-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Przed 11 11 gorączka w propagandzie moskiewskiej (i promoskiewskiej) czyli P. Bedryczko ma rację

Chodzi rzecz jasna o hybrydową wojnę na naszej wschodniej granicy. 

A raczej o to co się dzieje w propagandzie moskiewskiej i berlińskiej i w tychże służbach w związku z kryzysem na tejże granicy? A jest to zjawisko, co się zowie. Niezwykle interesujące z naukowego punktu widzenia, zresztą z każdego, również patriotycznego. Zjawisko to obserwujemy w bardzo ciekawym materiale z moskiewskiej tv zamieszczonym dziś w dyskusji pod bardzo ważnym tekstem p. Maciejewskiego (http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/posowie-mroczek-i-kulasek-wiezniowie-mrocznych-i-kulawych-narracji#258003 - ten link zresztą od razu doprowadzi państwa do tego wpisu p. Bedryczko). Materiał ten zamieścił p. Bedryczko, któremu wielkie dzięki za to szperanie w moskiewskiej jutubie. Przypomnę tylko państwu, że jak pokazują topowe produkcje moskiewskiej tv jej duchowym patronem jest nasz rodak. Co prawda my niechętnie przyznajemy, że jest on Polakiem, bo to dawny towarzysz Józefa Piłsudskiego z organizacji terrorystycznej, czyli Feliks Dzierżyński. Materiał który zamieścił p. Bedryczko jest tu:

https://youtu.be/bpwqWAVFlE4

Dodam tylko, że nie wszystkie komentarze p. Bedryczko uważnie przemedytowałem. Odnoszę się tylko do tego co napisał na temat tego donosu z RTVI Novosti.

Od 10 minuty 44 sekundy tych wiadomości słyszymy dziennikarza (facet ogolony na łyso z brodą), który nagrywa swój komentarz w autobusie przeznaczonym dla dziennikarzy, wprost z granicy polsko-białoruskiej. Donosi on tam, że głównym zarzutem wobec polskiego rządu w Unii jest fakt, że przymusza osoby rozpaczliwie chcące wyrwać się do lepszego świata by wracały z powrotem na Białoruś albo i nawet do piekła, z którego przyleciały. Jego wypowiedź jest oczywiście skoordynowana z wcześniejszą wypowiedzią jakiegoś Niemca, który tuż przed nim głosi, że Łukaszenka jest tyranem, bo za pomocą grupki ludzi tyranizuje cały kontynent, ale rząd polski też jest bandycki, bo nie dopuszcza organizacji humanitarnych do strefy stanu wyjątkowego a tu zaraz zaczną ludzie umierać z głodu i z zimna. Skorelowanie tych dwu wypowiedzi to majstersztyk w stylu moskiewskim. Widzę w nim analogie do scenariusza pewnego moskiewskiego serialu, który omówiłem jakiś czas temu: http://magazynier.szkolanawigatorow.pl/kto-jest-patronem-moskiewskiej-tv-spoecznie-zaangazowanej, http://magazynier.szkolanawigatorow.pl/zssr-nieustajace-czyli-patron-moskiewskiej-tv-cz-2

Jest to żonglowanie pojęciami odległymi od siebie, a nawet sprzecznymi, typowa florencko-wenecka szkoła tzw. humanizmu.

Dziennikarz, który zaczyna swoje nauczanie od 10':44'', nazywa się Suren Matewosjan, ormiańskie nazwisko, a wygląda jak czysty estoński typ. Ogolił się na łyso, żeby nie wydać było jego czystych bałtyckich genów. Może za bardzo ufam swoim zmysłom, ale w tym jednym tylko momencie zdaje mi się że p. Bedryczko się pomylił. Estończyk najęty przez Moskwę raczej nie może być rosyjskim Żydem. Ale chyba p. Bedryczko ma na myśli również to, że to typowa robota GRU. I to moim nieskromnym zdaniem jest strzał w dychę. Niedaleko od tej manipulacji znajduje się ta wcześniej wypowiedź owego Niemca. I tu p. Bedryczko też ma rację. Wygląda to na wymuszenie formalnej zgody na interwencję niemieckich organizacji propagandowych i niemieckich służb na polskiej wschodniej granicy.

To co słyszymy w dwu krótkich i jakże dramatycznych i razem humanitarnych wypowiedziach to głodne kawałki, to najnowszy pomysł propagandystów GRU w Moskwie i agentury GRU w Berlinie: pomieszać pojęcia czyli wmawiać że polityczni uchodźcy są tym samym co imigranci za kasą. Prawo UE rozróżnia te dwie katogorie. Nie wiem czy naprawdę ktoś w Niemczech zgłasza takie oskarżenia wobec Polski, ale jeśli tak to znaczy, że czyta cyrylicę, bo te argumenty, czyli pomieszanie pojęć, pojawiły się najpierw w prasie moskiewskiej. Jest to pomieszanie odległych od siebie pojęć w czystym stylu huamnistycznym (florencko-weneckim), bo unijny zakaz zawracania (z powrotem za granicę osób które z rozpaczliwym wysiłkiem przeszły tę granicę) dotyczy uchodźców/uciekinierów przed politycznym terrorem a nie imigrantów za kasą. Na naszej wschodniej granicy mamy do czynienie z przepychaniem ludzi o motywacjach wybitnie ekonomicznych. Są oczywiście wyjątki. Są tam uchodźcy polityczni, ale nie uciekający przed terrorem, tylko wręcz przeciwnie, potencjalnie zdolni do akcji terrorystycznych, czyli ci, którzy są tam służbowo, często o podejrzanej prowenincji, ze zdjęciami z ruskiego wojska, notowani jako przestępcy a nawet pedofile. 

Może się mylę, ale to wygląda na koordynację akcji białoruskiej KGB, moskiewskiej GRU i jakiejś pro-moskiewskiej frakcji w berlińskiej BND, jakaś 'Birgade Rosse' frakcja 'Wir-Lieben-Gazprom'. Po prostu jeśli wprowadzenie aktywistów i służbistów berlińskich do tej prakliatoj/verfluchte Polski nie wyjdzie, znowu wygra elektorat PiS. A p. Tuskowi trzeba będzie załatwić jakieś dożywocie w domu opieki społecznej na przedmieściach Berlina. No bo przecież nie w Nadrenii. To chyba jest jasne. Nicht war? Da, mai daragije, ocziewidna niewierajatna. (Jeśli podoba, proszę o plusa)



tagi: łukaszenka  moskwa  berlin  granica wschodnia 

Magazynier
10 listopada 2021 20:49
71     2545    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

imBecyl @Magazynier
10 listopada 2021 20:58

Wacek, pijesz nie pisz!!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier
10 listopada 2021 21:03

Skoro troliś pojawił się w ciągu 10 minut to znaczy,że coś jest na rzeczy.Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @imBecyl 10 listopada 2021 20:58
10 listopada 2021 21:10

Dzięki, serdeczne dzięki. Na prawdę nie zasłużyłem na taką pochwałę.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 10 listopada 2021 21:03
10 listopada 2021 21:11

Odwzajemniam. Ale naprawdę cała zasługa po stronie Bedryczki.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier
10 listopada 2021 21:13

Także jestem zdania, że operacja "Uchodźcy na wschodniej granicy Polski"  została wyreżyserowana w koprodukcji berlińsko-moskiewskiej. Podobnie jak operacja "Smoleńsk 2010".

Czyli cel koprodukcji jak zwykle od lat 300  ten sam:   "Polska w obcęgach"
Dodam że  obcęgach prusko-ruskich, bo dla współczesnych ofiar reform edukacyjnych może to nie być jasne.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 10 listopada 2021 21:13
10 listopada 2021 21:20

Oczywiście. Ale ja się upieram że moskiewsko-berlińskich. To jest bardziej precyzyjne ujęcie zjawiska. Subtelność, ale jednak. Ruscy są również Białorusini i Rusini ukrainni. Badania słownictwa staroruskiego z nowogrodu, pskowa i białorusi pokazują wspólne rusińskie korzenie. Utożsamienie ruskości moskiewskiej z ruskością nawet tweru i nadwołża to jednak nieprecyzyjność która jest niebezpieczna. To współgra z propagandowym fałszem Moskwy, że ona to Ruś, przedłużenie Rusi Kijowskiej. To nieprawda. Moskwa to organizacja-frankestein, mongolsko-rusko-turecko-ugrofińsko-wenecka.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier
10 listopada 2021 21:25

Wrzucilem juz to raz na blogu @smiecia:

Ben Knapen, minister spraw zagranicznych Holandii, mowi o 55 samolotach tygodniowo tej zimy:

https://netherlandsnewslive.com/minister-lashes-out-at-belarus-over-refugee-flow/278214/
 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier
10 listopada 2021 21:28

Dziękuję.  Chodziło o to że ta telewizja intwrnetowa firmuje się jako telewizja rosyjskich żydów. Często dają informacje co tam w Izraelu. 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @zkr 10 listopada 2021 21:25
10 listopada 2021 21:40

Zarówno "lutrów" z zachodu jak i cerkiewnych ze wschodu uwiera ten papistowki cierń w środku Europy.
U siebie od dawna pozbyli się wpływu Watykanu, a ci Polacy tacy uparcie niereformowalni. Należy im się za to chłosta i pręgierz. A gdy będą nadal upierać się przy tym swoim rzymskim katolicyźmie nie pozostanie inna alternatywa, jak wysłać ich nacałopalny stos.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @stanislaw-orda 10 listopada 2021 21:13
10 listopada 2021 21:48

"Nikt oprócz Putina nie współpracuje ciaśniej z Białorusią niż Niemcy.
Niemcy potrzebują ludzi do pracy. Robią ustawkę na granicy białoruskiej. Tak, aby Pisland (superlojalsi europejscy) bronił Niemcy przed migrantami i krwawił.W razie wpadki wskakuje Tusk.
To jest przemyślana rozgrywka."

Tak pisalem do swojej żony i moich dzieci ósmego listopada. Rozemocjonowany.

Dzisiaj rozmawiałem z Mahdim z Iraku,  Ibrachimem z Bejrutu,  Helmutem z Norymbergii i Thomasem z Monachium.

Zastrzyk. Zastrzyk życia i śmierci od bigfarmy. To jest nasze beornottobe.

Dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 10 listopada 2021 21:31
10 listopada 2021 21:58

Jemu chodzi o to żeby jemu też polać. Nie ma sprawy. Limoniady nikomu nie żałuję.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 10 listopada 2021 21:28
10 listopada 2021 21:59

Ważna info. Znowu plus dla pana za dociekliwość.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 10 listopada 2021 21:40
10 listopada 2021 22:00

I znowu się przejadą jak Adolf na azerskiej ropie.

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 10 listopada 2021 21:40
10 listopada 2021 22:00

> a ci Polacy tacy uparcie niereformowalni

Niestety ci z wiekszych miast sa w duzej czesci zreformowani.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 10 listopada 2021 22:00
10 listopada 2021 22:03

no, ale "rząd" nadal uczestniczy w religijnych uroczystosciach, nie to, co poprzedni, który "biskupom się nie kłaniał".

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
10 listopada 2021 22:04

@wszyscy ot

W Radio Maryja leci bardzo ciekawa rozmowa z Biskupem z Libanu. Oprócz o napływie muzułmanów w tym powinowatych z bojowcami Isis, mówi też o bankach w Libanie, i problemach ekonomicznych. Powinowaci i wogóle wszyscy muzułmanie przybywający do Libanu jak wody święconej boją się wysyłania ich spowrotem do ich 'ojczyzn'. Żaden nie chce wracać. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Ogrodnik 10 listopada 2021 21:48
10 listopada 2021 22:06

Ok. Ale co to są bigfarmy?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 10 listopada 2021 22:04
10 listopada 2021 22:07

Czemu nie chcą jechać do Królestwa Saudów?

Ono bogate, islamskie i terytorialnie rozległe. Pomieściłoby wielu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 10 listopada 2021 22:03
10 listopada 2021 22:08

A prezydent jak zobaczyl Eucharystię na ziemi, to zamiast ją ciepnąć do kosza albo rozdeptać, to jeszcze zastanawiał się co z nią zrobić. Fundamentalista katolski.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 10 listopada 2021 22:07
10 listopada 2021 22:09

Do Arabii? Za Chiny Ludowe. Tam łatwo zostać niewolnikiem za długi. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 10 listopada 2021 22:08
10 listopada 2021 22:18

no i więzienia nie takie jak, dajmy na to, w Norwegii.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Ogrodnik 10 listopada 2021 21:48
10 listopada 2021 22:20

CZytam po raz czwarty pana komentarz i nadal nie rozumiem o co chodzi z tym zastrzykiem. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 10 listopada 2021 22:08
10 listopada 2021 22:22

No, ale jednak uczestniczył w celebrze i nawet klękał i się żegnał.

Jak  więc  free maçons  z Wielkiego Wschodu Francji mogą kogoś tak "no kosher" potraktować jako swego?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 10 listopada 2021 22:18
10 listopada 2021 22:22

Nieco się różnią nawet powiedzmy od rosyjskich. No może bliżej do meksykańskich. Zresztą i tak info na ich temat z drugiej ręki. Nie miałem okazji zwiedzać. 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier
10 listopada 2021 22:23

Ta granica polsko-białoruska ona zaczyna mieć coraz większy wymiar.

1. Sprawa roli Turcji.

Mamy analizę redaktora Witolda Repetowicza

https://www.defence24.pl/dlaczego-turcja-wspiera-atak-bronia-d-na-polske--mozliwa-eskalacja-opinia

I faktycznie Turcja oprócz Idlib musi zabezpieczać kurdyjskie siły w północno wschodnie Syrii.

Wywiad z Mazlum Kobane, dowódca naczelny Syryjskich Sił Demokratycznych

https://www-al--monitor-com.translate.goog/originals/2021/11/syria-kurdish-commander-assured-washington-turkey-wont-invade-again?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=nui,sc#ixzz7Blfe1eBf

To w kontekście uwaga że w obozie pod Kuźnicą gro nachodźców mają stanowić Kurdowie.

Cechą analiz redaktora Repetowicza jest że częściej się nie sprawdzają [opis wojny w Karabachu jako przykład].

Jestem dobrej myśli wobec Ankary.

2. Sprawa roli Berlina

Ostre podważanie zaufanie do Wojska i Straży Granicznej.

Der Onet wysmażył taki paszkwil Strefa wyjątkowa. Bez kontroli

https://www.onet.pl/informacje/onetbialystok/strefa-wyjatkowa-bez-kontroli-znalezienie-migrantow-zajelo-nam-godzine/jsn95gy,79cfc278

I jak zwykle niezawodny redaktor Świerczyński z Polityki [linki sobie daruję].

Krasul von der Leyen w USA – wymusza by jankesi naciskali Warszawę na odpuszczenie obrony granicy.

To że MON chce nagle kupić z demobilu 300 Cougar [a to się czeska TATRA objedzie smakiem na kontrakt]  raczej testuje co Krasula ugrała.

Jako  wisienką na trocie dał PE – przekaz prosty i czytelny Frontex ma nie-strzec granic UE a nie jakieś polskie formacje i ma być wspólna polityk migracyjna i nie będzie Warszawa miała nic do powiedzenie.

Tineke Strik (Zieloni). - Frontex powinien pilnować… realizacji praw migrantów. A kraje takie jak Polska? Powinno się tu narzucić zgodność, powinno się narzucić przestrzeganie traktatów.. Boję się, że taka bezkarność państw członkowskich będzie tylko eskalowała

Co do narracji Rosyjskiej – [liczne linki już daruje] - to ona ewoluuje.

Mińsk i Moskwa zaczyna doceniać postawę siłową Warszawy – co wskazuje że gwarancje oraz zapewnienie o słabym oporze jakie przedstawiono Baćce przed odkurzeniem operacji „Śluza” – rozbijają się o opór prostego polskiego żołnierza.

I to jest ciekawe w krótkim czasie Polska wyjaśniła

- prawnicze kasty w Europie i ich uzurpacje władzy [https://klubjagiellonski.pl/2021/11/02/cala-wladza-w-rece-tsue-przedstawiamy-fundamentalne-przyczyny-konfliktu-pis-z-ue/]

- strukturę funkcjonowania gry sił w UE i realność gwarancji jakie daje sojusz NATO.

Przykładowo – trzeba uciszyć Warszawę by odpuściła z Białorusią by ktoś mały miał zarobić jak Belgia ma mieć tanie nawozy a Irlandia i Rumunia zarabiać na lotach do Mińska.

A najważniejsze Berlin miał zainstalować swoich ludzi.

Tylko wychodzi na opak – już można mówić wprost jak gen Polko

.. Aleksandr Łukaszenka nie znalazł poklasku na Litwie i Łotwie, znalazł sprzyjający klimat w Polsce. Nie boję się używać sformułowania V kolumna, bo jak nazywać ludzi, którzy oskarżają nasze służby graniczne, żołnierzy, a nie dostrzegają sprawcy tego, co dzieje się na granicy..

Można z nadzieją patrzyć na dzień jutrzejszy i ufać w Opatrzność Boską.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 10 listopada 2021 22:22
10 listopada 2021 22:23

Wyższa konieczność. Poświęcenie.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @Magazynier 10 listopada 2021 22:06
10 listopada 2021 22:30

"Ok. Ale co to są bigfarmy?"

To jedna duża farma. Cały obszar na  mapie dostępnej z księgarni.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 10 listopada 2021 21:13
10 listopada 2021 22:30

Jak  kazda  wczesniejsza...

...  czy  to  "fala  uHoCcUF"  do  Grecji,  czy  na  Lampeduze,  czy  z  Ceuty  do  Hiszpanii...  czy  z  Calais  do  GB...  i  tak  jak  wczesniej  napisales  to  jest  BANDYCKO-ZLODZIEJSKI  "projekt"  ZOMBI  Lunijnego  z  Makrela  na  czele,  obliczony  na  co  najmniej  dekade...

...  i  struganie  CHAOSU  w  Europie,  i  nie  tylko  !!!

I  "nasza  i  nienasza  wadzunia"  DOSKONALE  o  tym  wiedziala,  i  w  tym  "szalenstwie"  UCZESTNICZYLA,  i  UCZESTNICZY  NADAL  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 10 listopada 2021 22:23
10 listopada 2021 22:31

Zgadza się. Nadto V kolumna to próba wiary i cierpliwości, wariat którego trzeba znosić. Ale i tak do czasu. Tusk chyba rozgląda się już za jakimś przytuliskiem. Gorzej z p. Rafałem. Nie dociera do niego wymowa faktów i że został zignorowany w rozdaniu propagandowych przekazów.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Ogrodnik 10 listopada 2021 22:30
10 listopada 2021 22:32

Ok. Będę zgadywał. Chodzi o to, że my i Białoruś mamy być tą bigfarmą?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 10 listopada 2021 21:20
10 listopada 2021 22:33

"Moskwa  to  organizacja  frankenstein,..."

Kapitalne,  Panie  Doktorze  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 10 listopada 2021 22:30
10 listopada 2021 22:34

Co do władzuni jak pani się domyśla nie zgadzam się. Nasza władzunia musi teraz mocno walczyć o swoją pozycję. 

Cieszę się że nawiązaliśmy kontakt wzrokowy i słuchowy w Kazimierzu. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 10 listopada 2021 22:33
10 listopada 2021 22:35

Nic na to nie poradzę. Inaczej być nie chce.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @Magazynier 10 listopada 2021 22:20
10 listopada 2021 22:36

Dziękuję i wyjaśniam.

Wolę zginąć od miecza niż od zastrzyku. To jest bardziej ludzkie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Ogrodnik 10 listopada 2021 22:36
10 listopada 2021 22:42

Zapewniam że nie. Jak pan zobaczy pogardę na gębie tego zbira który będzie pana zarzynał, zmieni pan zdanie. Sądzi pan że ktoś da panu gnata do obrony? A jak pan będzie próbował go sobie kupić, to sprzedawca 5 minut po odebraniu należności wyśle sms na policję z pana adresem. Strzelnica to ściema. Nie mamy godnych zaufania dostawców. Nie uczestniczymy w takich interesach.

Ja wolę żyć i oddać się pod obronę Najwyższego. Najpewniejsza broń.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Ogrodnik 10 listopada 2021 22:36
10 listopada 2021 22:44

Teraz rozumiem, tak mi zdaje przynajmniej. Granica wschodnia to nasze beornottobe. Przede wszystkim PiSu. Ale nasze też.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 10 listopada 2021 22:31
10 listopada 2021 22:45

O zapomniałem 

Der Oberbürgermeister Tschaskovsky - z Plakatu Marszu Niepodległości.

Rafałka już nie ma.  Achtung!

PS. 

Nie mam nic osobistego do Pana Bąkiewicza ale przez ten przekaz z  plakatu kawę rozlałem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 10 listopada 2021 22:45
10 listopada 2021 22:55

Nieźle, całkiem nieźle. Też bym rozlał. Biednienki ten Trzaskoski. On tylko chciał pokazać jak świetnie potrafi wczuć się w rolę gorliwego urzędnika Rzeszy.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Magazynier 10 listopada 2021 22:34
10 listopada 2021 23:07

Niech  walcza,  laski  nie  robia,  pastuchy  jaruzelskie  !!!

Tez  sie  ciesze,  nastepnym  razem  poprosze  Pana  o  autograf.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier
11 listopada 2021 01:04

"Po prostu jeśli wprowadzenie aktywistów i służbistów berlińskich do tej prakliatoj/verfluchte Polski nie wyjdzie, znowu wygra elektorat PiS. A p. Tuskowi trzeba będzie załatwić jakieś dożywocie w domu opieki społecznej na przedmieściach Berlina."

Nie jestem pewien czy mu załatwią.

Los tych którzy się nie sprawdzili bywa w Niemczech smutny.

Może po prostu spokojnie wyląduje z powrotem w Sopocie i zacznie haratać w gałę ze Schetyną.

Coś tam chyba z tej europejskiej pensji chyba odłożył.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 10 listopada 2021 22:55
11 listopada 2021 09:59

Wracając na chwilę do spraw tureckich

Bloger „Dalej Patrzący” w komentarzu po artykułem Repetowicza dobrze oddaje kurs Ankary.

[Bardzo rzadko mam uwagi do jego komentarzy - oczywiści po filtrze dezinfomracji i odcięciu figur mylących]

Stąd też jeszcze raz trzeba podkreślić jak ważny jest twardy samodzielny opór na granicy i to on warunkuje rokowania i dyplomatyczne rozmowy.

Nawet strona rosyjska – zaczyna dostrzegać że opór na granicy to twardy fundament po koncepcje budowy nowoczesnej Polski. [link niżej]

Moskwa , Berlin oraz Mińsk – czuje że coś się wymyka i eskaluje napór na granicę.

Nawet rudy volksdeutsch –  czuje że chyba jest w matni.

Czy osiągnięto punkt krytyczny?

W sferach rządowych chyba tak – przykład apel ministra Kamińskiego do uczestników Marszu Niepodległości - 700 policjantów z ochrony zaraz po Marszu udaje się bronić granicę. [a jeszcze 2 tygodni temu odpalano pandemię psiej grypę ]

https://topcor-ru.translate.goog/22587-polsha-protiv-vseh-pochemu-jeskalacija-na-granice-s-belorussiej-tak-nuzhna-varshave.html?utm_source=politobzor.net&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=nui,sc

Dalej patrzący

środa, 10 listopada 2021, 20:29

Powtórzę - i radze przeczytać uważnie i ZROZUMIEĆ do końca: promuję budowę Sojuszy Partnerskiego Państw Strefy Zgniotu -w tym z Turcja jako silnym graczem - ale jak niby ma funkcjonować Sojusz Partnerski Państw Strefy Zgniotu, jeżeli taka Turcja teraz podsyła do Mińska nachodzców? napierających na nasza granicę? - czyli staje po stronie Kremla [w rękawiczkach Łukaszenki]? Odpowiem wprost - asertywnie aż do końca: tak będzie się działo - i Turcja dalej będzie prowadziła podwójna grę BILATERALNĄ - lewarując się TAKTYCZNIE resztą graczy odpowiednio do danej sprawy - dopóki jest to dla niej bardziej korzystne - niż granie zespołowo w nowym konstrukcie STRATEGICZNYM. Czyli w Sojuszu Partnerskim Państw Strefy Zgniotu. Ale żeby ten konstrukt powstał, to Ankara i inne stolice Strefy Zgniotu muszą zobaczyć, że nie jesteśmy ślepą marionetką USA, tylko samodzielnym graczem, który patrzy na swój interes, a nie na wykonywanie poleceń Waszyngtonu. I nie chodzi o deklaracje - dopóki Polska będzie się uzależniała strategicznie od amerykańskiego IBCS, spinającego i kontrolującego [zwłaszcza zdalnie - z Waszyngtonu] wszystkie systemy strategiczne Polski - to żadne deklaracje tego nie zmienią. Najpierw zacznijmy budować całkowicie suwerenne systemy strategiczne - z Koreą Płd, Japonią i innymi dostawcami technologii - skończmy z zakupami w USA [i to robionymi na zasadzie kupowania czarnych skrzynek do użytkowania w trybie "małpa-przycisk-banan", zacznijmy inwestować we własny B+R i własny przemysł [a właśnie otwiera się nowy reset - start Przemysłu 4.0 w IoT], zacznijmy wreszcie jasno deklarować bezalternatywność broni jądrowej dla Polski dla zrównoważenia złamania Traktatu Budapesztańskiego 1994 i zrównoważenia zdrady Strefy Zgniotu przez USA po podpisaniu New Start - dającego miażdżącą przewagę Kremlowi w Strefie Zgniotu w "taktycznej" broni jądrowej - co jest kłamstwem - jest tylko STRATEGICZNA broń jądrowa. Jak to zrobimy - to Ankara pierwsza przyjdzie do nas z propozycją sojuszu, tak samo NORDEFCO, Bałtowie, Ukraina i Rumunia. A nawet UK - spięta z NORDEFCO w ramach GIUK i narastającej konfrontacji z Kremlem w Arktyce. Chcę odwrotności katastrofy geostrategicznej września 1939 - gdy upadek Polski zrolował cała strefę zgniotu od Finlandii po Bułgarię - każdy z graczy wtedy stawał się łupem Kremla albo Berlina. Chodzi o dokładne przeciwieństwo - gdzie każdemu będzie się opłacać strategicznej i długofalowo synergia wspólnej siły i odwrotności "dziel i rządz" - jaka teraz uprawia Kreml demonstracjami siły i koncentrowaniem wobec izolowanych graczy. Zresztą i Berlin też prowadzi wojnę - niekinetyczna - dla uzyskania władztwa nie tylko nad Strefą Zgniotu - i chce dużo więcej, niż tylko Mitteleuropa. W istocie Berlin chce zbudować swoją IV Rzeszę Paneuropejską - środkami niekinetycznymi [w odróżnieniu do obu wojen światowych] - i to nie w opozycji do Kremla - tylko żeby jak równy z równym zbudować wspólnie z Kremlem wspólne supermocarstwo Lizbona-Władywostok. Co jest realizowane od narady w Deauville 2010 [Putin-Merkel-Sarkozy] - gdzie zadeklarowano to supermocarstwo pod "cnotliwą" zasłonką "budowy nowej, lepszej Unii Euroazjatyckiej od Lizbony do Władywostoku". W istocie - mamy stać się Untermenschami Berlina i Kremla - z perspektywą cyberlagrów w razie oporu - dla nas jako podmiotu i narodu i społeczeństwa miejsca w tym totalitarnym supermocarstwie [silniejszym i od USA i od Chin] miejsca nie ma - jesteśmy tylko zasobem do zużycia. Wracając do Turcji - o DŁUGOFALOWEJ STRATEGII Ankary zdecyduje rachunek zysków i strat - Turcja będzie grać i taktycznie i strategicznie w jednej drużynie - jeżeli ta drużyna powstanie - jako samodzielny strategiczny silny konstrukt. Bo to się będzie dużo bardziej kalkulowało Ankarze. To nie oznacza zerwania z NATO czy z Waszyngtonem - to oznacza wykorzystanie NATO i Waszyngtonu dla NASZYCH celów. Bo w Waszyngtonie bardzo, ale to BARDZO nie chcą powstania silniejszego od USA supermocarstwa od Lizbony do Władywostoku. Bo wtedy dolar by padł - na rzecz wzmocnionego euro. I tak to powinno być "sprzedane" w Waszyngtonie - z pełną asertywnością geostrategicznej real-politik - jako ofertą uchronienia USA przed geostrategicznym "game over". Zresztą - pozornie paradoksalnie - tak samo Chiny będą za powstaniem Sojuszu Partnerskiego Państw Strefy Zgniotu - bo Pekin równie mocno, a może i mocniej od Waszyngtonu nie życzy sobie SILNIEJSZEGO supermocarstwa za miedzą. Ale nasza dyplomacja i nasi decydenci i analitycy i doradcy - dalej jak dzieci we mgle...i 30 lat do tyłu z rozumieniem świata...i to niestety tyczy wszystkich opcji politycznych...stąd te przepychanki i kopanie po kostkach w utartym krajowym grajdołku - z abdykacją z prawdziwej polityki, z wielkiej gry, z prawdziwej decyzyjności i odpowiedzialności...bo jak oceniać powziętą z góry deklarację Pana Kaczyńskiego, że "broń jądrowa jest poza naszym zasięgiem"? A powinien dokładnie odwrotnie mówić, a co ważniejsza działać i non-stop 24/7 wywierać presję, że NATO Nuclear Sharing to Polska MUSI mieć "na wczoraj" - a to tylko etap pomostowy - docelową strategiczne odstraszanie zapewnią tylko suwerenne głowice i suwerenne środki przenoszenia - Sojuszu Państw Strefy Zgniotu. Polityka polega na realizacji interesów siłą - własną i sojuszów - a władza jest od realizacji tychże interesów jako racji stanu. Podjęcie współpracy z Grecją kompletnie nic, ale to nic nam nie da - tylko strzał w stopę na własne życzenie, marnowanie czasu i środków - a tylko utrudni zbudowanie sojuszu strategicznego i długofalowego - a ten powstanie, pod warunkiem, że gadanie i puste deklaracje i całe "chciejstwo" życzeniowe ustąpi budowaniu naszej realnej suwerennej siły jako cennego aportu do stolika rozmów - dopiero wtedy ten Sojusz powstanie. Żalenie się Pana Morawieckiegow Sejmie na "tureckich przyjaciół" tylko pokazuje dziecinnośc naszych polityków - bo w polityce istnieją wyłącznie interesy - a "przyjaźń" NIE ISTNIEJE jako czynnik - tak samo nie istnieją "wartości" - co najwyżej te pojęcia są instrumentalnie wykorzystywanym [np. w mediach] politycznym "liskiem figowym" dla zakrycia brutalnej siły i gry interesów. Pora wyjść z piaskownicy - inaczej tylko będziemy zachęcali naszą głupotą i brakiem elementarnego zrozumienia reguł twardej gry do instrumentalnego traktowania Polski przez innych - PRAWDZIWYCH graczy - w tym przez Ankarę.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 11 listopada 2021 09:59
11 listopada 2021 10:38

Dzięki wogóle za te linki, to jest teksty do wykorzystania. Daj Boże tylko czas na spisanie swojej interpretacji. Niestety "Patrzący dalej" zapatrzył się w moim przekonaniu w swoje marzenia. Na marzenia nas nie stać. Lawirowanie między Waszyngtonem a Londynen to droga bardzo przyziemna i upakarzająca, na co los futerkowców wskazuje. Międzymorze od czasów Zamoyskiego to projekt londyński a te chłopaki z nikim się nie dzielą swoimi zyskami. Żeby się podzielili z MM i książętami resortowymi, rzeczeni muszę mieć budżet wielkości połowy budżetu Google, bo tylko wtedy 'nasi' moieliby potencjał by założyć jakąś dźwignię Londynowi. Napuszczanie jednego gangu na drugi kończy się zgonem w ciemnej bramie. PAD, MM i JK zrobili dość by pokazać że na waszyngtońskim pasku są tylko z racji swoich interesów. Tu "Patrzący" ma rację. Moskwa, Mińsk i Berlin wściekli się bo właśnie to zobaczyli. Ale Ankara ma nas gdzieś. Bo wie że i tak organizacja Pisowska jest skazana na antymoskiewskość. Inaczej goodbye via Carpatia. Zaś Londyn w każdej opłacalnej dla niego chwili może nas rzucić w paszczę Moskwie i Berlinowi. Choć Berlinowi raczej niechętnie. Resorty Pisowskie są skazane na ostry upakarzający slalom. Przy czym tak jak pan pisał onegdaj, jest slalom z balastem pseudodyplomatycznej służby dyspozycyjnej wobec Telavivu/Wall street.

Przy okazji ICBS Poland: https://www.ibcs.pl "Wspieramy polskie i międzynarodowe firmy w podnoszeniu efektywności procesów logistycznych poprzez skuteczne wdrażanie rozwiązań informatycznych i usług doradczych". Dobry sposób na kontrolę własnych interesów za wielką wodą.

I jeszcze ten cytat z Patrzącego : "W istocie Berlin chce zbudować swoją IV Rzeszę Paneuropejską - środkami niekinetycznymi [w odróżnieniu do obu wojen światowych] - i to nie w opozycji do Kremla - tylko żeby jak równy z równym zbudować wspólnie z Kremlem wspólne supermocarstwo Lizbona-Władywostok." Na szczęście to jest projektowanie własnego idealizmu na znacznie bardziej merkantylnego/egocentrycznego gracza zależnego od gospodarczego wywiadu Baron consulting & co Germany, Russia, China i co tam jeszcze nie. Może się mylę, ale Berlin raczej liczy na to, że po miesiącu miodowym (z dziesiątym chyba z kolei) z nową/starą towarzyszką interesów, przejmie jej gazprom, obniży ceny energii na swoim terenie, podwyższy ceny energii dla europejskich partnerów, Chinom zapłaci za sojusz zaproszeniem do jeszcze większych inwestycji na Syberii, ale tylko z niektórymi złożami gazu, ropy i rzadkich metali. Jeśi rzecz jasna baron uprzejmie kiwnie głową na ten projekt. 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 11 listopada 2021 10:38
11 listopada 2021 11:36

Kwestia Ankary jest dla mnie czytelna – jednym z pól interesów nowo odrodzonej Porty jest relacja z przymierzającą się do do odrodzenia RON.

Nowa Porta – w ramach szeregu frontów może sobie pozwolić na pewną chwilową współpracę z sojuszem Moskwy i Berlina kosztem Warszawy.

Pytanie podstawowe czy osmańskich analiz nie wynika – że poziom wsparcie materiałem ludzkim białoruskie bomby demograficznej już nie ma znaczenia wobec sukcesów i oporu Warszawy.

Moskwa powinna jakiś koncesji udzielić a Warszawa ma za to materiał wywiadowczy [chyba jednak ma].

Co jest ważne parę samolotów i setki Kurdów czy informacja kiedy i gdzie będą użyci -dla mnie to drugie.

Oczywiście premier musi w Ankarę uderzyć a ona się oburzyć.

Póki co za dobrze nam idzie a wsparcia jakoś realnie z UE i NATO ni ma. [Test Waszyngtonu był gdy proszono o zamknięcie kanałów nachodzców w socjal mediach]

Nie chcę się rozpisywać o w/w grach bo to raczej będzie to samo innym słowami ujęte.

Kwestia Berlina – [nie wykluczam że to tylko moje pobożne życzenie] – on coś ma w sobie że każda próba puczu lub obalenia obecnego obozu władzy w Polsce – daję zgoła inne niż zakładane skutki.

I nie przypisuje tego temu że to obóz władzy jest taki silny ale interwencji z góry.

Wszak nieskończone jest miłosierdzie i cierpliwość Boska ale chyba czas by tego nie nadużywać i samem robić porządki u siebie. [Jak to ma wyglądać ot mały Szatan znika z blasku fleszy i reszta jej kompanów włóczy jego kości po majdanie]

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Paris 10 listopada 2021 23:07
11 listopada 2021 12:38

"Niech  walcza,  laski  nie  robia,  pastuchy  jaruzelskie  !!!"

Kim pani jest , że takie sądy wyraża? 

Wstyd.

Czym się pani różni od ty spod ruchu 8 gwiazdek, no czym?

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Magazynier 10 listopada 2021 22:34
11 listopada 2021 12:39

Nie rozumiem jak można się cieszyć.

zaloguj się by móc komentować

Paris @szarakomorka 11 listopada 2021 12:38
11 listopada 2021 13:22

Wstyd  to  KRASC...

...  a  prawde  mowic/pisac  trzeba  ZAWSZE  i  WSZEDZIE,...  ale  panu  ten  PRZYWILEJ  nie  jest  dany,...  biedny,  zakompleksiony,  obludny  czlowieku  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @szarakomorka 11 listopada 2021 12:39
11 listopada 2021 13:26

Za  ciemny  pan  jest,  zeby  to  zrozumiec...

...  i  nawet  niech  pan  tego  nie  probuje  zrozumiec  !!!

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Ogrodnik 10 listopada 2021 22:36
11 listopada 2021 14:24

Już widzę tych, którzy czyhają na pańskie życie z zastrzykiem w ręku. :-))))

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Paris 11 listopada 2021 13:22
11 listopada 2021 14:33

Biedny - nie jestem.

Kompleksów - nie mam (też sobie pani wymyślila kompleksy wobec pani :-))) ,hłe, hłe)

Obłudy- we mnie ani za grosz (piszę o pani to co myślę, gdzie tu obłuda).

Ogarnij się kobieto i zacznij myśleć.

Bluzgać potrafi każdy menel spod budki z piwem, czas na wyrażanie sie stosownie do wieku(?).

To, że komentujacy tu boją się o pani napisać prawdę nie narażając się na bluzgi, nie działa na mnie.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Magazynier 11 listopada 2021 10:38
11 listopada 2021 14:48

"PAD, MM i JK zrobili dość by pokazać że na waszyngtońskim pasku są tylko z racji swoich interesów."

Czy mam rozumieć  "swoich prywatnych interesów ?"

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @szarakomorka 11 listopada 2021 14:33
11 listopada 2021 15:08

Biedny  czlowieku...

...  odporny  na  honorowe  zachowania,  zajmij  sie  pan  soba,  a  nie  komentujacymi  i  tym  czy  sie  boja  czy  nie...  no,  chyba,  ze  chce  pan  "zaistniec",...  

...  a  teraz  niech  pan  grzecznie  spier**la,  zrozumial  pan  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @szarakomorka 11 listopada 2021 12:39
11 listopada 2021 23:34

Można. Panią Paris znam od dawna. Nie zgadzam się z jej sposobem krytyki rządu, ale uznaję że ma swoje powody. Jakie nie wnikam. To jest dama, mimo języka, który mityguję. Ma inną dynamikę uczuciową niż my chłopy. Niech pan to weźmie pod uwagę.

A cieszę się, bo czyta moje teksty i są sprawy na które patrzymy się tak samo. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 11 listopada 2021 15:08
11 listopada 2021 23:36

Proszę nie używać takiego języka. Inaczej będę musiał panią zbanować. Za wulgaryzmy banuję. 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 11 listopada 2021 11:36
11 listopada 2021 23:39

Obym się mylił ale Porta raczej nie wierzy w odrodzenie się RON. Z racji angielskiej superwizji via Carpatia, tego projektu nie utożsamiam z odrodzeniem RONu, obym się mylił.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 11 listopada 2021 23:39
12 listopada 2021 08:56

Gdy zgładzono prezydenta Turguta Özala – kto by mógł przypuszczać że jego projekt Nowej Porty tak szybko się odrodzi i że Turcy poradzą się z swoim głębokim państwem.

Nowa Porta – ma swoją drogę czasami nam na naszej drodze poda wody a czasami podstawi nogę – nie mnie nie jest w jej interesie wbicie dobijającego ciosu sztyletem.

Tak wygląda realna polityka ot  Turcja i Rosja - strącony będzie rosyjski samolot a potem dostaną pomoc w czasie próby zamachu stanu.

Czy nam grozi odrodzenie RON – samo istnienie idei odrodzenie RON i zaszczepienie nią części społeczeństwa jest zagrożeniem dla obcych dworów.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @Nieobyty 12 listopada 2021 08:56
12 listopada 2021 09:21

Ośmielam się twierdzić, że idea odrodzenia RON nabierze znaczenia, gdy polskie organizacje kultywujące tę koncepcję przekroczą poziom własnych dochodów, powiedzmy pozwalający im na powołanie własnego banku, odpornego na bankrutację, czyli pozwalający im przełamać wrogą bankrutację tegoż.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 12 listopada 2021 09:04
12 listopada 2021 09:22

Proszę bardzo, ale nie może pani używać wulgarnego języka u mnie na blogu. Inaczej będę musiał panią zbanować. Za wulgaryzmy banuję. 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 12 listopada 2021 09:21
12 listopada 2021 10:12

I gdy rozpoczęto wyścig o te dochody na polecenie zewnętrzne państwowe urzędy skarbowe dojechały Pana Kluskę i na polecenie zewnętrzne ludzie służb dojechali SKOK w ramach Wołomina.

Idea RON jest odwrotnością hydry lernejskiej - RON zabija prawdą serwowany przez wielkich tego świata trujący oddech i jad. Idea RON ma wiele głów które są ścinane a potem wypalane są miejsca ściętych głów, by przestały odrastać .

Jest jednak różnica bo przypalone miejsca ściętej głowy hydry były trwale zabezpieczone a w przypadku RON trzeba jeszcze nająć oprawców by to miejsce w szlamie trzymali bo łyk świeżej wody i cała robota z dekapitacją na nic.

Czym jest ten łyk wody min. msza na Wawelu w dniu 11 listopada 2021.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 12 listopada 2021 10:12
12 listopada 2021 11:08

Zgadzam się. Kazanie Abp Jędraszewskiego wysłuchałem dziś w Radio Maryja. Abp Jędraszewski idzie jak burza. Dodać do tego jeszcze kazanie w 400 rocznicę Chocimia 11 10 br, czyli skąd się bierze Majestat Rzeczypospolitej:

https://youtu.be/5gnH0KFPqII?t=47

I proszę niech pan wklei jeszcze raz ten komentarz a wcześniej poprawi to zdanie dla większej komunikatywności/klarowności: "RON zabija prawdą serwowany przez wielkich tego świata trujący oddech i jad."

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Nieobyty 12 listopada 2021 10:12
12 listopada 2021 11:12

Przepraszam, Abp idzie jak polska krzyżowa, zygmuntówka z najlepszej cysterskiej stali, jak wicher.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Magazynier 12 listopada 2021 11:08
12 listopada 2021 13:23

Może tylko wyjaśnienie do komentarza z 09:21

"RON zabija prawdą serwowany przez wielkich tego świata trujący oddech i jad."

Czym jest to nie rozpoznawalne przez nas dziedzictwo i idea RON - to umiłowanie piękna i prawdy wywodzące się z wiary i naszej kultury. To jest ta nasza matryca kulturowa i duchowa. 

Dlatego też tak bardzo uwieramy wielkich tego świata że ich zatrute herezje i ide nas do końca nie rozkładają. Tego nas uczy historia cały XVII chcą RON położyć do grobu [ Traktat w Radnot za udaną  kontrrefomację] i nie dało się tego tak szybko zrobić a gdy Polskę złożono do grobu to i tak powstała. 

Dziś też stajemy kością w gardle fali postępu i oferty wielkich  tego świata

Już lat temu  Chesterton rzekł: 

"Moja instynktowna sympatia do Polski zrodziła się pod wpływem ciągłych oskarżeń miotanych przeciwko niej i - rzec mogę - wyrobiłem sobie sąd o Polsce na podstawie jej nieprzyjaciół. Doszedłem mianowicie do niezawodnego wniosku, że nieprzyjaciele Polski są prawie zawsze nieprzyjaciółmi wielkoduszności i męstwa. Ilekroć zdarzało mi się spotkać osobnika o niewolniczej duszy, uprawiającego lichwę i kult terroru, grzęznącego przy tym w bagnie materialistycznej polityki, tylekroć odkrywałem w tym osobniku, obok powyższych właściwości, namiętną nienawiść do Polski. Nauczyłem się oceniać ją na podstawie tych nienawistnych sądów - i metoda okazała się niezawodną".

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Magazynier 11 listopada 2021 23:34
13 listopada 2021 09:29

Jestem w stanie wiele zrozumieć.

By nie dawać powodów staram sie nie komentować pani Paris, ale jeżeli ktoś nie jest w stanie zrozumieć, że trwa permanentna wojna (że zacytuję tak patetycznie)-

-„Manipulacja świadomością społeczną, umożliwiająca wykreowanie atmosfery podejrzliwości, politycznych napięć i towarzyszącego im chaosu. Działanie to ma doprowadzić do destabilizacji politycznych relacji pomiędzy partiami, organizacjami oraz ruchami społecznymi. To z kolei powinno sprzyjać inicjowaniu nowych konfliktów i pogłębianiu już istniejących oraz spowodować zaostrzenie walki politycznej i represji wobec opozycji, co w konsekwencji powinno doprowadzić do wojny domowej”.

-"Chodzi nie tylko o obniżanie morale służb zaatakowanego, chodzi również o obniżanie zaufania do instytucji państwa".

-  to jak mam traktować taki język - taką osobę - jak mam nie zareagować?

Co do tego kim jest pani Paris - (swoje napisałem).

Mogę mieć złe zdanie o działaniu tego czy innego ministra, ale to nie upoważnia mnie do obrzucania ich publicznie inwektywami i to niezależnie od tego czy mam jakieś swoje do tego powody.

Nie zabieram zwykle głosu i często powstrzymuję się w zareagowniu na niekonsekwencje czy głupotę komentarzy, żeby niepotrzebnie nie podgrzewać emocji, ale nad pewnymi rzeczami nie mogę przejść do porządku dziennego.

Pani Paris nie znam, ale jej "wyrywność" do przyłączania się do hejtu na rządzacych jest zadziwiająca/(zastanawiająca?).

Możemy się tutaj bawić w politykowanie, ale  strzępy informacji do których mamy dostęp, może które nam udostępniono, powodują że to może być tylko zabawa. Może to się podskórnie przeksztalcić w grę z epilogiem jak w bajce I.Krasickiego "Przyjaciele", tylko, że

zamiast wokół przyjaciół każdy będzie dla innego wilkiem. 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @szarakomorka 13 listopada 2021 09:29
13 listopada 2021 13:41

Jak potraktować p. Paris? Jak osobę która ma ciężkie doświadczenia. Może się mylę, ale na razie jej agresja wobec PiS jest typowa dla ludzi rozczarowanych. Wielu jest takich tu w SN łącznie z Pink Pantherą. Pomijam Federowicza i Smiecia. Z nimi gadać wogóle nie potrafię. Po przeczytaniu kilku ich linijek jestem potwornie zmęczony. Obchodzę ich szerokim łukiem. 

Nigdy PiS nie traktowałem jako zbawienia Polski, dlatego nie gorszę się tym co oburza innych. Jak na razie potrafię znaleźć wytłumaczenia na te rozczarowania. Jeśli chodzi o mnie to p. Paris liczy się z moim zdaniem, dlatego udaje mi się z nią pogadać, pokłócić i rozjeść mimo to w przyjaźni. Jeśli Paris pana atakuje, proszę odowłać się do gospodarza danego blogu. Jeśli ten nie zareaguje, to dyskusja jest niemożliwa.

Proszę zwrócić uwagę na krytykę PiS ze strony Pink Pantery i qwerty'ego, którzy mają inny temperament i szerszą wiedzę/doświadczenie w sprawach gospodarczych i prawnych. Paris nie ma takiego doświadczenia/wiedzy, ale za to ma własne doświadczenia i zdecydowany temperament. Mam wrażenie że pan myśli że z Paris można dyskutować tak jak z innym chłopem. To jest pomyłka. Tak się nie da. W wymianie zdań z nią trzeba brać pod uwagę emocje. Rozumiem że pan nie rozumie jej emocji. Nie ma przymusu rozumienia. Wtedy lepiej omijać szerokim łukiem. Będzie pan w stanie troszkę ją tolerować jeśli zrozumie pan te emocje i wybaczy jej. Ja tak zrobiłem. I zobaczyłem, że w zasadzie to bardzo poczciwa osoba.  

zaloguj się by móc komentować

olo @Paris 10 listopada 2021 23:07
13 listopada 2021 16:40

wiosna, jak mysle, zobaczymy ile to bylo warte

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @olo 13 listopada 2021 16:40
13 listopada 2021 21:55

A jak to ocenimy? Bo raczej nie po zawartości naszych chudych portfeli. 

zaloguj się by móc komentować

olo @Magazynier 13 listopada 2021 21:55
14 listopada 2021 09:22

komentarz dotyczyl raczej walki niz zawartosci portfeli, ale mysle ze lepiej mowic za siebie; ja ocenie po stosowanych zasadach (tzn czyje one beda) i na dzis watpie by byly autorstwa "jaruzelskich pastuchow"

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @olo 14 listopada 2021 09:22
14 listopada 2021 11:25

Po czym pan poznaje przynależność zasad? Pytam się bo używam innych kryteriów. 

zaloguj się by móc komentować

olo @Magazynier 14 listopada 2021 11:25
14 listopada 2021 12:41

gracze kasyna szukajac systemu, nie tworza, uzywaja zasad, kasyno wygrywa

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować