Pani, ja go w miare regularnie slucham. Przemyslane, ciekawe opinie.
I bede sluchal kogo zechce.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @peter15k 1 marca 2025 11:26
1 marca 2025 19:52

i @OjciecDyrektor

Dmowski nie cieszy się dużym poważaniem w SN ale jego wypowiedź o wolnej Ukrainie była wyjątkowo przewidująca. Właśnie widzimy to zbiegowisko aferzystów z całego świata na własne oczy: 

 

"Nie ma siły ludzkiej, zdolnej przeszkodzić temu, ażeby oderwana od Rosji i przekształcona na niezawisłe państwo Ukraina stała się zbiegowiskiem aferzystów całego świata, którym dziś bardzo ciasno jest we włas­nych krajach, kapitalistów i poszukiwaczy kapitału, organizatorów przemysłu, techników i kupców, speku­lantów i intrygantów, rzezimieszków i organizatorów wszelkiego gatunku prostytucji: Niemcom, Francuzom, Belgom, Włochom, Anglikom i Amerykanom pośpieszyliby z pomocą miejscowi lub pobliscy Rosjanie, Polacy, Ormianie, Grecy, wreszcie najliczniejsi i naj­ważniejsi ze wszystkich Żydzi. Zebrałaby się tu cała swoista Liga Narodów…

Te wszystkie żywioły przy udziale sprytniejszych, bardziej biegłych w interesach Ukraińców, wytworzyłyby przewodnią warstwę, elitę kraju. Byłaby to wszakże szczególna elita, bo chyba żaden kraj nie mógłby poszczycić się tak bogatą kolekcją międzynarodowych kanalii.

Ukraina stałaby się wrzodem na ciele Europy; lu­dzie zaś marzący o wytworzeniu kulturalnego, zdrowego i silnego narodu ukraińskiego, dojrzewającego we własnym państwie, przekonaliby się, że zamiast własne­go państwa, mają międzynarodowe przedsiębiorstwo, a zamiast zdrowego rozwoju, szybki postęp rozkładu i zgnilizny.

Ten, kto przypuszcza, że przy położeniu geograficznym Ukrainy i jej obszarze, przy stanie, w jakim znajduje się żywioł ukraiński, przy jego zasobach ducho­wych i materialnych, wreszcie przy tej roli, jaką posiada kwestia ukraińska w dzisiejszym położeniu gospodarczym i politycznym świata, mogłoby być inaczej – nie ma za grosz wyobraźni."

"Świat powojenny i Polska" R. Dmowski

zaloguj się by móc komentować

BeaM @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 19:52
1 marca 2025 20:25

Nie do wiary... W punkt!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 19:52
1 marca 2025 20:34

Dmowski był ..."zbyt spostrzegawczy".  Faktycznie nieprawdopodbny tekst sprzed tylu lat.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 1 marca 2025 19:51
1 marca 2025 23:24

A  niech  Pan  sobie  slucha,...

...  kogo  chce  !!!

 

Takich  ,,przemyslancUF,,  dzisiaj  -  to,  co  najmniej,  NA  PECZKI  mozna  liczyc,...  a  moze  nawet  i  NA  KOPY.  A  ja  ani  sluchac  ani  czytac  nie  chce,...  bo  to  zwykle  PASOZYTY  i  tyle. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @DrzewoPitagorasa 1 marca 2025 19:52
1 marca 2025 23:30

Niesamowite  !!!

Ale  trafil  z  ocena,...  w  glowie  sie  nie  miesci.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @orjan 28 lutego 2025 12:46
2 marca 2025 13:15

Dlatego że UE to mentalność sowiecką. Produkcja i własną kasa i własność są u nich na drugim planie. To są urzędasy udajace przedsiębiorców. Niestety niemieccy przedsiębiorcy podłączyli się pod Czerwoną Tarczę i jej pochodne za wielką wodą, Waliskałę i Smierciogana.  A nawet zostali przez nią stworzeni. Sowietmental siedzi w nich jak wielki paskudny robal.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować