-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Wielka Brytania wierzy, że USA i Polska utrzymają silne wsparcie dla Ukrainy - Reuters 2 10 2023

Wielka Brytania wierzy, że USA i Polska utrzymają silne wsparcie dla Ukrainy
Reuters 2 października 2023 r.

MANCHESTER, Anglia, 2 października (Reuters) - Brytyjski minister obrony Grant Shapps powiedział, że wierzy, iż Stany Zjednoczone i Polska utrzymają silne wsparcie dla Ukrainy pomimo presji wewnętrznej związanej ze zbliżającymi się wyborami.

Wielka Brytania będzie nadal wspierać Kijów niezależnie od tego, co wydarzy się gdzie indziej, tak jak miało to miejsce od czasu inwazji Rosji na Ukrainę w zeszłym roku, powiedział.

Weekendowe porozumienie w sprawie budżetu USA, mające na celu uniknięcie zbliżającego się zamknięcia rządu, nie obejmowało pomocy dla Ukrainy, podczas gdy Polska, która wybiera nowy parlament 15 października, stwierdziła, że nie będzie już zgadzać się na nowe dostawy broni do Kijowa, ale odbuduje własne zapasy.

Shapps, który w niedzielę ogłosił, że Wielka Brytania wyśle do Polski 4 samoloty Typhoon, powiedział, że to zrozumiałe, że wszelkie napięcia związane z poparciem dla Ukrainy pojawią się podczas wyborów, ale jak dotąd wsparcie Polski było "wspaniałe".

"Mam wielką nadzieję i wierzę, że kiedy odbędą się wybory i sytuacja się uspokoi, zostanie przyjęte rozsądne, zdroworozsądkowe podejście" - powiedział podczas konferencji Partii Konserwatywnej.

Jego komentarze odzwierciedlają słowa sekretarza generalnego NATO Jensa Stoltenberga, który powiedział w zeszłym tygodniu, że jest przekonany, iż Polska będzie nadal wspierać Ukrainę po wyborach, pomimo niedawnej ostrej retoryki wobec Kijowa.

Istnieje również niepewność co do wsparcia USA dla Ukrainy, biorąc pod uwagę spory budżetowe i wybory prezydenckie w listopadzie przyszłego roku. Prezydent Joe Biden wezwał republikańskich ustawodawców do poparcia ustawy mającej na celu udzielenie Ukrainie większej pomocy.

"Myślę, że jesteśmy daleko od wycofania wsparcia przez USA" - powiedział Shapps, powołując się na komentarze ukraińskiego prezydenta Wołodymyra Zełenskiego, że oczekuje on, iż wsparcie USA będzie kontynuowane niezależnie od wyniku wyborów prezydenckich.

Shapps dodał, że ludzie nie powinni "nadmiernie wczytywać się" w machinacje amerykańskiego procesu budżetowego i że ludzie zakładają "najgorszy scenariusz" wyborów, który może się nie wydarzyć.

Zapytany, czy najgorszym scenariuszem jest wybór byłego prezydenta Donalda Trumpa, postrzeganego jako prawdopodobny republikański kandydat na prezydenta, Shapps powiedział: "Nie, nie sądzę, że najgorszym scenariuszem jest Trump, ponieważ to, co się wtedy stanie, będzie prawdziwym pytaniem".

"Wielka Brytania, niezależnie od tego, co stanie się gdzie indziej, przyjmie rolę lidera".

Sprawozdawca: Alistair Smout; redakcja: Philippa Fletcher

P. S. tłumacza: Jednocześnie brytyjska armia ogłosiła że nie ma już sprzętu dla Ukrainy. 



tagi: polska  ukraina  usa  gb  wsparcie 

Magazynier
4 października 2023 13:55
33     2191    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

tomasz-kurowski @Magazynier
4 października 2023 14:43

W codziennym podcaście The Telegraph o wojnie, którego czasem słucham, też mówili sporo o konferencji Partii Konserwatywnej. To zresztą gazeta mocno związana z tą partią (Boris Johnson był tam popularnym felietonistą). Utarł się żart, że to Torygraph. We wczorajszym odcinku wspominali też o wywiadzie gazety z Shappsem, w którym minister miał mówić między innymi, że zawsze będą stali po stronie Polski tak samo, jak i Ukrainy. Miał też słodzić, że jego nazwisko jest polskiego pochodzenia. Ciekawe jak by to miało brzmieć po polsku...

Nie odsłuchałem (jeszcze?) samego wywiadu, ale to chyba ten: https://www.youtube.com/watch?v=EekexItqYFU

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @tomasz-kurowski 4 października 2023 14:43
4 października 2023 14:47

Torygraph. Dobre. Shapps polskiego pochodzenia? Z niczym polskim nie kojarzy mi się. Chyba że coś z jidisz. 

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @tomasz-kurowski 4 października 2023 14:43
4 października 2023 16:22

Tak , bardzo "polskiego pochodzenia':))) Matka z domu Grossman a dziadkowie ze strony ojca tak bardziej z Wilna rodem.  Sam pan Grant  Shapps był w młodych latach krajowym przewodniczącym organizacji o nazwie B'nai B'rith Youth Organization Inc.. Czyli "polskie nazwisko" jak się patrzy:))))))

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @onyx 4 października 2023 15:12
4 października 2023 16:27

... There is a small group of Republicans that are completely fed up with the incestuous corruption that infests the House and the Senate. It smells when career politicians like Pelosi, Biden, and Mitch McConnell wind up as multi-millionaires after spending years in DC. They want to put an end to the practice of going to Washington to get wealthy. ...

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @pink-panther 4 października 2023 16:22
4 października 2023 17:21

Tak myślałem że coś z jidisz.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @onyx 4 października 2023 15:12
4 października 2023 17:25

Tak, ale pozycja MacCarthy'ego nigdy nie była mocna. Wszedł do grupy Trumpa. Potem odciął się od niego. Jedno i drugie błąd. Nie jest postacią ważną dla deep state. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 4 października 2023 16:27
4 października 2023 17:27

Oj tam, oj tam. To wszystko to są gry i zabawy towarzyskie. Najważniejsze co się dzieje w deep state, a ci coraz ostrożniej podchodzą do Intermare. Jak to Jankesi, zawsze kalkulują. Raz że zabiera im to trochę czasu, dwa że odbiera wizję i motywację. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 4 października 2023 17:00
4 października 2023 17:27

To 'n' czegoś nie pasuje. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier 4 października 2023 14:47
4 października 2023 17:28

Szapsel Rotholc - polski bokser
Jest tez nazwisko patronimiczne  SZAPS(Z)OWICZ

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier
4 października 2023 17:44

Tymczasem nasi "geostratedzy" pozycjonują się w nowych okolicznościach... Przykładowo Budzisz mówi Bartosiakiem pod przewodem Józefa Orła. Co ciekawe ostatnio panowie stwierdzili, że Polska powinna być jak....Izrael (?!) Powinna mieć rakiety dalekiego zasięgu aby zaatakować Rosję... ciekawe czy proponują także przeniesienie obrad Knesetu do Krakowa  jak już to miało miejsce w 2014 roku ?  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 4 października 2023 17:44
4 października 2023 18:05

i @wszyscy

Tak, ale o co chodzi Londynowi? Wsparcie dla Polski i dla Ukrainy, które się popstrykały? O co chodzi? O pieniądze? Owszem. Ale jakie? Duże, b. duże. Owszem, ale w merkantylność nie chodzi tylko o b. duże pieniądze. To co się liczy ponad kasą to wizja. A więc jaka wizja? W zasadzie odpowiedź jest oczywista. 

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Magazynier 4 października 2023 14:47
4 października 2023 18:35

Odsłuchałem jednym uchem wywiadu i minister przeliterował nazwisko przybyłych na wyspy przodków jako "Szeps". W innym punkcie rozmowy wspominał, że obie strony rodziny opuściły Europę Wschodnią ze względu na pogromy.

Największą satysfakcję zdawała się sprawiać Shappsowi wypowiedź Zełenskiego, który miał mu w zeszłą środę powiedzieć, że kiedy po wojnie będą pisali nową książkę o historii Ukrainy, to pierwszy rozdział pozostawią pusty, a Wielką Brytanię zaproszą do napisania pierwszej strony.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier 4 października 2023 18:05
4 października 2023 18:37

(...) Tak, ale o co chodzi Londynowi  ? (...)

Moim zdaniem ideologiczne koncepcje, mówiąc w uproszczeniu, Klausa Schwaba za którym prawdopodobnie stoi specyficzna część finansjery amerykańskiej zniszczy  dużą cześć dochodów City.  Ta koncepcja także puszcza z torbami dużą cześć przemysłu w tym samochodowego.  Jednak to mordobicie rekinów można tylko próbować dostrzec poprzez różne wydarzenia. Ostatnio Schwab trochę pyskował i groził prawdopodobnie bo go gdzieś ugryźli. Te gwałtowne ruchy np fuzji banków szwajcarskich to też przejaw tej wojny. My mało o tym będziemy wiedzieć bo oni nie występują otwarcie - zbyt długo są w  biznesie aby dać się spacyfikować łatwo. Do tego trzeba dodać niejawne działania wywiadów,  które realizują swoje cele... 

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @pink-panther 4 października 2023 16:22
4 października 2023 18:44

Ciekawe! W sumie, gwoli precyzji, to minister polskim (rozumiem, że w zapisie) nazywał nazwisko, a nie przodków ;)

zaloguj się by móc komentować

emirobro @Magazynier
4 października 2023 20:20

"P. S. tłumacza: Jednocześnie brytyjska armia ogłosiła że nie ma już sprzętu dla Ukriany."

Czyli wypuszczono Ukraine na wabia do sprowokowania Rosji (tak jak Polske w 1939) a teraz chca aby inni dalej dozbrajali Ukraine.

Podobno Napoleon zaatakowal Rosje nie po to aby ja podbic, ale po to aby ja zmusic do przymierza i wspolnie obic Indie Anglikom.  Teraz moze chodzi Ameryce i Anglii o Chiny. 

Ale Putin mimo wojny i sankcji nie poddaje sie wiec moze czas sie wycofac.

Biografia pana Shapps:

https://en.wikipedia.org/wiki/Grant_Shapps

https://pl.wikipedia.org/wiki/Grant_Shapps

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @peter15k 4 października 2023 17:44
4 października 2023 20:50

Pan Budzisz podpisał się z Bartosiakiem pod Armią Nowego Wzoru. Po tym wyczynie to już go sobie można darować.

zaloguj się by móc komentować

MZ @emirobro 4 października 2023 20:20
4 października 2023 21:51

Ale "nasi" durnie dalej nie odrobili lekcji... beszczelność  i  cynizm tego parszywego angola przeraża. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MZ 4 października 2023 21:51
4 października 2023 22:04

"nasi" to nawet pierd.ąć się obawiają bez zezwolenia zza oceanu ewentualnie ichniej ambasady,

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 4 października 2023 22:04
4 października 2023 22:20

Dobre.

Nowe instrukcje dla nowych procesorów.

Leak

Fart

 

a wuj Michał mawiał, że baba ma być taka, że jak pierdnie, to obrazy ze ścian spadają.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
4 października 2023 22:21

@embriro i @MZ

Nie. To nie ta wizja. GB całkiem przyjaźnie podchodziła do Moskwy do ok. roku 2004, do serii ataków na brytyjskie banki ze strony spekulacyjnych funduszy moskiewskich i niemieckich słupów na usługach kremla. Nic nie wskazuje na powtórkę z kampanii napoleońskiej ani na cynizm Brytyjczyków. Brytyjczycy nawet zaufali Putionwi w sprawie szlaku północnego i lodołamaczy. Sądzili że Rosja podzieli się swoją technologią budowy atomowych lodołamaczy. Zero agresji ze strony Londynu. Do pierwszej dekady tego stulecia. 

Moskwicini to jednak głupole. Wiedzieli jak zaatakować Londyn, ale nie wiedzieli, że Londyn zareaguje tak szybko i jakie to będzie miało konsekwencje. Już wtedy Brytole mieli gotowy projekt intermare. I tu chodzi o tą wizję. Nie ma tu żadnej prowokacji wobec Rosji. Putin chciał mieć inicjatywę tak jak Stalin w 1934. Chciał prześcignąć maszynerię morskich mocarstw. Poszedł nawet dalej niż Stalin bo zaatakował oczko w głowie Londynu, finanse. A potem rozpętał Wielki Terror ale na Ukrainie. Oczywiście jemu chodzi o utrzymanie się w siodle. Brytyjczykom zaś chodzi o utrzymanie kursu na Międzymorze. Niemcy zorientowali się że Karol III miał zapodać im jad znieczulający w bundestagu by odciągnąć ich uwagę od Międzymorza. Wyciągnęli Zełeńskiego z sojuszu Londyn-Warszawa-Kijów. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 4 października 2023 18:37
4 października 2023 22:21

Do tego trzeba dodać Międzymorze. Tak jak napisałem do embriro i MZ.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier
4 października 2023 22:56

"P. S. tłumacza: Jednocześnie brytyjska armia ogłosiła że nie ma już sprzętu dla Ukrainy."

To jak zamierzają wspierać Ukraińców?

Dobrym słowem i klepaniem po plecach?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 4 października 2023 17:27
4 października 2023 22:58

"To 'n' czegoś nie pasuje."

Czemu?

Wygląda na takiego co za kołnierz nie wylewa.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @emirobro 4 października 2023 20:20
4 października 2023 22:59

"Podobno Napoleon zaatakowal Rosje nie po to aby ja podbic, ale po to aby ja zmusic do przymierza i wspolnie obic Indie Anglikom."

I dlatego żle skończył.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 4 października 2023 15:12
4 października 2023 23:04

"W USA też gorąco.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Spiker-Izby-Reprezentantow-USA-odwolany-To-pierwszy-taki-przypadek-w-historii-8622597.html"

Tak, oni się tam okładają po łbach nie na żarty.

Twórczy ferment, nawet w szeregach Republikanów.

Raz że zbliżają się wybory prezydenckie, dwa - super gorący kartofel jakim jest zadłużenie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 4 października 2023 17:25
4 października 2023 23:05

"Tak, ale pozycja MacCarthy'ego nigdy nie była mocna. Wszedł do grupy Trumpa. Potem odciął się od niego. Jedno i drugie błąd. Nie jest postacią ważną dla deep state."

Prawdziwy siwy dym się zacznie jak Trump wygra wybory.

A ma na to duże szanse.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 4 października 2023 22:56
5 października 2023 00:00

Kiedy Zełeński przypomni sobie o Intermare i zapomni o ofertach niemieckich, dobre słowo zamieni się w sprzęt. Albo kiedy przegra wybory. Dzisiaj o Intermare Arestowycz gadał z Gordonem o tym 37':06'' https://www.youtube.com/watch?v=UIuXODoOX78

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 4 października 2023 23:05
5 października 2023 00:01

Siwy dym to zasłona dymna. Naparzają się naprawdę, ale to co naprawdę służy strategii deep state. 

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @Magazynier 4 października 2023 22:21
5 października 2023 02:23

Żeleński by z tego sojuszu i tak wyszedł. Nikt poza UE nie będzie w stanie dać takiej kasy jakiej wymaga odbudowa Ukrainy. A UE równa się Niemcy. Tylko ten stylwyjsvia, taki knajacki. Większość Ukraińców zwyczajnie się za swoich polityków wstydzi.

zaloguj się by móc komentować

emirobro @Magazynier 4 października 2023 22:21
5 października 2023 04:45

" Nic nie wskazuje na powtórkę z kampanii napoleońskiej ani na cynizm Brytyjczyków."

Czy z tej wojny zastepczej z Rosja (proxy war) Amerykanie i Anglicy sie wycofaja czy nie - tego chyba nikt nie wie.

" (Niemcy) Wyciągnęli Zełeńskiego z sojuszu Londyn-Warszawa-Kijów."

Moze Niemcy by tak chcieli zrobic, ale bardziej im zalezy na trzymaniu z Rosja niz na Ukrainie.

https://www.youtube.com/shorts/smmopj3sX5k
Why Germany hates the United States

Pana stwiedzenie o ataku Putina na finance Londonu jest dziwne.  Moze jakies argumenty?

Międzymorze - to osobny i duzo wiekszy temat, choc mocno powiazany z Wojna na Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @emirobro 5 października 2023 04:45
5 października 2023 10:38

Od artukułów na temat ataku Putina na finanse Londonu aż wrzało w brytyjskiej prasie na początku wieku. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować