-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

PiS założył podsłuchy opozycji. Czyli dlaczego nie krytykuję Zjednoczonej Prawicy?

O podsłuchach mówią politycy Trzeciej Drogi: „Były szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego Paweł Wojtunik powiedział, że dwa dni przed wyborami podczas spotkania w środku CBA w Lucieniu (woj. mazowieckie) miały zapaść decyzje o masowym stosowaniu kontroli operacyjnej wobec przedstawicieli ugrupowań opozycyjnych, ze szczególnym naciskiem na Trzecią Drogę (Polska 2050 i PSL).” https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/zgorzelski-wiedzy-nie-mam-wierz%C4%99-wojtunikowi

Czy podsłuchy zakładano również Tuskowi i KO? Nie zdziwiłbym się, albowiem mamy tu do czynienia z politykami podejrzanymi o kontakty agenturalne. Byłoby to wówczas rutynowe działanie polskich służb. I nie mam na myśli tylko polityków KO. Krzysztof Bosak wyraża wątpliwość. Być może jest lepiej poinformowany.

Natomiast na stronie Ruchu Kontroli Wyborów możemy znaleźć teksty i nagrania, które mówią o poważnych nadużyciach w lokalach wyborczych w czasie głosowania: https://stowarzyszenierkw.org/polityka/jak-sie-falszuje-wybory-w-warszawie-wypowiedzi-czlonkow-okw-mezow-zaufania/ , https://stowarzyszenierkw.org/polityka/dlaczego-z-punktu-widzenia-prawa-wybory-i-referendum-powinny-byc-uniewaznione-i-powtorzone-fragmenty-listu-do-ministra-sprawiedliwosci-do-wiadomosci-rkw/

Przeczytamy tam m.in. o tajemniczych migrujących wyborcach, nocujących tuż przed dniem wyborczym pod lokalami, usłyszymy o wzywaniu policji przez komisje obwodowe w celu usuwania mężów zaufania, o szkoleniach dla członków partii startujących w wyborach, którzy mieli wchodzić w skład nie mężów zaufania ale samych lokalnych komisji ... „i o takich tam ...”. Te numery znamy dobrze z wyborów samorządowych'2015.

Na usuniętym z sieci zdjęciu, zamieszczonym przeze mnie na początku tekstu, dostępnym tylko po żmudnym przeszukaniu internetu, zobaczymy tajemniczy uśmiech przewodniczącego PKW Sylwestra Marciniaka, Sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego, zarejestrowanego 06.03.1987 pod numerem GC 00450/54 jako oficer rezerwy WSW. Przy czym jest „oczywistym”, przynajmniej dla niektórych urzędników IPN, że „wg obowiązujących przepisów prawnych przeszkolenie wojskowe w Szkole Podchorążych Rezerwy i Szkole Oficerów Rezerwy nie jest służbą w organach bezpieczeństwa państwa.” Jakie piękne dementi, nieprawdaż? Zaś wiki rzecze: „W grudniu 2014 wybrany nowym członkiem i zastępcą szefa Państwowej Komisji Wyborczej (ze wskazania szefa NSA). W styczniu 2020 znalazł się w kolejnym składzie PKW, a 11 lutego tegoż roku objął funkcję jej przewodniczącego.” A zatem śledztwo w sprawie nadużyć PKW w czasie wyborów samorządowych w roku 2015 obejmowało również jego. Najwyraźniej śledczy doszli do wniosku, że jest „czysty” … lub „nietykalny”.

Jeśli prezes PiS, ówczesna premier Beata Szydło i Mariusz Kamiński nie doprowadzili do osądzenia i skazania p. Marciniaka i całej ówczesnej państwowej komisji wyborczej, znaczy to że układ magdalenkowy z 1989 roku miał moc w 2015 r. I nadal ma moc. Wycofał się na z góry upatrzone pozycje, ale istnieć nie przestał. A zatem śmierć demokracji, lub przynajmniej jej nieżyt, trwa i ma się dobrze. I propagandowe ułudy wyemitowane przez dziennikarstwo społecznie zaangażowane, jakoby sprzyjające PiSowi, typu p. Ogórek, są w zasadzie naturalną konsekwencją układu. Układu, który mógł a może i musiał zwrócić się przeciw Zjednoczonej Prawicy. Jest on bowiem zarządzany przez oficerów „w stanie spoczynku” prowadzących i ciągle niezadowolonych z buntu braci Kaczyńskich przeciw salonowi, znanego na tym portalu jako salon kacapia.

Częścią układu jest selekcja gadających głów i dopuszczanie ich do przekazu publicznego, masowego i do kasy na to przeznaczonej. Dlaczego PiS nie kopnął układu? Bo to oznaczałoby wojnę, zejście w podziemie podpubliczne, rezygnację z układu z Waszyngtonem i Londynem, rezygnację z Intermare, z inwestycji w armię, z aktywizacji resortów i ich udzielnych książąt, rezygnację z CPK, via Carpatia, portu elbląskiego, hubu szczecińskiego, z udziału w mediach itp. Wojna i tak jest, powiecie mili państwo. Ale bardziej opłaca się prowadzić ją na powierzchni niż w podziemiu. Wzrasta wtedy elektorat. I ja to popieram.

Powołanie rządu KO/Trzecia Droga oznacza zaś przyspieszenie kolejnego, nie wiem już którego, rozbioru Polski. Przy czym zaborca tym razem będzie jeden: Moskwa. Formalnie niby będzie ich dwóch, ale z racji dla nas oczywistych realnie jeden. Jak zwykle potencjalni "volksdeutsche" w priwiślińskim kraju mają nadzieję na udział w łupach, ale kto z nich będzie beneficjentem, to się okaże. Po ostatecznej selekcji.

Rzeczywiście nietykalność „strażników grobu” zależna jest od geopolityki. Decyzja o umożliwieniu opozycji przejęcia władzy w Polsce prawdopodobnie zapadła w marcu tego roku w czasie spotkania p. von der Leyen z prezydentem Bidenem. Przemówienie Karola III w Bundestagu, jego ton i przesłanie, w zasadzie potwierdzają to. A zatem Londyn wyraził przyzwolenie. A stało się to również w Marcu, nie całe trzy tygodnie po spotkaniu POTUSA z przewodniczącą eurobiurokracji. Zjednoczona Prawica zrobiła co do niej należało, i teraz Zjednoczona Prawica może odejść. Sojusznicy są zadowoleni. Ale to nie znaczy że Zjednoczona Prawica może sobie dalej harcować. Jako był rzekł hetman Czarniecki pod Prostkami: „żeby tylko miał głowę na karku, mógłby bitwę wygrać, nie zginąć!” Co w mig pojęli bardziej praktyczni posłowie PiSu, jak np. wojewoda dolnośląski Jarosław Obremski przygotowujący się do zmiany afiliacji. Wskazał albowiem w rozmowie z Radiem Wrocław Donalda Tuska jako jedyny ratunek dla parlamentarnego „bezkrólewia”. Oczywiście my dowiadujemy się o tym dopiero post mortem res publicae, inaczej być nie może. Zresztą powinniśmy być wdzięczni, że litościwie oszczędzono nam stresu z powodu przedwczesnej wiedzy na tematy bieżący i przyszłe.

A zatem w marcu'2023, ustami tow. Leyen, Berlin złożył deklarację zdolności związania sił Moskwy i odsunięcia od Pekinu za pomocą sojuszu z nią. Czy Prezydent USA uwierzył? Nie sądzę. Ma zresztą swoich doradców: deep state. Dał jednak Niemcom szansę. Na krótką metę to się opłaca. Być może tow. Leyen przypomniała również rzecz nader oczywistą, mianowicie że spadkobiercy Plemienia i Olimpu, w sąsiedztwie Niemiec i UE przede wszystkim spadkobiercy Olimpu, czują dyskomfort z powodu paktowania deep state'u z jakimś katolickim pomiotem z Europy środkowej. To uczyniło polską Zjednoczoną Prawicę niekoniecznym ogniwem w systemie bezpieczeństwa. Dlatego salon trepiarnia wciąż jest aktywny i takim pozostanie. Rzecz jasna do czasu …

Co robić? Jak żyć, panie premierze? Odpowiedź jest oczywista. Uciec się do najważniejszego gwaranta naszego bezpieczeństwa: do Serca naszego Władcy, Króla dziejów. Oczywiście, to nie jest proste. Albo raczej jest proste, ale niełatwe. Na przeszkodzie stoją bowiem iluzje i przeszkody iluzoryczne. Trzeba pokonać zjawy i fatamorgany. Czego nam i zarządowi Zjednoczonej Prawicy szczerze życzę.



tagi: londyn  moskwa  berlin  waszyngton  zjednoczona prawica  wybory 2023  jak żyć panie prezydencie 

Magazynier
22 października 2023 17:16
39     2354    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Matka-Scypiona @Magazynier
22 października 2023 17:33

Plus! Przejdźmy do porządku dziennego. Na polityków się głosuje, a nie za nich ginie. Spartaczyli, co mieli spartaczyc. Nami na pewno się nie przejmują. Pozdrawiam! 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Matka-Scypiona 22 października 2023 17:33
22 października 2023 17:38

Nie spartaczyli, bo granic wyznaczonych przez układ przekroczyć nie mogli/nie byli w stanie. Dobór i dopuszczenie do sfery publicznej i do kasy dziennikarzy i publicystów jest część układu. PiSowcy nami przejmują się, a nawet KO i Trzecia Droga. Z powodów różnych i różnistych, w różnym stopniu, ale przejmują się. Są przecież pomiędzy geopolityką a nami pospolitakami.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier
22 października 2023 18:42

To jest "hedżing". Zarówno 3D - ma wypadek, gdyby ktoś z nich odszedł do koalicji z PiS ("przepraszamy p. Tusku..stało się tak, bo te wredne pisiory miały na nich haki i groziły wypuszczeniem taśm"), jak PiS - spróbujcie nas tknąć, to zrobimy wam aferę taśmową 2.0. 

Pewnie stąd mają takie dobre humory pisowcy po przegranych wyborach. 

Nie wiem po co się Pan odwołujesz do NSPJ? Przecież to wszyscy agnostycy lub katolicy "kulturowi", czyli przyjemności tak - obowiązki nie. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 22 października 2023 17:38
22 października 2023 18:59

Byli w stanie. Gdyby mieli wolę i doktrynę to 8 lat wystarcza na budowę nowego Państwa. Ale jak ufność w badaniach/analizach/.. i poczucie nieomylności to pobudka jest jak wiadro zimnej wody. Usprawiedliwień nie ma żadnych. Spiskowe teorie zawsze są usprawiedliwieniem a rzeczywistość skrzeczy. Układów jest wiele.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 22 października 2023 18:42
22 października 2023 19:21

Nie wszyscy. Lech Kaczyński odprawiał drogę krzyżową. Zresztą nie znam ich od tej strony. Wszyscy zaś, jak padnie na nich strach, powiedzmy niektórzy z wszystkich, dostaną szmergla. Dla Moskwy ten hedging jest tyle wart co wszy na pościeli. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 22 października 2023 18:59
22 października 2023 19:22

O taki idealizm nigdy bym cię nie podejrzewał. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 22 października 2023 18:59
22 października 2023 19:23

Doktrynę by mieli, gdyby prezes był Gabrielem Maciejewskim. 

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @Magazynier 22 października 2023 19:23
22 października 2023 19:52

Powiedzmy, gdyby Prezes za doradcę wziął GM.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier
22 października 2023 19:53

> Decyzja o umożliwieniu opozycji przejęcia władzy w Polsce prawdopodobnie zapadła w marcu tego roku

Pozniej bylo pozniej pare sygnalow swiadczacych, ze tak sie zaczyna dziac.

Rezygnacja (czy tez zmuszenie do rezygnacji) Wallaca'a bardzo mnie zaskoczyla. Niby nie zwiazane z Polska ale chyba nie do konca...

Pozniej mielismy "pivot" Zelenskiego w strone Niemiec.

Skipper na swoim blogu wspomnial w lipcu o  manewrach "ukraińskiej dyplomacji, próbującej wekslować Polskę na boczny tor "
Gdy to przeczytalem to bylem zaskoczony ale widac, ze OSINTowcy wiedza wczesniej co bedzie grane...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @zkr 22 października 2023 19:53
22 października 2023 20:11

Pivot Zelonego to już było jadowicie czerwone światełko z syrena.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska 22 października 2023 19:52
22 października 2023 20:16

Jednak to za mało. Doradców prezes słuchać nie musi. Ageopolityka oczekuje od polskich organizacji by nie zajmowały się własną doktryną.  Doktrynami starszych i mądrzejszych  owszem. Ale własną nie. Wlasna doktryna wymaga budzetu. A zeby to mieć trzeba być nad szklanym sufitem.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier
22 października 2023 20:16

Podobno mają przesunąć w Unii przymusową migrację żeby nie szkodzić opozycji w czasie formowania rządu....czyli

po co babcię denerwować niech się babcia cieszy" . PIS chyba nie zdąży wybudować takich ośrodków w okolicach np Wilanowa żeby mieszkańcy nie wyartykułowali sprzeciwu wg zasady NIMBY ( Not in my Backyard ) 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier 22 października 2023 20:11
22 października 2023 20:17

> Pivot Zelonego to już było jadowicie czerwone światełko z syrena.

Polecam wywiad ze Zbigniewem Parafianowiczem

https://www.youtube.com/watch?v=rOf42OieudE

Mowi m.in. o tym, ze Zelenski jest politykiem darwinistycznym jesli chodzi o dyplomacje.
Polska dla niego jest partnerem juz nieco bezuzytecznym.
Wspomina o obowiazujacej w bylym ZSRR zasadzie "Кидай лоха" czyli "porzuc frajera" (jak to przetlumaczyl) w momencie w ktorym partner przestaje byc uzyteczny.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 22 października 2023 20:16
22 października 2023 20:20

W  nagrodę za dobre sprawowanie nie Vonder Voman całkowicie podaruje tow. Donkowi tych Palestynczykow Afganow I kogo tam jeszcze nie. Zasłużył wszak usluznoscia.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 22 października 2023 19:23
22 października 2023 20:20

Ano właśnie ..od 2016 po wstępnym rocznym,rozeznaniu,wystarczyłoby czasu,aby pokazać wszędzie pazura.............

Ja jednak nie za bardzo skłaniam się do tego,aby Biden ,czy Karol III sięgał aż do takich "subtelności"...rozdzielając apanaże partyjne.. W końcu Polska to prawie 38 milionów ludzi...i zadziorny naród...skłaniam się raczej do okazyjnego wyłomotania PiS-u przez KE i jej "przewodnią siłę w Unii"...

Na tą okazję składały się wcześniejsze działania KE i mieli swojego człowieka nie tylko w Tusku... przyczyn takiej klęski było dużo,najważniejsza niemożność osądzenia afer,haniebne zachowanie posłów czy senatorów,którzy zasłaniali się imunitetem.PiS był bezsilny w/s Ochojskiej,produkcji filmików-paszkwili i cała gama innych. Odpalano wszystko,mieszając kłamstwa z faktami z koziej wólki.To wszystko i inne już było poruszane w dyskusji na SN...

Link do Stowarzyszenie RKW ,pokazuje jakiego sprytu i organizacji użyto.Jaki będzie tego efekt,tylko drwiny,sądzę... pt "to kłamstwo bo PiS przegrał i czepia się jak pijany płotu"...

Obserwowałam pilnie wszystkie programy,bo miałam czas i powody ...i widziałam jakich przygłupów używano  w TVP,a jakich w TVN i innych.Potencjalny wyborca tak na wsi,jak i w mieście nie otwiera na codzień internetu ,już nawet kupuje mniej gazet---ale otwiera ...........telewizor....ech.! Plusika już dałam wcześniej.........

zaloguj się by móc komentować

olo @Magazynier
22 października 2023 20:23

krotka meta, to jak mysle w naszym przypadku, dopiero przyszle wybory prezydenckie

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 22 października 2023 20:16
22 października 2023 20:40

No tak Peterze,sprawa w/s migracji nabrzmiewa jak wrzód na tyłku z m-ca na m-c,bo też i nowa wojna na Bliskim Wschodzie. Ale rok 2024 tuz,tuż  nowe wybory do samej przenajświętszej Unii.Czy będą chcieli tak Donaldowi robić od razu dobrze,nie będąc pewnym ,co na to wyborcy w krajach członkowskich?......

Chociaż cuda się zdarzają ,może  Donald od razu ozdrowi praworządność i kasa nas zaleje,więc ostatecznie popłaci się wszystkie kary etc...zaległości....

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @olo 22 października 2023 20:23
22 października 2023 20:44

Żeby to nie były już wybory wojewody tylko.... 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 22 października 2023 20:17
22 października 2023 21:33

Żeleński sam zostanie porzucony...jak frajer. Julia Tymoszenko już piłuje pazury...

Jestem pewien, że czeka nas miesiąc zaskoczeń i niespodzianek. 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Magazynier
22 października 2023 21:53

"Jeśli prezes PiS, ówczesna premier Beata Szydło i Mariusz Kamiński nie doprowadzili do osądzenia i skazania p. Marciniaka i całej ówczesnej państwowej komisji wyborczej, znaczy to że układ magdalenkowy z 1989 roku miał moc w 2015 r. I nadal ma moc. "
 

Nie wierzę w wieczność magdalenki. To jest taki sam wirtualny byt jak POPIS, który wszędzie widzą zwolennicy Konfederacji. Był i się skończył, zanim zaistniał. 

Kto to jest spadkobiercy Plemienia i Olimpu?

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier 22 października 2023 17:38
22 października 2023 21:56

Masz rację, nie spartaczyli. Masz rację. Po prostu byli bezsilni, a cokolwiek dobrego zrobili obróciło się przeciwko nim jak przytomnie wskazał Kamiuszek. Może cokolwiek złego zrobili? Proszę więc dyskutantów o listę. Lecz proszę nie wskazywać spraw, które się nie udały, bo np. były źle przeprowadzone. Pytam o sukcesy PiS w umyślnym czynieniu zła. Co się bowiem nie udało, to po prostu trzeba poprawić i powtórzyć, gdy jest potrzebne, albo odetchnąć z ulgą, gdy w istocie jest niepotrzebne. Za co to rozliczać?

Ględząc wte i wewte dyskutanci nie zajmują się przyczynami niemocy (obiektywnej), czy bezsiły (subiektywnej) PiS. Popularną przyczyną jest jakoby niemoc kadrowa u PiS contra przewaga kadrowa u przeciwników, ale przewaga przeciwników w czym? W kompetencjach, w pracowitości? Wolne żarty! A może w nienawiści?

Poza tym inkryminowana niemoc, czy bezsiła PiS wynika z błędów, pomyłek, niefartu, defetyzmu, sabotażu, itd. Ale w sumie to wszystko byłby, moim zdaniem, margines, gdyby nie przedziwne ogólno-społeczne upodobanie do wyolbrzymiania byle zaledwie pozorów tego, upodobanie do przesadnego krytykanctwa, popisywania się w tym celu różnymi gnozami, itd.

Czy rzeczywiście siła przekonywania pewnej prywatnej telewizji była większa, czy po prostu bardziej atrakcyjna, bardziej mobilizująca była nienawiść stamtąd bulgocąca? Nikt nie pyta: dlaczego nienawiść (cało-dwu-kadencyjna, a nie doraźna kampanijna) opozycji wygrała z oferowaną przez PiS powściągliwością polityczną i nawet antykryminalną? Może właśnie ta powściągliwość to był decydujący błąd polityczny PiS? A z czego ona powściągliwość wynikać mogła skoro to opozycja miała monopol na nienawiść? A jeśli ta pisowska powściagliwość wynikała z niemej oferty koncyliacji? Niemej dlatego, bo opozycji brakowało zainteresowania jakąkolwiek koncyliacją, a tylko podnoszeniem progu nienawiści.

Zobaczymy dla odmiany na jaką zwycięską powściągliwość stać będzie niedawną do wczoraj opozycję. Wszak wygrała wybory zapowiadając rozmaite polowania. Jeśli zaś zapowiadała polowania na ludzi, to co za różnica, czy ścigany jest winien skoro wystarczy, że się nie podoba, lub niskie instynkty żądają emocji ścigania? Czy po tym rozpoznawać będziemy tzw. powrót do "normalności"?

Dlaczego wreszcie tyle całkiem mierzalniei dla tak wielu wyrządzonego dobra nie wróciło do PiS? Żydzi fenomen tego rodzaju rozumieją w lamencie: "Cóż za dobro ci wyrządziłem, że aż tak mnie nienawidzisz"? Może więc pora spojrzeć także na siebie, a nie tylko "dobijać" ten PiS. Wszak dobiwszy nie będziemy już mieć nikogo. Wyborcy opozycji też.

 

zaloguj się by móc komentować

olo @Matka-Scypiona 22 października 2023 20:44
22 października 2023 22:56

choc @magazynier wskazal na marzec, to ja bym obstawil listopad zeszlego roku, czyli rakiete w przewodowie; z czego wnioskuje ze pan prezydent duda  do konca kadencji dotrwa

zaloguj się by móc komentować

onyx @Magazynier
23 października 2023 00:15

To CBA w Lucieniu zabrzmiało jak CIA w Langley. Obawiam się jednak, że Wojtunik jest mitomanem takim samyym jak Giertych czy Piński. PiS miał osiem lat żeby cokolwiek rozmontować.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 22 października 2023 21:56
23 października 2023 00:46

Orjanie,cenię sobie zawsze Twoje komentarze,ale rozpatrywanie dobrych uczynków,jest teraz jak obowiązkowy pacierz do pana Boga.To właśnie ta bezsiła była główna przyczyną tego łomotu. Zdecydowanie TVP i inne środki przekazu i komunikacji z potencjalnym wyborą --zawiodły.Nie tworząc już teorii spiskowej Rząd PiS-doskonale wiedział i tolerował ludzi w swoim środowisku -nieusuwalnych. Znów ta bezsiła,tymczasem Opozycja nie miała takich skrupułów z bulgoczącą nienawiścią do PiS-u.

Ludzie odpowiedzialni w przekazach za postrzeganie pozytywnych uczynków- zapraszali szurniętych "gadaczy" ,a językiem "gadaczy"na wszystko było"aferzyści ,złodzieje,Trybunał stanu się Wam należy....Ile razy tak można?....Czy przeciętny wyborca ma choć w części taką wiedzę jak TY,kto jest kim...ucho łapało ten niepokojący sygnał...Publicznie szargali Prezydenta,a teraz nagle zrobili zwrot i już jest pan PREZYDENT,bo nie są w stanie go nawet "demokratycznie "obalić... Fałsz,obłuda...

Z czymś takim od początku była walka i ludzie odpowiedzialni w Rządzie chyba zbyt niefrasobliwie potraktowali "igraszki" Opozycji. Były przecież ostrzeżenia ,że pójdzie duża kasa na te igraszki z fundacji,czy innymi sposobami.Przecież żadna "siła Zachodnia"nie zmieniłaby wyników po fakcie...ale przed faktem głosowania ,kto wie...

To ,że praktycznie nie ma już żebraków na ulicach i tak skrajnej biedy,nie oznaczało,że wyborca na tym będzie się zastanawiał... no cóż ...

zaloguj się by móc komentować

stachu @zkr 22 października 2023 20:17
23 października 2023 00:48

Czy Zelenski jest politykiem, czy ma doradców darwinistycznych, a Parafianowicz to ekspert cwaniaczek, jak prawie wszyscy na yutubie niezależny antyrządowo. Drugi cwaniak Jurasz razem z nim. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 22 października 2023 18:59
23 października 2023 01:02

"Byli w stanie. Gdyby mieli wolę i doktrynę to 8 lat wystarcza na budowę nowego Państwa."

Ale nie mieli ani woli ani doktryny.

I dlatego nie byli w stanie.
 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kamiuszek 22 października 2023 21:53
23 października 2023 07:04

Tu chodzi o PO-Magdalenke gdzieś w okolicach AWS. Magdalenka podzieliła rynek mediów między Gazownie a ... Gazownie. Za AWS prowadzący stwierdzili że propaganda narodowa jest zostawiona samopas albo raczej słabo wykorzystana. Pojawiło się Życie Wolka i ryngraf dla Pinocheta. Potem RAZ Braun I Karnowscy. Doszlusowano Radio Maryja. Itd.

Plemię Żmijowe i Olimpijczycy to mezopotamskie organizacje merkantylnych. Piszę o tym Pioter. Fajnie wykorzystał konwencję Baśni gabrielową do interpretacji tzw. mitologii która okazała się zapisem rywalizacji między panstwami-miastami Sumeru, Mezopotamii i Babilonu. Zeus to dynastia królów Larsy wojującej z Babilonem  3 królów o imieniu Rin-Sin, dzidek, ojciec i syn. Czyli organizacja bardziej imperialna ale koniecznie z praktyka handlowa. Zmijowe to organizacja bardziej handlowa ale z dyskretna praktyka imperialna. Obie stwirzyly potege tzw. Fenicjan. Polecam teksty Piotera

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @orjan 22 października 2023 21:56
23 października 2023 09:15

Co się bowiem nie udało, to po prostu trzeba poprawić i powtórzyć, gdy jest potrzebne, albo odetchnąć z ulgą, gdy w istocie jest niepotrzebne. Za co to rozliczać?

Po pierwsze głosowałem na PiS i nie widzę, na razie, innej możliwości nawet w jakiejś dalszej perspektywie.
Żeby móc rozliczać trzeba mieć tzw. moc sprawczą, a ja jej nie mam, a poza tym nie wiem kto miałby i za co odpowiadać.
Słuchając różnych wywiadów w Radiu WNET udało mi się zebrać kilka wniosków. Nie są one zbyt odkrywcze, bo pewne sprawy ciągną się od dawna. Są decydenci w PiS, a może prezes odporni na dobre pomysły. Orzeł mówił o tym, żeby wystartować jako Zjednoczona Prawica, bo tak jest, a nie PiS, bo wielu ludziom został ten skrót obrzydzony. Tak zrobiła KO, które kiedyś było PO. Poza tym, o czym wspomniał Kacper Płażyński "zapomniano" w przekazie o młodych, którzy ruszyli w pewnym momencie do urn, itd.
Szkoda, że tak to poszło, bo jakby wziąć pod uwagę te uchybienia, o których mówiono, ale nie publicznie sytuacja mogłaby skończyć się inaczej.

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 22 października 2023 21:33
23 października 2023 09:31

> Żeleński sam zostanie porzucony...jak frajer.

Moze tak byc.
Tak w ogole to na Ukrainie zwykli ludzie nie przepadaja za nim. Wiem to bezposrednio od nich.

zaloguj się by móc komentować

zkr @stachu 23 października 2023 00:48
23 października 2023 09:33

> Parafianowicz to ekspert cwaniaczek

za slabo go znam i nie bede ocenial ale w tym przypadku zgadzam sie z tym co powiedzial

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Magazynier
23 października 2023 09:33

Ciekawy tekst.

Zjednoczona Prawica zrobiła co do niej należało, i teraz Zjednoczona Prawica może odejść.

Tylko pytanie się pojawia:

Dlaczego PiS nie poszedł do wyborów jako właśnie Zjednoczona Prawica?

Inne skojarzenie, ale prawdziwe, i 8 gwiazdek "zdycha". ;)

zaloguj się by móc komentować

orjan @Andrzej-z-Gdanska 23 października 2023 09:15
23 października 2023 10:45

Ja zaś teraz widzę, że sytuacja nie mogła skończyć się inaczej. Gdyby nie los referendum, to obraz sytuacji wyborczej byłby, jak zwykle, znacznie zatarty. Odmowa referendum ujawniła, iż znaczna część elektoratu pomaszerowała kursem na nienawiść za grajkiem z Hameln, tym na "T". Powiedział, że unieważnia i rzeczywiście zostało unieważnione, ale przecież nie jego słowem, tylko nienawiścią, którą nasycił większy odłam wyborców. Właśnie odłam, który waham się nazywać Polakami, bo kim miałbym wtedy nazwać tych 40%, którzy niemal jednomyślnie odpowiadając wykazali troskę o Polskę i o Polaków.

Poszczególni odłamczycy oczywiście wiedzieli, iż odmawiając referendum unieważniają je na swoją, prawie na pewno, niedługo, na aż osobistą szkodę, ale unieważniali odmawiając jeden za drugim. Takie emocje! Taki orgazm. To ja się najpierw pytam o grę wstępną u nich, a nie o jakieś kampanijne kiksy PiS-u.  Ja tutaj próbuję bowiem ostrzec, że zamilczanie oceny referendum jest poważnym błędem prowadzącym na manowce wszelkie analizy wyborcze w kierunku czynności lub nieczynności PiS przed i w kampanii. To motywy powstania wyniku referendum odkrywają bezdyskusyjną przyczynę wyniku wyborczego i od tych motywów należy zacząć, a nie od tzw. d..y strony.

Jeżeli powstaje powszechna fala odrzucenia bieżącego rządu, to rząd może powstrzymać ja chyba tylko terrorem (np. na Białorusi). Chyba, że są ścisle zaplanowane przeszkody instytucjonalne (np. we Francji). Jeśli jednak, jak w Polsce, wybory są prawdziwie demokratyczne, to nic nie powstrzyma odpowiednio wielkiej fali odrzucenia bieżącego rządu, jeśli ktoś, czymś falę taką spiętrzy; sama się nie spiętrza.

Aż dziwne, że akurat polscy komentatorzy tego jakby nie widzą. Przecież właśnie to, taka fala odrzucenia zdarzyła się w 1989 r. i parę razy potem, aż wreszcie w 2007 r. przeciwko PiS, w 2015 r. przeciwko PO i teraz w 2023 r. przeciwko PiS. I w każdym z tych przypadków przegrywający rząd mógł stawać na uszach, a i tak przewracał się. Dzisiaj analiza kampanijnych i "rządzeniowych" błędów PiS jest oczywiście potrzebna, ale jako uzupełniająca. O wiele potrzebniejsza jest analiza "jak platfusy to zrobiły".

Ponadto interesujące jest, od kiedy wynik już był przesądzony, ale my i inni komentatorzy, w tym media, odwracalismy się od oznak świadomości tego przesądzenia w zachowaniach najważniejszych polityków. Np, czy ten tam na "T" miał już tę pewność podczas debaty, że nawet debatę miał gdzieś? A czy J.Kaczyński już miał pewność tego przesądzenia, gdy nagle PiS zaostrzył swoją kampanię? Teraz widać, że najwyraźniej wcale nie głupio, lecz rozpaczliwie zaostrzył.

Po każdej rozegranej batalii miltarnej, sportowej, po prostu po każdej, najpierw należy spytać w jaki sposób i jaką bronią (czym) przeciwnik wygrał, a dopiero potem, gdzie przegrany popełnił błąd, a może mógł wygrać. Odwrotna kolejność jest po prostu głupia i na pewno prowadzi na manowce a to dlatego, że na pierwszym miejscu stawia spekulacje faktyczne (co by było, gdyby), a odrzuca pierwszeństwo faktów faktycznych.

NB.: Cuda nad urną bywają, ale w jakiej skali da się takie w Polsce przepuszczać? Może do 5%? Powyżej każdy widzi przewał bez koniecności szczegółowych dowodów i ściemnianie nic nie pomoże pewności przewału.

zaloguj się by móc komentować

stachu @zkr 23 października 2023 09:33
23 października 2023 11:14

Na yutubie większość krytykowała polski rząd, jedni otwarcie inni w sposób miękki. Parafianowicz z Juraszem pochwalili pomoc Polski dla Ukrainy, ale nie podobało im się, że Polska nie żądała, albo nie sformułowała oczekiwań, np. zgody na ekshumację ofiar ludobójstwa na Wołyniu. Dla kontrastu podali, że Niemcy poszukują grobów swoich żołnierzy, czyli są skuteczniejsi. Tylko nie dodali, że oni zginęli w czasie działań wojennych z sowiecką armią. Jakby Ukraina nie zgodziła się na ekshumację, to co, mielibyśmy nie udzielić pomocy i patrzeć jak Rosjanie zbliżają się do Sanu. Zeleński zrobił woltę, bo ktoś go do tego namówił.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @orjan 23 października 2023 10:45
23 października 2023 18:24

Odpowiadając bardziej na poprzedni twój komentarz, zacytuję co napisałem u GM: 

Kiedy powiedziałem p. Naimskiemu w Ojrzanowie, że nie ma podziału na dwie Polski, że opozycja jest silną mniejszością zainstalowana w instytucjach, odrzekł mi że w takim razie niech ludzie zagłosują na PiS. Chciałem mu powiedzieć że to wasza sprawa żeby skłonić ich do tego, ale nie zdążyłem.

Pewnie się spieszył. I nie jest specem od propagandy. Ale w sumie tak myśli bardzo ważny wykonawca polityki panstwowej. 

Gabriel coś mi napisał, a ja znowu odpisałem:

... Nie rozumieją że są również odpowiedzialni za propagandę. W końcu Naimski odwalił kawał roboty i powienien dostać za to poparcie, tak on sobie myśli. Ale ilu ludzi wie co on zrobił. Nikt nie słyszał jego narracji, tylko kilkadziesiąt nawigatorów w Ojrzanowie. To jest sprawa pokoleniowa i chyba związana z awansem resortowym.

Na marginesie wyjaśniam, że miałem czelność go zaczepić, bo jeszcze przed 2010 zaprosiliśmy go do Opola z prelekcją na temat finansów państwowych. Wtedy miałem z nim pierwszy kontakt. Gadaliśmy o Benjaminie Franklinie i jego programie edukacji ekonomicznej dla nowego narodu, cierpiącego nieprawdopodobną nędzę.

Co to wszystko znaczy? Mianowicie, że dla firmy, dla Berlina i dla Moskwy JK i jego elita są przewidywalni. Naimski powiedział też w Ojrzanowie, że nie ma żadnego pomysłu na podział pośród Polaków. Charakterystyczne.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Andrzej-z-Gdanska 23 października 2023 09:33
23 października 2023 18:27

Chyba dlatego że i Ziobryści i Pisowcy są przewidywalni i nie są trudnym materiałem do obróbki dla profilerów ze służb wszelakich. Obróbka zaś odbywa się na kilku poziomach na raz.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @onyx 23 października 2023 00:15
23 października 2023 18:29

Pytanie czemu nie rozmontował? W moim tekście szkicuję odpowiedź.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 22 października 2023 20:20
23 października 2023 18:36

W 2015 i 2019 ktoś zdyscyplinował PKW. Teraz PKW dostało jakieś coś, tak że aktywiści mogli pohasać w terenie. To nie jest jedyna przyczyna, ale jedna z kilku. 

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 23 października 2023 10:45
23 października 2023 18:38

<<<NB.: Cuda nad urną bywają, ale w jakiej skali da się takie w Polsce przepuszczać? Może do 5%? Powyżej każdy widzi przewał bez koniecności szczegółowych dowodów i ściemnianie nic nie pomoże pewności przewału.>>>

Tak na szybko, bez sprawdzania "matematyki". Czy te 5% mogło dać większość  w sejmie?

Oczywiście, tym pytaniem nie unieważniam [ :))) ] stwierdzenia o zwróceniu uwagi na kwestię referendum.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować