Przemówienie D. Trumpa w obliczu narastającej fali ulicznych rozruchów, 30 maja 2020, John F. Kennedy Space Center (NASA).
https://www.youtube.com/watch?v=bWQTv4v3aDI
Najpierw tłumaczenie przemówienie Prezydenta USA, a potem kilka akapitów streszczenie ostatnich wydarzeń w USA i komentarz. Uprzejmie proszę o plusy za darmową pracę translatorską.
„Zanim przejdę do spraw właściwych tego ekscytującego dnia, ekscytującego dla całej Ameryki, chcę powiedzieć kilka słów o sytuacji w Minnesocie. Śmierć George'a Floyda w Minneapolis, była poważną tragedią. Nie powinna nigdy się wydarzyć. Napełniła ona Amerykanów w całym kraju przerażeniem, gniewem i smutkiem. Wczoraj rozmawiałem z rodziną George'a i wyraziłem smutek w imieniu całego naszego narodu z powodu ich straty. Staję przed wami jako przyjaciel i sojusznik wobec każdego Amerykanina pragnącego sprawiedliwości i pokoju. Stoję przed wami jako przeciwnik każdego, kto chciałby wykorzystać tę tragedię do rabunku, plądrowania, atakowania i zastraszania. Uleczenie, nie nienawiść, sprawiedliwość, nie chaos, są (naszą) misją bezpośrednią (at hand). Funkcjonariusze policji wplątani w ten incydent zostali wyrzuceni z pracy. Jeden z funkcjonariuszy został już aresztowany pod zarzutem morderstwa. Stanowe i federalne władze prowadzą śledztwo w sprawie kolejnych możliwych zarzutów wobec pozostałych trzech (funkcjonariuszy). Dodatkowo moja administracja wszczęła śledztwo w sprawie naruszenia praw obywatelskich. Poprosiłem Prokuratora naczelnego (Attorney general) i departament sprawiedliwości o przyspieszenie tego śledztwa. Rozumiem ból, który czują ludzie. Bronimy prawo pokojowych protestantów i słuchamy ich apeli. Ale to co teraz widzimy na ulicach naszych miast, nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwością i pokojem. Pamieć o George'u Floydzie jest kalana przez awanturników, rabusiów i anarchistów. Przemoc i wandalizm jest wszczynany przez antifę i inne radykalne lewicowe grupy, które terroryzują niewinnych, niszczą miejsca pracy, szkodzą biznesom i palą budynki. Głównymi ofiarami tej straszliwej sytuacji są ludzie mieszkający w tych niegdyś przyjaznych osiedli (lovely communities, dosłownie: miłe/piękne wspólnoty). Tłumy/gangi (mobs) dewastują dorobek życiowy dobrych ludzi i niszczą ich marzenia. Teraz Ameryka potrzebuje tworzenia, nie niszczenia, współpracy, nie pogardy, bezpieczeństwa, nie anarchii, i nie będzie żadnej anarchii. O cywilizację trzeba troszczyć się, trzeba ją bronić i ochraniać. Głosy praworządnych obywateli muszą być wysłuchane, muszą być głośno artykułowane. Nie możemy i nie wolno nam dopuścić by niewielka grupa kryminalistów i wandali rujnowała nasze miasta i pustoszyła nasze osiedla. Musimy bronić prawa każdego obywatela do życie wolnego od przemocy, uprzedzeń i lęku. Wspieramy przytłaczającą większość funkcjonariuszy policji, wspaniałych pod każdym względem, oddanych sług publicznego porządku. Chronią nasze miasta, bronią nasze osiedla przed gangami i narkotykami i codziennie ryzykują dla nas własnym życiem. Nikt bardziej niż oni nie jest bardziej przygnębiony małą grupą (policjantów), którzy nie wypełniają swojej przysięgi, zobowiązującej ich do służby i ochrony. Moja administracja zatrzyma przemoc uliczną (mob violence, przemoc gangów/masową), zamrozi ją niezwłocznie (it will stop it cold). Nie służy to interesom sprawiedliwości ani żadnych obywateli różnych ras, koloru skóry czy wyznania by zarządcy ustępowali przed anarchią, porzucali rejony policyjne, lub pozwalali na palenie naszych osiedli do fundamentów. Nie dojdzie do tego. Ci, którzy usprawiedliwiają przemoc, nie pomagają poszkodowanym, ale powodują nowe cierpienie, nowy ból. Od pierwszego dnia mojego zarządzania uczyniliśmy sprawą najwyższej wagi by odbudowywać zaniedbane wspólnoty (osiedla) i odradzać nasze upadające centra miejskie. Walczyliśmy nieustępliwie razem z senatorem Timem Scottem i wielu innymi by tworzyć strefy szansy pomagając w przyciąganiu fal nowych inwestycji do miejsc w naszym kraju najbardziej tego potrzebujących. Musimy razem pracować jako społeczeństwo by rozszerzać możliwości i tworzyć przyszłość dla większej godności i szans dla całego naszego narodu. Musimy wykuwać partnerstwo z liderami wspólnot, lokalnych służb broniących porządku prawnego, i wspólnotami wiary by przywracać nadzieję. Radykalnej lewicy, kryminalistom, bandytom i innym, w całym naszym kraju i świecie, nie pozwolimy podpalać naszych osiedli. Nie pozwolimy na to. Jest to krzywda dla tych, którzy mają najmniej. My zaś będziemy ochraniać tych, którzy mają najmniej. Przywództwo Gwardii Narodowej i departament sprawiedliwości mają teraz w ścisłą komunikację z urzędnikami stanowymi i miejskimi w Minessocie. Koordynujemy nasze wysiłki z lokalnymi stróżami prawa w całym kraju. W Ameryce sprawiedliwości nigdy nie była wynikiem działań wściekłego tłumu. Nie pozwolę by wściekły tłum dominował. Do tego nie dojdzie. Obrona perły w koronie amerykańskiej demokracji, władzy prawa, jest czymś najistotniejszym i naszego niezależnego systemu sprawiedliwości. Każdy obywatel i każda wspólnota ma prawo do bezpieczeństwa w swoim miejscu pracy, w swoim domu, i na ulicach naszych miast. To jest święte prawo wszystkich Amerykanów. Jestem zdeterminowany by bronić go i bronić go będę. Moja administracja zawsze będzie sprzeciwiać się przemocy, chaosowi i anarchii. Będziemy wspierać rodzinę George'a Floyda, pokojowych protestantów i każdego szanującego prawo obywatela, który pragnie przyzwoitości, pokoju publicznego, bezpieczeństwa i ochrony. Pracujemy nad bardziej sprawiedliwym społeczeństwem. Ale to oznacza budowanie, nie nieszczenie, łączenie rąk, nie wznoszenie pięści, wspieranie solidarności, nie poddawanie się wrogości. Kilka chwil temu, kiedy oglądaliśmy start dwu wspaniałych amerykańskich astronautów, byliśmy napełnieni poczuciem dumy i jedności, która łączy nas jako Amerykanów, tym samym duchem, który wzmacniał naszych astronautów w wyprawie na księżyc, który motywował nas do sięgania do wyższych poziomów sprawiedliwości i szans przez całą naszą historię. Dlatego dzisiaj, kiedy podkreślamy nasze nowe zaangażowanie na rzecz przyszłości Ameryki w kosmosie, co jest wspaniałym zaangażowaniem, zaangażujmy się również w tworzenie jaśniejszej przyszłości dla naszych wszystkich obywateli, tu na ziemi. Kiedy Amerykanie są zjednoczeni, nie ma niczego, czego nie moglibyśmy wykonać.”
Nie chodzi tu o apoteozę p. Trumpa jako zbawcy Ameryki. W kolejnym tłumaczeniu pokażę nieco inny kąt widzenia, inny niż narzucający się w tym przemówieniu, bardziej realistycznie ujmujący rolę Trumpa, choć wcale nie przekreślający go.
Proszę sobie przejrzeć fragmenty ze zdjęciami z wydarzeń ulicznych z tego programu (6AM | Fox & Friends 6/3/20 | Fox & Friends Fox News June 3, 2020).
https://www.youtube.com/watch?v=6ZYodj2ndBY
Teraz jednak przejdę do streszczenia konkretów. W sobotę 30.05 tv Republika i polskie media donosiły o narastającej w USA fali protestów przeciw przemocy ze strony policji i zamieszek wywołanych zabójstwem 46-letniego, czarnoskórego George'a Floyda (Minneapolis). Pisały o protestach pokojowych przeciw nadużywaniu przemocy przez policję, ale również o podpaleniach, plądrowaniu sklepów i aktach przemocy. O rozszerzeniu zamieszek na inne miasta w tym Waszyngton i Nowy Jork. Nie wspomniały nic o ofiarach śmiertelnych. O nich pisze natomiast notka w wikipedia na temat najnowszych wydarzeń, zapoczątkowanych przez zabójstwo i zamieszki w Minneapolis. Mowa jest w niej o 13 lub 14 śmiertelnych ofiarach policji. I o zabójstwie jednego policjanta, emerytowanego policjanta, który bronił lombardu przed grupę anarchistów i razem złodziei w St. Louis (2'18'' w tej wyżej wskazanej relacji z Fox and Friends). Notka nie wspomina jednak o licznych ofiarach po stronie policji. Całą długą listę kilkudziesięciu policjantów zaatakowanych w czasie zamieszek i poważnie zranionych w całych Stanach podała stacja Foxnews: ten sam program 1'10''. Pokazuje również z bliska palenia i plądrowanie całych dzielnic handlowych i mieszkalnych (3'25'').
Akty przemocy ze strony policji amerykańskiej kończące się śmiercią aresztowanego bywają zarzewiem zamieszek ulicznych, lecz nie zawsze. Relacje między mniejszościami etnicznymi o niższej, upośledzonej pozycji ekonomicznej, a policją są zawsze napięte. Nie zawsze jednak są wykorzystywane do walki politycznej. Ostatnie wydarzenia były jakby uprzednio przygotowane. Tak jakby lewicowe grupy młodzieży, hołubione przez amerykańskie „szkolnictwo” akademickie, zwłaszcza słynna antifa, czekały tylko na to, co było nieuchronne. Prędzej czy później jakiś wściekły policjant, któremu „jest już wszystko jedno”, mający dość rozwydrzenia wściekłych-niezamożnych-bez-motywacji, albo wręcz mający takie zlecenie, w końcu zatłukłby jakiegoś czarnego. Ciekawe, że uliczne policyjne egzekucje na Latynosach, Słowianach czy Azjatach nie przynoszą takich fal protestów. Być może nie mam aktualnych danych, proszę mnie zatem poprawić. Żydów, Włochów czy Irlandczyków lepiej nie tykać, z wiadomych powodów.
A przecież czarni to też liczna mniejszość, z dobrymi koneksjami w polityce, w armii, w policji, we własnych gangach, ostatnio nawet w korpo-biznesie. No tak, ale zdaje się, że nie ma ich wielu w, za przeproszeniem, egzekutywach bankowych. Czyli za pewne chodzi tu o taką konwencję, że tak powiem, społeczno-medialną. Taka „tradycja” po prostu, takie jakby lato Cheyenów. Afroamerykanie jako gorąca piłka koszykowa w rozgrywkach partyjnych, żeby nie powiedzieć wewnątrz partyjnych.
Dodać należy parę słów o niezwykle interesującej interpretacji ostatnich wydarzeń w Stanach podanej na łamach internetowej gazowni. Z właściwą sobie oryginalnością i dociekliwością, gazeta.pl ujawniła wyniki swego śledztwa prasowego, które głęboko spenetrowało amerykańską tkankę i wydobyło na jaw rasistowskie źródło protestów/zamieszek anty-policyjnych i anty-rasistowskich: „Twórcy konta podszywającego się pod Antifę i podżegającego do przemocy to w rzeczywistości grupa białych suprematystów powiązana z neonazistowską organizacją - podaje CNN. Konto zostało już usunięte przez portal. Wcześniej syn Donalda Trumpa przywoływał je jako przykład tego, jak niebezpieczni są antyfaszyści.”
(https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,25996506,zamieszki-w-usa-biali-suprematysci-podszywajac-sie-pod-antife.html)
Trump skompromitował się na całego, albowiem zwidę swego synalka wziął za dobrą monetę i rozpętał kampanię nienawiści przeciw pokój i miłość miłującym antyfaszystom (słusznie pałającym sprawiedliwym gniewem, że dodam na marginesie, wobec tych ohydnych faszystów objadających się torcikami czekoladowymi nawet bez gram popitki w tych jakichś leśnych/obleśnych chaszczach z okazji urodzin Hitlera). Tym razem całą aferę rozpętała faszystofska organizacja „American Identitarian Movement (wcześniej Identity Evropa)”, bo to ona poważyła się na tę prowokację. (Rusycyzm w pierwotnej nazwie ma tylko potwierdzać słuszność podejrzeń o konszachty Trumpa z Putinem. Szkoda jednak, że nie Identity Yevropa, byłoby dosadniej.) Wpuściła tego fake'a do sieci, a następnie sklonowała się i rozbiegła po całych Stanach, podżegając pokojowych protestantów do czynnych napaści na stróżów porządku, na sklepy, restauracje, inne biznesy i na ich właścicieli i do podpaleń. Oskarżając w przestrzeni publicznej antifę, pupilka amerykańskich „uniwersytetów” i „kolegiów”, o uliczny terroryzm, prezydent USA, jak sugeruje nam gazeta.pl, ujawnił swoją prawdziwą naturę.
Dzisiejsze doniesienia płynące z Polskich mediów na temat bieżących wydarzeń w USA gaszą nadpobudliwość naszej wyobraźni: „W Waszyngtonie odbyły się protesty, w których udział wzięło kilka antyrasistowskich i antypolitycznych przemarszów. Nie doszło do poważnych incydentów i policja nie musiała interweniować jak podczas ostatniego weekendu. Protestujący gromadzą się w małych grupach. Głównym działaniem protestujących jest podnoszenie rąk i klękanie w antyrasistowski sposób przed służbami bezpieczeństwa. W innych miastach USA policja symbolicznie dołącza do protestujących i apelują o to samo. W środę za dnia przez stolicę kraju przeszło kilka marszów potępiających przemoc policji wobec Afroamerykanów. Wiele osób z balkonów i okien oklaskami wyrażali swoje wsparcie.” Nie, mili państwo, to nie Gazeta Wyborcza, to dzisiejsza notka na stronie tv Repulika. Tyleż uspokajająca, co fałszywa. Nadto źle to rokuje dla polskiego lata marszów tzw. równości. Ale o tym w następnej porcji translatoryki politycznej.
tagi: d. trump g. floyd przemówienie zamieszki walka polityczna
![]() |
Magazynier |
4 czerwca 2020 17:02 |
Komentarze:
![]() |
stanislaw-orda @Magazynier |
4 czerwca 2020 17:32 |
"Ciekawe, że uliczne policyjne egzekucje na Latynosach, Słowianach czy Azjatach nie przynoszą takich fal protestów. "
To najbardziej istotne zdanie tej notki.
Uogólniając, mordy policyjne dokonywane na Białych. Latynosach czy Azjatach nikogo nie "ruszają" i od "Chicago do Tobolska" nie wywołują wieców czy pochodów protestacyjnych.
Nie wiem czy są dostepne gdzoes podobne staystyki, ile było interwencji policyjnych w USA, które zakończyły sie zgonem zatrzymywanych, no , rzecz jasna, i jaki był skład "etniczny" tych, którzy takiej interwencji nie przeżyli.
Zakladam, że staystycznie rzcz bioorąc, takie przypadki sie zdarzają. A nawet moze zdarzyło sie tak, że interweniujący z takim finalnym skutkiem policjant był, ozgrozo, "Murzy...", tj. Afroamerykaninem.
Nie przypominam sobie, aby media światowe grzały się przy takim casus przez całe tygodnie.
![]() |
Magazynier @Magazynier |
4 czerwca 2020 17:44 |
Jest tu kilka ważnych momentów. Dla mnie ważne jest sprowadzenie przez Trumpa uwagi Amerykanów, w domyśle elity, na ziemię. Nadto wyeksponowanie antify. W moim komentarzu powiązanie antify z "uniwersytetem". "Ujawnienie" przez gazownię jakichś rzekomo ruskich faszystów w sieci podających się za antifę, potójne dno za faktycznymi kulisami, i niskie dno samej gazowni. W końcu ignorancja naszych mediów na temat stanu wrzenia przed kampanią prezydencką w Usa.
![]() |
Magazynier @Janusz-Tryk 4 czerwca 2020 17:39 |
4 czerwca 2020 17:55 |
Niezłe. Faktycznie. Ale z podwójnym dnem. Nie inkryminuję Trumpa, jedynie mam na myśli że musi grać. Ale gra b. dobrze. I nie jest zbawcą Ameryki. Jest przedsiębiorcą politycznym.
|
onyx @stanislaw-orda 4 czerwca 2020 17:32 |
4 czerwca 2020 18:13 |
Tu jest ciekawy wykres odnośnie starć z policją różnych grup etnicznych.
https://twitter.com/hockeygoaliepl/status/1268411162154143744?s=09
![]() |
valser @Magazynier |
4 czerwca 2020 18:13 |
Ameryka jest popsuta, podobnie jak demokracja. Ten caly burdel w Ameryce, ktorego powodem jest jakis junkie, zacpany murzyn z kryminalnym rekordem najlepiej pokazuje schizofrenie, oportunizm i dwulicowosc Trumpa i jego polityki.
Te same akcje demolowania sklepow w Hong Kongu to jest u niego "walka z rezimem o prawa czlowieka, demokracje i tolerancje", ktorej Ameryka rowniez w Hong Kongu bedzie bronic i walczyc przeciwko totalitarnemu rezimowi w komunistycznych Chinach.
Stany sa na zeslizgu. Matnia w Stanach jest nienaprawialna w sezon. Do tego trzeba pracy calej generacji. Predzej sie zapadna do srodka, ale zanim to nastapi to pewno bedzie seria globalnych wstrzasow. Przegrali technologiczny, infrastrukturalny i handlowy wyscig z Chinami. Maja jednak ciagle kilka kluczowych narzedzi i broni w rekach. Kontroluja kurs swiatowej waluty, gieldy, wydobycie surowcow - przede wszystkim ropy i maja wszedzie swojego zolnierza - w tym w Polsce. To wyglada na poczatek konca.
![]() |
Magazynier @valser 4 czerwca 2020 18:13 |
4 czerwca 2020 18:20 |
Coś w tym stylu. Nie całkiem zgadzam się z tą wizją ześlizgu, ale degrengolada tam jest niewątpliwie. Jak donosił zw, stany to kraj zbudowany przez przemytników, coś im z tego zostało, ci zaś są nieprzewidywalni. Degrengolada jest wszędzie, gdzie Kościół jest systematycznie marginalizowany. Długa historia. Przecież u nas w Ojczyźnie trochę słabiej ale jest jednak spychany.
![]() |
Magazynier @onyx 4 czerwca 2020 18:13 |
4 czerwca 2020 18:22 |
No właśnie. Propagnda poprawna nazywa to systemicznym rasizmem a to w istocie rozgrywki między etnicznymi mafiami.
|
onyx @Magazynier 4 czerwca 2020 18:20 |
4 czerwca 2020 18:34 |
Z drugiej strony całe miasta i miasteczka stają pod bronią i uzbrojeni cywile patrolują ulice w całkiem pokaźnej liczbie. To są takie same mechanizmy jak u nas gdzie zlewaczałe centra walczą z "zaściankiem". Z tym że u nich ta walka jest bardziej na ostro. Do tego cała ta lewicową ideologia jest spychana do poziomu zwykłej bandyterki, którą w sumie jest.
![]() |
stanislaw-orda @ikony58 4 czerwca 2020 18:23 |
4 czerwca 2020 18:34 |
To dane za 2013 r.
Nie opublikowano danych odnosnie późniejszych lat?
![]() |
stanislaw-orda @onyx 4 czerwca 2020 18:34 |
4 czerwca 2020 18:36 |
Gdyby dostepnośc broni była w Polsce taka jak w USA, mielibyśmy permanentny stan wojny domowej.
![]() |
valser @Magazynier 4 czerwca 2020 18:20 |
4 czerwca 2020 18:58 |
Ja mowie przede wszystkim o takich motywach:
https://www.nbcnews.com/news/us-news/more-50-000-american-bridges-are-falling-apart-n842356
codziennie jakis most im sie wali ze starosci, z tego, ze przez dekady nie byl naprawiany i jest technologicznie zuzyty. Wyobraz sobie, ze chociaz jeden most dziennie zaczynaja remontowac, to zajmie im to 136 lat. Nie maja na to kasy. Infrastruktura im sie sypie. To jeszcze jako tako wyglada w centrum New Yorku, ale wyjedziesz kolejka do New Jersey 20 minut i jestes w klimarach typu Ruda SLaska Godula - slumsy i jakies poprzemyslowe nieuzytki.
Edukacja i polityka socjalna to tez jest osobny temat. Przecietny Jankes po studiach humanistycznych to jest glomb patentowany. Poziom zdurnienia jest taki, ze zapiera dech. Z tego nie da sie wyjsc w ciagu jednego pokolenia, tym bardziej, ze oni raczej zeslizguja sie nonsens.
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @Magazynier |
4 czerwca 2020 19:00 |
Dziękuję bardzo za dobrą pracę translatorską.
Przemówienie Trumpa nie za bardzo do mnie przemawia, ale na pewno lepiej bym nie powiedział.
Natomiast obrazki, które pokazują rozróby, włamania i kradzieże przywołują u mnie rok 1970 w Gdańsku kiedy było podobnie, przynajmniej w TV, ale u nas były służby podległe... właśnie: komu? - rządzącym.
![]() |
Magazynier @ikony58 4 czerwca 2020 18:23 |
4 czerwca 2020 19:38 |
Szok! Nie bardzo rozumiem te liczby. Co to znaczy 54 czarnych zabitych przez czarnych na 1 mln czarnych? Ale same proporcje są porażające.
![]() |
Magazynier @onyx 4 czerwca 2020 18:34 |
4 czerwca 2020 19:40 |
Bardziej po prostu ujawnia swoją bandyckość. U nas ciągłe odniesienia do przykazań i do Ewangelii sprawiają że bandyci z apetytem na władzę i konkretne mld muszą udawać miłujących ludzkość, l'amie du home.
![]() |
Magazynier @Andrzej-z-Gdanska 4 czerwca 2020 19:00 |
4 czerwca 2020 19:43 |
Ono nie ma do ciebie przemawiać, tylko do biednych czarnych i białych. Ma być również pogrożeniem palcem wobec biurokracji demokratycznej.
Ale co? W 1970 też były włamania i kradzieże?
Antifa podlega Sorosowi. Azjatyckim doradctwem nie pogardzi ani p. Jerzy ani antifa.
![]() |
Magazynier @valser 4 czerwca 2020 18:58 |
4 czerwca 2020 19:45 |
Poziom zdurnienia nie jest przeszkodą w dochodach. Głomby są dobrymi niewolnikami. I jeszcze innych niewolników przypilnują.
Ale z tymi mostami to faktycznie ześlizg.
![]() |
Magazynier @Magazynier |
4 czerwca 2020 19:46 |
A jeszcze powiedzcie mi, panowie bracia, kiedy Trump potępił WHO. Przed rozrubami czy w trakcie?
![]() |
valser @Magazynier 4 czerwca 2020 19:45 |
4 czerwca 2020 19:48 |
Drogi wygladaja troche lepiej. Ale za to koleje w Stanach praktycznie nie istnieja.
https://wp.nyu.edu/sustainableinfrastructure/2018/12/10/u-s-rail-infrastructure-problem/
|
onyx @Magazynier 4 czerwca 2020 19:40 |
4 czerwca 2020 20:28 |
Pisałem o ludziach z miast i miasteczek, zwykłych zjadaczy chleba. Bandyci w garniturach wszędzie udają miłość do ludzkości, czasami nawet bardzo sprawnie.
https://www.spidersweb.pl/2020/05/trump-who-stany-zjednoczone.html
![]() |
Magazynier @ikony58 4 czerwca 2020 20:18 |
4 czerwca 2020 20:33 |
Dobre, b. dobre. Ale ten trzeci to ten sam co drugi. Czy ci się pomyliły linki?
Ngo to czegoś mi przypomina wietnamskie nazwiska. Wietnamczycy, którzy trzymali z Amerykanami kiepsko na tym wyszli, ale pozostali lojalni do końca i nawet dalej.
|
onyx @stanislaw-orda 4 czerwca 2020 18:36 |
4 czerwca 2020 20:33 |
A bez tej broni mamy permanentny spokój? Wojna toczy się o duszę i mózgi przy pomocy wszelkich mediów. Bandyci robią swoje. Ostatnio były filmiki z Ukrainy gdzie kilkudziesięciu kierowców busów biegało z kałachami i strzelali bo się nie mogli dogadać w sprawie podziału rynku. Żadnej polityki w tym nie było.
![]() |
Magazynier @valser 4 czerwca 2020 19:48 |
4 czerwca 2020 20:35 |
Kolej przegrała z przemysłem samochodowym. Nie musiało tak być. Ale czegoś kolejarzom zabrakło. Dojść chyba do energetyki ropnej.
![]() |
Antonim @ikony58 4 czerwca 2020 20:31 |
4 czerwca 2020 20:36 |
to jest podobno trolkonto, ale poziomem nie różni się zbytnio od niektórych lewicujących aktywistek ;)
![]() |
Magazynier @onyx 4 czerwca 2020 20:28 |
4 czerwca 2020 20:41 |
Czy miałeś na myśli że ci zwykli zjadacze chleba zamieniają się w bandytów? Bo nadal nie łapię. Dla mnie oni są raczej ofiarami.
Dostęp do szerszej skali dochodów (przynajmniej raz na jakiś czas) i do broni w Usa sprawia chyba podobnie szerszy zakres sposobów walki między różową mafią z centrum a zaściaknkiem, który konieczność walki o swoje miejsce w życiu publicznym uprzytamnia sobie zwykle kiedy dostanie z buta. Szczerze mówiąc po tym właśnie poznaję, że ja do niego należę.
![]() |
Magazynier @onyx 4 czerwca 2020 20:33 |
4 czerwca 2020 20:42 |
Ależ ... Podział rynku to czysta polityka.
![]() |
Magazynier @onyx 4 czerwca 2020 20:33 |
4 czerwca 2020 20:44 |
Ale zgadzam się, wojna trwa między biurwami a zjadaczo-wytwarzaczami. Gdybyśmy mieli dostęp do palnej niejeden komornik marnie by skończył. Rzecz jasna odwet byłby nie mniej bolesny.
![]() |
stanislaw-orda @onyx 4 czerwca 2020 20:33 |
4 czerwca 2020 20:48 |
Serio nie wiesz o co mi chodziło, czy udajesz?
![]() |
stanislaw-orda @Magazynier 4 czerwca 2020 20:35 |
4 czerwca 2020 20:55 |
Kolej przegrała z koncernaminaftowymi, które muszą sprzedawać ropę oraz paliwa z niej wytwarzane.
Transport towarowy smrodzi i niszczy środowisko, ale to pryszcz, bo zainwestowano tak dużo w "ropę", że w interesie "wszystkich" (rzadzących) leżało i leży pilnowanie "balansu" pomiędzy masą towarow transportowanych koleją i samochodami. Czyli nie przesadnej wysokosci nakładów przeznaczanych na inwestycje w infrastrukturę kolejową.
![]() |
Magazynier @stanislaw-orda 4 czerwca 2020 20:48 |
4 czerwca 2020 20:59 |
Serio. Ja tam widzę tylko zjadaczy i różwe biurwy. Pośrodku nie ma nic.
![]() |
stanislaw-orda @Magazynier 4 czerwca 2020 20:59 |
4 czerwca 2020 21:02 |
Onyxa zapytałem, to czemu wyrywasz się nie pytany?
![]() |
Magazynier @stanislaw-orda 4 czerwca 2020 20:55 |
4 czerwca 2020 21:03 |
Dzisiaj by nie smrodził. Filtry. Ale to widać, że samochodziarze mieli więcej plusów u nafciarzy.
![]() |
Magazynier @stanislaw-orda 4 czerwca 2020 21:02 |
4 czerwca 2020 21:04 |
Bo ja tu rządzę. I ukradłem trochę czasu zdalnemu nauczaniu.
![]() |
Magazynier @stanislaw-orda 4 czerwca 2020 21:02 |
4 czerwca 2020 21:06 |
Aha. Myślałem że to do mnie. Przerost rozrostu.
![]() |
valser @Magazynier 4 czerwca 2020 20:35 |
4 czerwca 2020 21:33 |
Do konca lat osiemdziesiatych Amerykanie produkowali wiecej niz polowe wszystkich samochodow wytwarzanych na swiecie. Sila rzeczy asfalt, beton ropa byly z tym sprzezone.
Problem jest gdzie indziej. Transport kolejowy jest tanszy, szybszy i na wieksza skale. Ja sie dziwie tylko, dlaczego oni przez dekady tego nie zauwazyli, a to przeciez jest prosta sprawa, bo nawet cale samochody wjezdzaja na pociagi (juz nie tylko kontenery i masowka taka jak cement czy wegiel).
Od 2008 roku, od olimpiady w Pekinie, albo od krachu bankowo-nieruchomosciowego do dzis, Chiny wybudowaly 30 tysiecy km tras szybkich kolei, ktore srednio jezdza 350km na godzine. Masy transport kolowy to jest droga, ekstensywna i malo wydajna sprawa. Chiny sa juz tutaj zupelnie gdzie indziej.
Plany uruchomienia szybkiej kolei w Stanach to sa lata 2030-2040. Ja nawet nie chce zgadywac gdzie wtedy moga byc Chiny. Jedyny sensowny pomysl, zeby ich zatrzymac to sabotaz, wojna i destrukcja, bo to ze ich nie dogonia to jest jasne jak slonce w poludnie.
![]() |
stanislaw-orda @valser 4 czerwca 2020 21:33 |
4 czerwca 2020 21:49 |
"Ja się dziwię tylko, dlaczego oni przez dekady tego nie zauważyli, a to przecież jest prosta sprawa, bo nawet całe samochody wjeżdżają na pociagi (już nie tylko kontenery i masówka taka jak cement czy węgiel)."
Świetnie zauważyli, ale poczynione i kontynuowane inwestycje w rafinerie, terminale, zbiorniki, tankowce, szyby naftowe i platformy wiertnicze, aby tylko wyliczyć podstawowe elementy infrastruktury przemysłu naftowego, musiały się zwracać. A mogły się zwrócić jedynie poprzez sprzedaż produktów tegoż przemysłu. Dopóki będzie dostępna względnie tania ropa, Zachód będzie trzymał się transportu samochodowego z silnikami na paliwo.
To jest podobne uzależnienie jak u nalogowego pijaka, u którego trzęsienie się rąk można opanować przez systematyczne dostarczanie alkoholu do krwi.
Nłogowi pijacy na ogól kończą marnie.
A Chińczycy raczej piją mało, chyba że "amerykanizacja" i nasladowanie Zachodu przerobi ich tak samo jak wcześniej "czerwonoskórych" . Ale czerwonoskórych było stosunkowo niewielu, czyi nie ta skala problemu..
![]() |
Magazynier @stanislaw-orda 4 czerwca 2020 21:49 |
4 czerwca 2020 21:56 |
Azjaci podobno mają coś z wątrobą, ich wątroby gorzej przetważają aklohol.
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @Magazynier 4 czerwca 2020 19:43 |
4 czerwca 2020 22:01 |
Tak!
W TV, wtedy czarno-białej, pokazywano "czarno na białym", jak "stoczniowiec" wynosi telewizor ze sklepu!
To znaczy widzieliśmy faceta wychodzącego z telewizorem a narrator "przedstawiał" go widzom jako stoczniowca. Prawdziwi stoczniowcy nie rozpoznali swojego "kolegi".
![]() |
Jakub @Magazynier |
4 czerwca 2020 22:13 |
Oglądałem film "Wag the Dog" i bardzo przypomina mi to obecną sytuację w Ameryce. Widzę analogię pomiędzy podstawionym bohaterem wojennym z filmu, a zmarłym czarnoskórym z rzeczywistości.
![]() |
Magazynier @valser 4 czerwca 2020 21:33 |
4 czerwca 2020 22:15 |
Zgadza się. W Ojczyźnie też mi brakuje dobrych kolei. Ale widzę to podobnie jak stanisław.
Indywidualizm jankeski tak im się właśnie odbił. Silne indywidualności w branży naftowej i samochodowej to był mocny impuls, który trudno zatrzymać do dziś. Przecież produkcje holiłudzkie to kult jeźdźcy za kierownicą. Potomkowie przemytników skroili sobie prawo tak by sprzyjało wolnym jeźdźcom z kasą. Prawo jest dla wszystkich, ale sprzyja tym którzy potrafią przebić zaporę awansu ekonomicznego. Trzeba zatem jakoś się przemycić przez ten szklany sufit. Stereotyp mówi, że nie da się tego zrobić podróżując koleją. Tylko easy rider może to zrobić. Pewnie że Trump nie był żadnym riderem, ale jak go ojczul przepchnął przez tę granicę, jak go wujkowie podnieśli go z bankructwa, to poczuł wiatr, poczuł że dostał zlecenie, i pewnie dostał je wprost i riderem został.
Nadto przecież on gra na konto swojej przyszłości. Nie będzie wiecznym prezydentem. Chyba że doprowadzi do rewolucji monarchicznej i ustanowi dynastię. W sumie to co się dzieje w Stanach działa na korzyść wzmocnionej autorytarnej władzy prezydenta. Jednak ustanowienie dynastii w usa to już kosmos całkowity. Nawet Rockefeller by tego nie dokonał. Nie w jednym pokoleniu.
![]() |
Magazynier @Jakub 4 czerwca 2020 22:13 |
4 czerwca 2020 22:17 |
Nie znam tego filmu. Ale były przecież filmy które leciały według scenariusza podobnego do ataku na World Trade Center i to na długo przed 11.09. Całkiem możliwe.
![]() |
Magazynier @Andrzej-z-Gdanska 4 czerwca 2020 22:01 |
4 czerwca 2020 22:19 |
Na takiej ilości filmów smartfonowych nie da się podrobić podpaleń, ataków na sklepy, na ludzi jak na tego jubilera w Rochester.
![]() |
Magazynier @Magazynier |
4 czerwca 2020 22:23 |
Panowie, nie mam czasu grzebać w sieci, ale mam wrażenie że Trump potępił Who w bardzo charakterystycznym i wiele zanczącym momencie. Jak macie czas potwierdźcie lub zaprzeczcie.
I zaraz potem złożył kwiaty pod figurą św. JPII w Waszyngtonie, bez uzgodnienia z Abp Waszyngtonu, czarnoskórym hierarchą, Wiltonem Gregory, ku jego zgroszeniu, wyrażonemu wprost w mediach.
Czy ja muszę dodawać to co dla nas oczywiste na temat przypadków i znaków?
![]() |
Jakub @Magazynier 4 czerwca 2020 22:17 |
4 czerwca 2020 23:11 |
Proszę obejrzeć. Myślę, że warto. Po polsku to bodajże "Fakty i akty", główne role De Niro i Hoffman. Chodzi o to, że na potrzeby kampanii prezydenckiej całkowicie zmistyfikowano wiele wydarzeń na zasadzie "faktów medialnych". Nie chcę więcej zdradzać ale na prawdę postać tego bohatera bardzo podobna do tego czarnoskórego. Oczywiście w świetle nowych faktów o nim. To jest po sekcji, po odkryciu kartoteki i przeszłości w filmach pornograficznych.
![]() |
Szczodrocha33 @valser 4 czerwca 2020 18:13 |
5 czerwca 2020 04:00 |
"Stany sa na zeslizgu. Matnia w Stanach jest nienaprawialna w sezon. Do tego trzeba pracy calej generacji. Predzej sie zapadna do srodka, ale zanim to nastapi to pewno bedzie seria globalnych wstrzasow. Przegrali technologiczny, infrastrukturalny i handlowy wyscig z Chinami. Maja jednak ciagle kilka kluczowych narzedzi i broni w rekach. Kontroluja kurs swiatowej waluty, gieldy, wydobycie surowcow - przede wszystkim ropy i maja wszedzie swojego zolnierza - w tym w Polsce. To wyglada na poczatek konca."
Do zapasci wydatnie przyczynil sie stary kretyn George W. Bush i po nim Obama.
Bush forsowal haslo "dom dla kazdego Amerykanina". Taka akcja afirmatywna czyli wyrownanie szans. Staja na linii startowej: lekkoatleta, obok facet o kulach, trzeci na wozku inwalidzkim.
Ale wszyscy z godnie z programem musza dobiec do mety rownoczesnie. Dawali pozyczki na domy po 300 tysiecy ludziom ktorzy zarabiali po 16-18 tysiecy rocznie. To sie wydatnie przyczynilo do kryzysu w 2008 roku.
Pieniadze na infrastrukture by byly, ale utopili straszliwe sumy w Iraku, trzeba bylo ratowac dolara jako walute swiatowa przyczepiona do rozliczen za surowce po beztroskim wystapieniu Saddama Husseina.
Afganistan to odrebny temat, bo nikt nie wiemy [i pewnie sie nie dowiemy] co sie naprawde stalo 11 wrzesnia 2001.
Wskazuje tylko na to co juz mowilem wczesniej: Afganistan to nr1 na swiecie w produkcji opium i heroiny. A Amerykanie juz tam utrwalaja wolnosc od prawie 20 lat.
Obama to nastepny, troche mlodszy kretyn. Pisal i sprzedawal ksiazki o swojej karierze, a zona z malymi murzyniatkami sadzila kwiatki w ogrodku kolo Bialego Domu.
![]() |
DrzewoPitagorasa @ikony58 4 czerwca 2020 20:31 |
5 czerwca 2020 04:45 |
To akurat jest "parody account" czyli ktoś robi sobie jaja .
https://twitter.com/TitaniaMcGrath/status/1268505849129062406
![]() |
DrzewoPitagorasa @DrzewoPitagorasa 5 czerwca 2020 04:45 |
5 czerwca 2020 06:56 |
Właśnie zobaczyłam, że już wcześniej ktoś zwrócił na to uwagę.
![]() |
valser @Szczodrocha33 5 czerwca 2020 04:00 |
5 czerwca 2020 08:09 |
Trumpa zdradza jego haslo.
Make America great again.
Pierwsza uwaga jest taka, ze on sam uznaje, ze w tej chwili Ameryka nie jest "great".
Kiedys moze byla... pytanie tylko kiedy? Z pewnoscia nie w latach trzydziestych. Byc moze w latach piecdziesiatych i szesdziesiatych kiedy Amerykanie konsumowali dochody z drugiej wojny swiatowej. A jesli tak, to oznacza, ze bez wojny wielkiej Ameryki nie bedzie.
![]() |
pink-panther @valser 4 czerwca 2020 18:13 |
5 czerwca 2020 09:17 |
Mam podobne odczucia: kryzys amerykański jest wielowątkowy i można go zdefiniować:państwo zapada się do środka a przyspiesza to "antysolidaryzm", czyli ogólna zasada rywalizacji wszystkich ze wszystkimi. Ideologiczny kryzys zaczął się wraz z wojną w Wietnamie, kiedy część elit otwarcie ogłosiła,że przejęcie Wietnamu przez komunistów zupełnie im nie przeszkadza i miała za złe własnej armii, że tam była.
W latach 90-tych idea bogacenia się za wszelką cenę doszła do absurdu czyli do wyprowadzenia całych działów produkcji za granicę a wzmocnienie spekulacji i lichwy. Ostatnio miliarderzy wpadli na pomysł aby swoje biznesy wyprowadzać do rajów podatkowych i upychać w fundacjach,żeby urząd skarbowy nie miał wglądu w kwity.
I właśnie dlatego "...Matnia w Stanach jest nienaprawialna w sezon. Do tego trzeba pracy calej generacji...". Ale czasu już nie ma za wiele, bo przeciwnicy poczuli krew.
![]() |
Magazynier @ikony58 4 czerwca 2020 20:18 |
5 czerwca 2020 09:21 |
Ale z drugiej strony ten dziennikarz sam na siebie podpisał wyrok. Ci dwaj guru antify zrobią śledztwo i go znajdą. Tu ta historia mi nie styka.
Z trzeciej strony jest zapewne jak pisze Eco w Cmentarzu w Pradze, że ambitny agent jeśli chce awansować musi wykryć organizację nielegalną, a najłatwiej wykryć organizację przez siebie założoną.
![]() |
pink-panther @Magazynier |
5 czerwca 2020 09:28 |
Trump wygłasza przemówienie wyborcze a organizatorzy zamieszek to taka sama "opozycja totalna" jak u nas tylko jeszcze gorsza. Dzięki systemowi szkolnictwa, który za wielkie pieniądze kształci analfabetów, lewaków i ogólnie głupków oraz dzięki mediom można w USA robić powtórkę z roku 1968.Tyle,że jest dramatyczniej, bo Trump podjął rękawicę i ma charakter wojownika a za sobą pół Ameryki a może i więcej.
Śmierć afroamerykańskiego drobnego kryminalisty pracowicie filmowana przez jakiegoś miłosiernego może mieć związek z faktem,że na początku kampanii Trumpa o reelekcję ,kiedy szybko spadało bezrobocie, sondaże ujawniły,że po raz pierwszy spora część Afroamerykanów odwróciła się od demokratów i chciała głosować na Trumpa. I widać efekty.
![]() |
orjan @Magazynier |
5 czerwca 2020 10:06 |
Może ktoś mnie oświeci: właściwie na jakiej podstawie faktycznej przyjmuje się, że policjant zamordował z motywów rasowych?
![]() |
valser @pink-panther 5 czerwca 2020 09:17 |
5 czerwca 2020 10:34 |
Ostatni raz bylem w Stanach siedem lat temu. Troche czasu uplynelo. Ale juz wtedy wiadomo bylo, ze sa takie miejsca jak miasteczko namiotowe New Jersey, Detroit - deindustrializacja i wyludnienie, a w ostatnich dwoch-trzech latach, czyli juz za kadencji Trumpa - San Francisco. Zdjecia stamtad to jest wlasciwie katastrofa humanitarna.
Te miasteczka namiotowe to jest wlasciwie plaga w kazdym duzym amerykanskim miescie. W san Francisco bezdomni sa w centrum i stanowia zagrozenie dla innych ludzi. Kradzieze i wszelkie inne przestepstwa w centrum SF to jest w tej chwili standard.
Fakty sa takie, ze jak ktos traci dach nad glowa, laduje na ulicy, to zwykle wczesniej stracil prace. Ta sytuacja powoduje, ze taki czlowiek nugdy juz do normalnego zycia nie wraca, nawet jak mu sie jakas pomoc zaoferuje.
![]() |
gabriel-maciejewski @Magazynier |
5 czerwca 2020 10:39 |
Czekam kiedy w Polsce na ulicę ruszą lewicowe bojówki i jak to TVN będzie tłumaczył. No, a także kto im zrobi listy proskrypcyjne, jaki tam podpis będzie na dole
![]() |
Jakub @Szczodrocha33 5 czerwca 2020 04:00 |
5 czerwca 2020 10:41 |
Te domy wybudowano, one po kryzysie zostały na amerykańskiej ziemii. Per saldo na tym ameryka zyskała. Pytanie tylko która? Normalna ameryka nie zyskała, bo utrata domu, czy rozdawanie kredytów osobom bez podstaw do tego odbiło się trwale na zwykłych ludziach i to było dla nich złe. Kto jednak te domy przejął? Czy przypadkiem nie fundusze z Wall Street? Czyli tak wybudowano za kredyt, przejęto za pół ceny, teraz się wynajmuje po cenie rynkowej. Maszynka do zarabiania pieniędzy. A powtarzam domów nie wywieziono z Ameryki. Za kryzys w Ameryce zapłacili zwykli Amerykanie + cały świat.
![]() |
pike @valser 5 czerwca 2020 10:34 |
5 czerwca 2020 10:50 |
Głównym powodem kupowania broni w USA jest obrona przed przedstępstwami.
Jest wiele różnych gangów, a z tymi poważniejszymi policja ponoć wcale nie walczy.
Oddają im we władanie część miasta i liczą , że zachowają jakieś umówione standardy ....
Ludzie się boją zamieszek z jakichkolwiek powodów, bo to okazja do rabunków...
https://www.pch24.pl/uzbrojeni-mieszkancy-odbieraja-bojowkarzom-ochote-do-napasci,76414,i.html
![]() |
Magazynier @pink-panther 5 czerwca 2020 09:28 |
5 czerwca 2020 11:20 |
Ale Trump dobrze to rozgrywa. Duża część tego elektoratu zostanie przy nim po tej historii.
Nadto nie przeszkodziła mu ta sprawa w oficjalnym ogłoszeniu że wycofuje amerykański budżet z finansowania WHO. Śledztwo w sprawie who trwało od początku pandemii, ale 14 kwietnia wysłał list do prezesa WHO, 18 maja ogłosił, że przestanie ich finansować, 29 maja zaczęły się rozruchy w Waszyngtonie, 30 maja już po śmierci GF oficjalnie ogłosił wycofanie dotacji dla Światowej Organizacji Zdrowia razem z potwierdzeniem oskarżeń wobec Chin, tego samego dnia złożył kwiaty przed figurą św. Jana Pawła II.
![]() |
Magazynier @orjan 5 czerwca 2020 10:06 |
5 czerwca 2020 11:21 |
Faktycznej podstawy nie ma. To jest wszystko chciejstwo rywali Trumpa. Czują się zagrożeni.
![]() |
valser @Magazynier 5 czerwca 2020 11:20 |
5 czerwca 2020 11:26 |
Zona Gatesa, Melinda powiedziala, ze decyzja Trumpa o wycofaniu finansowania WHO jest nonsensowna. Bill Gates wrzucil 250 mln dolarow do gry, finansujac WHO, tak, ze po przyjeciu gotowy WHO oglosil pandemie.
Nie trzeba byc ekspertem, zeby sie zorientowac, ze pandemia i rygory wprowadzane w zwiazku z tym to nonsens. Dla Polski wazne jest pytanie - kogo reprezentuje Szumowski lekarz minister?
Tutaj info z Reuters:
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 5 czerwca 2020 10:39 |
5 czerwca 2020 11:26 |
Będzie tłumaczył antysemityzmem, pedofilią w Kościele i obchodami urodzin Hitlera w krzakach.
Nie będzie podpisu. Będą tylko zrzuty z ekranu, lista podpisów pod petycją antyaborcyjną.
![]() |
Magazynier @valser 5 czerwca 2020 11:26 |
5 czerwca 2020 11:31 |
A jednak to ma sens. Propagandowy. Trump ustawia swój elektorat przeciw sponsorom WHO. Oczywiście że kasy im nie zabraknie. Ale osłabnie ich oddziaływanie propagandowe.
Szumowski tak jak rząd Pis musi ustawiać się z wiatrem. Nic nie osiągną idąc pod wiatr. Muszą lawirować.
![]() |
Magazynier @valser 5 czerwca 2020 11:26 |
5 czerwca 2020 12:02 |
I tak sobie nieźle radzą. Można by lepiej, ale jest presja znad sufitu na standardową nadgorliwość.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 5 czerwca 2020 10:39 |
5 czerwca 2020 12:07 |
Chociaż mam nadzieję, że zadziała władza Zbawiciela i Jego Najśw. Matki.
Jeśli jacyś podstawieni "kibice" Jagiellonii Białystok pobiją koszernego homosexa i antifa pojawi się w Polszcze, to będzie to dopust w celu udoskonalenia Intronizacji Najśw. Serca Zbawcy. Tak jak we Francji Ludwika XIV. Z tą różnicą że Francja tego nie zrealizowała. My mamy szansę.
![]() |
Krzysiek @valser 4 czerwca 2020 18:13 |
5 czerwca 2020 12:29 |
"Przegrali technologiczny ... wyścig z Chinami"
Czyżby? No ci „przegrani” właśnie wystrzelili rakietę z ludźmi na pokładzie na stację orbitalną.
Chiny do dzisiaj nie produkują własnych samochodów - co najwyżej przez przejęte firmy.
Nie produkują silników rakietowych do regularnych samolotów pasażerskich. Nie produkują własnych procesorów. Oczywiście skopiowane - tak.
Nie są nawet wytworzyć nowoczesnych układów wtryskowych do silników spalinowych. Kupują od Boscha i Siemensa.
Ich publikacje naukowe są nagminnie naciągane i nieuczciwe. Bardzo często fałszują dane doświadczalne tak, aby lepiej to wyglądało. Są dobrzy w odtwarzaniu, kopiowaniu i prostym rzemiośle.
Na kraj 1,3 mld - ile mają noblistów z fizyki, chemii lub medycyny? Bardzo mało, np. z fizyki całych dwóch (zresztą jako wspólna dla obu, za pracę nad tym samym - 1957). USA 101.
No to jak to przeliczymu na populację 1,3 mld / 0,33 mld, to wyjdzie, że stosunek jest 1:200 na rzecz Jankesów. Dlatego proponuję - ochłonąć!!1
Środowiska naturalne - katastrofa. A jak sobie chcieli podbić prestiż i zlecili Francuzom wybudowanie laboratorium mikrobiologicznego poziomu najwyższego (BSL 4), to po dwóch latach spowodowali globalną pandemię, bo im syfki zaczęły z tego labu na zewnątrz wyciekać
Wiem, że Pan kupuje (kupował) jakieś ciuchy od nich do sportu. Ok, ale to jest technologia z przed 20 wieków.
Zobaczymy za 10 lat - przypomnę ten post.
![]() |
valser @Krzysiek 5 czerwca 2020 12:29 |
5 czerwca 2020 13:05 |
HEHE... t e wystrzelenie prywatnych osob w kosmos to sa fajerwerki w stylu - Tiereszkowa, pierwszy kobieta w kosmosie. To sie zawali pod wlasnym ciezarem propagandy sukcesu. Przekraczanie granicy Stanow Zjednoczonych przypomina mi kontrole na radzieckich granicach w latach siedemdziesiatych. Roznica jest taka, ze Amerykanie maja wiecej zabawek technologicznych, co oznacza, ze sa drozsi w utrzymaniu.
Z ta technolgia chinska jest tak, ze polecam kazdemu przejechac sie chinskim pociagiem najpierw, a pozniej amerykanskim.
![]() |
valser @Krzysiek 5 czerwca 2020 12:29 |
5 czerwca 2020 13:09 |
Stany leca jeszcze sila inercji i dlugo jeszcze poleca, ale nie wyznaczaja juz zadnych trendow. Infrastrukturalnie maja miejsca, ktore wygladaja jak trzeci swiat i to bedzie wygladac coraz gorzej. Maja lepsza propagande niz Chinczycy, taka ktora sie sprzedaje lepiej w kulturze poslugujacej sie lacinskim alfabetem.
![]() |
Magazynier @valser 5 czerwca 2020 13:09 |
5 czerwca 2020 13:26 |
W Chinach też są slumsy i strefy biedy. Zamieszki w Hong Kongu mówią o słabym stanie edukacji i słabej kontynuacji konfucjanizmu (rodzina w kryzysie).
Dla mnie technologiczny i ekonomiczny potencjał obu jest prównywalny. Jeden ma dziury i drugi. Najważniejsze pytanie, gdzie Kościół ma szanse na stabilność? To jest jasne że w niszy stworzonej przez interesy Trumpa.
![]() |
valser @Magazynier |
5 czerwca 2020 13:43 |
Polecam rozmowe zlewaczalego Zyda Dave Rubina, ktory jest standardowym amerykanskim idiota po studiach z Larrym Elderem. Ona troche wyjasnia kwestie amerykanskiej rodziny. Elder mowi o waznej rzeczy - o slubie kobiet z panstwem opiekunczym.
Mysle, ze kazda pomoc panstwa w tym zakresie zawsze sie tak samo konczy - socjalna katastrofa.
https://www.facebook.com/KamieniKupa1/videos/536768703658811/
Zamieszki w Hong Kongu sa wygenerowane przez amerykanskie i angielskie korporacje, dla ktorych przejecie pelne Hong Kongu bedzie po prostu koncem swiata. Godzine drogi samochodem od Hong Kongu lezy Macau, ktore dwa lata po przekazaniu HK przez Brytyjczykow, zostaly na podobnej zasadzie zwrocone Chinom. Etnicznie sytuacja wyglada podobnie jak w Hong Kongu. Z grubsza jest tak, ze Macau nie ma takiej bandyckiej historii jak Hong Kong i nie ma firmy Jardines i rodziny Keswick, ktora przez 70 lat budowala swoj kapital na handlu opium. Dlatego w Macau jest wspolraca i spokoj.
![]() |
valser @Magazynier 5 czerwca 2020 13:26 |
5 czerwca 2020 13:44 |
Jasne jest, ze w Chinach tez sa slumsy i biedota. Ale nie w centrum miasta na glownej ulicy jak w San Francisco.
![]() |
ArGut @valser 5 czerwca 2020 11:26 |
5 czerwca 2020 14:11 |
Bill & Melinda Gates Foundation ma raczej dobry i pozytywny odbiór w działaniu biznesu medycznego czy szczepionkowego. To, że pan Gates dużo o tym mówił i np. koleżanka Ewa Rembikowska o tym wspomniała nie oznacza, że są biznesowo źli czy próbują zagarnąć pewną cześć rynku medycznego (szczepionki). W 2017 roku fundacja państwa Gates założyła z rządami Norwegii i Indii organizację Coalition for Epidemic Preparedness Innovations.
Bardzo ciekawie o tym przedsięwzięciu oraz szczepionkach jako innowacyjności w medycynie mówi pan Matt Ridley. Pierwsze 8 minut, linkowanej rozmowy, to dokładnie rozważania jak dziś przygotować się do epidemii na skalę globalną.
Pan Szumowski powinien mieć dostęp do przeróżnych analiz, przeróżnych danych i dobrze byłoby, żeby reprezentował mnie i mieszkańców Polski. Popatrz również na dane z WorldOMeter-a odnośnie koronawirusa. Szwecja była fajna bo nie zamknęła ekonomi no i na danych liczbowych widać skutki.
![]() |
Magazynier @Magazynier |
5 czerwca 2020 14:36 |
"Elder mowi o waznej rzeczy - o slubie kobiet z panstwem opiekunczym."
Sakralizacja państwa. Biurokracja jako świętość. Pogaństwo. Na podważaniu tej fałszywej świętości Trump buduje swoją pozycję.
Podobna sakralizacja jest w Chinach, ale tam nie ma szans dla takiego cwaniaka jak Trump.
![]() |
Szczodrocha33 @valser 5 czerwca 2020 08:09 |
5 czerwca 2020 14:51 |
"Pierwsza uwaga jest taka, ze on sam uznaje, ze w tej chwili Ameryka nie jest "great".
Kiedys moze byla... pytanie tylko kiedy? Z pewnoscia nie w latach trzydziestych. Byc moze w latach piecdziesiatych i szesdziesiatych kiedy Amerykanie konsumowali dochody z drugiej wojny swiatowej. A jesli tak, to oznacza, ze bez wojny wielkiej Ameryki nie bedzie."
Ona chyba byla taka przed wojna domowa, zwana secesyjna. Potem powoli zaczela sie obracac w imperium.
![]() |
Szczodrocha33 @valser 5 czerwca 2020 11:26 |
5 czerwca 2020 14:58 |
"Zona Gatesa, Melinda powiedziala, ze decyzja Trumpa o wycofaniu finansowania WHO jest nonsensowna. Bill Gates wrzucil 250 mln dolarow do gry, finansujac WHO, tak, ze po przyjeciu gotowy WHO oglosil pandemie."
Gatesa, jego zone i cala te ich fundacje i otoczenie ja okreslam krotko: dom wampirow.
![]() |
humbelina @valser 5 czerwca 2020 10:34 |
5 czerwca 2020 15:26 |
"Ostatni raz bylem w Stanach siedem lat temu. Troche czasu uplynelo. Ale juz wtedy wiadomo bylo, ze sa takie miejsca jak miasteczko namiotowe New Jersey," - Panie Vasler, pogodzilam sie juz, ze jest pan ekspertem szwajcarskim, ale jesli chodzi o Stany to wystarczy NIE pisac szybciej niz sie mysli.
A tak serio, to jaki sens maja komunalki na temat Stanow skoro szanowni dyskutanci nie potrafia dostrzec jakie skutki na to co dzieje sie w Polsce beda mialy (maja?) wydarzenia w Stanach?
![]() |
Szczodrocha33 @humbelina 5 czerwca 2020 15:26 |
5 czerwca 2020 15:42 |
"A tak serio, to jaki sens maja komunalki na temat Stanow skoro szanowni dyskutanci nie potrafia dostrzec jakie skutki na to co dzieje sie w Polsce beda mialy (maja?) wydarzenia w Stanach?"
A pani oczywiscie potrafi dostrzec, prawda?
![]() |
Magazynier @humbelina 5 czerwca 2020 15:26 |
5 czerwca 2020 17:13 |
Mam wrażenie że jednak dyskutanci potrafią dostrzec tę zależność. Jestem dobrej myśli i zakładam że pamiętają jeszcze zeszłoroczne marsze równości. Proszę przeczytać wpis niejakiego Gabriela Maciejewskiego i moje dwie odpowiedzi.
![]() |
Magazynier @humbelina 5 czerwca 2020 15:26 |
5 czerwca 2020 17:15 |
Nadto Trump potrafi przerzucać koszty prowokacji na jej autorów. I dla nas to również ma znaczenie.
![]() |
stanislaw-orda @Krzysiek 5 czerwca 2020 12:29 |
5 czerwca 2020 18:15 |
wlasnie, zobaczymy za lat 10, a jeszcze wyraźniej za lat 20 (ja juą na szczęście nie dozyję)
Ustawianie w narożniku dyskustantów, że imperium, ktore przez diesięciolecia okradało połowę świata ma wiecej czegos tam od okradanych to bardzo tania demagogia.
Przypomnę li tylko, że Imperium Romanum tez miało przez długi czas wszystkiego więcej niż jego sąsiedzi, ale \wszak nie przetrwało.
![]() |
porfirogeneta @Magazynier |
5 czerwca 2020 18:27 |
Niech tam gada co chce, z niego taki sam władca, jak ze mnie. Coś tam szykują towarzysze amerykańscy, to pewne; a że wiemy że "Jako w Niebie, tak i na ziemi" to niedługo już u nas.
![]() |
MZ @Szczodrocha33 5 czerwca 2020 14:58 |
5 czerwca 2020 18:31 |
Oni nie są wariatami to sataniści.
![]() |
porfirogeneta @Magazynier |
5 czerwca 2020 18:33 |
W Warszawie też pogadał, co wrażliwsi mieli nawet łzy w oczach, tylko co z tego?
![]() |
porfirogeneta @MZ 5 czerwca 2020 18:31 |
5 czerwca 2020 18:41 |
Czyli dyskusje tutaj toczą się o żonach satanistów? Gospodarzu wyrzuć mnie stąd.
![]() |
valser @humbelina 5 czerwca 2020 15:26 |
5 czerwca 2020 18:44 |
Byl czas, ze za mlodego stalem z kumplami na bramkach w lokalach. Regula byla taka, ze na stu wpuszczonych do lokalu, statystycznie bylo trzech pierdolcow, z ktorymi trzeba bylo sie tarmosic. Jak lokal mial pojemnosc pincet glow, to do podzialu bylo pietnascie szarpanin na trzech. W weekend oczywiscie wiecej. Od piatku do niedzieli szajbusow sezonowo przybywa.
Dzisiaj jak na to patrze i czytam rozne humbeliny, to bym sie juz nie zrekrutowal do tej roboty.
![]() |
porfirogeneta @Magazynier 5 czerwca 2020 12:07 |
5 czerwca 2020 18:44 |
Na Litwie jakoś tego typu "pochody" się nie odbywają, a i Papież się cieplej o Republice Litewskiej wypowiada.
Ciekawe czemu?
![]() |
porfirogeneta @valser 5 czerwca 2020 18:44 |
5 czerwca 2020 18:44 |
Latka lecą.
![]() |
valser @porfirogeneta 5 czerwca 2020 18:44 |
5 czerwca 2020 18:47 |
A wariatow przybywa...
![]() |
olekfara @valser 5 czerwca 2020 13:05 |
5 czerwca 2020 18:58 |
Tu by się przydała odpowiedź na pytanie, kto jest kadrą zarządzającą i techniczną w chińskich fabrykach.
![]() |
MZ @ikony58 5 czerwca 2020 18:54 |
5 czerwca 2020 19:37 |
Już idą bez przyłbicy...ale w maseczkach.
![]() |
Magazynier @ikony58 5 czerwca 2020 18:54 |
5 czerwca 2020 20:55 |
To jest hit dekady. Że też jeszcze Biedroń, Kamysz i Budka nie zaczęli tego zażywać ... Dyskoteki stały by przed nimi otworem.
![]() |
ArGut @humbelina 5 czerwca 2020 15:26 |
5 czerwca 2020 21:02 |
To NIECH kolega nas tu OŚWIECI ! Ja obiecuję, że przeczytam wszystkie kolego notki/felietony o Stanach.
![]() |
Magazynier @ikony58 5 czerwca 2020 18:54 |
5 czerwca 2020 21:10 |
Ale Trzaskowski to już powinien dawać se to w żyłę obowiązkowo.
![]() |
humbelina @valser 5 czerwca 2020 18:44 |
5 czerwca 2020 21:53 |
"Dzisiaj jak na to patrze i czytam rozne humbeliny, to bym sie juz nie zrekrutowal do tej roboty."
Niech Pan nie rezygnuje, niech pan dzisiaj przyjedzie do Stanow do masteczka namiotowego, New Jersey, dzisiaj swoje 5 minut maja byli bramkarze
![]() |
porfirogeneta @olekfara 5 czerwca 2020 18:58 |
5 czerwca 2020 22:13 |
Zadziwię Kolegę. Obecnie tylko i wyłącznie Chińczycy, nareszcie ktoś kompetentny,
![]() |
porfirogeneta @valser 5 czerwca 2020 18:47 |
5 czerwca 2020 22:16 |
Z każdym tygodniem.
![]() |
porfirogeneta @Magazynier 5 czerwca 2020 21:10 |
5 czerwca 2020 22:18 |
Skąd wy się bierzecie? Jesteś "Hutu" czy "Tutsi"?
![]() |
Szczodrocha33 @valser 5 czerwca 2020 18:47 |
5 czerwca 2020 22:53 |
Nie wiem o co chodzi z tymi wariatami, ja tylko napisalem, ze dla mnie towarzystwo zwiazane z Billem Gatesenm i jego zona to dom wampirow.
![]() |
saturn-9 @ikony58 5 czerwca 2020 18:54 |
5 czerwca 2020 22:54 |
Filantropowi Billowi można przyczepić prawie wszystko a świetlistość jeszcze nie:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=luciferin+vaccines+2020+covid
Chyba, że w sieci więcej skrytych odniesień...
![]() |
Paris @Szczodrocha33 5 czerwca 2020 14:58 |
5 czerwca 2020 23:14 |
Genialne okreslenie...
... bo to jest DOM WAMPIROW !!!
![]() |
humbelina @Magazynier |
6 czerwca 2020 00:00 |
"Dzisiaj jak na to patrze i czytam rozne humbeliny, to bym sie juz nie zrekrutowal do tej roboty."
Niech Pan nie rezygnuje, niech pan dzisiaj przyjedzie do Stanow do masteczka namiotowego, New Jersey, dzisiaj swoje 5 minut maja byli bramkarze
![]() |
humbelina @Magazynier |
6 czerwca 2020 04:48 |
prosze wybaczyc za powtorzenie wpisu.
Sytuacja w Stanach jest powazna, jesli przeciaganie liny wygraja Demokraci, Polska zostanie wepchnieta w ramiona ...Ukrainy. Slask wroci do niemieckiej macierzy.
Jesli wygra Trump ten sam scenariusz zostanie rozlozony w czasie, co jest dla nas jakąs szansą.
Prosze na poczatek zapoznac sie z programem konferencji naukowych poswieconych Ukrainie na Uniwersytecie Columbia w NYC , w przeciagu ostatnich 3 lat, sa ogolnie dostepne.
![]() |
saturn-9 @humbelina 6 czerwca 2020 04:48 |
6 czerwca 2020 08:00 |
... 3 lat, sa ogolnie dostepne.
Ten alarm z piasku skręcony... Terapia zajęciowa?
Link i wyimki z akademickich planów spiskowych wskazane. Będzie burza...
![]() |
Magazynier @humbelina 6 czerwca 2020 00:00 |
6 czerwca 2020 09:43 |
To do Valesera rzecz jasna. Valser to do ciebie było.
![]() |
Magazynier @porfirogeneta 5 czerwca 2020 22:18 |
6 czerwca 2020 09:47 |
Znowu pan zmarnował czas na moje wynurzenia, panie Leszku. Niedobrze. Czy mam panu pomóc go oszczędzać?
![]() |
Magazynier @ArGut 5 czerwca 2020 21:02 |
6 czerwca 2020 09:54 |
Niech mnie Humbelina poprawi, ale raczej to pani, dokładniej pokorna pani. Chyba raczej nie uchodzi zwracać się do niej per koleżanka. Tak czy inaczej żar serca z jej komentarzy daje po oczach.
"Nie po oczach, dziewczyny, nie po oczach", jak mówi poeta, tekściarz Skaldów.
Droczę się tylko. Proszę, imć Humbelinę, o kolejne comments, jak najbardziej, ale może bardziej uwzględniające nasz faryzejski dystans/niewiedzę wobec tego co za wielką wodą.
![]() |
Magazynier @humbelina 6 czerwca 2020 04:48 |
6 czerwca 2020 09:56 |
Czy pani jest w Stanach obecnie, albo niedawno wróciła? Pytam bez żadnej ironii.
Jeśli tak, to proszę o cierpliwość wobec naszej nonszalancji i tłumaczenie krok po kroku.
![]() |
Magazynier @humbelina 6 czerwca 2020 00:00 |
6 czerwca 2020 09:58 |
"niech pan dzisiaj przyjedzie do Stanow do masteczka namiotowego,"
Nie bardzo rozumiem. Nie wiem co się dzieje w NJ, zwłaszcza w tym miasteczku namiotowym.
![]() |
Magazynier @saturn-9 5 czerwca 2020 22:54 |
6 czerwca 2020 10:07 |
On się jarzy bez lucyferozy, ale tylko w czasie pełni.
![]() |
Magazynier @saturn-9 6 czerwca 2020 08:00 |
6 czerwca 2020 10:10 |
Raczej Trump wszystko kontroluje. Powiedzmy większość zjawisk. Ale z dołu to może inaczej wyglądać, bardzo niepokojąco i nadal. Pokojowe protesty w Waszyngtonie miały miejsce, ale to ściema, gdzie indziej jest gorzej. Zaraz coś przetłumaczę na ten temat.
![]() |
valser @Magazynier 6 czerwca 2020 09:43 |
6 czerwca 2020 11:12 |
Odcinam line. Nie wolno mi rozmawiac z wariatami.
![]() |
ArGut @Magazynier 6 czerwca 2020 09:54 |
6 czerwca 2020 12:36 |
Uważam, że koleżanka Humbelina czy kolega Humbelina zasługuje na bezpośredni zwrot. Uważam, że jest to w PEŁNI zgodne z regulaminem i tym po co się tu wirtualnie gromadzimy.
Domyślam się, że kolega prowadzi jakąś grę, ale może nie warto się tak pozycjonować i to od razu wszystkich jako faryzejski, zostawmy to innym. Choćby PROSIAKOM, które się tu pojawiają i znikają. Ciągle szukają konia karonia.
![]() |
Magazynier @ArGut 6 czerwca 2020 12:36 |
6 czerwca 2020 13:47 |
Prowadzą grę zwaną dialogiem, powiedzmy zachętą do dialogu. A ponieważ jestem nieco staroświecki do dam zwykle zwracam się per pani. Wołabym żeby tak to zostało na moim blogu. To jest regulamin mojego blogu. Jeszcze nie czytałem dalszej części dyskusji, ale bardzo ciekaw jestem skąd p. Humbelina bierze swoje informacje. Niczego nie przesądzam na razie. Dopiero po lekturze mogą ważyć się na jakieś osądy.
Prosiaki też trzeba obwąchać, są z tego nieoczekiwane korzyści. Na prawdę, mimo nieprzyjemnych odczuć. Autoironia to też ciekawa zabawa. Poznanie, ten tego panie, i poznawanie.
Kurcze już zacząłem rymowac. Przysiegam że nic nie piłem.
Zapraszam na kolejną porcję translatoryki politycznej.
![]() |
Magazynier @valser 6 czerwca 2020 11:12 |
6 czerwca 2020 13:49 |
Oczywiście, wolno. Ale nie mam pewności z kim mam do czynienia. Rozpoznanie zabiera mi więcej czasu.
Zapraszam na kolejną translatorykę jankeską z nieśmiałym komentarzem.
![]() |
humbelina @Magazynier |
6 czerwca 2020 16:55 |
To miasteczko namiotowe w Jersey City, to byl cytat z Vaslera, ktory swoja wiedze na temat Stanow czerpie pełnymi garsciami ze swego pobytu tamze 7 lat temu, wtedy tez widzial to miasteczko.
Starałam sie byc uprzejma dla przedsiebiorcy ze Szwajcarii, nawet po tym jak sie tu okadzał w samoprezentacji, ale wydaje mi sie, że nie zmienianie bialych skarpetek przez długi okres czasu może byc uciażliwe dla wszystkich.
Nie zamierzam podawać żadnych linków bylo to jedynie zwrocenie uwagi w jaki sposob Stany Zjednoczone prowadza swoja polityke historyczna wzgledem Ukrainy, prosze mi wierzyc tzw Polonia rowniez zupelnie zignorowala to zjawisko.
Cenie Pana wpisy i przepraszam za zamieszanie.
![]() |
valser @humbelina 6 czerwca 2020 16:55 |
6 czerwca 2020 18:16 |
Gwoli scislosci - miasteczko namiotowe jest w Camden, New Jersey, a nie Jersey City. To jakies 160km na poludnie. Robi roznice jak miedzy Grodziskiem a Ciechocinkiem.
Fakt, ze bylem w Ameryce kilkanascie razy i przez rok pracowalem dla amerykanskiej firmy, zarejestrowanej ma Bahamach wystarcza, zeby miec wiecej niz telewizyjno-internetowa opinie.
Poza tym nie jestem zadnym przedsiebiorca. Prosze mi nie ublizac. Nie nosze rowniez bialych skarpetek z powodow ideologicznych. Po prostu "black life matters".
![]() |
Magazynier @humbelina 6 czerwca 2020 16:55 |
6 czerwca 2020 18:17 |
Ok. Dziękuję. Mam wrażenie że organizacje ukraińskie w Stanach mają zainteresowanie zarówno ze strony USA jak i UK, ale to niestety nie wychodzi samej Ukrainie na zdrowie. To jest kraj przeznaczony do eksploatacji. Najazd agro-firm różnych różnistych na Ukrainę ozancza rabunkową gospodarkę rolną i GMO.
![]() |
Magazynier @humbelina 6 czerwca 2020 16:55 |
6 czerwca 2020 18:19 |
No fakt, te skarpetki. Uprzejmie proszę o powstrzymanie emocji. Zaprzestanie wymiany inwektyw z Vlaserem.
![]() |
Magazynier @valser 6 czerwca 2020 18:16 |
6 czerwca 2020 18:22 |
To chodzi o to pole namiotowe bezdomnych? Widziałem. Wylęgarnia patologii i tanich drani do brudnej roboty.
Ale ciebie też proszę o zaprzestanie wymiany ciosów z Humbeliną. To mi zaniża poziom na blogu.
![]() |
Magazynier @valser 6 czerwca 2020 18:16 |
6 czerwca 2020 18:23 |
"black life matters" - na marginesie, co to jest to czarne życie?
![]() |
valser @Magazynier 6 czerwca 2020 18:23 |
6 czerwca 2020 18:33 |
nie jestem do konca pewny, ale mysle, ze to o to chodzi...
![]() |
Magazynier @valser 6 czerwca 2020 18:33 |
6 czerwca 2020 21:05 |
Czegoś przymulony jestem dzisiaj, bo z niczym mi się to nie kojarzy.
![]() |
tadman @ikony58 4 czerwca 2020 18:23 |
7 czerwca 2020 11:47 |
Brutalność (?) policji jest utrzymywana w ryzach i od 2013 roku z jej rąk ginie rok do roku nieco ponad tysiąc osób i w roku 2015 do listopada włącznie zginęło z rąk policji 261 Murzynów i 508 białych, co w przeliczeniu na milion daje odpowiednio 6,2 i 2,1 i stąd opinia, że Murzyn trzy razy częściej ma szansę zginąć z rąk policji niż biały.
![]() |
Magazynier @tadman 7 czerwca 2020 11:47 |
7 czerwca 2020 13:39 |
Brutalność policji jest wprost proporcjonalne do pogańskiej metnalności współczesnych ludzi. Sami policjanci mają pogańskie odruchy. Wchodzą w interakcje z ludźmi dla których przemoc jest często sprawą powszednią. Ci ludzie będą próbowali siły w kontakcie policją.
![]() |
ArGut @Magazynier |
7 czerwca 2020 14:55 |
No to możemy zobaczyć to miasteczko namiotowe:
![]() |
Szczodrocha33 @orjan 5 czerwca 2020 10:06 |
7 czerwca 2020 15:35 |
"Może ktoś mnie oświeci: właściwie na jakiej podstawie faktycznej przyjmuje się, że policjant zamordował z motywów rasowych?"
Ogladalem scene aresztowania tego Floyda. Kawal chlopa, mocno pijany, jak zeznal pracownik sklepu, w ktorym czarny kupowal papierosy.
Tu szczegoly aresztowania:
https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_George_Floyd
Jest tez wideo - nagranie jak go aresztuja.
I tu ciekawa sprawa: najpierw pokazany jest policjant [mniejszy gdzies o glowe od Floyda], prowadzacy go [chyba do sklepu].
A potem jest luka kilkuminutowa i juz ten znany filmik z drugim policjantem kleczacym na szyi Floyda.
Moze jakies ciekawe informacje wyjda podczas procesu sadowego. W koncu ci policjanci tez beda mieli adwokatow.
![]() |
Szczodrocha33 @Magazynier 6 czerwca 2020 18:23 |
7 czerwca 2020 15:49 |
""black life matters" - na marginesie, co to jest to czarne życie?"
Znaczy, na moj rozum, wszyscy jestesmy Dzordzami Flojdami.
![]() |
ArGut @Szczodrocha33 7 czerwca 2020 15:49 |
7 czerwca 2020 17:48 |
Ale ja nie chcę być Georgem Floydem. Nie mam ochoty ani chęci: ćpać i wchodzić w konflikt z prawem. Co najwyżej nie chcę płacić mandatów (postępowanie mandatowe jest bezodwoławcze).
![]() |
Magazynier @Szczodrocha33 7 czerwca 2020 15:35 |
7 czerwca 2020 19:23 |
Wystarczy popatrzecieć się na to "przelotne spojrzenie" Chauvina (ale nazwisko, przypadków nie ma) tego policjanta, który klęczy na jego karku, w kierunku tego gościa ze smartfonem, jakby sprawdzał czy się nagrywa. W końcu musiał mieć jakiś dokument potwierdzający jego wykonanie zlecenia.
![]() |
Magazynier @ArGut 7 czerwca 2020 17:48 |
7 czerwca 2020 19:25 |
Słyszę teraz całą "salę kinową" jak mruczy tym znudzonym chórem: Weź Argut wyluzuj, wszyscy jesteśmy Dżordżami Flojdami.
![]() |
porfirogeneta @Magazynier 6 czerwca 2020 09:47 |
12 czerwca 2020 22:18 |
Nie mam na imię Leszek, a co do czasu to niech go pan marnuje na co tylko panu przyjdzie ochota.
![]() |
porfirogeneta @ArGut 7 czerwca 2020 17:48 |
12 czerwca 2020 22:19 |
Można nie przyjąć.
![]() |
Magazynier @porfirogeneta 12 czerwca 2020 22:18 |
13 czerwca 2020 17:01 |
Przepraszam, nic na to nie poradzę. To jakieś podświadome skojarzenie.
![]() |
Magazynier @porfirogeneta 12 czerwca 2020 22:18 |
13 czerwca 2020 17:03 |
No i porada jak nie przymierzająć z sentecji ... kogo tam ... o, na przykład Epikura. Dziękuję.
![]() |
porfirogeneta @Magazynier |
14 czerwca 2020 21:13 |
Zainisynuowałem coś, a teraz się rakiem wycofam, tak to my Nowej Polski nie zbudujemy....Epikur ma u Majmonidesa złą opinię.
![]() |
porfirogeneta @Magazynier |
15 czerwca 2020 23:09 |
No co chciałeś powiedzieć? Jest Wolna Polska przecież....
![]() |
porfirogeneta @Magazynier 6 czerwca 2020 18:23 |
15 czerwca 2020 23:40 |
Jak się parędziesiąt lat kupowało siłę roboczą, a komunizm zwalczało, to dostawca wyrównuje rachunki, Józef Nasi jest "wsiegda żyw".