-

Magazynier : Sprawy zaściankowe, stare i nowe. Małżonek, nauczyciel akademicki.

Oścień czyli dlaczego Niemcy nie są państwem?

W historii zachodniej Europy, tak jak wskazuje na to odwieczna afera z Donacją Konstantyna, tkwi oścień. Jest nim autorytet i władza Namiestnika Chrystusa, Biskupa Rzymu, jako wyraziciela Ewangelii. Innymi słowy chodzi tu o Nauczycielski Urząd Kościoła i o nieustanne napięcie między Biskupem Rzymu jako strażnikiem/wyrazicielem tej Misji a świeckimi organizacjami merkantylnymi/politycznymi.

Marcin Luter na Sejmie w Worms, Anton Werner, 1877.

Dlaczego Nauczycielska Misja Kościoła jest tak dolegliwa dla możnych? Na to pytanie odpowiem, ale nie w tym tekście. Teraz niech nam wystarczy stwierdzenie, iż nieustanny „kontredans” wokół autorytetu i władzy Papieża, wokół powszechnego znaczenia Nauczycielskiego Urzędu Kościoła, wykonywany przez organizacje podobne do sponsorów arianizmu, sugeruje globalne znaczenie Biskupa Rzymu. Pozwolę sobie powtórzyć dla lepszej słyszalności. Misja Papieża ma znaczenie powszechne, globalne. Jego moralny autorytet ma zasięg globalny. Jego władza zarządcza nad Kościołem jest nierozerwalnie związana z jego autorytetem. Jest jedyną władzą, która może mieć globalny zakres bez szkody dla praw człowieka i interesów tzw. zwykłych ludzi, to znaczy tych, którzy nie mają bezpośredniego udziału w sprawowaniu skutecznej władzy o szerokim zakresie. Kościół jest jedynym „imperium”, które nie niszczy rzeczywistości zwanej przez nas ludzkim światem. Jest „imperium” w cudzysłowie, albowiem nie jest władztwem politycznym, lecz duchową wspólnotą. Jest władztwem tylko w znaczeniu zarządczym. Jako duchowa wspólnota jest przestrzenią różnorodności korespondującym z unikalnością poszczególnych osób. Zestawienie globalnego „władztwa” Kościoła i duchowej swobody w ramach jego wspólnoty jest poważnym zagrożeniem dla organizacji politycznych i merkantylnych aspirujących do globalnej władzy. Jest kontrastem i konkurencją dla nich, którą muszą przegrać. Imperium polityczne i merkantylne, innymi słowy świeckie „cesarstwo” jest albowiem tworem nieludzkim, nienaturalnym, sztucznym. Wynika to z niemożności pokojowego, cywilizowanego utrzymania porządku na obszarze, na którym żyją różne narody i różne kultury.

Współczesna Rosja, a raczej Moskowia, kierująca się doktryną militarnej ekspansji, nie jest narodem ani państwem. Widzimy wciąż barbarzyństwo rosyjskiej armii i bark normalnej, cywilizowanej administracji w Rosji. Jednak skuteczny zarząd nad tak ogromnym obszarem i różnorodnością kulturową i etniczną jest niemożliwy. Dlatego niemożliwa jest cywilizowana armia rosyjska. Tym bardziej, że jedyna organizacja, która mogłaby tworzyć moralne spoiwo społeczności zgromadzonych na tym ogromnym obszarze, czyli Cerkiew Prawosławna, jest nieprawdopodobnie spustoszona przez służby represyjnej, moskiewskiej, imperialnej organizacji. Jest w zasadzie ministerstwem propagandy rdzewiejącego molocha. Moskowia jest tworem, który obnaża to, czym jest imperium w swojej istocie. Trudno się zatem dziwić, że pielgrzymka współczesnego Biskupa Rzymu do Moskowii napotyka na niebotyczne przeszkody.

Podobnie ani narodem ani państwem nie są Niemcy, kierujące się doktryną agresywnej, ekonomicznej ekspansji. Są wciąż „cesarstwem”. Do wojen napoleńskich Święte Cesarstwo Rzymskie, czyli świat niemiecki, tworzy kilkadziesiąt królestw i księstw mówiących literacką lingua germanica na poziomie politycznej komunikacji, a na co dzień podobnymi językami, pochodnymi od owej lingua germanica. Współczesne naśladowanie przez część hierarchów niemieckich imperialnej polityki Piotra I, cara Moskowii, wobec Cerkwi, przekształcanie Kościoła w Niemczech za pomocą drogi synodalnej w państwową, jakoby demokratyczną biurokrację, pokazuje do jakiego stopnia niemiecka organizacja polityczna żyje wciąż kompleksem „cesarskim”. Twory takie jak Rosja czy Niemcy skazane są na rabunek, na polityczny, często militarny najazd na inne państwa ...

 



tagi: imperium  niemcy  rosja  papież  nauczycielski urząd kościoła 

Magazynier
26 lutego 2024 10:54
65     2385    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @Magazynier
26 lutego 2024 11:08

Niezupełnie aż tak.

Święte Cesarstwo Rzymskie, które było bytem uniwersalnym pod panowaniem Habsburgów, zostało rozwiązane przez Napoleona. I cała historia Niemiec zaczyna się dopiero w tym momencie, jako próba odbudowania dawnego Imperium. I o ile jeszcze jakoś Bismarkowi i Hitlerowi udało się z około 40 niemieckojęzycznych państw stowrzyć jakiś monolit (rozrywany od środka) to utracono w tym momencie jakiekolwiek szanse na uniwersalizm - Słowianie, Węgrzy, Włosi czy Hiszpanie, którymi władali jeszcze Habsburgowie nie chcą mieć nic wspólnego z takim niemieckim cesarstwem. A Sasi innego modelu państwowości jak imperialny po prostu nie znają.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 26 lutego 2024 11:08
26 lutego 2024 11:16

Niezupełnie aż tak, że odpowiem lustrzanym echem. "Arcykatoliccy" Habsburgowie albowiem generowali znacznie więcej problemów dla Kościoła niż razem wzięte państwa protestanckie. Jest cała gruba cegła na ten temat napisana przez p. Baranowską, prelegentkę na leszczynowym uniwerku w Kazimierzu. Że wymienię trzy: stworzenie przez Fuggera luterskiej dzielnicy w Augsburgu, czyli koszarów landsknechtów, Sacco di Roma i tzw. józefinizm w XVIII w. 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Pioter 26 lutego 2024 11:08
26 lutego 2024 11:27

Ano właśnie, zapominamy o tym, że Polska wiekiem (prawie) dorównuje Francji, Anglii, Hiszpanii czy Szwecji. A Niemcy i Włosi są daleko z tyłu za nami - uświadomił mi to kiedyś pewien Włoch z Bari, który kiedy mu w Warszawie opowiadałem o Bonie itp. tylko westchnął (ku mojemu wtedy zaskoczeniu..:) - "no tak, bo wy macie dużo dłuższe doświadczenie państwowości niż my..."

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Magazynier 26 lutego 2024 11:16
26 lutego 2024 11:30

Święte Cesarstwo Rzymskie to tylko nazwa. Ono w rzeczywistości nie było ani święte, ani rzymskie. Ale to była idea uniwersalistyczna, w przeciwieństwie do późniejszego Cesarstwa Austrii czy Związku Niemieckiego.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @kpiotrzk 26 lutego 2024 11:27
26 lutego 2024 11:32

Dużo dłuższe niż Francja, Szwecja czy Hiszpania. Rok 966 to tylko taka nic nie znacząca data.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 26 lutego 2024 11:08
26 lutego 2024 11:35

Oczywiście że do wojen napoleońskich. Traktat wiedeński pomylił mi się z wersalskim. A i tak to nie traktat połączył Niemcy tylko Napoleon. Kolejny cwaniaczek imperialny, jak pisał nasz wieszcz "katolik przykładny". Taki on byl katolik jak ja prawosławny.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Magazynier
26 lutego 2024 11:38

Malarstwo historyczne z XIX wieku (z Matejką włącznie) powinno być może nie zabronione, co przynajmniej dawkowane z wielką ostrożnością...

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Pioter 26 lutego 2024 11:32
26 lutego 2024 11:44

Toś pojechał po bandzie - może nie był to dokładnie rok 966, ale Polska powstała w drugiej połowie X wieku i to także dzięki "uniwersalistycznej" wizji Ottonów (wymuszonej częściowo przez okoliczności..:) i kropka

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kpiotrzk 26 lutego 2024 11:27
26 lutego 2024 11:49

Ciekawe te włoskie westchnienia ... Ale w takim razie, czy nie była Opatrznościowa niemożność Zygmunta w wyniesieniu Rzeczypospolitej na poziom imperium?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kpiotrzk 26 lutego 2024 11:44
26 lutego 2024 11:51

A Wandalowie? I Krak Gracchus?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kpiotrzk 26 lutego 2024 11:38
26 lutego 2024 11:52

I tak niewielu go nie rozumie, nawet jego powierzchonego przekazu propagandowego.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Magazynier 26 lutego 2024 11:51
26 lutego 2024 11:56

?? Mówimy tu o Polsce, a nie o Polanach czy Wandalach - Polska i Kościół Powszechny to nierozerwalny fundament. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @kpiotrzk 26 lutego 2024 11:56
26 lutego 2024 11:58

Cały czas tu udowadniam, że już w późnym antyku te ziemie były chrześcijańskie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kpiotrzk 26 lutego 2024 11:56
26 lutego 2024 12:04

Fundament ale rozerwalny ... niestety.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier
26 lutego 2024 12:18

" czyli Cerkiew Prawosławna, jest nieprawdopodobnie spustoszona przez służby represyjnej, moskiewskiej, imperialnej organizacji' - to jednak mało napisane-jest całkowicie ubezwłasnowolnionym tworem przez obecnego wodza. Najpierw sowieci całkowicie spacyfikowali Cerkiew ,zamieniając je w obory,lub magazyny,mordując duchownych,lecz Putin dopuścił ich do łask,pozując na chrzesijanina i miłosiernego władcę...pozłacając cerkwie złotem i bogactwem.

Jego najwierniejszy sługa i przyjaciel Cyryl...tak głosi słowo Boże"Jeśli umrzecie na froncie, pójdziecie do nieba" lub "Rosja nigdy nikogo nie zaatakowała" ,lub błogosławi broń mołojców idących wiadomo w jakim celu. Jednym słowem panu Bogu świeczkę ,a diabłu ogarek...a może i drugą świeczkę diabłu?

zaloguj się by móc komentować

orjan @Pioter 26 lutego 2024 11:30
26 lutego 2024 12:22

Nie wiem, czy wiesz, lecz po 1989 r. w jakimś sensie to wróciło. Niedługo potem przybył bowiem z wizytą do Polski, choć raczej do Krakowa, pewien Habsburg przedstawiany jako następca porozmawiać z różnymi kształtującymi się wtedy organizacjami. W tym z organizacjami przedsiębiorców.

Ja w tym nie uczestniczyłem. Niemniej pamiętam jak w swoim gronie na Dolnym Śląsku śmialiśmy się, że tworząc jakiś syndykat z zasięgiem jak KuK, to wchodząc do EWG moglibyśmy nią nawet zarządzać.

O ile słyszałem ten Habsburg nie uzyskał powodzenia.

Czy jeszcze ktoś o tym słyszał?

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Magazynier
26 lutego 2024 12:25

To np. warto i trzeba pokazywać:czyli Szujskich u Batorego, albo taki Sąd nad arianami:Plik:Dolabella Judgment of the Arians.jpga XIX wiek - w przypadku dobrych kopii oryginałów:Rokowania polsko-szwedzkie w Sztumskiej Wsi we wrześniu 1635 rokuRokowania polsko-szwedzkie w Sztumskiej Wsi we wrześniu 1635 roku

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Pioter 26 lutego 2024 11:58
26 lutego 2024 12:29

no to powtórzę, mowa jest o Polsce a nie o lokalsach

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @kpiotrzk 26 lutego 2024 12:25
26 lutego 2024 12:32

poprawka: Przyjęcie posłów szwedzkich i mediatorów cudzoziemskich przez króla Władysława IV w obozie pod Kwidzynem 15 września 1635 roku

zaloguj się by móc komentować

Pioter @kpiotrzk 26 lutego 2024 12:29
26 lutego 2024 12:46

W czasach Ottonów nie było takiego tworu jak Polska. Była Sklavinia, którą władał Chrobry. O Polsce - jako idei - w zasadzie można mówić tak naprawdę dopiero od czasów Przemysła II.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @Pioter 26 lutego 2024 12:46
26 lutego 2024 12:57

No ale z perspektywy Sklavinia to Polska.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @orjan 26 lutego 2024 12:22
26 lutego 2024 13:00

O Habsburgu słyszałem. Raz na 5 lat ktoś z cesarstwa sonduje, co tu u nas można sprowokować. We Wrocławiu onegdaj w tej szkole dyplomacji i monarchizmu gęsto swego czasu było o Wettynach. Jak dla mnie tą są takie kontrolne plaśnięcia w stół żeby ktoś tam ze służb mógł napisać raport i zgarnąć parę euro premii. 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Pioter 26 lutego 2024 12:46
26 lutego 2024 13:04

?? To była Polonia a nie Sklavinia  https://pl.wikipedia.org/wiki/Etymologia_nazwy_Polska#Pierwsze_u%C5%BCycie_s%C5%82owa_%E2%80%9EPolska%E2%80%9D

A owym kluczowym dla nas i bardzo "konkretnym momentem" był rok 999, kiedy Radzim Gaudenty otrzymał w Rzymie sakrę biskupią, a podczas zjazdu gnieźnieńskiego został intronizowany na metropolię, w skład której wchodziły trzy sufraganie: w Krakowie, Wrocławiu i Kołobrzegu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 26 lutego 2024 12:18
26 lutego 2024 13:04

Cyryl to dyżurny politruk. Czasem trzeba tam zajrzeć o czym oni bredzą. Te świeczki Cyryla i jego podwładnych one wszystkie są ku czci piekła. Ten facet w Boga ani nie wierzy ani się Go boi. Dedukuję że również w sąd Boży i w nieśmiertelność duszy. To prawdziwa tragedia. Jemu faktycznie grozi potępienie. Modlitwa tylko modlitwa. Jak św. Teresa z Lisieu za Paniniego.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @kpiotrzk 26 lutego 2024 13:04
26 lutego 2024 13:06

pierwszej metropolii kościelnej w Polsce podległej wyłącznie papieżowi, na czele której postawiono brata św. Wojciecha

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @kpiotrzk 26 lutego 2024 13:06
26 lutego 2024 13:27

Przypominam - dopiero w roku 1344 praskie biskupstwo zostało podniesione w hierarchii kościelnej do rangi arcybiskupstwa.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @kpiotrzk 26 lutego 2024 13:04
26 lutego 2024 13:44

W wiki nie ma wszystkiego. A w skład uniwersalistycznego cesarstwa Ottonów miały wchodzić Galia, Italia, Germania i Sklavinia.

Co do samej nazwy też nie ma pewności kiedy pojawiła się po raz pierwszy, bo dokumenty były przepisywane i fałszowane w zależności od potrzeb. Do tego w archiwaliach polskich zrobiono dość dużą czystkę juz w XI wieku.

Co do Gaudentego, to w zasadzie do dziś nie wiadomo co mu miało podlegać, bo otrzymał tytuł arcybiskup relikwii św Wojciecha, i są mocne przypuszczenia, że pierwotnie miał objąć jakiś kościół w Rzymie lub Akwizgranie. Z tym, że Chrobry nie zgodził się na wydanie Ottonowi całego ciała.

Czy rzeczywiście podlegały mu Kraków, Wrocław i Kołobrzeg nie wiemy. Wiemy natomiast, że nie podlegał mu pobliski Poznań - dlaczego?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Magazynier 26 lutego 2024 12:57
26 lutego 2024 13:45

Nie. W jej skład wchodziły także Łużyce, Morawy i Czechy. Dlatego późniesi cesarze rzymscy rezydowali akurat w Pradze

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Pioter 26 lutego 2024 13:44
26 lutego 2024 14:13

Pacz pan, toż nie wiedziałem że wiki nie ma wszystkiego.

A skąd wiadomo, że nie podlegał mu pobliski Poznań? A tak przy okazji, w latach 1946–1992 archidiecezja poznańska nie przynależała do żadnej metropolii – podlegała bezpośrednio Stolicy Apostolskiej.

EOT.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Magazynier
26 lutego 2024 15:28

>A jest ona jedyną władzą, która może mieć imperialny, powszechny zakres bez szkody dla interesów
>tzw. zwykłych ludzi,

Całkiem ŁADNY felieton wyszedł koledze. Ja wystrzegałbym się używania przymiotnika IMPERIALNY w odniesieniu do Kościoła. Nie pasuje, w żaden sposób, według mnie.

Powszechny, zwierzchni, ... czy w pewnym sensie przeciwstawiający się pożerającej pazerności władzy świeckiej.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier
26 lutego 2024 20:33

Już kiedyś, pod notką Piotera o Sasach, napisałem tezę, iż Niemcy/Sasi są organizacją której podstawowym sensem bytu, a zatem celem jej utrzymywania przez organizację kupiecką zwaną Wężowym Plemieniem, jest dewastacja obszarów sąsiednich, a zwłaszcza przerywanie/przejmowanie szlaków handlowych północ-południe (dwa najważniejsze to Ren/Rodan a drugi to Gdańsk//Brama Morawska/Wenecja). Stąd celem Niemców zawsze była ekspansja na wschód ale i na zachód, bo tylko w ten spoaób można te dwa szlaki przejąć. Gdyby te dwa szlaku przestały istnieć, to racja istnienia Niemiec zniknęłaby i Niemcy zwyczajnie rozpłynęliby się jak mgła, jak Hunowie. Wszystkie inne rzeczy to zaciemnianie istoty sprawy. Proszę zwrócić uwage, że Olimpijcxycy zawsze dążyli do otoczenia Niemiec (Dania, Holandia, Czechy i w pewnych okresach Polska - za Kazimierza Wielkiego i Łokietka choćby) lub do rozbicia dzielnicowego (co im się nawet patę razy udało). 

Moskwa zaś zawsze była krajem do eksploatacji i to była i jest jedyna racja bytu tej organizacji. Jeśliby surowce się wyczeroały lub gdyby oba gangi doszły do wniosku, że już nie potrzebują surowców z terytorium Moskwy (a to może się stać w przypadku dynamicznego rozwoju Afryki), to zwyczajnie "imperium" to zostanie rozbite i oddane w zarząd muzułmanom. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @kpiotrzk 26 lutego 2024 11:27
26 lutego 2024 20:38

Ten Włoch cię kokietował i zwyczajnie rżnął głupa. Imperium Romanum nie upadło, a jedynie się przekształciło. Dowodem na jego istnienie jest wciaż obecna w Italii instytucja "Pater Familias", która została ztrywializowana w popkulturze do formuły "ojca chrzestnego". 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @kpiotrzk 26 lutego 2024 11:44
26 lutego 2024 20:41

Gdybyś zadał sobie trud czytania czegoś więcej niż własnego blogu, to byś tak nie chrzanił. Na szczęscie tu nie możesz nas zbanować ultra-mądralo. 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @OjciecDyrektor 26 lutego 2024 20:38
26 lutego 2024 20:41

tak, tak - nic nie ginie, to jest ciągle jeszcze ten bigbang, którego nie było

chłopie, ogarnij się

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @kpiotrzk 26 lutego 2024 20:41
26 lutego 2024 20:44

Nie dokazuj miły, nie dokazuj...nie tak łatwo stopisz serca mego lód. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier
26 lutego 2024 20:52

Na naszych oczach dokonuje się unicestwianie/unieważnianie starych szlaków handlowych. Proszę o to dowód:

https://stooq.pl/n/?f=1599131&c=1&p=4+22

To samo czeka szlaki północ-poludnie, czyli Ren/Rodan i Gdańsk/Triest.

Nadchodzi era tworzenia szlaków wschód-zachód, a to oznacza dla Niemiec wyrok śmierci. 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 26 lutego 2024 20:52
26 lutego 2024 21:47

Nawet NajLepsza Telewizja o tym pisze, z lekkim opóźnieniem ale chyba nie sposób już tego, nie zauważać ... 

>to oznacza dla Niemiec wyrok śmierci. 

To nie jest takie fju, bździu pogrzebać Niemcy. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 26 lutego 2024 21:47
26 lutego 2024 21:58

I teraz sokół wędrowny z San Marino jest jasny jak słońce. Bo @Gotoxy76 zamieścił mapkę tego sokoła wędrownego i tam były na tej mapie świata takie równoleżnikowo układające się pasy wschod-zachód. Moneta San Marino z sokołem wędrownym to taki znak/potwierdzenie, że oba gangi będą wspólnie działać na rzecz przemodelowania światowych szlaków handlowych, zgodnie z kierunkiem wschod-zachód.

Kanal Panamski i Sueski to kanały łączące północ z południem. Stąd i owe "zakłócenia" na nich. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 26 lutego 2024 21:47
26 lutego 2024 22:00

Włosi rządzą Niemcami od wieków. Niemcy o tym nie wiedzą, ale Włochom to nie przeszkadza. A nawet są z tego zadowoleni. I zrobią to tak, że Niemcy do samego ich konca będą myśleć, że przed nimi jest tylko świetlana przyszłość. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ArGut 26 lutego 2024 15:28
26 lutego 2024 23:14

Zgadza się. Ale w stosunku do Kościoła imperialny znaczy imperialny w sensie duchowym, imperium/władza duchowa Boga-człowieka. Po prostu mający uniwersalny duchowy charakter. I to ciekawe że Kościoł Chrystusa nigdy nie nazwał imperatorem, najwyżej we wschodnim Pantokratorem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier
26 lutego 2024 23:16

Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i za dyskusję, za dzielne stawanie w szrankach. Na razie nie jestem w stanie dyskutować. Właśnie skończyłem tę książęczkę i mi łeb pęka. 

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @OjciecDyrektor 26 lutego 2024 22:00
27 lutego 2024 07:59

Pana komentarze chyba jeszcze lepiej obrazuje moneta mołdawska, wydana tuż przed Wigilią 2022r. z nagórnikiem. 

Co ciekawe ptak bardzo podobny do nagórnika, drozd błękitny widniał na funtach maltańskich i lirze maltańskiej przed wprowadzeniem euro. 

​​​​​​

Zasięg występowania nieznacznie się różnił

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Gotoxy76 27 lutego 2024 07:59
27 lutego 2024 08:40

O kurcze! A niby tylko takie ptaszki na tych monetach...po prostu - miłośnicy przyrody i nic więcej...:(.

Dziękuję za te mapki.

zaloguj się by móc komentować

betacool @kpiotrzk 26 lutego 2024 11:38
27 lutego 2024 15:33

Tu akurat si e z tobą zgodzę. Zwłaszcza prostodusznym ćwierćinteligentom.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @betacool 27 lutego 2024 15:33
27 lutego 2024 17:59

Jesteś dla siebie zbyt surowy. Tak na 50%.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @OjciecDyrektor 26 lutego 2024 20:41
27 lutego 2024 18:02

szkoda, bo ewidentnie potrzebujecie trafić na odwyk

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kpiotrzk 27 lutego 2024 18:02
27 lutego 2024 18:06

Uprzejmie proszę byś powstrzymał się od takich ripost. Zaniżają poziom mojego blogu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 26 lutego 2024 20:41
27 lutego 2024 18:06

Uprzejmie proszę powstrzymać się od takich ripost. Zaniżają poziom mojego blogu.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Magazynier 27 lutego 2024 18:06
27 lutego 2024 18:09

skoro milczałeś przez 20 godzin

adieu

zaloguj się by móc komentować

betacool @kpiotrzk 27 lutego 2024 17:59
27 lutego 2024 19:31

Lepiej być świadomym własnych samoograniczeń i się ich nie wstydzić.

W przeciwnym razie żyje się w ciągłym strachu przed demaskacją.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kpiotrzk 27 lutego 2024 18:09
27 lutego 2024 21:30

Sądzisz ze nie mam nic do roboty? Właśnie leczę się po sprincie kończenia książki. Ledwo żyję. Wczoraj poszlem stać o 2. Trzeba było jeszcze umyć naczynia i przegotować krupnik.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 27 lutego 2024 21:30
28 lutego 2024 07:10

Boson to troll...złośliwy troll. Do niego żadne argumenty nie trafiają. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 28 lutego 2024 07:10
28 lutego 2024 10:02

Trollem z pewnością nie jest. Proszę powstrzymać się od takich ostrych osadów.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Magazynier 28 lutego 2024 10:02
28 lutego 2024 16:15

>Trollem z pewnością nie jest.

Myli się kolega, jest. Ale nie złośliwym. ODSZCZEKAM TO, jak zacznie pisać o FIZYCE.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Magazynier 28 lutego 2024 10:02
28 lutego 2024 16:15

>Trollem z pewnością nie jest.

Myli się kolega, jest. Ale nie złośliwym. ODSZCZEKAM TO, jak zacznie pisać o FIZYCE.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ArGut 28 lutego 2024 16:15
28 lutego 2024 17:31

No właśnie kolega się myli. Jest złośliwy ale nie trol. Odszczekam to takoż, jak zacznie pisać o fizyce. Z resztą przygadywał kocioł. Ja też muszę powściągać swoją złośliwość.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 28 lutego 2024 17:31
28 lutego 2024 22:05

Skoro nie jest trollem, ale jest złośliwy, to może jest....nowotworem?

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @OjciecDyrektor 28 lutego 2024 22:05
29 lutego 2024 15:25

powinieneś się leczyć

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @OjciecDyrektor 26 lutego 2024 20:52
29 lutego 2024 15:56

Ale dlaczego tak im zależy na zmianie tych szlaków handlowych. Czyż nie kontrolują obecnie istniejących? 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @DrzewoPitagorasa 29 lutego 2024 15:56
29 lutego 2024 17:04

Pewnie dlatego, aby wyciągnąć większe marże. Ale nie mogą ot tak swoim dorychczasowym klientom powiedziec lub pokazać, że są już do niczego nie potrzebni, że są frajerami. Oba gangi to kupcy-oszuści. A oszust musi po prostu caly czas kierowac podejrzenia lub oskarżenia, że zyski klientom spadaja na "siły wyzsze", na "prawa rynkowe", na "barbarzyńców/terrorystów", i na wiele innych "niezależnych" przyczyn. 

Piza tym dobry gosp8darz stosuje płodozmian.....

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @kpiotrzk 29 lutego 2024 15:25
29 lutego 2024 17:05

Bo widzisz....rozchorowałem się przez ciebie...:)

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 28 lutego 2024 22:05
29 lutego 2024 20:35

Naprawdę proszę przestać. Inaczej będę musiał poprosić was obu o zaniechanie komentarzy na moim blogu. Bosona znam z tekstów bardzo dobrych. I takich tekstów trole nie piszą. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kpiotrzk 29 lutego 2024 15:25
29 lutego 2024 20:36

Bardzo proszę przestań. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 26 lutego 2024 20:52
29 lutego 2024 20:37

E tam. Dostosują się. Towarzysze z Pekinu pomogą. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować