-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Sprawiedliwy pośród Niemców (Sigmar Gabriel) czyli Nagroda dla MM i JK za konsekwencję – z dedykacją dla pani Paris

Po czasie (o 23:20, dwie godziny po wpisaniu tego tekstu na portalu SN) zorientowałem się, dzięki tadmanowi, któremu wdzięczność, że dziwnie brzmi to przypisanie "sprawiedliwości pośród Niemców" panu Gabrielowi, zresztą w zamierzeniu przypisanie jemu owej sprawiedliwości było hiperbolą, bo w kilku fragmentach szef niemieckiej dyplomacji lawiruje, ale o tym w dalszej części. Nie zmienia to faktu, że MM i JK zmusili pana Gabriela do owego oświadczenia. Co więcej na tle przejrzystych i moralnie jednoznacznych oświadczeń premiera Morawieckiego - z Markowej i tego wygłoszonego w j. angielskim na tle zdjęć z Oświęcimia - oświadczenie ministra Gabriela z jego unikami i trickami retorycznymi, a nawet w niektórych fragmentach z moralną dwuznacznością, wygląda jak gonitwa w piętkę. Tak jakby, mimo presji wywieranej na naszych polityków, Niemcy i Izrael musiały teraz doganiać Polskę, zaś reszta świata albo milczeć albo zatykać uszy. Świadectwo bowiem niezakłamanej historii ma w sobie tę prawdę, która broni się swoją autentycznością.

Teraz dwa pierwsze zdania z jego oświadczenia: „Pełne rozliczenie z własną historią i z własną odpowiedzialnością jest dla nas Niemców stałym moralnym zobowiązaniem w obliczu zbrodni popełnionych przez Niemców i przez Niemcy także w Polsce. Nie ma najmniejszej wątpliwości co do tego, kto jest odpowiedzialny za obozy zagłady, kto je prowadził i kto zamordował w nich miliony Żydów europejskich – a mianowicie Niemcy.” – oświadczył w sobotę 3 lutego Sigmar Gabriel, niemiecki minister spraw zagranicznych, czym wprawił mnie w zdumienie (https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/sigmar-gabriel-o-uzyciu-terminu-polskie-obozy-smierci,811962.html). Nie muszę tłumaczyć, co znaczy to oświadczenie dla uporczywej, antypolskiej propagandy Izraela i środowisk żydowskich. Będą one zapewne udawać, że nie słyszą, i że jeszcze bardziej nie słyszą. Ale to udawanie stanie się tym wyraźniejsze. (Po czasie dopisuję, że Żydzi zapewne będą zadowoleni z dalszych fragmentów zawierających dwuznaczności i czołobitne pokłony przed kultem żydowskich roszczeń. Ale jednak wytłumaczę, co to znaczy zwłaszcza to pierwsze zdanie dla uporczywego wałkowania przez propagandę izraelską kłamstwa antypolskiego. Znaczy mianowicie, że Żydzi albo mylą się albo kłamią używając nazwy "polskie obozy koncentracyjne". Oraz że potencjalnie Niemcy biorą roszczenia żydowskie na siebie, również majątkowe. Mimo dalszych zakłamań i uników w wypowiedzi pana Gabriela, jest to sukces premiera Morawieckiego i Kaczyńskiego. Rzecz jasna, ta deklaracja może się zmienić. Zobaczymy.)

Właściwie dlaczego mam się dziwić. Wszak nasz premier, Prezes PiS jak i Prezydent wykazują się normalną, na tle całej politycznej klasy europejskiej - niestety - zdumiewającą konsekwencją a także lojalnością nie tylko wobec swoich wyborców, ale więcej jeszcze, wobec całej historycznej wspólnoty naszego narodu. Nawet jeśli nie rozumieją do końca, Kto jest źródłem prawa, to jednak sprawiają wrażenie, iż owo Źródło Odwieczne czują.

Nie jestem sympatykiem socjaldemokracji i zdaję sobie sprawę, że oświadczenie Sigmara Gabriela może być ruchem odcięcia się od lecącej w dół p. Merkel. Ale przede wszystkim jest reakcją na celne oświadczenie wygłoszone przez premiera Morawieckiego w Markowej w Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów: „Polska nie była współodpowiedzialna za Holokaust. Nie pozwolimy nikomu, aby używał frazy ‘polskie obozy śmierci’. ” Zwięźle, konkretnie i na temat. I te właśnie słowa oznajmiają, że Polacy nie byli nazistami. Tak jak historia Ulmów, o której m.in. opowiada ekspozycja w Markowej, wskazuje, że z racji drastycznych nieludzkich kar stosowanych przez Niemców, po prostu z powodu groźby sadystycznego mordu, nie można Polaków oskarżać o współudział w zagładzie Żydów, a tym bardziej o nazizm. W ten sposób premier odwalił robotę, którą powinien już dawno wykonać p. Świrski wraz z Polską Fundacją Narodową w formie co najmniej filmu dokumentalnego na temat heroicznych i dlatego prawdziwie świętych Ulmów, którzy złożyli świadectwo do przelania krwi, martyrium, w imieniu całego narodu wierzącego w Chrystusa, a nawet w imieniu Polaków niewierzących, zagubionych, wątpiących, bo i ci w chwilach skrajnych potrafili odnaleźć swoje sumienie i zachować się jak trzeba.

Oczywiście my wiemy, że w nowelizacji ustawy o karalności za przypisywanie Polsce i Polakom odpowiedzialności za zbrodnie niemieckie, jest ten spróchniały punkt 3 artykułu 55a. Komentarz jego dotyczący, z dedykacją dla p. Paris, będzie jednak w dalszej części.

Teraz o kolejnym plusie dla Morawickiego juniora, mianowicie o filmie z jego oświadczeniem pełnym ekspresji i niekłamanego wzruszenia, wygłoszonym w komunikatywnej, angielszczyźnie gramatycznie poprawnej, z jednym tylko błędem wymowy i jednym gramatycznym. Można go odsłuchać w polskim tłumaczeniem ze znakomitą ilustracją filmową tutaj: https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/sigmar-gabriel-o-uzyciu-terminu-polskie-obozy-smierci,811962.html , w okienku z filmowymi materiałami. A oto tekst polski tego oświadczenia: „Polska była pierwszą ofiarą III Rzeszy w czasie wojny. Śmierć i cierpienie w nazistowskich obozach koncentracyjnych były wspólnym losem Żydów, Polaków, przedstawicieli innych narodów i grup etnicznych. Negowanie Holokaustu to nie tylko negowanie zbrodni niemieckich, ale jednocześnie inny sposób fałszowania historii. JEDEN Z NAJGORSZYCH PRZYKŁADÓW TEGO KŁAMSTWA, ma miejsce wtedy, gdy ktoś pomniejsza odpowiedzialność prawdziwych sprawców i PRZYPISUJE TĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ OFIAROM. Chcemy walczyć przeciwko temu kłamstwu w każdej jego formie. Dlatego nowelizujemy ustawę o Instytucie Pamięci Narodowej. Walcząc przeciw fałszywym twierdzeniom, przypisującym Rzeczypospolitej Polskiej uczestnictwo w niemieckiej machinie zbrodni, Polska broni prawdy. Holokaust był niewyobrażalną tragedią dla Polski. …”

Pozostała jeszcze druga część, ale zaszczyt wysłuchania jej i obejrzenia zostawiam do waszej dyspozycji, mili państwo. Tekst i film jest majstersztykiem propagandy i dyplomacji. Niczego mu nie brakuje. MM nadrabia w ten sposób zaległości stworzone przez zbędną metaforykę w swoim pierwszym oświadczeniu.

A tu dalsza część oświadczenia p. Gabriela:

„... To nasz kraj i nikt inny popełnił to zorganizowane masowe morderstwo. Pojedynczy kolaboranci nic tu nie zmieniają. Ja sam przez 15 lat organizowałem i prowadziłem wyjazdy dla grup młodzieży do Miejsc Pamięci w byłych obozach koncentracyjnych Auschwitz i Majdanku. Nic nie było dla mnie przy tym tak oczywiste jak fakt, że były to niemieckie obozy koncentracyjne, które nie przez przypadek były w Polsce. Kultura polska miała bowiem zostać tak samo zniszczona jak całe życie żydowskie. Trzy miliony spośród ponad sześciu milionów zamordowanych Żydów pochodziło z Polski. Świadomość tej historycznej winy jest częścią dzisiejszej niemieckiej tożsamości w naszym demokratycznym państwie i stanowi podstawowy konsensus wszystkich demokratycznych sił w naszym kraju. Dlatego Niemcy, również we własnym interesie, będą przekazywać pamięć o tych okrucieństwach młodym pokoleniom i nie dopuszczą do żadnej relatywizacji. Jesteśmy przekonani, że tylko staranne rozliczenie z własną historią może przynieść pojednanie. Do tego potrzeba, aby ludzie, którzy doświadczyli nieznośnych cierpień w wyniku Shoah, mogli mówić o tych cierpieniach bez ograniczeń. W związku z tym Polska może być pewna, że każda forma fałszowania historii, jak sformułowanie ,polskie obozy koncentracyjne', zostanie przez nas jednoznacznie odrzucona i ostro potępiona (http://www.tvn24.pl)

(O 23:20 przeczytałem komentarz tadmana, który uświadomił mi, że nieuważnie przeczytałem oświadczenie, w którym jest nie tylko skrzypiąca furtka, ale i fortel ratujący pana Gabriela przed zarzutem o podkładanie się pod nasze żądania reparacji wojennych, mianowicie zdanie w którym podkreśla się tylko ofiary ze strony żydowskiej, przemilcza się natomiast ofiary polskie. Nic innego nie mógł zrobić p. Gabriel. Jest bowiem dyplomatą niemieckim i musi lawirować, żeby utrzymać słupki poparcia w przyszłej kampanii. Czyżby inny pan Gabriel, polsko-języczny, wszystkim dobrze znany w Szkole Nawigatorów, miał rację, że nasze nadzieje na niemieckie reparacje to mrzonki?)

Teraz więc kilka akapitów z dedykacją dla p. Paris. Jestem jej to winien.

Niech mi wolno będzie streścić tu, mili państwo i przemiła pani Paris, arcyciekawą wymianę sądów między bosonem a Wolframem. Pisze Wolfram w powyższym komentarzu pod tekstem bosona (http://boson.szkolanawigatorow.pl/pozal-sie-boze-eska): "jak się wydaje (JK) został atakiem Izraela zaskoczony." Boson zgłasza zdanie przeciwne, bo to Izrael jest zaskoczony, bo najpierw miała być załatwiona reprywatyzacja nieruchomości, a potem zaklajstrowana nowelizacja za pomocą próchna (art 55a pt 3). JK ze znanym wszystkim wdziękiem przejął bykowca, jak pisze boson, i trzasnął, trzask - nowelizacja przed reprywatyzacją. Zagrał Izraelowi na nosie. Taki eksperyment. Co zrobi koszerny, jeśli wyrwać mu bykowca? To jakby zaskoczenie, ze strony JK, MM i PAD, wywołane atakiem ze strony Izraela, napięcie na ich twarzach, to poprostu kara jaką poniósł on i dwaj pozostali panowie za eksperyment, czyli presja jaka teraz na nim i na PAD i MM jest wywierana. Ale śmiem twierdzić, że trzej panowie wiedzą co robią.

My prostaczki mamy problemy ze zrozumieniem zabiegów niejawnych wychodzących poza jednoznaczne deklaracja. Na jednoznaczne deklaracje może sobie teraz pozwolić BS. Bo taka ona jest i za to ją cenimy. Dlatego być może, żeby się nie spaliła w ogniu presji, JK postawił ją na drugim froncie. Sztuka walki jest sztuką kiwania przeciwnika. Dlatego JK i MM wydają się nam cwaniaczkami, co nie jest do końca prawdą. Ze ich usprawiedliwiam, nie znaczy, że we wszystkim mamy się zgodzić z nimi. Nie da rady. Moje poparcie dla nich jest szczere, bo męczą się chłopaki, to widać, walczą z determinacją, ale jest to poparcie taktyczne. Moja wiara jest inna niż ich. Choć nie tracę nadziei, że spotkamy się w końcu pod berłem Pańskim nawet jeszcze w doczesności.

P. Świrski być może poniesie konsekwencje swojego kunktatorstwa, albowiem powołał organizację (Ligę Obrony Dobrego Imienia Polski), która tylko w drobnym wymiarze wypełniła swoją misję. Zaś oceniając po owocach działalności Polskiej Fundacji Narodowej, podejrzewać nam wolno, że w stosunku do amerykańskiego, angielskiego i izraelskiego rynku treści była ona zaprzeczeniem misji owej Ligi. P. Świrski prawdopodobnie rozumie na czym polega rola kanału dystrybucji treści propagandowych i taki kanał stworzył. Przy czym utopił w tym kanale sporo kasy. MM ma ochotę pociągnąć go do odpowiedzialności. Czy są te organizacja (PFN i Liga) kanałem trwałym i czy ostoją się wobec konsekwentej woli politycznej MM, JK i PAD? Czy zodołały się podpiąć pod globalne prądy niestety antypolskie? Zobaczymy. W tle mamy podejrzenie, na razie potwierdzane przez media nieprzyjazne PiSowi, że p. Świrski był pośrednikiem we wprowadzeniu próchna do nowelizacji ustawy, czyli punktu 3 artukułu 55a, o niekaralności kłamstwa artystycznego i naukowego (sic!!!). Aż mnie w dołku zabolało jak to napisałem. "Kłamstwo naukowe" - to już nie jest oksymoron nawet, to paranoja. 

Dużo też wskazuje, że trwa nadal jakieś ukryte napięcie między Solidarną Polską w osobie min. Ziobry i Jakiego a MM i JK. Albowiem wygląda na to, jak pisze Onet, że prowadzili oni własną politykę, własne rozmowy z politykami Izraelskimi w sprawie nowelizacji ustawy, której nie trzeba było nowelizować, albo nowelizować, ale nie w taki sposób.

Po na myśle Wolfram zmoderował swoje wnioski na bazie donosów Onet  (pod tekstem bosona http://boson.szkolanawigatorow.pl/pozal-sie-boze-eska#31131), wszak Onet jednak jest niemiecką agencją: "Nie wiadomo, kto winny - i czy winny - bo zapisy samej ustawy są takie - że do przyjęcia (są jakimś kompromisem) - a PiS, jak się wydaje został atakiem Izraela zaskoczony. Za mało wiemy - a wiemy tyle, że cedzą nam informację przez zęby. Oczywiście można powiedzieć, że muszą, bo taka jest natura negocjacji - ale czasem się okazuje, że coś trzeba było wyciągnąć na światło dzienne wcześniej - bo nie ma się do czego odwołać - a druga strona nie ma skrupułów.

Na plus - oceniam to, że jednak stanowisko jest twarde - a co będzie, czas pokaże. Nie wątpliwie od wielu lat po raz pierwszy nie ustępujemy - mam nadzieję, że nie mylę się w tej ocenie. Co do tego, czy to Prezes jest lepszy, czy Prezydent - to się okaże - ich motywacje są różne od propaństwowych, po całkiem banalne. Stawiam na Prezesa, liczę na Prezydenta - ale powiem, jak mi kiedyś klient, jak miałem kłopoty z dostawą towaru i nie miałem dobrej odpowiedzi, bo nie ode mnie zależało - że mi ufa, ale mi nie wierzy.

p.s. link to wprawdzie Onet - niemniej nie sądzę, by to była czysta konfabulacja - jeśli chodzi o kalendarium. dziennikarze chwalą się, że ludzie z PiS czasem im coś przynoszą 'prywatnie' - pomimo, że oficjalnie są na wojennej ścieżce."

Ja również poruszam się na tym terenie po omacku. Węszę, bo jestem psem, ale trudno mi często wyważyć proporcje i wybrać właściwy trop. Tym nie mniej jestem psem. I nie tylko ja. O tym w kolejnym tekście.



tagi: ustawa ipn  oświadczenie gabriela  świadectwo morawickiego 

Magazynier
4 lutego 2018 21:45
58     2908    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Maryla-Sztajer @Magazynier
4 lutego 2018 21:57

W kwestii 'sprawiedliwego'. Widziałam jego oświadczenie - i przeczytałam CAŁE . Tam jest furtka ....  dla Żydów.

Nie możemy wpadać w takie pułapki.

.

Proszę sobie przeczytać cały tekst oświadczenia i poszukać uważnie.

.

Podpowiedzi 'niet'.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
4 lutego 2018 22:08

Podpowiedzi nie nada. W nowelizacji też jest furtka. Wszystkie furtki są tu i tam jednak nieco nadpróchniałe. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Maryla-Sztajer 4 lutego 2018 21:57
4 lutego 2018 22:12

"aby ludzie, którzy doświadczyli nieznośnych cierpień w wyniku Shoah, mogli mówić o tych cierpieniach bez ograniczeń." ... A Europa rosła w siłę.

On nie może inaczej. Jest wszak dyplomatą. Zresztą czegoś skrzypi ta furtka i się zacina. Czegoś nienaoliwiona.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
4 lutego 2018 22:39

i jeszcze głos sprawiedliwego pośród Żydów niestety ze zgrzytem w ostatnim zdaniu, ale sądzę że to ostatnie zdanie to raczej asekuracja z jego strony: 

"Istnieje jedna zasadnicza różnica między Polską a innymi narodami Europy, które znalazły się pod niemiecką okupacją" - pisze były minister spraw zagranicznych i trzykrotny minister obrony Izraela na portalu Haaretz. Mosze Arens przypomniał skalę kolaboracji ze strony innych państw europejskich.

Arens przypomniał, że AK była, na rozkaz polskiego rządu, w kontakcie z Żydowską Organizacją Bojową. "W rzeczywistości Polacy jako jedyni udzielili jakiejkolwiek pomocy bojownikom z warszawskiego getta. Alianci, USA, Wielka Brytania i Związek Radziecki, po prostu zignorowali Powstanie w Gettcie Warszawskim" - pisze izraelski polityk.

Arens podkreślił, że to rząd Niemiec, "w pełni popierany przez niemiecką ludność", przeprowadził Holokaust. Przypomniał, że Niemcy mieli w tym swoich sojuszników: Rumunię, której armia ruszyła razem z Hitlerem na Związek Radziecki i brała udział w Zagładzie, Francję, której kolaboracyjny rząd wysyłał Żydów do obozów śmierci, czy Słowację i Węgry. Przypomniał też o udziale w Shoah zorganizowanych grup Litwinów, Ukraińców i Łotyszy.

"To jest różnica między Polską a innymi narodami Europy, które znalazły się pod niemiecką okupacją. To może być przyczyna drażliwości obecnego polskiego rządu, gdy słyszy oskarżenia, że Polska jest współodpowiedzialna za Holokaust" - konkluduje Arens." (https://wiadomosci.onet.pl/swiat/mosze-arens-obwinianie-polski-o-holokaust-jest-nieuzasadnione/n209dsq?utm_source=plista&utm_medium=synergy&utm_campaign=allonet_plista_n_desktop_wiadomomsci)

Tym nie miej nawet z tą asekuracją brzmi to całkiem nieźle na tle najnowszego strumienia socjologii p. Grossa: 

"Żydzi, którzy z pomocą Polaków mogli znaleźć bezpieczne schronienie przed SS, opowiadają o tym, jak oni sami i ich współbracia byli przez Polaków szantażowani, bici i prześladowani - mówi niemieckiemu dziennikowi Jan Tomasz Gross. Socjolog twierdzi, że ustawa o IPN w obecnym kształcie sprawi, iż mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności karnej Żydzi."

Socjolog po prostu z natury nie rozpoznaje odpowiedzialności zbiorowej od odpowiedzialności indywidualnej, tak jak daltonista kolorów. 

No i ten asekuracyjny zgrzyt: "Stwierdził jednak na zakończenie, że przyjęta w Polsce ustawa o IPN idzie zbyt daleko i może zagrażać wolności dyskusji o tym, co wydarzyło się na polskiej ziemi podczas Holokaustu"

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
4 lutego 2018 22:41

 

 

Jeszcze raz, bo wstawiłem cytat z Grossa przed ostatnim adsekuracyjnym zdaniem Arensa.

I jeszcze głos sprawiedliwego pośród Żydów niestety ze zgrzytem w ostatnim zdaniu, ale sądzę że to ostatnie zdanie to raczej asekuracja z jego strony: 

"Istnieje jedna zasadnicza różnica między Polską a innymi narodami Europy, które znalazły się pod niemiecką okupacją" - pisze były minister spraw zagranicznych i trzykrotny minister obrony Izraela na portalu Haaretz. Mosze Arens przypomniał skalę kolaboracji ze strony innych państw europejskich.

Arens przypomniał, że AK była, na rozkaz polskiego rządu, w kontakcie z Żydowską Organizacją Bojową. "W rzeczywistości Polacy jako jedyni udzielili jakiejkolwiek pomocy bojownikom z warszawskiego getta. Alianci, USA, Wielka Brytania i Związek Radziecki, po prostu zignorowali Powstanie w Gettcie Warszawskim" - pisze izraelski polityk.

Arens podkreślił, że to rząd Niemiec, "w pełni popierany przez niemiecką ludność", przeprowadził Holokaust. Przypomniał, że Niemcy mieli w tym swoich sojuszników: Rumunię, której armia ruszyła razem z Hitlerem na Związek Radziecki i brała udział w Zagładzie, Francję, której kolaboracyjny rząd wysyłał Żydów do obozów śmierci, czy Słowację i Węgry. Przypomniał też o udziale w Shoah zorganizowanych grup Litwinów, Ukraińców i Łotyszy.

"To jest różnica między Polską a innymi narodami Europy, które znalazły się pod niemiecką okupacją. To może być przyczyna drażliwości obecnego polskiego rządu, gdy słyszy oskarżenia, że Polska jest współodpowiedzialna za Holokaust" - konkluduje Arens." 

No i ten asekuracyjny zgrzyt: "Stwierdził jednak na zakończenie, że przyjęta w Polsce ustawa o IPN idzie zbyt daleko i może zagrażać wolności dyskusji o tym, co wydarzyło się na polskiej ziemi podczas Holokaustu"(https://wiadomosci.onet.pl/swiat/mosze-arens-obwinianie-polski-o-holokaust-jest-nieuzasadnione/n209dsq?utm_source=plista&utm_medium=synergy&utm_campaign=allonet_plista_n_desktop_wiadomomsci)

Tym nie miej nawet z tą asekuracją brzmi to całkiem nieźle na tle najnowszego strumienia socjologii p. Grossa: 

"Żydzi, którzy z pomocą Polaków mogli znaleźć bezpieczne schronienie przed SS, opowiadają o tym, jak oni sami i ich współbracia byli przez Polaków szantażowani, bici i prześladowani - mówi niemieckiemu dziennikowi Jan Tomasz Gross. Socjolog twierdzi, że ustawa o IPN w obecnym kształcie sprawi, iż mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności karnej Żydzi."

Socjolog po prostu z natury nie rozpoznaje odpowiedzialności zbiorowej od odpowiedzialności indywidualnej, tak jak daltonista kolorów. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
4 lutego 2018 22:49

Głos Arensa to pęknięcie w monolicie izrealskiej propagandy. Kolejna Nagroda dla MM i JK. Oby też dla PAD. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Magazynier
4 lutego 2018 23:02

Magazynierze, dziękuję za ten tekst, bo zmusiłeś mnie do przeczytania tego oświadczenia, gdyż z góry uważałem, że to jakiś niemiecki myk i sobie odpuściłem.

Niemcy przynają się do tego do czego się już przyznali, czyli do wymordowania 6 mln Żydów, w tym 3 mln polskich Żydów. Nie przyznał, że Niemcy wymordowały 3 mln Polaków, bo to by otwierało furtkę do polskich roszczeń. Innymi słowy niejako wspiera Żydów i umniejsza straty Polaków, co powinno podpadać pod znowelizowaną ustawę, ale jeszcze jej PAD nie podpisał, więc Sigmar Gabriel skwapliwie wykorzystał okoliczności i utwierdza Europę i świat, że Shoah, że holocaust, że Żydzi, a Polacy furda!

Cytuję:

Pełne rozliczenie z własną historią i z własną odpowiedzialnością jest dla nas Niemców stałym moralnym zobowiązaniem w obliczu zbrodni popełnionych przez Niemców i przez Niemcy także w Polsce. Nie ma najmniejszej wątpliwości co do tego, kto jest odpowiedzialny za obozy zagłady, kto je prowadził i kto zamordował w nich miliony Żydów europejskich – a mianowicie Niemcy.” 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 4 lutego 2018 22:12
4 lutego 2018 23:21

Bardzo dobry ten Pana wpis...

... i za ten i za przedwczorajszy w temacie "nazistowskich zbrodni wojennych"... naprawde super sie czyta... a ja dziekuje pieknie za dedykacje.  Naprawde nie wiem czym sobie zasluzylam na Panskie wyroznienie, ale domyslam sie, ze "powodem" moze byc moja "goraca glowa" i czesto "niewyparzony jezyk"... jak to sie mowi.

A propos wpisu to tak "na goraco" napisze, ze ja mam bardzo ograniczone zaufanie do tego oswiadczenia ministra SZ Niemiec... pewnie ma to zmiekczyc "nasz" opor w materii holokaustowej... na "teraz" naprawde trudno powiedziec "co jest grane"... bo to wszystko, te cale gry dyplomatyczne sa niejawne  !!!

W kazdym badz razie ja bede - w miare moich mozliwosci - sledzic ten TEATR, a co z tego wyjdzie to u Pana Boga w reku... nadal jestem bardzo sceptyczna... i powiem jak Panski klient... ze ufam, ale nie wierze.   Ta moc informacji, ktora wydostala sie do publicznej wiadomosci o kulisach tych "negocjacji dyplomatycznych" to jakis odlot... ale dzis juz widac, ze jednak "ktos" to rezyseruje...  pazywiom uwidzim.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @Magazynier
4 lutego 2018 23:32

Cyt. 1.:

"(...) Nic nie było dla mnie tak jasne jak to, że chodzi to niemieckie obozy koncentracyjne, które bynajmniej nie przypadkiem znalazły się w Polsce. Bo polska kultura miała zostać zniszczona tak samo, jak całe żydowskie życie. Trzy spośród sześciu milionów zamordowanych Żydów pochodziły z Polski.".

Cyt. 2.:

"Dlatego Niemcy także we własnym interesie przekazują młodszym pokoleniom wiedzę o tych zbrodniach i w żadnym wypadku nie dopuszczają ich relatywizowania. Jesteśmy przekonani, że tylko troskliwe przepracowanie własnej historii może przynieść pojednanie. Częścią tego jest, by ludzie, którzy musieli doświadczyć niebywałego cierpienia Shoa, mogli o tym cierpieniu mówić w swobodny sposób.".

Przepraszam za powyższą łopatologię, ale chyba tak trzeba, bo w sieci wszyscy się cieszą.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Zadziorny-Mietek 4 lutego 2018 23:32
4 lutego 2018 23:35

Ja też się cieszę. Bo został on i Niemcy przymuszeni do wygibasów. Strategia JK i MM działa.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 4 lutego 2018 23:21
4 lutego 2018 23:38

"ze "powodem" moze byc moja "goraca glowa" i czesto "niewyparzony jezyk""

W czym, jak widzi pani po moich niedokładnościach, jesteśmy do siebie podobni.

Pewnie że to ma zmiękczyć nasz opór, ale faktem jest że MM i JK nie dają się zmiękczyć. Również i my. Zaś Niemcy i coraz bardziej Żydzi muszą się ustawiać do naszego uporu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Zadziorny-Mietek 4 lutego 2018 23:32
4 lutego 2018 23:40

Nie przepraszaj. To nie łopatologia. Za dużo powiedziane że subtelności. Raczej myki i tricki retoryczne. Tzw. mowa miłości.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Zadziorny-Mietek 4 lutego 2018 23:32
4 lutego 2018 23:50

A jaki podstęp widzisz tu: "Bo polska kultura miała zostać zniszczona tak samo, jak całe żydowskie życie."?

To jasne co socjalista ma na myśli kiedy mówi: " tylko troskliwe przepracowanie własnej historii " Ale nie musimy się tym przejmować. Przecież wiemy że historię należy napisać od początku, nie tylko historię Polski. 

To zdanie o Shoah to skrzypiąca furtka. Znacznie gorsze jest to o 6 mln Żydów w tym 3 mln polskich Żydów.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 4 lutego 2018 23:38
4 lutego 2018 23:51

Ja na 99%  nie dam sie zmiekczyc...

... pewnie tez dlatego, ze dzieki Opatrznosci dane mi bylo pozyc parenascie lat w kraju tak pSZyjacielskim jak Francja i Francuzi... i Zydzi tez... i tam miec "okazje" zobaczyc te pSZyjazn na wlasne oczy i odczuc ja na wlasnej skorze...

... i dzis dziekuje Panu Bogu za to najcenniejsze doswiadczenie... choc bolesne i nie raz oplakane... a zwlaszcza za te pSZyjazn i za te falszywe umartwienia  USA,  UE... i  sierzanta z Izraela  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 4 lutego 2018 23:50
4 lutego 2018 23:54

Kapitalna jest ta Pana i Zadziornego Mietka  LOPATOLOGIA  !!!

I tak trzeba tych faryzeuszy, oszustow i cwaniakow  w dyplomacji  punktowac  !!!

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @Magazynier
5 lutego 2018 00:34

Zestawienie zniszczenia polskiej kultury ze zniszczeniem życia Żydów, to podkreślenie wyjątkowości Holocaustu.

W pierwszym akapicie oświadczenia Niemiec pisze:

"Szerokie przepracowanie własnej historii i własnej odpowiedzialności jest dla nas, Niemców, nieustającym moralnym obowiązkiem  (…)".

Dlatego dalej stwierdza:

"Jesteśmy przekonani, że tylko troskliwe przepracowanie własnej historii może przynieść pojednanie.".

To znaczy, że on przepracowuje i będzie mógł się dzięki temu pojednać, a teraz wzywa nas, byśmy zrobili tak samo - zaczęli przepracowywać własną historię i własną odpowiedzialność. Część tego przepracowania to umożliwić ofiarom Shoah mówić swobodnie (czyli to co chcą) o swoim niebywałym (ponowne podkreślenie wyjątkowości) cierpieniu.

Fragment od: "ludzie, którzy musieli doświadczyć (…)" jest zresztą najbardziej cwany, bo do grona tych którzy doświadczyli cierpienia Shoah wpisuje obecnie zyjących Żydów, w tym oczywiście krzykaczy. Jest to przyznanie słuszności ich absurdalnym stwierdzeniom, że ofiarami Holocaustu są również ci Żydzi, których w czasie popełnienia zbrodni jeszcze nie było na świecie.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Zadziorny-Mietek 5 lutego 2018 00:34
5 lutego 2018 00:41

No pewnie że to jest mętna woda. Na nic więcej ich nie stać. Jednak nie zgadzam się z tą tezą, że zestawienie zniszczenia kultury polskiej ze zniszczeniem życia Żydów uwypukla wyjątkowość Holkaustu. To jest po prostu literacki urozmaicenie języka. Chodzi o to żeby nie powtarzać życie życie, kultura kultura. Dzięki temu za to bardziej jeszcze gmatwa on znaczenia w swoim tekście, bo kultura i życie to pojęcia z innych rejstrów, o niewielkim wspólnym zbiorze skojarzeń. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Zadziorny-Mietek 5 lutego 2018 00:34
5 lutego 2018 00:41

Znowu  ???

Przeciez juz raz zesmy sie pojednywali... chyba za Helmuta Kohl'a to bylo... wlasnie widac co z tamtej hucpy wyszlo  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @Magazynier 5 lutego 2018 00:41
5 lutego 2018 01:38

"Bo polska kultura miała zostać zniszczona [tak samo, jak całe żydowskie życie]" - czyli powodem założenia obozów w Polsce był zamiar - co jest oczywiście prawdą. Z tym, że w odniesieniu do Polaków dotyczył ich kultury, zaś w odniesieniu do Żydów wszystkich przejawów ich życia z biologicznym włącznie. Wyjątkowość dopowiedziana jest w następnym (ostatnim) zdaniu akapitu mówiącym o realizacji - trzech spośród sześciu milionów zamordowanych Żydów. O polskiej kulturze nic - niby miała być tak samo do cna zniszczona, ale widać nie ucierpiała.

Wyobraź sobie teraz, że oświadczenie czyta cudzoziemiec, który oczywiście słyszał o Holocauście, lecz niewiele o nim wie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Zadziorny-Mietek 5 lutego 2018 01:38
5 lutego 2018 07:15

Wybrażam sobie. Masz rację. W tym sęk, że smocze gildie, lokalne i globalne, tak nam urządziły ten świat, że ludzie, którzy niewiele wiedzą, to albo nawóz albo tania siła robocza. Można im tylko współczuć, bo mają dość własnych problemów. Można też składać wobec nich świadectwo. I to zrobił MM. Złożył wobec całego ludzkiego świata jasne i proste świadectwo, zrozumiałe dla nadętych i dla ograbionych. To jest najważniejsze w moim tekście. Herr Gabriel jest w nim tłem dla świadectwa Morawieckiego, które też jest naszym świadectwem. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Magazynier
5 lutego 2018 07:24

To także jest wypowiedź na rynek wewnętrzny. Nie dla nas. To raz. 

A dwa, że kiedy Haaretz zamieszcza coś w naszej obronie, należy się raczej bać ;) 

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @Magazynier
5 lutego 2018 08:52

Oświadczenie to wzorcowy przykład tego o czym wciąż mówi St. Michalkiewicz - czyli "koordynacji niemieckiej polityki historycznej z żydowską polityką historyczną". Niemcy skorzystali z okazji, by się kolejny raz ochoczo przyznać i pokajać, a jednocześnie wybielić naszym kosztem, bo - trzeba jednak przyznać, że delikatnie - upominają nas. Okazję tę stworzyli sami polscy oficjele w ostatniach dniach publicznie powtarzając ciągle, bez umiaru, że to państwo niemieckie i Niemcy byli faktycznym winowajcą, tak jakby odkrywali przed światem jakąś wielką tajemnicę. I to odkrycie właśnie zostało przez Niemców, w interesie Izraela, unieważnione, wyrzucone do kosza. Nasi umiłowani przywódcy bowiem albo durniów przed nami udają, albo durniami naprawdę są, jeśli nie rozumieją tego, że zniesławiające i upokarzające naród polski "polskie obozy koncentracyjne" są tylko elementem, narzędziem, pretekstem w długotrwałej kampanii mającej za cel ostateczny to co w sposób jasny i nie budzący wątpliwości określił Israel Singer w 1996 r. Okłamują nas po prostu. Stronie przeciwnej nie chodzi o określenie rzeczywistego stanu odnoszącego się do faktów z przeszłości - czyli tzw. prawdy historycznej, bo ją doskonale zna, lecz właśnie o to, byśmy się ciągle usprawiedliwiali w odpowiedzi na absurdalne zarzuty. Bez końca okładani "polskimi obozami" bezradnie stali w narożniku, powtarzając: "To nie my, to Niemcy". "Jak nie wy? - skoro zrobiliście Jedwabne, co przyznali sami wasi prezydenci" - odpowiadają tamci. Na dodatek, ci nasi durnie - którymi tak się zachwycasz, przy każdej możliwej sposobności, czy rocznicowej okazji, takiej jak Kielce, sami z własnej woli. najprawdopodobniej chcąc się przypodobać Żydom, jeden przez drugiego, na wyścigi, trąbią i potępiają antysemityzm jako taki oraz jego tzw. polskie przejawy - aktualne i z przeszłości. Ze strony państwa polskiego nie jest to więc żadna "polityka godnościowa", lecz stałe, chętne podkładanie się w roli chłopca do bicia.

zaloguj się by móc komentować



Magazynier @Zadziorny-Mietek 5 lutego 2018 08:52
5 lutego 2018 10:15

Jak wiesz zdanie mam odrębne. "Zachwycam się" nie durnowatością naszych polityków, ale tym, co dobrze robią. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Zadziorny-Mietek 5 lutego 2018 08:52
5 lutego 2018 10:19

Ogarnij się i zdobądź się na sprawiedliwy osąd wobec świadectwa jakie złożył MM. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Grzeralts 5 lutego 2018 07:24
5 lutego 2018 10:20

Owszem dla nas również. Bo wypowiedzi MM poszły na rynek globalny. I w ten sposób podporządkowały sobie wypowiedzi jawnie wrogie jak i kunktatorskie, jak ta Sigmara.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Magazynier
5 lutego 2018 10:40

Nie mamy tradycji dyplomacji. Szkół jak Ox. Czy ten College francuski.

Nasi politycy uczą się 'na żywym organizmie'.

Myślę, że nie jest źle. W kazdym razie zamierzam spokojnie poczekać te 21 dni które ustawowo ma Andrzej Duda.

Na razie innym sypie się narracja.... Ktoś, może JK pociągnął za sukno na tym dyplomatycznym stole gry.....Ktoś 'ustoi' ...ktoś się przewróci czy choć potknie.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
5 lutego 2018 11:55

@Maryla-Sztajer i @ wszyscy

Poprawcie mnie, mądrzy ludzie, jeśli się mylę. Ale co zrobi PAD jest obojętne. Intryga z pułapką w ustawie zadziałała na korzyść naszych polityków. Dlatego że jeśli PAD nie podpisze nowelizacji a zamiast tego wskaże na poprzednią ustawę IPN z 2008, i to lepszą od nowelizowanej, bo bez artystyczno-naukowego próchna, to i tak będziemy mieli karalność za kłamstwo koncentracyjno-antypolskie. 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Magazynier 5 lutego 2018 11:55
5 lutego 2018 12:12

Jeśli wskaże ...OK.

Ja się nie ekscytuję i jak widać nie komentuję za wiele.

Pożyjemy, zobaczymy

.

 

zaloguj się by móc komentować


chlor @Magazynier 5 lutego 2018 11:55
5 lutego 2018 12:51

I co z tego jeśli wskaże tą z 2008? Trzeba będzie ją uchwalać od nowa, z "poprawkami" rzecz jasna.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
5 lutego 2018 14:17

Przed chwilą dopisałem: "Ale jednak wytłumaczę, co to znaczy zwłaszcza to pierwsze zdanie dla uporczywego wałkowania przez propagandę izraelską kłamstwa antypolskiego. Znaczy mianowicie, że Żydzi albo mylą się albo kłamią używając nazwy "polskie obozy koncentracyjne". Oraz że potencjalnie Niemcy biorą roszczenia żydowskie na siebie, również majątkowe. Mimo dalszych zakłamań i uników w wypowiedzi pana Gabriela, jest to sukces premiera Morawieckiego i Kaczyńskiego. Rzecz jasna, ta deklaracja może się zmienić. Zobaczymy."

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @chlor 5 lutego 2018 12:51
5 lutego 2018 14:20

Tylko bez poprawek. PAD może odmówić podpisu ze względu na ten trojański pt 3 (niekarlność dla artychów i profesorków). Cofnąć go do poprawki. To byłoby ładne z jego strony. 

Nie jestem na bieżąco. Czy ta ustawa z 2008 było nowelizowana przez PO w 2009?

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 5 lutego 2018 10:20
5 lutego 2018 14:29

Zgrabny naukowy przyczynek jak się kształtuje i urabia opinię publiczną wyszedł Panu spod opuszków paluszków. Nam, przmulonym bierzączką, strachliwym czytelnikom, dla ogarnięcie się potrzebne są takie rzuty światła na to co wyrabia personel polityczny na scenie.

Zamieścił Pan tłumaczenie w j. polskim oświadczenia prasowego niemieckiego ministra Gabriela. Zapewne nieco poczekało w szufladzie zanim puszczono je w obieg w sobotę [03.02.18]. Po wystąpieniu PMM. Oświadczenie jak i tłumaczenie zostało zrobione, sądzę, przez pracowników ambasady niemieckiej w Warszawie. 

Pan przejął ze strony ntv24. Obecnie ten tekst, co do kolejności akapitów, został - znowu przypuszczam - po naciskach z ambasady niemieckiej, oddany w swojej pierwotnej, integralnej formie. Wypowiedź jest jednoznaczna. Nie pozwala grać półcieniami jak ta wersja, którą zgrabnie - znowu przypuszczam - zmanipulowano w ntv24.

Oświadczenie odczytuję jako mrugnięcie oka do polskiej czołówki politycznej. Popatrzcie, popatrzcie jak to się zmienia tempo, gdy lawirant wyjątkowa wyjątkowość  semantycznym cepem, swego przyjaciela okłada. Porozmawiajmy...

Nie zdziwiłbym się, gdyby wkrótce nastało ocieplenie relacji między Warszawą a Berlinem. 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 5 lutego 2018 14:29
5 lutego 2018 14:33

Faktycznie ciekawe. A ma pan linka do tego tekstu w "bieżącej" (sic!) redakcji? 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 5 lutego 2018 14:29
5 lutego 2018 14:34

Czy raczej do pierwotnej wersji?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 5 lutego 2018 14:29
5 lutego 2018 14:39

Jak pan widzi, jestem psem i nie popuszczę temu zającowi, jeśli on o 180 stopni w bok to ja zanim. Nawet jutro bym wypuścił nową rewelację spod opuszków. Szukać na stronie ambasady niemieckiej? Zapewne. Ach ta adrenalina.

I znowu okaze się, że Zadziorny Mietek ma rację. W sumie super ubaw.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 5 lutego 2018 14:34
5 lutego 2018 14:45

Proszę bardzo, poniżej wersja z ntv24, którą skopiowałem o 11:50h.

Pełne rozliczenie z własną historią i z własną odpowiedzialnością jest dla nas Niemców stałym moralnym zobowiązaniem w obliczu zbrodni popełnionych przez Niemców i przez Niemcy także w Polsce. 

Nie ma najmniejszej wątpliwości co do tego, kto jest odpowiedzialny za obozy zagłady, kto je prowadził i kto zamordował w nich miliony Żydów europejskich – a mianowicie Niemcy. To nasz kraj i nikt inny popełnił to zorganizowane masowe morderstwo. Pojedynczy kolaboranci nic tu nie zmieniają. 

Ja sam przez 15 lat organizowałem i prowadziłem wyjazdy dla grup młodzieży do Miejsc Pamięci w byłych obozach koncentracyjnych Auschwitz i Majdanku. Nic nie było dla mnie przy tym tak oczywiste jak fakt, że były to niemieckie obozy koncentracyjne, które nie przez przypadek były w Polsce. Kultura polska miała bowiem zostać tak samo zniszczona jak całe życie żydowskie. Trzy miliony spośród ponad sześciu milionów zamordowanych Żydów pochodziło z Polski. 

Świadomość tej historycznej winy jest częścią dzisiejszej niemieckiej tożsamości w naszym demokratycznym państwie i stanowi podstawowy konsensus wszystkich demokratycznych sił w naszym kraju. 

Dlatego Niemcy, również we własnym interesie, będą przekazywać pamięć o tych okrucieństwach młodym pokoleniom i nie dopuszczą do żadnej relatywizacji. Jesteśmy przekonani, że tylko staranne rozliczenie z własną historią może przynieść pojednanie. Do tego potrzeba, aby ludzie, którzy doświadczyli nieznośnych cierpień w wyniku Shoah, mogli mówić o tych cierpieniach bez ograniczeń. 

W związku z tym Polska może być pewna, że każda forma fałszowania historii, jak sformułowanie ,polskie obozy koncentracyjne”, zostanie przez nas jednoznacznie odrzucona i ostro potępiona Stanowisko szefa niemieckiego MSZ (http://www.tvn24.pl) 

A tutaj link do MSZ w Berlinie

https://www.auswaertiges-amt.de/de/newsroom/bm-holocaust-gesetzgebung-polen/1432878

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Paris 5 lutego 2018 00:41
5 lutego 2018 14:58

Ponieważ dedykował Gospodarz Pani, więc i ja podrzucam motto pomagające w odczytywaniu co się dzieje na scenie...

...To już wiadomo: społeczeństwo, władza, system, wszystko to kryje w sobie mroczność, labirynt, dwulicowość i zło.

... C'est entendu : la société, le pouvoir, le système, tout cela n'est que ténèbres, labyrinthe, duplicité et maléfice.

 

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @Magazynier 5 lutego 2018 10:19
5 lutego 2018 15:17

Staram się być, poniżej masz tekst "świadectwa" premiera:

https://www.premier.gov.pl/wydarzenia/aktualnosci/oswiadczenie-premiera-mateusza-morawieckiego.html

Wszystko w nim jest w konwencji "sporu o prawdę historyczną", a przecież nie o nią chodzi. Pomijam już to zwyczajowe nadskakiwanie wyjątkowością Holocaustu. Szkalowanie Polaków "polskimi obozami" jest jednym ze środków prowadzących do celu - wyszarpania pieniędzy. Jednak ani Morawiecki ani żaden inny z oficjeli nie wyjdzie poza granice "prawdy historycznej", nie powie nam nic o roszczeniach, bo musiałby się przyznać do wieloletniego prowadzenia przez państwo polskie tajnego "dialogu" z organizacjami żydowskimi w tej sprawie oraz ukrywania przed narodem jego rezultatów - czyli tego co z tymi organizacjami ustalił lub co im obiecał. Ty tego nie chcesz dostrzec, bo jesteś emocjonalnie zafiksowany na partii, którą popierasz i jej przedstawicielach, których kochasz miłością bezgraniczną i gorącą.

Wyjście dla państwa polskiego jest jedno: przeniesienie na zupełnie inną płaszczyznę - ujawnienie przed całym światem faktu istnienia roszczeń oraz wyraźne powiedzenie Polakom kto chce ich ograbić. Zobaczylibyśmy wtedy także jak zareagują inne państwa, które są następnymi w kolejce do golenia. Ludzie u steru państwa polskiego nie zrobią tego jednak, bo zwyczajnie boją się "wzbudzenia fali antysemityzmu", który tak żarliwie deklarują zwalczać. Jeśli tak, to jest pozamiatane.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Magazynier
5 lutego 2018 15:20

Myślę, że za jakiś czas dopiero dowiemy się o co naprawdę chodzi. Spokojnie czekam na podpisze/nie podpisze, bo.... Ta ustawa nie daje możliwości REALNYCH karania za ..etc...

Dosłownie dziś rano rozmawiałam o tym z naszym wspólnym znajomym...prawie chórem powiedzieliśmy to samo.... Łatwe... A jednak nie ma tego w ustawie.

Jeśli to istotnie min Ziobro wydumał..... to to jest majstersztyk - głupoty..

Chyba ze chodzi o coś całkiem innego niż pokazuja naszym oczom.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @chlor 5 lutego 2018 12:51
5 lutego 2018 16:26

No właśnie. I to prawo powielaczowe trochę mnie już denerwuje. A gdzie moje prawo do własności i obrony jej i samego siebie?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 5 lutego 2018 14:45
5 lutego 2018 16:29

Dzięki ale w pierwszych akapitach przeze mnie cytowanych, to jest ta sama kolejność. Bo ja pierwsze dwa zdania cytuję w drugim akapicie swojego tekstu. Tam gdzie wkleiłem długi tekst tow. S. Gabriela nie powtarzałem już poprzednio zacytowanego tekstu. Nie mam teraz czasu dokładnie się przyjeżeć ale mam wrażenie, że nic się nie zmieniło w tej wersji przez pana cytowanej.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Zadziorny-Mietek 5 lutego 2018 15:17
5 lutego 2018 16:47

Ja nie kocham żadnej partii, kocham Zbawcę i moją żonę. Uważam że partie są złem nieuniknionym acz niekoniecznym. Wybacz szczerość ale Winnickiego też raczej chyba jednak nie pokocham. Szkoda że nie doczytałeś co pisałem o tzw. rechrystrianizacji Europy (http://magazynier.szkolanawigatorow.pl/czy-min-waszczykowskiego-zdymisjonowano-za-czynny-udzia-w-weselu-greko-katolickim). "Wysławiam pod niebiosa" retorykę MM ze względu na nasze tyłki. A chętnie mu przywalę jak będę miał faktyczny powód. 

Ujawnienie tajnych negocjacji i uzgodnień, ja na to jak pies, bo psem jestem. Ale, kurcze, kto ci to zapoda? Możemy sobie tylko gdybać na ten temat. Albo dedukować. Niestety, jeszcze na ten trop nie wpadłem. Ty mi go podsuwasz, ale ja na razie nie mam czasu go dobrze obwąchać. Za to ci powiem, że po konsultacja szlak mnie trafił na tą paragrafologię. W końcu usłyszałem od jednego gościa coś co mi wszystko wywróciło do góry nogami, czyli postawiło na nogi. Jutro o tym napiszę. 

Różnię się od ciebie tym, że chcę wykorzystać to, co jest. Tak, krok do przodu trzy kroki do tyłu. Tak rozumiem, ale chcę zapamiętać ten jeden krok, albo tych kilka, nawet jeśli zostaną cofnięte, obwąchać i zapamiętać. Ale uważam że nie cofną.   

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 5 lutego 2018 16:29
5 lutego 2018 17:34

Przepraszam za zamieszanie. Biję się w pierś, moja wina ... I ntv24 za pomówienie również... Z braku czasu miałem kilka podejść do Pana przyczynku i komentarzy a że głowa boli od tematu to i zwidy jakieś mnie naszły. 

Faktycznie jest tak jak powinno być... Sprawdziłem ponownie to co skopiowałem u Pana i co ntv24 nadał. Na mieliznę wpakowałem się niebacznie ze swoimi domysłami... 

Niemniej co adrenaliny podskoczyło to moje ;) 

Czas na wyciszenie się i szperanie w starszych źródłach. Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Magazynier 5 lutego 2018 16:26
5 lutego 2018 17:36

Ta stara ustawa z 2008 została uwalona przez TK, Eska o tym pisała. Wówczas nie wzbudziła żadnych protestów, bo jasne było że Trybunał wykona swoje zadanie i ją uwali.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Magazynier 5 lutego 2018 16:47
5 lutego 2018 17:47

To czekam na jutro, bo mi chodzi po głowie coś takiego....że nawet nie chcę pisać. Porównam sobie z pana pomysłem

.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Maryla-Sztajer 5 lutego 2018 17:47
5 lutego 2018 18:30

Może w środę, bo mi już łeb pęka. A muszę odpocząć przed kolejną kampanią belferską. To wcale nie jest takie łatwe zabić kilku studentów. A muszę, bo muszę.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @chlor 5 lutego 2018 17:36
5 lutego 2018 18:31

Dzięki. I weszła jakaś w 2009? Bez karalności za polskie obozy? Pod jakim tytułem pisała o tym Eska?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 5 lutego 2018 17:34
5 lutego 2018 18:34

Ok. Ale w te piersi nie za mocno. O to chodzi, adrenalina, to lubię. Ale to ciekawe czemu ten tvn24 w tym rzeźbił? No i znowu mam szansę na adrenalinę. Woda na młyn ... psa.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Magazynier 5 lutego 2018 18:31
5 lutego 2018 18:36

Tamten TK ją odrzucił ...?...

.

 

zaloguj się by móc komentować


Paris @saturn-9 5 lutego 2018 14:58
5 lutego 2018 21:49

Dziekuje za motto...

... ale to najprawdziwsza prawda... jeszcze nie raz sie okaze jak "nasi wybrancy" te dwulicowe typy kupcza nami i calym narodem... im szybciej ta gorzka prawda i swiadomosc do nas dotrze - tym lepiej dla nas...

... ciesze sie, ze tyyyle masek spadlo.

 

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Magazynier 5 lutego 2018 16:47
6 lutego 2018 04:17

A ja zwyczajnie bardzo lubię Mateusza. Mimo mojej niezgody na pewne jego wizje. Ale to całkiem inny temat.

Lubię osobę, człowieka... Mam nadzieję, że wytrzyma całą presję.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Maryla-Sztajer 6 lutego 2018 04:17
6 lutego 2018 06:38

Spędził tyle lat w gniazdach żmij, że raczej wytrzyma.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Maryla-Sztajer 6 lutego 2018 04:17
6 lutego 2018 09:40

Ja z kolei mam uczucia ambiwalentne. Zależy do co obwąchuję. Poniucham ustawę o wykupie ziemi, gmo, albo kruczki prawne, bierze mnie na agresję. Posłucham propagandy, obwącham deale które robi MM i JK i budzi się we mnie sympatia, mimo że ponad naszymi głowami. 

Ale faktycznie można oddzielić osobę od czynów i potwierdzam, że wtedy MM budzi te lepsze uczucia. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować