-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

OŚ Londyn-Warszawa-Kijów (BBC News Ukraina)

https://pbs.twimg.com/media/FJoUpx1XMAUpVH8?format=jpg&name=small

Wybrałem artykuł z BBC Ukraina jako najciekawszy. Doniesienia brytyjskie i polskie dotyczącego tego sojuszu są jakieś mdłe i zdawkowe. Może to i dobrze. Dyplomacja polska wraz z MM w tym momencie nie powinna być nadgorliwa. I tak MM już wystarczająco się zanagażował w tę sprawę. Niech naśladuje angielski splin i angielską troskę o własny interes. Ukraińcy są nam wszak winni repracje za wszystkie akcje przeciw Polakom przed II wojną światową i w czasie wojny. Ostatnio za blokadę transportu. 

Zwróćmy uwagę na powyższą mapę. Zwłaszcza na owe wektory-strzałki. Sugerują one osobne łącza Londynu z Warszawą i Kijowem. Łącze Warszawy z Kijowem istnieje tylko w ramach głównej osi. Centrum sojuszu jest nie w centrum tylko na jego krańcu północno-zachodnim. No i dobrze. Byle nie w Warszawie. Nadto widzimy tu południowy szlak morski nazwany "Królewskim szlakiem do Indo-Pacyfiku". Znamienny jest również brak łącza między Morzem Czarnym a szlakiem do Indo-Pacyfiku. A przecież on istnieje i funkcjonuje. Międzymorze zatem swoje główne ujście ma na morskim wybrzeżu Ukrainy. Romans Trumpa z Chorwacją był odwróceniem uwagi, przede wszystkim uwagi nadajników propagandy. Wybrzeże adriatyckie może być, ale ważniejsze jest czarnomorskie. Na tej mapie szlak z Morza Czarnego do Kanału Sueskiego nie jest zaznaczony, zapewne po to by nie drażnić Telawiwu. Ale połączenie Międzymorza z Morzem Śródziemnym i Kanałem Sueskim aż bije po oczach. Tak jak niebezpieczna bliskość izraelsko-arabskiego ropociągu z Zatoki Perskiej do Askalonu i izraelskiego gazociągu z Cypru do Grecji i dalej w głąb Morza Śródziemnego. Bezpośrednie rozmowy Johnsona z Lapidem musiały dotyczyć również tej bliskości, dokładniej ustalenia jakiegoś kompromisu co do angielskich i izraelskich linii dystrybucyjnych.

W świetle projektu tej osi afera maseczkowa z dawnych czasów, wytoczona przeciw Johnsonowi (impreza z konsumpcją alkonholu bez maseczek bodajże latem zeszłego roku) wygląda jak skuteczne zdyscyplinowanie angielskiego premiera przez własną partię a przede wszystkim przez własnego kredytodawcę. Skuteczne, bo widać, jak wziął się do roboty. Aż miło popatrzeć.     

Teraz komentarz ze strony https://www.reddit.com › worldnews › comments › bbc :

"The UK will probably offer cheap loans to Poland and Ukraine, or aid to spend on British military equipment. - UK prawdopodobnie zaoferuje tanie pożyczki Polsce i Ukrainie lub pomoc na zakup brytyjskiego sprzętu militarnego."

Tanie kredyty? Ok. Dla mnie bomba. MM winien teraz trochę pokaprysić. Tanie kredyty, owszem. Ale przede wszystkim na port elbląski, CPK i Via Carpatia. Sprzęt militarny może poczekać. Nasze resorty niech najpierw zarobią, to wtedy zainwestujemy we własny sprzęt, no może w brytyjski ... na dokładkę. Grippen owszem, owszem, niczego sobie. Ale pozostały sprzęt ... Może by go podrasować? Oprócz tego zacytuję komentarz Stanisława pod moim poprzednim tekstem : "Musi być pretekst do rozbioru Ukrainy. Kredytodawcy  muszą swoje odebrać. Pozostaje odbiór 'w naturze' bo Ukraina to bankrut, pożyczali wiedząc świetnie o tym, że nie będą mogli oddać. Czyli zaplanowano rozbiór Ukrainy (bałkanizację) i wszyscy będą zadowoleni, bo zniknie problem kolejnego 'chorego człowieka Europy'. Negocjacje trwają, bo nie ma zgody, kto ile ma sobie zabrać." 

Wojny zatem nie będzie, nie licząc tej hybrydowej, bo sytuacja przedstawia się jak w tym starożytnym sloganie: "ręce precz", w tym wypadku precz od substancji zysko-twórczej na czarnomorskim wybrzeżu. Hybrydowa natomiast jest wystraczająco paskudna i kosztowna. Więcej nie trzeba. Powiecie państwo, że bredzę, bo Białorusy już strzelają do naszych z długiej broni. Ok. Jak długiej? Ilu zastrzelili? Strzelają wszak ślapakami, "w powietrze". Jak dla mnie ten ostrzał, to oznaka rozpaczy, Irańczycy albowiem, skoszarowani na granicy białoruskiej, odmówili współpracy, czegoś mamaroczą o stawkach, Syryjczycy mówią, że dla nich za zimno, Afgańczycy czegoś tam nawarzyli w kociołku, popili i nie idzie ich obudzić. 

Odnośnie rozbioru Ukrainy, zaryzykuję tezę, że jeśli już, to będzie to całkiem nowoczesny, innowacyjny rozbiór, granice albowiem pozostaną. Jego miarą będą procenty udziałów w obrocie towarami. Ukraina stanie się a w zasadzie już jest dojną krową globalsów. Stanisław ostrzega przed aneksją jakiejś części polskiego terytorium na dokładkę do tego rozbioru. Ale po namyślę, twierdzę, że to mało prawdopodobne. W grę czysto teoretycznie wchodziłyby albowiem najwyżej regiony wschodnie. Te zaś są za blisko Via Carpatia. Wszak to Londyn ma być głównym beneficjentem Intermare. Względnie Telawiw. Tak czy inaczej te chłopaki nie lubią dzielić się z nikim. 

Byłbym zapomniał. Borys Johnson dzisiaj rozmawiał z Putinem. Niestety nie potrafię znaleźć żadnego streszczenia tej rozmowy. I co wy na to? Podobno rozmawiał telefonicznie. (Potem się okazało że nie rozmawiał. Podobno afera improzowo-maseczkowa mu przeszkodziła. Czegoś mi w to trudno uwierzyć. Raczej zabrakło trumfów w tej grze.) Jeśli telefonicznie, to całkiem jak Józef Biden. Nic dziwnego. Wspólnota Brytyjska rozszerza się. Jej nowi członkowie to Polska i Ukraina. Jest wszak organizacją globalną, a nawet coraz bardziej globalną. Tekst podany poniżej mówi o brytyjskich bazach wojennych na wybrzeżu Czarnego Morza i wspólnej z Ukrainą budowie okrętów. 

W końcu tekst właściwy:

Trójstronny sojusz brytyjsko-ukraińsko-polski. Jak to będzie i co to przyniesie
Vitaliy Chervonenko, Oksana Torop
BBC News Ukraina 30 stycznia 2022 r.
W przyszłym roku na politycznej mapie świata pojawi się nowy sojusz polityczny i pozapolityczny z udziałem Wielkiej Brytanii, Ukrainy i Polski. Jak podaje BBC News Ukraine, strony finalizują szczegóły porozumienia.

Początkowo planowano, że porozumienie zostanie ogłoszone 31 grudnia podczas wizyty brytyjskiej minister spraw zagranicznych Liz Truss na Ukrainie. Ale sytuacja się zmienia i możliwy jest inny format ogłoszenia.

BBC News Ukraine podaje, że szef brytyjskiego rządu Boris Johnson i premier Mateusz Morawiecki mogą odwiedzić Kijów w przyszłym tygodniu. Warszawa już oficjalnie zapowiedziała tę wizytę.

Nie jest wykluczone, że może to mieć związek z zapowiedzią utworzenia tego sojuszu.

"Ten wariant jest poważnie rozważany, ale rozmowy trwają, doprecyzowujemy szczegóły" - powiedziało źródło w kancelarii prezydenta.

Głównymi zadaniami regionalnego sojuszu będzie zarówno przeciwstawianie się rosyjskiemu zagrożeniu, jak i współpraca na rzecz przyszłego bezpieczeństwa Europy.

Nowa oś Londyn-Warszawa-Kijów powstaje w warunkach znacznego zaostrzenia sytuacji bezpieczeństwa na ukraińskich terenach przygranicznych i aktywnych dostaw amunicji na Ukrainę przez Wielką Brytanię.

Dowiedzieliśmy się, jak będzie funkcjonował przyszły sojusz i zapytaliśmy ekspertów, czego mogą się po nim spodziewać jego uczestnicy.

Liz Truss jako pierwsza publicznie wypowiedziała się na temat nowego sojuszu 21 stycznia w Australii.

Truss ogłosiła listę członków, a brytyjscy analitycy natychmiast namalowali bardzo odkrywczą mapę polityczną przyszłego sojuszu, bardzo podobną do "airhostu" brytyjskich dostaw broni w ostatnich kilku tygodniach.

Vadym Prystayko, ambasador Ukrainy w Wielkiej Brytanii, już skomentował przyszły sojusz z BBC News Ukraine.

W odpowiedzi na bezpośrednie pytanie o prace przyszłego sojuszu, Prystajko powiedział, że poczeka do 31 stycznia, ale zaznaczył, że "nie jest to dokładnie NATO dla trzech".

"Ale rzeczywiście, jest to prośba o znalezienie przyjaciół, partnerów i pomocy w tym krytycznym momencie" - powiedział ambasador.

Według słów Prystajka, Ukraina w swoich działaniach powinna opierać się na gotowości niektórych członków NATO do pomocy już teraz.

Powiedział, że Wielka Brytania stanie się najsilniejszym sojusznikiem Ukrainy: umowa o partnerstwie strategicznym, umowy warte dwa miliardy dolarów, dostawa amunicji przeciwpancernej, budowa statków i baz morskich.

Rzecznicy BBC News Ukraina w briefingach dyplomatycznych zwracają uwagę, że nowy trójstronny format współpracy między Londynem, Warszawą i Kijowem został zainicjowany przez Ukrainę nie tak dawno, bo na początku marca.

Może to stać się częścią wielkiej strategii Ukrainy, polegającej na tworzeniu małych sojuszy: "trójkąta miłości" (Ukraina-Polska-Litwa), "trójkąta sojuszniczego" (Ukraina, Gruzja, Mołdawia) i "kwadrygi" (Ukraina-Turcja).
Jak wyjaśnia Pristayko, Wielka Brytania ma swoje interesy w tej części Europy.

"Po wyjściu z UE przyjęli koncepcję globalnej Wielkiej Brytanii. Oni widzą swój interes, potrzebują takiego przyjaciela jak Ukraina. Typową analogią są poważne relacje między Polską a Wielką Brytanią. Ukraina w oczach Brytyjczyków to potężne państwo po drugiej stronie kontynentu europejskiego - uważa Pristayko.

Serhiy Solodky, zastępca dyrektora Centrum Nowej Europy, mówi, że ten sojusz wygląda logicznie. Wielka Brytania przekazuje Ukrainie jedną z największych dotacji w sektorze wojskowym i bezpieczeństwa, a Polska jest naturalnie zainteresowana zwiększeniem potencjału obronnego Ukrainy.

"Pogłębianie współpracy w tej trójcy wygląda naturalnie. Przecież mówimy o dwóch krajach, które są poważnie zaniepokojone zagrożeniem dla Rosji i doświadczyły go na różne sposoby" - uważa Sołodky.

Przejście od stosunków dwustronnych z Warszawą i Londynem do formatu trójstronnego uważa za poważny krok naprzód.

Ekspert Oleksandr Krajov twierdzi, że taki sojusz jest częścią brytyjskiej strategii odnowienia swoich wpływów na świecie i w regionie po Brexicie.

"Oczywiście, jest to ambicja polityczna Wielkiej Brytanii" - uważa. Co więcej, te trzy kraje aktywnie przeciwstawiają się rosyjskiemu zagrożeniu.

Z drugiej strony, mówi Krajov, trzy z tych krajów mają "pytania" i pewne roszczenia do Brukseli, czyli do UE.

Nie wszystkie kraje NATO są skłonne do zdecydowanego przeciwstawienia się rosyjskiemu zagrożeniu, dlatego Wielka Brytania kontynuuje taktykę małego sojuszu w celu skutecznego działania w Europie Północnej.

"Dlatego taki sojusz trzech państw mógłby działać jako rodzaj Mniejszej Ententy, tak jak to miało miejsce na początku XX wieku, kiedy Europa Środkowa i Nordycka tworzyły mały blok i dzieliły cele Wielkiej Ententy" - uważa Krajew.

Oleksandr Krajov również przewiduje, że taka współpraca będzie bardziej efektywna dla stosunków dwustronnych.

"Osobno Polska ogłosiła gotowość do wsparcia Ukrainy sprzętem i uzbrojeniem, Wielka Brytania już to robi. Jeśli istnieje synergia między tymi dwoma krajami, dostawy broni do Kijowa będą bardziej efektywne, możliwe będą porozumienia polityczne na poziomie trójstronnym" - dodał ekspert.

Dlaczego Polska jej potrzebuje?
Serhij Herasymczuk, wicedyrektor ukraińskiej Rady Polityki Zagranicznej Pryzmat, wyjaśnia, co Polska może zyskać na sojuszu.

"To stawia ich na równi z Brytyjczykami, wzmacnia ich w ramach Unii Europejskiej i pokazuje, że Polska werbuje Wielką Brytanię do realizacji zadań niepolitycznych, w których interesie jest cała UE" - uważa Herasymchuk.

Przypomina, że w ostatnich latach Warszawa była skonfliktowana z Brukselą. Niedawne rozwiązanie konfliktu z migrantami "sponsorowanymi przez Rosję" i wsparcie dla izolacji Ukrainy stanie się dodatkowym argumentem dla Polski w debacie z kierownictwem UE.

Również Polska, mimo trudnych historycznych napięć z Kijowem, jest zainteresowana bezpieczeństwem Ukrainy.

"Potrzebują Ukrainy, aby nie mieć wielkiego kordonu z Federacją Rosyjską na wypadek, gdyby to oni zajęli Ukrainę lub Kijów przeszedł pod siły Rosji" - uważa Gerasimczuk.

Przewiduje on, że Polska oprócz pośredniego forsowania swoich wojsk, będzie pomagać Ukrainie we wszystkim - broni, środkach i sprzęcie.

"Ogólnie rzecz biorąc, w tym sojuszu Polacy pośrednio reprezentują UE, która również w pewien sposób staje się aktorem pozbawionym zaufania" - dodał Gerasimchuk.

Eksperci oczekują na oficjalne ogłoszenie związku trzech krajów i szczegółów umowy, aby lepiej zrozumieć format przyszłej współpracy.

Jednak już teraz zapowiada się, że włączenie Londynu do regionalnego sojuszu to tylko pierwszy krok w kierunku wzmocnienia Wielkiej Brytanii w regionie. A Ukraina powinna skorzystać na tym nieabuzywnym sojuszu i przyczynić się do zmniejszenia zagrożenia ze strony Moskwy.

"Do sojuszu mogłoby dołączyć więcej państw z flanki nordyckiej. Dla Wielkiej Brytanii, w dłuższej perspektywie, będzie ona pozycjonować się jako główny sponsor ochrony północnej flanki NATO, co jest nową pozycją geopolityczną" - mówi Oleksandr Krajew.

A mapa nowego sojuszu, odzwierciedlająca logistykę dostaw brytyjskiej broni na Ukrainę, jest pierwszą i najbardziej oczywistą konsekwencją jego funkcjonowania.

 



tagi: londyn  warszawa  kijów   

Magazynier
31 stycznia 2022 21:41
39     2652    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Paris @Magazynier
31 stycznia 2022 23:54

Napisze  tylko,  Panie  Doktorze,  ze...

...  te  wszystkie  "oceny",  "analizy"  i  "wyjasnienia"  tych  wymienionych  we  wpisie  ukrainskich  faHoFcUF  "od  dialogu  wojennego"  -  do  tego  zwyklych  PUSTAKOW  -  to  DNO  i  6  METROW  MULU  !!!

Omijajmy  SZEROKIM  LUKIEM  takich  PUSTAKOW  z  "aspiracjami  do  zlodziejstwa"...  i  tym  bardziej  "do  sojuszy"  finansujacych  i  legalizujacych  te  NIEBYWALA  UKRAINSKA  CHUCPE...  "zestrachana  przez  Putina"  !!!

 

Ta  deta  "oska"  Londyn-Warszawa-Kijow  -  JEST  NIE  DO  OBRONY   !!!   !!!   !!! 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Magazynier
1 lutego 2022 02:13

Zenowu szukają frajera i to tak od prawie 250 lat. I co to znaczy: "...Osobno Polska ogłosiła gotowość do wsparcia Ukrainy sprzętem i uzbrojeniem...". To znaczy KTO konkretnie "zgłosił gotowość"? Prezydent Duda, premier Morawiecki czy minister wojny i pokoju? I w jakim celu. Oligarchowie ukrainscy pozostają w dyskretnym porozumieniu z oligarchami rosyjskimi, przy czym ukraińscy wg prezydenta Chorwacji dzierżą palmę pierwszeństwa w korupcji na skalę niemal światową. Blokują nam tranzyt kolejowy z Chin, z czego mamy straty sięgające miliardów w skali rocznej , bo "taki mają kaprys", nie mówiąc o wydatkach na dziesiątki pomników tych ohydnych zbrodniarzy i socjopatów jakich świat nie widział. To jest jakiś sen wariata.

A jak przyjdzie do głowy Władymirowi Władymirowiczowi wysadzić jeden ze stopni wodnych na Dnieprze to nasze wojsko poleci łapać wodę, zalewającą wioski i miasta oraz odpady radioaktywne elektrowni atomowej w Czernobylu? 
Anglicy przerabiają na nas już po raz kolejny swoje stare scenariusze "walczyć do ostatniego cudzego żołnierza" ale może ktoś zainteresowałby się położeniem Polaków na Ukrainie w obliczu owej wojny i sprowadził ich do kraju.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier
1 lutego 2022 02:16

ja jestem umiarkowanie  przekonany o wiarygodnosci analiz prezentowanych przez BBC (British Bolshevik Corporation). Czyli uważam, że podobne analizy to element propagandowy i wkręcanie Polski w konflikt pod pozorem "wspólnego interesu".

Bo jesli  tak wypadnie im z kalkulacji  to Anglosaxons mogą podobnie "wspólny interes" równie dobrze dogadać z Moskwą.

Na razie, póki co, to jest rodzaj nacisku na Moskwę, aby nie była zbyt twarda w negocjowaniu.
Nie będę dalej rozwijał tematu, bo Coryllus nie na żarty się zdenerwuje.
 

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier
1 lutego 2022 08:55

...umowy warte dwa miliardy dolarów...

Dwa miliardy jako proteza? To dużo czy mało? W wymiarze praktycznym to orzeszek skoro włodarze RP swego czasu wsadzili w sąsiada jeden miliard. Kto tę kasę wtedy przytulił?

 

W wymiarach [tezach] z innej półki [symbolicznej z 'ogrodu fartuszkowego'] to  2+[9 ZER] = proteza wskazująca na zmiane paradygmatów a lemiesze  przekuwane ... konieczność krwawych ofiar na ołtarz tego co zawsze. Proteza '29' = bóstwo stare. 2=11 czyli transgresja łamiąca zastane struktury. Wypada zatem skryte za parawanem umowy  '911' odczytane 'tradycyjnie' z prawej do... Synkretyści się nie szczypią i folgują sobie przy historycznych zadęciach na zakręcie.

Jeżeli dojdzie do ratyfikacji tego osobliwego układu to władcy czasu... wybiorą bez wątpienia dzień emblemtyczny. Ciekawe jaki?

 

Dyplomaci jak lunatycy przed sierpniem 1914 wyprowadzają młode byczki z koszar na rzeź? 

Media w okresie kryzysu sanitarnego sprawdzone i wcisną każdą opowiastkę w pierwszych dniach prowokacji politycznej. 

Kto w tej gorącej fazie wyciągnie 'czarnego Piotrusia'? Państwo narodowe pod światłym przewodem patriotów? Pytania... 

 

Oferta Berlina dla Kijowa [emblematyczna proteza + Stahlhelmy] wskazuje na wyższość dyplomacji niemieckiej.

PW

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Magazynier
1 lutego 2022 10:31

...czyli Brytyjczycy będą walczyć (jakby co) do ostatniego żołnierza... swojego sojusznika - jak zwykle.
Takie mam marzenie, żeby Polska połączyła się przez Czechy z tą "szarą" strefą, do której należy Austria i Szwajcaria, albo może ze Szwecją.

Tanie kredyty? Ok.

Tylko pomoc bezzwrotna.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Magazynier
1 lutego 2022 10:31

Ta "oś" co wyraźnie widać na tej mapie nie służy do obrony.

Autor tej mapy wyraźnie sugeruje co mógłby zrobić gdyby chciał - wstawka z drogami zaopatrzenia to tylko didaskalia.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Andrzej-z-Gdanska 1 lutego 2022 10:31
1 lutego 2022 10:35

Deklaracja neutralności jest de facto aktem agresywnym. Trzeba mieć naprawdę duże siły i środki aby obronić swą "neutralność".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 1 lutego 2022 02:16
1 lutego 2022 11:34

Chodziło mi o to, że Anglosaxons mają zawsze w zanadrzu plan "B", a zakładam, że również "C" i "D". jednym słowem  posiadają alternatywme opcje  i nigdy nie stawiają wszystkiego na jedną kartę. Czyli jeśli jutro Putin zaoferuje im "lepsze warunki współpracy",  to są w stanie od zaraz odstawić od cyca nie tylko UKrainę. Natomiast nas wmanewrowują w sytuację zero-jedynkową.  Z jakiegoś waznego powodu nie możemy posiadać  planu "B",

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier
1 lutego 2022 13:01

Na samy początku trzeba zadać pytania – o OŚ Londyn-Warszawa-Kijów

1. Czy ona się tworzy realnie czy to jest na zasadzie wyboru Nawałki na trenera reprezentacji?

2. Kto co do sojuszu wnosi i jaki jest jego cel i realna siła?

Przed próbą odpowiedzi na te pytania wstępnie trzeba jednak rozeznać jeszcze inną kwestię.

Czy Korona Brytyjska ma jeszcze karty do gry i jak to sprawdzić ?

Dla mnie takim testem jest premier Kanady – jak go Korona szurnie ze stołka o to wtedy możemy analizować ofertę dalej.

W przypadku negatywnego kanadyjskiego testu – to na starcie musimy wiedzieć ile musimy oddać [ bo nie mało] by zrezygnować z oferty trującej osi.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nieobyty 1 lutego 2022 13:01
1 lutego 2022 13:08

Nijak nie chce mi się inaczej skojarzyć,  jak z podbijaniem stawki przez Londyn w faktycznych układach i negocjacjach, tj.  tych prowadzonych z Kremlem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 31 stycznia 2022 23:54
1 lutego 2022 13:11

Dlatego trzeba to przyuważyć. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @pink-panther 1 lutego 2022 02:13
1 lutego 2022 13:13

Na pewno nie Johnson. Nikt tego nie dopilnuje za nas, za nasze konsulaty.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 1 lutego 2022 02:16
1 lutego 2022 13:16

MM nie ma jednak wyboru. Albo wsiądzie na tego tygrysa albo będzie miał jeszcze trudniej. Próbuję wyczuć jego sposób myślenia. Na pewno daleko mi do tego wyczucia. Nigdy nie byłem w takich układach. Staram się zgadnąć jak można by wyjść z tego układy z zyskiem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 1 lutego 2022 08:55
1 lutego 2022 13:17

Johnson zmniejszył dzisiaj tę sumę do 90 mln funtów. Gest czysto symboliczny. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 1 lutego 2022 13:11
1 lutego 2022 14:19

Tu  juz  nie  ma  co  przyuwazac...

...  to  jest  staly  "modus  operandi"  i  to  juz  od  prawie  3  wiekow  naszej  historii,  o  czym  wspomniala  juz  Pani  Panther...

...  to  SZMACIARSTWO  DYPLOMATOLSKO-ZLODZIEJSKIE  trzeba  tylko  POGONIC,  a  nie  uwiarygadniac  SKANDALICZNA  CHUCPE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @stanislaw-orda 1 lutego 2022 13:08
1 lutego 2022 14:22

Cała oferta wygląda jak oferta last minute przymusowej nocnej wizyty w Dzielnicy Cudów – na wstępie zaproszenia naszym zyskiem jest rachuba na tylko podbite oko i brak sakiewki.

Oczywiście mamy promil szansy że wyjdziemy z tego cali i jeszcze nas szulerzy nie orżną i coś minimalnie zarobimy.

W tym wypadku czeka na nas plan „B” – organizator wycieczki sam nas obije i jeszcze ocalałą sakiewkę zwinie.

Wstępna opinia rosyjskich ekspertów na propozycja „małe ententy”:

Rola dla Polski jest oczywista w tradycji przejęcia przez Londyn zobowiązań do ochrony Polski – wrzuca się potem „sojusznika„ w ogień i z daleko ogląda jak się pali i płonie.

Ukrainie oferuje się iluzję przystąpienia, już nie do NATO, to do „małego NATO”, ale bez żadnych zobowiązań.

Moskwa rozważa że Waszyngton przekazuje Londynow stery ruchu antyrosyjskiego w Europie Wschodniej, i że Anglia będzie zadowolona bo wchodzie do „Wielkiej grze”, ale nie w drugorzędnej roli i będzie mógła robić lepsze numery, będąc bliżej sceny, na której rozgrywa się przedstawienia.

Jest tez opcja że podpisanie „potrójnego sojuszu” pozwala administracji Borisa Johnsona na poprawę pozycji w grze wewnętrznej w królestwie.

Nikt jakoś w Londynie, Kijowie, Moskwie – nie wysila się nawet by realnie ocenić co na tym zyskuje Warszawa.

Jak rosyjski komentator pisze że Warszawa widzi dla siebie największe korzyści z podpisania traktatu. „Wielcy faceci” oficjalnie pozwolili jej być kuratorem procesów wojskowo-politycznych zachodzących w Kijowie.

Ot na żarty z pogranicza wisielczego humoru mu się zebrało.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 1 lutego 2022 13:16
1 lutego 2022 14:42

Nie  ma  wyjscia  z  tego  BAGNA,...

...  w  ktore  wciagnela  go  jego  UKOCHANA  Makrela,  a  teraz  "plagiatorka"  Ursula...  lezie  w  to  bagno  jak  w  maslo,  zachecany  "slodkimi  pierdami"  TARGOWICY  i  ZDRAJCOW  MERDIALNYCH...

...  licze  tylko,  ze  narod  polski  widzi  i  zdaje  sobie  sprawe  z  jego  HIPOKRYZJI,  OBLUDY  i  ZAPRZEDANIA  !!!   

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nieobyty 1 lutego 2022 14:22
1 lutego 2022 14:47

" Nikt jakoś w Londynie, Kijowie, Moskwie – nie wysila się nawet by realnie ocenić co na tym zyskuje Warszawa."

W Warszawie również nie ma nikogo takiego, czyli wychodzi na to, że podnajęto nas do roli europejskich Gurkhów.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Magazynier 1 lutego 2022 13:11
1 lutego 2022 14:49

A weźmy się jeszcze bardziej przypatrzmy tej mapce. 

W doktrynie NATOwskiej jest dokument, który normuje kwestie planowania na szczeblu operacyjnym i operacyjno - strategicznym (szczebel strategiczny to polityka - i niewiele tam miejsca na czysto wojskowe fanaberie). Ten dokument doktrynalny to COPD i tam jest zdefiniowane pojęcie CoG -Center of Gravity (Punktu Ciężkości). Ten punkt może być konkretnym miejscem w terenie, którego kontrola da nam znaczączącą przewagę w konflikcie (no ale niekoniecznie w terenie, może to być na przykład wytworzenie porządanej przez nas sytuacji w innych wymiarach - polityczym, społecznym, informacyjnym, infrastrukturalnym), no ale skupmy się na tym czysto geograficznym, bo wpycha się nam tutaj jakieś brednie o tzw. przesmyku suwalskim, który to ponoć jest kluczem do skutecznej obrony Polski. Tam na tej mapie wyraźnie widać to o czym wiedzą z całą pewnością wszyscy, którzy mają wiedzieć, nie ma żadnego przesmyku, a CoG leży zupełnie gdzie indziej.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @stanislaw-orda 1 lutego 2022 14:47
1 lutego 2022 15:31

Gdyby podnajęto nas do roli europejskich Gurkhów – to by się należało cieszyć wszak Korona – wysoko ceniła i cenni Gurkhów. [Wyliczenia emerytalne to drobnostka].

Raczej widzi się w nas następców King 's African Rifles ( KAR ) - czy traktuje się nas jako nowych Askari i nawet nie podchodzących pod nowych Sipajów.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nieobyty 1 lutego 2022 15:31
1 lutego 2022 16:04

Trudno mi uwierzyć, że politycy Imperial State Crown kiedykolwiek mogą działać na korzyść społeczeństwa uważanego przez nich za katolickie.

zaloguj się by móc komentować

barnabas @Magazynier
1 lutego 2022 16:10

A my, a my? A my też wam damy Ukraino mówi znana ka.ciara

Komisja Europejska poparła przyznanie Ukrainie 1,2 mld euro: 

https://www.epravda.com.ua/news/2022/02/1/681968/

 

2/ A my  z banku do banku bonanza...

Nowy akcjonariusz pojawił się we Lwowskim Banku

Nordic Environment Finance Corporation Nefco została nowym udziałowcem Banku Lwowa z udziałem 13,94% w kapitale zakładowym, podczas gdy kapitał zakładowy wzrósł o 270 milionów hrywien.

Przypominamy:

Największymi udziałowcami Lwowskiego Banku są szwajcarski fundusz inwestycyjny ResponsAbility (48,56%) oraz Margeir Peturson, prywatny inwestor z Islandii (37,47%). 

Nefco to międzynarodowa instytucja finansowa, która finansuje początkową ekspansję skandynawskich „zielonych rozwiązań” na rynkach światowych. 

https://www.epravda.com.ua/news/2022/01/29/681902/

zaloguj się by móc komentować

barnabas @Magazynier
1 lutego 2022 16:20

Czekając na tankowce. Czy amerykański gaz uratuje UE i Ukrainę przed kryzysem ?

Pod koniec 2021 r. europejskie spotowe ceny gazu niemal codziennie biły rekordy.

Oczekiwania mroźnej zimy, zmniejszone dostawy paliwa z Rosji i wyłączenia francuskich elektrowni atomowych spowodowały, że koszt gazu ziemnego przekroczył granicę 2 tys. dolarów za tysiąc metrów sześciennych.

Ten horror nie trwał długo. „Financial Times” doniósł , że do Europy zmierzają amerykańskie tankowce ze skroplonym gazem, a od tego czasu cena gazu spadła o połowę.

Czy jednak amerykański gaz płynny (LNG) może wyprzeć Gazprom z rynku europejskiego i poprawić sytuację energetyczną?

W grudniu 2021 r. eksport LNG do UE osiągnął rekordowe 50% całkowitych dostaw w porównaniu z 37% na początku 2021 r. W styczniu 41 tankowców skierowało się do Europy, a 24 do Azji.

Tym samym amerykański skroplony gaz ziemny może uratować UE jedynie przed skrajnie wysokimi cenami i obniżyć koszty gazu ziemnego do poziomu z jesieni 2021 roku, ale nie może w pełni ustabilizować sytuacji. Handlowcy oczekują, że ceny gazu ziemnego na rynku europejskim utrzymają się na wysokim poziomie do 2023 roku.

„Turcja ze względów bezpieczeństwa nie zezwala na przepuszczanie przez Bosfor tankowców z gazem. Do 2028 r. planuje budowę nowego kanału, który będzie działał równolegle. Będziemy mogli uzyskać pozwolenie na przejazd tankowców, ale projekt jest niejasne” – powiedział dyrektor generalny GTS Siergiej Makogon.

Według Makogona gaz może być pompowany z terminalu na chorwackiej wyspie Krk przez Węgry, ale może przeładowywać tylko 2,6 mld metrów sześciennych gazu rocznie.

Przez polski terminal w Świnoujściu możliwe jest ustanowienie znaczącego przepływu LNG na Ukrainę. W tym celu Polska, Ukraina i Stany Zjednoczone podpisały w 2019 roku memorandum . Spodziewano się, że do 2021 r. Polska zwiększy przepustowość swoich gazociągów, a terminal będzie w stanie obsłużyć większość ukraińskiego importu.

Plany eksportu skroplonego gazu ziemnego na Ukrainę były duże. Podpisany w 2020 roku list intencyjny z amerykańską firmą Louisiana Natural Gas Exports przewidywał utworzenie hubu dla amerykańskiego LNG na bazie ukraińskich magazynów gazu i jego eksport do krajów sąsiednich.

Polska obecnie buduje swoją infrastrukturę, aby całkowicie zrezygnować z rosyjskiego gazu. „Ukraina jest gotowa do odbioru 6,6 mld m sześc. gazu rocznie. To prawie 60% naszych łącznych potrzeb importowych. Gdy Polska zapewni niezbędną infrastrukturę, będziemy mogli rozpocząć dostawy” – powiedział Makogon.

https://www.epravda.com.ua/publications/2022/02/1/681812/

zaloguj się by móc komentować

barnabas @Magazynier
1 lutego 2022 16:37

Oby tylko na gadaniu się nie skończyło

Ukraina i Polska zgodziły się na budowę gazociągu w celu zwiększenia importu gazu

 

Ukraina i Polska zgodziły się na budowę gazociągu na granicy, który zwiększy dostawy gazu ziemnego z Polski na Ukrainę. Poinformował o tym premier Polski Mateusz Morawiecki podczas wspólnej odprawy z premierem Ukrainy Denisem Szmygalem.

„To wymaga pewnych inwestycji, które zamierzamy zrealizować” – powiedział Moravetsky.

„Skupimy się na współpracy bilateralnej w przeciwdziałaniu politycznemu projektowi Nord Stream-2”. Widzimy też perspektywę magazynowania gazu ziemnego przez polskie firmy, firmy europejskie w podziemnych magazynach gazu na Ukrainie, a także stworzenie technicznych możliwości dla importu gazu z Polski, w szczególności z terminali LNG zlokalizowanych w Polsce” – powiedział Szmygal.

Jak donosi ExPro, polskie PGNiG zakontraktowało drugi tankowiec LNG ze Stanów Zjednoczonych dla ukraińskiego ERU Trading.

https://expro.com.ua/novini/ukrana-ta-polscha-domovilasya-pro-pobudovu-gazoprovodu-dlya-zblshennya-mportu-gazu

https://expro.com.ua/novini/polska-pgnig-zakontraktuvala-drugiy-lng-tanker-z-ssha-dlya-ukransko-eru-treydng

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @stanislaw-orda 1 lutego 2022 16:04
1 lutego 2022 16:47

Tak się zastanawiam Londyn i mniejsza wrogość wobec społeczeństwo katolickiego – Portugalia tam zawsze City dba i dobiera elity, Chile też ma pewna względy w Londynie.

Ciężko bardzo ciężko coś wyszukać.
 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nieobyty 1 lutego 2022 16:47
1 lutego 2022 17:09

Mozliwe, że zafundują nam model portugalski (albo chilijski). Czyli elita władzy dobierana z poruczenia ichniejszej masonerii, a kjeszcze nie "wyalienowana z religii" część społeczeństwa w sosie katolickiej cepeliady. A może już  zafundowali?

A propos, po ostatnich wyborach w Chile, ministrem obrony została wnuczka Salvadore Allende.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @aszymanik 1 lutego 2022 10:31
1 lutego 2022 18:25

Nie zgadzam się. Chyba że pan mówi o drogach zaopatrzenia "sojuszników". Bo jeśli mówi pan o królewskim szlaku do Indo-Pacyfiku, to jest to podstawa, grunt i główna perła w koronie razem ze szlakiem przez Międzymorze.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 1 lutego 2022 11:34
1 lutego 2022 18:33

Wiadomo z jakiego. Ograniczony budżet i ograniczony dostęp do kredytów i szlaków handlowych. Ograniczenie zaś wynika z lojalności wobec Papieża. Hołd św. JPII złożony przez burmistrz Zakopanego Bachledę Curusia w 1997 to akt poddaństwa. Teraz jesteśmy nagradzani za to. I tak z łaski Bożej nieźle sobie radzimy. Bachleda dobrze zrobił. Wstęp do intronizacji Najśw. Serca Zbawcy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 1 lutego 2022 13:01
1 lutego 2022 18:34

Ciekawy test. Zagadzam się. Czekamy.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Magazynier 1 lutego 2022 18:25
1 lutego 2022 19:05

Właśnie o tych drogach mówię. Ta o której Pan mówi jest istotnym elementem układanki widocznej na tej mapie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @aszymanik 1 lutego 2022 19:05
1 lutego 2022 19:11

W takim razie zgadzam się.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @barnabas 1 lutego 2022 16:37
1 lutego 2022 19:12

Dzięki za donosy. B. ważne. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 1 lutego 2022 17:09
1 lutego 2022 19:13

Katole w końcu dobrze zasuwają przy taśmie. I kraść nie będą ... aż tyle. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @Magazynier
1 lutego 2022 19:18

Ciekawy jest ten "trójkąt miłości" Polska-Ukraina-Litwa,kto z kim się będzie kochał i kto kogo zdradzał.

No ,ale polityka to nie uczucia,zobaczymy. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 1 lutego 2022 02:16
1 lutego 2022 20:21

Aha, to o to ci chodziło. Teraz dopiero przeczytałem Gabriela. Powkurza się trochę i mu przejdzie. Nadto nie zauważył że ja ciebie parafruzję. Tak więc na razie jesteś spoko. Ale ja już zmieniłem zdanie, jak widać na powyższym obrazku, nieświadom że wkurzyłem go. No i "wspólny interes" Londynu z Moskwą chyba długo jeszcze nie. Mają innych kredytodawców, a ci też konkurują ze sobą.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MZ 1 lutego 2022 19:18
1 lutego 2022 20:27

Polityka to kasa, czyli merkantylizm, czyli najważniejsze pytanie to za ile. Z kim, w drugiej kolejności.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @stanislaw-orda 1 lutego 2022 17:09
1 lutego 2022 20:41

Każdy typ modelu wynika z pewnej roli jaką nakłada City. Portugalia jest do kontroli szlaku morskiego, zakotwiczona w strukturach UE daje w nie wgląd a jak peryferyjny obszar nie wchodzi w bliską orbitę Berlina. Jest jeszcze chyba element relacji z Brazylią jedynego tak dużego państwa z tym samy językiem.

Model Chilijski ma jeszcze inną rolę – to kontrola obszarów innych państw. [np. Ruchy wojsk chilijskich w czasie wojny o Falklandy] – dziś gdy reszta ościennych krajów jest w kryzysie w Chile też trzeba go udawać by nie wzbudzać sensacji [tzn. faktem jest ubóstwo warstw niższych – np. spalenie metra ] .

Sprawa wnuczki Allende jako ministra obrony – o to wynika z projektu zakupu przez Argentyną myśliwców w Chinach i taki znak jak takie coś jest ministrem obrony Chile to nie ma jeszcze się po co zbroić.

Argentyna ma być w permanentnym kryzie [mimo że cenny żywności idą w górę] i gdyby Chile dale był prymusem gospodarczym to elity Argentyńskie musiały by się wziąć do roboty wobec zagrożenia.

Londyn wobec Polski jaką może mieć ofertę i jaki model – tu ucieknę od odpowiedzi bo wszelkie rozważania i dywagacje mogą być sensownie składane pod tym jak Korona zda kanadyjski test.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nieobyty 1 lutego 2022 20:41
1 lutego 2022 22:16

Portugalia bodaj od konca IXII stulecia  nawiązała z Anglią specjalne stosunki (sojusz) i  w zasadzie od tamtej pory one są nadal specjalne.

O Chile nie wiem nic, pamietam jedynie , że w przeliczeniu na tzw. głowę mieszkanca miało najwyższy dochód w Ameryce Południowej.

Anglosaxons mają zapewne kilka wariantów postępowania, w zalezności która ich opcja będzie możliwa do realizacji względnie tanim (dla nich) kosztem.

zaloguj się by móc komentować

barnabas @barnabas 1 lutego 2022 16:10
4 lutego 2022 14:09

To mamy rozwiązana zagadkę z panem Nordic - już ma net profit i tylko ma trzymac łapki z dala...

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Z-NATO-do-banku-centralnego-Norwegii-Zmiana-pracy-Stoltenberga-8272388.html

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować