-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Trump, Kanada, Grenlandia, Kanał Panamski, zapaść Londynu, i negocjacje metodą faktów zapowiedzianych

https://www.youtube.com/watch?v=f0bLKef5yIU

Podaje urywek programu BBC, czyli ministerstwa propagandy ZK (Zjednoczonego Królestwa). Poniżej tłumaczę jak włączyć polskie napisy. Niestety nie mam czasu na streszczanie komentarzy. Podaję cytat z BBC, bo chodzi tu w mniejszym stopniu o obronę przed Moskowią, co bardziej o negocjacje z ZK. Dania jest albowiem obszarem wpływu ZK. Jeśli Trump negocjuje z Danią, są to oferty i warunki stawiane ZK. Komentatorka BBC pomija ten fakt z powodów oczywistych. O tym zawsze trzeba myśleć, ale nie mówić nigdy. Trump zatem stracił zaufanie do ZK. Pan Maciejewski ma zatem rację odczytując w gayowskim skrzywieniu serialu Black Doves oznakę poważnego kryzysu w Londynie. Trump ma sojuszników w Londynie, typu Borys J., ale obecnie są oni w odstawce. Dziwiłem się, jak to możliwe, że po doświadczeniach z Kimem Philby i jego kolegami, ZK znowu pakuje się w politycznie i globalnie śliski eksperyment. Ale to chyba nie eksperyment, tylko fakt dokonany. Moskwa ma już swoich ludzi w MI6 i MI5 i w rządzie londyńskim. Zwycięstwo Borysa J. nad Labour Party było przejściowe. Czy poprosi o azyl polityczny w USA? Być może, ale Trump musi dożyć do inauguracji swojej prezydentury i umocnić ją. Więc nie od razu.

Tutaj mamy komentarze Duńczyka na temat oferty Trumpa:

https://www.youtube.com/watch?v=GlK3f1cs_l4

Mówi po angielsku. Oczywiście. Norwegia i Szwecja nie są partnerami w tych rozgrywkach. Są pobocznymi przedmiotami. Język i treść tego komentarza to deklaracja lojalności wobec Londynu. Duńczycy celują w Niemcy, ale nie wiedzą że zostali już trafieni przez ich sojuszników. Kanał Panamski natomiast to Chiny ...

Ps. W sprawie polskich napisów. Można włączyć polskiego automatycznego tłumacza. Trzeba kliknąć tę zębatkę na dolnym pasku, czyli Ustawienia, pokaże się m.in. hasło Napisy. Kliknąć je. Jeśli w sekcji Napisy od razu nie pokaże się przetłumacz automatycznie, to pokaże się to po kolejnym przełączeniu z Napisów do Ustawienia i z powrotem. W sekcji Przetłumacz automatycznie znaleźć hasło Polski. Kliknąć. Nie życzę miłej lektury, ale trzeźwych refleksji. Zapraszam do podzielenia się nimi. 

 



tagi: chiny  moskwa  trump  kanada  grenlandia  dania  kanał panamski  zk 

Magazynier
9 stycznia 2025 14:23
131     5328    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Matka-Scypiona @Magazynier
9 stycznia 2025 15:53

Nieźle. Trump nie zwariował, a Dunczyk niczego nie rozumie. USA, Kanada i Grenlandia razem to superpanstwo. Dunczyk twierdzi, że grenlanczycy są takimi patriotami, że nigdy nie pójdą na układ z Trumpem. Nigdy nie mów nigdy. Wszystko zależy od oferty. Został jeszcze Londyn, gdzie w samym mieście żyje 57% kolorowych. Degrengolada postepujaca wykładnniczo aż do najniższych urzędników. Sami Brytyjczycy, coś tam kumają, ale żyją jak goryle we mgle. Może zrobią tam przewrót, ale angole to dupy odważne tylko na stadionach. Dobrze wytresowane chomiki, które robią tak, jak rząd karze. Może ktoś ich kopnie w zadki. Jak to wszystko widzi City? Szybko zobaczymy. A Kanada? Nie po to zbudowano drogi łączące oba kraje, żeby istniały jakieś granice. Ciekawe, co z Meksykiem? Zatoka Meksykańska może być zmieniona Gulf of America... Będzie się działo. I ma rację Gabriel. Nie ma już żadnych gwarancji dla nikogo. Nawet istnienie NATO jest dla mnie pod znakiem zapytania. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Magazynier
9 stycznia 2025 16:12

Aha! Nie wiem, kto podpalił LA, ale to jest koniec ekologow w USA, bo Trump powiedział, że hydranty nie byłyby suche, gdyby nie przekierowano milionów litrów słodkiej wody do oceanu aby ratować jakąś gównianą rybkę. 

zaloguj się by móc komentować

emirobro @Matka-Scypiona 9 stycznia 2025 15:53
9 stycznia 2025 17:16

"Nawet istnienie NATO jest dla mnie pod znakiem zapytania."

Ciagle ktos takie znaki zapytania stawia lub probuje NATO zmienic.  Bibi mowil aby je rozwiazac i stworzyc organizacje do walki z terroryzmem.  Wtorowla mu tez Rosja Putina ze swoimi pomyslami.  Prezydenci Francji wciaz maja swoje pomysly, nie mowiac o ukrych marzeniach Niemcow aby Amerykanow wypchnac z Europy.

Niektorzy lubia patrzec na mape arktyki w Wiki.

By Susie Harder - Arctic Council - Arctic marine shipping assessment - http://www.arctic.noaa.gov/detect/documents/AMSA_2009_Report_2nd_print.pdf, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36253405

undefined 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Magazynier
9 stycznia 2025 18:14

Bardzo interesujące!

Byłoby jeszcze bardziej, gdyby, do czego zostaliśmy przyzwyczajeni, znalazło się krótkie omówienie załączonych filmików.   ;)

USA miały w historii sporo dobrych pomysłów, ale często nie potrafiły sobie skutecznie poradzić z realizacją. Poza tym potrafil skutecznie zniechęcić do siebie tubylców - a szkoda!

zaloguj się by móc komentować

zkr @Andrzej-z-Gdanska 9 stycznia 2025 18:14
9 stycznia 2025 18:43

Niezly tekst slyszalem o USA, Semka w jednym z programow zacytowal jakiegos Francuza(*):

"Stany Zjednoczone to zbiorowa polisa ubezpieczeniowa, ktora Europa zrobila na wypadek gdyby Europa rzadzili szalency".

(*) ciekaw jestem kto to byl ale cos w tym jest - jak trwoga...

to za Kaluze!

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @emirobro 9 stycznia 2025 17:16
9 stycznia 2025 19:12

Jeśli Trump wprowadzi swoje słowa w życie, czyli 5%pkb na zbrojenia albo nici z amerykańskiej ochrony, to wszystko jest możliwe. Można zawrzeć nowy sojusz, a malkontentow zostawić samym sobie. Niemcy w jednym z filmików jęczą, że ich gospodarka wyrobi na max 3 %, co oznacza, że gorsi Niemcy szoruja po dnie a co gorsza, ich ekologiczne szaleństwo zabija Europę gospodarczo. Mediolan wraca do gry. 

zaloguj się by móc komentować



Matka-Scypiona @zkr 9 stycznia 2025 19:16
9 stycznia 2025 19:35

Włosi już obsikali niemców 

zaloguj się by móc komentować



OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 9 stycznia 2025 19:35
9 stycznia 2025 20:41

Granica USA-Kanada to jedna z najlepiej strzeżonych granic. Przekonali sie kilkanascie lat temu dwaj więźniowie, ktorz6 uciekli z pudła i chcieli lasami dojsc do Kanady. Biedaczkowie nawet nie mieli swiadomosci, że wszystkie lasy przygraniczne są monitorowane przez setki lub tysiące kamer. Po kanadyjakiwj stronie pewnie też. Sorry, ale z Kanadą to jest jakaś ściema. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @emirobro 9 stycznia 2025 17:16
9 stycznia 2025 20:45

Bibi tak mówi, bo chce zgrillowac Turcję. A Turcja jest w NATO.

NATO bedzie istnieć w takiej czy innej formie. A Turcję się zostaewi samej sobie, gdyż......siły NATO beda mieć jakies "logistyczne" problemy. Być moze, ze te szturchance na linii USA-Imperium Brytyjskie maja na celu dac alibi NATO w kwestii Turcji

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @emirobro 9 stycznia 2025 17:16
9 stycznia 2025 20:48

No to wiadomo, skąd taki apetyt u  yankee's na Grenlandię.

Ale tanio raczej nie odkupią.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @OjciecDyrektor 9 stycznia 2025 20:41
9 stycznia 2025 21:16

Sądzę, że z Kanadą to sprawa na poważnie. USA, Kanadą, Meksyk i Grenlandia. Tak myśli Trump na wypadek gdyby Europie zachciało się nową komunę montować. Kontynent jest wystarczającym rynkiem zbytu. Mali nie mają szans. Sądzę, że zmontują to 3 Morze, bo inaczej strzeż nas Panie Boże. Nie ma innego wyjścia. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Drzazga 9 stycznia 2025 21:16
9 stycznia 2025 21:28

Z Meksykiem jest problem.
To jest pieklo.
Maja ponad 30 tys. zabojstw rocznie.
Przez ostatnie kilkanascie lat liczba zaginionych przekroczyla 100 tysiecy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 9 stycznia 2025 21:28
9 stycznia 2025 21:37

I ponad 125mln ludności. A prognozy mówią, że do 2050-60 będzie ich blisko 300mln, cxyli tyle co w USA.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 9 stycznia 2025 19:31
9 stycznia 2025 21:39

Ekolodzy zrobili dobrą robotę, więc włos im z głowy nie spadnie. Dzięki ich aktywności można było wystosować takie ostrzeżenie do WSZYSTKICH bogatych. 

Zresztę uważam, że ruch ekologiczny to inna nazwa jakiegoś departamentu  tajnych służb USA.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @zkr 9 stycznia 2025 21:28
9 stycznia 2025 21:46

Gangi się pozamyka, sami Meksykanie to zrobią jak dostaną na tacy dobrą ofertę. 300 mln i mają na kontynencie siłę roboczą, kandydatów do wojska. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Andrzej-z-Gdanska 9 stycznia 2025 18:14
9 stycznia 2025 22:15


Filmiki są krótkie. Można włączyć polskiego automatycznego tłumacza. Trzeba kliknąć tę zębatkę czyli ustawienia, pokaże się m.in. hasło Napisy, kliknąć. Jeśli w sekcji Napisy od razu nie pokaże się przetłumacz automatycznie, to pokaże się to po kolejnym przełączeniu z Napisów do Ustawienia i z powrotem. W sekcji Przetłumacz automatycznie znaleźć hasło Polski.  

zaloguj się by móc komentować

klon @Andrzej-z-Gdanska 9 stycznia 2025 18:14
9 stycznia 2025 22:19

<<< potrafil skutecznie zniechęcić do siebie tubylców >>>

Łagodn sposób opisania działań, które dziś określa się mianem ludobójstwa. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Drzazga 9 stycznia 2025 21:16
9 stycznia 2025 22:23

Ściemy zawsze wyglądają na poważnie...bo inaczej nikt by się nie dał na to nabrać.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Andrzej-z-Gdanska 9 stycznia 2025 18:14
9 stycznia 2025 22:26

Nie można zbyt wiele spodziewać się od potomków kalwinistów i emigrantów którzy znali tylko filozofię gromadzenia pod siebie. Stany to obszar ostrej rywalizacji. Tak jak ZK. 

Trzeba Bogu dziękować, że interesy Trumpa i ChevronTexaco chwilowo zgiebają się z naszymi, czyli z interesami polskich polspolitaków. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Drzazga 9 stycznia 2025 21:16
9 stycznia 2025 22:39

To nie Europie ale Pekinowi. We współpracy z narkobiznesem, i handlarzami GMO i żywym towarem. Sound of Freedom i Chosen są nieprzypadkowymi produkcjami. To są zastrzyki witaminy, protein i czego tam jeszcze nie na wzmocnienie amerykańskiej średniej klasy przed konfrontacją z nową komuną rodem z Pekina i Rio de Janeiro. Przecież Gabriel już o tym pisał, o prorokach nowej komuny. Ja tylko dodałem do tego krótki tekścik o proroku pomeniejszym ale poręcznym. 

Bramy nowego Babilonu, nowego przedpiekla zostały już otwarte i wołają telepatycznie: "Mięcha, ludzkiego mięcha, ludzkich głuptaków do morderczej pracy, dawać nam, dawać, dawać." Otwarły się już dawno w Brazylii, w Meksyku, w Syrii, w Palestynie i ChRL. Giganci mutanci już są: GMO na Ukrainie i w Ameryce Pd, niemiecka Izba przemysłu i handlu, Basf, Gazprom, Rosneft, chiński przemysł chemiczny i budowlany. 

Dlaczego wyginęli giganci biblijni? Ciekawe pytanie, co nie? Oczywiście, Bóg tak chciał. Ale jaka była przyczyna materialna? Czym był prztyczek który je powalił. Za dużo zjadały i za bardzo zanieczyszczały środowisko. Nie mogły się wyżywić. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @zkr 9 stycznia 2025 21:28
9 stycznia 2025 22:41

No właśnie. Politycy latynoamerykańscy nie mają wyboru. Swoją wojnę domową muszę gdzieś przenieść na zewnątrz. Bo się im wszystko zwali na łeb. Przecież do Stanów jej nie przeniosą.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @OjciecDyrektor 9 stycznia 2025 22:23
9 stycznia 2025 22:41

Ale przyzna Pan, że plan doskonały. Wszystkie eksperty poszły na drzewo.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 9 stycznia 2025 21:39
9 stycznia 2025 22:42

E, gdzie tam. Służby moskiewskie i pekińskie. No może zależy jeszcze gdzie. W Izraelu wyraźnie to były służby brytyjskie. 

zaloguj się by móc komentować



Magazynier @Magazynier
9 stycznia 2025 22:46

I generalnie wygląda na to, że organizacja brytyjska zdecydowała się stanąć po stronie nowego Babilonu. Fenickie geny dały o sobie znać. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 9 stycznia 2025 22:23
9 stycznia 2025 22:47

Czy ściema to się okaże. Ale to raczej roszada. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Matka-Scypiona 9 stycznia 2025 15:53
9 stycznia 2025 23:39

"Trump nie zwariował, a Dunczyk niczego nie rozumie."

 

Jedyna sytuacja w której Duńczyk coś rozumiał to była jak robili vabank w filmie Machulskiego.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 9 stycznia 2025 20:45
9 stycznia 2025 23:42

A Ojciec znowu nie panuje nad klawiaturą.

Kto to jest Bibi?

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Szczodrocha33 9 stycznia 2025 23:42
9 stycznia 2025 23:48

Binjamin "Bibi" Netanjahu. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier
9 stycznia 2025 23:48

"Podaje urywek programu BBC, czyli ministerstwem propagandy ZK (Zjednoczonego Królestwa)."

 

Mama upomina córkę.

Tylko że córka się może odwinąć i uświadomić mamusi że czasy się zmieniły, i to mocno.

Właśnie zaczyna to robić.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @Magazynier
9 stycznia 2025 23:53

No i wypada obserwować naszą piaskownicę.

Co Radek będzie prawił.

I jego żona - oficer prowadzący.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 9 stycznia 2025 21:37
10 stycznia 2025 03:13

w USA jest ok.350 mln. Ile będzie w latach 2050-2060?

zaloguj się by móc komentować

emirobro @Magazynier
10 stycznia 2025 04:03

Jest wiele powodow dla ktorych Grenladia jest wazna: surowce, szlaki handlowe i strategia.  Juz skomentowali to Rosjanie (ustami pana Pieskowa).

https://wiadomosci.wp.pl/w-strefie-interesow-rosja-dolacza-do-dyskusji-o-grenlandii-7112444544297696a

"Według raportu duńskiego wywiadu, opublikowanego w środę, Rosja stanowi największe zagrożenie w Arktyce, m.in. z powodu rosnącego sojuszu z Chinami. Oba kraje regularnie prowadzą wspólne patrole w tym regionie."

Konflikt o Arktyke moze przypominac konflikty na Baltyku (np Wojny inflanckie lub dominium Maris Baltici, Wojny Polnocne czy te wczesniejsze opisywane przez Petera).

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 10 stycznia 2025 03:13
10 stycznia 2025 07:26

Wzrost popupacji USA Zależy od Latynosów, bo nawet Murzynki chcą ż6ć jak WASPy. Tak czy owak Meksyk wygra....:)

zaloguj się by móc komentować

zkr @Drzazga 9 stycznia 2025 21:46
10 stycznia 2025 07:58

> Gangi się pozamyka, sami Meksykanie to zrobią jak dostaną na tacy dobrą ofertę.

To chyba nie bedzie takie latwe.

Polecam na poczatek temat "znikniecia" 43 studentow w 2014:

"W 2014 roku w Meksyku zaginęło 43 studentów kolegium nauczycielskiego. Mężczyźni wyruszyli na protest, z którego nie wrócili. Co dokładnie się stało i kto jest za to odpowiedzialny? Obwiniano lokalny kartel narkotykowy i skorumpowaną policję, ale dowody wskazują na spisek o znacznie szerszym zasięgu."

https://www.cda.pl/video/21093690c5/vfilm

https://www.cda.pl/video/2109369321/vfilm

Duzo czytalem na temat przestepczosci w Meksyku (i ogolnie w Ameryce Srodkowej i Poludniowej).
To co sie tam dzieje to jakis odlot.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Magazynier 9 stycznia 2025 22:39
10 stycznia 2025 09:26

"Dlaczego wyginęli giganci biblijni? Ciekawe pytanie, co nie?"

Bardzo ciekawe i raczej nie znamy odpowiedzi. Biblijną można różnie interpretować. Kim dzisiaj są Nefilim? 

Dziękuję za obszerny komentarz. 

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @zkr 10 stycznia 2025 07:58
10 stycznia 2025 09:36

Tylko co dziś jest łatwe, my z takim Tuskiem nie możemy sobie  dać rady? Meksyk dobrze widać w filmie " Adwokat" z Javierem Bardem i Penelopą Cruz. W Krakowie organizowano ze studentami panele dyskusyjne po projekcji filmu. 

Ród Kennedych podobno był u początków mafijny. 

zaloguj się by móc komentować

stachu @Magazynier
10 stycznia 2025 09:50

Najlepsze, co może zrobić Dania, to wynegocjować dobrą cenę. Jak się nie zgodzi, to Grenlandię i tak straci, i nawet dolara nie zarobi.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier
10 stycznia 2025 10:07

Państwa obecnie nie mają znaczenia może poza Chinami i Moskwą. Mamy wojnę „źródeł finansowania zmian”. Dziesiątki lat mozolnej pracy fundacji, grantów itp wylansowało polityków pokroju Macrona , Trudeau  Starmera albo VDL a Unia to tylko forma przejściowa do rządu światowego. Źródła finansowania są dwa - producenci kredytu i przemysł. Londyn w  koncepcji globalnej „wszystko pod najem i na kredyt” zostaje puszczony z torbami i dlatego City jest na wojnie. Koncepcja Schwaba plus kredyt gwarantowany czyli szantaż wobec producentów ( i Chin oczywiście) miał przynieść władzę totalną przy opanowaniu zamówień dla ludzkiej „biomasy” czyli nas sterowanej przez IT i media.  To wszystko obudziło szczątkowy już na zachodzie kapitał przemysłowy do działania. Wszędzie są obecni „żymianie” oczywiście , stąd Trump stawia na żymian nacjonalistycznych na bliskim wschodzie w wojnie ze swoimi żymianami kosmopolitycznymi. Ci żymianie nacjonalistyczni tak się składa mówią biegle po …rosyjsku.

zaloguj się by móc komentować

ddam @Magazynier
10 stycznia 2025 10:07

Grenlandia zaprasza USA do współpracy

" W wydanym oświadczeniu ministra ds. niepodległości i spraw zagranicznych Grenlandii Vivian Motzfeldt podkreśliła, że "Grenlandia z niecierpliwością oczekuje rozmów z USA dotyczących współpracy biznesowej, rozwoju grenlandzkiego sektora surowców, w tym surowców krytycznych i innych istotnych obszarów".

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Grenlandia-proponuje-USA-wspolprace-przy-wydobyciu-surowcow-krytycznych-8871906.html

https://x.com/greenlandmfa

zaloguj się by móc komentować

zkr @Drzazga 10 stycznia 2025 09:36
10 stycznia 2025 11:12

> Meksyk dobrze widać w filmie " Adwokat" z Javierem Bardem i Penelopą Cruz.

Straszny film.
Niesamowita jest rozmowa z Jefe:

https://www.youtube.com/watch?v=4nnqpZICG2Q

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ddam 10 stycznia 2025 10:07
10 stycznia 2025 11:18

Znaczy, że ustalenia w tej kwestii odbyły sporo wcześniej  a newsowa "bomba" została odpalona  tylko dla ludożerki

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @zkr 10 stycznia 2025 11:12
10 stycznia 2025 12:05

Film dobry, ale większości się nie podobał. Sądzę, że uderzył w coś w człowieku o czym nie ma ochoty myśleć, nie chce mieć takich dylematów. Nawet na ekranie.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Magazynier
10 stycznia 2025 12:10

W serialu na Netflixie o duńskiej pani premier "Rząd" sprawa Grenlandii jest dość dobrze przedstawiona zarówno z perspektywy Duńczyków jak i mieszkańców i elit Grenlandii. 

Grenlandia jest już Trumpa.

zaloguj się by móc komentować

jpw @Magazynier
10 stycznia 2025 12:29

https://wszystkoconajwazniejsze.pl/pepites/niepodlegla-grenlandia-znajdzie-sie-pod-wplywem-chin-i-rosji-trump-musi-dzialac/

https://zawielkimmurem.net/2025/01/09/grenlandia-wraca-na-naglowki/

zaloguj się by móc komentować


klon @Drzazga 10 stycznia 2025 09:36
10 stycznia 2025 15:47

<<<Tylko co dziś jest łatwe, my z takim Tuskiem nie możemy sobie  dać rady? >>>

Rodzą się same pytania..... 

"Dać radę" to co niby zrobić? A "my" to niby kto? 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @klon 10 stycznia 2025 15:47
10 stycznia 2025 17:23

Przy piekle nowych Babilonów jakim jest np wymieniony przez autora Meksyk - My - Polacy mamy takie małe piekiełko.

I dlatego słabo z nim walczymy bo doskonale od wieków umiemy sobie z nim radzić. To są nasze czarty pomniejsze, obśmiane i oswojone. Poważne Państwo nie ma komu robić.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Drzazga 10 stycznia 2025 17:23
10 stycznia 2025 17:39

<<<Poważne Państwo nie ma komu robić.>>>

Zgoda. Działania skuteczne podejmować można posiadając ku temu środki. Statystyczny obywatel PL może jedynie wrzucić do urny, kartę "plebiscytową" - jak mawia jeden z tu komentujących- lub zlecić wrzucenie do urny swoich prochów. N

Środki i narzędzia do "robienia państwa" są wciąż w posiadaniu tych, co przyjechali na czołgach. Oraz ich ich potomkowie. Coraz częściej. 

 

zaloguj się by móc komentować


MZ @Drzazga 9 stycznia 2025 21:46
10 stycznia 2025 18:00

"...Meksykanie to zrobią jak dostaną na tacy dobrą ofertę..."

A może by Amerykanie przestali składać oferty obcym narodom i państwom a złożyli ofertę własnemu narodowi...a potencjał mają .

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @klon 10 stycznia 2025 17:39
10 stycznia 2025 18:03

Jest mała szansa, bo wnuki tych co przyjechali na czołgach mają większe ambicje niż proponowana im przez ojców "ciepła woda w kranie" To Oni chcą zarządzać czymś lepszym, bo czują że mają ku temu możliwości i kompetencje.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @MZ 10 stycznia 2025 18:00
10 stycznia 2025 18:10

Narodowi już złożyli, widać tam zarysy polityki długofalowej nie tylko dla swojego narodu, ale i dla Świata. I widać, że mają kilka scenariuszy, oferta dla Meksyku jest częścią składową dla własnego Narodu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 10 stycznia 2025 18:00
10 stycznia 2025 18:18

No,  co  Pan,...

...  przeciez  ,,Amerykanie,,  zyja  z  tego  zlodziejskiego  ,,skladania  ofert,,  innym  narodom,...  jeszcze  sie  Ameryka  rozsypie...  i  co  wtedy  ,,beNdzie,,  !?!?!?

 

To  taki  ZDYCHAJACY  ,,modus  operandi,,...  my  sie  o  nim  przekonujemy  juz  od  ladnych  paru  dziesiatek  lat  i  ciagle  nam  malo.  Niebawem  Ukry  sie  przekonaja...  i  Dunczycy.

Pozabijac  ich  PUSTAKOW  i  BANKRUTOW  pustym  smiechem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 10 stycznia 2025 18:10
10 stycznia 2025 18:22

Tak,  tak,...

...  maja  i  krzywe  nogi  !!!

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Paris 10 stycznia 2025 18:22
10 stycznia 2025 18:37

Więcej optymizmu Pani Paris, może nam też złożą ofertę. 

zaloguj się by móc komentować


klon @Drzazga 10 stycznia 2025 18:03
10 stycznia 2025 19:03

<<<To Oni chcą zarządzać czymś lepszym, bo czują że mają ku temu możliwości i kompetencje.>>>

Hmmm. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale wnuki "czołgistów" obstawiają w sporym stopniu instytucje:  "sprawiedliwości społecznej", akademickie, bankowe, podatkowe, kulturowe i medialne.
Łatwo przez to prowadzić ich krewnym i znajomym biznesy. To jaka tu szansa dla nas? Duża podwyżka - podobno z wyrównaniem - ubeckich emerytur zapisana w budżecie na 2025 r? Czy na pewno zarządzanie "czymś lepszym" będzie korzystne dla całego społeczeństwa? Bo jeśli "lepszym" jest konieczność zwrotu pożyczki zaciągniętej w ramach KPO z budżetu, na który zrzucamy się wszyscy, a unijny pieniądz trafia do prywatnej firmy p. Kulczykowej, to uważam że od '44 mamy constans.
 

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 10 stycznia 2025 19:03
10 stycznia 2025 19:13

Troszkę mnie emocje poniosły:
Powinno być: 
Bo jeśli "lepszym" jest konieczność zwrotu z budżetu pożyczki zaciągniętej w ramach KPO, na który to budżet zrzucamy się wszyscy, ....

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @klon 10 stycznia 2025 19:03
10 stycznia 2025 19:29

Oni jak już są tak zdolni i pracowici i ambitni jak My to mają jednak łatwiej w drodze na szczyt. 

Problem widzę już na samym szczycie, bo Oni tam nie widzą miejsca dla Nas. Albo kooptacja jak rokujesz, albo spychanie w dół.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Drzazga 10 stycznia 2025 17:23
10 stycznia 2025 19:44

Meksyk to nie piekło. Meksyk to Sowiety pod rządami Berii. Beria chciał zracjonalizować komunizm, czyli wykorzystać tzw. zdrowy czynnik ekonomiczny. Zabili go, bo nie po to tworzono Sowiety. W Meksyku tak zrobiono, jak marzył Beria - czyli rządzi i bogaci się klan nie w imię komunizmu, ale w imię sprawiedliwości społecznej.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Drzazga 10 stycznia 2025 12:10
10 stycznia 2025 19:50

Grenlandia nie jest Trumpa, tak samo jak Wyspy Czagos nie są amerykańskie, pomimo bazy Diego Garcia.

Ewentualny układ z Grenlandią bedzie ŚCIŚLE powiązany z odzyskaniem Szlezwika-Holsztyna przez Danię. Ten układ będzie dotyczył tylko koncesji gospodarczych, wydobywczych. Grenlandia nie będzie nawet miała statusu Hong-Kongu. 

No ale można sobie na papierze lub w myślach dopusywać Grenlandię do USA. Jak ktoś lubi się odklejać od rzeczywistości, to proszę bardzo. Mimo wszystko wolę tabletki extasy...:) 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @OjciecDyrektor 10 stycznia 2025 19:50
10 stycznia 2025 19:59

Obserwujmy co się będzie działo. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OjciecDyrektor 10 stycznia 2025 19:50
10 stycznia 2025 20:38

Dokładnie, Duńczycy zarobią na dzierżawie, a Amerykanie będą opylać, co wydobędą. Ludowi tylko sufluje się takie głupoty, że Trump napada na Grenlandię. Inna sprawa, że jak Europa się sama zatopi gospodarczo, to tylko Chionoli będzie stać na te zakupy. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @OjciecDyrektor 10 stycznia 2025 19:50
10 stycznia 2025 20:54

To są sprawy sztywno powiązane z doktryną państwa amerykańskiego (doktryna Monroe'a). Elon włazi z butami w wewnętrzą politykę UK, a Trump ma zamiar skończyć chyba tę wojnę o niepodległość.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Drzazga 10 stycznia 2025 12:05
10 stycznia 2025 20:58

> Sądzę, że uderzył w coś w człowieku o czym nie ma ochoty myśleć, nie chce mieć takich dylematów. Nawet na ekranie.

Ciekawa obserwacja.
Ja sie czulem nieswojo po tym filmie. Jest jak uderzenie piescia w ciemie.

A rozmowa adwokata z Jefe to chyba jeden z najlepszych dialogow w historii kina.

zaloguj się by móc komentować

ddam @stanislaw-orda 10 stycznia 2025 11:18
10 stycznia 2025 21:10

Bimba została odpalona, żeby zobaczyć jak zachowają się zwierzęta z europejskiego ZOO. Cel został osiągnięty. Wszystkie media wpatrzone były w Donalda Trumpa Jr. jak lądował prezydenckim samolotem.A on wpadł, powiedział, że zimno, rozdał kilka czapeczek ze znanym skrótem, parę fotek i finto. Nawet jest podobny do aktora z serialu Sukcesja. Polecam serial, jedne z najlepszych dialogów... :)

No dobra na koniec komentarz 

Premier Danii Frederiksen powiedziała we wtorek w telewizji TV2: „Potrzebujemy bardzo ścisłej współpracy z Amerykanami.

Grenlandia leży na najkrótszej trasie między Europą a Ameryką Północną i ma strategiczne znaczenie dla armii USA i jej systemu wczesnego ostrzegania przed pociskami balistycznymi."

zaloguj się by móc komentować

MZ @Paris 10 stycznia 2025 18:18
10 stycznia 2025 21:37

"Szczodrocha33" przedstawił ofertę jaką proponują własnemu narodowi Amerykanie-37tys dolarów za jeden dzień pobytu w szpitalu,bez zabiegów ,tylko diagnostyka.Obserwuję to co roku w lecie jak przylatują znajomi z USA, okulista, optyk,stomatolg,protetyk,analityka ,rehabilitacja, RTG,jutro nie mam czasu na kawę,bo ostatni masaż u fizjoterapeuty a pojutrze odlatuję.

Pozdrawiam Pani Renato.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 10 stycznia 2025 20:38
10 stycznia 2025 21:55

Tak  czy  owak...

...  Europa  SAMA  SIE  NIE  ZATOPI  !!!

 

Nie  ma  takiej  opcji,  a  jesli  juz,  to  ona  jest  od  lat  KONSEKWENTNIE  i  z  PREMEDYTACJA  TOPIONA  przez  te  patologiczna  bande  zarzadzajaca  ,,LOnJO  eLropejskO,,...  i  warto  NIGDY  tego  NIE  ZAPOMNIEC.

Bo  nic  sie  nie  dzieje  SAMO  Z  SIEBIE,  zawsze  trzeba  temu  dzianiu  sie  DOPOMOC.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MZ 10 stycznia 2025 21:37
10 stycznia 2025 21:59

""Szczodrocha33" przedstawił ofertę jaką proponują własnemu narodowi Amerykanie-37tys dolarów za jeden dzień pobytu w szpitalu,bez zabiegów ,tylko diagnostyka.Obserwuję to co roku w lecie jak przylatują znajomi z USA, okulista, optyk,stomatolg,protetyk,analityka ,rehabilitacja, RTG,jutro nie mam czasu na kawę,bo ostatni masaż u fizjoterapeuty a pojutrze odlatuję."

 

Na kawę zawsze jest czas.

Obawiam się mimo wszystko, że będzie Jesień Czejenów.

Tych nadwiślańskich.

Bo służba zdrowia w USA może być porąbana, ale cię wyleczą.

W Polsce wykończą.

Jeśli dojdzie do tego Dzień Sądu, to i Wiesiek Kukuła zaniemówi.

Przynależność do NATO nie ma z tym nic wspólnego.

To są Zjednoczone Siły Natury MECH.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MZ 10 stycznia 2025 21:37
10 stycznia 2025 22:01

Bo kiedy idzie o Polskę to są tromtadracje.

Siwy dym.

Ja na masaż idę niedługo, a odlot już zaliczyłem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 10 stycznia 2025 10:07
10 stycznia 2025 22:02

Ale to wszystko oznacza że rząd światowo to bajka dla wzmożonych. Możliwy jest tylko globalny stolik do pokera. Rosyjscy żymianie to tylko narzędzie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 10 stycznia 2025 20:54
10 stycznia 2025 22:05

Oni  tam  se  wlaza  wzajemnie  !!!

Jeszcze  pare  lat  temu  za  doradce  Trump`ka  robil  niejaki  Nigel  Farage,  ex-euroOSIOL  od  Angoli  w  ,,parlaMECIE,,  brukselskim.  Pamietam  jakie  te  jego  wystapienia  byly  SHOW  dla  ,,ludozerki,,...  jakie  emocje  towarzyszyly  tym  wszystkim  jego  pierdom,...

...  a  niech  sobie  WRESZCIE  lby  pourywaja,...  tylko  skutecznie,  bo  jedni  drugich  sa  warci. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 10 stycznia 2025 21:37
10 stycznia 2025 22:17

No  zaluje  strasznie,...

...  mam  nadzieje,  ze  bedzie  sie  Pan  pojawial  ze  swoimi  rozsadnymi  komentarzami  na  SN...  i  ze  wroci  Pan  do  Polski  !!!

 

Bo  gdzie  Panu  bedzie  tak  dobrze  jak  tu...  wzajemnie  serdecznie  Pana  pozdrawiam  i  zycze  szczesliwego  lotu,

Z  Panem  Bogiem,

 

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @Paris 10 stycznia 2025 22:17
10 stycznia 2025 22:28

Ja jestem cały czas w Polsce i nigdzie sie nie wybieram,to było o znajomych ,którzy przylatuja w lecie i nie mają czasu na kawę...

zaloguj się by móc komentować

klon @BeaM 10 stycznia 2025 20:38
10 stycznia 2025 22:32

<<<... jak Europa się sama zatopi gospodarczo,... >>>

Sporo w naszych komentarzach ogólników. :) 

Europa, czyli EU czy rządy poszczególnych państw? I które z nich mają siłę działać dziś samodzielnie? Wspólnota Europejska powstawała wg wytycznych przesłanych z USA. Przekształcenie EWG w EU odbyło się pod naciskiem (i wg planów) europejskich grup biznesowych. Zaangażowanie finansowe Black Rock w państwowych zakładach Renault przekracza 10%, co pozwala jego przdstawicielowi wnosić uchwały o zwolnieniach grupowych w zakładach. Jak ma się zachować wtedy Macron?  Jaka cześć europejskiej gospodarki zależy od ponad narodowych instytucji? Norweski Fundusz Przyszłości gromadzący zyski ze sprzedaży ropy i gazu ma blokadę na "spontaniczne" (czytaj - samodzielne) wydawanie pieniądza - większość kasy jest "zamrożona" na kontach, a mówimy o kwotach rzędu 1.5 biliona dolarów! Podpisanie przez EU traktatu z MERCOSUR, na prawdę może wykończyć rolnictwo w Europie, a na pewno jakość papki na talerzu znów się obniży. Dlaczego Brukseli  tak napiera? To kilka faktów, które poznałem. O większość pewnie nigdy się nie dowiem.

Czy w świetle powyższego mogę myśleć o Europie jako samodzielnym bycie, dbającym o dobro swoich obywateli? Albo, czy można mówić o samostanowieniu państw w dobie doświadczeń z Najgroźniejszą Chorobą Świata 2019?

 Nie wiem jak jest, więc nie będę mówił jak jest. Od tego są już eksperci :))) z których czasami tu szydzimy. Jednak, czy powinniśmy? No, okay. Intencją ma pewne znaczenie. Jak ktoś jast zadaniowany, to po prostu szkodzi innym za kasę. Ale tak po prawdzie, czy jesteśmy w lepszej niż oni sytuacji? :) 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MZ 10 stycznia 2025 22:28
10 stycznia 2025 22:39

"Ja jestem cały czas w Polsce i nigdzie sie nie wybieram,to było o znajomych ,którzy przylatuja w lecie i nie mają czasu na kawę..."

 

Ja zawsze mam czas na kawę.

W  Polsce jestem też cały czas.

W myślach.

W uczynkach rzadziej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 10 stycznia 2025 22:28
10 stycznia 2025 22:42

Oh,  co  za  ulga,...

...  az  mi  kamien  spadl  z  serca  !!!

 

Juz  w  tym  roku  mialam,  chyba,  ze  3  rozmowy  ze  znajomymi,  ktorzy  sobie  narzekali  na  to,  ze  bardzo  zle  dzieje  sie  w  kraju  Trump`ka.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Paris 10 stycznia 2025 22:05
10 stycznia 2025 22:48

No to właśnie są takie pierdy dla gawiedzi. Doktryna Monroe'a czyli w skrócie mówiąc amerykanizacji Ameryki w sensie zastąpienia wpływów zewnętrznych wpływami USA ma już zdaje się 200 lat z okładem. Przez te 200 lat udało im się z obu Ameryk wysiudać prawie wszystkich - plan zrealizowali powiedzmy w 80% - teraz chyba będą kończyć.

Dobre wieści dla Argentyny, nawiasem mówiąc, bo oni kwestii Falklandów nie odpuszczają, a teraz będą mieli dobry lewar dla swoich skądinąd słusznych roszczeń.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 10 stycznia 2025 22:42
10 stycznia 2025 22:51

"Juz  w  tym  roku  mialam,  chyba,  ze  3  rozmowy  ze  znajomymi,  ktorzy  sobie  narzekali  na  to,  ze  bardzo  zle  dzieje  sie  w  kraju  Trump`ka."

 

To prawda, pani Renato.

 

Żle się dzieje. I to bardzo.

W państwie duńskim oczywiście.

I proszę nawet nie pytać o Polskę.

Bo już w tej chwili zarobki w Polsce przewyższają zarobki amerykańskie.

Przynajmniej w porywach.

Ja na razie planuję nauczyć się strzelać, i kupię broń. Palną.

Bo jak ruszymy na Królewiec z Ojcem Dyrektorem to żadnej ściemy już nie będzie.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 10 stycznia 2025 22:51
10 stycznia 2025 23:27

Broń która jest w naszym zasięgu nie wystarcza na Królewiec.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @klon 10 stycznia 2025 19:03
11 stycznia 2025 00:38

Unijny pieniądz może trafić także do Pana prywatnej firmy i to dużym strumieniem. Warunek - innowacja co najmniej na skalę kraju. I tu nie ma Wy, My - jak masz dobry pomysł na biznes i chcesz się zaangażować  - są możliwości nie tylko dla Kulczykowej.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier 10 stycznia 2025 22:02
11 stycznia 2025 01:20

Stolik jako skutek. Raczej ludzie poza sektorem produkcji kredytu stwierdzili, że bankierom "odwaliło pod kopułką" i trzeba to towarzystwo "przyciąć". Trzeba jednak pamiętać, że oni wszyscy całe życie walczą i to jest ich żywioł ale negocjacja także i kompromis też ale licytowac trzeba wysoko. Ciekawe jest to wsparcie "kraju położonego w Palestynie" w opozycji do bankierów kosmopolitycznych ( są filmiki jak Jakub Rothschild  się tłumaczy jak on to w zasadzie walczył o stworzenie państwa Izrael - dobre biorąc pod uwagę jak traktowali rodaków z Europy Wschodniej  ). Niestety Rosjanie w to się wpisują bo  podejrzewam,  że z aktywów  "akcji most"  zamierzają sobie dopiero  teraz zrealizować zyski. USA stało się krajem elit sterowanym kompromatami z porfela Epsteina. Dlatego odpalono kurację przeczyszczającą zdegenerowane "elity" z przeczyszczeniem stajni Augiasza w Hollywood i show biznesu ( niejaki Diddy ).  Rosjanie ( znaczy ich bezpieka ) pewnie chce się pozbyć pewnych niewygodnych z Ukrainy do czego potrzebny jest powiekszenie terytorium. Tak więc to oczywiście poker 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 11 stycznia 2025 01:20
11 stycznia 2025 08:49

Rosyjscy żymianie długo czekali, aż się doczekali, ale i tak mogą ich potraktować jak murzyna. Władymir Władymirowicz w zasadzie ciągnie ich w dół wypełniony wapnem gaszonym. 

I rzeczywiście Sound of Freedom i wszystkie donosy na handel dziećmi w holiłudzie mają w tle latający sex epress Epsteina. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 11 stycznia 2025 01:20
11 stycznia 2025 08:56

Niestety całe szczęście próby powiększenia terytorium kosztem Ukrainy mogą prowadzić ich do tego dołu z kremlowskim Wołodią na czele. Oni nie rozumieją że Wołodia nie robi tego dla nich tylko po to żeby obronić swój stołek. Może coś rozumieją, ale nie biorą pod uwagę kremlowskiej paranoi, czyli walki o władzę  w zarządzie wschodniosłowiańskim obozem koncentracyjnym. W sumie to jest naturalne. Trudno przestawić się z paranoi kremlowskiej na paranoję bliskowschodnią. Dwa światy, a może i cztery. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 11 stycznia 2025 01:20
11 stycznia 2025 09:46

Tych  ludzi  poza  sektorem  ,,prodOkcji  kredytO,,...

...  jest  zdecydowana  wiekszosc  !!!

 

Ich  konstatacje  sa  jak  najbardziej  sluszne...  ,,towaZyHo  bankowe,,  trza  ciac  jak  zywiol  w  LA,...  bezlitosnie  i  do  popiolu.

Nie  ma  innej  opcji.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @aszymanik 10 stycznia 2025 20:54
11 stycznia 2025 09:51

Nie skończy, bo żeby pokonać Anglię Trump misiałby unieważnić złoto jako środek tezauryzacji. Już to zresztą parę razy pisałem. Tak naprawdę Ameryka dopiero po odłączeniu dolara od parytetu złota zrobiła pieteszy krok na tej drodze. Ale tylko pierwszy. Anglii się nie pokona zajmując ten, czy inny obszar, bo po jakimś czadie okazuje sie, że Amerykanie są niepewni lojalnosci lokalsów i podejmują akcje "antyrerrorystyczne" albo "wzmacniające demokrację". To kosztuje i to dużo, a zatem zmniejsza zyski. Kiepski interes.

Anglii zaś do pokonania USA wystarczy odciąć Amerykę od Pacyfiku i podejmuje ona takie działania długofalowo, używając Meksykanów. Jedyna obrona przed tym, to złożenie atrakcyjnej oferty Meksykanom. Stad te groźby czy cła przeciw Meksykowi to droga donikąd.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 11 stycznia 2025 09:51
11 stycznia 2025 10:01

Nie tylko Meksyk. Londyn zagrywa też za pomocą Chin. Teraz wygląda na to, że zrobił jakieś koncesje na rzecz Pekinu. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 11 stycznia 2025 09:46
11 stycznia 2025 10:01

Dlatego Trump stawia na odbudowę przemysłu czyli także swojego zaplecza politycznego na przyszłość czemu "sprzyja" zielony ład czyli  drogi prąd. Już firmy zwiewają do USA nawet niemieckie. Niemcy piszczeli, że podobno opierali się na ekspertyzach ( pewnie podobnych ekspertów jak tych co pisali że Irak ma broń chemiczną ).  To samo z Mercosur - jakim trzeba być idiotą żeby zaoorać swoje rolnictwo i sprowadzać żywność z Ameryki Południowej. Wystarczy rozpętać tam małą wojenkę i ..nie bedzie sznycli  ...no ale będą kotlety syntetyczne...kto to produkuje ? ..i o to chodzi...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier 11 stycznia 2025 08:56
11 stycznia 2025 10:39

Miałem na myśli powiększanie terytorium "państwa położonego w Palestynie". Rosji śni się scenariusz kolei szybkich prędkości "z dworca gdańskiego" do Palestyny.  Rosja to stacja benzynowa plus bezpieka. Do wojny zastosowali darwninizm społeczny wysyłajac więźniów i z ich perspektywy mniej wartościowe ludy.  Niemcy chcieli im zamontować Nawalnego prawie jak Lenina a jak zaczęli brykać to zakończyli "projekt Nawalny" w ich stylu . Było gorąco w czasie marszu Prigożina na Moskwę no ale w efekcie rzeczony "spadł",  co było do przewidzenia prędzej czy później w cywilizacji turańskiej . W USA oczywiście pokolenie nie ma wiedzy o procesach w świecie bo uniwersytety w 95 % zajmują młodzież  genderem.  Stąd wizja Muska czyli podboju kosmosu może być dla młodych perspektywą tak jak aktywność Kennedy-ego , Vanca czy nawet Mela Gibsona. Wydarzenia, które widzimy to procesy odpryskowe ( straszenie na razie ujawnieniem listy Epsteina, cenzura na informacje o szczepionkach - spowiada się z tego Zuckerberg, ktoś biega po Kaliforni i podpala chałupy - nie wiadomo czy zacieranie śladów pedofilii czy może podpuszczenie "ostatniego pokolenia" do klejenia sie do asfaltu itp. Na razie producenci kredytu uruchomili egzekutywę w Unii i chcą uciszyć Muska i jego twitter (x) no ale wtedy uruchomi swoją sieć satelitów. Montowana jest miedzynarodówka antytrumpowa . Ciekawe kto się zapisze . Na pewno armia eurokratów . W każdym razie pewne  procesy są uruchomione i cdn. 

zaloguj się by móc komentować

LaSalle @OjciecDyrektor 10 stycznia 2025 19:50
11 stycznia 2025 13:20

Jak wg Pana mialoby wygladac odzyskanie SzH przez Danię?

zaloguj się by móc komentować

ddam @Magazynier
11 stycznia 2025 13:51

No to poczytajmy:

"Czy w 2025 roku pójdziemy na wojnę? Jeśli tak, Wielka Brytania jest żałośnie nieprzygotowana

Partia Pracy powinna wykazać się pokorą i zaangażować Borisa Johnsona i Nigela Farage’a w rozmowy z Donaldem Trumpem, aby osiągnąć brytyjski priorytet narodowy: uniemożliwić nowo wybranemu prezydentowi USA odniesienie dyplomatycznego zwycięstwa nad Władimirem Putinem

Miejmy nadzieję, że szczyt europejskich złudzeń został osiągnięty 7 grudnia, kiedy komentator telewizyjny podczas ponownego otwarcia katedry Notre Dame w Paryżu zastanawiał się na głos, czy żółty krawat i niebieski garnitur nowo wybranego prezydenta USA Donalda Trumpa należy odebrać jako pozytywny sygnał, że nie porzuci on Ukrainy.

Sekretarz generalny NATO Mark Rutte nie miał takich złudzeń. Dwa tygodnie wcześniej spotkał się z Trumpem w Palm Beach na Florydzie. Według wysokiego rangą urzędnika NATO w Brukseli, wyszedł z tego spotkania z głębokim szokiem. Rutte zastanawiał się, czy europejskie zobowiązanie do wydawania 3 procent PKB na obronę zadowoli nową administrację USA, czy też wymagane będzie 4 procent. Od tego czasu wypowiedział się donośnym apelem do sojuszników, aby przyjęli mentalność wojenną.

Siły brytyjskie mogą przetrwać tylko tygodnie wojny

Wielka Brytania jest uważana za lidera JEF, ale starszy Estończyk powiedział mi, że stanowisko Londynu jest traktowane ze wzrastającym sceptycyzmem. W przeciwieństwie do Polski, która potępiła Rosję znacznie zwiększonymi wydatkami wojskowymi, Wielka Brytania „dobrze mówiła”, nie podpierając słów zdolnościami wojskowymi. Pochwalił byłego sekretarza obrony Bena Wallace’a za szkolenie sił ukraińskich od 2014 r. i za dostarczenie pocisków przeciwpancernych NLAW na początku kampanii, a następnie za dostarczenie pocisków dalekiego zasięgu Storm Shadow. Jednak Wallace doprowadził własne siły zbrojne Wielkiej Brytanii do ruiny i nie uzupełnił zapasów amunicji dostarczonych Ukrainie.

...Ukrainie brakuje siły roboczej i zaczyna tracić ducha. Francja i Niemcy są w politycznym chaosie. Po porażce w Syrii Putin może nie być w nastroju do kompromisu..."

Całość:

https://www.scotsman.com/news/opinion/columnists/are-we-going-to-war-in-2025-if-so-uk-is-woefully-unprepared-4920676

Inne tego samego autora 

https://www.kcl.ac.uk/people/tim-willasey-wilsey-cmg

 

Czy rok 2025 będzie dla Europy powtórką roku 1938?

https://www.rusi.org/explore-our-research/publications/commentary/will-2025-be-repeat-1938-europe

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @ddam 11 stycznia 2025 13:51
11 stycznia 2025 17:34

"No to poczytajmy:

"Czy w 2025 roku pójdziemy na wojnę? Jeśli tak, Wielka Brytania jest żałośnie nieprzygotowana"

 

Po co czytać?

Wystarczy spojrzeć na mapę.

Jaki interes ma Rosja w atakowaniu Wielkiej Brytanii?

Należałoby raczej zadać sobie pytanie czy Polska jest przygotowana.

Obrona cywilna nie istnieje, sprzęt masowo kupowany przez rząd - minie z 6-8 lat zanim trafi na wyposażenie wojska, albo i dłużej.

Gdzie logistyka, centra naprawcze, magazyny części zamiennych?

Gdzie inwestycje w rozwój polskiego przemysłu zbrojeniowego?

Warto się nad tymi kwestiami zastanowić.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 11 stycznia 2025 10:39
11 stycznia 2025 17:36

"Rosja to stacja benzynowa plus bezpieka."

 

Ja bym to skorygował i wyprowadził trochę inne równanie.

Rosja = stacja benzynowa + wyrzutnie głowic nuklearnych + bezpieka.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 11 stycznia 2025 10:39
11 stycznia 2025 17:37

I o ile stację benzynową i bezpiekę można do biedy olać, to wyrzutni już się olać nie da, żadną miarą.

zaloguj się by móc komentować

sannis @Szczodrocha33 11 stycznia 2025 17:37
11 stycznia 2025 19:22

Z tymi wyrzutniami to może być jak ze Starami u nas w LWP. Połowa w razie "W", to by nie wyjechała - paliwo rozkradzione, opony sparuszałe a akumulatory przehandlowane... 

zaloguj się by móc komentować

klon @sannis 11 stycznia 2025 19:22
11 stycznia 2025 20:06

<<Z tymi wyrzutniami to może być jak ze Starami u nas w LWP >>>

Podobno tak właśnie jest. Rosjanie straszyli połowie 2024 r. że wystrzelą superpocisk na Dnipro i jak mówili tak zrobili. Wykorzystali w tym celu rakietę balistyczną z arsenału jądrowego tylko z klasycznym ładunkiem. Rakieta nigdy nie doleciała do Dnipra, a Rosja przestała straszyć atomówkami. Śzczegółów nie pamiętam, ale upatry znajdzie info na sieci, Ja usłyszałem to na kanale Andromedy, która to yutuberka przygotowuje podkasty o sytuacji w Rosji. Życie codzienne gospodarka i co tam wojskowi rosyjscy piszą w ichniejszej prasie "branżowej".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @sannis 11 stycznia 2025 19:22
11 stycznia 2025 20:13

Faktycznie, może tak być.

Wystarczy jednak że ta druga połowa wyjedzie.

I wtedy będzie niewesoło.

Wszystkim, łącznie z tymi którzy te wyrzutnie uruchomią.

 

Dla nas jest jeszcze dość daleka droga do wyjścia z Polski Ludowej:

https://defence24.pl/polityka-obronna/general-zgubil-miny-przeciwczolgowe-szef-logistyki-odwolany

zaloguj się by móc komentować

ddam @Szczodrocha33 11 stycznia 2025 17:34
11 stycznia 2025 21:20

Po co czytać? Chociazby po to aby łuski spadły z oczu wielu interlokutorów. Cały europejski zachód jest tylko mocny w gadce jak w 1938, i gdyby co, to zostalibyśmy sami. To są pajace. Donalt Trump je ich jako przekąskę. Podobnie jak rzekome "gwarancje' dla Tuska. Chcą abyśmy tak myśleli. A on zwyczajnie poczytał "Gdy jesteś słaby udawaj silnego, gdy jesteś silny - udawaj słabego" i to realizuje. Wziąl do pomocy parę klaunów z partyjek. To tylko pokazuje jak mierna jest opozycja. No ale jak od 30 lat ciagle chodzi się marynarce i nic innego sie w życiu nie robiło, to ich się roluje jak chce. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ddam 11 stycznia 2025 21:20
11 stycznia 2025 22:09

" Cały europejski zachód jest tylko mocny w gadce jak w 1938, i gdyby co, to zostalibyśmy sami. To są pajace."

 

Jeżeli dajemy się tak robić pajacom, to kim my jesteśmy?

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 11 stycznia 2025 10:01
11 stycznia 2025 22:09

W  Pikardii  pod  Paryzem...

...  produkuja  to  g*wno  juz  od  paru  lat  !!!

 

A  w  Wietnamie  ,,robaczany  biznes,,  prowadzi  synus  UVDL...  tak  sie  ,,plagiatorka  Ostawila,,.

zaloguj się by móc komentować

ddam @Szczodrocha33 11 stycznia 2025 22:09
12 stycznia 2025 09:26

My - zwykli zjadacze chleba - jesteśmy albo być powinniśmy Iskrą dla Europy i świata 

Pokazaliśmy to przyjmując milion łudzi z Ukrainy z porywu Serc do naszych prywatnych domów...

Tamci w marynarkach nad dzielą dla swoich brudnych interesików...

Ale znaków dostajemy mnóstwo - kto jest Jedynym Panem - jak choćby pożar w Los Angeles i płonący napis Hollywood...

Zatem zapraszam 

https://polskanaskale.pl/

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 11 stycznia 2025 20:13
12 stycznia 2025 09:57

> Dla nas jest jeszcze dość daleka droga do wyjścia z Polski Ludowej:

Chcialbym, zeby to byl tylko wynik balaganu spowodowanego "mentalem" jeszcze z czasow PRLu a nie nieudane dzialanie jakichs "szatanow" grasujacych w naszym kraju

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 11 stycznia 2025 16:51
12 stycznia 2025 10:04

Zapomnialem wrzucic fragment:

"Powołując się na źródła w NATO, dziennik "Iltalehti" opublikował plan Rosji dotyczący ataku na wschodnią flankę Sojuszu.

Z informacji, jakie przekazał dziennik wynika, że Moskwa planuje utworzyć strefę buforową w fińskiej Laponii i norweskim Finnmarku.Ten plan miał już zostać przećwiczony podczas manewrów wojskowych.

– W 2017 roku Rosja ćwiczyła atak na Norwegię, Finlandię i kraje bałtyckie podczas manewrów Zapad. Rosjanie nie zrezygnowali ze swojego planu, lecz chcą go zrealizować po zakończeniu wojny w Ukrainie. Według naszych informacji plan nadal istnieje, a Rosjanie nie porzucili zamiaru jego realizacji – przekazał rozmówca z NATO w rozmowie z fińskim dziennikiem "Iltalehti".
Atak na kraje bałtyckie

Plan zakłada, że 14. Korpus Armijny zaatakuje norweskie wybrzeże od strony Murmańska z morza, lądu i powietrza. Z kolei w Laponii mają wejść oddziały, których celem będzie przejęcie kontroli nad nad lotniskiem Ivalo. Do ataku miałyby zostać wykorzystane wojska rakietowe rozmieszczone na Półwyspie Kolskim. Ogólnie w operacji miałoby wziąć udział co najmniej kilkadziesiąt tysięcy żołnierzy.

Rosja ma planować zdobycie północnego wybrzeża Zatoki Fińskiej, co utrudniłoby pomoc dla Estonii z tego kierunku. Z informacji, jakie uzyskał dziennik wynika, że Kreml dąży do granic Traktatu z Turku z 1743 r. oraz ma następnie zaatakować kraje bałtyckie: Litwę, Łotwę i Estonię."

To jest chyba oryginal (tlumaczenie google jest zgodne z powyzszym tekstem):

Analyysi: Venäjä harjoitteli hyökkäystä Suomeen ja Viroon – Näin vakava on Naton uhka-arvio
 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @klon 11 stycznia 2025 20:06
12 stycznia 2025 10:43

Jesteśmy 3 siłą w NATO po USA i Turcji. Będąc słaby udawaj silnego?

Ani silni ani słabi, podzieleni. 

zaloguj się by móc komentować

klon @Drzazga 12 stycznia 2025 10:43
12 stycznia 2025 11:34

Jest to wszystkim na rączkę. Siły zbrojne PL będą walczyć w ramach NATO, ale nie będą stanowić oparcia dla etnosu znad Wisły. Dawny RON nie może się odrodzić jak sądzę, bo mógłby niektórych uwierać. 

BTW 

Trochę mnie dziwi fakt podpisania przez pierwszy rząd Tuska umowy o współpracy polskich służb kontrwywiadu z FSB. Przecież byliśmy już NATO. Czy to nie wskazuje, że w tamtym czasie była "sztama" między Moskwą i Zachodem? To tak w okolicach 2010 jak pamiętam. Zatem, na pewno nie jesteśmy podmiotem wydarzeń. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @klon 12 stycznia 2025 11:34
12 stycznia 2025 11:56

> Czy to nie wskazuje, że w tamtym czasie była "sztama" między Moskwą i Zachodem?

To byly czasy Obamy, wiec....

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @klon 12 stycznia 2025 11:34
12 stycznia 2025 12:15

Miał być reset i dlatego wydarzył się Smoleńsk. Ciekawy jestem jak teraz poukładają klocki? Międzymorze jest konieczne i dla nich i dla nas, pewnie pozostaje kwestia kto za to zapłaci.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @klon 12 stycznia 2025 11:34
12 stycznia 2025 12:17

NATO też się przedefiniuje.

zaloguj się by móc komentować

zkr @ddam 11 stycznia 2025 13:51
12 stycznia 2025 12:32

> Czy rok 2025 będzie dla Europy powtórką roku 1938?

Warto pamietac, ze w tym roku beda cwiczenia Zapad 2025

A tu artykul Andreja Sannikau:
Zapad 2013, Zapad 2017, Zapad 2021 - każde manewry były zapowiedzią, co planuje Putin

zaloguj się by móc komentować

emirobro @Magazynier
12 stycznia 2025 12:48

https://www.youtube.com/watch?v=FhiN_gU7rzc
TRUMP ZAGRAŻA EUROPIE? PROFESOR NOWAK TŁUMACZY

To jest glownie wojna ideologiczna i najwazniejsza jest Europa a w niej wybory wybory prezydenckie w nad Wisla. 
Walka bedzie sie dalej zaostrzac a opinie polaryzowac, nawet na tym blogu.  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ddam 12 stycznia 2025 09:26
12 stycznia 2025 14:44

"My - zwykli zjadacze chleba - jesteśmy albo być powinniśmy Iskrą dla Europy i świata"

 

Już raz byliśmy iskrą dla Europy i świata.

I zostaliśmy z fiutem w ręku na wietrze, a dookoła ruiny i groby.

Jeszcze do tej pory nie możemy się z tego wydobyć.

 

Dziękuję za link, modlitwa jest ważna oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @klon 12 stycznia 2025 11:34
12 stycznia 2025 14:45

"Zatem, na pewno nie jesteśmy podmiotem wydarzeń."

 

Jesteśmy przedmiotem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @emirobro 12 stycznia 2025 12:48
12 stycznia 2025 14:48

"To jest glownie wojna ideologiczna i najwazniejsza jest Europa a w niej wybory wybory prezydenckie w nad Wisla."

 

Ważne to są wybory prezydenckie w USA.

Bo tam prezydent posiada realną władzę.

W Polsce prezydent ściska ręce, przechadza się przez szeregiem kompanii honorowej wojska polskiego i przypina ordery.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Szczodrocha33 12 stycznia 2025 14:48
12 stycznia 2025 15:26

I jest przedłużonym mieczem - ręki prezydenta, który ma władzę.

Trzeba rozumieć jaką rolę oełni ręka naszego Prezydenta 

zaloguj się by móc komentować

ddam @zkr 12 stycznia 2025 12:32
12 stycznia 2025 18:22

No właśnie, a w dodatku mamy farbowanego lisa z wysp. I już wiadomo skąd teleportował Tusk swoje "rewelacje"

https://babylonianempire.wordpress.com/2024/11/04/ci-paskudni-anglicy-brytyjski-wywiad-ponownie-bierze-donalda-trumpa-na-celownik/

zaloguj się by móc komentować

ddam @Szczodrocha33 12 stycznia 2025 14:44
13 stycznia 2025 09:19

"a dookoła ruiny i groby."

Widzisz Polska nosi charyzmat Krzyża. I My tego Krzyża nie odrzucamy. Może dlatego jeszcze istniejemy na mapach świata.

Bo przecież nie chodzi o to tu i teraz :)

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @Szczodrocha33 11 stycznia 2025 22:09
16 stycznia 2025 09:47

Ludzikami odciętymi od startegicznych informacji. Względnie ludzikami z częściowym dostępem do ważnych info. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ddam 13 stycznia 2025 09:19
16 stycznia 2025 09:49

Zgadzam się z moim przedmócą. Krzyż wyznacza strategię działania. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @emirobro 12 stycznia 2025 12:48
16 stycznia 2025 09:53

Zgadzam się ale nie koniecznie z prof. Nowakiem. To zależy jak zagra kasta dyrektorska w Polszcze. Zresztą to nie jest jednorodna kasta. Dyscyplina kastowa w tych wyborach i w parlamentarnych już nie zadziała. Kamtuskownia pokazała coś brzydkiego wszystkim. Tak więc kasta się rozczłonkuje na volksdeutschów, rusofilów i instyktów samozachowawczych. Zależnie od sympatii religijnych żon dyrektorów.

zaloguj się by móc komentować

ddam @Magazynier
16 stycznia 2025 10:28

" Trump zatem stracił zaufanie do ZK "

Nic dziwnego.

Do tego skrótu ZK dodałbym literkę R i mamy ZKR. Jak przypomnimy sobie jak w przeszłości zinfiltrowano ZK niemal do cna przez Rosję to nie dziwi nic , że mamy tam takiego kabotyna jak Starmera (chroniącego pedofila Jimmy’ego Savile’a - zniknęły kluczowe akta w Koronnej Służbie Prokuratorskiej, które szefem był wówczas Starmer). Piątka z Cambridge zdradza po dziś dzień. Uderzający jest przecież fakt, że agenci FSB, mający zabić Siergieja Skripala, tak beztrosko spacerowali sobie po ulicach Salisbury. A wczoraj na bbc.com podano a raczej przypomniano poprzez opublikowane dokumenty MI5 jak to przez 10 lat ukrywano, że dworzanin - o nazwisku Blunt - Królowej Elżbiety II był radzieckim szpiegiem… Zatem nie dziwi nic, że Roberto Calvi zwiewał do stolicy Albionu do swoich? ale których?, i  nic mu to nie pomogło bo chłopa powiesili z cegłami w kieszeni pod Blackfriars Railway Bridge. Do dzisiaj nie wiadomo jak to zrobiono z naszym gen. Sikorskim po kolejny raz utajniono dokumenty na lat wiele. Nie chce iść dalej… ale ta szeroka współpraca ZK i R znana jest od lat…i niekorzystna dla nas. Wedle tego powiedzenie : chroń nas od przyjaciół...

W stylu prześmiewczym ale prawdę mówi:

http://youtu.be/BiD5a_HS8nE?si=-rYTMQdVch3km1nL

 

zaloguj się by móc komentować

ddam @Magazynier
16 stycznia 2025 14:31

Jedna z najlepszych wiadomości początku tego 2025 roku:

Net Zero Asset Managers od 13 stycznia 2025 r. zawiesiła swoją działalność po wycofaniu się BlackRock

To najbardziej wpływowe odium wciskało bełkot o "płonącej planecie". Poszła za tym m.in. likwidacja polskich kopalń, zakazy pieców, silników spalinowych i innych tego typu bredni. Przyszedł Trump i wszystko się im sypie... Obyśmy potrafili to wykorzystać...hm...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 12 stycznia 2025 14:48
16 stycznia 2025 17:07

Wbrew pozorom Prezydent jak chce to ma władzę w Polsce. Tylko musi chcieć a nie wysłuchiwać pierdół doradców za 5 zł.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować